Japas laten bezorgen?

ma Gesloten
di 16:00 - 22:00

1419461536 77

1. Tessaklavers

Eten viel mee, dessert zeer slecht. Was er ook niet echt schoon, vieze ramen. Bediening zetten constant het WARME voor de kinderstoel van een 8 mnd oude baby zeeeer slecht niet voor herhaling vatbaar

2,7
  2. Elsbeth brink

Gisteren met gezin bij hun gegeten. Het was dodenherdenking en werd netjes gemeld. Om 20.00 loopt er geen personeel en alles gaat uit (muziek etc) en het was om 20.00 ook echt stil… Na de 2 minuten kregen we te horen dat er geen stroom meer was en dus geen wifi… Zelfs onder de hele stroom storing bleef het personeel kalm en erg beleefd… Complimenten voor het hele Japas team…

3. Na het bestellen erg lang moeten wachten op het eten, terwijl we zelfs kwamen afhalen. Hier bestellen we nooit meer.

5,1
  4. Senna Sanchez

Ik heb besteld bij japas! En het was erg lekker alleen klopte er iets niet aan de bestelling, dit hebben ze echt perfect opgelost en ben er heel erg tevreden mee en heb lekker gegeten!!
    Top zaak!

5. angelique

6. Gisteren met het gezin gegeten. Over het algemeen goed echter mogen er wat minder sausjes en kruiden gebruikt worden. Kregen een ronde sushi waar iets van vlees of vis in zat waar gewoon dikke spieren door heen liepen niet te kauwen. In het heren toilet hing een enorme spinnenweb inclusief spin die er niet pas net hing geeft toch een viezigheid gevoel.

Grootste minpunt vindt ik echter het rokers gedeelte bij de ingang. Heb je gegeten maar je als niet roker met je kids door een muur van nicotine lopen. Echt een slechte zaak daar moeten ze een andere oplossing voor bedenken.

7. Liesbethveijer@hotmail.nl

Wij hadden sushi en tapas laten bezorgen. Ingecalculeerd dat tijdens het afdekken en vervoer natuurlijk kwaliteit verloren gaat (risico van bezorgen) vonden wij het erg slecht. Eten was koud, saté box van €26,- ook. Smaakte hier en daar naar pinda maar geen saté gezien. Eten niet vers en uitgedroogd.

2,9
  8. Vandaag bij Japas in Ermelo gegeten. We hadden heel erg veel zin in sushi, en omdat wij wel vaker sushi eten weten we ook wat voor een kwaliteit je mag verwachten als het gaat om verse Sushi.

De sushi van Japas is helaas niets vers, dit kun je proeven aan de rijst deze is koud en als het nog verder afkoelt valt het uit elkaar! Ook de advocado in de sushi viel al uit elkaar, verse advocado die net bereid is in verse sushi valt niet uit elkaar. De Inktvisringen zijn niet vers, te veel deeg en gemalen inktvis er in? Dit geldt ook voor de tempura. Ook champignons waren niet vers, ze waren uitgedroogd door het opnieuw opwarmen! En ga zo maar door.

Dat niet alles verst is tja dat kan ik enigszins nog snappen maar van wat wij vanavond allemaal hebben gehad van de kaart was niets vers en dat is gelijk te proeven. Dit vind ik zelf heel erg jammer. Hier kan men makkelijk veranderingen in aanbrengen.

9. Super gezellig en goede service zoals altijd. En het eten is heerlijk. Echt een aanrader. Wij komen er regelmatig met veel plezier.

10. De laatste keer(1 jaar geleden) was het eten goed te noemen. De gerechten waren toen met zorg bereidt.
    Dat was vorige week wel anders. Er is duidelijk op de hoeveelheid eten bezuinigd. B.v. de gewokte groente was niet om aan te zien en bestond uit vijf stukjes, eigenlijk te zielig voor woorden. En hetzelfde geldt voor meerdere gerechten. Een regelrechte aanfluiting. Zelfs de zalm is eerst gevierendeeld en kwam daarna platgeslagen op mn bordje terecht.
    Jammer dat een tent die het eens zo goed deed volledig de andere weg in slaat.
    Ik raad het u dan ook absoluut af om hier geld aan uit te geven!

2,6
  11. Alles prima geregeld, ook de boekingssite van "Eet.nu Butler" een compliment.

12. Jannette de Boer

13. Op 2e kerstdag gegeten bij Japas.
    Het was helemaal volgeboekt.
    Wij hebben 3 x besteld maar hadden tot 20.00 Uur de tijd. Als je meer wil bestellen.
    Mag je flink dooreten want dan te kort tijd.
    Omdat het te druk is. Teveel tijd tussen serveren van gerechten.
    De bediening was vriendelijk en heeft hard gewerkt. Kwaliteit van gefrituurde gerechten waren iets minder dan gewoonlijk.
    Verder lekker gegeten.

14. Gezellige 2e kerstdag gehad bij jullie!
    Heerlijk gegeten en de bediening was top!
    Mijn complimenten hiervoor.

15. Mijn enige opmerking is dat ik vind dat er meer variatie mag zijn, ik houd bijv. niet van vis en het meeste vlees, ik zou graag zien dat ze ook meer vegetarische gerechten hebben.

16. mireille van der wal

Het was er erg gezellig en de bediening is ook erg vriendelijk en het eten was meer dan voldoende voor ieder wat wils.

17. Met volle moed richting Japas met de gedachte lekkere sushi te kunnen nuttigen. Hun website presenteert namelijk alsof het een Michelin ster in bezit heeft.

Echter bij aankomst toch anders dan gedacht, ten eerste is het veel te donker in het restaurant. Mensen gebruiken een zaklamp van hun telefoon om hun menu kaart te kunnen lezen.

Verder ben ik ook niet te spreken over de kwaliteit van sushi, rare combinaties kaas en andere groentes. Het is meer een eetschuur dan een echt restaurant.

3,2
  18. Was goed vertoeven. Het eten werd voor vijf man in wat te lange tussenpozen gebracht. Warm was dan al weer lauw tot koud.
    Voor de bediening is de kuil ondoenlijk. Zelf gevraagd om de tafel leeg te halen tussendoor om nieuwe schaaltjes kwijt te kunnen
    Personeel wel heel vriendelijk, niet heel ervaren kwam ook door de kuil zodat ze op de knieën moeten uitserveren.

19. Loes Beukelman

ik ben het helemaal niet eens met mijn vorige spreker, het was uitmuntend vandaar de tienen, die ik heb gegeven. Je moest uitkijken,dat je je mond niet branden,van koud eten was absoluut geen sprake.We komen snel weer terug als we in de buurt zijn en het personeel was geweldig legde alles goed uit.Met vriendelijke groet Loes.

20. VRESELIJK.
    Als fervent sushiliefhebber en Japan-reiziger hierheen geweest. Wat een vreetschuur. Gember en wasabi krijg je alleen als je er om vraagt. Om andere dingen moesten we ook vijf keer vragen. Personeel heeft geen idee waar ze werkt. Nergens uitleg bij, geen antwoorden op vragen, want te moeilijk. We spraken erover tegen elkaar en werden door onze Ermelose buren van een tafel verder onderbroken 'dat we maar weg moesten gaan' en 'dat we het eten anders maar in onze hol moesten stoppen'.
    Eten werd zeer, zeer traag geserveerd, waardoor de meeste mensen zich moesten haasten voor het dessertbuffet. Geen flexibiliteit. Eten was ook zeer, zeer matig. Worst ever. Te koud gekoeld, te vet gefrituurd, te warm van het staan, te doorbakken, alles te. Zeewiersalade aangemaakt met suiker en geen pepertjes. Kleine porties. Overal klodders mayonaise op.
    Toen wij naar het dessertbuffet konden, konden we niet opscheppen omdat de volgende ronde trappelende gasten van buiten tot de straat in een rij tot en met de eerste restauranttafels chagrijnig met hun dikke, natte winterjassen en handtassen TUSSEN de marshmallows en schone borden stonden. We konden amper wat pakken. Een kop thee na ons eten konden we niet bestellen, want we 'hadden al een heel kwartier verlenging gehad' en 'de tafel was gereserveerd na ons'.
    Wat een drama, wat een boerenkinkelgedoe. NOOIT meer.

2,7
  21. Super lekker en erg vriendelijke bediening.

22. Japas is bij uitstek ons lievelingsrestaurant. Er is voor ieder wat wils en het eten is uitmuntend.
    Het personeel is erg vriendelijk!!!

23. Erg lekker gegeten en vriendelijk ontvangen door de gastheer van de avond. Voor herhaling vatbaar.

24. Vera de Groot

Gisteravond hier gegeten met een klein gezelschap. Super leuke avond gehad! De bediening is heel netjes en beleefd. De gerechten zijn goed bereid en er is voor ieder wat wils. Wij hadden namelijk ook mensen bij ons gezelschap die niet zo van sushi houden, ook voor hun was er ruim voldoende keuze. Kortom een gelaagde avond, wij komen zeker nog een keer terug!

25. J. Winkoop

Op woensdag hebben we hier gegeten en van de woensdag actie gebruik gemaakt! Absoluut top hoe ze dat neergezet hebben! Dit zou iedereen elke woensdag moeten doen!

26. Goed ontvangen we waren met een groot gezelschap. Het gezelschap werd over 2 tafels verdeeld met bestellen. De ene tafel kreeg meer eten door dan de andere met als gevolg dat ze eerder klaar waren en verzocht werden ruimte te maken voor andere gasten. De andere tafel kreeg het eten veel langzamer door waardoor wij nog zaten te eten terwijl er al 5 personen buiten op het muurtje zaten. Schandalig en waardeloos. Mij zie je er nooit meer. Ze serveren express zo langzaam dat je geen 5 ronden eten kunt bestellen en ijs kunt halen. Aanfluiting was het.

27. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad qua sushirestaurant.. Het eten was koud, taai en misselijkmakend. Daarnaast was het personeel verwaand en werden de bordjes met eten op onze tafel gesmeten. Nadat er een aantal dingetjes fout gegaan waren (eten niet ontvangen, bestelling kwijt en fout drinken ontvangen) hebben we niet één keer een excuus gekregen. Niemand heeft ons, in de 2 uur dat we er waren, gevraagd of het allemaal naar wens was. Het personeel leek ons wel te ontwijken. Nooit meer hiernaartoe!

1,6
  28. Lekker en gezellig eten, het parkeren is wat problematisch maar je kan in de omliggende wijk gemakkelijk je auto kwijt.
    prima sushi gezien de prijs, drankjes komen nog wel bij de rekening op.

29. Was weer heerlijk, lekkere sushi en warme gerechten.
    Bediening netjes en correct.

30. Gereserveerd voor vandaag om half 6 en willen het een half uur opschuiven, krijgen wij aan de telefoon te horen dat we onze tafel maar een uur hadden gehad omdat het druk werd en er ineens in shifts gewerkt word. Als we dus niet hadden gebeld, hadden ze ons na een uur hoogstwaarschijnlijk het restaurant uit gedirigeerd. Wat een service!!

31. Kwaliteit v/h voedsel was prima, bediening vriendelijk en behulpzaam. Wij waren met drie gangen eigenlijk al aan onze taks, dan mag er eigenlijk wel een gratis kopje koffie bij!

32. Prima sfeer. Sushi is niet van hoog niveau.

33. Bij Japas wezen eten met kerst, mooi restaurant. Wij kregen voldoende aandacht en het eten was er snel.
    Alleen miste ik heel wat dingen op de kaart die wel bij de meeste sushi restauranten voor komen. Dat vonden wij jammer.
    Maar daarvoor kreeg je verrassende gerechten op de seizoenskaart.

34. Petra

35. Mark Bovenberg

Zeer leuk personeel, lekker sushi en goede warme gerechten. Leuke afwisseling op de kaart waardoor er voor iedere bezoeker wel wat lekkers tussen zit.

36. Heerlijk en lekker gegeten. Gerechtjes waren bijzonder en zagen er stuk voor stuk smaakvol uit. Bediening was vriendelijk, je voelde je welkom. We komen hier zeker terug, niet meer naar die massa keten wat begint met een S.

37. Het eten was echt niet lekker. Het vlees proefde niet naar vlees. Opgespoten met water? Bah! Soja was aangelengd met water.

3,2
  38. Lekker gegeten, super ambiance. De service is echter drama. Veel jong en onervaren personeel. Niet attent, lege bordjes stonden lang op tafel. Meerdere keren gerechten ontvangen die wij niet besteld hadden.

39. Wij komen regelmatig bij de Japas in Ermelo en zowel het eten als de service is altijd top! Een echte aanrader!

41. Gisteren workshop met het werk gehad. Ontzettend leuk geweest. Hilarische suhichef. Leuk personeel. Zeker de moeite waard om iets een keer met je personeel te doen. Tussendoor werden er heerlijke hapjes uitgedeeld. Gewoon doen.

42. Vanavond voor het eerst gegeten met mijn vriendinnen. Bediening en het eten waren goed, alleen wat ik zeer spijtig vind is dat we vroegen om een flesje sojasaus met de groene dop. Dat betekent dat de sojasaus minder zout is. Normaal staat er op het flesje dat er daadwerkelijk minder zout in zit, maar in dit restaurant blijkbaar niet? Toch gek, we vragen om het groene flesje maar we krijgen het rode flesje (meer zout) met een groene dop?! Beetje slecht om je gasten zo voor de gek te houden. Voortaan gaan we wel ergens anders sushi eten waar we daadwerkelijk sojasaus krijgen waar minder zout in zit.

43. Zelfs op een dinsdag avond zit Japas vol, dat zegt volgens mij al genoeg. Gisteren avond heerlijk gegeten. Ruime keuze uit verschillende gerechten en heerlijke gevulde sushi! Bediening weet wat ze serveren en neemt de tijd om je dingen uit te leggen. Geweldige avond gehad, goede sfeer in het restaurant.. Japas bedankt! Wij komen snel weer terug!

Aanraders: Gebakken champignons, Sushi met kip & Aubergine

44. Heerlijk gelunched, goeie mengeling van aziatische top tapas, attente en kundige bediening. Ja, zou er zeker weer eten!

45. Vanavond hier gegeten n.a.v. positieve verhalen. Behalve dat we een gezellige hoektafel hadden en de bediening heel vriendelijk en snel was, vond ik het erg tegenvallen in vergelijking met andere all you can eat restaurants. De sushi zat weinig echte zalm in (alleen zalmsalade of gerookte zalm, maar geen verse) alleen in de handroll en de nigiri. Verder was al het gefrituurde krokante spul volgens mij in dezelfde, wat oudere olie gebakken, zodat je nauwelijks verschil tussen vis en kip proefde. De kipvleugeltjes waren erg dik gepaneerd en waterig van smaak, kortom: een beetje meer zorg voor de kwaliteit zou een groot verschil maken!

46. Erik (Pernis)

Prima gegeten in Japas. Prima plaatsje op het grote terras. Kinderen vonden het ook lekker dus iedereen tevreden. Personeel netjes en vriendelijk, bier was goed.

Paar kleine minpuntjes: Rijst wat plakkerig en de sliptongetjes gaarheid net aan maar verder geen problemen. Indien nog eens in de buurt zullen we zeker hier nog eens een hapje gaan eten.

47. Heerlijk gegeten met 6 pers waarvan één van negen, die vond het ook héél lekker en alles met een stokje gegeten terwijl wij met mes en vork gegeten hadden. Na afloop gevraagd of ze het stokje mee mocht nemen, nee dat mocht niet . Wij zeiden dat ze jarig was, wat ook zo was, erg kinderachtig want je eet toch voor ruim 200 euro!! Nee daar hadden ze iets anders kunnen reageren, maar verder was het voortreffelijk.

48. Eet fabriek, niet meer en niet minder. Er zijn gelegenheden te over waar je voor het zelfde bedrag veel beter eet en veel gezelliger zit.

49. El 17 punten

Op Koningsdag met 8 personen wezen eten. De service, het eten en de bediening was goed!

50. Sander Dame

Heerlijk gegeten vanavond, wat een top ervaring! Bediening erg goed en je wordt snel geholpen.

51. Gisteren bij Japas gegeten na aanraden van onze vrienden. We hadden verschillende goede verhalen gehoord en onze verwachtingen zijn uitgekomen. Het was erg druk en we moesten tien minuten wachten tot onze tafel vrij was maar kregen een drankje van het huis en mochten plaats nemen aan de bar.

De kwaliteit van de sushi was erg goed en rijkgevuld. Er wordt gewerkt met 5 rondes maar deze is bijna niet te halen, volgende keer iets minder gerechten bestellen in 1 ronde. Er werd op tijd aangegeven hoe laat de keuken ging sluiten zodat we hier rekening mee konden houden en niet alles in één keer hoefden te bestellen.

Ondanks de drukte kregen wij genoeg aandacht aan tafel en waren onze glazen nooit leeg en kwamen de gerechten op tijd. Er kwamen wel twee gerechten bij ons aan tafel die niet van ons waren maar ook dit werd weer prima opgelost. Er loopt jong personeel rond maar het is wel te zien dat ze verstand hebben van de gerechten.

We hebben bij meerdere Japanse restaurants gegeten maar dit restaurant zit zeker in onze top 3!

52. Fam. Klarenbeek

Vanavond voor het eerst gegeten bij Japas in Ermelo. Hadden van veel vrienden en kennissen al gehoord dat het een erg goed restaurant was, dus we moesten het maar eens proberen. En het is ons goed bevallen!

Het is misschien ietwat druk, tafeltjes zitten wat kort op elkaar. Maar het eten, de service en vooral de prijs/kwaliteit was enorm goed. Ten eerste de bediening. Deze was erg scherp. Van begin tot eind hadden ze veel aandacht voor je, waren ze zeer vriendelijk, en hadden ze continu oog voor je als je ook maar iets wilde weten of wilde drinken etcetera.

Ten tweede het eten en drinken. Het was h e e r l i j k! De sushi was lekker, goede kwaliteit maar niet enorm bijzonder. Maar de diversiteit aan gerechten maakt dat je een heerlijke avond hebt. Dit is ook meteen waarom wij de prijs/kwaliteit-verhouding een 10 hebben gegeven: er zijn meer dan 100 gerechten, en daarvan kan er altijd wel 1 zijn die je niet zo lekker vindt. Echter compenseert de rest van de gerechten dat weer in een dergelijke mate dat het een fantastische smaakbelevenis wordt.

Dan de prijs. Je denkt: 25,95 p.p. voor onbeperkt eten (zonder drankjes), dat is duur. Maar reken eens uit: in een normaal restaurant neem je ten eerste een voorgerecht (gemiddeld 7 euro). Dan ga je aan het hoofdgerecht (14 euro of vaak nog meer). Daarna nog een nagerechtje (6 euro). Zo zit je al op de 26 euro, en dan ben je dus vergelijkbaar (of al gauw duurder) uit vergeleken met japas. Er is een keer wat fout gegaan met de gerechtjes, maar met zoveel gerechtjes, zoveel gasten en dat op een zondag moet dat allemaal kunnen. Al met al een topavond gehad voor een zeer redelijke prijs.

Kom hier zeker snel terug!

53. We eten graag sushi en we hadden dit restaurant nog niet geprobeerd. We hoorden goede verhalen, echter blijken die naar ons idee niet te kloppen... achteraf..

De gefrituurde gerechtjes zijn ontzettend vet, zoals de inktvisringen en de gefrituurde gamba's. Bij de gefrituurde gamba's was de binnenkant helemaal zacht en slijmerig, alsof de gamba niet goed meer was. De inktvisringen smaakte naar vet gefrituurd deeg.. het bordje lag vol met frituurolie.

De biefstuk was erg vet en niet herkenbaar als biefstuk helaas.

Voor wat betreft de sushi... helaas was dit ook niet veel soeps. De stukjes waren niet even groot gesneden en zaten soms zelfs nog aan elkaar vast waardoor je ze los moest trekken om ze per stuk op te eten (je hebt immers alleen stokjes om mee te eten) met als resultaat, kapotte sushi.

De sushi was overladen met gebakken uitjes.. ZONDE!! Daarnaast was de rijst/inhoud verhouding uit balans. Vooral bij de vegetarische sushi was er zo ontzettend veel rijst dat we het niet in één keer in onze mond kregen.. We kregen bij elke ronde wel een aantal uiteindes van de sushi, dus wat normaal eraf gesneden wordt omdat de inhoud er helemaal uitsteekt. We hebben het wel gewoon opgegeten omdat we geen zin hadden om wéér te wachten.

Dan nog de service.. Het was behoorlijk druk voor een dinsdag avond (het zat vol) en dat was te merken aan het personeel. We hebben gerechtjes van ons bij de buren zien staan en moesten TOT 3 KEER TOE! vragen waar onze gerechten bleven.. we zaten er inmiddels al een half uur op te wachten. We hebben bij elke ronde wel een gerecht gemist of een verkeerd gerecht geleverd gekregen. We gaven dan netjes aan dat we dat niet besteld hadden en dan zeiden ze dat het op de bon stond en dat we dus ongelijk hadden. Dit terwijl op onze kaart die gerechtjes toch echt niet aangekruist stonden.
    Het drinken kwam pas na een kwartier wanneer je het besteld had, en kregen we ook nog eens het verkeerde drinken. We hebben de laatste twee rondes niet ingevuld omdat we het zat waren, terwijl we eigenlijk nog wel honger hadden. Het duurde allemaal gewoon te lang, te lang voordat de kaart opgehaald werd en daardoor ook te lang tot je eten kwam. De bediening deed erg hun best, maar het liep gewoon voor geen meter!

Alle tafeltjes om ons heen hadden dezelfde toestanden elke keer. Zo kun je gewoon niet genieten van je avond.. Zonde.

We hebben bij het weggaan aangegeven wat we ervan gevonden hebben en dat het eigenlijk belachelijk is dat je hiervoor geld betaald. Ze wilden geen restituties geven, want dan hadden we het eerder moeten aangeven! Terwijl we aan de tafel meermalen ons ongenoegen lieten blijken. daarnaast kregen we niet eens excuses! Dat is toch wel het minste wat gedaan kon worden.

Al met al.. Geen goed restaurant. Nooit mee voor ons..

2,2
  54. Op het eten en drinken kan ik weinig aanmerken dat is gewoon goed. Wel staan er op de kaart voorbeelden die niet kloppen met wat je krijgt qua aantallen. Ook kan je gerust meer aankruisen, niemand die dat opvalt. Afgelopen vrijdag heb ik daar gegeten. De bediening was die avond ronduit triest, 3x vragen om iets wat je besteld had en er werd vers eten neergezet en ze lieten vieze lege bordjes staan. We moesten ook echt vragen of ook de lege bordjes even weggehaald konden worden voordat we verder gingen eten. Eind van de avond duurde het erg lang voordat iemand ons kwam helpen. We moesten zelf naar de balie om voor bediening te vragen voor het dessert.

We hebben ons halverwege de avond wel ongewenst gevoeld met het gebrek aan bediening en aandacht voor ons. De sushi, rijst met vis erop, waren soms wel heel klein. Lekker eten maar de bediening zit echt in de puberteit.

55. Japas: Erg raar dat je pas aan tafel krijgt te horen dat je maar 2,5uur een tafeltje hebt. Met een iets groter gezelschap is dat niet fijn! Na 2 uur en 10 minuten kwamen ze vragen of we nog iets wilde hebben, en anders toch een dessert te bestellen vanwege de tijd. Tegen de tijd dat jouw tafeltje weer besproken is stroomt de hal vol met mensen die staan te wachten. Nee, het eten is goed, maar als je met elkaar wilt kletsen en ontspannen, moet je niet hier naar toe gaan vanwege tijdsdruk!

56. Een triest verhaal wat ons overkomen is bij Japas. Aflopen zaterdag kwamen wij met gasten om 17.30 uur bij Japas. Aan de tafel kregen wij te horen dat wij om 20.00 uur weer moesten opstappen. Want de tafel was om die tijd weer verkocht aan een ander stel. We waren stomverbaasd en protesteren hielp niet. We zijn opgestapt en hebben elders een gezellige gelegenheid gevonden, waar gastvrijheid niet met lompe voeten wordt getreden

57. Heb je honger en je wilt je buik vol met een redelijke hap dan kan je hier terecht. Verder vind ik het een eetfabriek. Erg sfeerloos.

5,5
  58. Léonie Langius

59. Als echte sushi liefhebbers waren we blij verrast dat er in de buurt van ons hotel een sushi tent zat. Helaas bleek Japas toch een teleurstelling te zijn. De aankleding is erg mooi en stijlvol en aan het vriendelijke personeel ligt het ook echt niet. Wel weet de eigenaar wat geld verdienen is... Overal extreem veel rijst in doen en weinig vulling. Zo weinig dat je bijv. de zalm of tonijn niet proefde in de maki's. Ook de handrolls bevatten voornamelijk rijst.
    De krokante kip was keihard en taai en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ook kregen we een fles wijn die lauw was... De bediening reageerde hier gelukkig wel goedop en we kregen direct een nieuwe fles.

Jammer, jammer, jammer...

60. Jeroen Hazewinkel

Afgelopen zondag voor de tweede keer hier gegeten. Mijn huisgenoten zijn gek op sushi en die vinden ze hier erg goed, ikzelf ben geen visliefhebber maar gelukkig biedt de kaart ook genoeg alternatieven, al heb ik die na twee keer nu ook wel gezien. Het eten is er gewoon goed, de bediening vriendelijk en aardig vlot. Minpuntjes: Ik vind de prijs niet echt super scherp. Heel soms moet je lang wachten op het laatste gerechtje van de ronde, iedereen is dan al haast klaar en jij moet nog. En wat nu echt wel eens mag veranderen in de horeca in het algemeen: Stap eens van die kleine 0,2 liter-flesjes drinken af. Dat is benepenheid van de jaren 50! Het zal wel lekker verdienen maar het komt niet prettig over. Gewoon de mogelijkheid in de kaart om een kleine, medium of large portie fris, sap of mineraalwater te bestellen. Iedereen blij. Maar dit ergert me echt zo langzamerhand. Verder alles prima.

61. marlies

Wij zijn er op een dinsdag avond geweest. Bediening erg onervaren, vakantie krachten?
    Wel vriendelijk. Ik ben een japans liefhebber, en ik heb nog nooit zo slecht gegeten bij een japanner.

Sushi, tonijn was niet vers, advocado bruin en verlept. Vlees, tweede keus vlees. Japans eten hoort op je tong te smelten van versheid, erg jammer.

We zijn weg gegaan, wel netjes opgelost. We moesten alleen drankjes betalen.

2,6
  62. Het was onze eerste keer in een sushi restaurant, het eten was heerlijk! De bediening was super vriendelijk, ze nemen echt de tijd om alles goed uit te leggen hoe het werkt. De sfeer was top! Zeer geslaagde avond geweest.

63. f.botterman

Zondag 25 mei bij Japas in Ermelo gegeten. De inrichting van de zaak is erg gezellig. Het personeel dat er werkt is erg klantvriendelijk. Ze hebben tijd voor je als je vragen hebt ondanks dat het er druk was die avond. Het eten was erg lekker. We hebben met z'n drieën erg genoten van alles. We zullen er vast vaker komen en het is een aanrader voor iedereen.

64. Gezellig, aardige bediening en snel. Met z'n 2en aan een 4 pers tafel prima te doen dan heb je voldoende ruimte. Side orders wel prijzig (4,50).

65. charlotte

Heerlijk eten. Snelle, aardige bediening. Gezellige sfeer. Alleen wat kleine tafels en erg dicht op de buren.

66. Goede kwaliteit. Vragen over het eten werden netjes beantwoord of nagevraagd.

67. Paul & Yvonne

Erg lekker eten, leuke bediening! In een woord geweldig! Een echte aanrader.

68. Olaf Brouwer

We zijn nu voor de 2e keer geweest en we komen terug. De bediening Is oprecht vriendelijk en het eten is er voldoende en erg lekker. Hoogtepunten voor ons waren de eendeborstfilet, gebakken champignons en courgettes.

69. jw van rijswijk

Was heel lekker en gezellig. We kregen ruim de tijd tussen de gerechtjes door.

70. Het eten was weer voortreffelijk, ruime keuze en een goede bereiding. Erg lang moeten wachten op de gerechten en het drinken. Dit zijn wij hier niet gewend. Verder was het een geslaagde avond en hebben we weer genoten. Tot de volgende keer!

71. Wij komen hier zeer regelmatig, en het eten is elke keer weer verrukkelijk!
    Tegenwoordig hebben ze ook een seizoenskaart die steeds wisselt, en ook dat is heerlijk.

Sinds de opening zijn wij hier vaker geweest, en moeten zeggen dat er veel dingen positief zijn veranderd, aan het begin werd er overal van die knoflookschijfjes op gegooid, wat niet altijd even lekker was, en moet zeggen dat het tegenwoordig granulaat is wat er overheen gaat, maar dit ook zo af en toe teveel aanwezig is in de gerechten. Sushi eten wij nooit, dus die kan ik helaas niet beoordelen.

Absolute aanrader is de eendenborstfilet, die toch bijna elke ronde wel door ons word besteld

72. Ik had nog nooit echt goed sushi gegeten, maar ik ben om! Daarom ook een 9, ik kan het (nog) nergens mee vergelijken. Ik heb echt heerlijk gegeten, alles super-vers ook. De organisatie is wel een chaos. We hadden gereserveerd om 19.00, een paar dagen later werden we gebeld of het een uurtje later kon. Geen probleem. Toen we aankwamen was er geen parkeerplaats dus moesten we ergens in een wijk parkeren. Bij binnenkomst stond het helemaal vol (ik denk met mensen die eten afhaalden, want dat kan ook). Onze tafel was nog bezet, de mensen waren aan hun koffie bezig dus of we even wilden wachten. Er zijn 5 sessies om te bestellen, maar we kwamen maar tot 4 want toen was het 22.10 uur en de keuken sluit om 22.30 uur. In die 4 sessies is men 1x een gerecht vergeten, wat meevalt maar eigenlijk niet mag natuurlijk, twee keer aangegeven bij de bediening dat we nog ergens op wachtten maar dit wordt dan niet opgepakt. Voordeel is dat je dat gerecht nog een keer kunt bestellen in de volgende gang. Al met al zo groot en er kunnen zoveel mensen in + ook nog eens afhalen, dat ze het overzicht kwijt raken en een en ander niet echt goed georganiseerd hebben. De sfeer is goed, maar de drukte komt dit niet ten goede, het is erg rumoerig. Kwaliteit van het eten was helemaal top en ook de hoeveelheid die je per sessie kunt bestellen is prima en dat voor € 25,95! Zeker een aanrader, maar dan zou ik doordeweeks gaan. Ik ga ervan uit dat het dan ietsje minder druk en dus minder chaotisch is.

73. Wij zijn hier al enige keren wezen eten. De sushi is erg lekker, en ze hebben ook andere lekkere gerechten. Ik hou normaal gesproken helemaal niet van Japans eten maar hier eet ik bijna alles. Het restaurant heeft een gezellige sfeer en het personeel is erg aardig. Jammer dat je voor sommige gerechten zoals sashimi moet bijbetalen. 2 euro bijbetalen vind ik nog wel te doen, maar hier zijn de side orders €4,50. Dan wordt het ineens wel duur als dat nog bovenop het bedrag van all you can eat komt. Maar buiten dit puntje is het een erg leuk restaurant waar wij zeker nog vaker gaan komen.

74. Gister gegeten, superlekker en de bediening erg beleefd en vriendelijk. Precies zoals het hoort.

75. November 2012. Al een paar keer geweest, wij komen steeds weer terug. Het eten is heerlijk, voor iedereen keuze genoeg, constante kwaliteit, goede vriendelijke bediening. Zelfs met topdrukte (komt geregeld voor) uitstekende kwaliteit, je merkt niet dat de koks het erg druk hebben. Petje af!!
    Er wordt goede wijn geserveerd (ruime keuze), de kaart wordt aangevuld met een seizoenkaart. Eten bij Japas staat garant voor een fijne avond.

76. van den Blink

9 oktober 2012. We hadden gereserveerd voor 18.00 maar waren een half uurtje vroeger dit was geen probleem konden zelf nog een tafel uit zoeken en hebben met 4 personen met onze broer en schoonzus heerlijk gegeten er was voor een ieder wel wat op de kaart. Zelfs voor mijn zus die een moeilijker eter is kon de avond niet meer stuk. De bediening was vriendelijk en netjes. Zeker een aanrader om er nog een keer te gaan eten.

77. stronkhorst

heb er 10 maal gegeten, en alle 10 maal toppie!!
    Geweldige prijs/kwaliteit verhouding.
    Een aanrader voor iedereen!!
    Enigste nadeel er zijn te weinig pakeerplaatsen.
    vooral doorgaan.

78. Tomas, Annyck, Latoya en Caitlin

Wij hebben vanavond (woensdag 12 sept) met z'n 4tjes gegeten.. Wij hebben super lekker gegeten en gedronken! We zaten op een heel gezellig plekje en werden bediend door een heel aardige jongen, zijn naam is Robin. Mede door hem hebben wij een fantastische avond gehad, hij doet zijn werk heel goed! Alleen maar complimenten dus!! Zeker een keer gaan eten hier!

79. Super gegeten en ook met een grote groep prima voor elkaar.
    Vooral de wijnkaart is super, waar je elders de hoofdprijs betaald is hier de prijsstelling erg goed.

Wij komen hier zeker terug!!

80. Met mijn verjaardag samen met mijn vriend en familie hier wezen eten. Ik eet vaker Japans en ik moet zeggen dat 't erg goed beviel. Het eten was lekker, de sushi vond ik ook redelijk ( nu ben ik geen kenner ). De gerechten stonden snel op tafel en je hoefde niet echt lang te wachten. De sfeer in de zaak was goed, mooie rustige Japanse uitstraling. Al met al een leuke avond gehad!

Wel even 3 aandachtspuntjes; Naarmate de avond vorderde bleef het personeel een beetje haken achter de bar als een soort pauze plek, wat vrij storend was. Tuurlijk mag je even uitpuffen, maar doe dat dan niet in 't zicht van de gasten. Verder mogen de flesjes van 't drinken wel iets sneller van tafel gehaald worden ( 15 minuten? ) en mocht er om een gerecht gevraagd worden ( 1ste ronde Udon besteld, bleek langer te duren maar dat wist ik niet dus ik vroeg ernaar ) verhaal het dan even bij de keuken maar kom 't dan ook even vertellen aan tafel. Gezien ik alsnog een dikke 10 minuten heb zitten wachten en ik verder niks hoorde nadat ik de vraag gesteld had. Even doorgeven 'Het zal nog even iets langer duren' is all it takes.

Al met al een prima zaak!

81. Niet onaardig en ook niet erg Japans (meer). Als je niet weet wat sushi is zul je het niet merken wat er allemaal beter zou kunnen. Bijvoorbeeld geen gember op tafel, hoe kom je er op, en de wasabi is zo flauw als groene mierikswortel (wat het waarschijnlijk ook is) Dat is echt niet goed!
    De rijst is op temperatuur (niet koud) en lekker en dat geldt ook voor de vis. Beperk je tot de klassiekers, die zijn goed.
    De warme gerechten lijken veel op elkaar, ws door de sauzen en bijvoorbeeld de gebakken spek was aangebrand op de (vieze?) gril, een smaak die nog uren bleef terugkomen. Dat gebeurde ook bij de biefreepjes. Bij de lamspiesjes was het nog ok!
    Ik ben geen voorstander van het -all you can eat- principe. 24,95 voor 20 gerechten is gewoon ook nog steeds prijzig! In een normale sushi restaurant zal de prijs niet erg afwijken. De bediening is snel en dat is logisch in dit AYCE restaurant, hoe sneller de gerechten komen hoe sneller je vol voelt en je wellicht afhaakt na de 2e of 3e ronde (kassa!)
    Ook hebben ze obers die telkens komen vragen of je nog wat wilt drinken, dat is de andere adder onder het gras.

All met all. Het was een verassing te ontdekken dat je in ermelo sushi kan eten. Het was lekker, maar we misten de sparkle om de prijsstelling helemaal goed te maken. Neem de tijd om alle ronden te benutten, anders kun je ook gewoon per stuk gaan eten, of in een menu.

6,3
  82. Debra 27 punten

Prima eten en goede snelle bediening. Iedereen is erg vriendelijk. Zeker de moeite waard om nog een keer naartoe te gaan. Het enige minpunt is wel het parkeren. Er zijn te weinig parkeerplekken voor het aantal mensen dat komt eten.

83. Vanavond gegeten. Prima bediening, het eten snel op tafel en lekker! Absoluut een aanrader!

84. Nu 2 x geweest. En ik zou zo weer gaan!

Het eten: Voor ieder wat wils. Het meeste is vis, maar er zijn ook vele andere hapjes met vlees, kip of alleen groente.

De bediening is jong, maar wel heel vriendelijk!

De sfeer: is uitstekend! Het is een groot restaurant, met veel tafels, maar toch heb je vrij veel privacy door de bamboestokken die tussen de tafeltjes zijn gezet.

Er liggen alleen stokjes op tafel. Dus als je mes en vork wilt, gewoon vragen aan de bediening, maar juist door de stokjes heb je veel meer "eetplezier".

85. Het concept op zich is leuk, maar het is niet allemaal top. Het zeewier in de Sushi is vaak taai. De laatste keer besloten ze tomatensaus toe te voegen aan de california roll, erg zonde, heeft niks met Sushi te maken en dat had ik niet besteld! Bij Sushi hoort gember, dit wordt standaard niet geserveerd! Echt een misser!

Standaard gaat er altijd wel iets fout met gerechten die niet komen, vervolgens meldt je dit, volgende ronde nog steeds een gerecht niet gekregen, maar blijkbaar wordt het dan steeds opnieuw besteld, en krijg je dat gerecht op het moment dat je dan wel klaar bent 3X. Dit irriteerd altijd tijdens het eten, je besteld bepaalde dingen, omdat je die lekker vind.

Kwaliteit is er niet constant, hoe drukker het is, hoe meer er fout gaat en dit gaat ten koste van de smaak. Aangezien het er met de dag drukker lijkt te worden, doet dit de kwaliteit niet ten goede.

Veel verschillende (warme) gerechten worden geserveerd met dezelfde saus, waardoor de smaak eentonig wordt.

Personeel lijkt niet echt te weten wat de Japanse keuken precies is.

Het is er erg 'zien en gezien worden'. Omdat er in eerste instantie geen alternatief is de buurt was zijn we er vaak geweest, maar dat is nu gelukkig anders.

5,9
  86. Het is er nog niet zo lang maar wat een geweldig restaurant! Inmiddels 4x geweest en het eten is van enorm goede kwaliteit! Het eten is echt helemaal super!! De bediening is jong maar goed gemotiveerd en dit alles in een mooi sfeervol aangekleed restaurant maakt dat je een top avond hebt.
    Tapasconcept van Japanse en aziatische hapjes, om je vingers er bij af te likken!

87. Vooraf had ik vooral vernomen dat er vooral vis en sushi op het menu staat. Ik houd hier niet echt van maar mijn vriendin is hier dol op en wilde daarom hier graag eten. Om eerlijk te zijn zag ik er een beetje tegenop, maar viel me dat even mee! Er staan genoeg andere lekkere dingen op het menu om zowel de sushi liefhebber als vleesliefhebber te plezieren.

Het concept is ideaal. Wij waren er op een rustige donderdagavond. Je krijgt 5 gangen met 4 gerechten p.p.
    Je kan op deze manier lekker variëren en het eten komt ook niet tegelijk, wat inhoudt dat het nog lekker warm is.

Sfeer is ontzettend leuk, personeel is vriendelijk en gewoon lekker eten.

Complimenten! ;)

88. Het restaurant zit in een vrij oud gebouw, het gebouw is niet erg mooi. De inrichting van Japas is wel erg mooi en ziet er net uit, ook de toilet. Er is veel parkeergelegenheid. Het personeel is er vriendelijk en professioneel. Het personeel was in staat uit te leggen hoe je met stokjes moet eten en kenden ieder gerecht. Het eten bestaat uit 5 rondes waarbij je iedere keer 4 gerechten mag bestellen. Ik vond dat teveel rondes. Er bleef veel eten over en we hebben zelfs een ronde overgeslagen. Het zou beter zijn als er 3 rondes waren met 3 gerechten met een toetje. Op het eten was weinig aan te merken, maar niet heel bijzonder.

Het concept van Japas is al bestaand of er zijn meerdere Japanners gekomen met dit concept. In Diemen zit ook een restaurant met het precies hetzelfde concept.

De moeite waard om (nog) een keer te bezoeken.

89. Wat een heerlijk restaurant is dit!!! De bediening is echt heel vriendelijk, het eten smaakt echt vele malen beter dan bij andere japanse restaurants! Een echte aanrader! Ook het afhalen voor feestjes thuis is erg goed geregeld!!! Ik kom er graag!

90. Monica Tas

91. Heel erg goed goede bediening, erg lekker eten. Wat mij opvalt is dat er onder het personeel een ongedwongen sfeer hangt.
    Je kan merken dat iedereen die daar werkt dat met plezier doet. Dat ervaar je als gast ook, de bedrijfsleider werkt daar met passie voor het vak, erg leuk om te zien. Japas krijgt van mij een dikke tien en ze zien ons daar tweede kerstdag weer.
    Groetjes Anne

92. Geweldig gegeten, wat een leuk concept.. Vaak in Japan geweest en de smaken van Japas doen je heel sterk terugdenken aan Japan. Vriendelijk personeel en een mooi aangeklede zaak. Verder een goede prijs/kwaliteit verhouding. Nog nooit in Nederland Japans gegeten voor 65 euro inclusief drankjes.

93. Super lekker gegeten!!
    Je kunt met 2 personen 5 rondes bestellen van ieder 8 gerechtjes. Meer dan voldoende dus! Alle gerechten waren lekker, op de gefrituurde gambas na.
    De gerechten waren erg vers, super!
    Wij hebben op zaterdag met 2 personen gegeten, ieder 4 glazen drinken op en we waren 68,- kwijt. Dat vind ik niet duur!
    Echt een aanrader dit restaurant.
    Min puntje, het mega drukke parkeren. Het is zoeken naar een plekje.

94. Nu 2x erg lekker gegeten! De Sushi is erg lekker en de warme gerechten ook! De prijs is aan de hoge kant omdat het exclusief het drinken is.. Maar je kan er heerlijk eten!
    Zeker een aanrader!

95. Uitstraling is goed, bediening ook maar het eten kan zoveel beter! Ze frituren gerechten die je helemaal niet hoort te frituren! Salades zijn niet echt vers. Restaurant met aankruisblad in all you can eat format. De sushi hebben we niet geprobeert dus misschien dat die wel lekker is? Wij komen er niet meer......

4,9