ma 11:30 - 20:00

1519210700 67
1620311652 68
1654011970 66

1. Am Oosterhof

We hebben lekker gegeten. De bediening was top. Maar voor ons die geen vlees eten was er weinig keus. Twee visgerechten en een vegetarisch gerecht. Dat viel ons tegen.

2. We hebben vandaag met de familie een meer dan voortreffelijk brunch gehad. Alles was super goed geregeld en lekker, veel keus en alle tijd om met elkaar van al het lekkers te genieten. Personeel was super vriendelijk en attent. Een echte aanrader

3. J. Valk Hoogezand

Prachtig terras en heerlijk gegeten.
    Prima bediening en zeer gastvrij.
    We komen zeker terug.

4. Vanmiddag even op teras geweest. 2 Amstelradler 0%. Ik schrik niet gauw maar toen ik moets afrekenen moets ik 9 euro betalen voor deze 2 biertjes.Belachelijk prijs zag op de website alle prijzen vermeld maar niet van de bieren. Kom er van mijn leven niet weer. Pure oplichting zo'n prijs.

5. Wij eten regelmatig bij het Moati...we vinden het eten goed,en een normale prijs.En wat we fijn vinden,is wat warme groente er bij.

6. We hadden drinken besteld duurde 15min toen eten moesten we 1uur wachten toen we er wat van zeiden kwam het binnen 1min als excuses kregen we koffie van het huis en moesten we 20min wachten en toen was het er niet hebben we afgrekend en zijn we weg gegaan een van ons was een vestje kwijt geraakt en ze wouden niet eens het vestje appart leggen (ze hebben niet eens sorry gezegd) en ze zeiden kom maar zelf zoeken super slecht restaurant ze wisten zelfs het tafelnummer enzo veel te weinig personeel propvol.

7. Feest van onze 90 jarige moeder gevierd
    Het personeel, het eten / drinken de aandacht, alles top en niets was te veel 👍🏻

8. Heerlijk gegeten, alleen er ging iets mis met de betaling via cadeaukaarten waardoor ik uiteindelijk €30 teveel heb betaald. Dit is volgens de eigenaar nergens te traceren.
    We mogen langskomen voor een kop koffie met appelgebak maar ze zien ons niet meer terug!
    Personeel was vriendelijk en aardig maar de eigenaar heeft ons niet netjes behandeld. Jammer...

9. Ontspannen sfeer en rustige mooie inrichtig ik woon in Stadskanaal en kom hier niet vandaan dus ook leuk om met visite naar toe te gaan.

10. Jacques van der Putten

Hoewel het heel druk was, werden we snel bediend.
    Het eten was goed en de service ook.
    We zaten op zolder en dat was heel sfeervol en gezellig.

11. Henk Zijlstra

Wij komen hier erg graag. Hier nog nooit pannenkoeken gegeten maar altijd a-la-carte. Heerlijk. Ook de nagerechten zijn fors en smakelijk. Gratis koffie na. Zondagmiddag lekker op het terras gezeten met de familie. Prima service. Tot gauw.

12. Martin

Gisteren hier gegeten. Telefonisch tafel gereserveerd ging prima. Bediening was goed.

MAAR

het was druk. En dan wordt de temperatuur op de pannenkoekencarrousel hoger gezet om zo snel mogelijk te leveren met als gevolg dat van de 8 pannenkoeken er tenminste 3 niet gaar waren. Dit waren dikkere gevulde pannenkoeken met droge worst en kaas. Dat was niet alleen aan onze tafel maar ook bij 2 andere tafels in gehoorafstand die naar aanleiding van onze klacht ook in aktie kwamen. Ons werden nieuwe pannenkoeken aangeboden die wij geweigerd hebben. Aangezien 1 van de 3 niet gare pannekoeken (appel rozijn) desondanks toch volledig verorberd was, werd ons een aftrek van 1 pannekoek gegeven en koffie/thee van het huis voor alle 8 waaronder 4 kinderen die nooit koffie/thee drinken. Een vraag voor Fristi werd echter geweigerd.

Er is een handreiking gedaan, desondanks zullen wij hier niet meer terugkeren en gaan wij on het vervolg naar een ander restaurant ondanks goede ervaringen in het verleden.

4,5
  13. M volmer

Er kwam niemand naar ons toe om de bestelling op te nemen. Na minstens een kwartier wachten zijn we zonder wat gehad te hebben weer vertrokken.

Erg slechte service. Doen we niet meer. Geen aanrader.

14. Hier gegeten met kerst, vreselijk duur en vreselijk slecht. Het was echt heel droevig! Alles kant en klaar en niks vers. De kersen van het dessert kwamen rechtstreeks uit blik.

15. M. de Vries

Nog nooit zo slecht gegeten voor zo'n hoge prijs. Had een maaltijdsalade besteld. Prijs was hoog, €17,50 dus ik verwachtte wel een goede salade te krijgen. Helaas, wat blaadjes slappe ijsbergsla, drie plakjes tomaat en een klodder slasaus uit een potje. Twee kleine stukjes witbrood erbij. Ik dacht eerst nog dat het een vergissing was maar bij navraag bleek dit echt om een maaltijdsalade te gaan en niet om een voorgerecht. Heb erover geklaagd bij een meisje van de bediening en zij liet al blijken het met mij eens te zijn en ze zou het doorgeven aan de manager maar ze verwachtte er niet veel van. Dat bleek dus te kloppen, de manager kwam zelf niet maar stuurde het meisje terug met de mededeling dat dit hun maaltijdsalades nu eenmaal zijn. Daarop ging ik zelf maar naar hem toe en hij kon niks anders uitbrengen dan dat hij er niks aan kon doen, dit waren nu eenmaal hun maaltijdsalades en verder kon hij niks doen. Nadat wij hem duidelijk hadden gemaakt dat we dit niet accepteerden kreeg ik nog een aanvullend bordje sla.
    Wat een slechte service, wij komen hier niet meer terug.

2,2
  16. Vooraf gereserveerd. Kreeg de vraag of we ook boven wilden zitten. NEE dus ivm met beperkte mobiliteit en het gezelschap was met een kind van 4 en 1,5. Wat schets mijn verbazing we zaten boven. De "gastheer" (eigenaar??) zei doodleuk "dat heb ik genoteerd. Geen enkele moeite om een oplossing te zoeken. Een bijzonder onvriendelijke man, hij kan een voorbeeld nemen aan zijn vrouwelijk personeel die waren TOP. Het eten was prima.
    Bij hem moest ook afgerekend worden, hij kon het nog niet opbrengen om te vragen of alles naar wens was. Denk dat de zaken te goed gaan, geen interesse in zijn gasten.

17. Kooistra

De bediening was vriendelijk, eten goed, extra friet toegevoegd, toetje overheerlijk, er achteraan koffie van het huis.
    Niks dan goeds.

Vriendelijke groet,

18. Prima gegeten en dat niet voor de eerste keer!

19. T.Bakker

Eten was goed, meneer (eigenaar?) die ons de tafel aanwees, komt onsympathiek, en niet vriendelijk over. Personeel mag ook wel vriendelijker kijken. Jammer.

20. Andries Kuil

KIND ONVRIENDELIJK RESTAURANT.
    Afgelopen zaterdag met 4 volwassenen en 2 kleintjes van 3 en 1 jaar het pannenkoekenboerderij bezocht. Je verwacht op zo'n locatie een speelhoekje voor kinderen, maar vergeet het maar. Als onze 3 jarige kleinzoon door het restaurant loopt wordt hij zeer streng door een serveerster toegesproken, dat hij dat niet mag doen. Het huilen stond hem nader dan het lachen. Voor ons was de pret er toen ook af en we hebben de pannenkoeken en overige gerechten in snel tempo opgegeten. 2 Pannenkoeken smaakten alsof ze waren aangebrand en de overige waren op smaak. De prijs van de gerechten en de drankjes zijn aan de hoge kant. De prioriteit ligt bij het a la carte restaurant en het gebruik van de naam pannenkoekenboerderij dekt op geen enkele manier de lading. De eigenaar gebruikte zowel bij het afrekenen als bij het lopen door het restaurant als enige geen mondkapje en stond op geen enkele manier open voor opbouwende kritiek. Dit was éen keer maar nooit weer naar dit onaangenaam restaurant.

3,7
  21. Henny hadderingh

Vanmiddag heerlijk gegeten, wildproeverij ‘t Maotie.. Zeer aan te bevelen. Ze maken er een feestje van ondanks de beperkingen. Attent en vriendelijk personeel

22. Bij binnenkomst wordt je QR code niet gecheckt.
    Navraag gedaan. Eigenaar geeft aan dat hij hier niet aan mee doet, omdat zijn klanten telefonisch aangeven dan niet meer te komen. Hoezo reden bij je klanten neerleggen? Wel 1,5 m aan kunnen houden en lekker gegeten.

23. Arie schalk

Bij de reservering ging het al mis; dit was per mail gedaan (met een reaktie terug), maar wij stonden niet op de reserverings lijst. Wij bestelden beiden een pannenkoek, en daar hebben wij anderhalf uur (!!) op moeten wachten. Alle mensen om ons heen hadden een ingewikkelder (duurder..) menu en waren al aan het eten. Na aandringen herhaald vragen kregen wij eindelijk onze bestelling. De spek-appel van mij was ok, maar de hartige pannenkoek van mijn vrouw zag er niet uit; een pannenkoek waar de kaas alleen was ingebakken en waar een berg gebakken ui, salami en champignons op lag. een foto op de menu kaart zou mooi zijn, dan had ze zeker deze keus niet gemaakt. Nadat wij ons ongenoegen over bovenstaande hadden duidelijk gemaakt kregen we als troost een kopje koffie van het huis.
    Geen aanrader dit restaurant!

3,2
  24. Vanmiddag een high tea genomen, had ik het maar nooit gedaan.

Bij binnenkomst kregen we een pot water en een verse mint thee, dacht de start is goed, maar helaas, daarna kwamen twee kleine etagères met zoet (normaal krijg je eerst hartig). Helaas alles uit de fabriek en ijs koud, en de vullingen zouden spontaan uit je kiezen vallen zo zoet, leek wel alsof het al een poos op de etagère gestaan had en in de koelkast. Cake zat vastgeplakt aan etagère, en de macarons waren zacht en plakkerig. En de bonbons waren aan het zweten.

Daarna de sandwiches, deze waren ook steenkoud en brood was al wat aan het uitdrogen. Sla was ook niet echt vers, toen kwamen de scones welgeteld 1, leek meer op een bolletje met clotted Cream en jam, helaas leek de clotted Cream wel boter, leek meer op crème fraiche. Nu toch maar de eigenaar laten halen om onze ervaring te delen, deze stond erbij als een boer met kiespijn. Had volgens zeggen nog nooit slechte reacties gekregen, iedereen vond het altijd heerlijk. Hij ging met ons in discussie maar gaf niets ter compensatie.

We zijn weggegaan zonder de warme kant te eten. Kroket, bitterbal en een dik stukje omelet, zag er allemaal niet echt lekker uit. Al veel high Tea’s genuttigd, maar zo slecht heb ik hem nog nooit gehad, We hebben wel het volle pond betaald en maar de helft gegeten, jammer dat de eigenaar niet luistert naar de klant en zo afstandelijk doet,

1,9
  25. Heerlijk gegeten op terras. Smaak en presentatie top en erg vriendelijke bediening.
    Kortom een aanrader!

26. Wat hebben we weer heeeerlijk gegeten alles toppie.
    Ondanks de drukte geen last gehad van de mensen kwa afstand supper geregeld!
    Fijne en snelle bediening supper vriendelijk.
    Een 10 voor de kok!
    Lekker en niet duur.
    We komen snel weer es langs bedankt moatie.

27. Schippers

Wij hadden dinsdag 21 juli 2020 gereserveerd voor 8 personen omdat wij eindelijk onze zoon uit Korea weer mochten zien. De triade vooraf op internet gedaan en wat schetst onze verbazing, bomvol, niks1,5 meter afstand. Een minpunt terwijl het eten en de sfeer altijd goed is. Wij werden overvallen. Een volgende keer zou ik het niet accepteren. Jammer! Gerard en Helen

28. Fam. Smits

Vanavond hebben we gekozen voor restaurant 't Maotie. We werden daar gastvrij ontvangen. Het was er behoorlijk druk wat vaak al een goed teken is. Allebei bestelden we een pannenkoek. Ondanks de drukte werden deze vrij snel geserveerd, wat mede te maken had met het hardwerkend, vriendelijk personeel. Na afloop werd ons door de eigenaar een kopje koffie aangeboden. Al met al hebben we daar een prima avond gehad. Een aanrader dus.

29. Hans Hospers

Heerlijk gegeten daar, vriendelijk personeel en de kwaliteit van het eten was uitstekend.
    Buiten is een gezellig terras, een aanrader voor iedereen die daar in de buurt is en een lekker hapje wil eten.

30. Vrouwengroep

Wij, een vrouwengroep uit Stadskanaal, waren met 24 vrouwen. Hartelijk ontvangst en een fijne bediening. Ons eten was heerlijk. Echt een aanrader om met een groep heen te gaan.

31. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door personeel en eigenaar, heerlijk ontspannen bij de haard gezeten, het eten was goed van smaak en ruime portie's, na afloop werd ons nog een kopje koffie aangeboden, zeer gastvrij. Prima vertoeven, komen vast nog een keer terug.

32. Angeline Boom

Gisterenavond prima gegeten. Vooral het personeel is zeer vriendelijk en servicegericht. Eten gewoon lekker. Niet te ingewikkeld.

33. Familie Breider

Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, ook zeer geschikt voor kinderen.
    Een aanrader!

34. Marijke Prikker

We hebben met 6 personen zaterdagavond 8 juli bij 't Maotie gegeten. We hadden allemaal wat anders maar het werd gelijk geserveerd. De bediening was vriendelijk. En het eten was heerlijk.

35. Heerlijk gegeten hier. Vriendelijke bediening.
    En een gratis koppie koffie na. Echt super.

36. Waaaw.. Ik ben zelf een kok van beroep geweest.... De soep was super hoofdgerecht was heerlijk de toetje was een kunstwerk en dw prijs was goed... zeker een aanrader

37. Op 14 maart 2018 gedineerd. Oude eigenaar sinds december 2017 weer terug. Eten, bediening enz. weer zeer goed. Als vanouds. Zeker aan te bevelen.

38. Het was super!
    Gezellige sfeer, super bediening en héérlijk gegeten.

39. Een leuke entourage en een prima en vlotte bediening, een veelzijdige kaart waar naast een scala pannenkoeken ook genoeg andere keus is. Wij kozen voor de pannenkoeken en ze waren uitstekend, lekker, goed gebakken. Ook de keus uit dessert is ruim en ze waren ook erg lekker. Een restaurant waar we zeker nog eens terug zullen komen.

40. Bediening was erg traag: erg lang moeten wachten op ons eerste drankje, daarna nog langer moeten wachten op het eten. (veel te weinig personeel)

Ik had biefstuk medium raw besteld. Het grijs stukje vlees was erg taai, smakeloos en te lang doorbakken. Het rode wijnsausje is een soort vleesjus. De gebakken aardappeltjes waren erg zacht, net zoals de bloemkool en worteltjes. Je kunt het zonder te kauwen naar binnen zuigen. We kregen één klein bakje salade bij het eten, dat we moesten delen met 4 personen.

De rode wijn was erg slecht (beetje wrang en zuur). We hebben nog gevraagd of ze een andere rode wijn hadden, maar helaas.

Misschien moet je hier alleen heengaan om een pannenkoek te eten, maar in elk geval niet iets anders van het menu.

Wij komen hier nooit weer.

1,5
  41. Henry van Moolenbroek

Heerlijk gegeten. Super service. We zijn hier op vakantie en gaan er zeker nog een paar keer eten..

42. H.B.Wilzing

We werden gastvrij ontvangen door zeer vriendelijk en net personeel. Ook het diner en toebehoren waren van goede kwaliteit. Onze uitgebreide maaltijd werd ons aangeboden voor een redelijke prijs. Kortom, wij vinden dit echt een aanrader en zullen hier vast een keer terugkomen.

43. hendrik koerts

Waren bij t moatie om onze huwelijksdag daar af te sluiten met een etentje met familie. Was zeer goed en sfeervol. Goed eten en voor alles genoeg. Bediening was goed en beleefd. Leuke actie bij het dessert met vuurwerk. Top!

44. Heb samen met een vriendin op zaterdag 12 dec heerlijk gegeten bij U. Een fijn restaurant en bovenal zeer vriendelijke medewerkers. Een echte aanrader, wij komen zeker terug.

45. 't Maotie, al vele jaren dineren wij bij het Pannenkoeken restaurant bij de familie Kleine in Gasselte. Wij kunnen niet anders concluderen een fijn restaurant gevonden te hebben. Vriendelijke medewerkers en prijs naar verhouding zeer goed en goede maaltijden, wij zouden haast zeggen wat wil een mens nog meer. Afgelopen 2e Kerstdag zaten wij aan bij het Kerstbuffet. Was van uitstekende gehalte, en goed betaalbaar en een prima sfeer. Zeker als wij weer in Drenthe onze vakantie door brengen dan weten wij Gasselte te vinden.
    Familie A.Box Aalsmeer

46. P.W. De jong

Gezellige accommodatie, prima eten, gemoedelijke service, goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!

47. Een of twee keer per jaar komen wij een pannekoek eten. Het is altijd prima verzorgd, smaakt goed en de bediening is prima.

48. Hans de Ruiter

Prima pannenkoeken gegeten. We hadden gekozen voor de specialiteiten. Op deze manier nog niet eerder gehad.

49. Gisteren met mijn ouders hier wezen eten. Soep was lauw. Stokbrood met kruidenboter was haast geen kruidenboter bij. Was een super klein bakje waar meer paprika dan kruidenboter in zat. Bord patat met frikandel was echt veel te weinig, bord was voor 1/3 deel gevuld. Mijn ouders hadden het dagmenu, dan kun je kiezen tussen aardappeltjes en patat erbij. Mijn vader wilde patat en mijn moeder aardappeltjes, dus komen er 2 bakjes te staan. Zie ik tot mijn verbazing op het bonnetje dat we ineens meer moeten betalen omdat het in 2 bakjes op tafel moest. Slaat echt nergens op, het hoort bij het menu in te zitten. Bediening wist haast niks. Moest alles aan iemand anders na vragen. Kortom wij komen hier nooit weer!!

50. Alex en Henriëtte Snelleman - Geurts

Wij hebben op vrijdag 8 november 2013 bij 't Moatie in Gasselte genoten van een overheerlijke wildschotel (hazenpeper). We zijn zeer tevreden over de wijze waarop het door ons bestelde (soep en de hazenpeper)
    werd opgediend. Ook waarderen wij de sfeer in dit restaurant te midden van het Drentse land.
    Alex en Henriëtte uit Emmen.

(PS. We bezoeken 't. Moatie enkele malen per jaar en komen steeds graag terug!)

51. Met z'n vieren hier gegeten. 2 hadden een pannenkoek en 2 aten a la carte. Alles was prima verzorgd en erg lekker. De bediening was vlot en vriendelijk. Wij komen zeker terug.

52. Wat een aanfluiting.
    De eerste opmerking dat onze dochter gaf was: mama de poffertjes zijn hard. en inderdaad, harde en smaakloze opgewarmde poffertjes.
    Mijn man had de jagerschnitsel. Met de schnitzel was op zich niet veel mis. de jagersaus telde wel 1 champignon. ( zozo dat zijn er veel).
    Ik zelf had varkenshaas. het snijden ging al lastig. de varkenshaas was niet mooi roze van binnen maar grijs.
    of te wel. taai. de champignonsaus die erbij hoorde kwam zoals ik kon proeven gewoon uit een pakje, en telde ook wel 1 champignon.
    en dan nog de gebakken aardappelen die op tafel kwamen. uitgedroogde gebakkken aardappelen die overduidelijk al heel lang van te voren klaar gemaakt waren, en in de steamer worden opgewarmd.
    de worteltjes komen uit de vriezer. de kook gaat er over, en klaar.

het enige wat dan ook echt te eten was, was het bakje met sla en de broccoli deze was vers gekookt.,

wij deden onze beklag bij een jonge dame van de bediening, en het enige wat er uit kwam was. oh ja, ehm sorry. geen tegemoetkoming in de kosten of zelfs geen kop koffie..

Nee Maotie, jullie zien ons niet weer.

1,6
  53. Je komt aanrijden bij een prachtige Drentse boerderij... Op het moment dat je binnenloopt, kom je in een gedateerd interieur. Dit kan in postieve zin verrassen, maar helaas... De bediening was behulpzaam en vriendlijk, het eten niet restaurant waardig. De keuken mag zich serieus afvragen of je deze kwaliteit van eten wilt uit serveren. Varkenshaas met champignon-roomsaus uit een pakje, droog gebakken aardappels en warme groente uit blik die enkele minuten magnetron hebben mogen zien. Kinderen hebben met smaak frites gegeten, daar was niks mis mee. Nagerecht ook niet om over naar huis te schrijven... gekristalliseerd ijs en muffe koffie uit een koffie apparaat wat niet schoon is. Ik hou er niet van om mij ergens overwegend negatief over uit te laten, maar in deze heb ik geen andere mogelijkheid. Voor een frietje met of een pannekoek ben je hier waarschijnlijk op het juiste adres, maar voor een plate of á la carte eten zou ik dit station toch echt passeren en naar een goed restaurant in de omgeving op zoek gaan.

2,5
  54. michiel

Echt culinaire hoogstandjes, sperzieboontjes uit de magnetron met nootmuskaat, bloemkool kapotgekookt met roomsaus en gebakken aardappeltjes zo droog als een zeem, gelukkig kregen we nog een bakje creatieve sla onder een deken van dressing om de droge mond mee in te vetten. Mijn advies; neem een pannenkoek, of ga hier niet eten, het is gewoon een aanfluiting.
    Deze mensen staan ook niet open voor creativiteit, dus het gaat ook niet snel beter worden.

3,5
  55. Fam. De beer

Met de familie 7 pers heen geweest div schnitzels besteld allemaal droog en dik gepaneerd, aardappels uit de magnetron doorgekookte boontjes en met 7 personen 1 klein bakje sla! kortom GEEN culinair hoogstandje maar gewoon niet te eten! Nadat er was gevraagd of het smaakte en we zeiden "mwah" werden we afgewimpeld! We zijn maar thuis gaan koffie drinken. Kortom nooit weer!

1,6
  56. Hilbrands

Zeer slecht opgewarmd smaakte volgens mijn oma net als tafeltje dekje dus trek zelf uw conclusie. Personeel was wel vriendelijk

2,7
  57. Maria Bakker

Wij hebben hier in september gegeten op het terras. Mijn man bestelde vlees en ik had vis. Er kwam iemand langs om te vragen wat we wilden drinken en dat werd vlot gebracht. Vervolgens hebben we een uur zitten wachten op onze bestelling evenals drie tafeltjes bij ons in de buurt. Waarvan 1 tafeltje alleen frites had en kroketten , deze mensen hebben daar ook een uur op gewacht. Toen wij vroegen waar onze bestelling bleef na ongeveer drie kwartier zei de bediening dat het erg druk was. Ik zei toen dat je dan nog even langs de tafel gaat om te vragen of je nog wat wilt drinken en eventueel leg je dan uit dat het zo druk is of waarom het zo lang duurt. Was bij sommige gasten gedaan zei hij maar niet bij ons en ook niet bij onze buren. Dat werd toegegeven. Na dik een uur werd het eten gebracht en nu verwacht je geen culinaire top voor dat bedrag maar toen gevraagd werd hoe het smaakte en wij daarop hebben gezegd dat het ronduit slecht was werd dat onverschillig afgedaan. Nou ging het ons niet om korting of wat dan ook, maar voor een gratis kopje koffie na het wachten was op zijn plaats geweest. Verder vond ik de arrogantie en onverschillige houding van de leidinggevende ober na onze klacht ronduit slecht, hij zou het doorgeven zei hij maar deed verder niets en volgens onze waarneming is er ook niets mee gedaan.
    Het is jammer dat het personeel de zaak zo naar beneden haalt. Jammer van een bedrijf in ons eigen dorp ! Wij komen hier dan ook niet meer terug en zullen ook geen aanbevelingen doen.

2,9
  58. Begin juni kwamen wij langs rijden, en dachten, we gaan het nog eens proberen..... Niet dat het eten altijd slecht was, maar de bediening en de snelheid van het serveren....het lange wachten dus dat zat ons niet lekker. Nu stonden er op deze vrijdag avond bijna geen auto's , we dachten eerst dat het gesloten was...Maar ze waren wel geopend, en een 4 tal tafels was bezet. De serveerster liep erbij in een blouse die ik niet wit kan noemen, beetje vergeeld. Wit is mooier toont netter, en schoner. Ook haar manier van bedienen, het ging niet vlot, maar sloom, alsof ze nergens meer zin in had, of de vorige dag zwaar had gestapt, de ogen halfdicht en je niet aankijken bij het bestellen. Andere klanten vertrokken , en riepen nog tot ziens, maar daar taalde het personeel net naar, ze zeiden niks terug. Toen de serveerster bij ons kwam vragen of alles naar wens was, en of er genoeg was, bestelden we nog een schaaltje gebakken aardappelen erbij. Daar hebben we zeker 20 minuten op moeten wachten, als het niet langer was.... We hebben maar heel langzaam verder gegeten, anders hadden we ons hoofdgerecht, de varkenshaas, op, en nog steeds geen aardappeltjes. Even later heb ik ook maar gewoon alles opgemaakt, dit duurde mij echt te lang. Dus dat werd ons nagerecht zeiden wij al. De andere tafeltjes werden ook op hun elfendertigsten bediend, en eindelijk kwam er nog een schaaltje aardappeltjes.....en de rest hadden we dus al op. Bij andere restaurants kregen we dit altijd zeer snel, je besteld en ze brengen het, hoort toch ook zo! De champignonsaus was naar mijn idee niet zelfgemaakt, rook en smaakte een beetje bitter, alsof het zo uit een pot of pakje kwam. Wij besloten dan ook om geen nagerecht te bestellen, maar een cappuccino, en we vonden het geen fooi waard... Wij gaan de volgende ergens anders naar toe ....waar het personeel wel straalt, vlot is, netjes in de kleding loopt, allert is, en waar alles direct wordt aangevuld, en waar men ons heel vriendelijk welkom wenst en een vriendelijk woord bij vertrek. Hier heb je betaald, dan schieten ze naar achteren, en als je vertrekt zie je geen personeel dus die even zegt, Bedankt en totziens.... naar de rest van de klanten die nog aan het tafeltje zaten. Het Maotie is het 't Maotie niet meer naar ons idee! jammer.

59. Greetje

Vorige week zondag zijn hebben wij bij 't Moatie in Gasselte op het terras gegeten. Ze beschikken over een mooi terras, maar het eten viel echter zeer tegen.

We hebben twee platesevices gerechten besteld, namelijk een jagerschnitzel en een gevulde paprika (vegetarisch). Het eten was lauw en weinig smakelijk. Vooral de gevulde paprika was erg slecht en was louter alleen gevuld met een champignonsaus. Naar mijn idee uit een pakje. Dit heb ik dan ook niet opgegeten. Ook de aardappeltjes en de groente waren erg flauw van smaak. De schnitzel was taai. Verder waren de porties niet echt royaal te noemen. Voor een goede eter is het te weinig.

Als ik een plateservice gerecht bestel dan verwacht ik geen hoogstaand culinair gerecht, maar het eten bij de plaatselijke snackbar is beter van kwaliteit.

Kortom wij gaan nooit meer t' Moatie in Gasselte.

2,4
  60. Na eerdere positieve ervaringen zijn we na zaterdag 10 september jl. helaas minder enthousiast. Bij binnenkomst geen warm onthaal. We hoeven echt geen rode loper maar welkom voelden wij ons niet. Een dame bij de ingang had het zittend erg druk met het bekijken van haar agenda en nam weinig moeite om op te kijken. Mompelde iets terwijl ze verder bladerde. Wij hadden niet gereserveerd en vroegen om een tafel. De man die naast haar stond wekte de indruk even te kijken of het wel kon. Dit terwijl er maar 4(!) tafels bezet waren. We hadden het idee dat ze op tijd thuis wilden zijn.Vier verschillende personeelsleden aan onze tafel gehad. Op een blonde jongedame na was het personeel erg zakelijk. Bijzonder goed ingestudeerde woordkeuze waar niet vanaf mag worden geweken. Gaf geen fijn gevoel. Dagmenu goed maar nog steeds niet royaal bedeeld. Kindermenu nog altijd aan de prijzige kant en geen vermaak of speelhoekje voor kinderen. Maar goed, dit wisten we gezien onze eerdere ervaringen. Voor ons dankzij het kille onthaal en de afstandelijke bediening geen Maotie meer.....

10 september 2011 · Vorige recensie van Joop

61. Enige tijd geleden met vrienden hier enkele malen gegeten. Wat we ook bestelden, het was allemaal even goed verzorgd en bovenal... smakelijk!

62. Heerlijke pannenkoeken gegeten; precies zoals een pannenkoek moet zijn. Groot, goed van kleur en smaak.

63. Meerdere keren hier gegeten.

Als de tent vol zit is het er gezellig, bediening vriendelijk en het eten goed.

Totdat we hier een keer op een middag langs reden en besloten een hapje te eten.

Bediening had het te druk met zichzelf, sommige dingen waren niet warm en erg royaal was het ook niet.

Gaf niet een heel welkom gevoel.

Volgende keer krabben we ons even goed achter de oren of we weer naar binnen gaan of even doorrijden...

64. Gezellige, sfeervolle boerderij.

Erg lekker gegeten op 14 juni `09.

Bediening vriendelijk en oplettend.

Hier komen we vast weer terug!.

65. Gezellig restaurant, leuke en vriendelijke bediening.

Goed eten goed warm en lekker van smaak.

Zeker een aanrader.

66. Een leuke zaak, goede bediening, prima eten.

Wij komen hier al meerdere jaren vanuit Zeeland tijdens onze vakanties in Drenthe. We zijn nog nooit teleurgesteld. Vlotte en rustige bediening ook als het soms extreem druk is in de zomer. Ze lijken alle tijd van de wereld te hebben. Een weldaad als je rust zoekt. Niemand van het personeel heeft er haast, nu nog de gasten onthaasten. Wees eerlijk, je hoeft er niet echt lang te wachten op de bediening.

67. H.Berghout

Zeer smakelijk eten met ruime porties. Veel sfeer en zeer vriendelijk personeel em eigenaren. Groot beschut terras en rustig gelegen.