Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Etten-Leur verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Etten-Leur

Dolphinblue

Eten afgehaald bij Restaurant Kan Ton.

Babi Pangang Spek, het was echt smerig stukken pezen in het vlees het was niet krokant gebakken vet droop eruit ging ermee terug.
    En dat werd me niet in dank afgenomen was binnen een half uur weer terug in hun Restaurant.
    De eigenaressen vertelde mij dat het lag aan het feit dat ik het meenam naar huis en niet daar had opgegeten het was hartstikke goed volgens haar er zaten andere klanten in het restaurant die trok ze erbij en maakte mij belachelijk. Ze zei steeds je hebt alles opgegeten en nu kom je ermee terug. Ze praten heel aso steeds in hun taal. Vervolgens werd mij gezegd dat ik nooit meer welkom was in hun restaurant. Heb zoiets nog nooit meegemaakt. Het was te belachelijk voor woorden hoe ik daar te woord werd gestaan.

2. Sonja & Nico

We reden met onze Harley door Etten Leur, stopte om twee uur s'middags voor Ruma Dani en gingen op het terras zitten. Er kwam een aardige meneer (Peter), die vroeg wat wij wilden drinken. Wij bestelden twee drankjes. Er werd gezellig een kommetje met emping en kroepoek neer gezet, zagen toen tot onze verbazing dat de zaak pas om vier uur open ging... Wij verontschuldigen ons toen maar daar wilden ze niets van weten. Wij vroegen om de rekening en tot onze verbazing mochten we niets afrekenen, uiteraard gingen wij daar snel uit eten, gezien de vriendelijkheid van deze mensen, waar vind je dat nog. Toen werd het pas echt leuk, de vriendelijkheid was nog steeds aanwezig. Toen het eten, ongelofelijk lekker, (mijn vrouw is Indonesisch dus die weet hoe het hoort), alle gerechten een eigen andere smaak, werkelijk super. En toen de rekening kwam, super laag! Prijs kwaliteit nog nergens zo meegemaakt, de gezelligheid en de gemoedelijke sfeer krijg je er gratis bij. We zijn uiteraard al diversen malen terug geweest, het lijkt wel of het steeds lekkerder word. Top top en nog eens top.

3. Frans van den Berg

Op 16 oktober 2013 hebben wij hier gegeten. mijn vrouw koos voor het 3-gangen Turfschippers menu en ik voor het Adriaan van Bergen 3-gangen menu. Voor beide menu's kan in de maanden oktober t/m december een kortingsbon vanaf de website worden uitgeprint maar ook zonder deze korting was dit zonder meer grote klasse voor een wel heel mooie prijs. De gerechten waren smaakvol en mooi geserveerd. De bediening was heel plezierig en met inleving voor ons als gasten. Het restaurant is sfeervol met goede achtergrond muziek op het juiste geluidsniveau. Het is jammer dat wij 125 km van Etten-Leur wonen anders kon dit restaurant ons zeker tot de vaste klantenkring rekenen.

4. Op 12-10-2013 met vrienden gegeten. Bediening super, eten perfect. Komen hier zeker weer terug.

5. fam van den Berg

We hebben bij het Lelijke Eendje heerlijk en gezellig gegeten... zeker voor herhaling vatbaar.

6. Chinees-Indisch Etten-Leur

Vergane glorie in een oud en slecht onderhouden pand. Je blijft op de vloer plakken in de wachtruimte.
    Een flinke schoonmaakbeurt zal hier wel op zijn plaats zijn.

Hopelijk wordt er wel hygenisch gewerkt in de keuken.

Eten smaakt wel goed.

7. Kj de korte

Hele slechte bediening, houdt op na het serveren van de bestelling. Mc Donalds gevoel, kom hier nooit meer. Wordt niets met commentaar gedaan.

8. P.S.

9. 4-gangen verrassingsmenu is prima bevallen! Verzorgd, smakelijk en leuke variaties . Wijnadviezen opgevolgd tot volle tevredenheid. In het duurdere segment, maar dan heb je ook een heerlijke avond!
    We'll be back....!

10. Diana Harkema

Wij zijn hier gisteren met de juf van onze kinderen als verassing gaan eten voor de dag van de leraar. Vanaf het moment dat we binnen kwamen voelde het als thuiskomen. Zeer vriendelijke dame die de tijd nam te vertellen hoe er gerechten vanuit de kaart konden worden gekozen. De eigenaar die tevens de kok was bereiden het eten in een prachtige keuken waar hij gerechten maakte die in een woord heerlijk smaakte. Prachtig geserveerd met zoveel liefde opgemaakt in een woord geweldig!!! We hadden alle het idee of we ons in en klein restaurantje begaven in het buitenland echt prachtig ingericht.
    We komen hier absoluut vaker terug. En kijken terug op een geslaagde avond.

Daan je hebt de 10 dubbel en dwars verdient dank je wel en tot snel.

11. Marijke Boer

Heerlijk gegeten. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Prachtige locatie en gezellige sfeer. Mooie inrichting en een gezellig terras. Voor de kinderen is er een speeltuin, dus alles onder een dak. Geweldig!!

12. High wine; heerlijk verzorgd en gevarieerd. Smakelijk.

13. Afgelopen woensdag hebben wij hier met 7 personen gegeten , het was wederom voortreffelijk. Voor ons was het de tweede keer en zelfs voor een persoon een aangepast dieet menu, was geen probleem, het word allemaal geregeld. Het eten en de bediening was perfect.
    gr fam nouws

14. Daan Hoogeveen

15. We geven de kok en de bediening een 10+

16. Deze week wederom bij Sprankeling gegeten, wederom een fantastische avond gehad. We waren er met een grote groep van 10 personen, en zelfs toen kon alles en was niets teveel. We hebben à la carte gegeten, de gerechten zagen er erg mooi uit, en smaakte heerlijk. De bediening was erg vriendelijk en kwamen regelmatig aan onze tafel of alles naar wens was en of we nog iets te drinken zouden willen. Zowel vanuit de keuken als de bediening merkten we liefde voor het vak.

Bedankt voor deze gezellige avond!

17. Wat een super locatie. Hier nu aantal keer geweest met verschillende gelegenheden. Altijd goed. Gezellig, gastvrij, prima keuken en leuke bediening. Personeel snapt het vak. Als je wensen hebt even aangeven, indien mogelijk wordt het gedaan. Nee super bij de gebroeders. Hoop hier nog vaak te mogen komen. En voor de ongeduldige mensen onthoud; je bent een avond uit. En bij de twee gebroeders is het bijna altijd druk dat wil wat zeggen in tijden van crisis. Top heren gebroeders en personeel ga zo door.

18. F.Millecam

Gisteren hebben we, omdat onze zoon geslaagd is, gegeten bij Saveurs.
    Een heerlijke 4-gangen verrassingsmenu. Wij hadden een gemengd menu en onze zoon alleen vlees. Het was echt een feestmaaltijd. Beter hadden we niet kunnen kiezen. De wijn was ook prima.
    We waren al eerder geweest, maar we zijn nog nooit teleurgesteld. Altijd vriendelijk personeel , goed eten en prima sfeer.
    Tot de volgende keer.

19. Het eten was niet geweldig. Voor 35 euro mag je wel iets verwachten. Het voorgerecht leek wel een hoofdgerecht, aardappeltjes groenten vis, en het hoofdgerecht was saai. Mijn man zou een of andere mousse krijgen en dat bleek een soep te zijn. Er was heel weinig keuze op de menukaart. Verder geen gasten in de bistro, terwijl andere restaurants op dat zelfde moment vol zaten. Voor ons laatste keer.

20. Al vele malen gegeten. Is altijd lekker! Prijs kwaliteit is bijzonder goed en de sfeer binnen ook. Genoeg keuze op menukaart. Nog nooit een vervelende ervaring gehad. Reserveren is aan te bevelen!

21. Van kinderen een Effe Weg bon gekregen voor een high tea in restaurants naar keuze. Wij zijn naar het Witte Paard in Etten Leur geweest. We werden hartelijk ontvangen en onze tafel stond al klaar in de zonovergoten serre. Wat een leuke ervaring!!! De gang van zaken werd ons uitgelegd en iedere gang werd ons lekkers uitgeserveerd. Niet alleen een etagiere op tafel met een pot thee, nee, bij alle 4 de gangen werd ons gemeld wat we geserveerd kregen. we hadden keuze uit 16 verschillende losse thee in blikjes, die je in zeef in je kopje liet trekken. Leuk om veel thee uit te proberen. De filters werden iedere keer vervangen en de theepot water aangevuld. We kregen bv 3 kleine soepjes, gamba's, sandwiches en kleine gebakjes, alles huisgemaakt. Wij hebben er van genoten en komen hier zéker nog een keer terug. Voor iedereen is dit een aanrader!

22. Van de week hebben wij hier gegeten en het was heel erg lekker. Heel hartelijk ontvangen, het personeel is altijd even vriendelijk.

We werden heel correct bediend en hebben heerlijk gegeten, een kok met liefde voor zijn vak, dat proef je in alle gerechten. De lekkere gerechten van de kok en de gastvrijheid en gezelligheid van de gastvrouw maakte onze avond uit echt af.

De punten in de mindere recensies hebben wij niet ervaren, bij Sprankeling is niets teveel en kan alles worden gegeten. Kipsate staat op de lunchkaart en op de lunchkaart staat duidelijk dat die gerechten tot 17.00 uur besteld kunnen worden, ik had hier dus ook niet naar gevraagd. Ik ben zwanger en lust nu absoluut geen vlees of grote porties eten, maar ik kon gewoon het 4-gangen surprise menu bestellen en kreeg gewoon kleinere bordjes met vis en vegetarisch! Ik kon zo gezellig met mijn tafelgenoten mee eten.

We komen zeker nog eens terug. Sprankeling bedankt voor onze gezellige avond.

23. Gegeten met vier personen. De kaart is dermate groot dat je al snel besluit om een verrassingsmenu te nemen. En verrast zijn we zeker maar dan niet in positieve zin. Het begon goed en de bediening was attent maar dat veranderde al heel snel. We kregen al snel 4 bordjes met salade met een vis topping. Smaakte allemaal het zelfde. Lastig te verdelen maar dat terzijde. Toen wat gefrituurde hapjes. Niets op aan te merken. Daarna hadden we sushi verwacht hetgeen logisch was. Nee, het werd een roerbakje met kip zonder rijst. Redelijk van smaak. Zou nu de sushi komen? Na 45 min kregen we een schaaltje frites met een Remia mayo zakje en kipschnitzel. Waarschijnlijk verkeerd neergezet. De reactie van het personeel was vreemd. De kok zou dit voor ons bedacht hebben. We zitten in een Oosters restaurant waar we niet op frites met kip zitten te wachten. Zou nu de Sushi komen? Nee, we kregen een smakeloos roerbakje met garnalen. Die kon zo weer terug de keuken in. Niet te eten. En jawel, daar kwam de sushi. Maar tegelijkertijd ook een roerbakje met Lamsvlees. Opmerkelijk want dat eet je niet samen. kon ook weer terug maar werd bij onze achterburen op tafel gezet. Sushi was redelijk maar te gekruid. Na de sushi weer een roerbakje met rundvlees, De saus leek erg op de voorgaande roerbakjes. Weinig creativiteit bij de kok. We werden het een beetje beu en vroegen om Dim Sum. Deze was niet in het menu opgenomen omdat de meeste mensen het niet zo lekker vinden. Toen we het op tafel kregen snapten we waarom. We kregen er niet eens een sausje bij hetgeen wel gebruikelijk is. De helft is weer terug gegaan. Tijd om de rekening te vragen. Het werd wel heel erg frustrerend. Het meest frustrerende was wel de reactie van de eigenaresse die bij hoog en laag beweerde dat er niets aan het eten en de volgorde waarop we het kregen mankeerde. Zo eten de Chinezen het ook. Geloof mij, zo eet geen enkele Chinees. Anyway, geen enkele verontschuldiging en doen alsof dit de normaalste gang van zaken is. We konden nog een kop koffie van het huis krijgen maar daar hadden we geen zin meer in.
    Samengevat, slecht eten, slechte bediening, zeker als het druk is zoals bij ons gaat er van alles mis. Het was de eerste keer maar ook de laatste keer. Voor ons geen Mei Delicious meer!

24. Vorige week hier gegeten met mijn dochter. De portie's waren voor ons precies goed maar als je een grote eter bent moet je er wat bij bestellen. De smaken waren goed en het werd mooi opgemaakt opgediend.

Wat ook leuk was water kreeg je gewoon geschonken.

En dan helemaal biologisch wat ook een pluspunt is.

25. Heerlijk gegeten,fijne bediening,gezellig in de overdekte tuin gezeten. Heel sfeervol.We komen snel een keer terug. Echt een aanrader

26. Als ik chinees haal is het bij yang garden. Klant vriendelijk, goed eten en betaalbaar. Heb er ook regelmatig afgehaald en is altijd goed. Toppie.

27. Heel slecht dit.. Alles niet te vreten.. De pita broodjes werden zelfs door de eenden niet opgegeten. Waren te laat met bezorgen de salade was naar gevoel 20 graden en porties veel te klein. Had gehoord van deze tent dat dit goed zou zijn maar viel goed tegen. De " beroemde " prinssaus zat vol met klonten. Mensen bestel hier niet meer!

28. Hannah en Nico

Geen leuke ervaring.

Mijn vriend bestelde een hoofdgerecht. Omdat ik altijd weinig eet en er niet veel op de kaart stond aan hoofdgerechten vroeg ik of ik kipsate's kon krijgen. Er werd door twee mensen gezegd dat dat gevraagd moest worden omdat het gerecht op de lunchkaart stond. Dus er werd twee keer weggelopen.

Daarna kwam men zeggen dat het niet kon en dat ik een hoofdgerecht moest kiezen. Ik voelde me niet erg op mijn gemak omdat er zo moeilijk gedaan werd en wilde na het glaasje port afrekenen en weggaan. Maar omdat ik mijn tafelgenoot niet wilde kwetsen ben ik maar blijven zitten en heb speenvarken besteld.

De helft van het gerecht heb ik aan mijn tafelgenoot doorgeschoven omdat ik geen eten weg wil gooien. Na afloop zei de serveerster: U heeft toch wel uw best gedaan...

Ik zou de eigenaren van dit restaurant er op willen wijzen dat een gast nooit in verlegenheid dient gebracht te worden en dat een beetje soepelheid wel op zijn plaats is. Dan komen de mensen ook weer terug en dat is in een economisch steeds slechter wordende tijd: regeren is vooruitzien.

5,9
  29. Buiten gegeten. Eten was redelijk, kwaliteit-prijs verhouding is slecht. Service is waardeloos. Kaasplankje met kaas was niet helemaal oké, kaas heeft te lang gelegen. Kortom, niet weer...........

30. Anne-Lotte

Heel sfeervol gezellig restaurant, met super vriendelijke en behulpzame bediening. Ook de keuken was erg flexibel, mijn kinderen hebben een 4-gangen diner op met kinderporties. Alles kan en niets is te veel. Ik heb een super avond gehad!