Asaka in Enschede

1431971478 94
1445202178 94
1466702064 85
1488201951 84

1. Wat hebben wij een gezellige avond gehad. Goed ontvangen, heerlijk gegeten en persoonlijk contact.

Uit veel verschillende dingen konden wij kiezen. Sushi, grill en andere gerechten. Het was lekker en veel! Wij komen graag terug.

2. We hadden al lange tijd geen Japans eten meer gehad, dus de spontane instelling om dat te gaan doen bracht ons naar dit restaurant. Het is spijtig als een van het gezelschap waamee je uit eten gaat geen zin heeft om "all you can eat" te gaan consumeren - want het restaurant laat dit niet toe. Ik heb een gezin met 2 jonge kinderen, dus hadden we sowieso niet de tijd om uitgebreid te dineren. Het is jammer dat men daar geen regeling voor treft.
    Het werd dus "à la carte". De porties van het eten waren helaas afgstemd op het all you can eat concept, dus die waren zeer karig. Tafelwater (uit de kraan) werd alleen met een droge witte wijn geserveerd? Hoezo? Waarom moet er 2.30 euro betaald worden voor een spa blauw voor bij mijn koffie of andere alcoholische versnapering? Voor een all you can eat concept zal dit wel een populair restaurant zijn, voor al het andere vind ik het zeer matig!

3. Remco Vriesema

Zeer gezellig, mooi restaurant en heerlijk eten. Zeker een aanrader!

4. Heerlijk gegeten, goeie en snelle service. Niet lang moeten wachten. Als er niet veel mensen zitten is het minder gezellig...

5. Erg lekker gegeten. Van de all you can eat sushi restaurant in Enschede is deze zeer zeker de moeite waard.
    Aardige mensen, vriendelijke bediening, lekkere verse sushi en andere gerechten.

6. Blijft mijn favoriet in Enschede. Alleen jammer voor hun dat ze de tent het maar niet vol krijgen, ligt aan de locatie (rustig gedeelte centrum Enschede). Zeker een aanrader! Voor € 10,- extra heb je All you can drink (fris, bier en wijn) erbij. Kwaliteit van de sushi is top! Vriendelijke bediening.

7. Al meerdere malen blijf ik hier terugkomen. Eindelijk een sushi restaurant waar ze naast een ruime keuze aan sushi's en gerechten, ook een dessertbuffet hebben. In de meeste sushi restaurants krijg je een klein bolletje ijs, een tweede bestellen of mag niet of betaal je gewoon vol voor.
    Ook erg leuk dat de bediening de tafels langs komt om de gasten van een nieuw bedachte sushi te laten proeven, en deze dan te beoordelen of het waard is om op de kaart te komen. Zie je niet vaak!
    Het enige nadeeltje is dat het in de zomer ontzettend warm is, en in de winter juist af en toe net wat te fris.

Maar dit weerhoudt ons niet, dus wij komen zeker weer snel terug (:

8. Heerlijk gegeten met mijn dochter ,lekkere gerechten, vriendelijke bediening/gastheer, veel lekkerder en beter dan elders in Schutten.

9. Altijd weer super goed eten en leuk en gezellig personeel

10. Graddie Butterhoff

Afgelopen dinsdag hier heerlijk gegeten.. de bediening is snel en ontzettend aardig. Het eten is overheerlijk en vers. We waren zo vol dat we niet eens het dessertbuffet hebben aangeraakt.
    Jammer dat het tot op heden nog niet zo goed loopt want dit is toch wel een van de beste!

11. Maurice de Zwart

Naast het vriendelijke personeel, een uitgebreide menukaart en heerlijke sushi is ASAKA bijzonder opvallend door de heerlijke warme gerechten (bijvoorbeeld de variaties van ossenhaas en de garnalengerechtjes). Deze worden, in tegenstelling tot sushirestaurants, niet verdronken en gecamoufleerd met wazige zoute saus (waar je 2 dagen later nog dorst van hebt).

Bovendien zijn er regelmatig leuke aanbiedingen en acties die te volgen zijn op de Facebookpagina van Asaka. Meer dan de moeite waard om een kijkje te nemen. Ik heb mijn keuze gemaakt: ASAKA is mijn favoriet!!

12. Tanja 652 punten

Asaka is een erg groot restaurant, maar wij vonden de indeling juist erg sfeervol voor zo'n grote ruimte. Door het gebruik van wat meer donkere kleuren doet het toch wat sfeervoller aan. Wel was het er best warm.

Ze hebben een uitgebreide kaart waar je uit meer dan voldoende sushi, koude en warme gerechtjes kan kiezen. Wij hadden gekozen voor een all-in arrangement met de drankjes inclusief. We lusten allebei graag Spa Rood naast ons wijn/bier en dat werd ook perfect geregeld en niet moeilijk over gedaan.

De gerechtjes waren echt heerlijk en de sushi lekker gevuld! Geen half werk. Kip heerlijk mals en niet droog, lekkere saus. Alleen de kip in bali saus vond ik wat tegenvallen (beetje flauw).

Tempo ook prima en ik vond de bediening juist heel vriendelijk. Goede uitleg over het systeem en attent op drankjes, zelfs bij de all-in. Ik kan me voorstellen dat dat misschien wat minder wordt als je er zit om je vol te laten lopen. Bij ons klopten alle bestellingen, dus echt niets te klagen. Leuke avond uit voor een goede prijs.

Ja, we waren prettig verrast en komen hier zeker terug!

13. LK 24 punten

Ons favoriete all you can eat sushi restaurant in Enschede. We komen er ongeveer maandelijks en hebben de andere restaurants ook geprobeerd. De sushi is altijd heerlijk en vers. Vergeleken met andere restaurants meer vis en minder rijst. Erg goed. De warme gerechten zijn ook heerlijk. Goede en vlotte service. Wel vaak wat rustig in het restaurant, waarschijnlijk omdat er behoorlijk veel sushi restaurants zijn in Enschede. Aanrader!

14. Toen we voor de deur stonden hadden we als onze twijfel om naar binnen te gaan, het restaurant was nagenoeg leeg, het was er donker en voor de deur ging al een rare geur. Toch even naar binnen om te kijken en de direct aangesnelde gastvrouw wist ons door haar vriendelijkheid te verleiden om aan te schuiven. Binnen is het wat aan de donkere kant en dat komt voornamelijk door het donkere interieur in combinatie met het weinige en ongezellige licht. En daar zit je dan in een restaurant waar zeker 300 mensen kunnen zitten en dat nagenoeg leeg is, er waren slechts drie tafeltjes bezet en dat was rond etenstijd. Gezellig is zo'n leeg restaurant niet en je krijgt er zelfs een ongemakkelijk gevoel bij. Maar goed, dat wil nog niets zeggen over wat er uit de keuken komt is onze ervaring. Bestellen gaat wat merkwaardig maar waar het op neer komt is dat je in rondes van maximaal 5 gerechten per persoon besteld. In praktijk is dat veel te veel want voor je aan gerecht 5 bezig bent, is deze al koud. Daarbij je mag in meerdere rondes bestelen. Je het dus alle tijd. Beter is dus om minder gerechten per ronde bestellen en een ronde extra nemen als je nog wat wilt eten. Uiterst merkwaardig is wel dat je alleen opnieuw mag bestellen wanneer je je vorige bestelling volledig hebt opgegeten en dan ontstaat er ineens een rare situatie, omdat wij allebei iets hadden besteld wat we niet lekker vonden, bleef er wat staan en mochten wij niet meer bijbestellen. We hebben dit nog duidelijk gemaakt maar men wilde van geen wijken weten. Bordje niet leeggegeten betekent bij Asaka dat je niets meer bestellen kunt en aan de avond onverwachts een snel einde komt. Raar! De smaak eten was goed zoals je dat ook verwachten mag. Wij hebben hoofdzakelijk sushi besteld omdat we daar nu één keer een groot liefhebber van zijn. Asaka onderscheid zich hierbij niet van andere Japanse restaurants en weet ons hier op geen enkele manier te verassen. Iedere sushi wordt vers bereid, dat zegt niets over de kwaliteit en de versheid van de ingrediënten want e.e.a. Omdat het al niet druk was in het restaurant vragen wij ons af of de doorlooptijd van de ingrediënten wel snel genoeg is om deze nog als "vers" uit te serveren.
    Er is een dessert buffet aanwezig en dat is leuk voor diegene die van zoetigheid houd. Volop keuze maar redelijk standaard en niets bijzonders of het moet de chocoladefontein zijn die leuk is voor de kinderen. Het dessertbuffet komt zelf een beetje goedkoop over. Daar was de sushi "vers" bereid wordt, is alles op het dessertbuffet erg basic en kant-en-klaar ingekocht. Sommige toetjes zitten zelfs in een goedkope plastic verpakking zoals je die ook in de supermarkt ziet. Zelf de slagroom is uit een bus en dat is toch wel weer een misser. Zeker in een restaurant verwacht je verse slagroom en geen slagroom uit een bus. We hebben van het buffet verder geen gebruikt gemaakt en kunnen er dus niet verder over oordelen. We hebben het gezien, niet geproefd.
    Al met al heeft dit restaurant geen sterke indruk bij ons achtergelaten.

15. We kregen snel de sushi die we besteld hadden.
    De sushi was lekker en de andere gerechten waren ook lekker.
    Hier komen we zeker weer terug.

16. Peter Kolkman

Als liefhebbers van de Japanse keuken hadden we een van de laatste nieuwkomers in Enschede nog niet bezocht, restaurant Asaka. Vriendelijk ontvangst, alleen wel erg veel lege tafels. De lege tafels en het donkere sobere interieur kwam op ons niet echt gezellig over. Daarnaast hing er een onaangename geur in de zaak, een geur die we ’s avonds bij thuiskomst nog in onze kleren hadden zitten. De bediening was ronduit klungelig en het bestelsysteem werk absoluut niet waardoor wij alles verkeert kregen uitgeserveerd. Het eten was goed, niet bijzonder maar wel smaakvol, vers en goed bereid. Voor de snelle Japanse hap is er tegenwoordig veel keuze in Enschede en dan zijn er ons inziens toch gezelligere en geuraangenamere Japanse restaurant te vinden dan Asaka.

17. Martin

18. Ik geef alles een dikke 10 want dat is het naar onze mening echt waard en wij gaan er in elk geval snel weer naar toe. Ik belde van tevoren want we hadden een zgn. kortingspas van xenos, 2e persoon gratis eten. Dit was alleen a la carte mogelijk stond in de voorwaarden maar ik kon toch All in eten, ook met korting. Dat begon al goed. Ik ging samen met mijn zoon van 10. Mooi concept waar je in 5 rondes max 5 gerechten kiest van een duidelijke menukaart en je keuze aankruist op een keuzekaart. Binnen no time na je bestelling werd het eten geserveerd, allemaal even vers en smaakvol bereidt van sushi tot en met de peking eend.

Na 2 ronden barstten we bijna uit onze voegen dus toen nog iets kleins besteld en daarna de desserts geprobeerd. Mijn zoontje vond vooral de chocolade fondue leuk en lekker maar ook hier was naast de fondue voor ieder wat wils te verkrijgen. In totaal mag je 3 uur gebruik maken vh concept maar na dik 2 uur gingen we weer weg.

De bediening was erg vriendelijk en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en op vragen over de eetstokjes werd geduldig uitgelegd en gedemonstreerd hoe je ze gebruikt. Wij gaan vaker uit eten maar deze keer sprong er echt uit en ik kan dan op iedereen dit restaurant van harte aanbevelen. Het is echt een belevenis en fantastisch eten.

19. 27-12-2015 met ons 3en wezen eten bij Asaka, we werken erg vriendelijk ontvangen en goed geholpen als het nodig was.
    Het eten was erg lekker en de extra mogelijkheid om van het probeer menu te eten was erg leuk. De kwaliteit van het eten is erg goed. Wij gaan zeker weer terug.

20. Wat een super restaurant. Het eten is overheerlijk. En het personeel zijn schatten. Goud waard. Nooit meer ergens anders, geen restaurant is als Asaka💖

21. Hallo. Wij eten hier 1x per week. Het beste restaurant waar ik ooit ben geweest. Nooit echt gek op suhi geweest maar heb het hier leren eten. Super leuke bediening, altijd een leuk praatje. Zeker een aanrader!!!

22. Nachdem ich die tag dort war um mich zu informieren.. Bin ich direkt abgespeist worden am Empfang. Von außen sah das Restaurant schick aber sehr leer aus. Dieses bestätigte sich auch als ich ins Restaurant gegangen bin.

Ich will hier nichts schlecht reden, aber ich möchte darauf hinweisen das Specials ein paar tage vorher reserviert werden müssen. Ich habe im Vorfeld bei Facebook geschaut. Dort stand nicht das ich reservieren muss. Das finde ich sehr ärgerlich da 1. nichts zu tun war und 2. verstehe ich nicht ob dieses verhalten der Dame an der Rezeption nötig war. Nun ja, wie sagt man so schön, der 1. eindruck zählt.

(Vertaling door Eet.nu Redactie)

Toen ik er die dag was om me te informeren, werd ik direct afgescheept bij de receptie. De buitenkant van het restaurant zag er chique uit, maar ook erg leeg. Dit bleek ook toen ik het restaurant in ging.

Ik wil hier niets slechts zeggen, maar ik wil men er op wijzen dat de specials een paar dagen vooraf moeten worden gereserveerd. Ik heb op voorhand gekeken op Facebook. Daar stond niet dat ik reserveren moest. Ik vind dat heel vervelend, want 1. was er niets te doen en 2. geloof ik niet dat deze houding van de dame bij de receptie nodig was. Nou, zoals men het zo mooi zegt: de eerste indruk telt.

23. Hier twee keer geweest voor de sushi actie. Lekker, goede service en de mensen daar herkennen je van voorgaande keren (altijd leuk). Goed bezig

24. A.Schilling

25. Laatst heb ik hier gegeten met mijn vriend. Bij aankomst zijn we vriendelijk ontvangen en kregen wij een tafel toegewezen. De sfeer in dit restaurant is prima, het is mooi ingericht. Jammer was wel dat er een luide groep (werk?) dichtbij zat die behoorlijk storend was. Hier kon het restaurant niets aan doen. De service was uitstekend, we kregen de gerechtjes al heel vlot evenals het drinken. Heel vriendelijk personeel!!
    De kwaliteit van het eten was ook zeer goed. Mijn vriend vond de sushi erg goed, ik heb vooral de gegrilde gerechtjes gehad. Deze waren ook goed warm en lekker van smaak. Het dessertbuffet is zeker een pluspunt, wel wat anders dan het bolletje ijs dat je vaak als dessert kunt kiezen bij andere sushi restaurants. De chocoladefontein is zeker een mooie aanvulling. Wij vonden dit het beste sushirestaurant van Enschede. Wij komen zeker terug!

26. Jurgen Russchen

27. Gisteren hier voor het eerst gegeten. En ik ben erg onder de indruk. De sushi was erg vers, dit proefde je ook. Het eten was goede kwaliteit en heb er erg van genoten. De toetjes waren best lekker, en de chocolade fontein is ook een leuke toevoeging. De bediening is ook zeer behulpzaam en vriendelijk en doen erg hun best. Al met al, een verassende nieuwe Sushi/Grill-restautant in Enschede, waar ik erg tevreden over ben. Zeker een aanrader.

28. Ik snap niet dat het hier soms rustig is (of het lijkt zo, omdat het een groot restaurant is).

De sushi's zijn van topkwaliteit, je proeft gewoon de versheid ervan. Neem bijvoorbeeld de Ebi Tempura maki of de Tori maki, deze zijn goed opgerold, niet al te groot en vol van smaak. Maar ook diverse wok-en grillgerechten zijn uitstekend. Er is een open keuken, dus ik nam er even een kijkje hoe het eten werd bereid, deze koks hebben jaren ervaring.

De service is klantvriendelijk en zeer snel (met name het ophalen van de kaartjes om de gerechten door te geven). Er werd af en toe gevraagd of alles naar wens was en de drankjes werden in gaten gehouden, wat natuurlijk prettig is.

Het restaurant is mooi ingericht en heeft een rustgevende sfeer. Er is veel ruimte, zag ook dat de gasten verspreid door het restaurant zaten. Dit geeft misschien het indruk dat het rustig is.

De prijs/kwaliteit is onvoorstelbaar goed, en nog beter met de zomeractie (dat de 2e persoon voor 50% korting eet). Gegeten met 4 volwassenen + 2 a 3 drankjes p.p. en de rekening was rond de 90 euro.

Dit had zo een exclusieve a la carte sushi restaurant kunnen zijn, als de presentatie van de sushi en andere gerechten beter was. Maar er werd bewust gekozen voor een All you can eat (& drink) concept. Hiermee doet Asaka de mensen die voor relatief weinig geld, maar toch kwalitatief veel willen eten van het Japanse/ Aziatische keuken, een groot plezier mee.

Al met al een echte aanrader voor de mensen die hier nog nooit zijn geweest!

29. Erg lekker, super mooi en geweldige bediening!! Echte aanrader!!

30. Sushi was heel goed en ook goed op temperatuur. Eendenborstfilet was ook lekker (Dat is niet altijd zo in een sushi restaurant). Als je niet van sushi houdt en alleen voor het vlees gaat valt het tegen, geen interessante sauzen of marinade.
    Dessert was top! Chocolade fontein smaakte naar echte chocolade (niet van die neptroep). Veel vers fruit en genoeg keuze aan ijs. De petit fours waren van mindere kwaliteit, maar wel goed.
    Verder is het een grote ruimte, mooi aangekleed, maar zeer hol. Het was heel leeg toen we er aten, dus het galmde bijna. Service was niet heel snel, maar ook niet storend langzaam. Ik ga er zeker nog eens eten, alleen vriendlief die niet van sushi houdt krijg ik niet meer mee.

31. Bij Asaka gegeten op 25-07-2015. Aangenaam verrast door de kwaliteit van het voedsel en de vriendelijke en behulpzame opstelling van het personeel. Van de Sushi restaurants in de omgeving is dit toch wel onze winnaar. We komen zeker terug.

32. S. Tuparia

Heerlijk gegeten, goede bediening en vriendelijke personeel. Voor ons een top restaurant. 👍👍

33. Ann Brand

Wij zijn er gisteren wezen eten voor het eerst, en we komen zeker terug. Het eten was super lekker van smaak, porties waren precies goed. De bediening is super vriendelijk, je kaart wordt snel opgehaald. Desserts waren super, vooral het vers fruit :). Dit restaurant is zeker een aanrader, ik ben bij meerdere sushi restaurants geweest, maar deze is wel 1 van de betere.

34. Zeer lekker eten. Ook als je niet van sushi houdt, hebben ze o.a. fantastische ossenhaas gerechten. Bediening gaat snel.

35. Het eten was heerlijk voor all you can eat, vooral dat het eten warm was en snel werd geserveerd. De service was heel vriendelijk, je voelt je echt op je gemak. Ook waren de desserts heerlijk, alleen was er weinig van en werd het niet snel bijgevuld.
    't Is zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

36. Gisteren heerlijk gegeten bij Asaka. Het eten heeft een heerlijke smaak en de porties zijn niet te groot/te klein. We maakten gebruik van all you can eat & drink. Het viel ons op dat we regelmatig zelf om drinken moesten vragen en ze hiervoor niet langskwamen terwijl onze lege glazen wel mee werden genomen. Ook waren er nog weinig desserts over aan het einde van de avond en deze werden ook nauwelijks bijgevuld. Ik had graag meer gebruik willen maken van de onbeperkte desserts. De desserts die er wel stonden waren overigens heerlijk!
    De sfeer was goed! Je kunt rustig eten en het personeel komt snel de kaart ophalen. Wel was het vervelend dat de tafel in vergelijking met de bank erg hoog was. Dit was vervelend tijdens het eten. De banken zitten verder wel goed en zijn heerlijk om wat uit te buiken na een ronde. Misschien een tip om de banken misschien wat te verhogen?

Ondanks deze kleine puntjes is Asaka en echte aanrader!! Zeker het beste sushi restaurant in Enschede!

37. Eten was top voor een all you can eat, service was ook prettig. In het geheel een prima restaurant en één van de betere all you can eat sushi restaurants in Enschede. Betreft de prijs ben je hier dan ook het voordeligst uit.

Als enig minpuntje kan ik zeggen dat het er van de buitenkant van het restaurant (nog) niet heel erg aantrekkelijk uitziet.

38. Ik ben hier vorige week uit eten geweest en ik moet je zeggen het eten was heerlijk. De service is ook erg vriendelijk en zeer snel. Echt een gezellige avond gehad bij Asaka.

39. Qiao-Wu Chao

41. Irene van Berg

Hier vorige week wezen eten. Eten is zeer goed bereid en personeel erg vriendelijk! Hele leuke avond gehad bij Asaka.

42. Ot Leendertse