Garnwerd aan Zee in Garnwerd

Genieten aan het water in de breedste zin

Er is beschikking over 70 eigen parkeerplaatsen.

• OV

Vanuit Groningen pak je de trein richting Roodeschool. Wanneer je halverwege de reis uitstapt bij Winsum kan je de reis vervolgen met Bus 36 (richting Oldehove), uitstappen kan vervolgens bij Bushalte Krassumerstraat, Garnwerd.

ma 10:00 - 00:00
di Gesloten

Omschrijving

Nee, aan zee ligt het restaurant niet. Onze naam is een eerbetoon aan het verleden toen, tot 1877, het water dat hier langs stroomt nog eb en vloed kende en het een druk door handels- en vissersschepen bevaren route was.

De windjammers en turfschepen zijn uit het Reitdiep verdwenen en tjalken vertonen zich er nog maar sporadisch. Toch heeft het Reitdiepdal, net als het dorp Garnwerd, veel van zijn eeuwenoude charme weten te bewaren. Garnwerd aan Zee is een modern restaurant en is trots op haar plek in deze rijke historische omgeving.

Het bedrijf onderscheid zich door zijn vele bruiloften, feesten, catering en andere partijen. Garnwerd aan Zee is dan ook bij uitstek een plek om een feestje te vieren of om heerlijk tot rust te komen tijdens een lunch/diner aan het prachtige Reitdiep.

• High-tea

1469720312 66
1553162011 59
1707208225 54

1. Daan 18 punten

Wat een feestje afgelopen weekend. Heerlijk op terras in het zonnetje gezeten met een lekker glas wijn en top borrelplanken die rijkelijk gevuld waren. Echt een aanrader. Wat kun je hier fijn zitten!
    Personeel is vrolijk en oplettend.
    Zeker weer voor herhaling vatbaar

2. Garnwerd aan Zee

3. Tegen beter weten in hier weer gegeten.
    "Het is zo'n mooi plekje en het eten komt lekker vlot" vond mijn vrouw. Dat klopt inderdaad maar het is de teleurstelling niet waard.
    Voorgerechten eendenborst en lamstaartje;
    vrij onuitgesproken eendenborst op taaie stukjes geroosterd brood met een smeerseltje en wat veel te zoet fruit (mango uit blik?). Teveel garnering van appel onder een teveel aan filodeeg met daarin te weinig lam(sgehakt).
    Hoofdgerechten duo van kabeljouw en tournedos en een hamburger;
    net te ver gegaarde totaal smakeloze vis en een klein stukje ossenhaas dat zonder te vragen medium geserveerd werd. Persoonlijk vind ik zo'n mooi stuk(je) vlees bij medium -rare al eigenlijk teveel gegaard dus jammer. Ossenhaas heeft van zichzelf al niet veel smaak dus het totaal ontbreken van peper, zout of enige ander vorm van kruiding maakten de smaakbeleving nog bedroevender. De bijgeleverde saus werd i.p.v. een begeleiding een absolute noodzaak. De bijbestelde gebakken aardappeltjes zagen er prachtig uit en waren ook nog eens goed op smaak. Maar die pluspunten werden volledig teniet gedaan doordat ze niet (meer) krokant waren en ieder mogelijk korstje misten, letterlijk een slappe hap. Overig garnituur was redelijk. Stoofpeertje had iets zachter en iets zoeter mogen zijn maar dat is een kwestie van smaak, mijn vrouw vond die juist perfect zo. Net als de reepjes pastinaak die voor mij iets teveel bite hadden. Wortel o.k. De gestoofde tomaatjes waren prima maar haal ze van het steeltje af. Ik snap dat het er leuk uitziet maar als je iets niet kunt eten leg je het niet op het bord.
    De Hamburger was gewoon goed. Het vlees zelf had iets meer toegevoegde smaak mogen hebben (al was het basis peper en zout) maar over het algemeen best een goede burger. Ook de patat was gewoon goed. En gelukkig een behoorlijke portie.
    Dessert een Dame Blanche;
    De hoop op los geserveerde warme chocoladesaus had ik gelukkig al losgelaten want inderdaad een coupe met (te) royaal standaard-vanilleijs, cacaopoeder, slagroom uit een spuitbus en een paar streepjes chocosaus en een stokje melk/witte chocola.
    Pluspunt in de bediening was de jongeman in excentrieke kleding (leuk) die keurig van rechts opdiende. Minpunten de jongedames die niet informeerden of het gesmaakt had en die na het laten vallen van glaswerk onvoldoende excuseerden en opruimden.
    De grote hoeveelheid aanwezige kleine kinderen (herfstvakantie) en de krijsende hond aan het naaste tafeltje deden het gehele beleven geen goed.
    Een rekening van boven de 100 euro hiervoor was niet in verhouding met de ervaring. Niet meer doen dus…

4. Hoge verwachtingen hadden we maar de bediening was traag en het eten was laat ik maar zeggen matig….. schnitzel met harde randen( frituur?) , een stoofpotje dat er bepaald niet aanlokkelijk uitzag , weinig groente en de frieten in kleine porties en zout in de aanbieding…. Kortom het was teleurstellend, denk niet dat we terugkomen.

5. Het eten was heerlijk, de bediening vriendelijk en vlot, de locatie aan het water is prachtig. Heerlijk vertoeven daar. Zeker een aanrader!!! Wij komen zeker terug.

6. Prachtige locatie aan het water. Uitermate goed eten en zeer vriendelijke personeel.

7. Na een lastige start om een vrijgezellenmiddag te plannen is dat uiteindelijk gelukt. Er waren nog wat onduidelijkheiden, vooral of wij binnen of buiten zouden zitten. In het eerste gesprek was afgesproken: als het weer het toe laat, buiten. Daarna kreeg ik een ander contactpersoon en ineens is dat niet mogelijk. Tijdens het laatste telefoongesprek gaf zij aan dat ik de eerste informatie niet had gekregen en dat ik niet eerlijk was. Op vragen als: versieren jullie dan een tafel buiten of binnen of wanneer kunnen we wel de plek afspreken kreeg ik als reactie: “als ik het je 3x moet uitleggen dan wil/kun je het ook niet begrijpen hè?!”. De communicatie van deze dame is uitermate slecht, zojuist het arrangement geannuleerd want ik ga hier nooooit meer naar toe met een groep. Bedankt voor het uitmaken van een klant voor leugenaar en hersenloos. Erg smaakvol van jullie medewerkster.

8. J. H. Nonkes

De soep was matig. De vis was vermengd met paprika’s, champignons etc. Alles had dezelfde kleur zodat je niet zag hoe weinig vis dat je kreeg. Als groente was er alleen een bakje rabarber. Je kon niet kiezen voor gebakken aardappeltjes. (Friet eet ik wel in een snackbar) het ijs was bedekt met wat plofslagroom! Het personeel deed goed haar best zo te zien. Kortom niet weer naar toe gaan!

1,8
  9. Ik vond de menukaart en vooral voor het hoofgerecht maar erg klein en de keuze was niet groot. Heb zelf de Schnitzel gekozen maar die was erg droog, de friet hard gebakken en het groente wat erbij zat was stukken gebakken paprika. Voor het geld veel te duur. De mosterdsoep vooraf niets op aan te merken. Zou ik hier voor de 2de keer gaan dineren? Nee.

4,7
  10. Voor tweede keer geweest maar nog steeds niet best.
    Onaardig personeel, duur… kortom we varen de volgende keer gewoon door.

3,3
  11. Klinkhamer

12. P. Oord

Maandag 17 mei jl. meerden we af in de haven Garnwerd en werden begroet door een hele aardige havenmeester. Zo vertelde hij o.a. dat je op het terras bij de haven van het restaurant "Garnwerd aan zee" heerlijk kon eten. Dat sprak ons zo aan dat we besloten om daar direct te gaan reserveren.

Bij de receptie stond een meisje die op onze vraag daarover reageerde met de woorden: "Dat moet ik even aan een collegaatje van de administratie (?) vragen. Op zich was dat al vreemd, maar toch. Vreemder was het dat zij wel 10 minuten wegbleef. Toen ze terugkwam vertelde zij dat het niet kon omdat het terras gesloten werd, en hakkelde ze iets over slecht weer en de verwachte storm etc. Nou, zeg dat nooit tegen een watersporter die de hele dag met het weer "bezig" is want op deze en de volgende dag woei het niet en kwam er zeker geen storm.

Samengevat waren we sneller weer terug aan boord dan verwacht. Toen de havenmeester dit verhaal hoorde verontschuldigde hij zich en bood ons een gratis overnachting aan vanwege de onhartelijke en schofterige behandeling van het personeel van het restaurant "Garnwerd aan zee". De eigenaar moet echt afscheid nemen van de "rotte appels" onder zijn personeel anders kan hij zijn restaurant wel sluiten.

13. Feestje daar gehad.bediening slecht. Eten lauw en koud. Brood van t broodplankje was hard. Eten was te weinig voor de prijs die er voor gevraagd werd. Voor ons niet weer daar. Hadden we eerst maar de recensies gelezen helaas.

1,1
  14. Vriendelijke medewerkers met plezier in hun werk. Zijn duidelijk goed geïnstrueerd. Heel attent. Ruime keuze op de kaart. Gerechten zijn smakelijk en vers. Mooi gepresenteerd. Prachtig restaurant met veel gezellige zitplaatsen en fantastisch (lounge)terras. Altijd druk, dat zegt eigenlijk wel genoeg.

15. Wat zijn wij teleurgesteld bij ons reuniefeest in garnwerd aan zee. Jammer dat we (6 dames) zo onbeholpen zijn bediend. Heel anders dan de laatste keer dat wij er waren met deze groep.
    Op onze klachten werd niet gereageerd of ze konden het niet. De herrie die er was was ook zeer onaangenaam. Terug in de stad hebben we eerst patat gehaald. Wij hebben besloten niet meer terug te komen bij garnwerd aan zee.

3,5
  16. Matig eten. Onverschillig gemaakt.

5,5
  17. Met een vriendin een altijd héérlijk tapasplankje besteld. Tevoren gevraagd of het restaurant wel geopend was ivm het buffet dat al klaar stond. Géén probleem, neemt u rustig plaats bij de haard. Maar halverwege onze versnaperingen stonden ineens de buffetgasten voor onze neus, en werden wij door het personeel dringend verzocht plaats te maken. Toen wij vervolgens afrekenden, werd er geen enkele professionele clementie getoond, er moest tot op de laatste cent worden afgerekend. Een dusdanig onbeschoft gedrag zorgt er voor dat ik NOOIT weer ga eten in Garnwerd aan Zee, ondanks dat ik er altijd graag kwam.

1,8
  18. fam. J.Lanenga

Het was uitstekend daar. Prachtige kerstversiering.
    Een heerlijke sfeer.

19. Bediening is traag terwijl het rustig is. Erg lang moeten wachten op het eten en het brood was niet gaar en had langer in de oven gemoeten. Ook bijna geen beleg op me broodje en geen smaak wij gaan voortaan ergens anders heen.

3,6
  20. Heerlijk gegeten in een prettige ambiance.
    Mooi restaurant met een prachtig terras, met uitzicht over het water.
    Bediening vriendelijk. Eten ruimschoots en verzorgd. Kwaliteit prima!
    Voor herhaling vatbaar.

21. Ans 20 punten

Langzame bediening hadden burgers besteld medium gebakken maar ze waren rauw na ons beklag gedaan te hebben alleen reactie van o ik zie het is inderdaad rauw maar werd verder niks mee gedaan 1 ste keer geweest daar ook gelijk de laatste ons zien ze niet terug

1,2
  22. Ids en Joke Walda

Heerlijk gegeten afgelopen weekend met vrienden. De bediening was bijzonder aardig en behulpzaam. Komen zeker weer. Al was het maar voor het lekkere ijs met een apart bakje chocoladesaus. Nog bedankt!

23. kostganger

Schitterende locatie aan het water in een charmant dorpje. Je hebt er een grote parkeerplek, fietstrekken, oplaadpunten voor elektrische fietsen. Je hebt zicht op het water, bootjes, de ophaalbrug en kilometers ver de groene weilanden erachter. Bediening kwam op tijd de bestellingen afnemen en alles was binnen afzienbare tijd en correct geserveerd. Vriendelijk personeel, hadden er geen problemen mee dat we 2 x verhuisden van plek. We konden per bestelling afrekenen. Aanrader!

24. Gisteren met 10 personen gegeten, en wat een schitterende locatie! Sfeer goed, bediening goed (zou wat meer productkennis kunnen hebben) maar iedereen ontzettend aardig en behulpzaam. Eten lekker, voldoende en de prijs niet overdreven duur. Wij gaan zeker nog een keer terug komen voor het candlelight diner! Garnwerd aan zee, dank je wel!

25. Een aantal keren geweest; heerlijk eten, de bediening is heel vriendelijk, de locatie is prachtig, de inrichting is mooi en gezellig!

26. Familie gast

Vriendelijk personeel, mooie locatie en erg lekker eten!

27. Henny Takens

De bediening was erg vriendelijk, heerlijke broodjes gegeten en mooie entourage! Kwamen er toevallig langs en komen zeker terug. Een aanrader!

28. sanders

Super eten en aardig personeel

29. Heerlijk gegeten op een zeer fraaie locatie. Bediening kan attenter. Komen zeker terug.

30. Prachtig restaurant op een perfecte locatie aan het water. De ideale plek om heerlijk op de zondagmiddag van een borrel met een hapje te genieten. Maar ook zou dit voor mij een perfecte trouwlocatie zijn. De menukaart valt naar mijn idee iets tegen. De kaart vind ik iets te 'simpel' voor zo'n mooie plek. Dan verwacht je iets exclusievere gerechtjes op de kaart (voor lunch en borrel). De menukaart voor diner heb ik niet bekeken dus daar kan ik verder niet over oordelen. Bediening was goed, vriendelijk, gaf precies voldoende aandacht waar nodig. Zowel bij binnenkomst als vertrek een persoonlijke benadering.

Kortom, een plek waar ik zeker nog terug ga komen om zondagmiddag lekker tot rust te komen.

31. We hebben met 11 personen gegeten. Een ieder was na afloop erg tevreden. Het eten was heerlijk en de bediening top. Zeer vriendelijke dames als gastvrouwen! Het was ons eerste bezoek, doch zeker niet de laatste.

32. De bediening kwam gehaast en finnig over. Het duurde lang tot het eten werd opgediend. Het vlees was lauw. Het was eten, maar geen smaaksensatie. Hoofdmenu werd Geserveerd met zeer weinig aardappeltjes en salade (ong. 100 gr voor 4 pers).
    Mooi restaurant met prachtige entourage maar verder een grote teleurstelling.

33. Pracht locatie.. maar de bediening is vrij traag (ook als het niet druk is) en de bestelde tosti was de slechtste ooit. Vrij prijzig en de tosti was smaakloos, helemaal plat geperst en droog, net karton... erg goedkoop brood. Ik snap niet dat een tosti zo kan mislukken. Maar verder is het heerlijk zitten in het zonnetje en de koffie was oke. Maar als je zo'n toplocatie hebt, zorg dan dat het eten goed is en koop een goed tosti ijzer en een beetje beter brood. Ik vond het het geld dus niet waard. Eerdere keren ook wel iets gegeten, maar nooit bijzonder helaas.

3,7
  34. Heb al vele negatieve berichten gelezen, maar wilde het zelf eens ondervinden. De zaak is nu langer open en de aanloopproblemen vast aangepakt.

Ik heb zelden zoiets meegemaakt. Van de originele kaart is niets meer over. Voor de lunch is nu de keuze vereenvoudigd tot ‘cafétaria plus’. Echter wel met behoud van hoger segment restaurantprijzen. Dranken staan niet op de kaart. Tosti, soep, gehaktbal uit de jus.. dat is het nu. Maar dan wel alles net een paar euro duurder dan elders.

Bij aankomst viel me op dat dit een groot, duur project moet zijn. Over alles is nagedacht: boot, strandje, grote parking, oplaadpunten voor de elektrische fiets, fraai en zeer groot terras, enorme zonwering, fraai en degelijk meubilair. Je kan er zelfs aanleggen met een (forse) boot aan één van de steigers, en in het bijgebouwtje kan men zich opfrissen. Kortom: hier is aan alles en vooral aan ieder type gast gedacht. Er is niet zomaar iets neergeplempt. Ok, op naar het etablissement. De kleur: champagne, richting beige. Een beetje wat je ook bij de entree van bejaardenhuizen zag in de jaren ’90. Maar dat is wellicht een kwestie van smaak.
    Geen begroeting, ongeveer zes tafeltjes bezet op een doordeweekse middag om 13.30u. Toch lopen de serveersters alsof er brand is; het hele terras schudt op de grondvesten door de haastige tred. Na ca. 10 minuten worden we opgemerkt en bestellen we koffie en een asbak (één van de tafelgasten heeft de sigaret al bijna op). Die komt nooit, de sigaret is noodgedwongen uitgedrukt aan de zijkant van de tafel. Het valt op dat mensen die later kwamen dan wij, eerder worden geholpen, terwijl er ook tafeltjes zijn die 30 minuten na ons een bestelling krijgen die er eerder waren dan wij. Eén van de serveersters bitst op luide toon ‘ik heb maar twee handen mensen!’ tegen een groep dagjesmensen die beleefd vragen naar de status van het door hen bestelde. De toon is gezet. Wij krijgen na ongeveer een kwartier (!) lauwe koffie, die heet vermoedelijk van een prima kwaliteit was geweest.
    Aan het servies zie je dat er andere aspiraties waren met deze uitspanning. Chique, design en een goed koekje. Het glas water bij de espresso is ronduit smerig.
    Intussen werkt het schouwspel dat zich voltrekt, zowel bij onze als de ons omringende tafels, op de lachspieren. Zoveel gestuntel en niet eens een bejegening die in de buurt kan komen van ‘geforceerd correct’. Het is een lompe, boerse onhandigheid zonder een sprankje enthousiasme.
    Maar we hebben de kaart! We besluiten meerdere gerechtjes te bestellen, om de keuken goed te kunnen testen. Tosti, gehaktbal en soep. Er wordt niet gevraagd of we ook iets willen drinken, het lukt me nog net om dat voor elkaar te krijgen als de serveerster aanstalten maakt om weer over de vlonders te marcheren. Mijn tafelgenoot wordt opnieuw niets gevraagd. Dit is behalve bedrijfseconomisch een misser, ook gewoon ontzettend onbeleefd en lomp.
    Na ca. 20 minuten komt er van alles op tafel, maar niet wat we besteld hebben; verkeerde soep, niet het gewenste brood, en geen tosti. Opnieuw is haast geboden om dit nog te kunnen mededelen! De lege koffiekopjes staan nog steeds op tafel, zonder de beloofde asbak. De verkeerde gerechten worden bruusk meegenomen, de vergeten dekseltjes van de soepkommen trillen nog na op de tafel. ‘Binnen 2 minuten krijgt u de juiste bestelling’. Dat is wel snel voor horeca..
    Zo’n 10 minuten later komt de tosti en de mosterdsoep, tafelgenoot heeft de bal uit de jus intussen gelaten voor wat het is (fabrieksbal voor 8€). Opvallend is dat er nog wel ‘sporen’ zijn van een keuken met aspiraties: fraai servies en zeer smakelijk, goed gebakken brood. Enfin, het bestelde is gearriveerd. De teleurstelling wordt alleen nog maar groter. De tosti, die is echt te slecht om ook maar een euro voor te vragen: klein, taai, geplet brood, smakeloze kaas en goedkope ham. De beloofde ‘tostisaus’ blijkt veel te zoete, B-merk ketchup. De mosterdsoep moet het nu gaan doen. En dat deed ‘ie. Als in een ‘genadeklap’. Als je een tosti kan vernachelen, dan is iets relatief eenvoudigs als mosterdsoep ook zeker mogelijk. Een zurige drap, onregelmatig gesneden onfrisse bosui en een minuscuul bakje slecht gebakken spekjes. Ook hier was het brood wederom de positieve uitschieter. Dat de soep belabberd was, en veel te duur (6,50 voor een bescheiden kommetje soep en een plakje brood), is nog tot daar aan toe. Dat zowel mijn tafelgenoot als ik er de hele middag beroerd van waren is erger. Vermoedelijk was iets niet goed met de gebruikte room in de zurige opgewarmde brij.
    Nimmer werd ons gevraagd of we wellicht nog (of überhaupt iets, tafelgenoot) iets wilden drinken. In het voorbijgalopperen werd ons nog wel ‘het is lekker?!’ toegeroepen, voor we konden antwoorden was de serveerster alweer verwikkeld in excuses bij één van de andere tafeltjes. We besluiten de martelgang maar te staken en de rekening te laten komen. De koffiekopjes staan er nog steeds. Zonder asbak.

Ik had al zoveel negatiefs gelezen.. ik kon haast niet geloven dat zo een groot horecaproject na zo’n opstarttijd echt nog verder is afgegleden. Je kan het bedienend personeel eigenlijk amper iets kwalijk nemen. Boven hen is iemand of zijn mensen actief die diepe zakken (gebouw, faciliteiten en inrichting zijn werkelijk top, zeker voor de regio) hebben maar een totaal gevoel ontberen als het gaat om gastvrijheid en visie. De locatie en de omgeving bieden fantastische en talrijke mogelijkheden. Als je het publiek op het terras ziet, kan zelfs een leek de doelgroep schetsen. Jammer, heel jammer, maar dit is op deze manier geen lang leven (meer) beschoren.

2,5
  35. Ik ben hier een aantal keren geweest. Uitzicht is werkelijk fantastisch.

Het eten was en is altijd erg goed. De bediening was in het begin een probleem, maar er is duidelijk verbetering en de laatste tijd is het gewoon prima.

Al met al een prima plek om heen te gaan

36. We misten een lekkere verse groente bij de maaltijd. Wat salade uit een potje daar moesten we het mee doen. De prijs voor een glaasje wijn, € 4,75, vinden we erg hoog.

3,4
  37. Voor mijn verjaardag kreeg ik een lunch aangeboden van mijn dochter. Het was prachtig weer, dus op naar Garnwerd aan Zee. Een daalders plekje en correct personeel. We bestelden een broodje kipfilet en broodje gehaktbal. De bal gehakt was lauw en werd geserveerd met 1 broodje. Broodje kipfilet werd geserveerd met 2 broodjes. 1 broodje was belegd met kipfilet een beetje sla en mayo. Het tweede broodje lag erbij maar dan wel zonder beleg. Samen met een kopje koffie waren we 20 euro kwijt. Voor zoveel geld verwacht je toch echt iets meer.

Ter plekke heeft mijn dochter haar puntje van kritiek al gegeven. Het zou worden doorgegeven, was het antwoord. Nadien toch nog een mail gestuurd met aandachtspuntjes. Ennn, je raadt het al, ook daarop werd niet gereageerd.

38. Heerlijk gedineerd met kerst. Mooie en smakelijke kunstwerkje gehad. Prima en attente bediening. We komen zeker terug!

39. fam. van den akker

Gezellige middag en avond beleefd in Garnwerd aan Zee. Erg vriendelijk personeel die ons van o.a. heel goede cappuccino voorzag bij de open haard en daarna een heerlijk 3 gangen diner 'verrassing van de kok' heeft opgediend: van voorgerecht tot dessert..., mooie aanblik, maar vooral ook superlekker.. Wij komen zeker terug, want we zijn ook heel benieuwd hoe het er in de zomer uitziet.

40. Slechte ervaring. De bestelling kwam maar niet, duurde veel te lang. Maar ik denk dat het gebak eerst nog moest worden ontdooit (fabrieks gebak) en de cappucino was slecht. Er zat helemaal geen koffie smaak aan. En als je dan voor dit gebodene voor 4 personen ook nog 28 Euro moet betalen dan is het een keer maar nooit weer.

1,7
  41. Jasperien Verbeek

Op 24 september hier gegeten. Onze ervaring wat betreft het dineren was niet zo best. Ontzettend zout soepje, waarvan ons werd verteld, dat dit zo hoorde.

Vervolgens, buikspek was, was pikzwart verbrand, dus absoluut niet zacht gegaard. Toen zijn we maar gestopt met verder bestellen. De bediening was vriendelijk en correct. Jammer van zo'n prachtige locatie.

Over een jaartje nog maar eens proberen, misschien is de keuken dan wat professioneler geworden.

Met vriendelijke groet,

Uit Bad Nieuweschans.

42. Zondag hebben wij met onze familie heerlijk gegeten. Vriendelijk ontvangen, prachtige plek, heel prettig de piano muziek. Komen vast weer terug.
    Bediening niets op aan te merken. Enige puntje van aandacht, laat de gasten niet te lang op het eten wachten. Wij vonden dat niet zo erg, maar er werd om ons heen wel wat ongeduld getoond, groeten fam wijnberg.

43. J.Wapenaar

44. Johan Brouwer

Een vrijdagavond in Garnwerd aan Zee... Onthaasten in optima forma. Eerst buiten een wijntje gedronken aan het fraaie Reitdiep. Daarna gedineerd. Ik spreek niet gauw in superlatieven maar dat doe ik nu wel. De lendebiefstuk met bietjes en saus van asceto balsamico was overheerlijk en de salade met spelt en geitenkaas ook. Een mooie syrah wijn en de zeer vriendelijke bediening maakten het geheel compleet. Top! Naar huis met een smile van oor tot oor!

45. Mariëtte Ekamper

Fantastische avond hier gehad! Vooraf een rondleiding door het pittoreske dorpje Garnwerd en daarna werden we verrast met een heerlijk diner met oog voor detail en kwaliteit. De entourage was prachtig met een mooi muziekje op de achtergrond. Personeel was TOP. Kortom een tien met een griffel, namens de hele groep.

Mariëtte Ekamper.

46. immi van der tuuk

Wat hebben wij een super avond gehad in garnwerd aan zee. Wij hadden een vrijgezellenfeest met 8 dames. Ontvangst was geweldig, ze hadden als verrassing voor ons een gids geregeld die ons garnwerd liet zien. Heel interessant allemaal.
    Toen heeft de kok een menu voor ons samen gesteld. Het was allemaal even lekker en het personeel was erg behulpzaam en bijzonder vriendelijk. Ik zou zeggen voor een gezellige avond en heerlijk eten moet je in garnwerd aan zee zijn.

Met vriendelijke groet,

Immi van der tuuk

47. Een heerlijke middag/avond gehad met het hele gezin. Heerlijke wijnen en dito gerechten, met als topper de kreeft natuurlijk. Wij vonden de sfeer gezellig, zeker met de koffie na rondom de open haard met de regenbuien buiten.

48. J.w.h.m. Dekkers

Met familie verjaardag gevierd, 20 personen. Feestelijk onthaald met bubbels, vervolgens een heerlijk diner, perfect getimed. Het eten was geweldig, mooi op elkaar afgestemd, zelfs glutenvrij is hier geen enkel probleem, geweldig. De wijnen vloeiden rijkelijk. De bediening en de keuken krijgen alle complimenten die denkbaar zijn. Wij komen zeker weer. Hartelijk dank voor deze onvergetelijke avond.

Groet Henk- Jan.

49. Marjan de Roos

Onvergetelijke ervaring, maar helaas niet positief. Tot drie keer toe heb ik het geprobeerd, Garnwerd aan Zee, maar voorlopig kom ik niet weer. De locatie is prachtig en aanvankelijk was ik vol verwachting. Ik kon m'n ogen ook niet geloven toen m'n vriend, zoon en ik ruim een half uur moesten wachten tot er bediening kwam. Terwijl er vrije obers rond liepen, maar wij behoorden niet tot hun gebied. "Sorry, ik zal het aan m'n collega doorgeven" dat hebben zo'n 4-5 keer gehoord. De collega hebben we niet gezien en we waren er klaar mee en zijn teleurgesteld weggegaan.

Ik besloot het nog een keer te proberen. Koffie drinken met m'n moeder. Gewoon koffie met citroentaart. De citroentaart kwam, maar de koffie kwam veel te lang daarna.

De derde keer, deze keer was ik met een vriendin, ging er ook van alles mis. Veel te lange wachttijd, vergissingen, een ober die te kennen geeft dat hij komt en vervolgens niet komt, 2 porties friet in plaats van 1, etcetera.

Al met al heel vreemd voor zo'n nieuw en mooi bedrijf. Wat is hier toch aan de hand? Er klopt iets duidelijk niet en dat irriteert als klant mateloos. Het personeel toont zich niet echt betrokken, alsof ze er niet echt bij horen. Krijgen ze wel voldoende verantwoordelijkheid zodat ze zelf initiatieven mogen nemen, vraag ik me af. Vanwaar anders dat passieve gedrag? Ik hoop voor iedereen dat er snel deskundige begeleiding komt, anders ben ik bang dat dit bedrijf geen lang leven beschoren is.

50. Aanwinst voor Groningen. Mooi & netjes.. mooie wijnen en lekker eten. Vriendelijk gastvrij personeel. Mooie locatie ah water.

51. Monique Dijkema

We hebben heerlijk bij jullie gegeten, vers brood, heerlijke kroketjes en de zalmsalade met garnaaltjes was top! Buiten en binnen ziet alles er prachtig uit. De bediening was in het begin een beetje knullig, maar later kwam er een ober bij en die pakte alles gelijk goed aan en toen was alles op regel! We komen gauw nog eens met een stel vrienden, gezellig!

52. Prachtige entourage, maar neigt wel naar een modaine sfeer. Bij aankomst wilden we bij onze kinderen van 6 en 8 in de zandbak wat drinken. Mijn man ging navraag doen bij het personeel of dat mogelijk was. Eén personeelslid zei dat dat mogelijk was, de ander zei dat het niet kon. Toch maar een tafeltje gezocht. Alcoholvrij witbier besteld. Was op. Daarbij bitterballen en broodstengels met pesto besteld. Alles werd vrij vlot bediend. Wat ik niet begrijp is dat er 7 bitterballen worden aangeboden per portie. De broodstengels waren echt niet lekker! Oud en muf! Toen mijn zoon van 8 zijn cola op had, vroeg de bediening aan hém of hij nog wat drinken wilde! Zonder ons daar in te kennen. Bij het afrekenen bleek dat de helft van onze bestelling uit het systeem was verdwenen en ondanks het feit dat mijn man eerlijk door gaf wat wij hadden genuttigd, hoefden wij maar de helft van de bestelling te betalen. Later hoorden wij dat dat vaker gebeurt. Lijkt mij niet gunstig voor de omzet, echter wel gunstig voor het voorbestaan van deze horeca gelegenheid, dat totaal niet past in een prachtig dorpje als Garnwerd. Bovendien ligt Garnwerd niet eens aan zee....

3,6
  53. Ron Klaas

Mooi nieuw bedrijf, waarbij Frans en zijn mensen nog van Ad moeten leren wat gastvrijheid in de horeca is. Biggest mistake is dat er separaat voor alle bijlagen betaald moet worden. Bij navraag werd aangegeven dat dit een bewuste keuze was, waarop ik aangaf dat dit een stupide keuze was. Vervolgens hoofdgerechten besteld zonder bijlagen. Dit werd later door het personeel goed opgepakt... Waar zijn de tijden dat Ad op het terras spontaan taart uitdeelde bij de koffie? Kortom: er moet nog veel worden geleerd en verbeterd de komende tijd.

54. Judith Rodenburg

We hadden er zoveel goede verhalen over gehoord, dus wij de vakantie inluiden bij "Garnwerd aan zee". Helaas werd het 1 grote teleurstelling.
    Zeer onvriendelijk personeel. Wanneer we aan komen (ik met mijn 2 dochters, 9 en 10) vraag ik of we een hapje kunnen eten op 1 van de loungeplekken. Ik krijg de mededeling dat ik sowieso eerst moet vragen of ik überhaupt wel een hapje kan eten aangezien ze het heel druk hebben in verband met een barbecue die er ook is. Daarnaast moet ze het met de keuken overleggen of dit mogelijk is.
    Dineren mag alleen aan tafel en ze hebben nog 1 tafeltje binnen. Als we dan zondig buiten willen eten, kiezen we maar wat van de lounge kaart. Prima denken wij. Tot mijn verbazing komen er twee vrouwen naast ons zitten, vragen aan de bediening of ze een hapje kunnen eten op de loungeplek en ja hoor, geen probleem. Wanneer ik vraag wat maakt dat zij wel mogen en wij niet, krijg ik het antwoord dat ze dacht dat wij beter aan tafel konden zitten.
    Mijn dochter kiest een voorgerecht met zalm, we vragen vriendelijk of daar een maaltijd salade van gemaakt kan worden. Uiteraard kan dat. Wat komt er, een stukje zalm met wat garnering, terug naar de keuken, sorry we maken er een salade van. Wat komt er, twee stukjes zalm met minimale garnering.
    Kortom, we hebben heerlijk in de zon gezeten op een loungeplek, maar dat gaan we volgende keer ergens anders doen.

3,9
  55. Kille, koude bedoening. Sfeerloos. Alles perfect ingericht maar gezelligheid mist. We vroegen om ijs en we kregen een dinerkaart met een aantal dure nagerechten. Na de cappuccino hielden wij het voor gezien en zijn we naar de andere kant van de dijk gegaan.

56. yvonne de haas

Gisteravond hebben wij hier gegeten, hadden gehoord dat het een heel mooi pand was en prachtig gelegen aan het water. Dit is inderdaad het geval, maar de bediening is echt bar en boos. Het personeel wordt niet of niet goed aangestuurd, weten absuluut niet wat ze moeten doen, waar het eten heen moet. Mensen zitten te wachten op de menukaart of een drankje, terwijl ze met 4 personen de gerechten naar een tafeltje met 2 personen brengen?! De helft van het personeel staat wat in het rond te staren. De manager vertoont popiejopie-gedrag, roept onder het voorbijgaan: kom zo bij u, om vervolgens bij de bar weer in het niets rond te kijken en vervolgens niets ziet!

Wij waren met z'n vieren en hadden drankjes besteld. Er kwamen uiteindelijk maar drie drankjes, de vierde moesten we na een kwartier alsnog om vragen. Het is misschien een idee om iedereen eens op een cursus te sturen, vooral de leidinggevende! Die loopt met twee glazen rode wijn in zijn hand al zwaaiend naar de tafel, er ging nog net geen wijn over de rand! Dit hoort op een dienblad! Dit blijft niet goed gaan.

57. Hartelijk, gul en gastvrij kunnen ze beter uit de omschrijving halen!
    Mijn handen jeuken als ik het personeel doelloos rond zie lopen, terwijl er mensen een bestelling willen plaatsen.

* je wordt niet hartelijk ontvangen
    * er wordt geen drankje aangeboden
    * de kaart moet je om smeken
    * personeel loopt doelloos rond
    * bbq buiten zet de tent om in een blauwe walm
    * etc etc

Een mooie entourage, maar met dit personeel zal de tent snel sluiten! Geen aanrader!

58. Wij komen noooit weer!! Allereerst waren de kinderen (5 en 8) teleurgesteld dat de trampoline weg was en een heel eind verderop geplaatst was. Maar dat terzijde...
    Een 4 persoon tafel werd ons gewezen. Normaal gesproken wordt dan ook de bestelling gevraagd van de drankjes. Dit was niet het geval. Meneer liep weer weg. Uiteindelijk moesten we zelf vragen of we wat te drinken konden bestellen en of we de kaart ook mochten.
    Het duurde lang voordat we de drankjes kregen. Ik had een zoete witte wijn besteld en ik kreeg een mier zoete dessert wijn. Gelukkig kreeg ik een nieuwe aangeboden waarbij werd verteld dat dit het laatste was uit de fles en dat ze overgestapt waren op een ander soort. nGelukkig smaakte die wijn zoals het hoorde.
    Aangezien we met 2 kinderen kwamen eten vroegen we of er ook een kinderkaart/menu was. De mevrouw in de bediening deed erg moeilijk en gaf aan dat het misschien wel niet mogelijk was dat er een kindermenu besteld kon worden omdat het druk was. Druk? Lang niet alles was bezet... er liep ruim voldoende personeel rond. Maar ze hadden geloof ik niet echt door wat ze moesten doen.
    Buiten waren ze aan het bbqen. Door de rook ook het restaurant blauw.. dan kunnen ze beter de deuren dicht doen of de bbq ergens anders neerzetten.
    Een aantal keren hadden we het personeel aangegeven dat we wilden bestellen... Maar nee... ze liepen ons allemaal voorbij. Drama. Uiteindelijk hebben we de drankjes afgerekend bij de bar en ons beklaag gedaan. Volgens mij kwam dat ook niet echt aan.
    Nee... Hier gaan wij niet weer naar toe. En zullen het zeker afraden aan anderen. Jammer... Want de locatie en sfeer is prima.

1,5
  59. Mart 13 punten

Prima locatie en interieur prima verzorgd. Eten goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij het opnemen zijn de side dishes vergeten (wij ook). Natijds bijbestellen duurt te lang. Halverwege het diner werd er een te grote hoeveelheid hout op het vuur gegooid waardoor het gehele restaurant uitgerookt werd. Geen ingreep door bediening. Last van de keel, tranende ogen en hoofdpijn het gevolg. Ondanks het feit dat de bediening onze klacht hebben aangehoord is er niet veel mee gedaan. Uiteindelijk besloten dessert en koffie elders te doen. Jammer; een leuke avond met een andere afloop. Had niet gehoeven.

60. We reden gisteren langs Garnwerd en we dachten laten we even gezellig wat drinken bij Garnwerd aan Zee. We hebben een half uur moeten wachten totdat er iemand bij ons kwam. Daarna nog een half uur moeten wachten op het drinken. We hebben nog wel snel even wat gegeten, maar het eten was koud. We hadden niet veel zin om daar wat van te zeggen, want ondanks er zoveel personeel rond loopt zie je ze niet. De bediening doet maar wat volgens mij, worden ze wel aangestuurd? Hier komen wij dus nooit meer.

2,6
  61. Jolanda

We zijn hier zondagmiddag geweest voor een drankje. Nou, allereerst moesten we een half uur wachten voor er iemand kwam, moesten we zelf nog roepen.
    Daarna een half uur gewacht op een bier en muntthee. Toen het uiteindelijk gebracht werd, was bier gesmolten en muntthee half koud.
    We hebben maar niets meer te eten besteld en ik had ook niet het idee dat degene die serveerde daarin geinteresserd was.

1,2
  62. Prachtige locatie en dito uitzicht.

Het begon al met een verkeerd bezorgd drankje. Het bestelde voorgerecht bestond uit 2 plakjes zalm met wat groen(te). En snel bijbestelde friet bij het hoofdgerecht werd pas 15-20 minuten later gebracht toen we al uitgegeten waren. En niet 1 maar 3 porties?

Toen we nog wat te drinken wilden bestellen zei het meisje: "Ik heb het heel druk, ik kom zo bij u." Maar we hebben haar niet meer gezien. Verlaten tafels met onafgeruimd servies waren overal te zien.

Het dessert bestond uit 1,5 aardbei een lepel halfgesmolten ijs, wat popcorn en garnering. En daar betaal je dan € 5,50 voor. De cappuchino was lekker maar lauw. Toen men bij de kassa vroeg of alles naar wens was geweest, hebben we ons hart gelucht, maar het kwam niet echt aan had ik het idee.

Jammer, gemiste kans, ons zie je niet weer. Net als veel van onze vrienden, die er ook teleurgesteld vandaan kwamen.

3,9
  63. We hadden iets te vieren en echt alles maar dan ook alles ging fout. Reservering was fout gegaan, niemand leek zich verantwoordelijk te voelen voor een oplossing.

Uiteindelijk aan veel te lage tafel gegeten. Belofte om zsm eettafel te plaatsen niet nagekomen.

Vieze tafels en sanitaire voorzieningen. Lauwe soep, vergeten brood en boter. Gerechten die pas later werden uitgeserveerd, zodat een van de 4 steeds niet samen met de rest kon eten.
    Onderdelen van nagerecht vergeten, geen verse groente bij het hoofdgerecht. Verkeerde drankjes werden bezorgd enz enz.

Het naarste gevoel gaf nog dat de bediening bijv niet iets deed aan herstel van de inmiddels sterk onder het vriespunt gedaalde sfeer met een kopje koffie van het huis of anderszins.
    Zeker als je iets te vieren hebt en mensen een leuke avond wil bezorgen.. We voelden plaatsvervangende schaamte en kunnen dit alleen omschrijven als een culinaire nachtmerrie!
    Vreselijk zonde want de site en locatie beloofden veel goeds!

2,4
  64. Paulus van der Linden

Donderdag 22-05 met een vriendin geluncht . De bediening was nog wat onwennig maar vriendelijk. De door ons gekozen gerechten waren lekker en de locatie in super. Misschien wel wat investeren in management .

65. Regina hansen

Niet zo geweldig! Prachtige locatie, mooi restaurant, maar de bediening... Bar en Boos! Een uur gewacht op een drankje! Hoewel er genoeg personeel rond liep! Heel belangrijk aandachtspunt voor het management! En we waren niet de enige gasten die hun beklag deden! Ik zou zeggen doe hier iets mee!!

66. Het "oude" restaurant, voor de overname/verbouwing, was voor ons een van de fijnste uitjes in Groningen bij mooi weer. Onze zoon heeft van z'n 2-de tot zo'n 6-de genoten van de enorme zandbak, de waterbron en de trampolines. Wij konden op een klein afstandje, met direct zicht op hem, een drankje drinken, een broodje eten en een boekje lezen. In de zon, uit de wind, 't kon niet beter. Pannekoeken aan het eind, hoppa.
    Dat de bestellingen soms wat traag doorkwamen, en het bedienend personeel soms wat onervaren overkwam, namen we graag voor lief. De tent had een prettig familiegeorienteerde afmosfeer, zonder teveel pretenties.
    Het is duidelijk dat de vernieuwing tot "Garnwerd aan zee" een heel ander publiek probeert te trekken. De trampolines zijn in aantal gehalveerd en zover weg geplaatst dat alleen ouders van (pre-) pubers zich tot op het terras kunnen terugtrekken. Er is nog een een zandstrandje voor de kleinsten nabij het terras, dus er is nog enigszins rekening gehouden met jonge gezinnen.
    Maar het gewenste nieuwe publiek (zonder kleine kinderen), zal hogere eisen stellen aan de service, de wachttijden, de professionaliteit.
    Half mei, op een zomerse zondag, zijn we voor het eerst gaan kijken wat er van geworden was. Onze zoon (ondertussen 8) was in eerste instantie teleurgesteld. De trampolines waren te ver weg. Het terras-strandje was te klein. Er was geen ijs meer, geen pannenkoeken. Later herstelde hij zich, heeft lekker in het zand gespeeld, en is blij dat nu meer mensen buiten kunnen zitten dan vroeger.
    Wij werden ernstig teleurgesteld door extreem lange wachttijden (45 minuten voor een witbiertje), en het feit dat we 15:00 al niet meer konden bestellen van de lunchkaart. Het enige eetbare wat we konden bestellen was van een zeer beperkte borrelkaart (...lounchekaart...).
    Ja, het was heel druk. Ja, ze zijn nog maar net open. Maar dit was belachelijk. Er was voldoende bediening (die er oprecht het beste van probeerde te maken), maar de bar liep blijkbaar vast.
    Bij de keuze voor een meer pretentieuze opzet, hoort ook een management dat in staat is om alle processen in hun bedrijf in balans te houden, ook op drukke dagen. En een zinnig noodplan als het mis dreigt te gaan. Het compleet schrappen van de mogelijkheid om iets fatsoenlijks te eten vind ik bijvoorbeeld niet zinnig.

Misschien dat het als avondrestaurant beter draait, met minder klanten die meer uitgeven. Maar dan is de naam en de "strandtent" uitstraling verkeerd gekozen, en zijn wij ons favorietje stekje bij mooi weer kwijt.

3,2
  67. Saskia groeneveld

We waren met hoge verwachtingen afgereisd naar garnwerd. Eindelijk waren ze open, mooi weer en hadden we tijd om te gaan. Garnwerd aan zee, here we come! Ze kunnen het helaas niet waarmaken! Een uur en een kwartier gewacht op een wijntje en een cola light. De olijfjes kwamen na 10 minuten. Het drinken is nooit gearriveerd. Na 3 verschillende personeelsleden te hebben aangesproken nog niks. We hebben het opgegeven. Mijn man naar de bar gelopen om de olijven te betalen. Dit hoefde niet van de bedrijfsleider, toch aardig. Volgens bedrijfsleider liep het niet helemaal lekker, dit is een understatement. Het was 1 grote ergernis. Veel mensen om ons heen klaagden eveneens, dus ik begrijp niet waar de goede recensies vandaan komen. Ik ben erg teleurgesteld, wil het nog Wel een keer proberen, we hopen dat het beter wordt, want de locatie verdient dit wel!

1,9
  68. Als trouwe aanhangers van de concurrent, gingen wij met enige schuldgevoelens eten bij Garnwerd aan Zee. Maar bij het zien van de naam Lindehoff als leverancier, was er geen houden meer aan: hier wilden wij eten. Want hier moesten wel kenners achter de kachel staan. En inderdaad: wat een verrassing. Rauwe zalm die smolt op de tong, malse entrecote, ingemaakte citroenschil met bleekselderij en rode ui als een van de sidedishes, en een heerlijke wijn met een ronde smaak. Dit is niet langer een 'kip-appelmoes-patat'-tent. Dit is eten op een heel ander niveau.

Wij verheugen ons nu al op de zomer, als alle deuren opengaan, en wij op het terras aan het water, met een prachtig verlichte molen op de achtergrond, heerlijk dineren. Want wij komen zeker terug.

69. Lokken

Reservering via de website was niet doorgekomen. Bediening was wat onwetend, wist niet welke dranken er geschonken werden, wist niet wat het vegetarische menu was. Bestelling kwam dubbel en de muntthee kwam niet tegelijk met de 2 biertjes. Bediening was wel erg vriendelijk.
    De bestelde entrecote was lauw bij aankomst, erg jammer. De bediening reageerde hier nogal passief op: ' zal het doorgeven aan de keuken'. Garnituur was erg weinig voor 4 personen. 1 minuut na het uitserveren kwam de bedieningsmedewerker vragen of alles naar wens was, we hadden nog geen hap gegeten omdat het eventjes duurde voordat de garnituur op tafel stond. Het pand ziet er erg mooi uit, alleen de omschreven luxe van de site, die herken ik niet terug.
    Kortom: erg leuk voor een drankje en misschien lunch? Maar het diner laat ik hier voortaan achterwege!