Blue Sakura laten bezorgen?

ma lunch 13:00 - 16:00 diner 16:00 - 22:00

1462922078 74
1465720816 66
1468519555 66
1485311987 63

1. Niet geschikt voor vegetariers met glutenallergie.

2. Erik 41 punten

Aangekomen, bleek er geen plek meer binnen.
    Op het overdekte verwarmde terras was nog wel een tafel vrij.
    We kregen een formuliertje om de bestelling op te geven.
    Na het ingevuld te hebben, duurde het nog een half uur voordat de medewerker het in de gaten had. De nori van de sushi was een beetje taai. Ook viel me op dat, ik de saus van een van de hapjes herkende als ‘Hela curry ketchup’ . Er staken regelmatig mensen een peuk op en ik dacht omg ik zit in de rookbak. Toen ik het toilet bezocht, zat ik even vast aan de kleverige vloer en ook de vuilnisbak met handdoeken puilde uit. Ik heb ook de gember en de wasabi gemist. Boven mijn hoofd brulde een luidpreker met boomboom muziek, die na een tijdje op mijn zenuwen begon te werken. Over het algemeen heb ik een minder Japans gevoel gehad, als ik verwacht had. Er zaten best lekkere hapjes tussen. Een vaste gast, zal ik hier niet worden.

3. Wij kennen veel Sushi restaurants en spreken uit ervaring dat dit een zeer goed restaurant is. Bediening uiterst vriendelijk. Aanbod zeer goed en erg vers. Heerlijke ingrediënten. Voor een AYCE zeer goed en zeker een aanrader. Vergeet niet de black pepper beef te bestellen!

4. Waardeloos! Vanavond eten besteld. Krijgen we iets heel anders dan dat we hebben besteld. Vervolgens gebeld. Krijgen we te horen dat we zeuren. Maar dat ze toch maar wat komen brengen. 3 kwartier later nog niks. Weer gebeld, krijg ik te horen dat die 'als het goed is' onderweg is. Ik had geen tijd meer. En had gezegd dat als het binnen 5 minuten er niet is. Ik het eten op eet wat binnen is gekomen, want ohja, dat moesten we bewaren zodat ze het lekker konden doorverkopen. Ik ben aan het eten. Is dit ook gewoon totaal niet vers. Blue Sakura, je bent waardeloos.

5. Schoppink

Heerlijk gegeten en gedronken.

6. Leuk restaurant,eten is wel goed maar lang niet zo lekker als wij gewend zijn van Ginza en Kami Sushi in Hengelo

7. In totaal zo'n 3 maal bij dit restaurant geweest. Het eten is er zeer goed en de sfeer is uitstekend. Echter duurt het (wanneer het druk is) erg lang voordat het eten er is en tevens heb ik via via opgevangen dat er expres wat rustiger aan gedaan werd met het uitserveren van het eten voor onze tafels, aangezien ons gezelschap uit zeer grote eters bestond. Ook vonden we het personeel de afgelopen keer niet vriendelijk te noemen.
    Al met al een goed restaurant, maar er zijn betere opties in de omgeving.

8. Emiel 11 punten

De 2e keer dat we er waren. Personeel is onvriendelijk en het ergste nog was de koude sushi!! Volgens de man bij de kassa onmogelijk, maar zelfs het geretourneerde houten tablet met 6 koude gerechten werd weg gemoffeld met een boel gezwets over keuken dit, vers dat, temperatuurmeters. Je hebt geen temperatuurmeter nodig om ijskoude sushi op te merken.
    Na 3e gang maar gestopt na de nodige klachten. Lol was eraf.
    Wel 50% korting op de rekening en een klant kwijt.

9. Eten is prima! Alleen jammer dat er een (misschien eigenaar?) altijd zo onvriendelijk is.

10. Celyne74

Bediening mag wat vriendelijker. Verder op eten en ambience niets aan te merken! Vers en goed op smaak!

11. M.Huisken

Komen er vrij vaak en soms een keer een gerechtje vergeten of bij een ander bezorgd, dat kan gebeuren. Eten is top en vers.

12. Martin

13. Wij hebben bij Blue Sakura geluncht. Het eten kwam vlot, de frituurde garnalen en de beefpuntjes waren heerlijk. Bediening kon iets vriendelijker. Niet veel keuze qua sushi tijdens lunch, met diner was er meer keus in sushi die wij lekkerder vonden.

14. Gisteren na goede eerdere ervaringen voor de 3e keer bij Blue Sakura wezen eten, maar wat was dat een grote tegenvaller. Het was redelijk druk in het restaurant en het personeel had hier schijnbaar veel moeite mee. Sommige gerechten die je via een tablet had besteld zijn nooit geserveerd, gerechten die wij niet hadden besteld werden bij ons geserveerd en als je ergens om vroeg dan werd dit gewoon vergeten of het duurde heel lang voordat het werd gebracht.
    Verder vond ik het eten gisteren zeer matig tot slecht. Het leek wel alsof het allemaal heel haastig en met weinig zorg werd bereid. De sushi die ik normaal altijd heel goed vond was zeer matig, veel warme gerechten waren gewoon lauw en ik had een kip terriyaki gerecht waarbij 30% van de kipstukjes vol met harde pezen zaten.
    De 2 persoons tafeltjes achter in het restaurant zijn vrij klein. Als je met 2 personen ieder 5 gerechtjes bestelt, dan past dit gewoon niet. Bij het afrekenen werd ons meer in rekening gebracht dan we hadden genuttigd. Al met al zeer chaotisch gisteren bij Blue Sakura en na dit alles probeer ik volgende keer een andere sushi restaurant.

15. Laatst hier gegeten. Sfeer is niet meer wat het was. Het restaurant werd een tijd geleden door iedereen aangeraden, maar ik hoor er nu bijna niemand meer over. Als dit restaurant niet gauw iets verzint om klanten mee te trekken, ben ik bang dat Blue Sakura de "sushioorlog" van Enschede gaat verliezen.. (veel sushi restaurants in Enschede en omstreken).

Personeel geeft geen uitleg bij de tablets, vrij duur.. Mijn vriend vond de sushi wel lekker, ik was zelf geen fan van de overige- en vleesgerechtjes.

Het springt er niet meer uit tussen de anderen, jammer!!

16. Al 2 keer wezen eten bij Blue Sakura. Ik ben een echte sushi-liefheber en ik kan zeggen dat het hier helemaal geweldig is! Sushi is lekker en de bediening is vlot.
    Via tablets aan je tafel kies je uit welke gerechtjes/sushi je wilt hebben, deze komen in een mum van tijd aan je tafel. Niets meer dan tevreden over Blue Sakura!

17. Gisteravond heerlijk hier gegeten! Moesten wel even wachten maar was het zeker waard! Hadden ook niet gereserveerd. Heerlijke sushi, snelle bediening. Binnen no time stond alles op tafel en ook als je drinken wilde kwam er snel iemand! Mooi restaurant, chique uitstraling. Prijs is zeer goed te doen, kijkend naar wat je krijgt!

18. Schuurmans

Zojuist weten eten met zijn tweeën, erg lekker en vooral veel. Iets te veel bleek later, want we konden niet alles op (verkeerd ingeschat). Desalniettemin, super fijne bediening en erg lekkere sushi voor de prijs. Gaan wij vaker doen! Bedankt!

19. De sportschoolboys

Onze ervaring kunnen we helaas niet delen. Om half 8 een reservering gemaakt en daar ook aanwezig. Na bijna een half uur gewacht te hebben bij de ingang en achterin de zaak maar lekker elders heen gegaan waar we wel direct aan tafel konden en heerlijk gegeten hebben. Jammer...

20. henk dries

We kwamen zaterdag binnen op een redelijk vroeg tijdstip. We moesten even bij de balie wachten want er liep niemand en eenmaal toen we zaten werd uitgelegd hoe we moesten bestellen. Het ging allemaal een beetje moeilijk maar dat was nog niet echt een probleem. We bestelden het eerste rondje sushi, de rijst smaakte niet zoals we gewend waren, een beetje gedrukt leek het wel. En het duurde allemaal wel erg lang en bij de 2e ronde kregen we paar warme gerechten waarvan het al beetje koud was. En het vlees was allemaal taai en de vis viel van de nigiri af. Toen we weg wouden gaan kwam (waarschijnlijk) de manager ons vragen of alles goed ging. We waren eerlijk geweest en toen kregen we een antwoord wat geen van ons had verwacht; "je hoeft hier niet te komen je kan ook ergens anders heen", en liep die zo weg.

21. Jungja Wijma

22. Ge-wel-dig.

Het eten is echt elke keer geweldig geweest. De sushi's zijn overheerlijk. Ik ben al bij heel erg veel Sushi restaurants geweest en deze staat zeker in mijn top 3! Ik denk dat ik hier nu ongeveer 8 keer geweest en elke keer was het super.

Klachten? Nee niet echt. Soms krijgen we wel een verkeerde bestelling op onze tafel maar die eten wij toch wel gewoon op. Het enige jammere is dat het drinken best duur is. Maar omdat het eten zo goed is maakt mij dat vrij weinig uit.

23. Een keer een ander sushi restaurant geprobeerd in Enschede, en het is niet bij 1 keer gebleven!
    We zijn ongeveer 7 keer geweest nu, en het eten is altijd enorm lekker. Ik ben niet een hele grote eter, en vond het altijd jammer dat ik in een normaal sushi restaurant maar een paar dingen kon proberen, omdat de porties groot waren en ik dan snel vol zat. Hier zijn de porties klein, en kun je dus van "alles" iets proeven! De keus is alleen enorm, dus om echt alles te proeven moet je wel wat vaker terug komen :-) daarbij hebben ze niet alleen sushi, maar ook veel andere lekkere gerechten! Ik vind dit restaurant echt een aanrader. Het enige minpuntje is dat als je met zn 2en bent je altijd enorm dicht bij je buren zit aan een lange rij. Ik vind een "eigen plekje" toch iets fijner, dit heb je wel als je met meerdere personen bent.

24. Heb hier inmiddels twee keer gegeten. De gerechten zijn heerlijk. Het systeem met de tablet werkt goed, alleen qua drankjes is de bediening niet altijd helemaal bij. Drinken besteld, duurde lang en toen nog maar een keer om drinken besteld, waardoor we ineens twee maal drinken kregen. Verder zijn ze wel erg vriendelijk. Ik vind het zeker een aanrader en kom hier graag nog eens.

25. Kimberley

Goed restaurant, super eten en een geweldige sfeer. De bediening was snel en vriendelijk en zeer behulpzaam. De prijs/kwaliteit verhouding klopt volledig: je krijgt waar voor je geld. We zijn er nu een paar keer geweest en zullen nog vaak terug komen. Een echte aanrader dus!!!!

26. Heerlijk gegeten, helaas slechte bediening. Meerdere malen om een drankje moeten vragen, lege glazen en schaaltjes bleven lang op tafel staan terwijl er regelmatig bedienend personeel langs liep. Ook werden de saus bakjes weggehaald terwijl we nog aan het eten waren. De avond werd afgesloten met "het was onverwacht druk, helaas, de volgende keer beter".

27. We zaten vrij dicht bij de ingang waardoor we soms wat last hadden van tocht langs de benen, opmerkelijk dat hier niet over na is gedacht. Het was ons eerste bezoek aan Blue Sakura, dat die avond nagenoeg vol zat. Wat bediening en drukte betreft hebben we daar niets van gemerkt, geen overlast van andere sushiliefhebbers gehad en ook de gerechten werden in een vlot tempo op tafel gezet. Vriendelijk personeel dat naar onze mening nét even iets te vaak vraagt of er bijgeschonken mag worden. Goed getraind dus.

De sushi en de vele overige gerechten smaken goed, met name de maki, gefrituurde mosselen, gamba's en biefstuk werden meerdere rondes besteld. Vooraf wordt medegedeeld dat je maximaal 2,5u de tijd hebt, maar uiteindelijk bleek dat daar niet lastig om werd gedaan. Zorgt toch een beetje voor een opgejaagd gevoel, beter laten ze die tijdlimiet weg. Het bieraanbod is wat karig; het Japanse bier (Sapporo) waar je 3,50 per fles voor betaalt stelt weinig voor, daarnaast wordt er Heineken geschonken en is ook Wieckse Witte te bestellen. Matig bier, dat scheelde dan weer wel in de rekening.

Al met al, voor een nette prijs kun je je buik goed rondeten met een ruime keuze aan sushi en vele andere gerechten.

28. Emiel Versturen

Slechte service en niet echt vriendelijk personeel. Vaak verkeerde bestelling gekregen. Paar keer iets besteld maar niet ontvangen. Hierop geattendeerd maar daar wordt verder niets mee gedaan blijkbaar. Het eten niet slecht maar voor die prijs zijn er alternatieven waar het eten veel beter is.

29. We hebben heerlijk gegeten, het is alleen jammer als je een sushi roll bestelt met zalm en kaas en een paar special rollen, zit er in de roll met paling ook kaas er in. De kok heeft blijkbaar het mes ook niet schoongemaakt nadat de roll met kaas werd gesneden, want de andere rollen roken ook naar kaas.

Ik zou het normaal niet erg vinden, maar mijn vriendin heeft een lactose allergie en dat was een beetje jammer. Verder was het eten lekker.

30. Eten is redelijk, bediening slecht, en het is ongezellig. We weten een betere zaak.

31. Omdat het schitterend weer was hebben we lekker op het terras gegeten. Het begon goed. Vlotte bediening en de eerste bestelling viel ons goed in de smaak, maar daarna werd het met name qua bediening één groot drama.

Ze hebben voor de invullijsten geen systeem qua ophalen: je moet dus gewoon zwaaien met je kaartje. Beetje vervelend.

Sushi redelijk, niet hele goede rijst. Ik heb betere sushi gehad. Andere gerechtjes ook wel lekker, niet slecht in ieder geval. Er zat wel een veel te dikke taaie plak ham om de asperges. Getver! Dat heb ik in mijn servetje uitgespuugd. We moesten vaak vragen om een drankje, de gember en wasabi.

Het was echt niet alleen kommer en kwel: de pittige (chili)kip was heerlijk, die heb ik 2x besteld! De bediening is gewoon (nog) niet goed op elkaar in gespeeld, maar als de "kinderziektes" er straks uit zijn gaat het vast beter. Ook werden we op een gegeven moment "weggekeken" van het terras; dat vond ik ook jammer.

Je kan hier wel een leuk eten voor een goede prijs. Ik geef ze nog een tweede kans, over een half jaartje ofzo ;-)

32. All you can eat zonder op te staan van je tafel. Ik was bang dat je steeds heel lang moest wachten voor ze je bestelling kwamen halen, dit ging echter heel goed ook toen het drukker was. Ook goed dat ze niet willen dat je eten verspild. De sushi vonden wij lekker hoewel ik sommige minder vond (door de tonijn uit blik in sommige). De salades waren ook lekker, alleen teveel dressing en jammer van de ijsbergsla. Wij hadden hier geen problemen mee omdat de prijs heel redelijk is. Voor wat we betaald hebben, hebben we heerlijk gegeten.
    Al met al gaan we zeker nog een keer.

33. Hannah en Sjoerd en Marijke

Het was wel leuk. Lekker gegeten maar niet super. Het logo is lelijk. Bediening matig.