Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Franeker verdeeld zijn.

1. Nederlands Franeker

Riet Ploeger

De bediening liet te wensen over. Eerst werd ons verteld wat de vis van de dag was. Toen we die wilden bestellen, was die ineens op!
    Lang wachten op eten/drinken en tenslotte werd de bestelde koffie ook nog vergeten.
    Bovendien was er een grote groep gasten die zeer luidruchtig was en waarvan we behoorlijk veel last hadden.
    Vooral omdat deze mensen steeds heen en weer liepen langs ons tafeltje dat in het hoekje naast de - tochtige- deur stond.

2. Nederlands Franeker

Wij hebben een heerlijke avond gehad. Zaten op precies de goede plek voor de kachel, personeel was zeer vriendelijk en eten erg lekker. Kortom, genoten! We komen zeket terug.

3. Nederlands Franeker

Heerlijk kerstdiner in een gezellige omgeving. De bediening was uitstekend.

4. Nederlands Franeker

Heerlijk gegeten! Gezellig restaurant, lekker druk! Prima bediening, tussen de gerechten misschien een beetje veel tijd voordat het volgende gerecht wordt opgediend. Verder prima. We hebben een heerlijke avond gehad!

5. Nederlands Franeker

Het was prima, ontbijtje goed, bedden goed. Echter ons diner duurde heel lang, we begonnen om half 7, om kwart voor 7 hadden we ons voorgerecht en pas om kwart over 8 ons hoofdgerecht. Mensen die later binnen kwamen kregen eerder hun eten. Op een gegeven moment gevraagd waarom het zo lang duurde. Allerlei excuses en we kregen toen te horen: met 5 minuten is het er. Nee dus, toen kregen we uiteindelijk een wit wijntje aangeboden.
    Vond de biefstuk ook te rood terwijl ik medium gevraagd had. En vond het ook niet lekker… dus vandaar de 2.

Inrichting/sfeer: erg mooi! Gezellig, kerst en knus/winters. We zaten in een leuk hoekje, vachtjes over de stoelen en lekker warm.

Eten en drinken: we kwamen via vakantieveilingen en konden kiezen van een speciaal menu waar er uit 3 voor/hoofd en nagerechten gekozen kon worden.
    We namen vooraf een broodplankje met lekkere smeersels ( mosterd, tomaat en olijf) en beide een goed glas rode wijn. Mijn vriend koos als voorgerecht de gamba’s en ik de chicken wings, beide lekker en met goede sausjes!

Als hoofdgerecht nam ik het stoofpotje Grillerije en mijn vriend de zalm, hierbij zaten salade, aardappel en patatjes met mayonaise als garnituren. Allemaal lekker en meer dan genoeg! Het toetjes dat ik had was wederom lekker ( limoncello room) mijn vriend kreeg een verrassing van de chef wat een strudel met bosvruchten bleek te zijn icm vanille ijs.

Bediening: 2 erg lieve meiden die hun best deden, niet opdringerig en kwamen netjes vragen hoe het smaakte, helemaal goed👍🏻

Algeheel: we hebben een gezellige avond gehad, geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker, bourgondisch en meer dan genoeg! Dus als dat is wat je zoekt voor een mooie prijs dan zit je hier zeker goed😊

7. Nederlands Franeker

Komen regelmatig in De Doelen. Of het voor een kopje koffie is of een high wine of een compleet 3_gangenmenu, het is altijd goed verzorgd en een prima bediening. Zeer goede ervaringen.

8. Nederlands Franeker

Heerlijk genoten van een 4 gangen menu. Prima bediening. Een geslaagde avond.

9. Nederlands Franeker

Drankjes hadden we snel. Maar als je net voor de drukte komt vergeten ze je. Duurde lang. We moesten zelf echt aandacht vragen om de bestelling door te geven. Bij de rode wijn werd niet even gevraagd of ik ook een karafje of glas water bij wilde. Eten dat we kregen was goed.

10. Nederlands Franeker

Heerlijk gegeten, gedronken en gezeten...

11. Nederlands Franeker

Prettige sfeer en zeer goede bediening.

12. Nederlands Franeker

Super High Wine genoten.
    Lekker welkomsdrankje met daarna drie wijnen met heerlijke gerechtjes. Als afsluiter een dessert met een heerlijke dessertwijn. Gezellig 3 uren gezeten. Vriendelijk personeel. Echt een aanrader wij gaan zeker nog eens terug.

Looijenga

Gezellige inrichting prima personeel.
    Wij hadden geserveerd via vakantie veiling.
    Nou dat kon je merken.
    Als je dat ook krijgt als je gewoon reserveerd.
    Men weet niet wat wij hadden betaald(Of wel?)
    Maar als jarig een stuk brood met vleeswaren die ik moest zoeken onder de sla
    Zoet was prima en thee ook maar verder een dikke 4

Vanavond bij Grillerije gegeten met een bon van vakantieveilingen.

Bij binnenkomst valt de warme sfeer op, in de zaak.
    We worden vriendelijk begeleid naar onze tafel.

Een (zeer) jonge dame vraagt ons iets te drinken.. rode wijn zegt mijn vriendin, het liefst zoet van smaak..
    Ik vraag welke wijn zij serveren. Helaas kon ze ons dat niet vertellen.
    (" ik werk hier net 2 dagen , verteld ze)
    En ze zal vragen bij haar collega's .
    Ondertussen ook een broodplankje besteld.
    Dat was er vrij vlot! Echter moest de wijn toen nog komen.

Een andere jonge dame kwam met een fles rode wijn aan.
    Waarop mijn vriendin vraagt wat voor wijn t is, zij wilde immers liefst zoet.
    " helaas hebben we geen zoet, zegt ze.
    Ik vraag wat voor soorten er dan zijn...
    Dan blijft het even stil en zegt ze dat ze maar 1 heeft en dat is deze die ze hier in haar handen had.... tja... oké..
    Het niet kunnen benoemen van je wijn, terwijl je maar 1 soort schenkt...
    Tja..
    Tegenwoordig krijg je in het grosse van restaurants water naast je wijn..
    Er stonden wel waterglazen naast onze wijglazen, echter na een 20 min, waren deze nog leeg.. toen ik nog maar even ben gaan vragen..
    Het jonge meisje deed erg haar best en haalde 2 glazen water..top! We bestelden als voorgerecht de champignon soep , en mijn vriendin wilde graag zonder spekjes!

Soep werd geserveerd.. voor mijn vriendin zonder spekjes, maar ik had ook zonder spekjes, terwijl ik daar niet om vroeg.
    Het meisje vertelde dat de kok bij mij ook maar zonder had gedaan omdat mijn vriendin ook zonder spekjes had..
    Tjonge jonge...
    Dus de jonge meid weer ri keuken.. met mijn bord.
    Door de open keuken kon mijn vriendin exact zien dat de eetlepel spekjes in het bord gegooid werden.

Afin.. hoofdgerecht, de groentenlasagne voor mijn vriendin.
    En het vlaamse potje voor mij( wat in eens geserveerd werd als noemende "Herfstpot")
    Met voldoende bijgerechtjes.
    Beide ruim voldoende porties.

Nog een rivella en verse jus 'd orange er bij , in de verse jus 'd Orange helaas een donkere haar...
    ( tja, één van de dames had haar haren niet gebonden, en zij bracht de drankjes en ruimde af)

Dame blanche en crème brûlée, na.
    Dame blanche prima. Crème brûlée was met een mooie caramellaag, niet te hard, echter was het waterig en zat er geen smaak aan.

Al met al.. de Tips!
    De zeer jonge dame mag naar ons inziens wel iets meer begeleiding krijgen.
    Ze doet haar best!, maar kwam erg onzeker over..niet gevraagd aan ons of t heeft gesmaakt, en juiste manier van serveren is haar ook niet geleerd..
    1 dame & 1 heer hebben ons gevraagd of alles naar wens was.
    *Personeel was wel vriendelijk.
    *Personeel had haren niet vast; hygiëne staat voorop!

Het eten & drinken:
    *Geen hoogstandje, gewoon smakelijk gegeten.
    Borden waren verwarmd. Eten was goed warm.
    Presentatie van het hoofdgerecht was speels, met die kleine pannetjes.

Sfeer:
    *Klassiek, warm ingericht , met mooie afbeeldingen van Franeker aan de muur..theelichtjes op tafels, Leuk thema "herfst", op alle tafels paddestoelen.
    * Jammer dat het rumoerig werd, er blijkt namelijk ook afgehaald kunnen worden. Continu mensen heen en weer lopend met bruine papieren zakken vol met eten. Erg onrustig!

Prijs / kwaliteit:
    *voor een leuk prijsje gegeten via vakantieveilingen. Echter als men de "normale " prijs van 28,50 p.p. zou moeten betalen, zou ik voor deze kwaliteit elders eten. Omdat ik het nu eenmaal niet "bijzonder" vindt.

*Bestek & wijnglazen niet gepouleerd.

*Tafel verder keurig ingedekt.
    *Super fijne stoelen om te zitten, echt comfortabel!.

15. Nederlands Franeker

Hartelijk en gezellig ontvangen. Meteen al een leuke sfeer. Drankje besteld en de kaart gevraagd. Leuke grote kaart met een goede verdeling vlees-vis-vegetarisch.
    Besloten om van de kleine kaart te eten op basis van de borrelgerechten (brood met smeersels, nacho’s met gerookte kip, jalapeño, ui, tomaat en cheddar) en een kaas/worst-plankje. Met deze 3 borrelgerechten waren we compleet gevuld. We hadden zelfs zóveel kaas en worst over, dat het personeel dit prachtig vakkundig inpakte en meegaf voor thuis. Zéér billijke prijs. Genóten. We komen zeker terug deze week.

16. Nederlands Franeker

Lekker gegeten, elke keer minder groenten dat is jammer. Leuke en soepele bediening. Wederom voor herhaling vatbaar.

17. Nederlands Franeker

Goed eten en drinken gezellige sfeer en vriendelijk personeel.

18. Nederlands Franeker

Hartelijk ontvangen en vriendelijk personeel.

Het eten en daarmee de keuken is uitstekend te noemen.
    De diversen smaken vullen / versterken elkaar en daar is dan ook goed over nagedacht.

Qua uitleg van de bediening had er iets meer mogen zijn.

Ter voorbeeld:

In het midden van het dessert was iets ter decoratie geplaatst.
    Achteraf bleek dit een soort van pipet te zijn met iets erin.
    Dit werd echter niet vermeld bij het brengen van het dessert.

Verder is de sfeer binnen gezellig en ook het uitzicht en het terras zijn sfeervol.

19. Nederlands Franeker

Uitstekend restaurant en uitstekende keuken.

20. Pizzeria Franeker

Lekkere pizza's, leuke mensen.

21. Pizzeria Franeker

Goed eten in een gezellige accommodatie met leuke bediening.

22. Pizzeria Franeker

Kom hier al geruime tijd en telkens wordt de pizza weer overtroffen.

Top tent!

23. Pizzeria Franeker

Super restaurant met vrolijk en leuk personeel!

24. Nederlands Franeker

M.E.Farmani

Het was super. Uitgebreide keuze en heerlijk eten. Erg gastvrij. Nogmaals bedankt.

Groeten, Farmani

Eten slecht (zalm te lang gebakken, vlees: een stuk te lang gebakken, het dikke stuk rauw), glas wijn met lippestick van vorige gebruikster,

Ik kom er al vanaf het moment dat we hier kwamen wonen en dat is ong. 24 jaar en hij is goed qua eten/drinken en service is goed sfeer is perfect altijd vriendelijk en humor is er ook!!

Hebben net bij jullie gegeten was geweldig lieve bediening en lekker gegeten helemaal top

28. Nederlands Franeker

Henk Tito

29. Nederlands Franeker

Groepje vriendinnen

De hightea was heerlijk. Goed verzorgd en een royale portie!

30. Nederlands Franeker

G van Osch

Lekker gegeten. Goede attente bediening.
    Komen zeker weer terug