- Vanaf 18.00 uur en op zondag gratis,
    - Gratis parkeerplaats op plusminus 500 meter.

- Station plusminus 500 meter,
    - Bushalte 250 meter (lijn 97).

Bezorgrestaurants in de buurt van De Doelen

1230561959 56
1281948076 83
1320487663 74
1384720310 76

1. Het was prima, ontbijtje goed, bedden goed. Echter ons diner duurde heel lang, we begonnen om half 7, om kwart voor 7 hadden we ons voorgerecht en pas om kwart over 8 ons hoofdgerecht. Mensen die later binnen kwamen kregen eerder hun eten. Op een gegeven moment gevraagd waarom het zo lang duurde. Allerlei excuses en we kregen toen te horen: met 5 minuten is het er. Nee dus, toen kregen we uiteindelijk een wit wijntje aangeboden.
    Vond de biefstuk ook te rood terwijl ik medium gevraagd had. En vond het ook niet lekker… dus vandaar de 2.

2. Komen regelmatig in De Doelen. Of het voor een kopje koffie is of een high wine of een compleet 3_gangenmenu, het is altijd goed verzorgd en een prima bediening. Zeer goede ervaringen.

3. Heerlijk genoten van een 4 gangen menu. Prima bediening. Een geslaagde avond.

4. Drankjes hadden we snel. Maar als je net voor de drukte komt vergeten ze je. Duurde lang. We moesten zelf echt aandacht vragen om de bestelling door te geven. Bij de rode wijn werd niet even gevraagd of ik ook een karafje of glas water bij wilde. Eten dat we kregen was goed.

5. Heerlijk gegeten, gedronken en gezeten...

6. Prettige sfeer en zeer goede bediening.

7. Super High Wine genoten.
    Lekker welkomsdrankje met daarna drie wijnen met heerlijke gerechtjes. Als afsluiter een dessert met een heerlijke dessertwijn. Gezellig 3 uren gezeten. Vriendelijk personeel. Echt een aanrader wij gaan zeker nog eens terug.

8. Hartelijk en gezellig ontvangen. Meteen al een leuke sfeer. Drankje besteld en de kaart gevraagd. Leuke grote kaart met een goede verdeling vlees-vis-vegetarisch.
    Besloten om van de kleine kaart te eten op basis van de borrelgerechten (brood met smeersels, nacho’s met gerookte kip, jalapeño, ui, tomaat en cheddar) en een kaas/worst-plankje. Met deze 3 borrelgerechten waren we compleet gevuld. We hadden zelfs zóveel kaas en worst over, dat het personeel dit prachtig vakkundig inpakte en meegaf voor thuis. Zéér billijke prijs. Genóten. We komen zeker terug deze week.

9. Lekker gegeten, elke keer minder groenten dat is jammer. Leuke en soepele bediening. Wederom voor herhaling vatbaar.

10. Goed eten en drinken gezellige sfeer en vriendelijk personeel.

11. Hartelijk ontvangen en vriendelijk personeel.

Het eten en daarmee de keuken is uitstekend te noemen.
    De diversen smaken vullen / versterken elkaar en daar is dan ook goed over nagedacht.

Qua uitleg van de bediening had er iets meer mogen zijn.

Ter voorbeeld:

In het midden van het dessert was iets ter decoratie geplaatst.
    Achteraf bleek dit een soort van pipet te zijn met iets erin.
    Dit werd echter niet vermeld bij het brengen van het dessert.

Verder is de sfeer binnen gezellig en ook het uitzicht en het terras zijn sfeervol.

12. Uitstekend restaurant en uitstekende keuken.

13. M.E.Farmani

Het was super. Uitgebreide keuze en heerlijk eten. Erg gastvrij. Nogmaals bedankt.

Groeten, Farmani

14. Henk Tito

15. Groepje vriendinnen

De hightea was heerlijk. Goed verzorgd en een royale portie!

16. G van Osch

Lekker gegeten. Goede attente bediening.
    Komen zeker weer terug

17. R Elkerbout

Erg lekker en goed gegeten. Erg vriendelijke bediening.
    Prijs kwaliteit is goed!
    Komen zeker een keer terug

18. Detty ten Dolle

Heerlijk gegeten, voldoende eten voor een prima prijs! Erg gastvrij en vriendelijke bediening.

19. N.Kool

Goede service. Het eten was voor ons vieren heel goed bereid. Heel lekker, maar dat is het altijd bij de Doelen.

20. Simone de Jong

Een heerlijke high tea gehad. Mooi gepresenteerd en het smaakte zoals het er uitzag.👍

21. Lolke Quarre

Heerlijk gegeten. Met name de soep met brood smaakte overheerlijk, maar ook het hoofd- en nagerecht waren uitstekend. Ondanks dat er een grote groep in het restaurant was de bediening vlot en vriendelijk.

22. Joke van der Plaats

Genoten van een verzorgde, mooi gepresenteerde en heerlijke high tea.

23. Heerlijke gegeten, geholpen door gastvrije bediening en een geheel naar wens aangepast toetje.

24. Prima lunch. Een adres om te onthouden!

25. Heerlijk gegeten samen met mijn lief en twee dierbare schoonzussen. Sfeer prima en bediening top. Een aanrader.

26. Theo Huitema

Heerlijk eten. Prettige sfeer en prima bediening. Kortom een echte aanrader.

27. Mirjam Bonthuis

Gister met mijn moeder genoten van een heerlijke high tea, dit was geweldig!! Super aardige bediening! Heerlijk gegeten. Een aanrader!!

28. Eten was heerlijk, wijn was heerlijk. Bediening prima. Zeker voor herhaling vatbaar! Enige minpunt was de kou die je steeds voelde als er iemand binnenkwam en beetje donker wat voor de sfeer top was, maar iets moeilijker om de menukaart te lezen.

29. Joke en Sjouke

Wij eten regelmatig hier en altijd lekker! Ook nu met kerst weer overheerlijk gegeten en fijne bediening!

30. Heerlijk gegeten zoals altijd.

31. Heerlijk gegeten. Gezellig, attente bediening. Een aanrader
    Kom gauw weer eten

32. Fam Barneveld

Afgelopen zaterdagavond bij dit restaurant met 3 personen gegeten. Gemakkelijk bereikbaar met de auto, parkeerplaats voor de deur. Op de kaart originele recepten zoals Friese uiensoep met berenburg. Heerlijk.
    Prijs/kwaliteitsverhouding was prima. Bediening is prettig.
    De sfeer was iets minder. De open ruimtes zijn wat groot. Daardoor een beetje gemis aan intieme sfeer.
    Op het moment dat wij hier aten, was er ook een buffet aan de gang. Al met al een beetje rommelig dus.
    Verder een prima restaurant.

33. R . Aagtjes

Het eten was erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en vlot.

34. Het eten was goed, bediening vriendelijk en mooi vlot.

2 afknappers: wij zaten op een plekje voor 2. Voorkant bij het raam. Er hing een urine lucht?! Van een hond misschien, en een aantal keren vlogen er meerdere spastische vliegen rond de tafel. Dat soort dingen is slecht voor de eetlust.

35. Lekker en gezellig gegeten bij de Doelen, naast de kerk in Franeker. Het zat er helemaal vol, maar toch was er ruim voldoende aandacht en hoefden we niet lang te wachten op onze gerechten (vooraf uiensoep, lekker pittig, en daarna wildzwijnstoofpotje en diamantbiefstuk). Kortom: een verdiende acht.

36. Heerlijk gegeten en komen zeker weer. De bediening was top.

37. Vandaag lekker buiten in het zonnetje gegeten, het was heerlijk en niet te weinig. Ook wij komen zeker weer.

38. B.J. Posthuma

Lekker gegeten,bediening attent alleen de toiletten kunnen wel een opknapbeurt gebruiken.

39. Ghieske

Het eten was prima, lekker en goed verzorgd. Genoeg frietjes en salade, alleen de soep was echt te zout.

40. A.Pieren

Was heerlijk. We komen terug.

41. Perfecte locatie, prima eten, prima prijs, van de sfeer (donker hout) moet je liefhebber zijn.

42. Keurige prijs/kwaliteit verhouding! Leuk en plezierig personeel.

43. jan rienk

Prima, vooral de ontvangst na reservering was zeer prettig!

44. Wij hebben met 4 personen gegeten, via Groupon. Het eten was fantastisch. Wij hebben in de service niet kunnen merken dat wij minder betaald hadden. Zeker aan te bevelen.

45. Ids Tigchelaar

Een mooie locatie, en na 17.00 uur gratis parkeren. Het buffet was lekker, en een goede bediening. Ook was door de inrichting een warme sfeer verkregen. Iedereen vond het geweldig bij De Doelen.

46. B. van der Vaart

Heerlijk gegeten, bediening erg vriendelijk

47. Heerlijk gegeten, hele goede bediening, gezellig restaurant.

48. Zoals altijd heerlijk ontspannen en gezellig gegeten en gedronken. Was weer top!!

49. Via groupon voor het 4 gangen diner gegaan. Echt meer dan super! Meer dan genoeg keus. Gezellig gezeten en heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.

50. We hebben een heerlijke Hightea gehad. Voor herhaling vatbaar.

51. G Steenhuis de Jong

We hebben weer heerlijk gegeten. Broodje hamburger De Doelen, is een complete lunch en smaakt heerlijk. Bediening is snel en vriendelijk. Had gevraagd om een tafeltje bij het raam en dat was ook voor ons gereserveerd, dus helemaal top! We blijven zeker komen, ook in 2016 en niet alleen voor de lunch, je kunt ook heel fijn dineren bij De Doelen!

52. Ontvangst prima, bediening goed, tafel goed, carpaccio mist smakelijke dressing, en is onzichtbaar onder de sla. Bij de ossenhaas mag meer saus, het geheel is zo een beetje droog, miste een warme groente, en het aardappelpotje bevatte teveel paprika, de gebakken aardappeltjes heb ik gemist (had natuurlijk kunnen vragen). Het toetje was heerlijk evenals de wijn. Tip, niet iedereen verdraagt noten misschien apart erbij serveren. We gaan binnenkort voor de herkansing.

53. We hebben afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met ons team bij jullie in een sfeervol restaurant.

54. Heerlijk eten en aardige bediening!

55. Ellen Brugman

Ontzettend goed! Mooie locatie, goede sfeer, top bediening, fijne wijnen en heerlijke gerechten voor een goede prijs. Aanrader!!!

56. Heerlijke en pure smaken. Mooie combinaties en dat met simpele ingrediënten. En dat voor die prijs. Het kan dus wel. Jammer dat wij in Limburg wonen. Je kunt er ook inlopen voor een kopje koffie of een hapje. Altijd een gezellige sfeer. Echt de moeite waard! Toppie!

57. Heerlijk gegeten, wij komen zeker weer langs. Bediening is goed en vriendelijk.

58. Johan Deelstra

Wij hebben heerlijk gegeten, top. Onze complimenten, voor herhaling vatbaar.

59. Lekker gegeten. Prima bediening en service. Netjes gepresenteerd, zowel de tafel en de ambiance, als op het bord.

60. Receptie Omrin

Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening, mooie locatie

61. Kim & Robin

Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening, niets op aan te merken. We kregen de portie helaas niet op, het was teveel.

62. J. Bruining

Heerlijk gegeten. Sfeer erg goed en lekker ontspannend.

63. Het eten kon me niet bekoren. Het voorgerecht met garnalen vond ik waterig en smakeloos. Hoofdgerecht was vlees en niet rare gebakken maar medium. De friet erbij was wel smakelijk. Ik vond de porties te weinig. Sfeer was wel goed maar erg druk en rommelig. Ik had er meer van verwacht, jammer.

64. Th. de Jong

Lekker gegeten, vriendelijke bediening, kortom zeer tevreden.

65. Tjaard van Komen

Een heerlijke avond gehad, goede bediening, mooie entourage, gewoon heel erg fijn. Zeker een aanrader om De Doelen te bezoeken.

66. De sfeer is altijd goed. Werden vriendelijk ontvangen en kregen een leuke tafel bij het raam. Het serveren duurde lang en klanten die later binnen kwamen kregen eerder hun maaltijd, wat ergernis opwekte. Ook vind ik het water erg duur: 2,10 per flesje!

67. Helaas was mijn ervaring ronduit slecht wat 't eten betreft. Ik ging lunchen en aangezien ik gek ben op mosterdsoep, koos ik hiervoor. Het was ontzettend zout en na nog wat geproefd te hebben, heb ik aangegeven dat de soep echt niet te eten was.

Hier werd overigens goed op gereageerd en mijn soep werd meegenomen naar de keuken, waarop mij even later werd verteld dat er nieuwe soep gemaakt werd. Maar dat durfde ik niet aan en zei tegen de medewerker dat ik liever een tosti wilde. Dit werd geregeld, maar mij werd niet gevraagd welke tosti ik wilde... Ik heb het er maar bij gelaten en de tosti was verder wel oké.

Bij het afrekenen heb ik zelf maar gezegd dat ik de soep niet had gehad en dus ook niet ging betalen. Dit was, uiteraard, akkoord. Waarop ik zei dat ze ongetwijfeld had gehoord van de zoute soep. Dit had ze niet, zei de medewerkster en ging er verder niet op in. Heel jammer van dit laatste tijdens het afrekenen. Dit kwam op mij over als een slecht verliezer.

68. Monique van Stiphout

Gezellig restaurant, leuke ambiance. Carpaccio was een flink bord vol, maar miste een smaakmakende dressing, zoals een truffelcreme of iets dergelijks. Voor de rest was het geweldig, heerlijk eten, nette bediening. Aanrader.

69. Marleen

Heerlijke vegetarische lasagne met geitenkaas en spinazie gegeten. Daarbij een goede wijn, het viel goed in de smaak.

70. Hiemstra

We hebben heerlijk gegeten en ondanks dat alles vol zat hoefden we niet lang te wachten op het eten.. Echt super.

71. Dames Huhtamaki

Lekker gegeten. Uitgebreide lunchkaart.

72. Lyklema

Als regelmatige eter bij De Doelen mag ik zeggen dat servicen en eten constant van prima kwaliteit zijn. En de daghap is gegarandeerd een aanrader.

73. Met 4 volwassenen en 2 kids hier gegeten. Uitermate vriendelijk personeel, rust tussen de gangen, mooi opgemaakte borden, overheerlijk eten! Kortom: een top avond gehad!

74. Voor de tweede keer hier gegeten. Erg lekker allemaal.

75. Eten en drinken goed, qua prijs/kwaliteit verhouding.
    Vriendelijk personeel.

76. Mia Koenders, Amsterdam

Redelijk gegeten. Eten werd verstoord door muzikant die met zijn gitaar naast onze tafel kwam spelen. Wij konden elkaar niet meer verstaan. Jammer. We zijn dus maar vertrokken. Misschien was het beter geweest als men ons hier even over had geïnformeerd.

77. Martina Tolsma

Eten was prima. Bediening was jong en nog wat onervaren maar wel vriendelijk

78. J.veenstra

De lunch was prima. De ontvangst kon beter, we werden in eerste instantie wat aan ons lot overgelaten. Waar was de garderobe? Ook de bediening was traag.

79. fam. broekstra-van der weij

Vrijdagavond, op de valreep besteld, maar toch een prima plaats gekregen, heerlijk gegeten, voldoende van alles, en ook heel belangrijk, vriendelijk personeel ondanks dat het heel druk was. Ga zo door!
    Johannes-Appy-Geertje.

80. alena wolters

Vrijdagavond hier heerlijk gegeten en gedronken in een gezellige sfeer! Met erg aardig personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!

Ook erg leuk dat jullie altijd klaar staan voor alle fietsers van de 11stedentocht winter en mtb! Vorige week zondag was het erg gezellig bij jullie binnen met de DJ!

81. Petra Kooistra

Heerlijk uit eten geweest met oude schoolvriendinnen, het was vol maar gelukkig hadden we gereserveerd. Goeie bediening, genoeg te eten en leuke sfeer. Voor ons voor herhaling vatbaar.

82. Relaxte sfeer en voortreffelijk eten.
    Een echte aanrader!

83. Christien ten Hoeve

De Doelen voelt als een tweede thuis voor ons. We komen dan ook zeer regelmatig na een dag werken een hapje eten. De sfeer is ongedwongen, de gerechten zijn smakelijk en de bediening altijd vrolijk, vriendelijk en attent. We kunnen geen verbeterpunten bedenken. Keep up the good work en wij zullen regelmatig terug blijven komen.

84. Heerlijk gegeten en gastvrije bediening. Prima dus.

85. Gezellige en gemoedelijke plek op een prachtige lokatie in Franeker. Vriendelijk personeel, leuke kaart en modern ingericht.... Goeie plek om ongedwongen een hapje te eten, aanrader!

86. Loes Keizer

Wij hebben hier met 8 personen, ontzettend lekker gegeten. Bijzonder vriendelijk personeel. Een mooi souvenirtje gekregen, nogmaals dank hiervoor.

87. Van de week met mijn vriend wezen eten in de doelen. We kwamen bij de doelen via groupon. We kregen een 4 gangen diner. We konden uit een speciaal gekozen menu kiezen. Dit was ook prima, je kon zowel uit vis, vlees en vegetarische kiezen, dus voor ieder wat wils. Het was die avond wel rustig. Maar de sfeer en de ambiance was goed. Ook zag het eten er mooi uit, en smaakte ook goed. Dit was een zeer geslaagde avond, en ik vind de doelen een echte aanrader.

88. Vunderink

We hebben gezellig gedineerd.
    Een prima locatie om vooraf voor een theatervoorstelling te dineren.
    De stoelen zijn inderdaad wat laag, maar zitten goed.
    Voor herhaling vatbaar.

89. Roelof Vellinga

Mooie locatie, goede bediening. Vis koud en zompig qua smaak. Ruim voldoende porties.

90. willy brinkhof

We hebben heerlijk gegeten; de vegetarische schotel met bloemkool en noten zag er prachtig uit en smaakte heel erg lekker.
    De bediening was vriendelijk, doch niet opdringerig (daar hebben wij nl. een grote hekel aan!)

Voor herhaling vatbaar!
    Groetjes van Marcel en Willy

91. Ton en Sita

Wij werden helemaal vrolijk van eten in de Doelen.
    Wegens verwachte drukte hadden ze een aangepaste menukaart, maar die was in tegenstelling tot wat je zou kunnen verwachten compleet en scherp geprijsd.
    Het eten was heerlijk, er was echt zorg aan besteed. Je kon bijbestellen wat je wilde.
    De service was prima, vlot en vriendelijk.
    De inrichting is sfeervol verzorgd, gezellig, vlot en je hebt toch privacy. Een goede metamorfose!
    PS. De zelfgemaakte appeltaart is een aanrader! Wij komen gauw weer!

92. Jules 556 punten

Sfeervolle plek, mooi gelegen. Eten is goed, bediening vriendelijk.

93. Buiten prachtige lokatie. Binnen ook prima, aardige bediening. Sinds het overgenomen is veel beter geworden.

94. Martin en Jeannette

Heerlijk gegeten voor een goede prijs.

Vlotte bediening, leuke aankleding.

Zeker een aanrader!

Verrassende menukaart.

95. Gezellig hier met z'n tweeen gegeten. Vlotte bediening en persoonlijk contact met het personeel. Erg gastvrij en een relaxte huiselijke sfeer.

Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Verse producten en leuk geserveerd.

Zeker een aanrader om De Doelen te bezoeken.

96. Greet Tuinstra

Hier onverwacht gegeten en dat maakte het een topdag.

Goed eten tegen een goede prijs, fijne bediening en gezellig zitten. Een aanrader dus........

97. Kort geleden een keer tussen de middag daar gegeten, het was gewoon slecht. Na het afrekenen regende het heel erg hard en zijn we nog even blijven zitten. Men kwam direct weer vragen of we wat wilden drinken, waarna we uitgelegd hadden dat we even wachten tot het zou stoppen met regenen. We kregen de mededeling dat we daar niet de hele middag konden blijven zitten zonder iets te bestellen. Dit geloof je toch niet.

98. Zondagavond 8 uur, we moesten nog eten, maar waar? Weet je wat, laten we naar stadje Franeker gaan. Dat is een pittoresk stadje, daar vinden vast wel wat. Nou, het werd de "Nieuwe Doelen", parkeren geen probleem, prachtige locatie, voor het terras was net toch even te koud. (terrasverwarming)

Binnen fijne, mooie, ruime ambiance, alléén de stoelen zijn te laag of de tafels te hoog. Ze zitten overigens prima hoor.

Bediening is er keurig vriendelijk en lekker vlot. De kaart is ruim voorzien van div. gerechten, óók voor mijn vrouw was er ruime keus aan vegetarische gerechten. Kortom heerlijk geëeten.

En dat alles voor wel, een hele kleine prijs. Dus in de auto meteen het adresje in de TomTom vast-gelegd.

Dank je wel en tot ziens. Bert.

99. Wij gaan regelmatig uit eten en komen elke keer weer terug op de Doelen. Het is er lekker ruim en de eigenaar is altijd vriendelijk, net als het personeel.

We proberen soms wel eens wat anders maar denken elke keer weer:dan toch maar beter de Doelen.

De bediening vinden wij juist altijd erg vlot en correct, geen moeite is te veel!

Zeker een aanrader, zomers met het terras maar ook in de winter als de kachel lekker brand!

100. Anieke de Wit

Prima keuken en je kan er heerlijk eten!

Mooiste terras van Franeker, binnen is het ouderwets doch hip.

Schone toiletten en aangename bediening...

Komen als we in de buurt zijn zeker weer terug!

Volgende pagina