1373419645 83
1390191333 87
1496412026 56
1502002589 57

1. Ik snap niet waar al die slechte recensies vandaan komen. Wij eten hier regelmatig. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Altijd vlotte en vriendelijke bediening. De daghap is een absolute aanrader. Maakt niet uit welke dag. Wij hebben alle dagen van de week al wel eens geprobeerd en altijd was het (boven mate) goed.

2. Super slechte ervaring dat 1 ster al teveel is. Dat je gewoon je arm moet zwaaien om geholpen te worden na een half uur te zitten met je gezelschap. Ook nog eens een dame die aan het werk is die met een attitude staat van “ik heb er geen zin in!” een fout maakt met het opnemen waardoor het gerecht niet komt. Geen excuus nee alleen maar een stomme opmerking. Al met al moeten ze hier nog een hoop leren als het om service gaat en fatsoen. SUPER SUPER SLECHT!

3. Lekker eten tegen een goede prijs. Leuk restaurant, alleen de stoelen zijn niet comfortabel.

4. Timon Ras

Jammer dat half uur voor het sluiten al duidelijk te merken was dat we zo weg moesten en dat we al niks meer konden bestellen. Ook werd alles al afgeruimd ruim voor sluitingstijd.

5. Jesse Rutgers

Kon goed merken dat we weg moesten! Alles word je van tafel gehaald ook al ben je nog bezig met eten of drinken, terwijl het nog geen 00.00 is. Wist niet dat dit de huidige Kater was.

6. Edith Kijlstra

Vandaag koffie gedronken en super geholpen, dat zijn de beginnende toppertjes van de horeca.

7. Wim van der Mey

De Kater is een uitstekend restaurant en voornamelijk bekend onder de jongere bezoekers (studenten)
    mijn partner en ik zijn al in de tachtig en dan is het een beetje te luidruchtig voor ons.
    Wij gaan veel samen naar concerten en gaan dan vooraf eten in een restaurant in Enschede, met de afspraak dat het steeds een ander nog niet bezocht restaurant moet zijn.
    We hebben nu in totaal al weer 36 verschillende restaurants mogen bezoeken. Voorlopig kunnen we nog wel nieuwe vinden.
    Dat we de Kater nu pas hebben bezocht heeft de oorzaak dat we ca. 15 Jaar geleden er een nare ervaring hebben opgedaan.
    Mijn vrouw moest even naar de toilet en de zaak zat propvol en om er te komen ging ze langs een groep studenten waarbij de studentenrestaurant opzij moeten, toen werd er luid geroepen : laat die oude vrouw even passeren! Vond ze niet leuk.

8. Riet Pirard

Heerlijke saté

9. daniella cigri

Heb lang op ze moeten wachten, daarna bleek het ook nog dat ze mijn bestelling niet hadden genoteerd, dus heb ik uiteindelijk 2 uur gewacht op mijn bestelling, great👍🏽

10. Een vriend en ik kwamen dinsdagochtend binnen bij De Kater te Enschede om even wat te drinken en een hapje te eten.
    Het was vrij rustig en er was genoeg plek om te zitten.

Na kopje thee wilde ik een uitsmijter bestellen, maar dan zonder eigeel/het eierdooier.

De serveerster die haar best deed gaf aan tafel al aan dat het niet kon, dit vond ik gek.. Zelf werk ik in de keuken en een eitje bakken zonder eigeel is niet moeilijk en kost geen moeite.
    Een eitje los tikken is immers een eitje! :)

Toen ik vroeg of ze dit aan de chef wilde navragen, zei ze tegen ons dat ze waarschijnlijk veel gezeur over zich heen zou krijgen als ze dit aan de keuken zou vragen. (Dit zou ik overigens nooit met de gasten delen!)

De serveerster kwam terug met slecht nieuws, het was niet mogelijk om het eigeel weg te laten???.. de reden hiervan was; 'als het wel druk is, en ik wil zo'n zelfde eitje als vandaag, dan is het waarschijnlijk niet mogelijk'.

Hierop gaf ik een voorstel, dat ze misschien hadden kunnen zeggen; 'vandaag/nu kan het (het was immers erg rustig), maar het kan zijn dat het de volgende keer ivm drukte misschien niet kan'.
    Punt: Dan is de gast/ik blij met de uitsmijter, en is hij/zij er ook van op de hoogte dat het een uitzondering is.

Er kwam geen oplossing en zag aan de serveerster dat ze bang was om terug te gaan naar de keuken om dit voorstel aan de keuken te doen.

Erg jammer!

Wij hebben elders een heerlijke uitsmijter gegeten... zonder eigeel.

11. Assosiale bediening, weigerde een tweede glas kraanwater te geven. Nu snap ik dat wel als iemand de hele avond kraanwater vraagt maar was het 2e glas. Partner vervolgens aan andere bediende gevraagd naar 2 glazen water en zelfde bediende kwam alleen 1 glas brengen zonder iets te zeggen. Werkelijk waar associaal aangezien wij betalende klanten waren.

Eten verder prima, lekkere daghap.

12. Slechte horeca gelegenheid. Ongeïnteresseerd personeel. Lang wachten op bestelling. Consumptie in vies glas geserveerd. Typisch voorbeeld van hedendaagse slechte horeca!

13. Zaterdag met een groepje gegeten bij de Kater voor het eerst. Ik had gereserveerd en we hadden een mooie plek. Het was helemaal vol. Ik vind de inrichting erg gezellig en ik vond het ook leuk dat je de muziek goed kon horen. Goeie muziekkeuze hadden ze ook. Het eten was lekker, alleen de patat was een beetje droog. Wel apart, dat maak ik niet vaak mee. En sommige van de bedienden keken chagrijnig en dat de hele avond lang. Dat vind ik wel jammer. Ook al heb je er niet zo'n plezier in, dan nog kun je toch doen alsof?? En het staat ook niet klantvriendelijk om met zo'n gezicht te werken. Andere bedienden waren weer heel vrolijk en hadden er echt plezier in. We hoefden niet lang op het eten te wachten en het is echt een goede prijs- en kwaliteitsverhouding.

14. Martin

15. Wij kwamen hier om gezellig een drankje te doen om wat te vieren, eenmaal een drankje te hebben besteld zagen we de bedrijfsleider(?) tegen een vlotte serveerster openbaar uitvallen, door dat te doen op een druk terras doe jij jezelf en de zaak flink te kort. We hebben ons drankje afgerekend en zijn naar een ander terras gegaan. Respect voor de serveerster dat ze als nog vrolijk bleef naar de gasten!

16. Geen hele bijzondere ambiance, maar prima. Service was gewoon goed. Spareribs gegeten, deze waren bij lange na niet de lekkerste die ik heb gegeten. Geen hoge kwaliteit, maar voor de prijs toch uitstekend (10eu onbeperkt).

17. Bij elk bezoek laten de obers/serveersters je niet uit praten als je wilt bestellen. Als je eenmaal besteld hebt duurt het erg lang voordat ze weer bij je tafel verschijnen. Het eten is van goede kwaliteit.

18. Roy 110 punten

Heb een aantal keren hier best lekker gegeten. Een minpunt was toch een salade met kruidenboter als slasaus.

19. Onlangs bij De Kater geluncht. Zowel het broodje saté als mijn gehaktbal met brood waren prima in orde. Rijk belegd en smakelijk. Qua bediening was ik minder tevreden. In het begin hielp een dame ons die zwaar ongemotiveerd leek. Persoonlijke behandeling met een lach was dan ook ver te zoeken. Ze behandelde ons als een 'nummer' en een kleine glimlach kon er zelfs na het brengen van de rekening niet van af. De jongeman die tussendoor even langskwam om te vragen of het allemaal smaakte was daarentegen veel vriendelijker, knoopte een gesprekje aan en had zichtbaar plezier in zijn werk.

Qua smaak was het prima in orde, alleen de service van de medewerkers verdient meer aandacht. Jammer, want naast de smaak van de gerechten bepaalt dit voor bijna iedereen of een hernieuwd bezoekje op het programma zal staan.

20. ten hoopen

Leuk cafe om te zitten, het broodmandje was lekker. Het vegetarisch hoofdgerecht was, zonder het op de kaart te zetten, zo pittig dat ik het na 3 happen heb laten staan. Mijn vriendin die chefkok is vond het ook veel te pittig. Ze kwamen niet aan tafel om te vragen of alles naar wens was, pas bij het afrekenen. Toen ik aangaf dat ik het niet gegeten had en waarom, zei ze alleen ohw en wenste ons een prettige avond. Totaal niet geprobeerd het op te lossen of sorry te zeggen. We hebben er gewoon voor moeten betalen en zijn gegaan.

21. Heb getwijfeld of ik een recensie moet achter laten of niet, maar hierbij besloten toch te doen. Misschien heeft de eigenaar er wat aan.

Ik dacht altijd dat De Kater erg gezellig was. We gingen er altijd met veel plezier heen, tot op de verjaardag van mijn moeder op een zondag. We waren met 10 man. Het had heel erg geregend die dag, en er was bijna niemand buiten of binnen. We vroegen of ze de stoelen buiten onder het afdakje wilden afdrogen, die waren natuurlijk erg nat. Na afdrogen waren ze nog steeds erg nat, dus gingen we maar onder de grote parasols zitten, die waren wel droog. Zegt die ober: 'Eh jullie zouden toch daar zitten? Heb ik speciaal droog gemaakt'. Dat zei hij heel onvriendelijk, dus uitgelegd dat ze alsnog te nat waren. Logisch toch?!

Toen drinken besteld, en gekregen. Dan vraagt mijn tante heel vriendelijk om een rietje, zegt de andere vrouwelijke ober: 'Wilt u dat vervolgens aan het begin melden?'. Wow! Dachten we, dat kun je niet zeggen! Ik heb zelf ook een horeca bedrijf, en dit kun je gewoon niet maken tegenover de klant.

We hebben ons drankje opgedronken, en wilden betalen. Wederom de vrouwelijke ober: 'Ja als jullie gaan pinnen, dan moet je naar binnen hoor, kan niet hier aan tafel'. Nou ja zeg! We wilden niet eens pinnen!

We zijn snel weggegaan. Voor ons nooit meer De Kater!

22. Als je hier geholpen wordt is het eten goed. De bediening is traag en je wordt zelden op eigen initiatief bediend.

23. Heerlijk gegeten in dit restaurant. Prijs is prima en de borden zijn goed gevuld. Wel was de bediening wat aan de trage kant. Wellicht kwam dit door drukte wegens de wedstrijd van het Nederlands elftal die uitgezonden werd op de oude markt.

24. Martin Platenkamp

25. Het eten is heerlijk en de prijs/kwaliteit-verhouding is prima. Een aanrader is de tournedos en de spare ribs natuurlijk (op zaterdag voor nog geen 10 euro onbeperkt spare ribs eten bij de kater). Je kunt nu ook op verschillende dagen boven in (De Blauwe) Kater zitten, een mooi uitzicht over de Oude Markt, echt een vooruitgang. Ik blijf hier graag komen, want de bediening is top en het is er altijd gezellig. Tot gauw!!

26. Ligging perfect! Eten perfect! Spare ribs is echt een aanrader!!
    Maar de bediening is erg slecht! Zo lang wachten tot je een keer geholpen wordt.

27. F 146 punten

Prima broodjes, ruim belegd, wel erg aan de prijs.
    De wraps zijn heerlijk!
    De bediening mag op zich wel eens lachen en een beetje doorlopen. 10 minuten wachten op een drankje gaat wat ver.