Eetcafé Het Wapen van Epe in Epe

wo lunch vanaf 10:00 diner tot 01:00
do lunch vanaf 10:00 diner tot 01:00
vr lunch vanaf 10:00 diner tot 03:00
za lunch vanaf 10:00 diner tot 03:00

Welkom bij het Wapen van Epe!

Het Wapen van Epe bestaat als sinds 1884. Vroeger was het een hotel met meerdere zalen waar o.a. herensociëteit gevestigd zat. In 1914 volgde een grootschalige verbouwing. De voorgevel werd doorgetrokken en er kwam zelfs een bioscoopzaal bij. In de jaren zeventig was het zelfs een discotheek waar bekende popgroepen optraden als BZN, George Baker Selection, Earth and Fire. In 1976 werd hotel ‘t Wapen van Epe” helaas afgebroken en kwam er op deze plek een modehuis.

• EV-oplaadpunt

1320953516 70
1331938205 71
1419815718 80
1502200887 84

1. Gezellig, goede bediening en lekker eten.

2. Heerlijk gegeten en genoten van warme sfeer en hartelijke bediening
    Met surprises 👍

3. Lekker eten, zeer plezierige/humorvolle bediening.

4. Melissa

Vaak komen wij hier om lekker te lunchen. Het is hier heerlijk om te zitten en een bakje koffie of een heerlijk gerecht van de menukaart te nemen. De service is hier uitstekend, het personeel vind ik erg vriendelijk en de gerechten/drankjes komen snel op tafel. Een aanrader!

5. Olga 37 punten

Tijdens ons prettige verblijf in het Chalet K14 op de Veldkamp vonden we een uitnodiging van Diana (eigenaresse chalet) om eens te gaan eten bij Eetcafé het Wapen van Epe. Bij een 3-gangenmenu zou een voorgerecht of nagerecht voor rekening Eetcafé zijn.
    Onze eerste kennismaking was buiten met het zonnige terras en een prima lunch, die beviel ons uitstekend. De eerste indruk binnen was matig, maar er liep wel een enthousiast team rond, dus zijn we er eerst een paar keer wezen lunchen. Uiteindelijk hebben wij van een heerlijk 3-gangenmenu genoten, als goede starter hadden we gebakken champignons, uien en spek met een scheutje room. Daarna hebben we gesmuld van de schnitzel het Wapen van Epe en de malse Ierse biefstuk, als heerlijke afsluiter een vanille ijs met advocaat en boerenjongens, uiteraard met slagroom. Kortom een geslaagde avond.
    Natuurlijk ook de complimenten voor het team dat daar werkt, niet alleen zorgt een gezellig team voor een goede sfeer en bediening op het terras, maar ook binnen staat een hardwerkend team voor je klaar.

6. Arnold Rompa

Net een malse Ierse biefstuk gegeten bij het Wapen van Epe. Deze was was niet lekker maar verrukkelijk. Zo mals en perfect van smaak. Een echte aanrader.

7. René 2915 punten

Gezellig restaurant/eetcafé in het centrum van Epe. Prima bediening, lekker gegeten. Gekozen voor de biefstuk, deze was prima klaargemaakt.

8. Alida Szpitter

Het eten is goed, echt voor herhaling vatbaar schoon en goed verzorgd!!

9. Wij hebben met 4 personen daar gegeten. Grote porties. Alleen de groente kwam volgens ons uit blik. Alleraardigst geholpen door Liana en Deesie. Niets op aan te merken. Bij het apperatiefje kwam de wisseling van de wacht. Liana en Deesie waar wij een bijzondere tijd mee hebben gemaakt hadden ons als al gewaarschuwd dat ze afgelost werden door prinses op de erwt en de klokkenluider van de Notredame. We dachten dat ze wat grapte. Niets leek minder waar. Ene was wel aardig maar liet ons 10 minuten wachten op de koffie en ene liet wel heel erg veel blijken dat hij de eigenaar was. Kwam nogal nors en onpersoonlijk over. Kortom lekker gegeten maar niet voor herhaling vatbaar.

10. Heerlijk gegeten voor een eerlijke prijs. Vriendelijke ontvangst, goed eten. Hier voel je je direct thuis.

Groetjes uit Geleen

11. Harold en Marianne Koopmans

Afgelopen zondag, na een middagje Duitsland, de navigatie ingesteld op -restaurant in Epe-. Hierdoor kwamen we terecht in -het Wapen van Epe-. Wat een verademing: knus, goede ontvangst, eten was super! Spontane gastvrouw die ons het gevoel heeft gegeven -gast-te zijn (in de ruimste zin van het woord). Dank voor de hartelijke ontvangst en wanneer we weer 'toevallig' in de buurt zijn, komen we zeker weer langs. Gr. Harold en Marianne Koopmans -Grunn.

12. Afgelopen zaterdag hier gegeten. Prijs kwaliteit verhouding is oke. De sate erg lekker, de biefstuk oke maar wat stug. De bediening niet erg vriendelijk. Jonge meid die je niet aankijkt tijdens bediening en het gewoon maar neerzet. Later bleek er keuze te zijn tussen frietjes en gebakken aardappeltjes. Jammer want dan hadden wij de gebakken aardappeltjes genomen. De sla was aan de warme kant met teveel dressing.

13. In een ongedwongen gezellige sfeer heerlijk gegeten, de ossehaaspuntjes in pikantesaus waren verrukkelijk, maar het voorgerecht van echt ouderwets verse tomatensoep met echte verse balletjes was geweldig. Een aanrader voor iedereen die op de Veluwe vakantie viert.

14. Bert Rozendal

Wat een ervaring om daar te eten volgens de regels van de kok(in), het joodse biefstuk en de ossenhaaspuntjes in zoete pikante saus.

15. hj v veen

Gezellig eetcafe, hele leuke persoonlijke bediening voor een meer dan redelijke prijs!

16. Corina & Jos geerys

Onder het genot van de jaren 80/90 muziek lekker ossehaaspuntjes en Ierse biefstuk gegeten en zitten genieten.

17. Davy en Chantal Martinussen

Supergezellig eetcafe. Heerlijk gegeten en gedronken.Bediening was top met dank aan mevrouw Jannie.Echte aanrader!

18. Rieke Hoekstra

Wij zijn vanavond weer naar het wapen van Epe geweest om heerlijk maar ook gezellig met elkaar te eten. Wat zijn die pannenkoeken toch verschrikkelijk lekker zeg. En wat is de bediening geweldig! ze verwelkomen je daar zo hartelijk, dat valt de eerste keer direct al op. Ze zitten als je het leuk vindt even gezellig bij je te praten of een leuke mop te vertellen, maar je bent er ook zo heel erg welkom. Het voelt als een warme deken. Er kwam toen wij er zaten met zijn zessen ook een stelletje die vroeg of hun hond ook mee mocht naar binnen, nou geen probleem hoor. De hond hebben we niet gezien die lag onder de tafel en bleef daar ook. Fijn dat het ook zo kan. Allemaal van de bediening heel hartelijk dank voor de gezellige avond. alweer..... dank van de Friezen.... groetjes van ons allemaal.... en vooral tot ziens.

19. Uitgezocht vanwege uitstekende recensies. Viel behoorlijk tegen, erg beperkte menukaart maar eten was redelijk. Sfeer en inrichting duidelijk minder, meer een café met een paar tafeltjes om te eten dan een eetcafe.

20. Mijn ervaringengen zijn er zeer goed. De sfeer is geweldig. Eten en drinken is er heerlijk. Ze zijn niet duur. En ze zijn behulpzaam. Ik zit in een rolstoel maar dat maakt niets uit. Ze helpen je en nemen de tijd voor je als gehandicapte. Komplimenten daarvoor.

21. Een paar daagjes Epe gedaan,en het eetcafe ontdekt, jeetje wat kan je daar goed eten. Ik had biefstuk die kon je zo wegzuigen en de schnitzel van mijn wederhelft was uit de kunst. En voor dat bedrag waar vindt je dat nog tegenwoordig de bediening krijg van ons een 10 super vriendelijk maken een praatje met je, en je bent geen nummer zoals in vele restaurants, hier heeft men nog tijd voor je. Dit is zeker voor herhaling vatbaar als wij deze richting weer eens uitkomen. Heel erg bedankt voor de gezellige sfeer.

22. C de Vries

Prima restaurantje. Altijd vriendelijk ontvangen en een goede service. Wegens vakantie komen ik hier elk jaar terug. Het eten bevalt prima, erg lekker zelfs! Je kunt hier lekker eten voor niet te veel geld.

23. Fam. Frantsen

Wij komen al jaren in Epe op vakantie en dus ook in het wapen van Epe. Gaan bijna elke dag hier eten en zijn dik tevreden over de kwaliteit van het eten, het personeel en hebben altijd een schoon tafeltje.

24. Fam. Berkhout

Komen al jaren een lang weekend naar epe en wij vinden het heerlijk eten bij het wapen. Vriendelijk personeel, altijd komen ze een praatje maken. Zijn net weer geweest en komen volgend jaar zeker weer terug

25. Het Wapen van Epe is een gezellig eetcafé. Je kunt er voortreffelijk eten (zélfs het eten naar grootmoeders recept smaakt verrukkelijk), er wordt een lekker biertje getapt en de 'nieuwe' koffie is verrukkelijk en zeker het proberen waard. Allervriendelijkst personeel en erg vrolijke stamgasten. Je kunt er heerlijk vertoeven, zowel binnen als buiten onder de luifel of op het ruime terras. Als het zonnetje dan ook nog schijnt is het er helemaal tof. Kortom, zeker de moeite waard om zich te laten verleiden door er eens 'een vorkje te prikken'.

26. Vriendelijke kok, maar de dame achter de bar denkt dat de hele toko van haar is, is ook niet vriendelijk en aardig naar het jongere personeel die mopperend over haar op teras lopen. Eten prima, maar vaak prijsverschil in koffie met iets erbij.

27. Slecht.

De zogenaamde verse jus is uit pak, de soep uit blik en de groente ook.

Geen waar voor je geld.

28. cor en liesbeth hoogenboom

Net als vorig jaar werden we ook dit jaar zeer gastvrij ontvangen. Jannie herkende ons direkt en was super enthousiast dat we weer tijdens onze vakantie naar haar eetcafe waren getogen..maar wat wil je ook anders.. we gaven haar vorig jaar al een dikke tien en we moeten eerlijk zeggen, ondanks het feit dat er ander bedienend personeel was was de kwaliteit, de service, entourage en de prijs net zoals vorig jaar een dikke tien waard.

29. We zijn vandaag in Epe geweest waar een vlooienmarkt was. We wilden ergens wat gaan eten en drinken. Eerst het drinken besteld. Ik bestelde een verse jus. Ik vroeg nog of ze dat hadden. Ja hoor zei het meisje. Bleek het gewoon jus uit een fles te zijn! Dat hadden we niet besteld. En nog volhouden ook dat het verse jus was. Toen we eten wilden bestellen wist ze te melden dat het wel meer dan een half uur zou duren voor we het eten zouden krijgen, omdat het zo druk was. Als er een vlooienmarkt in het dorp is moet je daarop anticiperen en voorbereidingen treffen. We zijn er gelijk weggegaan en hebben elders heerlijk gegeten.

30. Goede ervaring. Uitstekend gegeten en gedronken, tijdens onze vierdagen vakantie in Epe. Alleraardigst personeel. De halve haantjes van Janny is een ", must".

Als we in de buurt zijn komen we zeker terug., nu alvast groeten en veel succes met alle activiteiten.

17 sept 2010.

31. In juli en september op vakantie in Epe en voor koffie met appeltaart naar het wapen van Epe. Heerlijk op het terras. Heerlijke eigengemaakte appeltaart. Zeer vriendelijk personeel.

Regelmatig teruggeweest, ook voor lunch en diner, ook dit is prima! Wij noemen het al onze "stamkroeg" in Epe.

In februari 2011 zijn we weer in Epe en komen zeker en graag terug!

32. Een heel gezellig, gemoedelijk eetcafé. Een echte aanrader. Prijs en kwaliteit staan in prima verhouding tot elkaar. Wij hadden (met een hele drukke braderie avond) een schone tafel, gezellige bediening en zelfs met zo'n topdrukte waren de toiletten ook keurig schoon. Complimenten!

33. Binnen gezeten in 'Het Wapen van Epe'. Boerenuitsmijters besteld en deze werden door de aardige kok gebracht. Uitsmijters keurig verzorgd, veel produkten op het brood en ei en heel lekker. We zaten er goed vol van. Hele aardige bediening en wij vonden dat het er binnen erg netjes uitzag. De tafels waren ook schoon. Wel is het binnen wat somber/donker. Wij zouden er zo weer naar terug gaan.

34. Kristel

Goed eten en drinken(Hertog-Jan), vooral de vlamtosti's zijn een specialiteit. Voor een eetcafe toch echt wel oke.

Binnen is er minder sfeer, maar het terras maakt alles goed.

En de tafels zijn inderdaad wel eens niet goed schoon, maar als je het vraagt, wordt het meteen schoongemaakt!

35. G. B 21 punten

Maandag 2e Pinksterdag er op uit. Op het internet hadden wij vernomen dat er een rommelmarkt in Epe zou zijn.

Na een uur of twee gewandeld te hebben besloten wij even te gaan zitten om een drankje en een hapje te nemen. Wij kwamen aan op het terras van "Het wapen van Epe". Meer dan een drankje werd het niet, We hadden twee frisdranken besteld en die werden geplaatst op een al te smerige tafel (na mijn mening de gehele dag nog niet schoon gemaakt) en we moesten gelijk afrekenen. Ondertussen kwam er een echtpaar naar ons toe en zij vroegen of zij bij ons mochten zitten, hun tafeltje was smerig, ze zagen al snel dat het bij ons niet veel beter was. Een vieze volle asbak stond er en die werd niet geleegd. Toen ik naar binnen liep om mijn beklag te doen, kreeg ik ook nog een woordenwisseling met een klant die aan de bar stond. Echt een smerig eetcafe waar wij wel voor oppasten om daar te gaan eten.