Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Esbeek verdeeld zijn.

Rob Slegers

Wij zijn doordeweeks met twee stellen bij Rustoord wezen eten. Bij aankomst is het de moeite waard om een rondje om het pand te lopen, de tuin zit er vol verrassingen en kunst. Binnen kijk je je ogen uit. Het is mooi, apart, veel kitch maar warm aangekleed. Je komt er thuis. En zo was het ook. Als de ene zus niet kan bedienen, omdat ze het druk had met vrienden kwam de andere zus effe langs. De gasten zijn bijzaak, het is belangrijker met vriender/familie aan de bar te zitten. Ik ben al vaker geweest en heb ondanks de weinige keuze (geen kaart) altijd goed gegeten, maar de service laat te wensen over, jammer.

Na een wandeling bij toeval hier op een maandag langs gekomen en gegeten. We hadden al eens eerder hier koffie gedronken en wisten ons te herrinneren dat het er van binnen stijlvol uitzag. Ook het eten is in stijl. Mooie gerechten, lekkere wijn en een sympathieke en professionele bediening. We kozen het 3-gangen menu met vis voor € 30,-. Echt waar voor je geld. Ons prima bevallen en we komen zeker terug.

Dit is een prachtige stek waar je altijd terecht kunt voor n hap en n snap. Zit je om een praatje verlegen, niet getreurd daar kunnen ze je wel in voorzien. Je hoort er prachtige anecdotes, van de kastelein die de vriendelijkheid zelve is! Ook het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Kom je met je paart en er is iets kapot gegaan ad heeft altijd een oplossing! Ik hoop nog lang ervan te genieten daar, en kan het iedereen aanraden er eens aan te gaan! Er wordt hard gewerkt door iedereen, ook het schoonmaak personeel wat 's morgens in alle vroegte er voor zorgt dat alles blinkt, dat mag ook een compliment hebben. Bedankt jongens en succes!

Als je eens een keer in een hele speciale kunstzinnige omgeving echt Brabants Bougondisch wilt genieten, moet je hier naartoe. De gerechten zijn ook kunstwerkjes op zich. Wel alleen maar verrassingsmenu's van matige kwaliteit, maar dat neem je op de koop toe. Een echte laissez faire omgeving.

Bart

Uitstekend! Dit schitterend gelegen restaurant heeft een sublieme prijs/kwaliteitverhouding. Ook kookt men met niet alledaagse ingredienten en brengt dit uiterst creatief samen. De huiswijn (Rioja) is weliswaar jong, maar erg lekker. Wel even laten decanteren. Ook hierin komt de goede prijs/kwaliteitverhouding weer naar voren! Tot binnenkort.

Servie

Een unieke locatie en een uniek bedrijf.

Een uitsmijter eten is er een beleving. Lekker groot met 5 eieren, flink veel rauwe ham eronder en een goede rauwkost erbij (voor de liefhebber).

Een aanrader voor vakantiegangers die eens echte Brabantse gemoedelijkheid willen meemaken.

Anoniem

Jammer hoor, bestelde 2x normale friet, kregen 1x normaal en een kinderfrietje? Sauzen waren ook niet lekker...de prijzen waren daarbij ook echt duur.

Toch maar naar de oude betrouwbare friettent.

Bart

L Zondag

Het is zeker voor herhaling vatbaar. ''Top''.

Paul van Wetten

Ik kom hier al jaren. Het is altijd heel goed en gezellig. Het eten is voor ons altijd heel goed geweest. We hopen er nog dikwijls te komen.

13. Pannenkoekenhuis Esbeek

Genevieve

Wij hebben hier ons 25 jarig huwelijksfeest gevierd en het was geweldig. De bediening was vlot en erg enthousiast, de hapjes waren ruim voldoende en erg lekker vooral de boterham met gebakken spek op het einde viel erg goed in de smaak bij iedereen. Super. Wij kunnen het iedereen aanraden.

Wat een ontzettend gezellige tent is dat zeg evenals de eigenaars. Ik heb toch al wel heel wat cafetaria's gezien maar dit is echt een toppertje. Het eten is van goede kwaliteit dat proef je gelijk, en van de service kunnen heel wat ondernemers nog wat leren. Zij helpen een klant zoals een klant geholpen wil worden.

Kortom Toppie en ga vooral zo door zodat wij nog heel lang frietjes van jullie kunnen eten.

Groetjes Theo en Diana.

Ik en mijn vriend eten hier wel eens, 1 keer in de maand ongeveer. Het is hier super lekker en gezellig. Zitten wel vooral wat oudere mensen, maar ja daar heb je natuurlijk verder ook geen last van. Er liggen allemaal leuke tijdschriften en je kunt hier eigenlijk wel de hele middag zitten. Het broodje carpaccio is hier echt lekker en de kerriesoep is ook super. Als je het bij 2 dingen houdt is het helemaal niet duur. Gewoon lekker rustig opeten met een tijdschrift erbij, super leuk! De koffie kan beter vind ik, maar ja, je kunt niet alles hebben. Personeel is altijd heel vriendelijk!

Cheryl

Echt mijn favoriet!

Voor terras en lunch dan he!

Wat een plaatje zo midden in de bossen. Ben hier ooit eens per ongeluk via via terecht gekomen, maar gaan nu regelmatig hier even 's middags een uitsmijter eten.

Altijd volk hier, zegt eigenlijk al genoeg he!

Eerlijk, lekker, gezellig, Brabants, gemoedelijk.

Moet je echt een keer zijn geweest.

Zeer goede kwaliteit eten en aardige eigenaar. Je kunt er altijd een praatje mee maken. Service is ook goed. Kortom ga gewoon een keer langs.

Ben

Tijdens een wandeling door het land van de Hilver hier gelunched. Mooie lokatie, en zowel binnen als buiten ziet het er netjes en schoon uit (ook de toiletten). De lokatie heeft ruime terrassen en binnen verschillende ruime ruimtes.

Ook in Hilvarenbeek zijn "Herberg St. Petrus" en "Taverne Paulus" van dezelfde eigenaren.

De krant van de dag ligt klaar om te lezen.

Een keurig uitziende menukaart en vriendelijk en attent personeel.

Vooraf een mosterdsoep met spekjes en dragon genomen.

(€ 4,75 ). Lekker warm en goed gevuld met 1 stukje brood.

Daarna als broodgerecht een trio royale vis voor € 9,50.

3 licht geroosterde broodjes met op de een een versneden roerei, lekker licht gezouten en prima op smaak. Op de andere mooie grote garnalen met een pesto saus en op het derde broodje roze zalm met een zachte mosterddressing.

Daarbij zat dan nog een in kleine stukjes gesneden aardappelgerecht met uienringen en een portie rode bietjes.

Het geheel was mooi opgemaakt en het was exact voldoende, niet teveel maar ook niet te weinig.

Prima lokatie.

Ik heb mijn 60e verjaardag gevierd bij In den Bockenreyder in Esbeek op 13 juli jl.

Het was in één woord geweldig: de bediening, het eten, de zorgvuldigheid met onze gasten, het regelen, het in de auto sjouwen van de cadeautjes, de uitleg, de ambiance, de hele sfeer. Kortom: fantastisch! In den Bockenreyder verdient een eerste plaats op de cafetop 100!

21. Pannenkoekenhuis Esbeek

Afgelopen zondag hier aangelegd voor de lunch tijdens een van onze fietstochten. Ondanks de drukte op het terras een hele vlotte en vriendelijke bediening.

Er is ruim keus uit vele broodjes, uitsmijters en zelfs vlees met friet. De door ons bestelde broodjes waren prima, qua formaat en prijs.

Het feit dat dit een echt dorpscafé is blijkt uit het enthousiasme waarmee de bediening over het pand sprak. Zo is er een museum en dorpshuiskamer in het voormalige pannenkoekenhuis, wat zeker de moeite van het bekijken waard is.

Wij zullen hier spoedig, mocht het weer het toelaten, nog eens aanleggen!

adriaan

19271 punten

Tafelen in stijl van de jaren 50. Na een mooie fietstocht door het Brabantse groen arriveerden we bij de 6 fakkels die de ingang markeren. Na een lange oprijlaan door het groen kwamen we achter het gebouw in een tuin vol mooie sculpturen, van klassiek via abstract naar hedendaagse kunst en ook hier brandende fakkels. Binnen werden we door de receptioniste opgevangen (het is ook een kunstgalerie) die onze jassen weg hing en ons begeleide naar de lounge ruimte. Deze was in de bibliotheek waar ook een gezellig kletterend houtvuur brandde. Onze tafel was opgemaakt in deze ruimte waar slechts 1 eettafel aanwezig is (huiskamergevoel). We keken onze ogen uit, de inrichting is erg druk met veel kunst maar ook mooie boeketten met veel verse bloemen, de romantiek druipt ervan af. Als aperitief was er een Sauvignon blanc en de amuse bestond uit een kuipje met Hollandse garnalen in een romige saus. We kregen de wijnkaart en dit was er een uit de jaren 50 (oeps), 95% franse, goede tot exclusieve wijnen. Ik ging voor het arrangement. We konden aan tafel waar een Pinot gris van het huis Engel (Alsace) die ongekoeld werd geschonken (wat geen bezwaar was). Gebakken zeewolf op een bedje sla met kappertjes en een mosterd vinaigrette werd uitgeserveerd en het smaakte prima. De rode wijn was uit Macon, een fruitige pinot noir en hierbij een flink stuk kalfshaas met truffelsaus (die voor mij het woord “rund” een extra dimensie heeft gegeven, excellent) en als garnering 2 roosjes bloemkool en broccoli, 2 toefjes aardappelpuree, een doperwtjes puree en een stukje uitgebakken spek. Hierbij nog een schaaltje frietjes met zelfgemaakte mayonaise. Tijd voor een glaasje Muscat de Baumes de Venise, mooi fruitig en slechts licht gekoeld. Een goed gevuld bord met aardbeiensaus, driehoekje aardbeienmousse, chocoladebavarois, bolletje perenijs, slagroom wat zwarte bessen en mint blaadjes. Mooie smakelijke bereidingen op traditionele wijze. Als afsluiter de espresso met friandises. Het geheel was vriendelijk geprijsd en we hebben nog een tour gemaakt langs de indrukwekkende suites op de 1e en 2e etage.

Wat een geweldige snackbar!

Echt een goeie!

R van den Tol

Prima in één woord.

rob en annette

Fantastisch restaurant.
    We kamperen al jaren in de Brabantse kempen, onder andere vanwege het feit dat we dan vaak in het Landgoed uit eten kunnen gaan.

Het eten is super en vakkundig bereid, mooi opgemaakte borden, zeer aardig personeel, een heel gezellig terras en een prachtig restaurant.

Kortom een restaurant waar we graag te gast zijn.

Tim

Tim

We zijn er afgelopen weekend langs gefietst om een lekkere uitsmijter te eten.

Is een hele mooie omgeving om te eten, midden in het bos.

Het eten was echt super lekker en het personeel was heel vriendelijk, echt een aanrader dus.

28. Pannenkoekenhuis Esbeek

Leuke en gezellige dorpskroeg waar je ook een hapje kunt eten. Broodjes goed van formaat en betaalbaar. Gezellig en lekker, een aanrader!

29. Pannenkoekenhuis Esbeek

Broodjes zien er goed uit, ook goed te eten! Helaas zijn de pannenkoeken niet zo als ze geweest zijn. De binnenkant was nog helemaal rauw. Na een klacht te hebben gegeven kreg ik ene nieuwe helaas wel 10 minuten nadat de rest klaar was.