La Cucina in Enschede

Betaald parkeren in Stationsplein-garage op slechts 200 meter! Na 19.00 uur kunt u gratis parkeren op het stationsplein zelf(beperkt aantal plaatsen).

Tegenover treinstation en busstation! Beide start- en eindhalte!

Bezorgrestaurants in de buurt van La Cucina

• High tea: € 19,50

5. Betalen pin Master Card Visa

1297872050 87
1318199473 87
1419836587 69

1. Kim

2. Het eten was van redelijk niveau, niet geweldig qua smaak. Smaakte in ieder geval niet vers. Maar dat was nog niet het ergste.. Erg agressief overkomende 'meneer' in de bediening. Brutaal en grof in de mond. Daar durf je niks tegen te zeggen. Hierdoor komen wij niet meer terug!

3. De plek is geweldig, de service was ook heel goed maar voor de rest vonden we het echt teleurstellend. We vonden het eten niet goed voor de prijs. Het brood was droog, er zaten geen groenten of zo bij de gerechten...zelfs de aardappeltjes bij de vis werden apart in rekening gebracht zonder dat het vooraf gemeld werd :-(

Jammer!

4. Na lange tijd weer eens gegeten bij La Cucina en dat is zeer goed bevallen. Wij hebben gekozen voor de andere manier van eten: onbeperkt kleine gerechten naar keuze. Heel gezellig en lekker. Aanraders zijn : insalata di Formaggi, Gnochetti di pesce, Saltimbocca en tot slot de amandelkoekjes met dessertwijn. De eigenaresse is echt op en top een goede gastvrouw. Ze maakt het bijzonder. Haar man kookt al dit lekkers. De moeite waard om te gaan. Wil je niet al die kleine gerechtjes, dan is er ook een kaart met gewoon, voor- hoofd- en nagerechten. Stonden ook erg lekkere dingen op.

5. Met ons vieren hebben we heerlijk gegeten bij La Cucina. We hadden een tafel aan het raam en keken uit op het drukke stationsplein. We hadden goed uitzicht op de open keuken, dit bepaald mede de leuke sfeer in het restaurant. We hebben ons laten verrassen door de kok en het eten was voortreffelijk. De bediening was goed, precies zoals bediening moet zijn, kundig maar vooral niet te opdringerig. Kortom wij hebben erg genoten en daar een hele leuke, maar vooral lekkere avond gehad. Echt een aanrader.

6. Heb wel eens beter gegeten, bij deze zaak hoeft voor mij niet weer. Niet twee borden op dezelfde manier opgemaakt. Geen liefde in de gerechten.

7. We hadden een tafel voor 4 personen aan het raam. Maakte het extra leuk.
    Het dineetje was prima. Leuk geserveerd, heerlijke gerechten en lekkere wijn.
    De hele entourage werkte mee aan een leuke avond.

8. Goede kwaliteit met bijpassend goede wijnen, dankzij sommelier.
    Italiaanse keuken biedt veel!

9. Regelmatige gast

Heerlijke wijn en spijs combinaties, goede bediening en sfeer. Hier proef je de echte italiaanse keuken!

10. Dick Tump

We waren al eerder in het forum cafe wezen eten en een keer in het restaurant, beide keren naar tevredenheid.

Vandaag zijn we weer wat gaan eten bij het forum cafe. Het eten was er weer heel erg goed, alleen mijn vrouw had een salade en die portie bleek erg klein te zijn. Bij navraag door ons gaf degene die ons bediende aan dat dit de normale portie is voor een lunch. Maar als je het vergelijkt met hun pasta, wat zelfs iets goedkoper was dan de salade, was het een kleine portie. Het was ook vrij weinig vergeleken met andere plekken waar we hebben geluncht. Dus naar onze mening duidelijk te duur voor de portiegrootte.

Daarna bleek bij de rekening dat er geen 10% korting van de lunch af was gegaan, terwijl op het bord buiten stond dat er 10% korting van de lunchgerechten af zou gaan. Als verklaring werd gegeven dat dat alleen tussen 12:00 en 14:00 was (wij gingen er tussen 15:00 en 16:00 lunchen), maar dat stond niet op het bord. Ik vind dat ze dan dat bord weg hadden moeten halen, of het van tevoren hadden moeten aangeven aan ons. Dit is een beetje lullig om achteraf achter te komen, maar ik ga voor die 10% daar niet moeilijk lopen doen.

We zaten buiten en het oogt daar ook niet echt gezellig, zeker niet omdat er nu ook allemaal verbouwingen zijn. Maar ook los daarvan is het niet een gezellig terras. Binnen in het forum cafe doet het ook een beetje onpersoonlijk aan. Het restaurant daarentegen is echt veel geslaagder en voelt een stuk gezelliger aan qua sfeer.

Al met al wel nog steeds een positieve ervaring, maar wel met een beetje een vervelende nasmaak, doordat La Cucina zo niet echt klantvriendelijk overkomt. Als we puur naar de kwaliteit van het eten kijken (en dat is ook belangrijk) is La Cucina en hun forum cafe wel echt een aanrader.

11. Een heerlijke en culinaire avond gehad bij La Cucina. Vooraf kregen we brood met een zalige tapenade en huisgemaakte olie. Als voorgerecht gekozen voor de vitello tonnato en de tomatenbouillon. Goede porties en beiden hoog op smaak! De hoofdgerechten kwamen op mooi opgemaakte borden. De kalfswang in marsala jus was om te zuigen en de rode mul met garnalen mousse was helemaal top!
    We hadden gekozen voor een droge, witte wijn. De sommelier raadde ons de Est Est Est aan en deze was geheel naar onze smaak. Als afsluiting een perfect gezette kop koffie met een lekkere Limoncello. Wij hebben, mede dankzij de enthousiaste bediening, een heerlijk avondje uit gehad en komen zeker terug!

12. Lizette

Gisteravond voor de eerste keer gegeten bij La Cucina en wat een goede ervaring. We hebben ons laten verrassen door de chef met het Taste of Italy menu en hier zeker geen spijt van gehad.

De bediening heeft ons uitstekend geadviseerd over de wijnen, ook al dronken wij per fles, er zijn 2 uitstekende wijnen voor ons geselecteerd.

Wij komen zeker terug!

13. Dorinda Hensema

Na een keer in het restaurant te hebben gegeten en eenmaal in het Forumcafé kan ik met overtuiging zeggen: het eten is met zorg en kennis bereid. De gerechten smaken puur en heerlijk. Ook de bediening heeft aandacht voor de klant en de sfeer is er relaxed.

Absoluut een aanrader en voor herhaling vatbaar!

14. Vrijdagavond 10 mei gegeten bij La Cucina. Wij hebben ons culinair laten verrassen door te kiezen voor 'The taste of Italy' met bijpassende wijnen.
    Eten was ronduit heerlijk. Vooral het voorgerecht was een smaakervaring. Keuze van wijnen past goed bij het eten.
    Bediening erg vriendelijk en behulpzaam.
    Porties zijn niet groot, maar dat wordt dan ook vooraf door de bediening aangegeven, waarbij je kunt kiezen voor grotere (nederlandse) porties.

Een aanrader!

15. Vrijdagavond 26 april er gegeten. Voorgerecht was gewoon goed (€ 10,00).
    Als hoofdgerecht hadden we voor ossenhaas gekozen € 19,00). Op het bord lag een stukje vlees wat de 100 gram maar net haalde. Een paar tomaatjes er omheen en wat pijnboompitjes enzo en dat was het dan. En als het een perfect klaargemaakte ossenhaas was had ik me nog stil gehouden... maar in iedere willekeurige bistro bereiden ze 'm beter. Voor een beetje spaghetti erbij moest apart besteld en betaald worden. Die spaghetti smaakte dan wel weer goed trouwens. Maar al met al heel veel betaald voor te weinig en kwalitatief matig eten. De horeca heeft het moeilijk, dat snap ik. Maar je klanten de deur uit laten gaan met een bekocht gevoel is niet erg zakelijk. Wij komen er echt niet weer.

16. Op dinsdag 26 maart gegeten bij La Cucina. Wij waren op tijd, omstreeks 17.45 uur. Bij aankomst boven na een paar minuten voor de deur te hebben gestaan gingen we maar eens kloppen op de deur. De dame achter de bar had compleet geen idee dat er mensen stonden, "een erg warm onthaal". De anti pate die besteld was zag er erg belovend uit maar de waterige carpaccio met een hoopje ruccula en ongeroosterde pijnboompitten was erg inspiratieloos. Toen het hoofd gerecht kwam werd ik pas echt geschokt. De gerechten kalfswangetjes en voor de dame lamsbiefstukjes had het gewicht van 80 tot 90 grami in totaliteit, dit is zeer zeker geen hoofdgerecht (in een olvarit potje voor baby"s zit nog meer). Toen de gast heer het hoofdgerecht uithaalde en ik aangaf dat ik de portionering veel te klein vond gaf hij aan dat ik maar meer gangen moest nuttigen. Dit is wel heel erg onbeschoft. 95 euro lichter en om de honger te stillen maar naar een cafetaria gegaan. Voor dit geld met 2 personen mag je toch op zijn minst voldoende te eten krijgen.

P.S. ik heb hier nog nooit een recensie geschreven maar dit was echt schandelijk.

17. Vol goede moed na positief nieuws ben ik afgelopen zaterdag naar La Cucina gegaan. Deze keer waren de eigenaren er niet en dat was direct terug te zien en te proeven in het gerecht. Het was ronduit slecht. de saltimboca had saus alsof je bij een kaugomballen automaat stond (de kok heeft geen idee van de verhouding met marsala wijn en heeft zeker niet zelf geproefd. Het voorgerecht was niet speciaal en smaakloos. Heel karig en mager. Ik hoop dat het een keer een fout is geweest anders heeft het geen lang leven. Het is wel een zeer sfeervol restaurant.

18. Mooie sfeer, top bedining. Het Serveren van het eten was heel traag, some 1 uur tussen de gerechten.
    Eten was goed, maar niet subliem. De risotto was te droog, de steaks waren niet warm genoeg.
    Jammer.

19. Uitstekende kwaliteit italiaanse keuken. Kom graag terug. Deze maand heerlijk gegeten met collegae. Bediening vriendelijk en op de hoogte. Tip neem koffie en ijs toe. Je proeft Italia!

20. Volop genoten! Mooie gerechten bereid met
    verse ingredienten, mooie wijnen, sfeervol ingericht
    en gastvrije ontvangst. Goede prijs/kwaliteit. Spontane bediening. Kortom een aanrader.

21. Afgelopen zondag een heerlijke en gezellige avond gehad bij La Cucina. De bediening was voortreffelijk, gastvrij en adviserend wat betreft wijn en spijs, prettig. Ze had verstand van zaken. De kaart is verrassend en zeker niet standaard, leuk!
    Verder genoten van de huisgemaakte pasta en een goede espresso met limoncello na, mmmm.
    Kortom, heerlijk gegeten, ik kom snel weer eens een keertje langs, bedankt!

22. Afgelopen vrijdag ben ik met een vriendin bij restaurant La Cucina geweest. Ze hebben hier heerlijke zelf gemaakte verse pasta's, italiaanse wijnen en echte koffie! We hebben een heerlijke avond kunnen genieten. Het is een echte aanrader en ik kom Zeker weer!

23. Ronduit slecht. antipasti: vlees direct naast garnalen: beginnersfout. Tevens met verkleurde sla. Er bleken paddestoelen te bestaan die procini heten. ik dacht eerst nog, een typefoutje. Helaas werd de paddestoel verderop nogmaals zo genoemd, kansloos...net als het aftandse interieur met bijpassend plafond. En dan: coperto vragen....schandelijk....

24. Gister maar eens een hapje gegeten bij La Cucina. We hadden er immers al vele goede verhalen over gehoord maar om ergens over te oordelen moet je er bij geweest zijn.

Samengevat kloppen wat mij betreft de goede verhalen :).

Binnenkomst, we waren kennelijk met half 7 nog wat aan de vroege kant maar kregen toch een tafeltje achterin onder een uit balans zijnde plafondventilator (typisch italiaans want de ventilator zag er wel mooi uit). Op zich gezellig maar later werd ons gevraagd of we niet liever voorin zaten, dan zagen we nog wat van de mensen en de omgeving. Ook prima, even verkassen dus. Een beetje gemorste wijn werd keurig opgelost met een nieuw glas.

Aangezien ik vegetarisch eet, is dat soms een uitdaging. Hier niet. De boodschap 'verras me maar' werd goed opgevat wat resulteerde in een voorgerecht bestaande uit een salade van gekoelde, geblancheerde groentes met een mooie dressing en stukjes brood. Heel smakelijk! De erbij geserveerde stokbroodjes, knoflookolie en huisgemaakte tapenade mochten er ook wezen!
    Hoofdgerecht was voor mij een huisgemaakte pasta met champignons, nootjes, rozijnen welke aan tafel in een grote holle granakaas werd gekiept om zo het gerecht van kaas te voorzien. Leuk en lekker!
    Als afsluiter voor mij een glaasje met wat prosecco, een bolletje citroenijs en een scheutje wodka. Lekker licht na een dergelijke forse hoofdmaaltijd. Ter afsluiter een degelijk kopje koffie met koekjes en chocolaatjes wat de avond compleet maakte.

De rekening viel mee.

Kortom, als je eens een authentiek Italiaans restaurant wil aandoen, ga dan naar La Cucina, want dat is prima (en dat rijmt ook nog eens zo ongeveer).

25. Roos

26. Gisteren avond bij La Cucina gegeten en echt genoten! De pasta's zijn heerlijk en worden op goede wijze bereid. Ook de wijn was verrassend lekker en goed! Een absolute aanrader!

27. Moi 186 punten

Kan er lang of kort over zijn, wij hebben het " taste of Italy" menu gehad met bijpassend wijnarrangement en het was van begin tot eind in 1 woord Fan-tas-tisch! Een absolute aanrader voor diegene die echt van heerlijk eten en prima wijnen wil genieten!

28. Het eten was er verrrruuuuuuukkkkkkkkkelijk.

De wijnkennis bij de jonge dames (serveersters) mag best nog iets beter, dan smaakt het eten nog verrrrrrukkkkkelijker.

De service vonden we niet helemaal kloppen, maar soms kan dat gebeuren, maar voor jullie dames een zesje, de rest was in een woord geweldig.

Ons zul je niet horen klagen, wij hebben het al aan heel wat mensen doorgegeven, dus daar zal het niet aan liggen, we zijn er binnenkort weer aan toe om bij jullie te komen eten.

Het afscheid door de eigenaresse bij het verlaten van het restaurant, maakte alles weer goed.

29. Een echte aanrader!

Heb nu een aantal keren gegeten bij La Cucina, iedere keer weer goed. Je proeft de versheid en liefde van de gerechten. Qua gastheerschap weet Séverine precies wat ze doet.

Chapeau!

30. Een bijzonder restaurant mag men dit wel noemen.

De service in combinatie met het geboden culinaire genoegen is meer dan in balans.

De gastvrouw maakt er een echt feest van door op gepaste afstand toch aanwezig te zijn, zij ziet alles en heeft oog voor details. Haar kennis m.b.t. de gerechten en bovenal de wijnen is bijzonder te noemen. De keuken weet de gast mee te nemen in de betoverende wereld van de Italiaanse keuken. De warme gerechten worden op de juiste temperatuur en op warme borden geserveerd en zijn een lust voor het oog. De balans van smaak, kleur, combinatie en temperatuur van alle gerechten zijn prima op orde vanaf de amuse tot aan de koffie. Overigens over de koffie gesproken, dit is echt een feest te noemen, prima samengesteld en geserveerd met veel aandacht.

Een restaurant waar wij in de toekomst nog veel positieve recensies over zullen lezen.

31. Samengevat:

Perfect eten, goede prijs, gastvrij. Zeker een aanrader!

Qua logistiek nog wat puntjes op de i.

Uitgebreide recensie:

Vrijdagavond op een centrale plek in het knusse restaurant hebben we heerlijk gegeten en alles goed kunnen bekijken.

We hebben gekozen voor het verrassingsmenu Taste of Italy, en dat was echt goed! De verse pasta met venusschelpen en huisgemaakte knoflookolie was onze favoriet. Trouwens ook leuk om te zien hoe de verse pasta bereid werd, met uitleg!

De amuse (terrine van paprika en mascarpone) vonden we het minst. Dachten dat de vlakke smaak kwam door de te koude amuselepels die overduidelijk rechtstreeks uit de koeling kwamen, maar toen andere gasten hierover een opmerking maakten werd onze smaak bevestigd. De gastvrouw ging hier overigens perfect mee om, zelf proeven en terugkoppeling aan de tafel, zo hoort het. De tomaten risotto (die heerlijk was) bij het hoofdgerecht vonden we te veel van het goede, we hadden immers een flinke portie pasta als tussengerecht gehad.

Door onze centrale plek met zicht op de keuken en de uitgifte zijn ons wel een aantal zaken opgevallen. Tussen de gangen/gerechten door hebben we relatief lang gewacht en onze lege borden bleven lang staan, evenals lege glazen. We hadden met gemak het dubbele aan consumpties kunnen gebruiken. Er leek geen systeem te zitten in de bediening, er werd veel heen en weer gelopen, vaak met lege handen.

Door de beperkte ruimte voor de pass worden gerechten door de keuken op de broodplank en de pastabar gezet. Sommige borden hebben daar zeker 20 tot 30 minuten gestaan.

De verklaring die de gastvrouw hiervoor gaf (minder personeel in vakantie en inwerken nieuwe medewerker) is legitiem, maar hiervan mag de gast natuurlijk niets merken. Een ruimere plek voor de uitgifte is geen overbodige luxe. Bij een restyling van het ietwat gedateerde interieur (met name achterste deel), kan dat wellicht gerealiseerd worden.

Perfect gastvrouwschap, compliment.

Reservering online werkte overigens perfect.

32. Het eten is verrassend, ambachtelijk bereid met verse ingrediënten. De vers bereide pasta is heerlijk smaakvol met 'n superlekkere saus. En ook 'n goed hoofdgerecht van vlees. Goede wijn-spijs combinatie! Aanwinst voor Enschede met de échte Italiaanse ambachtelijke keuken.