Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Garnwerd verdeeld zijn.

Na een heerlijke lange wandeling met een vriendin, wilden wij een late lunch. Naast de koffie, bestelden we allebei twee broodjes met garnalenkroketten á € 10,25 pp. Helaas viel de kwaliteit erg tegen. De kroketten smaakten naar meelballen, met een vage garnalensmaak. Gewoon brood en een slablad met wat harde smakeloze garnering, zonder dressing. Wat een tegenvaller. En dan hebben we het nog niet over de bediening gehad... Hier komen wij niet weer.

Zeer onaangename ervaring, gereserveerd voor b&b, maar bij aankomst bleek deze reeds bezet. Werd afgedaan met enkel een sorry en een lijstje telefoonnummers van andere b&b's. Na de eerste etappe van het Pieterpad kwamen wij vermoeid aan om 18.30Uur in het donker en de kou. De reactie van het personeel was zonder enige inleving en compassie. Wij waren verbijsterd en zeer teleurgesteld. Een flinke kater!

Ids en Joke Walda

Heerlijk gegeten afgelopen weekend met vrienden. De bediening was bijzonder aardig en behulpzaam. Komen zeker weer. Al was het maar voor het lekkere ijs met een apart bakje chocoladesaus. Nog bedankt!

kostganger

Schitterende locatie aan het water in een charmant dorpje. Je hebt er een grote parkeerplek, fietstrekken, oplaadpunten voor elektrische fietsen. Je hebt zicht op het water, bootjes, de ophaalbrug en kilometers ver de groene weilanden erachter. Bediening kwam op tijd de bestellingen afnemen en alles was binnen afzienbare tijd en correct geserveerd. Vriendelijk personeel, hadden er geen problemen mee dat we 2 x verhuisden van plek. We konden per bestelling afrekenen. Aanrader!

Gisteren met 10 personen gegeten, en wat een schitterende locatie! Sfeer goed, bediening goed (zou wat meer productkennis kunnen hebben) maar iedereen ontzettend aardig en behulpzaam. Eten lekker, voldoende en de prijs niet overdreven duur. Wij gaan zeker nog een keer terug komen voor het candlelight diner! Garnwerd aan zee, dank je wel!

Een aantal keren geweest; heerlijk eten, de bediening is heel vriendelijk, de locatie is prachtig, de inrichting is mooi en gezellig!

Familie gast

Vriendelijk personeel, mooie locatie en erg lekker eten!

Henny Takens

De bediening was erg vriendelijk, heerlijke broodjes gegeten en mooie entourage! Kwamen er toevallig langs en komen zeker terug. Een aanrader!

sanders

Super eten en aardig personeel

Heerlijk gegeten op een zeer fraaie locatie. Bediening kan attenter. Komen zeker terug.

Laat de rest maar zitten. Ga hier eten en je hebt een heerlijke maaltijd voor een zeer schappelijke prijs. Wij houden dit adres vast. Top mensen!!

Prachtig restaurant op een perfecte locatie aan het water. De ideale plek om heerlijk op de zondagmiddag van een borrel met een hapje te genieten. Maar ook zou dit voor mij een perfecte trouwlocatie zijn. De menukaart valt naar mijn idee iets tegen. De kaart vind ik iets te 'simpel' voor zo'n mooie plek. Dan verwacht je iets exclusievere gerechtjes op de kaart (voor lunch en borrel). De menukaart voor diner heb ik niet bekeken dus daar kan ik verder niet over oordelen. Bediening was goed, vriendelijk, gaf precies voldoende aandacht waar nodig. Zowel bij binnenkomst als vertrek een persoonlijke benadering.

Kortom, een plek waar ik zeker nog terug ga komen om zondagmiddag lekker tot rust te komen.

We hebben met 11 personen gegeten. Een ieder was na afloop erg tevreden. Het eten was heerlijk en de bediening top. Zeer vriendelijke dames als gastvrouwen! Het was ons eerste bezoek, doch zeker niet de laatste.

De bediening kwam gehaast en finnig over. Het duurde lang tot het eten werd opgediend. Het vlees was lauw. Het was eten, maar geen smaaksensatie. Hoofdmenu werd Geserveerd met zeer weinig aardappeltjes en salade (ong. 100 gr voor 4 pers).
    Mooi restaurant met prachtige entourage maar verder een grote teleurstelling.

Pracht locatie.. maar de bediening is vrij traag (ook als het niet druk is) en de bestelde tosti was de slechtste ooit. Vrij prijzig en de tosti was smaakloos, helemaal plat geperst en droog, net karton... erg goedkoop brood. Ik snap niet dat een tosti zo kan mislukken. Maar verder is het heerlijk zitten in het zonnetje en de koffie was oke. Maar als je zo'n toplocatie hebt, zorg dan dat het eten goed is en koop een goed tosti ijzer en een beetje beter brood. Ik vond het het geld dus niet waard. Eerdere keren ook wel iets gegeten, maar nooit bijzonder helaas.

Heb al vele negatieve berichten gelezen, maar wilde het zelf eens ondervinden. De zaak is nu langer open en de aanloopproblemen vast aangepakt.

Ik heb zelden zoiets meegemaakt. Van de originele kaart is niets meer over. Voor de lunch is nu de keuze vereenvoudigd tot ‘cafétaria plus’. Echter wel met behoud van hoger segment restaurantprijzen. Dranken staan niet op de kaart. Tosti, soep, gehaktbal uit de jus.. dat is het nu. Maar dan wel alles net een paar euro duurder dan elders.

Bij aankomst viel me op dat dit een groot, duur project moet zijn. Over alles is nagedacht: boot, strandje, grote parking, oplaadpunten voor de elektrische fiets, fraai en zeer groot terras, enorme zonwering, fraai en degelijk meubilair. Je kan er zelfs aanleggen met een (forse) boot aan één van de steigers, en in het bijgebouwtje kan men zich opfrissen. Kortom: hier is aan alles en vooral aan ieder type gast gedacht. Er is niet zomaar iets neergeplempt. Ok, op naar het etablissement. De kleur: champagne, richting beige. Een beetje wat je ook bij de entree van bejaardenhuizen zag in de jaren ’90. Maar dat is wellicht een kwestie van smaak.
    Geen begroeting, ongeveer zes tafeltjes bezet op een doordeweekse middag om 13.30u. Toch lopen de serveersters alsof er brand is; het hele terras schudt op de grondvesten door de haastige tred. Na ca. 10 minuten worden we opgemerkt en bestellen we koffie en een asbak (één van de tafelgasten heeft de sigaret al bijna op). Die komt nooit, de sigaret is noodgedwongen uitgedrukt aan de zijkant van de tafel. Het valt op dat mensen die later kwamen dan wij, eerder worden geholpen, terwijl er ook tafeltjes zijn die 30 minuten na ons een bestelling krijgen die er eerder waren dan wij. Eén van de serveersters bitst op luide toon ‘ik heb maar twee handen mensen!’ tegen een groep dagjesmensen die beleefd vragen naar de status van het door hen bestelde. De toon is gezet. Wij krijgen na ongeveer een kwartier (!) lauwe koffie, die heet vermoedelijk van een prima kwaliteit was geweest.
    Aan het servies zie je dat er andere aspiraties waren met deze uitspanning. Chique, design en een goed koekje. Het glas water bij de espresso is ronduit smerig.
    Intussen werkt het schouwspel dat zich voltrekt, zowel bij onze als de ons omringende tafels, op de lachspieren. Zoveel gestuntel en niet eens een bejegening die in de buurt kan komen van ‘geforceerd correct’. Het is een lompe, boerse onhandigheid zonder een sprankje enthousiasme.
    Maar we hebben de kaart! We besluiten meerdere gerechtjes te bestellen, om de keuken goed te kunnen testen. Tosti, gehaktbal en soep. Er wordt niet gevraagd of we ook iets willen drinken, het lukt me nog net om dat voor elkaar te krijgen als de serveerster aanstalten maakt om weer over de vlonders te marcheren. Mijn tafelgenoot wordt opnieuw niets gevraagd. Dit is behalve bedrijfseconomisch een misser, ook gewoon ontzettend onbeleefd en lomp.
    Na ca. 20 minuten komt er van alles op tafel, maar niet wat we besteld hebben; verkeerde soep, niet het gewenste brood, en geen tosti. Opnieuw is haast geboden om dit nog te kunnen mededelen! De lege koffiekopjes staan nog steeds op tafel, zonder de beloofde asbak. De verkeerde gerechten worden bruusk meegenomen, de vergeten dekseltjes van de soepkommen trillen nog na op de tafel. ‘Binnen 2 minuten krijgt u de juiste bestelling’. Dat is wel snel voor horeca..
    Zo’n 10 minuten later komt de tosti en de mosterdsoep, tafelgenoot heeft de bal uit de jus intussen gelaten voor wat het is (fabrieksbal voor 8€). Opvallend is dat er nog wel ‘sporen’ zijn van een keuken met aspiraties: fraai servies en zeer smakelijk, goed gebakken brood. Enfin, het bestelde is gearriveerd. De teleurstelling wordt alleen nog maar groter. De tosti, die is echt te slecht om ook maar een euro voor te vragen: klein, taai, geplet brood, smakeloze kaas en goedkope ham. De beloofde ‘tostisaus’ blijkt veel te zoete, B-merk ketchup. De mosterdsoep moet het nu gaan doen. En dat deed ‘ie. Als in een ‘genadeklap’. Als je een tosti kan vernachelen, dan is iets relatief eenvoudigs als mosterdsoep ook zeker mogelijk. Een zurige drap, onregelmatig gesneden onfrisse bosui en een minuscuul bakje slecht gebakken spekjes. Ook hier was het brood wederom de positieve uitschieter. Dat de soep belabberd was, en veel te duur (6,50 voor een bescheiden kommetje soep en een plakje brood), is nog tot daar aan toe. Dat zowel mijn tafelgenoot als ik er de hele middag beroerd van waren is erger. Vermoedelijk was iets niet goed met de gebruikte room in de zurige opgewarmde brij.
    Nimmer werd ons gevraagd of we wellicht nog (of überhaupt iets, tafelgenoot) iets wilden drinken. In het voorbijgalopperen werd ons nog wel ‘het is lekker?!’ toegeroepen, voor we konden antwoorden was de serveerster alweer verwikkeld in excuses bij één van de andere tafeltjes. We besluiten de martelgang maar te staken en de rekening te laten komen. De koffiekopjes staan er nog steeds. Zonder asbak.

Ik had al zoveel negatiefs gelezen.. ik kon haast niet geloven dat zo een groot horecaproject na zo’n opstarttijd echt nog verder is afgegleden. Je kan het bedienend personeel eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Boven hen is iemand of zijn mensen actief die diepe zakken (gebouw, faciliteiten en inrichting zijn werkelijk top, zeker voor de regio) hebben maar een totaal gevoel ontberen als het gaat om gastvrijheid en visie. De locatie en de omgeving bieden fantastische en talrijke mogelijkheden. Als je het publiek op het terras ziet, kan zelfs een leek de doelgroep schetsen. Jammer, heel jammer, maar dit is op deze manier geen lang leven (meer) beschoren.

Ik ben hier een aantal keren geweest. Uitzicht is werkelijk fantastisch.

Het eten was en is altijd erg goed. De bediening was in het begin een probleem, maar er is duidelijk verbetering en de laatste tijd is het gewoon prima.

Al met al een prima plek om heen te gaan

Trudy de Boer

Wij hebben ons bed & breakfast verblijf in het brugwachtershuisje in Garnwerd als heel aangenaam ervaren. Het is een leuk authentiek gebouwtje, dat uitkijkt op een molen en op de brug met het water. We vonden het niet duur. We waren er alleen, met onze honden, en hadden veel privacy.

Het ontbijt was goed. De service vanuit het restaurant was goed. En we hebben gesmuld van het avondeten met de streekgerechten.

We misten een lekkere verse groente bij de maaltijd. Wat salade uit een potje daar moesten we het mee doen. De prijs voor een glaasje wijn, € 4,75, vinden we erg hoog.

Uitzicht was mooi en de mosterdsoep was goed maar de snotterige kabeljauw en de droge boerderijkip waren niet te eten!! Zeer beneden pijl voor zo'n bedrijf. Slechte kabeljauw uit de diepvries en een droge kip die aan het bord bleef plakken.... Een glas water is de aanrader!!

Voor mijn verjaardag kreeg ik een lunch aangeboden van mijn dochter. Het was prachtig weer, dus op naar Garnwerd aan Zee. Een daalders plekje en correct personeel. We bestelden een broodje kipfilet en broodje gehaktbal. De bal gehakt was lauw en werd geserveerd met 1 broodje. Broodje kipfilet werd geserveerd met 2 broodjes. 1 broodje was belegd met kipfilet een beetje sla en mayo. Het tweede broodje lag erbij maar dan wel zonder beleg. Samen met een kopje koffie waren we 20 euro kwijt. Voor zoveel geld verwacht je toch echt iets meer.

Ter plekke heeft mijn dochter haar puntje van kritiek al gegeven. Het zou worden doorgegeven, was het antwoord. Nadien toch nog een mail gestuurd met aandachtspuntjes. Ennn, je raadt het al, ook daarop werd niet gereageerd.

Heerlijk gedineerd met kerst. Mooie en smakelijke kunstwerkje gehad. Prima en attente bediening. We komen zeker terug!

fam. van den akker

Gezellige middag en avond beleefd in Garnwerd aan Zee. Erg vriendelijk personeel die ons van o.a. heel goede cappuccino voorzag bij de open haard en daarna een heerlijk 3 gangen diner 'verrassing van de kok' heeft opgediend: van voorgerecht tot dessert..., mooie aanblik, maar vooral ook superlekker.. Wij komen zeker terug, want we zijn ook heel benieuwd hoe het er in de zomer uitziet.

Slechte ervaring. De bestelling kwam maar niet, duurde veel te lang. Maar ik denk dat het gebak eerst nog moest worden ontdooit (fabrieks gebak) en de cappucino was slecht. Er zat helemaal geen koffie smaak aan. En als je dan voor dit gebodene voor 4 personen ook nog 28 Euro moet betalen dan is het een keer maar nooit weer.

1,7

Jasperien Verbeek

Op 24 september hier gegeten. Onze ervaring wat betreft het dineren was niet zo best. Ontzettend zout soepje, waarvan ons werd verteld, dat dit zo hoorde.

Vervolgens, buikspek was, was pikzwart verbrand, dus absoluut niet zacht gegaard. Toen zijn we maar gestopt met verder bestellen. De bediening was vriendelijk en correct. Jammer van zo'n prachtige locatie.

Over een jaartje nog maar eens proberen, misschien is de keuken dan wat professioneler geworden.

Met vriendelijke groet,

Uit Bad Nieuweschans.

Zondag hebben wij met onze familie heerlijk gegeten. Vriendelijk ontvangen, prachtige plek, heel prettig de piano muziek. Komen vast weer terug.
    Bediening niets op aan te merken. Enige puntje van aandacht, laat de gasten niet te lang op het eten wachten. Wij vonden dat niet zo erg, maar er werd om ons heen wel wat ongeduld getoond, groeten fam wijnberg.

J.Wapenaar

Johan Brouwer

Een vrijdagavond in Garnwerd aan Zee... Onthaasten in optima forma. Eerst buiten een wijntje gedronken aan het fraaie Reitdiep. Daarna gedineerd. Ik spreek niet gauw in superlatieven maar dat doe ik nu wel. De lendebiefstuk met bietjes en saus van asceto balsamico was overheerlijk en de salade met spelt en geitenkaas ook. Een mooie syrah wijn en de zeer vriendelijke bediening maakten het geheel compleet. Top! Naar huis met een smile van oor tot oor!

Mariëtte Ekamper

Fantastische avond hier gehad! Vooraf een rondleiding door het pittoreske dorpje Garnwerd en daarna werden we verrast met een heerlijk diner met oog voor detail en kwaliteit. De entourage was prachtig met een mooi muziekje op de achtergrond. Personeel was TOP. Kortom een tien met een griffel, namens de hele groep.

Mariëtte Ekamper.

immi van der tuuk

Wat hebben wij een super avond gehad in garnwerd aan zee. Wij hadden een vrijgezellenfeest met 8 dames. Ontvangst was geweldig, ze hadden als verrassing voor ons een gids geregeld die ons garnwerd liet zien. Heel interessant allemaal.
    Toen heeft de kok een menu voor ons samen gesteld. Het was allemaal even lekker en het personeel was erg behulpzaam en bijzonder vriendelijk. Ik zou zeggen voor een gezellige avond en heerlijk eten moet je in garnwerd aan zee zijn.

Met vriendelijke groet,

Immi van der tuuk