Bistro Het Koetshuis in Enschede

De parel van Overijssel

€€€

Gratis voldoende parkeerplekken bij het restaurant

Nabij station, op loopafstand

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

De huidige “Bistro het Koetshuis” was vroeger een fabrikanten buitenplaats, gesticht door jonkheer C. de Maere kort nadat deze in 1832 een eerste weverij in Enschede oprichtte. Nadat deze weverij was afgebrand, verrees op het Schuttersveld een nieuwe fabriek, waarbij hij in 1834 zijn eigen woonhuis liet bouwen. Dit statige gepleisterde pand is in neoclassicistische stijl gebouwd en bezit nog een origineel schilddak uit die tijd. In 1859 kwam het huis in het bezit van H.J. van Heek en zijn vrouw J. Elderink.

Het Koetshuis waarin de bistro gevestigd is, was vroeger de stalhouderij van villa 'Het Schuttersveld'. Op de grote zolder werd de ruwe katoen te drogen gehangen. Het Schuttersveld staat dus vierkant in de Twentse textielgeschiedenis.
Rondom Bistro Het Koetshuis ligt een schitterende tuin, waarmee de Nederlandse monumentenlijst wordt opgesierd. Zodra u de oprijlaan van dit privé park opkomt waant u zich in een ver verleden, een oase van rust in een bruisende stad. Waar eens de textielindustrie hoogtij vierde kunt u nu genieten van de eigentijdse kookkunsten van de Executive Chef, John Spruit en zijn team.

Creatief en verfijnd koken is zoals Napoleon een kwestie van “bon” en “apart” zijn in je culinaire strategie. In Bistro het Koetshuis is Executive Chef John Spruit straks jouw veldheer die originele en geslepen gangen uit zijn keuken voor je op tafel laat paraderen.

Bistro het Koetshuis ligt in het groene hart van Enschede. In deze mooie omgeving proef je van mooie gerechten in een mooi restaurant. Voordat je aan tafel gaat, kan je aan de bar of in de comfortabele stoelen voor de haard een aperitiefje nemen. Het restaurant is goed te bereiken. Parkeren kan voor de deur en kost je niks.

Het enthousiaste bedieningsteam van Bistro het Koetshuis wordt aangestuurd door maître Wendy Spruit, zij combineert klassiek met vernieuwing en schuwt het experiment niet.

Bistro het Koetshuis behoort m.i.v. 30 oktober 2017 tot 1 van de 500 beste restaurants van Nederland volgens de Lekker500.

• Veganistisch

1463190325 82
1486195165 87
1509200005 85

1. Rebecca M

Wederom heerlijk gegeten bij dit restaurant. Er was een misverstand over het niet gereserveerde 6-gangenmenu, maar de chef-kok bood een mooie oplossing hiervoor.
    Fijne live muziek, niet te hard. De akoestiek van dit restaurant is voor verbetering vatbaar, het is soms moeilijk elkaar te verstaan. Maar echt: het heerlijke eten maakt alles goed!

2. Michiel & Margot

Leuk ontvangst en sfeervolle inrichting. Het sharing dinner concept uitgeprobeerd (3 x 2 gerechtjes voor 2 personen). Goed idee en uitstekende keuze van combinaties.
    We zijn echter bediend door 4 verschillende personen, dit is wel een beetje veel van het goede.
    Volgende keer gaan we de taxi uitproberen, wat een briljant idee!

3. Warme ontvangst door de gastvrouw die ons naar een leuke tafel bracht waarr we een lekker glaasje bubbels kregen aangeboden namens de chef. We hebben een geweldige avond gehad van culinair hoogstaand niveau. Lang geleden dat we zo heerlijk gegeten hebben. We hebben ons laten verassen door de chef. In combinatie met een mooi wijnarrangement, uitgebreid toegelicht door bekwaam personeel. Dat is ons zeer goed bevallen. Vooraf hebben we coquilles gehad. Daarna een subliem bereide kalfswang met ook weer gefinetuned garnituur. Het volgende gerecht was het klapstuk van de avond, Wagyu ossenhaas met ganzelever (sorry maar was erg lekker!), met uitleg van de chef. Ter afsluiting volgde een heerlijk citroenijs met cheesecake met een lekkere dessertwijn. De avond werd zoals altijd begeleid door een pianist, deze keer ondersteund door operazanger. Die beide een toevoeging waren aan de intieme sfeer. Daarna hebben we nog even knus bij de openhaard gezeten met een goed glas whisky. Wij danken het personeel en john voor deze geweldige romantische avond en komen zeker weer terug! Deze keer zullen we de heen en terugweg graag gebruik maken van jullie taxi service.

4. Leuke ambiance, top service, goed gegeten, fantastische avond! Tot snel!

5. Liefde op het eerste gezicht!

Voor vrijdag 3 november 2017 hadden wij gereserveerd in "Bistro Het Koetshuis".
    Voor ons een geheel onbekende locatie.
    We kwamen in een zeer sfeervol ingericht restaurant terecht.
    Prima stoelen en zeer verzorgd gedekte tafels.
    De plafondschilderingen met paarden deed het voormalig koetshuis eer aan.
    Zeer gastvrij ontvangst en evenzo zeer prettige bediening.
    Wij hebben gebruik gemaakt van een drie-gangen menu.
    Tijdens het diner was er live piano muziek.

Het voorgerecht bestond uit: een Tonato Vitello met Waldorf salade,een uitstekende combinatie!
    Het hoofdgerecht bestond uit: op de huid gebakken kabeljauw versierd met licht geroosterde hazelnootstukjes een bolletje pastinaak puree en zeekraal en wat verse groente.
    Het nagerecht bestond uit een wek potje gevuld met: Panna Cotta afgedekt met een laagje karamelsaus en versierd met frambozen. Daarbij was een heerlijke bolletje frambozenijs naast het wek potje geserveerd.
    Het gehele menu werd op advies van de gastheer begeleid door een prima wijnen.

Bij het afrekenen waren wij verrast door de schappelijke prijs en we kregen de informatie van de assistent bedrijfleidster mee, dat "Bistro Het koetshuis" ook een vastgesteld zes-gangen maand menu heeft tegen een prijs van €24,90.
    Ook werd de mogelijkheid genoemd om per eigen vervoer van het restaurant (een oude Engelse taxi) van en naar het restaurant te worden gebracht.

We waren zo enthousiast over hetgeen we deze avond hadden meegemaakt, dat we besloten om de volgende avond wederom naar "Bistro Het Koetshuis" te gaan. ( de reservering voor een ander restaurant hebben we hiervoor afgezegd).
    Dus even teruggegaan en onze reservering voor zaterdag 4 november gemaakt, inclusief vervoer per Engelse taxi!

De volgende avond werden we wederom zeer gastvrij en als "bekenden" ontvangen.
    We kregen een tafel voor twee personen. We zaten dicht bij het vuur, letterlijk en figuurlijk.
    Zicht op de open keuken en tegen de door glas afgeschermde grillplaats.
    Ook nu was het restaurant zo goed als gevuld en er hing een comfortabele sfeer.

Ons zes-gangen menu bestond uit:
    - een rilette van eend met kastanjes.( om echt in de "wildsfeer" te komen)
    - vervolgens een wildbouillon getrokken van hertenkarkas met truffelroom.( heerlijk gekruid en niet machtig)
    - na dit gerecht een tussengerecht van gemarineerde zalm met prei en aardappel.
    - hierna werd een heerlijke langzaam gegaarde varkenswang geserveerd. Super mals en heerlijk gekruid.
    - als hoofdgerecht nam ik een op de huid gebakken moot zalm
    en mijn vrouw had een super malse sucade met schorseneren en versierd met licht geroosterde hazelnoten.
    - het verrassings dessert bestond uit: een wekpotje met een bodem van Panna Cotta,
    overgoten met caramelsaus en versierd met geroosterde hazelnoten.
    Naast het wekpotje werd een bolletje macchiatoijs geserveerd.
    De smaken en ingredienten van bovenstaande waren van uitstekende kwaliteit en prima op elkaar afgestemd.
    Bovendien was er voldoende tijd tussen het serveren van de diverse gangen.

Het geheel werd weer begeleid door een heerlijke wijnen en ook weer in overleg met , in dit geval de gastvrouw, geserveerd. Daarbij maakten we ook gebruik van "huiswater", ipv gebotteld water.
    Tijdens ons diner werden we zeer vriendelijk en belangstellend begeleid door het personeel.

Aangezien we dicht bij het "vuur" zaten konden wij de handelingen in zowel de keuken, als op de grill waarnemen.
    Onze belangstelling werd niet onopgemerkt gebleven door patron cuisinier "John Spruit".
    Hij betrok ons bij de wijze van de vlees bereiding. Hij wees ons erop, dat het vlees lang genoeg moest rijpen.
    Tijdens de avond haalde hij regelmatig vlees uit de rijpingskast en ging het bijna voor onze neus bereiden.
    Tot onze verrassing serveerde hij ons, tussen de deelgerechten door, een schotel met een uitstekend stukje
    geroosterd vlees, overgoten met een licht gebonden jus en grof gemalen peper.
    De motivatie van "John Spruit" was:"Je kan er wel over praten, maar je moet het dan ook proeven".
    Een uitstekende manier om je gasten zo bij het te bieden produkt te betrekken!!

Ook deze avond werd het diner begeleid door piano muziek en tevens werd een enkele keer door een van de medewerksters verdienstelijk gezongen.

Al met al een zeer geslaagde avond, zeker wanneer je met de taxi naar je logeerplek in Enschede wordt teruggebracht
    Petje af voor "Bistro Het Koetshuis" in Enschede.

6. Wat een feestje! Leuke locatie met veel sfeer. Open keuken en grill direct in het restaurant… Het was gezellig druk met live muziek op een vleugel midden in het restaurant.

Fijne kaart met voor elk wat wils. Prima gerechten op smaak en juiste garing. Het vlees was van top kwaliteit!

Wij komen zeker terug.

7. J.H. Snijder

Half uur moeten wachten op menukaart terwijl wij om 18.00 uur de enige klanten waren. Personeel meer met elkaar bezig dan met de gasten. Amuse was niet amusant. Koude quinoa korrels met, waar is mijn vergrootglas, stukje gerookte vis. Zo'n amuse kun je beter weglaten. Rest was van betere kwaliteit maar de wachttijden tussen de gangetjes van het menu waren te lang.

8. Met mijn ouders voor hun 50 jarig huwelijk wezen eten, ontvangst was top, dat maak je niet vaak meer mee, het eten was uitstekend en zeker voor herhaling vatbaar, complimenten aan de gastvrouw en de kok en keuken.

9. Ik heb zondag heerlijk gegeten bij bistro het koetshuis. Het eten was uitstekend en de service was ook top.
    Voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader.

10. Afgelopen zaterdag hebben we weer eens gegeten bij het Koetshuis.
    We doen dit vaker, maar bijna nooit op zaterdag.
    Na een warm welkom van John & Wendy kwamen we oude bekenden tegen.
    Het was weer als vanouds gezellig.
    We namen het Oktober 6 gangen maandmenu, wat achteraf een goeie keuze was. (Zeer goed!)
    er volgde zoals we gewend zijn een gedegen uitleg op de vraag aan John hoe hij de eendenborst zo mals heeft gekregen.
    Na de tijd nog een afzakkertje aan de bar genomen.
    Tot de volgende keer maar weer.

11. Dit restaurant rent heel snel achteruit. Prijs/kwaliteit niet meer ok. Kaart wordt steeds beperkte. Bijgerechten friet en salade waren niet te eten.

12. Het Koetshuis is een chique restaurant gelegen op een mooie plek. De ontvangst is prettig. Wat gelijk opvalt is dat het restaurant vol staat met tafeltjes wat ten koste gaat van de gezelligheid en privacy.
    Enkele gerechten konden niet worden besteld omdat deze niet voorradig waren. Ook de huisgemaakte bonbons bij de 'koffie compleet' waren er niet en dat vonden wij erg jammer. Het koffiekopje was slechts tot de helft gevuld....
    Er wordt daarnaast voor een fles 'huiswater' (lees: kraanwater) een forse prijs berekend: 5,50 euro !

De bediening is hartelijk maar 'echt contact' ontbreekt. Er wordt wel zeer regelmatig gevraagd of alles naar wens is.
    Het eten is goed maar soms wat té zout (met name het voorgerecht).

13. Het Koetshuis is een zeer chique restaurant waar we een zelf een mooi plekje mochten uitzoeken om plaats te nemen. Tijdens het eten speelde de pianist prachtige nummers wat de sfeer zeker ten goede deed. We werden bediend door een dame en hier die weinig tot niet communiceerden met ons. Wij hebben enorm gemist dat er niet even een vriendelijk praatje met ons werd gemaakt. Enkele gerechten konden niet besteld worden omdat deze niet voorradig waren.

De pianist en serveerster die af en toe de microfoon pakte maakten onze avond uniek en bijzonder. Toen alle gasten om 23u waren vertrokken mochten we zelf nummers uitzoeken en zaten we op krukken rondom de piano. Geweldig.

Het eten was lekker en netjes verzorgd.

14. We waren aangenaam verrast toen we afgelopen zondag een brunch hadden bij het Koetshuis!
    De sfeer, het eten en drinken, het vriendelijke personeel. Zelfs live- muziek.
    Voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten.
    We komen zeker terug!

15. Marjolein

Heerlijk gegeten in dit mooie gezellige restaurant. Zowel de gerechten als de bijpassende wijnen waren voortreffelijk. Echt een aanrader!
    Voor herhaling vatbaar.

16. Constantino

Lekker eten en drinken in een fraaie en sfeervolle ambiance. Mijn vriendin wilde glutenvrij eten en ik deed met haar mee. Alle gerechten waren smaakvol, met bijpassende wijnen. We komen zeker terug!

17. Vrijdag hebben mijn man en ik genoten bij het Koetshuis van de Noordzee avond. 5 geweldige gangen en een glas bubbels voor slechts € 29,50. Wij zijn die dag 40 jaar gehuwd en het Koetshuis heeft onze avond onvergetelijk gemaakt. Wat een sfeer en wat een gezelligheid. Wij komen hier het liefst iedere week, een aanrader voor heel Overijssel. De Chef heeft ons nog een rondleiding gegeven door de schitterende tuinen en wij gaan onze verjaardag hier zeker vieren. Onze dank voor deze geweldige beleving en graag tot snel

18. de ontvangst was warm. je voelt je direct welkom. de entree ademt een ontspannen en gezellige sfeer uit. ambiance is lekker oubollig. niet van dat strakke gedoe met stoelen waar je niet lang op kan zitten. bediening uiterst vriendelijk en behulpzaam. paar zenuwachtige stagieres er ook bij. al het eten was van zeer goede kwaliteit. borden warm. koffiekopje goed warm. de gerechten zagen er ook mooi uit. prijs kwaliteit goed. prijs van de wijnen wat aan de hoge kant. maar de wijnen zijn wel heel lekker.

19. Viv Schlosser

Geweldig lekker en culinair gegeten op zaterdag 10 juni 2017. Perfecte bediening en superlekker culinaire gerechten, subliem op elkaar afgestemd en mooi en vakkundig geserveerd.
    Een prachtige locatie waar je niet verwacht dat je midden in de stad zit.
    Een absolute aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar.
    Binnenkort ga ik zelf nog eens terug met m'n gezin/familie.

20. De tafeltjes stonden wel erg dicht bij elkaar. Wij hadden gekozen voor een 4-gangendiner met wijnarrangement. We kregen geen brood (de buren wel). Wijnarrangement was karig. We hadden beter een fles kunnen bestellen. Eten was erg lekker.

21. We kozen voor het mei maandmenu en waren aangenaam verrast door de smakelijke en fraaie gangen. Helaas duurde het wel even voordat de bediening op 'gang kwam'. Er stond genoeg personeel maar niet vlot aan de tafel.

We hebben echt goed gegeten en voor herhaling vatbaar.

22. Hebben gekozen voor het maandmenu april!!
    Geweldig!
    Goede sfeer en goede bediening!
    Onze complimenten, wij komen nog graag een keer weer terug!!

23. Gezellige locatie, pianist en af en toe zangeres, erg leuk! Eten was prima, m.n. het vlees was goed.

24. Gastvrij, prettige bediening en het eten was voortreffelijk!

25. Het is ons best tegengevallen. Misschien waren onze verwachtingen te hoog. Het personeel vonden wij niet geschikt om in een etablissement als deze te werken. Het eten was goed maar prijs/kwaliteit niet in verhouding.

26. Silvya de Jong

Prachtige locatie tegen de rand van het centrum van Enschede. Zeer sfeervol met een mooie serre. Het eten was goed, smaakvol en genoeg keuze. Er was geen dessertbuffet. Wel stonden er enkele zoetigheden. Helaas waren er veel te veel gasten. De serre was letterlijk volgepropt. Hier konden we niet opstaan van de tafel zonder de andere gasten lastig te vallen. Het buffet stond op de bar, wel hoog zodat de jongere kinderen niet konden zien wat er te eten aangeboden werd en toen de laatste tafel vlak voor het buffet ook bezet werd was het ook daar dringen. Jammer, voor ons niet voor herhaling vatbaar.

27. Vandaag genoten van de Paasbrunch bij bistro het koetshuis. Wat een drukte. 2 schitterende buffetten met een eindeloze keuze aan warme en koude gerechten. Zo smaakvol allemaal, hulde aan de koks. Door de drukte duurde de drankjes wel iets langer dan normaal maar er was live muziek met een geweldige zangeres en pianist, het wachten was dus zeker niet zo erg. We hebben enorm genoten en van 11 tot 14 uur ons buikje rondgegeten. Klasse en dat voor 18,95. Wij hebben gelijk voor aankomend weekend gereserveerd. Onze dank voor deze heerlijke paasdag.

28. Ed Bosscher

Paasbrunch was ronduit slecht. Bediening kan het aantal gasten niet aan. €2,80 voor een half kopje warm water voor de thee. Ruim een uur gewacht voor de koffie en thee en vier keer gevraagd. Dit was het vierde maar laatste bezoek. Hoorden dezelfde teneur van andere gasten.
    Geen aanrader.

29. Rita vd Weijden

Wij zijn gisteren geweest en hebben de aftrap mogen doen van hun highwine arrangement. Wauw wat zijn wij in de watten gelegd. Heerlijke culinaire hoogstandjes, in 1 woord pure verwennerij. Mensen nog hartelijk dank daarvoor. Groetjes Rita vd Weijden.

30. Hoksbergen

Op 26 maart een brunch genoten met 19 familieleden. Prijs kwaliteit uitstekend! Minpunten waren slecht communiceren, verkeerde niet afgesproken soep, hoeveelheid kaas en worst plakjes niet in verhouding tot aantal personen en graag informatie bij de schotels wat of iets is. Toch graag tot een volgende keer, Johan en familie.

31. Mike Jonker

Het Koetshuis ligt op een uitstekende locatie met een mooie ambiance.

De klant wordt uitstekend behandeld en wordt als koning ontvangen.

Het belangrijkste is natuurlijk wel het eten, wat voortreffelijk smaakte. Een dikke 10 voor de mensen in de keuken!

Kortom, een echte aanrader voor iedereen!

32. Uitzonderlijk lekker gegeten met erg vriendelijke bediening. Zelfs de chefkok nam de moeite om even aan tafel te komen, terwijl de zaak vol zat. Alles vers, precies op smaak en prachtig gepresenteerd. Echt een culinaire belevenis, een feest om te eten.

Wij hebben nog heerlijk nagenoten in de sfeervolle serre bij de openhaard en komen zeer zeker terug!

33. Harry allen

Ik was zaterdag gaan eten bij het Koetshuis. We namen 3 gangen le chef. Vooraf hadden we super heerlijke slakken. De bediening was ook zeer attent. Een super geslaagde avond.

34. Fam.Schoten

Wij hebben Zondag avond een gezellige avond gehad. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het ziet er prachtig uit en de sfeer is Top. En zeer Vriendelijk personeel. Dit gaat veel verder dan een hapje eten. Het is een smaakbeleving. Wij komen zeker terug!

35. Vien logger

Vrijdag 24 maart zijn wij heerlijk uiteten geweest bij het Koetshuis te Enschede. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Nadat onze jassen waren aangenomen werden we naar een prachtige tafel gebracht. Bij binnenkomst viel ons gelijk al de gigantische grill op. Hierdoor was de keus voor het hoofdgerecht makkelijk. De ober aan tafel raadde ons aan om dry aged Ribeye te nemen. Wat een smaak sensatie was dat. Aan het eind van de avond hebben we nog een heerlijk kopje koffie bij de haard gedronken met huisgemaakte bonbons. Hoe leuk is dat.
    Voor ons is het zeker een aanrader!! Klasse!!

36. Wij hebben zondag avond heerlijk gegeten , we hadden een heerlijk 6 gangen menu.
    We komen zeker terug voor een herhaling , het was fantastisch chapeau.

37. Frans van der Brink

Afgelopen zaterdagavond, 25 maart, gedineerd bij het Koetshuis. Echt een aanrader! Wij hebben heerlijk genoten van de 4 gangen du Chef. Het eten was van een erg goede kwaliteit en de sfeer is erg aangenaam. Daarnaast zorgt de vriendelijke bediening ervoor dat je de gehele avond niks tekort komt. Fijn om even een avond helemaal in de watten gelegd te worden.

Wij komen zeker nog een keer terug!

38. Rob van tuinen

Heerlijk gegeten bij Het Koetshuis, vriendelijk personeel en een mooi en gezellig interieur ook we hebben lekker gegeten voor de prijs. Wij komen zeker weer!

39. Roy van der Velde

Op maandagavond mijn verjaardag gevierd bij het Koetshuis. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en prima bediening.

40. Martin Velthof

De keuze was nog wat beperkt maar daar wordt aan gewerkt. Verder was het super goed. De chef-kok/eigenaar was een vriendelijke man en bracht het eten aan tafel met een prima uitleg. Het eten was van een bijzonder goede kwaliteit. Dikke pluim voor de kok. Ook het personeel was vriendelijk.

41. Th.C.Broeders

Prima en gezellige avond gehad. Alleen boven de ronde tafel was het te donker. En het vlees had wel iets warmer gekund.

We waren met 9 personen die zeker nog weleens terug willen naar het Koetshuis.

42. Lekker gegeten, prima sfeer en erg aardig personeel

43. Bruns Louis

Wij waren er op een zaterdag avond met 2 personen. De sfeer was bijzonder, live piano en ook zang.
    De wijn was lekker. Wij hebben vitello tonato en de soep van de dag als voorgerecht, en steaks als hoofdgerecht bestelt.
    De soep was lekker. Vitello tonato was een carpaccio van kalfsvlees met heel iets tonijn- majonaise er over heen en in het midden een grote portie rauwkost salade. Wel lekker de salade maar wat die op het boord verloren had weet ik niet. Het paste er niet echt bij. de steaks waren van hele goede qualiteit. Wij hebben medium bestellt.
    Wij kregen het tussen raw en engels gegaard, het was amper warm van binnen.
    Dus lieten wij het terug gaan. Daarna had de kok het vlees door midden gesneden en opniuw verhit. Het was dan tussen engels en medium. Wij hebben het dan gegeten, terwijl de patatjes inmiddels koud waren. Een ander keuze dan patat hadden wij niet. Het 300 gram steak kost bijna 60,- €. De rekening was 129,-€.
    Mooie prijs, mooi ambiente, nooit weer.

44. Was weer heerlijk.

45. Heerlijke avond gehad in het Koetshuis, de sfeer was er zoals gewoonlijk gezellig. Het 5 gangen diner (je vraagt je af hoe het kan voor dit geld) was voortreffelijk, en werd omlijst door gezellige piano muziek. Wij komen terug.

46. Cor

47. Kieftenbeld

Super avond gehad in sfeervol koetshuis.
    Heerlijk verrassingsmenu met geweldige bijpassende wijnen.

Bediening zeer gepassioneerd en zelfs koks melden zich bij tafels.
    Live muziek middels piano maakte alles compleet.
    Zelfs verzoeknummers werden gespeeld.
    Klasse!

48. Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Nieuwe chefkok.

49. Arnold Nieuwerth

Een daadwerkelijke smaaksensatie, zeer tevreden met de nieuwe chef kok. Verrasings menu gehad en het heeft zoals altijd goed gesmaakt.
    Culinair zeer hoogstaand.

50. Van de week een geslaagde avond gehad bij Het Koetshuis. Het restaurant heeft zijn allure weer terug, dankzij professionele mensen die het horeca-vak goed verstaan. Een aanrader voor iedereen die kwaliteit weet te waarderen en zich wil verheugen op een heerlijk avondje uit.

TOP

51. Leonie te Riet

Dit gaat zo veel verder dan een hapje eten. Dit is urenlang "beleving" en entertainment. Het eten is TOP. Maar wat zo veel belangrijker is, is dat de sfeer en de service MEGA is. John en Wendy begrijpen als geen ander waar de huidige restaurantbezoeker naar op zoek is; een thuiskomen.

52. Met de nieuwe chef John Spruyt aan het roer is het Koetshuis een culinaire topper geworden. We hebben een fantastisch 6-gangen diner geserveerd gekregen door bijzonder vriendelijk personeel. De live pianomuziek en het mooie historische pand maken het plaatje compleet.
    Een aanrader dus.

53. Ons jaarlijks nieuwjaarsdiner voor personeel en aanhang dit jaar bij Bistro Het Koetshuis gehouden; in de serre. Een fantastische ervaring. Alles klopte. Veel aandacht voor details. Verfijnde ingrediënten en combinaties, met zorg gepresenteerd, goede huiswijnen. Oplettend en vriendelijk personeel met echte aandacht en liefde voor het vak, onder leiding van een enthousiaste en creatieve Chef. Verse bloemen op tafel, haardvuur, sfeervolle verlichting, uitzicht op de tuin.
    Kortom: een echte aanrader. Chef John Spruit en team: hartelijk dank voor een topavond en tot ziens!

54. John en Wendy zijn er naar ons idee goed in geslaagd om Het Koetshuis naar een goed niveau te stuwen.
    Het 6-gangenmenu was niets op aan te merken en de (nieuwe) wijnkaart zag er bijzonder goed uit. Ook de bediening voldeed aan de verwachting van een goed restaurant. Life muziek doet het altijd goed. Misschien niet helemaal ons repertoire, maar na een paar glaasjes goede wijn hoor je ons er niet meer over. Op een volle zaterdagavond lijkt het wel of je op een bruiloftsfeest komt. Een hoop gezelligheid en drukte. Misschien op dat moment niet de juiste locatie voor een relaxed intiem etentje. Wij wonen op 300 meter afstand en zullen zeker weer een tafeltje reserveren!

55. Al weer verschillende keren bij Bistro het Koetshuis gegeten. Iedere keer weer een andere smaakbeleving. Met heerlijke wijnen. Vlees, vis of een verrassingsmenu, het maakt John Spruit niets uit. Hij maakt er een prachtige creatieve smaakvolle creatie van.
    Een echte aanrader ook voor verschillende gelegenheden. Wij zijn blij dat jij weer terug bent in Enschede. We komen gauw weer. Succes.

56. H. ter Horst

Zaterdag met vrienden wezen dineren bij Het Koetshuis. We zijn er al een poosje niet geweest omdat het de laatste 2 keer niet goed was. In de Tubantia lazen we dat een sterrenchef de zaak heeft overgenomen en dit heeft ons geprikkeld. Met hoge verwachtingen naar het Koetshuis afgereisd. De sfeer is nog steeds geweldig, een pianist en enthousiaste jonge bediening. Na 5 minuten kwam de eigenaar cq chef kok aan tafel. Geweldig wat een passie en enthousiasme straalt deze man uit. Hij stelde ons een culinaire reis voor en wij zijn hiermede akkoord gegaan en zeker zonder spijt. Wat een schilderijtjes en smaaksensatie. Deze man kookt met zijn hart, geweldig, je waant jezelf in een Sterrenzaak. 4 gangen van top kwaliteit, we hadden liever 7 gangen gehad maar we komen zeker terug en reserveren dan voor meer gangen. Tartaar van verse zeebaars, kalfswang en zwezerik, eendenborst, karamel notentaart..... We genieten nu nog na. Wat een aanwinst voor Overijssel, onze dank heer Spruit en heel graag tot snel. Onze complimenten wat u nu al heeft bereikt!

57. Marieke Jansen

Om het 1-jarig bestaan van onze zaak I.M. Music & Events en de verjaardag van onze vriendin Sonna Krom te vieren, die tevens een fantastische kunstenares is, besloten we te gaan eten in het Koetshuis.
    Het was mijn eerste bezoek aan dit restaurant. Een restaurant dat uitblinkt op alle fronten. De bediening was bijzonder goed, de wijnen uitstekend, de zeevruchten van goede kwaliteit en mooi gepresenteerd.
    Een leuk detail is dat veel bedienend personeel studeert aan het conservatorium en het ene moment met een fles wijn in de handen loopt en het andere moment met een microfoon.
    De hartelijke gastvrouw, Wendy Spruit, liet ons al snel toe achter de piano om de avond een persoonlijk tintje te geven voor onze jarige. De avond hebben we, in het gezelschap van chefkok John en zijn vrouw Wendy, afgesloten in 'de serre', waar we prachtige kazen en wijnen voorgeschoteld kregen en onze DJ-talenten mochten inzetten.
    Kortom het was een fantastische avond en we komen met liefde en plezier terug!

58. We hebben donderdag een geweldige avond gehad wat een culinaire verrassing.
    De nieuwe eigenaar en tevens de kok heeft er een verassende avond.
    We komen zeker terug.

59. Gisteravond hebben we met 2 personen bij het Koetshuis gegeten bij de nieuwe eigenaar en chef . John Spruit .
    Het 6 gangen diner was voortreffelijk, we hebben ons laten verassen door de chef. Van de amuse tot nagerecht, alles was heerlijk , met steeds de juiste wijn er bij . Eendenborst , precies goed , zeebaars , heerlijk , zelfs houtduif , veel variëteit . Het personeel was bijzonder vriendelijk, niet overdreven aanwezig maar correct. Elke gang werd steeds door John zelf toegelicht . Ik heb voor het eerst de nootachtige smaak van zeewier geproefd . We zijn door de eigen taxiservice naar huis gebracht . Kortom een heerlijke avond die wat mij betreft langer had mogen duren , We gaan zeker weer

60. Rolf Egberink

61. Percy 20 punten

Geweldig gegeten in een super sfeer. Het was gezellig druk op het terras waar we heerlijk zaten. Mijn vriendin had het 6 gangen menu en ik had de Black Angus steak en we hadden ons laten adviseren over de wijn die ook heerlijk was en perfect bij het menu paste. Jaren geleden waren we ook al eens naar het Koetshuis geweest maar naar mijn mening is de kwaliteit alleen maar beter geworden de laatste tijd. Ik reis zelf veel en kom in veel goede restaurants maar bistro het Koetshuis komt zeker in mijn top 3!

Ik zit zelf in een kookclub en zal de gerechten en de wijnen die bij het Koetshuis geserveerd worden daar zeker aanbevelen. Of wij kunnen tippen aan de kwaliteit is de vraag.

Zeker een aanrader en wij zullen er nog vaak gaan eten. Ik zou in Enschede en omstreken geen betere plek weten, zeker niet om lekker buiten te eten.

62. We hebben genoten van een overweldigende brunch bij het Koetshuis. We gaan zeker terug komen om van een diner bij deze gastronoom te kunnen genieten!

63. Manita & Robert

Opgehaald met de gratis Londen taxi service!!! Heerlijk 6-gangen menu gegeten met super wijnen. We komen gauw weer terug!

64. Vanavond heerlijk ontspannen genoten bij het Koetshuis te Enschede. 300 meter hemelsbreeds bij ons restaurant vandaan. Samen met gedeelde vaste gasten genoten van een ontspannen vakantiesfeer in dit mooie sfeervolle restaurant. Eten goed, bediening goed, sfeer goed. Eigenlijk een mooi compleet plaatje. Ook nog even gezellig een borrel gedronken met de eigenaren, leuke mensen met passie. Wij komen zeker vaker terug...

65. Positief: pianist, locatie (prachtig, historisch pand), sfeervol terras, gratis parkeren, goede stoelen.

Matig: kwaliteit eten (net niet, mosselpan ronduit slecht), bediening (onervaren, kijken je niet aan, onthouden weinig).

Slecht: kapot glas wordt niet vervangen (ondanks verzoek en positief antwoord), geen wijnkaart gezien, van de koffie kan je wel wat meer maken dan deze eenvoud, smerig en goedkoop horecabestek.

66. Marianne

Ondanks dat we gereserveerd hadden moesten we een uur wachten op een tafeltje. Tafel linnen was vries en er stond een vies bordje. Bordje werd niet vervangen. Gastvrouw kwam ons inziens te vaak informeren. Volgorde van geserveerde gangen klopten niet. Met afruimen van de tafel is naast een bord zeker 6 keer bestek op de grond gevallen. Bediening sprak zo zacht/verlegen dat hij niet te verstaan was.

67. Heerlijk gegeten, live piano muziek en zang, echt super!! Gastvrouw liep netjes iedere tafel langs, behalve de onze... Was dat omdat we het 6-gangen (sloeber) menu hadden? Zo voelde het wel. Stagiaire vroeg ons niet naar wat we wilden drinken. Later werd ons niet gevraagd wat we wilden drinken. Zaten minimaal 45 minuten met lege glazen. Uiteindelijk maar opgestaan om te betalen. Ook daar werd niets gevraagd. Helaas geen fooi gegeven.
    Wij houden echt van goed eten, en dat kan hier! Maar jammer van de rest. De chauffeur van de taxi opende ons de deur en was extreem vriendelijk. Waar is de scholing van de rest van het personeel gebleven? Nogmaals, heerlijk gegeten.

68. B A. Weijel

69. Erna Game

70. Helmo 107 punten

Vrijdag 11 april gegeten bij het Koetshuis, totale indruk , alles net niet. Wij hadden een verrassingsmenu, wij hebben dit in vele restaurants in Twente gehad maar deze komt absoluut niet in de top 5. Verschillende vlees en vis gerechtjes, ook allemaal net niet. Te lauw, te weinig, te smaakloos, jammer. De bediening is ook zozo, van een professionele Gastheer mag je toch wel verwachten dat deze regelmatig langs komt of je nog een glaasje wijn wenst en of het smaakt, helaas ook net niet.
    Dit restaurant moet het nog van de oude naam hebben. Voor ons de eerste en laatste keer. Helaas net niet.

71. W.protzman

Gisteren bij het Koetshuis wezen eten. Het restaurant is wel gezellig. Er was een Pianist en genoeg bezoekers om te zorgen voor gezellig geroezemoes. Een menukaart met een uitgebreid verhaal over de soorten ossenhaas, waardoor de andere gerechten er een beetje ondergesneeuwd door werden.
    We hadden vooraf zwezerik op witlof. De zwezerik had wat knapperiger gemogen, maar al met al niet slecht. De ossenhaas was voortreffelijk. Alle lof! Maar de patat was niet te eten. Papperig en smakeloos van binnen. Was van een verkeerde aardappel gemaakt. Daarbij was de patat grof gesneden wat helemaal niet mooi oogde bij de verfijnde ossenhaas. Groente was redelijk, niet op smaak gebracht. Dessert, parfait van speculaas was redelijk, een beetje te stug. Smaak was goed. De Irish Whisky was matig. Slecht klaar gemaakt.
    Het meest verbaasde ons dat dit restaurant helemaal geen wijnkaart had. Op tafel stond een standaardje met de vermelding van drie rode en drie witte wijnen. Alleen de naam en de prijs. Geen enkele beschrijving over de wijnen. Vreemd om zo een wijn te moeten bestellen. En wat een gemiste kans. Bij het prachtige vlees waren Chileense of Argentijnse wijnen perfect op hun plaats geweest. Wat een gemiste kans. In menig minder pretentieus restaurant hebben ze een betere wijnkaart dan het Koetshuis. Jammer.
    Of we weer een keer terug komen? We moeten er 30 km voor rijden. Dus daar moeten we nog eens goed over denken.

Willy.

72. Koos 22 punten

Zeer goed in alle opzichten. Dit restaurant kunnen we iedereen aanbevelen en is beslist het beste van Enschede en omgeving.
    Ze hebben een zeer uitgbreid en goed menu en ook de bediening en sfeer zijn perfect. Topkwaliteit.

73. Onlangs hier gegeten. De asperges (van het asperge-menu) zijn beslist geen AA-kwaliteit. Het vlees is van goede kwaliteit maar het bijgeleverde garnituur zeer onder de maat. De (rode) wijn, die we bij aanvang van het hoofdmenu besteld hadden en, na een paar keer zwaaien pas halverwege het eten geserveerd kregen, is nog geen € 0,50 waard; het etiket werd zorgvuldig afgedekt. Eindoordeel: matig!

74. De eerste keer gegeten bij het Koetshuis omdat we Martin kenden van Kir Royal en meteen al dachten dat moet goed zijn. Nou dat was het ook, het was super. De binnenkomst was al zeer bijzonder, een geweldige sfeer en inrichting. De gezelligheid, de sfeer en de pianomuziek maakten het allemaal kompleet. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was heel vriendelijk en niets was te veel.
    Een echte aanrader voor heerlijk eten, een mooie ambiance, echt een avondje uit.
    Dus Martin ga zo door, wij komen zeker nog terug! We zijn ook zeer nieuwsgierig naar het terras in de zomer.

75. Danielle

Wat een sfeer, direct al bij binnenkomst! De ruimte, aankleding, gezelligheid, live pianomuziek, alles klopt perfect! Alleen jammer dat het eten zelf dan zo tegenvalt. Weinig smaak, weinig bijzonders. Alles was te flauw, mijn tomatensoepje smaakte alsof deze uit een pakje kwam, als hoofdgerecht truffelpasta maar dat was helaas erg eenzijdig en na 3 happen saai. Er stond een saladebuffet op de piano maar er is niemand verteld om ervan te pakken dus dat gebeurde ook niet. Geen tot weinig (1 woord) uitleg bij de gerechten. Vriendelijke bediening, dat wel. Jammer dat er niets werd gedaan om mijn klacht goed te maken over de soep. Toch niet voor herhaling vatbaar. Zo jammer. De sfeer is top!

76. Lidy Slaghekke

Zaterdag 23-02-2013 samen met mijn dochter bij Het Koetshuis gegeten. In één woord geweldig !
    We hadden het het 6 gangen menu, voor slecht € 20,00. Kleine gerechtjes, maar meer dan voldoende, we hebben zelfs geen gebruik gemaakt van de saladebar, anders was het te veel.
    In tijden niet zo heerlijk gegeten, complimenten voor de keukenbrigade !
    Ik miste alleen de ontvangst bij de deur, maar verder was alles goed verzorgd.
    We hebben het toetje en de koffie gebruikt in de gezellige serre, een mooie ruimte om gezellig na te borrelen. We komen er graag nog eens terug.Li-Jo

77. When we travel to the Netherlands, one of our "musts" is dinner at Bistro het Koetshuis.
    The food is outstanding, the service exemplary and the atmosphere is chic and "gezellig".
    In our opinion, certainly one of the best restaurants in the Eastern part of the country!

78. Gerard Bottenberg

Ons valentijnsdag sharing diner bij gezellige live-pianomuziek hadden we graag aan iedereen gegund. Een aanrader!!! De smaak en presentatie van dit etentje was een geweldige ervaring. Ook hebben we even op de gewone menukaart gekeken.
    Wij komen zeker terug. Nogmaals een aanrader!

79. Zaterdagavond heerlijk uit eten geweest in het koetshuis. Sfeervolle ambiance, mooi gedekte tafels en live muziek. Heerlijk gegeten - een 6 gangen menu - en werkelijk genoten van de creaties van de kok. De bediening is vriendelijk en persoonlijk. Kortom een echte aanrader als je van lekker eten houdt en een stijlvolle omgeving. Uitstekende verhouding prijs kwaliteit ... we hebben gelijk voor het volgende weekend gereserveerd.

80. Jan en Ineke Vervoort

Weer een heerlijk avondje uit in Het Koetshuis. Na de eerste kennismaking ergens vorig jaar, zijn we al verschillende malen terug gekomen en iedere keer was het de sfeer, de bediening en het eten dat ons aangenaam verraste. Zeker in 't weekend met een goede pianist die een nadrukkelijke bijdrage levert om die gezellige ontspannen sfeer te creëren die het avondje uit echt tot een klein feestje maakt. Het maandelijkse 6-gangen menu kunnen wij aanbevelen; kleine lekkere hapjes en alle tijd om te genieten en daarna even bij het vuur afsluiten met een lekker kopje koffie of thee met een likeurtje.

81. Erg lekker gegeten bij het koetshuis in januari!
    Leuke sfeer! Miste alleen de live piano muziek die er volgens de site in het weekend zou moeten zijn.

Wij gaan zeker nog een keer!

82. Wij waren 2e kerstdag eten in Het Koetshuis. Ik kom uit Amsterdam en we waren met vrienden uit Enschede.
    Bere gezellig, met piano muziek op de achtergrond en later achter in de serre party. Ik ben wel iets gewend, maar dit maak je zelfs in Amsterdam niet mee. Het eten was ronduit perfect evenals de wijnen. De bediening was attent en had zelfs tijd om je uit en later in de jas te helpen. Er werd ons aangeboden ons en de auto naar huis te brengen met een originele Londen taxi van Het Koetshuis, maar een van ons dronk niet , dus dit was niet nodig.
    Eigenlijk in 1 woord super.

Mischa Kremer

83. Een keer Koetshuis geprobeerd. Ik kende het vorige restaurant, maar was hier nog nooit geweest. Leuk verbouwd en gemoedelijke sfeer. Personeel aardig (Martin kende ik nog van Kir Royal). Het eten was erg goed. Aanrader carpaccio waarbij ik zelf alles kon toevoegen en biefstuk! Ik weet van een vriendin dat zij hier altijd komt voor de biefstuk. Pianomuziek zorgde voor een leuke sfeer. Tip: Doe iets speciaals met het brood vooraf. Nu een beetje simpel in vergelijk met de rest. Anders had ik een 9 gegeven! Voor herhaling vatbaar!

84. Geweldige daghap gegeten! Naar ik begreep de eerst van de daghappen die ze hier elke dag gaan serveren. Top!!!

85. Lara van Barneveld

Gisteren voor ik denk de tiende keer gegeten in Het Koetshuis.
    Dit zegt op zich al genoeg. We hadden hun 6 gangen menu.
    Voor die prijs zou je eigenlijk niet veel kunnen verwachten, maar het
    was gewoon perfect. We hebben bijpassende wijnen gedronken en het
    was echt een avond uit. Ik ben normaal niet zo 'n recensie schrijfster,
    maar doe het bij deze dan toch maar een keer.

Groet Lara van Barneveld.

86. Ferd Luttikhuis

We waren vorige week met ons bedrijf eten in Het Koetshuis.
    Ondanks dat we met een grote groep waren verliep alles vlekkeloos.
    Het eten was heerlijk en er was een leuke atmosfeer. We hadden de hele serre tot onze beschikking en het werd later op de avond een feest met Martin, de eigenaar als diskjockey. Ik kan andere bedrijven dit aanbevelen !!

87. Tony

88. Robert Boks

Vriendelijk onthaal, echter daarna helaas toch uit het oog verloren. Weinig aandacht van het bedienend personeel; lege wijnglazen bleven onopgemerkt, gemiste kans! Het eten is prima en meer dan voldoende.

89. Afgelopen weekend genoten van een heerlijk 4 gangen verrassingsmenu inclusief een wijnarrangement. Menu was afwisselend en heerlijk van smaak. Prettige bediening met uitleg over zowel het eten als de wijn die op tafel kwam.
    Ook nam men goed de tijd tussen het uitserveren van de volgende gang.
    Het is niet goedkoop maar je krijgt waar voor je geld! Voldoende redenen om nog eens terug te komen.

90. Voor de tweede keer dit jaar Het Koetshuis bezocht. Dit keer een zeer goede ervaring!
    Het eten was uitstekend en de bediening plezierig. Het wijnarrangement paste prima bij de gerechten. Kortom: Het Koetshuis heeft ons een fijne avond bezorgd!

91. Wegens het 40 jarig huwelijk wilden we toch iets exclusiever uit eten dan gebruikelijk. Na de website en eet.nu gelezen te hebben gekozen voor het Koetshuis. Ik vind het heel jammer om te concluderen dat dit erg is tegengevallen. De bediening vonden wij niet erg vriendelijk. Er werd niet bijgehouden of er nog drinken voldoende was. Bij elk gerecht mag men zelf het bijgerecht kiezen, saus, groenten en aardappelgerecht. Maar men nam absoluut niet de tijd om het e.e.a uit te leggen en viel er uiteindelijk niet te kiezen. . Er zat groot verschil tussen het vlees. De 1 was perfect klaargemaakt en de ander was erg droog (zelfde vlees).

Sommige gerechten waren heerlijk en andere lieten echt te wensen over. Een goede vriendelijk bediening en een beetje aandacht voor de mensen had hier zeker veel goed kunnen maken.

De sfeer en de entourage waren goed. Het is een prachtig restaurant

92. Met groep van 30 mensen een van te voren geboekt walk in diner gehad. Kwaliteit eten was goed. Veeeel te kleine porties. Miniem stukje vlees op alleen een bedje van aardappelpuree. Zonder enige garnituur. Na een klacht kregen we een bord olijf olie om een stukje stokbrood in te dopen. Dit om de honger te stillen. Toetje een stukje appelstrudel met een bolletje ijs, zonder enige opmaak. Verdediging Koetshuis : als we geweten hadden dat u honger had gehad, hadden we de porties wat groter gemaakt??!! Zeer hinderlijk was het niet aflatend vragen of er bijgeschonken moest worden. Al met al een buitengewoon slechte ervaring. Op onze klachten deed men niets uit. Ook dom om zo' n grote groep op die manier te behandelen. Ons zien ze in het Koetshuis niet weer.

93. Erik en Maria

Wij hebben sinds de opening nu bijna een jaar geleden hier al 3x gegeten en nog steeds voldoet het aan al onze verwachtingen van een leuke avond uit. Het eten was fantastisch, de bediening attent en vlot.
    Bistro het Koetshuis is een aanrader voor iedereen die een gezellige avond uit eten wil. Wij hebben in ieder geval in november de volgende reservering staan met al onze collega's. Martin en team bedankt!

94. Dagmenu, uitstekend, iets kleine porties maar uiteindelijk ook weer genoeg met het dessert. Drankjes op tijd, tegenvaller was de jus d'orange: een flesje...
    Ook houd ik niet zo van je en jou zeggende obers, maar over de gang van zaken verder niets dan lof.

95. Jan en Henriëtte

Vorige week hebben wij bij Het Koetshuis gegeten, heerlijk op het terras (achterkant) gezeten; rust en ruimte.

Onderstaande punten zeggen genoeg:
    - zeer goed eten, exclusief
    - mensen met liefde voor hun vak
    - sfeervolle ambiance, korrekte en vriendelijke bediening

In 1 woord: perfect!

Ga zo door.

Henriëtte

96. Wendey & Frits Meijer

Wij zijn al sinds de opening in onze nopjes met het heropening van het sfeervolle restaurant "Het Koetshuis"
    Eindelijk weer een lokatie met stijl en een zekere klasse, waarbij de goede atmosfeer ook een belangrijke bedrage leverd aan het slagen van een avondje uit. Uitzonderlijk is de prachtige ligging en de uitstekende bereikbaarheid.
    We hebben er al vele malen heerlijk gegeten en recentelijk echt genoten van het avond vullende 6 gangenmenu. Ga zo door !!!

Wendy & Frits Meijer

97. Gisteren het 8-gangen diner gegeten bij het Koetshuis. Ik heb echt genoten. Ik wist van te voren niet wat ik kon verwachten want het was een cadeau van een vriendin. De gerechten waren heerlijk, heel gevarieerd en de porties vond ik goed qua grootte. Sommige gerechten waren zo lekker (de coquille!) dat het van mij wel iets meer had mogen zijn, niet omdat het te weinig was, maar omdat het zo lekker was (persoonlijke smaak natuurlijk). De porties waren niet te groot waardoor ik uit bleef kijken naar de volgende gang en aan het eind van de avond voldoende heb gegeten, maar niet met een 'te vol' gevoel naar huis ging. Ik heb een hele fijne avond gehad met ontzettend lekker eten en een leuke sfeer. De bediening was erg vriendelijk. Ik zou hier zeker graag nog een keer terugkomen.

98. Vorige week maandag bij Het Koetshuis gegeten voor de 2e keer, alweer een aangename verrassing voor ons 5!
    Het restaurant zat weer goed vol en de sfeer was wederom om van te genieten! 6-gangen menu genuttigd, en overal werd rekening mee gehouden zoals van te voren aangegeven.
    Alles subliem van smaak en de presentatie v/d gerechten was weer een plaatje! Ook de bijpassende wijnen ontbraken er niet aan. Gastronomie staat voor dit restaurant hoog in het vaandel, Ons zie je nog vaak verschijnen in dit prachtige ''nieuwe'' Koetshuis!

Vriendelijke groet,

Pascal de Blok
    Bistro/Restaurant ''de Zoeke''
    Denekamp

99. Gisteravond a la carte gegeten en het was in 1 woord top, kan er verder veel over zeggen maar echt alles was geweldig. Komen hier zeer zeker terug. Een van de beste bistro's in Twente.

100. Leon en Marieke

Gisteravond bij het koetshuis gegeten. Wij hadden hier hoge verwachtingen van na het lezen van de recensies. Helaas is het tegendeel gebleken. Wij hebben vooraf een 8 gangen diner geboekt. Bij binnenkomst heb ik aangegeven dat mijn vrouw zwanger is, dus rauw vlees, rauwe melk en alcohol zijn uit den boze. Wij zijn gestart met een stukje zalm waarvan de bediening niet kon aangeven of deze vers was. Bij de vierde gang, nog steeds hongerig vanwege de kleine porties, werd ons een spoom geserveerd... In een spoom zit toch champagne? Bij de volgende gang kregen we zelfs biefstuk welke niet doorbakken was. Hebben daar een portie friet bij besteld om de honger enigszins te stillen. Bij de 7e en tevens laatste gang (!) kregen we een kaasplankje waarvan bij navraag bleek dat mijn vrouw geen enkele kaas mocht hebben. Wij hebben ons ongenoegen vervolgens bij een medewerker geuit en heeft hierover melding gemaakt bij de gastheer. Deze gastheer (op de hoogte van de zwangerschap) liet ons via deze medewerker zijn excuses aanbieden middels een kopje koffie van de zaak. Als klap op de vuurpijl kregen we de verkeerde rekening. De bediening was prima, het (niet) optreden van de gastheer is de reden om dit restaurant niet meer te bezoeken.

Volgende pagina