Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Enschede verdeeld zijn.

1. Ad de Boer

Ook wij hebben met een Groupon-voucher bij Rodenbach gedineerd. Op vrijdag 10 augustus was het en warme avond en wij kregen en tafel in de fantastische ruime en nette tuin. Van het vier gangen verrassingsmenu hebben wij genoten. Er was beslist geen sprake van, dat ons menu van andere kwaliteit was dan dat van gasten, die het zonder Groupon-voucher aan tafel zaten. In de recensies van Jolanda en Jever kunnen wij ons beslist niet herkennen.
    Wij wonen in de Randstad, dineren veelvuldig in de betere horecagelegenheden in Rotterdam en Den Haag en zouden willen, dat een Restaurant als Rodenbach op loopafstand van ons appartement zou zijn gevestigd.
    Al met al was het voor ons een geslaagde avond.

2. We hebben er gegeten met ons gezin.
    Na het bestellen van de drankjes keken we in de menu kaart en na keuze hebben we deze gesloten om te laten weten dat we klaar waren. Het duurde nog even voor ze het kwamen opnemen.
    Helaas moesten we erg lang wachten op het eten na 30 min hebben we zelf maar eens gevraagt waar het bleef dus alles bij elkaar 40 min gewacht op het hoofd gerecht.
    Het vlees vond ik wat aan de taaie kant helaas.
    Echter waren er vrienden van de bediening aan het eten die alle aandacht kregen plus het eten goed en op tijd geserveerd kregen. Mensen die na ons kwamen hadden ook eerder het eten.
    Het leek er dan ook sterk op dat ze ons waren vergeten!!!

5,5
  3. Gisteren het 8-gangen diner gegeten bij het Koetshuis. Ik heb echt genoten. Ik wist van te voren niet wat ik kon verwachten want het was een cadeau van een vriendin. De gerechten waren heerlijk, heel gevarieerd en de porties vond ik goed qua grootte. Sommige gerechten waren zo lekker (de coquille!) dat het van mij wel iets meer had mogen zijn, niet omdat het te weinig was, maar omdat het zo lekker was (persoonlijke smaak natuurlijk). De porties waren niet te groot waardoor ik uit bleef kijken naar de volgende gang en aan het eind van de avond voldoende heb gegeten, maar niet met een 'te vol' gevoel naar huis ging. Ik heb een hele fijne avond gehad met ontzettend lekker eten en een leuke sfeer. De bediening was erg vriendelijk. Ik zou hier zeker graag nog een keer terugkomen.

4. Vorige week maandag bij Het Koetshuis gegeten voor de 2e keer, alweer een aangename verrassing voor ons 5!
    Het restaurant zat weer goed vol en de sfeer was wederom om van te genieten! 6-gangen menu genuttigd, en overal werd rekening mee gehouden zoals van te voren aangegeven.
    Alles subliem van smaak en de presentatie v/d gerechten was weer een plaatje! Ook de bijpassende wijnen ontbraken er niet aan. Gastronomie staat voor dit restaurant hoog in het vaandel, Ons zie je nog vaak verschijnen in dit prachtige ''nieuwe'' Koetshuis!

Vriendelijke groet,

Pascal de Blok
    Bistro/Restaurant ''de Zoeke''
    Denekamp

5. Afgelopen zondag hier voor de eerste keer gegeten (via het TC tubantie lezersmenu). Restaurant zag er prima uit, mooi strak, gerechten en wijnen combineren heerlijk, nagerecht was erg goed! Voor ons een prima kennismaking waarbij we zeker nog eens vaker zullen gaan.

6. Een top tent waar je super lekker kunt eten. Super leuk en vlot personeel, aandacht voor je als klant, dat mis je soms bij een ander wel. Echt een aanrader wil je eens lekker eten, ook hun thuisbezorging is perfect.

7. Peter van Oosteren

Sinds de opening heb ik hier 5 keer gegeten.

In de eerste weken na de opening was de kwaliteit voor een wokrestaurant erg hoog. De afwisseling met de braziliaanse bbq en mongolian wok is erg welkom naast de standaard wok en teppanyaki grill.

Ook het systeem met de nummertjes aan je bord, zodat je niet meer in de rij hoeft te staan, is top. Ik vind wokken vaak ongezellig, je zit met een groep nauwelijks met elkaar aan tafel, de helft is vaak weg.
    Hier is dat minder het geval. D.m.v. clipjes aan je bord met nummertjes, weet de bediening van wie het bord is. Deze wordt dan aan tafel gebracht en hoef je niet te wachten in de rij voor de chef.

Het restaurant werd met elk bezoek die ik bracht echt alleen op alle punten slechter en slechter. De kwaliteit van het vlees werd slechter, de bakken werden niet/nauwelijks bijgevuld, minder variatie in het eten, slechtere service.... etc etc.

Ook wordt er geschoven met het wok concept. De ene keer waren drankjes inbegrepen, dan weer niet. Ene keer is het 21 euro en de andere keer 25 euro op een donderdag. Onduidelijk!!! Ook het ontbreken van een drankkaart op tafel vind ik ontzettend slecht. Veel mensen staan bij de rekening voor een verrassing.

Het personeel is jong en onervaren. Er ontbreekt een duidelijke leiding en dat zie je als klant direct. De laatste keer dat ik er was vroeg ik aan een van de meisjes die ons bediende, of ik nog een drankje kon bestellen. Ze nam het op en zou het zo komen brengen.
    Nadat ik haar in een half uur een aantal keren voorbij zag lopen zonder drankje, vroeg ik waar mijn bestelling bleef.
    Wat volgde was een stilte van een minuut met een wat afwezige staar (ontzettend ongemakkelijk voor de hele tafel). Vervolgens draaide ze om. Zonder een woord gezegd te hebben en ze weg... Een heel apart moment en bovendien ontzettend onbeschoft. Het drankje heb ik niet meer gekregen en het was voor ons een teken om maar te gaan.

Nee, ik kom hier niet meer terug. Een fan van wokrestaurants ben ik al niet, maar bij mijn eerste 2 bezoeken was ik echter erg positief. De laatste 3 hebben een goede eerste indruk compleet verpest. Jammer, ik dacht eindelijk een wokrestaurant gevonden te hebben die mij wel beviel.

+ Braziliaanse BBQ
    + Mongolian Grill
    + Breng aan tafel-systeem

- Compleet onduidelijk over prijzen en regels
    - Slechte, langzame, luidruchtige, chaotische, onervaren, ongeïnteresseerde bediening. Lijkt op een MAVO klas met corvee.
    - Bakken voedsel worden niet/nauwelijks bijgevuld. Op = op!
    - Kwalitatief matig.
    - Verder weinig bijzonders.

5,9
  8. Peter van Oosteren

Nu cafetaria de Wok is verhuisd naar Lim's Woktaria is het qua inrichting/pand er alleen maar op vooruitgegaan.

Voor mij al jaren een ondergewaardeerd/verborgen plek om "Chinees/Indisch" te eten in Enschede. Geen culinaire hoogstandjes, maar dat hoeft ook niet. Dit is een eethuis, geen restaurant.

Gegarandeerd een flink vol bord en een volle maag voor een zachte prijs (6-7 euro). Het eten is afhankelijk van wat je besteld goed tot erg lekker (met als absolute uitblinker de eend!). Voor minder dan een euro kan je er onbeperkt Chinese thee bij drinken.

Mijn voorkeur boven de FusionWok2Go-achtige tentjes of de typische afhaal Chinees. De zaak is trouwens populair bij de Aziatische internationale studenten.

+ Grote porties
    + Prijs
    + Jasmijn thee
    + Eend

- Simpele standaard bami/nasi
    - Culinair niet spannend

9. Peter van Oosteren

Aan de dure kant, maar de broodjes zijn zeker van hoge kwaliteit. Ik ben zelf niet zon broodjes-liefhebber, maar ik weet wanneer ik een goed broodje eet. De broodjes van zaakjes in het centrum en toko's als Subway verbleken bij de Broodbode. Heb je het geld er voor over, is het een aanrader.

Minpuntjes voor de soms wat kille sfeer die er hangt als je binnenkomt wanneer het personeel het druk heeft... Voelde eens wat ongemakkelijk...

De tent heeft een leuke uitstraling (interieur, huisstijl, presentatie). De eerlijke ecologische/biologische/eerlijke look is top. Voor mij dan toch raar als ik een broodje soms dan in een styrofoam bakje krijg...

+ Vers!
    + Broodjes van hoge kwaliteit
    + Leuke huisstijl en uitstraling

- Druk in de tent = ongezellig
    - Niet goedkoop
    - Verpakking doet soms afbreuk aan uitstraling

10. Steakhouse Enschede

Peter van Oosteren

Zonder twijfel de beste steaks van Enschede. Een slechte steak heb ik hier in alle jaren nooit gehad. Het is erg lekker hoe ze op de houten snijplanken worden geserveerd met van die zongedroogde tomaatjes onder de steak. Minpunten (en de reden waarom ik geen 10 geef) gaan naar de bijgerechten. De aardappels die standaard worden geserveerd zijn soms toch echt iets aan de aangebrande kant en zijn verder wat saai. Ook de salade is voor mij niet echt bijzonder. Jammer.

De tent zelf heeft een leuke uitstraling en is leuk ingericht. Stijlvol maar toch toegankelijk. Het spreekt mij in ieder geval erg aan. Enige minpunt is voor mij de bankplaats tegen de muur. De laatste keer dat ik hier zat, voelde het als een oude stoel. Er zat al helemaal een "zitkuil" in... Misschien thuis op de bank lekker, wanneer hij is aangepast aan je eigen kont. Niet fijn in een restaurant.

Wat mij het meest weerhoud om compleet met lof te gaan zaaien over Goodys is de prijs... Toch een van de duurdere plekken om te eten in Enschede. Voor mij persoonlijk, toch altijd NET iets te duur om spontaan te gaan eten.

De bediening is hit & miss, vaker negatief dan positief. Mijn ervaringen zijn verschillend van chagrijnig/vermoeid, onhandig of niet alert personeel. Ben er nooit slecht behandeld, maar heb ook nooit het gevoel gehad van een hartelijk welkom.

Over het algemeen vind ik Goodys een prima tent. De bediening mag toch echt wel wat beter en als de bijgerechten van de zelfde kwaliteit als het vlees zouden zijn, was de prijs / kwaliteit verhouding voor mij ook wat beter. Ik kom hier nog af en toe, de steaks blijven heerlijk. Ook al is het vlees bij Goodys de beste van de stad, het zijn de kleine dingen die mij weg houden.

11. Gisteravond a la carte gegeten en het was in 1 woord top, kan er verder veel over zeggen maar echt alles was geweldig. Komen hier zeer zeker terug. Een van de beste bistro's in Twente.

12. We zijn er al een paar keer geweest elke keer was het uitstekend, of je nu van kaart eet of het dag menu neemt. Je wordt er uitstekend bediend, altijd even vriendelijk. Ga er heen en beoordeel zelf, in een woord heerlijk, niet twijfelen.

Groet willy

13. Leon en Marieke

Gisteravond bij het koetshuis gegeten. Wij hadden hier hoge verwachtingen van na het lezen van de recensies. Helaas is het tegendeel gebleken. Wij hebben vooraf een 8 gangen diner geboekt. Bij binnenkomst heb ik aangegeven dat mijn vrouw zwanger is, dus rauw vlees, rauwe melk en alcohol zijn uit den boze. Wij zijn gestart met een stukje zalm waarvan de bediening niet kon aangeven of deze vers was. Bij de vierde gang, nog steeds hongerig vanwege de kleine porties, werd ons een spoom geserveerd... In een spoom zit toch champagne? Bij de volgende gang kregen we zelfs biefstuk welke niet doorbakken was. Hebben daar een portie friet bij besteld om de honger enigszins te stillen. Bij de 7e en tevens laatste gang (!) kregen we een kaasplankje waarvan bij navraag bleek dat mijn vrouw geen enkele kaas mocht hebben. Wij hebben ons ongenoegen vervolgens bij een medewerker geuit en heeft hierover melding gemaakt bij de gastheer. Deze gastheer (op de hoogte van de zwangerschap) liet ons via deze medewerker zijn excuses aanbieden middels een kopje koffie van de zaak. Als klap op de vuurpijl kregen we de verkeerde rekening. De bediening was prima, het (niet) optreden van de gastheer is de reden om dit restaurant niet meer te bezoeken.

3,7
  14. Heerlijk gegeten met nog een stel. 't Was erg druk, maar dat leverde voor de bediening geen problemen op. Het eten was heerlijk, zowel voor-, hoofd- als nagerecht. Tussen de gangen door werd voldoende tijd genomen.
    Wij komen zeker weer.

15. fam. stronks

Wij hebben gisteren heerlijk gegeten! het idee van de open keuken is leuk, begroet worden door de koks, het is ook erg leuk om ze aan het werk te zien. het eten was prima, net als de bediening!

wij komen terug fam. stronks

16. Beste shoarma van Enschede, en de lambsrack was ook echt voortreffelijk.

17. Chinees-Indisch Enschede

Altijd druk, echt een super goeie chinees, kom hier al jaren! In de loop der jaren is het allemaal wel duurder geworden, maar nog steeds goed en lekker.

18. Mooi pand, leuke bediening... maar het eten vind ik wat minder, en als je dan kijkt wat je er voor betaald.. beetje jammer.

19. Hier hebben ze goeie spareribs! Erg leuk zaakje, lief ingericht,
    verschillende stoelen enzo, overal leuke lampjes en bezienswaardigheden.

Eten super lekker, had als voorafje mosselen met kruidenboter, en dat was lekker! En als hoofdgerecht de spareribs.. echt om je vingers bij af te likken.

20. Gisteren hier gegeten, eten was echt super lekker, heeel lekker mals vlees, was goed te doen. Was alleen minder dat de ober onze drankjes was vergeten maarja ach kan gebeuren.

Ik wil hier zeker wel vaker eten.

21. Heb mijn 50 ste verjaardag hier gevierd met 35 gasten.
    Fantastisch voorgerecht in buffet vorm van pittige mosselen, zalm, kaas, salades etc. Na het voorgerecht het warm buffet. Met heerlijke chilli concarne, groente uit de oven, spareribs, biefstuk, lamskotteletten etc. Om je vingers bij af te likken. Als nagerecht heerlijke taart. Natuurlijk waren er ook de juiste wijnen te nutigen. Ik zelf dronk een droge witte wijn. De bediening was perfect, ook alle gasten waren dik te vreden. Kortom een aanrader voor verjaardagen, bruiloften etc. Voor mij was het een onvergetelijke avond.

22. Italiaans Enschede

Geweldig restaurant, en vrolijk personeel.

eten was super lekker, drankjes waren lekker! En na het eten kon je zo hop aan de bar, heerlijk!

23. Heerlijk gegeten! Je proeft dat er gekookt wordt met goede producten en wat je voor je neus krijgt is ook een feest voor het oog.
    De menukaart heeft voor ieder wat wils en het personeel kan advies geven over de wijnkeuze.
    Al met al een superavond gehad, met heerlijk eten, vriendelijke en oplettende bediening in een mooi restaurant.

24. Vorige week hier gegeten, was erg druk, maar werden vlot en vriendelijk geholpen. Kozen voor een verassingsmenu, helaas was het niet erg lekker, wel grote porties. Tussen het koude en warme bijna een uur moeten wachten, mensen naast ons werden veel sneller geholpen(kregen al 2 gangen voor ons en wij nog niks gehad) en toen het kwam, waren de gefrituurde uienringen(gewoon van die fabrieksdingen) al oud, met een kwak saus erop. Ook de garnalen (veels te veel) waren ongekruid. Ossenhaas doorbakken met een verdacht sausje erop, enz. Meisje wat ons hielp deed erg haar best, rest vd bediening helaas minder. Verkeerde bestelling, glazen niet meenemen, etc. Al met al leuke tent, helaas het eten wat minder, wellicht toch gewoon losse dingen bestellen, misschien is het dan wel vers en krijgen we niet de restjes met verdachte overheersende kruiden erover.

25. Evelien

We hebben er zondagavond heerlijk gegeten. Leuke kaart, verrukkelijke gerechten en vriendelijk personeel. We komen zeker nog een keer terug!

26. osmen27

Heerlijke broodjes gegeten met verse vleeswaren en super lekkere koffie.
    Bedienende dames en heren waren zeer attent en hlpvaardig. Dank je wel!

27. Hugo

Wij eten hier regelmatig een dagmenu voor 8.50.
    Gewoon een heerlijk bord eten , uitstekende prijs / kwaliteit verhouding. Aanrader als je in Enschede bent.

28. Dit was jarenlang een van de betere retsaurants van Enschede. We hebben hier deze week gegeten en het was erg matig. Vlees was droog, bij vraag naar wat extra brood kregen we er een armetierig half mandje brood bij. Na aangegeven te hebben dat het vlees, dat ik niet heb opgegeten, droog was, werd er gezegd: 'daar krijgen we normaal nooit klachten over'. Daarmee was de kous af. Wel werd steeds geprobeerd om via de kinderen extra glazen drinken te verkopen. Beetje goedkoop maar het werkt natuurlijk wel, echter, naar mijn mening, niet op de lange termijn.

Daar komen we dus niet snel weer. Erg jammer van een restaurant waar je vroeger echt lekker kon eten.

29. Heel gezellig Grieks restaurant met vlotte vriendelijke bediening. We hebben hier al vaker gegeten en blijven terugkomen. Wij vinden het voorgerecht garnalen in roomsaus zo lekker, die bestellen we dan ook elke keer als we hier eten, heerlijk!

30. John Willemsen

Afgelopen week hier gegeten met mijn vrouw en kinderen. Een dikke vette aanrader en naar onze mening het beste eten van Enschede!