Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Esbeek verdeeld zijn.

Maarten

Ton en Jacqueline Fabert van Rooij

Beste Jop en vriendelijk personeel, zeer goed.

Wij hadden een prachtig feest 5-4-2017 mijn man werd 70 jaar! Het was zéér zéér goed alles een dikke pluim, en géén koude soep!!! We waren met 12 personen. Op alle adressen van deze familie zéér goed, ook in Hilvarenbeek!!! Een dikke 10👍👋👍 Chappo.

Heer en mevrouw Fabert van Rooij.

Uitsmijter vergeten te brengen. Gezegd tegen ober. Zegt hij ijskoud. Dit heb je niet bij mij bestelt. Ik weet toch zeker wel bij wie ik besteld heb zeker. Geef de fout toe. Dit is geen klantvriendelijkheid. Nog geen eens van o vervelend. Nee met drie man erbij komen staan en dan zeggen nee staat niet op de bon. Wilt u hem nog. Ja duh zeg mijn zoon wil ook eten. Nee de service is ver te zoeken. En de uitsmijters zijn niet lekker. Klein stukje harde sla. Veel te veel spek onder een blubberig ei. Verder een halve emmer zilveruitjes op je bord en bruin brood. ( meestal vragen ze wit of bruin). De ober wilde zo vlug mogelijk weer weg zijn. Nee de uitsmijter is geen waar voor je geld.
    Dit kan beter.

Toine

Laatst met een groot gezelschap gegeten. Het was gewoon goed en lekker, maar als je met 25 personen wilt eten hebben ze capaciteitsproblemen. Hoofdgerechten werden maar lauw opgediend en ze vergaten ook nog iemand. Slordig.
    Voor een restaurant als dit wil uitstralen kan en moet het gewoon beter. Zeker als je dan ook nog naar de prijs kijkt moet er nog gesleuteld worden op alle fronten

Noldavandongen

Een super gezellige verjaardag gevierd van onze zoon kleindochter had
    Een verassing mee voor papart suske en wiske en de bockerijders

Monique

Henk van Gestel

Vandaag erg goed weer. Mooie fietstocht gemaakt. Bij de Bokkenrijder een heel lekkere Hoegaarden gedronken. En drie spiegeleieren met spek gehad. Kost 10€. Maar op je bord ligt 1€. Vier erg gewone sneetjes brood. Erg slecht ontbijtspek, 1 stukje slappe sla en nog wat. Ik had verwacht, een paar stevige boeren brood met knapperige korst en prachtige gebakken boerenham, drie eieren, knapperige sla enz. Dus een bord om op te eten. Een bord van 10€.. Toch maar weer van thuis eten mee nemen.
    Mijn vrouw had dood krentenbrood. Weer wat geleerd.

Wat een fantastische plek om, na een lange wandeling met de hond, buiten op het terras een heerlijke kom soep te eten. Voor de hond werd een bak water neer gezet. Wat een schone wc's, vriendelijk personeel.

Tot een volgende keer!

j.driessen, kaatsheuvel

Geweldige sfeer, ben een grote brood eter, dus wat moest ik eten. Brood met oude kaas, en toe een grote snee krentenbrood met goede boter. Waar komt dit krentenbrood toch vandaan? Ik was nog nooit bij jullie geweest, geweldig.

Willem

Fam.Buurman en Fam Heskes

Na een heerlijk weekend in de Kempervennen gingen we met tegenzin naar huis, maar mijn schoonzoon zei me we gaan als afsluiting van de dag naar de Bockenreyders daar hebben ze heerlijke uitsmijters. Nou daar had hij niks van gelogen, we hebben heerlijk zitten eten in een fantastische locatie met gastvrij personeel. En hier kwam een Westlands gezegde van toepassing, veel voor weinig.

12. Pannenkoekenhuis Esbeek

Goede, vlotte bediening. Gezellige open haard en de schnitzel is zoals een schnitzel moet zijn: zonder veel opsmuk, maar lekker.

R vd Heijden

Een hele zondagmiddag vertoeft... Mooie ambiance, bediening goed. Top tentje.

Voortreffelijke avond gehad, om 2 jarig jublieum te vieren met mijn vriendin. De ambiance was fantastisch, het eten stond snel op tafel, de bediening was fantastisch. (Een restaurant met etiquette, dat zie je niet veel meer voor deze prijzen!)

Het eten zelf was fantastisch, exact goed; mals en de smaakpappillen werden echt verwend. Het was voor ons de eerste keer bij het landgoed, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn.

We hebben ons laten adviseren in de wijn, en daarbij aangegeven wat de gewenste smaak was (1x rood en met fruitige afdronk, 1x zwaarder houtgerijpt). De kok heeft ons geadviseerd in de beste wijn per gerecht, en dat was absoluut de juiste keuze.

Ik ben erg onder de indruk van het Landgoed, en raad deze zeker aan. 3x een 10, en welverdiend!

jos.timmers

Marc van Blerk

Gisteren heerlijk gegeten met een bedrijfs uitje. Een echte aanrader!

Ruim van tevoren gereserveerd omdat één van de gasten een vegetarisch dieet met nog wat bijzonderheden heeft. Om strikt de afgesproken tijd werd het voorgerecht geserveerd. Ook de vegetarische versie was van bijzonder niveau. Niet vaak eet de vegetarische gast in Nederland op hetzelfde niveau mee maar dat is bij Het Landgoed geen probleem.

Ook op het hoofdgerecht en nagerecht was niets aan te merken. Althans ... Bijna niets. Helaas waren de asperges van het vegetarische gerecht met een spaan uit het water gevist die eerder voor ham was gebruikt waardoor er kleine stukjes ham aan de asperges kleefden. Voor een vegetariër natuurlijk niet acceptabel. Deze onvolkomenheid werd echter zeer vlot opgelost en een vervangende versie stond dan ook snel op tafel. Ditmaal écht vegetarisch.

Echt een topper met prima vegetarische versies van de gerechten en prima verzorgd, leuke lokatie, leuke bediening en een alleszins acceptabele prijs.

Het was verschrikkelijk druk, zowel op het terras als binnen maar dat was, behalve een iets langere wachttijd tussen de gangen, nergens aan te merken.

Complimenten!

Hieronder ons verhaal over onze zéér koude douche bij Huize Rustoord in Esbeek.

Eind februari waren mijn echtgenote en onze dochter (de bruid) op bezoek bij Rustoord en hadden daar een zeer prettig gesprek met Nancy de Bruijn.
    Ze kwamen thuis en waren over Rustoord en Nancy (vooral de prettige manier waarop zij mee dacht in alles) super tevreden; dit was volgens hen de gedroomde trouwlokatie.

Nadat ze nog een drietal andere lokaties hadden bekeken, waren mijn vrouw en dochter er 100% zeker van dat het Esbeek moest worden.
    Daarom ’n nieuwe afspraak gemaakt met Rustoord om > aan de hand van de offerte van Nancy< een en ander af te ronden en de bruiloft vast te leggen.

We hadden bij die offerte een kostenraming gemaakt en kwamen uit op een totaalbedrag van zo’n 12.000 euro.
    Het programma was dan:
    Namiddag ontvangst van bruidspaar en 24 gasten: toast, welkomstborrel, diner en daarna wat drinken; totaal 26 personen.
    Vanaf 20.00 uur feestavond voor 100 personen (drank zou worden afgekocht!).

Vanmiddag had ik daarom een afspraak gemaakt en ging ik met dochter en schoonzoon weer naar Esbeek, waar we nu in gesprek kwamen met Ansje de Bruijn (Nancy was ziek).

En zo ging het:

Eerste vraag: “Ansje, kun je bij diner en bruidstaart, na het eerste kopje koffie, nog gratis een kopje bijschenken voor diegenen die dat willen?”
    Dit was absoluut niet bespreekbaar; elk kopje koffie werd “uitgeserveerd” en volledig in rekening gebracht zei ze. De toon was gezet!!
    Let wel: van de 26 dinergasten zijn er 22 jongeren, die waarschijnlijk niet op ’n refill zitten wachten; praten we over 6 kopjes bijschenken??

Tweede vraag: “Voor een flesje tafelwater wordt 3,50 euro in rekening gebracht. Wat ons betreft kun je gewoon wat kannen (kraan)water op tafel zetten, want het Esbeekse water is prima te drinken.” Ansje: “Daar beginnen wij niet aan. Wij maken zelf uit wat we op tafel zetten en dat zijn geen kannen kraanwater.”
    Let wel: we praten over een paar kannetjes water bij het diner voor die 26 personen; hoeveel jongelui denk je dat water gaan drinken? Op dat moment ging het mij overigens niet meer om de koffie, het water of de wijn, maar over de hautaine en zeer klantonvriendelijke manier waarop Ansje zich opstelde: Zo flexibel als een betonblok.

Derde vraag: “Ansje, je rekent voor één glas wijn 5,75 euro. Kun je die prijs bij het diner niet wat matigen, bijvoorbeeld gelijk aan bier?”
    Antwoord: “Wij serveren prima wijnen, dus dat is de prijs en daar doe ik niks aan.”
    Op mijn laatste poging/voorstel om dan een eenvoudiger wijn te serveren, reageerde ze pinnig dat dat absoluut niet gebeurde bij hen…
    Let wel: We hebben het hier voornamelijk over een paar flessen wijn bij het diner, want ’s avonds is alles afgekocht. Weer dien je je af te vragen, hoe weinig flessen wijn bij het diner worden geserveerd, als er overwegend jongelui zitten, en de gasten beseffen dat er nog een lange avond komt. De wijn zou overigens worden betaald, maar ons verzoek was om die hoge prijzen iets te matigen.

Het gesprek werd door ons als zéér onprettig ervaren; zó onprettig, dat we eigenlijk bang waren om deze belangrijke dag in handen te laten van een zo klant-onvriendelijke dame: Je bent bang dat zo iemand je hele feest kan verpesten en je krijgt geen herkansing (Volgens mij woont ze ook direct naast de feestzaal/koetshuis).

Het ging me ook niet om de luttele bedragen die op deze drie postjes eventueel bespaard zouden worden, maar om de “ziekelijke” wijze waarop we werden behandeld: Ansje had er duidelijk geen zin in. Doodjammer dat haar zus Nancy ziek was, anders was alles zeker rond geweest.

Ons zullen ze bij Rustoord nooit meer zien en vrienden en kennissen zullen wij onze ervaringen niet onthouden.

Jos Blox.

Eten goed!
    Organisatorisch niet helemaal in orde!

Hans Bogaard

Hoewel ik in de jaren 80 maandelijks in de bokkenrijder kwam; was het nu ongeveer 30 jaar geleden dat ik er geweest was. Het lijkt wel of de tijd stil gestaan heeft in Esbeek. Nog steeds die ongelooflijke uitsmijters, perfecte bediening en een omgeving waar je voor 100% tot rust komt. In één woord:GEWELDIG!

Wij willen graag het Landgoed bedanken voor een geweldige Walking Dinner tijdens ons feest. Wij komen al jaren bij het Landgoed en zijn zeer tevreden over de service en kwaliteit. Dit jaar is voor ons een jubileum jaar, we worden beide 50 en zijn 25 jaar getrouwd en er was maar een locatie waar wij dit wilden vieren met familie en vrienden. Dankzij het Landgoed is dit voor ons een onvergetelijke dag geworden en zeker aan te bevelen.

Wij willen het gehele team van het Landgoed bedanken voor hun gastvrijheid en culinaire heerlijkheden.

Voor ons een toplocatie nogmaals dank,

Ingrid, Bob en Jack

10 januari 2004 hadden we onze eerste afspraak daar, in november 2006 bij hun ten huwelijk gevraagd in een bomvolle herberg en op 16 maart 2007 onze bruiloft gevierd. Het is er altijd fantastisch en goed,inmiddels hebben we vrienden en familie die daar ook graag komen. De bediening verdient een Dikke pluim.
    Ga zo door!

Anke Vermeulen

Graag wilde ik de mensen van "In den Bockenreyder" van harte bedanken voor de hartelijke ontvangst, de gezellige ambiance, de prima bediening en de uitstekende service die ik heb ervaren op 9 maart jl toen ik met een groep van 26 vrouwen er mijn 60ste verjaardag heb gevierd. De verzorging was prima, het eten was heerlijk en de gezelligheid top!
    Een memorabele dag mede namens het personeel van jullie !!!

Gereserveerd voor een gezelschap van 10 personen. Er bleek een feestje van een ander gezelschap te zijn met harde muziek.
    Er was geen gesprek aan tafel mogelijk. Meerdere malen gevraagd wanneer het rustig zou worden, dat werd het dus niet. Besloten om op te stappen want de gastheer was niet van plan een oplossing te bedenken.
    Personeel past niet bij de entourage van het restaurant, niet kundig, niet gastvrij en klantonvriendelijk. Zonde van zo'n mooie locatie.

Het is de eerste keer in een lange reeks van recensies dat mijn oordeel over het restaurant vernietigend is. Maar dan ook zonder enige reserve.

We zouden het jaar in Rustoord afsluiten met onze collega's en partners. In het donker rijdt men de ingang van het hotel/restaurant gemakkelijk voorbij. Je moet goed opletten en op die weg zeker geen 80 km/uur gaan rijden. Dan word je doorverwezen naar een afgelegen parkeerplaats in het bos, die weliswaar verlicht is, maar volgens mij toch een Walhalla voor autokrakers en -dieven. Ik heb alles van waarde uit de auto gehaald. Het waren nog slechts voortekenen.

De grote verrassing van de dag was dat er juist op die avond een uiterst luidruchtige discoparty voor het personeel werd georganiseerd. De sfeer zat er bij het personeel goed in. Er werd gedronken, er werd gedanst, er werd naar hartelust gerookt. Het chique restaurant was nagenoeg leeg want het geluid dreunde daar zo hard door dat je alleen buurman of vrouw iets in de oren kon schreeuwen. Om zeven uur zou de muziek ophouden en zouden we aan tafel kunnen .... aldus het bedienend personeel.
    Om kwart over zeven ging de disco nog gewoon door. Het zou over tien minuten afgelopen zijn. De carpaccio werd gebracht. De wijn werd ingeschonken. Wel zeiden we nog tegen de bediening dat we er geen hap van zouden nemen als de muziek niet zachter zou gaan of, liever nog, het kabaal echt zou ophouden. We hebben een kwartier naar ons bord zitten staren.Het werd niet beter. Om acht uur zijn we in het lawaai met ons tienen opgestapt, we hebben de fles wijn betaald en zijn verhuisd naar Hilvarenbeek, waar we gastvrij werden ontvangen.

Het was een ervaring om nooit te vergeten. Vooral het amateurisme van het landgoedmanagement is stuitend. Zo harteloos en klungelig ga je niet met gasten om! Zeker niet als je jezelf aan de bovenkant van de markt positioneert. Geen excuus, niets. Een wel heel beschamende vertoning.

Nannette Büsgen

Mieke

Altijd gezellig, eten gewoon lekker, aardige bediening!
    Prijs / kwaliteit top

Al meerdere malen voortreffelijk gegeten. Altijd een heerlijk 4-gangenmenu. Het Landgoed is zeker een bezoek waard.