Hier zie je hoe de meningen over de de Stern verdeeld zijn.

1. Als je ergens in de vakantie meerdere malen gaat eten moet dat een goede reden hebben! Dat is zeker het geval bij het Veluws eethuis te Epe.
    Een dikke 10, omdat je er ontzettend goed kunt eten. De kok (soort van culinaire tovenaar) weet ons telkens weer te verrassen.
    Op woensdag is het proeverij, een soort van buffet met alles erop wat er doorgaans op de kaart staat. Zoals de eigenaar betoogt is het niet de bedoeling om je bord overvol op te scheppen maar meerdere keren langs het buffet te gaan om zodoende jezelf ook de kans te geven het overheerlijke eten ook goed te proeven. De eigenaar vertelt dat hij geen suiker en zout gebruikt bij het koken, alleen maar echte kruiden en deels ook uit de eigen tuin. Daarnaast is alles biologisch en uit de streek. Dit restaurant leeft eigenlijk al in de gewenste toekomst, wij moeten af van allerlei ongezonde toevoegingen en net zoals mijn oma vroeger het eten klaar maakte. Hier wordt gekookt op basis van biologische en gezonde ingredients en groenten. Een streling voor de tong, jammer dat ik er 180 km voor moet rijden (360 km heen en terug), anders zat ik er ieder weekeinde.
    Zie mijn fotos van het buffet de proeverij en een paar fotos van vega verwennerijtjes die special voor mijn vega vrouw zijn gemaakt. Een top tent qua klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en kwaliteit van het eten!
    Vandaar dat ik nog maar eens een extra ervaring plaats want dat hebben ze hier verdiend.

2. Nederlands Epe

Lekker gegeten.

3. We hebben hier een paar dagen geleden heerlijk gegeten en beloofd deze vakantie nog eens terug te komen! Dus vandaag… Onze verwachtingen zijn overtroffen, deze kok weet van een courgette een heerlijke vega schotel te maken, het was in een woord HEERLIJK, en zo ook mijn gril schotel. Heerlijke smaakvolle bijgerechten, niet kapot gekookt maar heerlijk op smaak. Complimenten aan de koks, je proeft en ziet dat er met passie wordt gewerkt.
    En dan de mensen in de bediening, allemaal klantvriendelijk en klantgericht. Het is hier erg plezierig dineren, zowel binnen als vandaag buiten op het terras. Volgende vakantie komen we vaker hoor!

4. Als je diep moet nadenken over wat er beter had gekund is het gewoon een dikke 10 zoals vandaag.
    Ontvangen door een vriendelijke dame die aangaf dat het binnen vol zat voor vanavond… Nog even puzzelen en ze kwam met een oplossing, een tafeltje voor twee maar wel tot 19.00 Uur. Dat kwam ons perfect uit.
    Deze dame is meerdere malen langs ons tafeltje gelopen om onze bestelling op te nemen en te vragen of alles naar onze wensen verliep. Deze dame heeft een horeca hart, overigens de andere mensen uit de bediening waren allemaal keurig en vriendelijk. Complimenten voor de gast beleving!
    Het eten… kijk eens naar mijn foto’s… ik een mixed grill en mijn vrouw een vegan gevulde taco schotel… beide erg lekker. De groene asperge zacht en toch knapperig, zo ook de pompoen was heerlijk qua structuur. Ze hebben hier dus een echte kok die smaakvol en creatief kan koken!
    En dan de garnituur, aardappeltjes, warme groente, frietjes en een overheerlijke salade. Alles was bijzonder smaakvol.
    Het toetje… zelfgemaakte tiramisu… Met echte slagroom (niet uit een sluitbus)… afgerond met een heerlijke koffie met lekkers. Buikje vol en helemaal voldaan. Jammer dat we hier nog maar 1 week zijn, maar een van die zeven dagen gaan we zeker nog eens terug. In mijn beleving een van de twee beste restaurants in Epe. Dus als je in de buurt bent…
    Kijk eens naar mijn foto’s!

5. Japans Epe

Was lekker, genoeg, incl drank gedaan, ging prima, lekker snelle service.
    Als toetje lekker zelf ijs scheppen.
    Prima restaurantje.

Wel jammer dat de airco het niet deed.

6. Japans Epe

Het was weer heerlijk! Ook altijd even vriendelijke bediening

7. Japans Epe

Vriendelijke en vlotte bediening. Ze liepen met hun 2en de benen uit het lijf. Eten was heerlijk, voldoende keuze en variëteit.

8. Ieder jaar wanneer wij op de Veluwe met vakantie zijn, komen we hier regelmatig eten. Inmiddels al tientallen keren en de kwaliteit is telkens een dikke tien. Ook nu weer, de eigenaar is geen kok maar een tovenaar. De gerechten zien er geweldig uit en de smaakbeleving is fantastisch. Je proeft de kwaliteit van de groenten en het vlees. Alles kan en niets is te veel. In mijn beleving een van de beste restaurantjes waar ik ooit heb gegeten. Helaas niet dicht bij huis, maar in de vakantie periode kan je ons hier regelmatig vinden, morgen weer.
    Zie ook mijn foto’s want die spreken boekdelen, en ook mijn vorige ervaringen hier op Eet.nu

9. Nederlands Epe

Heerlijk gegeten, buiten op het terras.
    Alles was vers en lekker warm, knapperige frietjes, malse zalm en prachtige gamba’s. Prettige en vriendelijke bediening. Jammer dat we niet in de buurt wonen maar mochten we weer in Epe zijn, dan is het zeker dat we hier weer wat gaan eten!

10. Pannenkoekenhuis Epe

Heerlijke pannekoeken, aardige mensen, binnen ziet het er leuk uit. Toppie.

11. Nederlands Epe

Heerlijk op terras gegeten. Vele zitplekken zowel in als uit de zon. Eten was super lekker. Alles was vers en dat proef je duidelijk. Vriendelijke vlotte bediening. Een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!

12. Pannenkoekenhuis Epe

Tiny van Leeuwen

Goede ontvangst, pannenkoeken perfect, goede bediening, dus kon niet beter

13. Japans Epe

We waren vorig jaar en ook deze keer onder de indruk van de kwaliteit en de wederom gezellige sfeer van het restaurant.

14. Japans Epe

Sylvia Van Noort-Mollema

Heerlijk eten tegen normale prijs. Iets jammer dat op veel gerechten hetzelfde sausje zit.

15. Anke Damen van eerdewijk

Vandaag weer heerlijk gegeten bij de Slimmerick. We komen zeer zeker weer terug geweldig restaurant.

16. Internationaal Epe

Retour naar Epe waar naar de creatieve chef met moderne kooktechnieken en originele bereidingen die inmiddels behoorlijk zijn doorontwikkeld.
    We streken neer onder het grote luifel op het terras. Als aperitief een Weissburgunder 2021 van Stefan Winter die zeer goed beviel. Ernaast het welbekende blikje gevuld met huisgemaakte kaviaar van zwarte olijven op crème fraîche, waarnaast een warme vers gebakken blini. Een goede start.

Door met een amuse trio strak gepresenteerd. Op de zwarte toren een cilinder van ingedroogde watermeloen in een jasje van Aspergillus awamori (anabole schimmel) afgewerkt met dotjes miso en kleine bloemetjes. Een vlezige textuur met verfijnde smaken, origineel.
    Op de steen een wafel van oude Remeker kaas waartussen gefermenteerde paprika met dotjes crème van basilicum. Mooi hoog op smaak met goede textuur.
    En een zwarte makaron waartussen een crème van bakkersgist, speciaal.

Het menu kaartje kwam op tafel en hierop werd aan de linkerzijde verschillende termen uitgelegd van producten waarmee de chef graag werkt, leuk.

De Weissburgunder 2021 van Stefan Winter werd doorgezet. In een schaal een oogstrelende presentatie. Als basis tartaar van forel uit Emst waarop een dun opengewerkt krokantje met dotjes crème van zure melk, rolletje lint van appel, borage cressjes en bloemen. Aan tafel aangevuld met een heldere jus van dennentoppen met foreleitjes. Delicate smaakjes met hele fijne texturen die door de appel gekoppeld werden naar de wijn. (8,25)

Door met een Duc de Berticot Blanc 2019 van Berticot een houtgerijpte blend van Sauvignon blanc, Sémillon en Muscadelle, redelijk complex met ronde tonen en verfijnde zuren. Ernaast een zeer origineel gerecht door de chef zelf gepresenteerd. Een puntje doperwtenbrie (12 dagen gerijpt) waarnaast verschillende structuren van doperwt (compote, dubbel gedopt, jonge scheuten en dunne krokante schotsen) met dotjes crème en poeder van watermunt. De schimmeltoets van de brie was duidelijk aanwezig, de textuur klopte aardig maar de smaak was onmiskenbaar doperwt. De mint toets combineerde erg goed en de wijn was keurig in balans. (8)

Uit Portugal de Dão Branco 2020 van Casa de Santar gemaakt van inheemse druiven met een toets van rijpe peer en redelijk krachtige zuren. Ernaast weer iets speciaals. Een in boter gebakken Noordzee scholfilet op een bedje van lacto gefermenteerde kers, afgedekt met een plak gelei van zwarte ui (6 weken op 60graden gekarameliseerd), aan tafel aangevuld met een botersaus op basis van het sap van de lacto gefermenteerde kers. Een originele smakencombinatie die keurig in balans was waarbij de wijn naadloos aansloot. (8,5)

Voor bij de topper van de middag een Zuid Afrikaanse Shiraz 2020 van Delaire Graff, redelijk krachtig met ietsje minder zuren dan verwacht en een toets van bosvruchten. Ernaast twee bereidingen van Veluws ree, een roze gebraden rugfilet en stoof van de bout waarbij verschillende bereidingen van rode biet en dotjes vlierbloesem gel, aan tafel afgewerkt met een frisse vlierbloesemsaus. Top cuisson en mooie volle pure smaken, de dry aged biet was indrukwekkend en de frisse saus zorgde voor elegantie, genieten. (9)

Op een grote abalone schelp parels van witte chocolade met vloeibare vulling van snijboon. Een verrassende smakencombinatie met vegetale nasmaak.

Als dessertwijn een Brachetto d'Acqui 2020 van Alice Bel Colle licht mousserend met tonen van framboos en roos. Ernaast een strakke presentatie. Als basis een mousse van vergiste witte chocolade waarop partjes van Hollandse aardbei met quenelle sorbetijs van snijboon en krokante krans. Pure frisse smaken met vegetale accenten. De wijn ondersteunde de aardbei. (8)

Bediening was goed verzorgd op correcte wijze door een jong team ondersteund door de keukenbrigade.

Samengevat was het genieten van originele bereidingen en smaken van deze creatieve chef met moderne kooktechnieken. De wijnen waren ditmaal duidelijk beter geselecteerd dan vorige keer, complimenten. Dit in een fijne ambiance tegen correcte prijzen, bedankt.

17. Japans Epe

Een fantastisch restaurant met kwalitatief hoge gerechtjes welke zeer smaakvol zijn.
    De bediening is vriendelijk en vlot, een prima prijs kwaliteit verhouding, een aanrader in ons mooie Epe.

18. Nederlands Epe

Leuke ambiance buiten.
    Vond de pannekoek van mijn vrouw korrelig en melig. Waarschijnlijk niet goed doorgebakken. De saté van ossenhaas was goed.
    Maar wat een dure drank!
    Het kleinste wijnglas lijkt bij serveren redelijk vol te zijn, maar was met 3 slokjes leeg. Dat komt omdat het glas iets groter is dan een sherryglas. Overgens was de zure scherpe sauvignon blanc van zeer matige kwaliteit. En dat alles voor 4.50 Euro! Dus geen 2e meer genomen.

3,7
  19. Van Opijnen

Altijd top! Zowel lunch als diner kun je hier absoluut goed terecht. Mijn favoriete plek om te eten!

20. Chinees-Indisch Epe

We waren aangenaam verrast.
    Prima eten, vlotte bediening.
    Mooi prijsje

21. Japans Epe

J. Van Doorm

Vanavond heerlijk en super lekker gegeten. Leuke bediening en erg vriendelijk. Echt aan te bevelen. Vrg fam v Doorm.

22. Nederlands Epe

Wij hebben daar gegeten. Was geweldig.
    Bediening was goed.
    Echt voor herhaling vatbaar.

23. Nederlands Epe

Eigenlijk altijd vriendelijke mensen, bereid een plekje te vinden ook al is het een druk moment. De jonge medewerkers niet altijd erg oplettend, ik heb al een paar keer ondervonden dat ik maar naar de balie moest lopen om een ober te pakken te krijgen.
    Eén keer een totaal ongare burger gekregen, ogenblikkelijk door de keuken een heel nieuw bord eten aangereikt. De burgers met frieten zijn werkelijk heerlijk.
    Ambiance; naar mijn smaak wat donker, maar waarschijnlijk vinden de meeste mensen dat dat past bij het soort restaurant op deze plek.
    Prachtig plekje in het bos.

24. Pannenkoekenhuis Epe

Pannenkoekrestaurant mag een beetje kneuterig zijn, maar deze ambiance is erg ouderwets.
    Vleesgerecht (schnitzel); erg matig van kwaliteit (hoe vers was 'ie eigenlijk?) en dus veel te duur.
    Erg lieve mensen. Snel van bediening.

25. Japans Epe

COR Esdoorn

Super lekker eten. Subtiele smaken.
    Met liefde bereid.

26. Japans Epe

Bianca Braakman

Super lekker eten, ruime keuze op de menukaart. Snel lekker eten en drinken op tafel

27. Prima gegeten! Prima bediening. Beetje gedateerde inrichting, maar dat mag de pret niet drukken.

28. Nederlands Epe

Theo Dekkers

Werden heel vriendelijk ontvangen, heel gastvrij het eten was er ook prima en de lokatie top, midden in het bos… heerlijk.
    Dus zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

29. Japans Epe

Caroline

Zeer regelmatig hier al gegeten(zekers 1 x per maand) ook dit keer weer heeeeeerlijk en alles goed. Vriendelijke bediening en vlotjes.

30. Nederlands Epe

H.Buitenkamp

2 Omelets Ham/kaas besteld. Waren koud. Dit gezegd aan bediening. Reactie was: "Zal het doorgeven aan de keuken". Jammer van deze ervaring. Voorgaande keren erg goed gegeten. Nu in het vervolg toch maar ergens anders gaan eten.

2,7