De Kleine Bistro in Enschede

Een smakelijke maar ook gezellige avond.

ma Gesloten
di Gesloten
wo Gesloten

Omschrijving

Welkom bij De kleine Bistro!

Bij ons in de bistro streven wij naar de gezellige sfeer, een leuke avond en natuurlijk goed eten. Met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Wij zijn Niek en Lieneke, en wij zijn de trotse eigenaren van De kleine Bistro. Ondertussen bestaan we al bijna weer 7 jaar. En runnen nog met zeer veel plezier onze leuke, knusse bistro in hartje Enschede.

Niek vind je in de keuken, en ik (Lieneke) sta voor iedereen klaar in de bediening. Wij hopen samen jullie niet alleen een smakelijke avond maar ook een gezellige avond te bezorgen.

Graag tot ziens in De kleine Bistro

Niek en Lieneke

ma Gesloten
di Gesloten
wo Gesloten

1631959141 95
1676319227 94

1. Marjolein

Heerlijk, in alle rust, gegeten. Prima, vriendelijke bediening in een gezellige omgeving. We gaan zeker vaker naar De Kleine Bistro. We hadden, in combinatie met een theatervoorstelling, een topavond!

2. Mooie kleine bistro met vriendelijke bediening.
    Eten was perfect.

3. Cor Vermeer

Gerechten waren heerlijk.
    Service goed.
    Sfeer erg leuk was buiten op terras erg gezellig.
    En de prijs is prima.
    Een aanrader is dit zeker.

4. Guus van Deurzen

Zoals alle voorgaande keren was het eten voortreffelijk. Je bent daar écht te gast en de bediening is gemoedelijk en hartelijk.

5. Gezellige bistro, met lekker eten, goede prijs kwaliteit verhouding zeker een aanrader.

6. Lekker en gezellig.
    Leuke bediening.

7. We waren met ons achten en hebben heerlijk gegeten. Een paar lokale produkten en een whiskey proeverij bij het desert, heel leuk.

8. Marianne Daamen

Super vriendelijk en een heel welkom gevoel! Het eten was lekker en mooi opgediend. Chapeau.

9. Als altijd, hartstikke lekker in een ongedwongen sfeer

10. Leuke bistro, vriendelijke bediening, lekker gegeten.

11. Marieke

Voor het eerst bij de kleine Bistro gegeten. We hebben heerlijk gegeten, de porties waren perfect. De bediening vlot en vriendelijk. De wijnglazen vonden we zo mooi dat we ze voor thuis hebben besteld :)
    Wij komen zeker terug!

12. Het eten was echt top. We hadden de tomatensoep, rib eye en biefstukpuntjes. Ook was de service prima. Gezellige sfeer.

13. Natasja

Heerlijk gegeten en top gastvrouw.

14. Frederike

Wat een gezellig en mooi restaurant, met zalig eten en top bediening! Echt een aanrader!

15. Zeker een aanrader.

16. Lekker en gezellig eten, je krijgt waar voor je geld. Zeer zeker de moeite waard om vaker heen te gaan. Je krijgt daar het gevoel of je er al jaren komt.

17. Het was erg lekker, en een gemoedelijk sfeertje! Komen zeker een keer terug!

18. Food, service and atmosphere.
    All of them were perfect!

19. Heel huiskamergezellig. Het eten was geweldig en de bediening en ambiance bijzonder gezellig. Zeker een aanrader voor een volgend bezoek.

20. F. Stopel

Heerlijk gegeten super menu. De chef kok weet wat hij maakt echt top. Bediening super en neemt de tijd voor je.

21. We hebben met een gezelschap van 4 personen heerlijk gegeten. Alle gerechten voor-, hoofd en nagerecht zijn van een uitmuntende kwaliteit. Daarbij een gezellige ongedwongen sfeer, met een compliment voor de bediening, maakt de avond gegarandeerd een succes. We waren hier al eerder geweest met de zelfde conclusie. Dat betekent dat we wel terug moeten komen 😃

22. Kim Stroink

Kinderen uit logeren dus mijn man en ik trakteerden onszelf op een gezellig lekker avondje uit eten. Nou dat is gelukt bij De Kleine Bistro! We werden vriendelijk en gastvrij ontvangen en mochten buiten een plekje uitzoeken. Leuk opgezet en met alle corona regels zag het er toch gezellig, knus en huiselijk uit.

Lekker brood vooraf van het huis. Leuke menukaart met leuke teksten. Genoeg keuze en variatie op de menukaart. We hebben gekozen vooraf voor de champignons met heksenkaas, heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we het Walstraatje, 4 soorten vlees om met z'n 2en te delen. Leuk geserveerd en mijn man werd helemaal blij van de mee gegaarde/gebakken groenten die onder het vlees lagen. De bijgerechten waren echt top! Heerlijke gebakken aardappeltjes met spekjes, lekkere salade met goeie dressing en goeie patat. Ik heb me verontschuldigd dat we de bakjes echt uitgeschraapt hebben. Niet omdat het te weinig was, maar omdat het zo lekker was dat er niet konden stoppen. Als dessert een lekker noten taartje met vanille ijs en een aardbeien coup, heerlijk ijs met goeie natuurlijke smaken!

De service was echt leuk en gezellig, een praatje met aandacht kon gemaakt. Bewondering voor deze twee toppers hoe ze het doen met z'n 2en! Waarom prijs kwaliteit dan geen 10? We schrokken wel van de rekening. Niet dat het het geld niet waard was, want dat was het zeker wel! En we snappen ook goed dat na de corona sluiting er alles aan gedaan moet worden om het hoofd boven water te houden. Dus het is jullie uiteraard van harte gegund en verdiend! Het duurt nu alleen iets langer voordat we weer langs kunnen komen ;).

23. Angelica Postma

Altijd een feestje om hier te eten. Mooie kaart en heerlijk eten. Warm brood vooraf van het huis.

24. Het eten is super lekker. De gastvrouw is echt ontzettend gezellig. Wij komen zeker terug.

25. Eten is lekker en goed verzorgd en bediening is vriendelijk.

26. berdine verbeek

Bij binnenkomst wordt je al vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, de kok zelf kijkt ook even om het hoekje. Na een drankje komt de menu kaart en de keuze is al snel gemaakt. Als het eten wordt gebracht wordt er een gezellig woordje twens met je gesproken, lekker in je eigen taaltje. Het eten is uitstekend en van goede kwaliteit. Lekker ijs na en nog even na borrelen maakt de avond compleet. Voor we het wisten hadden we er ruim 4 uur gezeten, aanzienlijk langer als we normaal ergens blijven zitten. Gaan er zeker weten vaker heen, en zullen het zeker aanbevelen in onze vriendenkring.

27. Loes Jeurissen

Heerlijk gegeten. Vriendelijke en snelle bediening.
    Mooie koffie complet.
    Aan te raden en wij komen. Zeker terug.

28. Heerlijk Valentijnsmenu gegeten. Mooie roos mee gekregen! Vriendelijk personeel! Wij komen zeker nog terug!

29. Top restaurant. Goed en lekker eten. Mooie wijnkaart. Een van de toppers in Enschede.

30. Wij zijn altijd erg tevreden over het eten bij de Kleine Bistro. Ook gisteren was het ondanks de grote drukte weer prima.

31. Vandaag voor het eerst hier gegeten. Het is een knus restaurant wat gerund wordt door serveerster Lieneke en kok Niek.
    Ondanks dat Lieneke in haar eentje de bediening doet, weet ze de aandacht goed onder haar gasten te verdelen. Het zat vandaag redelijk vol, dan houd je er als gast al wel rekening mee dat het misschien iets langer duurt, maar dit viel zeker mee.
    Daarnaast was het eten het wachten zeker waard. Goede porties van zeer goede kwaliteit. Wij gingen tevreden naar huis en komen hier zeker nog eens terug!

32. Het was voor ons echt top, heel lekker, vlotte en heel vriendelijke bediening.

33. Heerlijk gegeten en de bediening was vlot en vriendelijk.

34. Rob Janssen

Super gegeten.
    Sfeer is niets op aan te merken.
    Verder is presentatie is top.
    Je kunt hier prima met gasten naar toe gaan.

35. Wat mij t eerst opviel was de knusheid van t interieur. Toen bestelde ik een rosé en wat een aparte mooie wijnglazen. Het eten was ook lekker, ik ben niet zo'n grote eter en vaak krijg ik niet eens alles op dit was precies genoeg. :) komen vast en zeker nog wel een keer weer langs :) maar dan op een latere tijdstip want het was er om 18 uur nog heel rustig.

36. Eerste kerstdag gereserveerd. Leuk ontvangst van de gastvrouw, en snel aan tafel plaats kunnen nemen. Samen een combinatie van voorgerechten gedeeld heerlijk begin. En daarna een tournedos besteld met gebakken champignons; Perfect medium gebakken vlees lekker gekruid, was heerlijk.
    Tot slot:
    Geweldige sfeer, heerlijk eten en geweldige bediening.

37. Van Harselaar

Goede prijs kwaliteit. Heerlijk gegeten!!

38. Gisteravond verjaardag & pensioen van mijn man gevierd met een etentje bij De Kleine Bistro, inmiddels onze favoriete bistro!
    Uitstekend eten, leuke bediening, ongedwongen sfeer.

39. Hier met 2 personen gegeten.
    Het voorgerecht (Champignons Dordogne) was werkelijk geweldig. Ook van het hoofdgerecht zeer genoten. Het nagerecht (crème brûlée) was heerlijk van smaak, maar had wel iets steviger gemogen. Het restaurant was (terecht) goed bezocht, maar daardoor duurde het allemaal wel een beetje lang. Al met al toch zeer aan te bevelen.

40. Het ziet er gezellig en netjes uit als je er passeert en ik heb er ooit aardige geluiden over gehoord. Daarom altijd al eens dit restaurant willen bezoeken.
    Buiten is het al behoorlijk fris, gelukkig worden we ontvangen door de aangename temperatuur van het restaurant en door een enthousiaste dame.
    Al gauw valt op dat ze alles nogal gehaast doet in plaats van enthousiast. Dit blijft helaas de hele avond zo. We proberen er niet op te letten en gewoon gezellig en smakelijk te dineren.
    De voorgerechten; Mijn tafelgenoot heeft de klassieke carpaccio besteld maar geeft aan dat hij deze zonder pijnboompitjes wil. Heel netjes informeert ze of dit verzoek met allergie te maken heeft dus dit zal zeker goed komen. Helaas, keurig liggen de pijnboompitjes op het vlees maar gelukkig zijn na het retourtje keuken bijna alle pitjes van zijn gerecht verwijderd.
    Het flinterdunne vlees was blijkbaar van schrik zijn malsheid verloren. Mijn gebakken mosselen waren smakelijk maar door de gekozen bereiding waande ik mij voor even op de zaterdagmarkt. Tevens zouden deze mosselen beter tot hun recht zijn gekomen bij mijn aperitief pilsje dan mijn glas Grigio van dat moment. Niet onoverkomelijk.
    Het hoofdgerecht; Allebei gekozen voor hun uitdaging de Wishbone. We dachten dat de uitdaging alleen met de grootte van het gerecht te maken zou hebben. Helaas want ondanks dat deze steak goed gegrild is wat gaarheid betreft (medium rare in mijn geval), wordt de smaak overschaduwd door de bitterheid van de grill strepen. Mijn eerste gedachte is dat er aangebrande restanten op de grill zitten. Stukjes van de bovenkant wegsnijden, overigens zonder de beschikking te hebben over een juiste steak mes kwam ten goede van de smaak.
    Dessert of koffie. Geen.
    Conclusie. Teleurstellend. Met name door het gehaast en het ontbreken van echte betrokkenheid.

41. Goed gegeten fijne mensen snelle bediening.

42. Cor Jansen

Echt heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant!

43. Geringe

Een geweldige avond gehad. Enthousiaste mensen die deze zaak runnen. Buiten, maar ook zeker binnen een gezellige tent wat je heerlijk kunt eten en drinken.
    Een zeer uitgebreide kaart en ook voor kleine kinderen keuze genoeg.
    Zoek je een lekker en leuk restaurant in Enschede? Zou ik jullie De Kleine Bistro aanraden.

44. Mede dankzij het heerlijke eten, de vlotte en vriendelijke bediening hebben wij genoten van een heerlijke avond. Wij komen hier zeker nog een keer terug. Een echte aanrader dus! Het eten is heerlijk, de bediening is vlot en bovendien erg gezellig en er hangt een fijne sfeer.

45. Vlotte bediening, vlotte babbel.
    Lekker eten.

46. Anton

47. Vanavond (h)eerlijk gegeten! Ambiance, toewijding, smaaksensatie, persoonlijke aandacht, nononse, gastvrijheid en -vriendelijkheid kenmerkt De Kleine Bistro. Een aanrader.

48. Daan letteboer

Zeer goed restaurant. Absoluut een aanrader als je van lekker eten houdt. Hele vriendelijke en snelle bediening. Vlees was super goed gebakken en lekker mals. Na gerecht was ook geweldig. We gaan hier sowieso vaker eten.

49. Het was super bij De Kleine Bistro. Absoluut een aanrader! Eten was top, dessert was helemaal top (notentaartje met ijs), leuke sfeer, aardige mensen. Excuses, omdat het wat langer duurde. Voor ons geen probleem, maar netjes.
    We gaan niet vaak naar dezelfde eetgelegenheid, maar hier komen we zeker nog een keer terug!

50. Richard en Anja

Gisteravond voor het eerst hier gegeten, wat een leuk restaurant, ondanks dat het rustig was i.v.m. vakantieperiode hing er een gezellige sfeer.
    De tournedos van mijn vrouw was van een uitmuntende kwaliteit en zeer goed bereidt.
    Zelf had ik de kalfslever en ook die was ronduit zalig.
    Ontvangst was hartelijk en de service/bediening helemaal goed.
    Wij hebben er een adresje bij.

51. M. van den Hoven

Voor de tweede keer gegeten, omdat het ons de eerste keer heel erg goed bevallen was. En opnieuw hebben we genoten van al het goede uit de keuken en de heel vriendelijke en professionele service. Heel mooie locatie, goed ingericht met ruime tafels en heel comfortabele stoelen en, ook niet onbelangrijk als het buiten heet is, airco.
    Uitstekend adres, kan het van harte aanbevelen.

52. P.Schuite

Vandaag voor het eerst gegeten in deze bistro en het erg goed gehad. Vriendelijk personeel, goed eten en leuke sfeer. Echt een aanrader!

53. Wiggers

Goede bediening! Ons toetje was niet goed, meteen een nieuwe gekregen en de toetjes niet hoeven te betalen. Super service!

54. H.Heimel

Gisteravond heerlijk gegeten met 3 personen een goed aanrader.

55. Jan en Jeannette

In een gezellige sfeer heerlijk gegeten, de carpaccio en wishbone waren verrukkelijk!
    De jonge spontane eigenaren zijn top!

56. Dennis en Mariëlle

Wat een geweldig restaurant! We zijn zeer vriendelijk behandeld en het eten was super! Zeker een aanrader voor iedereen.

57. Heerlijk gegeten! En zeer vriendelijke bediening.

58. Prima eten, leuke mensen en prima prijs. We hebben genoten van het eten en de gezellige sfeer, zeker een aanrader!

59. Erg leuk gezellig en goed nieuw restaurant in het centrum van Enschede!! Enthousiast, jong en ambitieus duo dat dit restaurant met veel inzet runt. Veel respect voor wat zij met z'n tweeën neer zetten! Hele leuke avond gehad, heerlijk gegeten!

Tip: op doordeweekse avond eens gaan eten, eventueel met vrienden of collega's!

60. André ter Brugge

Het was erg gezellig en romantisch.
    Ik had gevraagd om het etentje wat romantischer te maken omdat mijn vrouw 50 werd.
    toen we aan kwamen stond er een rode roos op tafel en was alles versierd met rozenblaadjes.
    De hoofdmaaltijd hebben we zelf gekozen.
    het desert was een mooi opgemaakt bord met gefeliciteerd, geschreven met chocolade, en ijs.

Heel erg geslaagd.

61. Gisteren, zondag, heerlijk gegeten met 4 personen, waarbij ieder een ander gerecht had. Daarbij was iedereen heel expliciet vol lof over het eten.
    Met een zekere nostalgie naar het verleden ('t Spotje): fantastisch interieur, leuke bediening en super gegeten, kokkie bedankt!

62. Nu 2x gegeten bij De Kleine Bistro. Gewoon heerlijk, prijs kwaliteit prima in orde, goede en vriendelijke bediening.
    Gaan we zeker vaker doen.

63. versluis129

Heerlijk gegeten en vriendelijk ontvangen!

64. Na een tip van het personeel dat het elders vol was, op zondagavond heerlijk gegeten. Fijne bediening en goed eten. De volgende keer komen we eerst bij De Kleine Bistro.

65. Goed eten, goede wijn. Leuke bediening!

66. Gezellig en sfeervol. Ontzettend lekker gegeten!

67. Diana de Kleine

Het eten was voortreffelijk en voldoende. Vooral het dessert (notentaartje) was overheerlijk. We komen zeker terug.

68. Heerlijk gegeten en perfecte bediening

69. goed eten en drinken en fijn buiten zitten eten is super . komen zeker weer langs.

70. Eef en Marian van Veelen

De gerechten waren perfect. Juiste hoeveelheid. Goede wijn
    Service is goed. Wij komen zeker terug.

71. Rinus en Karin

Heerlijk gegeten bij "De Kleine Bistro" maar groot in bediening en het heerlijke eten. We waren met 8 personen maar het stond allemaal tegelijk op tafel en met een goed glas wijn erbij was het helemaal af. De koffie is ook een aanrader. Wij komen zeker terug.

72. Erg leuk nieuw restaurantje gevonden, om heerlijk te eten! Wij komen zeker terug.

73. Zojuist gegeten bij de kleine bistro. Zeer mooie kleine bistro en goed aangekleed. Stokbroodje vooraf en tussendoor het voorgerecht en hoofdgerecht besteld. Het eten was lekker, weinig op aan te merken. Wel waren er een aantal aardappeltjes gewoon rauw van binnen.. Toen we hier een opmerking over gaven was de reactie "oh wat komisch ze komen allemaal uit dezelfde zak." We bleven flabbergasted verder eten en er werd geen nieuw bakje aardappeltjes gebracht.. Zeer onprofessioneel vonden wij.

Wij hebben daarnaast totaal één uur gewacht voordat we het voorgerecht kregen, dit terwijl de tent nog niet half vol was en de mensen naast ons het voor- en hoofdgerecht al hadden gekregen in de tussentijd.

Tijdens het afrekenen hebben we dit nogmaals aangegeven en als antwoord kregen we dat ze de bonnen door elkaar had gehaald.. geen korting op de rekening of wat dan ook.

Dit heeft er voor gezorgd dat wij hier nooit meer terugkomen. De tent heeft potentie maar dan zal er toch iets klantvriendelijker gehandeld moeten worden.

6,7
  74. Niki Hovenkamp

Relaxte sfeer, heerlijk eten en lekkere wijn erbij! Aanrader

75. Was erg lekker eten, leuk restaurantje. Gaan zeker vaker komen!

76. Gezellige bistro zonder poeha.
    Het eten was fantastisch met een goede lekkere wijn.
    De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
    Zeker een aanwinst voor Enschede.
    Wij komen hier zeker terug.

77. Lekker eten en drinken in een gezellige en onspannen sfeer.

78. Kooiker

Super lekker gegeten. We kregen de bestellingen snel op tafel. Gezellig knus restaurant. We komen zeker weer!

79. Carina kooiker

Het eten was heerlijk en het was erg gezellig en het ziet erg leuk en netjes uit daar 😀

80. Wat een leuke gezellige sfeer! De kok kan bijna toveren zo lekker is het eten, helemaal top van begin tot einde. Daarbij de vlotte en gezellige gastvrouw maakt het helemaal af. Een top bistro. Wij hebben ons adres gevonden in Enschede. Tot ziens.

81. Wat een aanwinst voor Enschede! Een no nonsens bistro waar men in een goede sfeer kan genieten van het heerlijke eten.

Wij komen zeker terug.

82. Heel lekker en gezellig. Roprestaurant erbij.

83. Heerlijk gegeten. Fijne ambiance en goede prijs/ kwaliteit verhouding. Top!!!

84. Tim Weijdijk

85. Erik Jansen

De bestelde tournedos was zoals gewenst medium gebakken en heerlijk mals. De hoeveelheid groenten, gebakken aardappeltjes etcetera had iets meer kunnen zijn, maar voor vandaag was het genoeg. De crème brulee en de aangepaste coupe walnotenijs waren top! Wij komen zeker terug 😉

86. Hariette

Het was perfect! Vlees was fantastisch bereid en de bediening was heel prettig.

87. Fantastisch gegeten en gedronken. Leuke sfeer en een goede ligging.

88. kooiker wj

Gisteren in deze gezellige bistro heerlijk gegeten, compliment voor gastvrouw en gastheer. Kom vast vaker.

89. Super gegeten, leuke bediening, alles klopt. Ga zo door!