Italia in Ermelo

Wij zullen er alles aan doen u een fijne avond te bezorgen!

U kunt in de straat bij het restaurant parkeren.

Bezorgrestaurants in de buurt van Italia

Op 17 jarige leeftijd vertrok eigenaar Pasquale Madeo vanuit Calabrie Italië naar Duitsland, om daar te gaan werken bij een Italiaans restaurant.
4 jaar later kwam hij in Nederland om in diverse Italiaanse restaurants zijn kookkunsten te verfijnen.

In 1992 nam Pasquale de stap om voor zichzelf te beginnen in Doetinchem. Al snel kwam er een tweede restaurant bij in Loenen aan de Vecht. Eind 1995 werden beide restaurants verkocht en begon hij het huidige restaurant in Ermelo.

Sinds 1996 bereidt hij samen met zijn Italiaanse keukenbrigade de gerechten bij Ristorante Pizzeria Italia.Van pasta en pizza tot de meest geraffineerde vlees- en visgerechten. Pasquale heeft naast de gerechten op de menukaart altijd een aantal specialiteiten. Vraagt U hier gerust naar.

Wij zullen er alles aan doen u een fijne avond te bezorgen!

...Buon Appetito

1319716280 55
1347119057 71
1360820445 70
1401924611 72

1. Slechte ervaring, kwam hier al jaren en had inktvisringen besteld echter deze waren niet te kanen dus teruggestuurd. Komt de baas op hoge poten aanlopen en zet ons met veel bombarie voor de hele tent voor lul. Nee daar komen we niet meer, jammer dat het zo moest. En jammer dat ik hier jarenlang geld naartoe heb gebracht.

2. Daniëlla Grin

Afgelopen woensdag hadden we een etentje met eindexamenkandidaten. Wat een leuke afsluiting van onze middelbaar schooltijd. We hebben heerlijk gegeten en lekker kunnen praten in een ontspannen sfeer. Het personeel was erg aardig en bleef maar lopen met pizza's en pasta's. Gelukkig in de smaken die door iedereen wel gegeten worden, want zelf ben ik bijvoorbeeld niet zo gek op vis. Zat er al een smaak tussen die je niet zou lusten dan kon je gewoon wachten op de volgende ronde. Iedereen kon ook gelijk eten en dat lijkt me best lastig voor zo'n grote groep. Het weer was niet al te best die avond, maar op het verwarmde terras heb ik het geen moment koud gehad. Petje af voor dit restaurant.

3. Karin de Graaf

Afgelopen week met een groep van 34 man gegeten. Wat een fantastische service. Alles was op een overdekt en verwarmd buitenterras. Erg leuk om met onze eigen groep te zijn zonder andere gasten. Iedereen zat aan lange tafels, dus er kon lekker gekletst worden. Veel complimenten gehad van andere leden van de groep. Er werden heerlijke pizza's en pasta's geserveerd, voor ieder wat wils. Personeel was erg aardig en het eten bleef maar komen, totdat iedereen genoeg had. Echt een topavond gehad.

4. Jan Steen

Zojuist hier met een redelijke groep (20+ man) een bezoekje gebracht. Bij binnenkomst viel direct al op dat alles erg dicht op elkaar zat. We moesten het hele restaurant doorlopen om bij onze plekken te komen, die helemaal achterin waren in een veel te warme partytent in de achtertuin, die klaarblijkelijk standaard als extra buitenterras dient.

Tijdens de lange wandeltocht door het toch wel erg lange restaurant tevens langs de volledig open keukens gelopen, waar de bediening stond te wachten tot je eindelijk voorbij was gelopen, want je moet het gangpad door om naar je plekken helemaal achterin te gaan.

Iedereen kreeg vijf verschillende gerechten op tafel waar men zelf iets van kon opscheppen, mocht men dat willen. De tafels waren opgedeeld in groepjes van 5 man, ieder met hun eigen setje gerechten om van op te scheppen. Twee soorten pasta en drie soorten pizza. De pizza's en pasta's waren, sorry, gewoon niet lekker. De pasta's bevatten "penne" (pastafluitjes) die rechtstreeks uit de kant-en-klare verpakkingen van de supermarkt lijken te komen. Dit betrof de "Penne al pomodore e basillico" die mooi op de online menukaart staat weergegeven met de rode lijnen van de spellingscontrole nog zichtbaar.

De online menukaartafbeeldingen zijn simpelweg plaatjes vanuit de tekstverwerker genomen en bevatten vreemde fouten zoals misplaatste/vergeten alinea's en verkeerd gebruikte bijvoeglijk naamwoorden zoals "getomateerde" roomsaus.

De gehaktsaus leek rechtstreeks uit de kant-en-klaar verpakking Lasagne van de dichtstbijzijnde supermarkt te komen en ik was hierom dan ook zeker niet te spreken over de smaak en kwaliteit. De pizza's waren allemaal veel te zout, de bodem van de Hawaï pizza was nog geen millimeter dik en hing geheel slap als je het bij de toch wel lekker krokante korst pakte. De kaas op de pizza proefde ongewoon gezouten en je kreeg er erge dorst van. De ananas leek uit blik te komen gezien de sterke siroopsmaak. De kaaspizza was wel lekker, alleen bevatte slechts een enkele soort kaas en ook niets anders dan kaas en tomatensaus, waardoor deze te weinig variatie bevatte en een hele pizza al snel kon gaan vervelen.

Als cola wordt er standaard Pepsi geserveerd en als cassis wordt er standaard voor het Royal Club merk gekozen, dit is opvallend aangezien de meeste restaurantgelegenheden kiezen voor het gebruik van bekende merken als Fanta of Coca Cola. Dit was echter geen minpuntje aangezien beiden goed smaakten. Het kwam uit standaard horecaflesjes. De glazen die we erbij kregen waren keurig schoongemaakt alleen ondanks de hete ruimte niet voorzien van ijsklontjes of enige andere vorm van verkoeling, waardoor het al gauw warm werd. Het personeel spreekt verder niet erg veel en doet gewoon netjes hun werk, wat wel begrijpelijk is als er een grote groep is en het redelijk druk is.

Verder ben ik dus niet erg te spreken over dit restaurant en dat spijt mij ten zeerste.

5. Theo 272 punten

Vorige zaterdag daar gegeten en ook waren er buiten de kaart ook andere gerechten en de keus is prima... Wij hebben lekker buiten gezeten en dat is helaas een tent dus de sfeer is daar wat minder, maar het was lekker warm buiten. Het eten was prima... lekker voorgerecht en uitstekende biefstuk met aglio olio... had wel iets meer olio mogen zijn met heerlijke groente en sla en wij hebben echt ons best gedaan. Alles met een Italiaans biertje en een karaf wijn met een fles water en een lekkere Espresso na al met al een geslaagde avond... bediening prima!!

6. Tsjonge in tijden niet zo lekker Italiaans gegeten. We hadden een tafel voor vier personen. We vonden het alle vier geweldig.

Voorgerechten waren lekker en de hoofdgerechten waren ook heerlijk. Goede wijn, en een leuke bediening. Kortom een geslaagde avond. Jammer dat wij niet in de buurt wonen. Want dan kwamen wij hier zeker vaker.

Ga zo door.

Groeten Kor
    Kraggenburg Noordoostpolder

7. M 59 punten

Niets dan lof voor deze heerlijke pizzeria/italiaan. Ook naast pizza hele lekkere andere Italiaanse gerechten op de kaart. En ben je met mensen die niet van Italiaans houden, geen probleem: genoeg keus ook uit vleesgerechten. Wij komen hier met regelmaat. Kwaliteit is altijd goed, volle porties, vriendelijk personeel en heel belangrijk: een goede prijs! Hier nog een wijntje voor €3.00. Ook altijd broodmandje met kruidenboter van het huis. Top! Daar houden we van! Hier eten is altijd een goede keus. Kortom dit is de beste Italiaan uit de omgeving!

8. Petra

9. Sinds wij naar Ermelo verhuisd zijn enkele maanden terug, komen we hier bijna wekelijks. Op woensdag is het pizza/pasta dag en betaal je slechts €6,50 voor alle pizza's en pasta's! Buiten die dag is deze Italiaan niet perse goedkoop, maar het eten is er erg goed.
    Pasquale komt het best tot zijn recht wanneer je hem vraagt een mooie Antipasti samen te stellen. Heerlijk!
    Altijd verse producten en wanneer je aangeeft dat je ergens minder tevreden over bent, staat iedereen klaar om het op te lossen.
    Het tentje zelf is alleen niet zo sfeervol - naar Nederlandse maatstaven dan - in Italië zou het zeker niet uit de toon vallen.

10. Super goed gegeten. Erg vriendelijk personeel en een prima prijs/kwaliteit verhouding.

11. Vanavond samen met mijn man op aanraden van mijn nicht hier gegeten.

Heerlijke pizza en spaghetti, veel was het wel, ik kon het niet op, maar je kon de pizza mee krijgen als je wilde.

Een aanrader

12. annelies

14. Meteen na het werk op weg naar een avondwedstrijd is de tijd om te eten veelal beperkt tot een snelle hap in de lokale kantine of een fastfoodketen. Deze keer heb ik echter voldoende tijd voor een pizzaatje en gelokt door de goede recensies kies ik voor Italia. Gratis parkeren nagenoeg voor de deur - wel 'n blauwe zone, maar ik moet toch binnen het uur weer verder.

Het interieur oogt wat gedateerd, maar daar is verder niets mis mee. Een talfeltje voor één, klinkt wat kolderiek, maar na wat schuifwerk krijg ik een keurig linnen gedekt tafeltje, brandend kaarsje en een keurig mandje brood met kruidenboter.

Het is er voor een dinsdagavond bemoedigend druk, maar ondanks de drukte heb ik vlot een glas rode wijn op tafel (niet bijzonder: Merlot denk ik, categorie 2 literfles met schroefdop) en ook mijn pizza staat met een minuut of tien op mijn tafeltje. Die tien minuten heb ik de tijd om in de half open keuken een van de koks ambachtelijk met het deeg te zien jongleren. Heeft toch altijd wel wat. Het oogt als een echt familie bedrijf en ik zie 'opa' een keer of vier langs schuifelen door de zaak zonder dat ik enig idee heb wat hij nou precies aan het doen is. Maar ach, als het mannetje er maar lol in heeft.

Eén blik op mijn pizza en mijn stoutste verwachtingen worden waarheid: prima bodem, machtig mooi belegd, een TOP-pizza en al zeker voor een eenvoudige Capricciosa! Smullen! Zelden zo'n lekkere gegeten als dit!

Inmiddels is mijn wijn op en aangezien ik per glas drink (ik moet nog rijden) kijk ik angstvallig in het rond of ik nog een tweede exemplaar kan laten aanrukken voor mijn pizza op is (wat overigens een hele klus blijkt). Maar even een klein vingertje omhoog en daarna op mijn lege glas en de vriendelijke bediening geeft een blik van verstandhouding en keurig op tijd wordt mijn tweede glaasje geserveerd.

Voor een 'snelle hap' absoluut een topavond gehad. Volgens de bediening kwam dat omdat er echte Italianen in de keuken staan. Ik heb in ieder geval genoten. De hoogste waardering kan ik helaas vanwege het toch wel wat matige huiswijntje niet geven, maar de pizza was de hoogste waardering absoluut waard!

15. Ondanks het wat gedateerde interieur is het er altijd gezellig en kun je er vooral heerlijk eten tegen een zeer acceptabele prijs! Deze authentieke Italianen weten wat lekker is. De heerlijke entrees, de pasta's, de mooie vis gerechten, alles vers gemaakt en het spreekt ons allemaal aan. Wil je iets buiten de kaart om, vraag ernaar en ze proberen het te maken voor je. Een wijnkaart is er niet, maar de eigenaar zal een mooie fles voor je openmaken als je daar om vraagt. Ik vind het de beste Italiaan in de hele omgeving!

16. Personeel praatte niet beleefd, en de pizza was zompig met te veel ui

17. Heerlijk Italiaans eten gemaakt door echte Italianen.

18. Met collega hier gegeten op 26-11-2013. Ik nam de dagschotel vis, en achteraf daar spijt van. Collega nam ossenhaas en die werden volledig naar haar wens gebakken. De kok kwam er zelfs voor aan tafel. Alle groente en spaghetti was prima. Alleen mijn gegrilde tonijn was bedolven onder groente en van binnen rood en lauw. Dat vond ik niet lekker. Toch goede plek om nog eens te eten, ik zal dan vlees kiezen.

19. Léonie Langius

20. Het voelt alsof je in Italië zit met het Italiaanse gebabbel in de keuken. Pizza was ok, gelukkig niet zo zout zoals vaak. Heerlijke rode huiswijn. We waren voor NL begrippen aan de late kant (rond 21.00) en toen begonnen de opruimwerkzaamheden al. Beetje storend was dat, verder alles prima.

21. Gezellig restaurant met heel lekker eten! Goed en beleefd personeel in een restaurant dat een familiaire sfeer uitstraalt. Naar onze mening zeker een aanrader als je lekker en gezellig even iets wilt eten in de buurt van Ermelo..

22. Echt heerlijk eten, we hebben er echt van genoten! Een goede sfeer en een fantastische bediening! Jammer dat ik er niet in de buurt bij woon anders was ik nog vaak teruggekomen. Dit is een echte aanrader!

23. Heerlijk eten, een echte Italiaanse sfeer en al helemaal als een ober met een zwaar Italiaans accent je bestelling opneemt. Wij komen hier voor de vleesgerechten die zijn echt super, heerlijk mals en smaakvol. Als voorgerecht is de antipasta schotel een echte aanrader!!!

24. Gastvrij ontvangst. Redelijk gezellige ruimte. Bediening goed. Een restaurant die meer is dan alleen een pizzeria: echt een Italiaans restaurant met uitstekend eten.

25. vos 191 punten

Leuk restaurantje met nette bediening. Was erg druk. Woensdagavond is pizza avond met een pizza voor maar 5,50. Erg leuk dachten wij maar de pizza's waren daar ook naar, helaas.

26. Erg ongezellig en miste de echte sfeer.

Pizza was erg karig belegt, zeker voor het geld.

Heel erg jammer.

27. N.E. de Jonge

Als je waar voor je geld wilt moet je naar La Italia gaan! De koks kunnen alles koken en je zult echt genieten! Of je nu simpel of luxe wilt eten, de prijs klopt altijd met de kwaliteit. We komen hier al ruim 10 jaar en zijn nog nooit teleurgesteld. Super!

28. niet alleen voor de lekkere pizza's (calzone) moet je hier heengaan de vleesgerechten zijn echt lekker mals hmm
    gezellig restaurant, een aanrader

29. Gerlinde

een gezellig restaurant met heerlijke pizza's