De Ouwe Compagnie in Enschede

1419130203 81
1472111962 82
1513319997 82

1. leonie beekmans

We hebben hier afgelopen zaterdag met 11 personen gegeten. Allemaal a la carte. Het was heerlijk, goed warm en alles voor iedereen op tijd op tafel. Gewoon een heel goed eetcafé!
    Zeker de moeite waard om te gaan eten als je in Enschede bent.
    Bedankt!

2. De Ouwe Compagnie is ons lievelings-restaurant in Enschede. het eten is altijd super lekker (en veel gezonde gerechten op de kaart). We worden altijd fijn geholpen en de sfeer is prima

3. In het verleden hier een aantal keren goed gegeten. Vanavond viel het tegen, er zat weinig smaak aan de gerechten. Bijgerechten waren niet bijzonder met oa aardappeltjes die aan de binnenkant rauw waren. We hadden beide bij thuiskomst erg last van onze buik. We hebben zelf het idee dat mogelijk de slakken niet goed waren. Jammer...

4. Lekker gegeten, en leuk geholpen.

5. Dagmenu gegeten. Zoals eerdere ervaringen: uitstekend! Erg blij met een restaurant in de buurt waar je zo lekker en prettig kunt eten.

6. Gezellig en een huiselijke sfeer, goed eten.

7. Mijn partner heeft een glutenintolerantie. Gebeld en gevraagd of ze glutenvrij eten konden bereiden. Hun zeiden ja en wij gingen daar eten. Hoe lekker het voor mij was, toch heeft mijn partner erg veel last gehad van het eten. Niet glutenvrij dus!! In ieder geval vraag ik mij af of de Kok wel zo schoon werkt voor mensen met een allergie/intolerantie.

8. Thomas

9. Onze ervaring is dat we heerlijk hebben gegeten, ruime porties, erg vriendelijke bediening en een gezellige entourage. De vleeskeuzes vonden we een beetje beperkt maar wat we hebben gegeten was goed op smaak en ruim voldoende.

10. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, zeer sfeervol en gezellig druk restaurantje. Het eten was heel goed, leuke gerechten en uitstekend klaargemaakt. Voor mij tot nu toe een van de betere restaurants in Enschede.

11. Vincent

Niet slecht, maar viel al met al toch een beetje tegen. Erg rumoerig (het was bomvol toen wij er waren), weinig sfeervol. Bediening niet echt vlot of oplettend (zit je een hele tijd te wachten met de kaart al dicht, maar er komt niemand). Het eten was weinig mis mee, maar ook weer niet super. De "beroemde" spare ribs vielen nogal tegen, waarschijnlijk te veel van verwacht. Die hebben we toch echt wel eens lekkerder gehad in andere restaurants.
    Verdient wel een voldoende (zeker niet slecht) maar ook niet meer dan dat.

12. Paar keer gegeten, erg lekker! 1 serveerster had haar dag vandaag niet. Volgende keer beter.

13. fera

14. marlinde holtrigter

Het eten is geweldig, maar ik heb een grote klacht. Ik loop met een rolator, omdat ik een lichamelijke beperking heb. Wij kregen een tafeltje bij het raam. We hadden het eten op, bestelden nog koffie, werd gebracht, maar er werd ons wel verzocht binnen 15 minuten te gaan omdat er nog 2 mensen kwamen met rolator.
    Het restaurant was op dat moment vol. Wij gaan weg en ik zie dat 2 vaste klanten die al aan de bar zaten, gezellig wandelend aan ons tafeltje plaatsnamen. Ik vind dit zeer ongepast en zeer onbeschoft om met rolator te spotten.
    Kom er nooit weer, jammer. Misschien als de bedrijfsleider vervangen wordt, want hij vertelde ons dit. Andere bediening niets op aan te merken.

15. Gisteravond hier gegeten. Één dame in de bediening was erg onbeleefd en langzaam. We hebben erg lang moeten wachten terwijl het niet druk was! Er kwamen gasten aan terwijl wij een half uur geleden al besteld hadden die nog eerder het eten kregen als ons. Op het toetje hebben we zelfs 20 min gewacht terwijl we zo ongeveer als enige er nog zaten. De kok stond ondertussen gewoon buiten te kletsen. Niet voor herhaling vatbaar! Eten was overigens wel redelijk lekker!

16. Ik kom hier regelmatig. De spareribs zijn erg goed, ik heb ze in ieder geval nog niet ergens beter gehad. Maar ook ben ik altijd wel te spreken over andere gerechten. Soesdijkje is altijd wel leuk om te delen bij de koffie. De service vind ik altijd gezellig. Kortom, zeker aan te bevelen. Ze mogen wel een keertje hun kaart vernieuwen, deze is al 10 jaar hetzelfde.

17. Heb eens de recensies bekeken. Het valt mij op, dat er toch altijd ontevreden mensen zijn - hoe zeer men ook z'n best doet! Ik ben in het verleden vele malen hier geweest en ben van plan, morgen weer eens te gaan.
    Tot dusverre heb ik één keer een mindere beurt meegemaakt, maar dat lag niet aan het restaurant, maar aan mij. Buiten gegeten - terwijl ik daar een hekel aan heb!
    Dit restaurant is beslist aan te raden. Prima en voldoende eten, gezellige sfeer en uitstekende bediening. En dat tegen een vriendelijke prijs, die je niet zomaar overal tegenkomt.

18. Yesterday I was there with my boyfriend and we had a really nice time. The courses were generous and served with a side dish that was included in the price. We took carpaccio and a salad with meat as a starter; cheese fondue and ribs as main courses. We spent 30 € each, that is not too expensive considering the quality and the quantity of the courses.
    The menu is dutch only but you can find (and translate ;) ) it on their website, btw the waiters will kindly answer your questions.

19. We waren door vrienden uitgenodigd, we hebben heerlijk gegeten en er hing een goede sfeer, compliment voor de bediening en de service het opdelen van het voorgerecht echt top
    Het is een aanrader voor een avond gezellig uit eten te gaan, verstandig is om te reserveren
    Dank voor de prima service!!

20. Willem. De koog

Wij hebben afgelopen zaterdag gegeten bij de ouwe compagnie. Ik had gekozen voor de asperges met ham, vond de asperges redelijk. (thuis smaakt het toch net iets beter) mijn echtgenote had een lekkere salade (is vegetarisch), sfeer was erg gezellig en druk.

Blijkbaar staat dit restaurant wel open voor de feedback van de gasten.

Heb wel eens smakelijker gegeten, echter smaken verschillen.
    Zal volgende keer niet nogmaals hier komen, maar dat doen wij zelden. Alleen wanneer alle zaken boven verwachting zijn komen wij de tweede keer eten

21. Heerlijk gegeten...
    Vriendelijke bediening, verse producten en asperges met ham zeer lekker.

22. es 13 punten

Gisteren met collega`s hier gegeten.
    Voorgerecht was prima, ook het nagerecht was lekker, al ben ik niet zo`n toetjes mens.
    Het hoofdgerecht was echt niet goed. De asperges waren te hard, waren waterig en bij 3 collega`s zat er nog zand op. We hebben dit gemeld aan de ober. Vroeg of we wat anders wilden hebben, maar we zaten al best vol van het voorgerecht, dus dat was niet nodig. Zand was volgens hem onmogelijk. Toch gaven we alle drie dit afzonderlijk aan. Ben nu twee keer hier geweest en ik ben niet kapot van deze tent!
    De kwaliteit kan veel beter!

23. Gezellig, lekker, veel en goedkoop. Wat wil je nog meer?

24. Afgelopen vrijdag voor de tweede keer hier gegeten, het was heerlijk! Heerlijke gerechten met leuke namen. Camembert als voorgerecht en een heerlijk kiprommeltje gegeten. Sfeer was erg goed en het was druk. Zeker een aanrader!

25. Prima eten tegen een goede prijs! De drukte zegt genoeg: goed & gezellig.

26. F 146 punten

Heerlijk eten, iedere keer weer.
    Brood vooraf smaakt goed, weer eens wat anders dan het standaard stokbroodje.
    De carpaccio is super. Kaasfondue ook heerlijk, mag wel wat meer brood bij, want door het te serveren in het brood is het brood niet goed op te eten!

Bediening is snel, vakkundig en vriendelijk.

27. Ik ben hier al een paar keer geweest, samen met mijn man maar ook met vrienden, de laatste keer op 22 juni jl. Het is in Enschede ons favoriete restaurant geworden: het eten is altijd even prima klaargemaakt en de bediening is meer dan super. Je moet wel altijd reserveren, zelfs aan het begin van de week, want het is er altijd bommetje vol. Geen wonder, met die kwaliteit voor die prijs...

28. Olaf 24 punten

We hadden gereserveerd voor 18.00 op vrijdagavond en duidelijk aangegeven dat we met 3 volwassenen en 2 kinderen kwamen. Dat was allemaal prima en geen probleem en er werd heel relaxed over gedaan, alles was goed. We kwamen aan om 18.15 a 18.20 (je weet wel met kinderen ;) en werden nog voordat we het restaurant maar konden betreden er weer uitgebonjourd "u had de reservering om 18.00 uur!, nu is er geen plek meer". We werden bij het direct naastgelegen restaurant binnengestuurd, maar er werd gedaan alsof dat ook van de ouwe Compagnie was... maar dat was dus niet zo. Schandalige service of gebrek daaraan, heel jammer.

29. Zijn op 04-06 2011 met een groep van 8 personen gaan eten.

Prima bediening, snel en goed. Ook de keuze en het eten was uitstekend. Compliment.

30. Dit is echt 1 van m'n meest favoriete restaurants uit Enschede! Ik kom hier heel graag! Hier ben ik voor het allereerst uit eten geweest met een vriendin en later nog eens met m'n vriend 2 keer, echt een aanrader!

De sfeer is fantastisch, het eten is fenomenaal en de bediening is uiterst goed. En ik ben behoorlijk kritisch, vooral op de bediening. Maar hier is niets op aan te merken!

Een goed restaurant voor vrienden, (volwassen) familie of een romantisch diner. Let wel: het is goede kwaliteit, dus geen studentenprijs!

31. In korte tijd twee keer wezen eten bij dit restaurant en telkens buiten voor het restaurant met mooi weer. Goede voorgerechten, lekker goed stuk vlees en bijgerechten. Beetje meer aandacht voor de opgebakken aardappelen is gewenst, maar totaal gezien lekker gegeten en vriendelijke bediening en normale prijzen. En mensen met glutenallergie kunnen hier ook prima eten. Een aanrader.

32. fam. Petersen

Wij hebben hier 04-03-2011 gegeten, het voorgerecht was bij beiden erg lekker en goed (vooral de ossehaasstukjes).

Het hoofdgerecht vonden we wat minder goed, bij mij waren de lamskoteletten niet helemaal gaar. Ook de bijgerechten (gebakken aardappeltjes, salade en komkommersalade) vonden we niet helemaal super.

33. We hebben hier 30 dec 2010 gegeten. Het eten was erg goed (kippenlever, ossenhaas), de wijn super. Voor de wijn hadden we de Navarra besteld. Paar slokken gedronken en deze was goed. Eigenaar liet ons toen toch ook de Malbec uit Argentinië proeven. Deze was net iets beter. Spontaan werd de fles Navarra omgeruild voor de Malbec. Het was een volle bak. In 30 minuten zijn er zeker 10 a 15 mensen teleurgesteld, die ook wilde eten maar wat niet kom omdat het vol was. Prima eetgelegenheid, gedreven en bevlogen eigenaar die van zijn vak houdt. Echt een aanrader.

34. Erg leuk, lekker en gezellig restaurantje.

Eten is lekker, bediening is goed en de prijs valt ook erg mee.

35. Het leukste restaurant van Enschede.

De kwaliteit van het eten en de is altijd zeer goed.

De bediening is vlot, ongedwongen en vriendelijk en iedereen voelt zich er welkom.

En dan heb ik het nog niet gehad over de gunstige prijs die je betaald.

36. Marc

37. Op een vrijdagavond. Zeer druk, maar gelukkig was er gereserveerd. Jammer dat de bar wat aan de kleine kant is waardoor je staand in de doorloop van de bediening je aperitief drinkt als je even op je tafeltje moet wachten.

Service is uitermate vriendelijk en correct en zeer attent. Menukaart is spannend om te lezen, zeker de woordspelingen waarmee de gerechten omschreven worden. Kaart biedt voor ieder wat wils. De gerechten worden goed gepresenteerd, smaak is pirma, alhoewel de sauzen beter echt apart geserveerd zouden kunnen worden. Al met al een aanrader als men ontspannen en gezellig wilt tafelen.

38. nyn 25 punten

Leuke kaart! Lekker eten en aardige bediening. Niets mis mee.

39. Harry Faber

Met z'n drieën in de Walstraat naar een leuke eetgelegenheid gezocht.

Omdat buiten stond aangegeven dat er asperges waren deze geprobeerd. En... ze waren voortreffelijk, precies zoals je asperges op z'n Hollands verwacht. Perfect aantal, met de goede saus en de beenham.

Verrukkelijk!

Dan de bediening: rustig, zeer professioneel en vriendelijk!

Een restaurantje dat van ons een ster krijgt!

40. We zijn met 4 dames gaan eten.

Het was heerlijk. Je kunt gerechten aanpassen, bijvoorbeeld zonder basilicum of zonder slagroom.

Verwarmde borden voor de warme gerechten; heel belangrijk.

De porties waren erg groot. Veel waar voor je geld.

Voor herhaling vatbaar.

41. Goed restaurant, vriendelijke bediening. Hoofdgerecht was gewoon aan te passen aan de persoonlijke smaak.

De biefstuk was perfect gemaakt, heerlijk mals en een smakelijke saus. Ook de tagliatelle viel heel goed in de smaak, en geen kleine porties.

Bijgerechten waren ook goed van smaak en ruim voldoende qua hoeveelheid.

De entourage is leuk en gezellig, maar wel eenvoudig.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Een volgende keer in Enschede kom ik zeker weer langs.

42. Leuke gerechten op de kaart, prettige service en bediening.

Goede kwaliteit-prijs verhouding!

Echte aanrader!

43. Elke keer is het weer genieten. Wat een fantastische plek voor een super etentje. De kaart is compleet, de gerechten gemaakt met verse ingredienten.

Bediening is correct maar gezellig. Ook de zaak is echt gezellig.

Voor iemand die lekker en ontspannen wil eten: dit is de plek. Reserveer wel want ze zitten vaak vol (dat geeft ook wel iets aan...)

44. Zo'n leuk restaurant!
    Je komt er binnen en je voelt je thuiskomen in een warme, gezellige omgeving.

Heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht. En het was zoveel dat we het echt niet opkregen!

Leuke mensen ook die er werken. Hele aardige, vriendelijke en hulpzame mensen.

Echt het beste restaurant in heel Enschede. No doubt :-)

45. Leuk, lekker, en absoluut goede prijs kwaliteit! En een hele lieve eigenaar!

46. Gewoon goed en lekker eten.

47. Waren er nog nooit geweest, maar dachten gewoon eens proberen en ik moet zeggen zeer gezellig en goed gegeten, vriendelijk personeel.

Echt het gevoel dat je welkom bent.

48. Wij eten vaker bij dit gewelidige eethuys. De bediening is altijd super gericht en beleefd. De laatste keer werden we geholpen door Monique, nou werkelijk fantastisch deed zij het! Super gegeten, goed wijnadvies van Monique, een top avond.

49. Lekker maar niet uitgesproken gegeten voor een zeer nette prijs. Drukke avond, alle tafels bezet.
    Bediening was dat niet helemaal gewend, of waren met te weinig. Wel lastig dat goed te krijgen met slechts 9 tafels.

50. we komen er regelmatig en de kwaliteit is uitstekend en zeer betaalbaar.