Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Enkhuizen verdeeld zijn.

Ik kom binnen staat de eigenaar in het buitenlands te telefoneren. Mevrouw legt der telefoon niet weg het zit vervolgens met der handen waar ze de telefoon vast hield mijn eten vast te pakken. En met consumptie te praten boven onze milkshakes, wij zeggen der uit eindelijk wat van waardoor we de deur worden gewezen om dat we netjes onze mening geven. Ik kreeg eerste instantie mijn bestelling niet mee, later wel en wordt achter je aan geroepen. Koninginnen.

Denise Klijn

Anoniem

Slechte ervaring, toen wij (8 personen) binnen kwamen (reservering 18.00uur) hadden ze een ander gezin voor ons aan gezien.
    Terwijl er paniek uit brak bij de personen die het restaurant dienen werd er in de haast tafels tegen elkaar gezet, met de mededeling dat het andere gezin eerst kon gaan zitten, maar die bleven in de hoek zitten te wachten wat er ging gebeuren, toen dat allemaal te lang ging duren zijn wij daar maar gaan zitten, ze praten tegen elkaar (die andere mensen) ze zeiden tegen elkaar wij hadden een reservering van 17.30uur maar moesten ook lang wachten.
    Omdat wij daar aan de zelf gefabriceerde eettafel al zaten stapte het andere gezin op, en gingen weg.
    Na ongeveer 20 minuten nog geen ober geweest om te vragen hebben wij zelf een briefje gemaakt wat we wilde drinken en afgegeven.
    Tussentijds werd toch gevraagd Welke pannenkoek we wilde.
    Deze doorgeven, om 19.00 nog geen pannenkoek.
    Geduld begint een beetje op te raken, toen zag onze zoon dat er een paar pannenkoeken onder een warmtebron lagen.
    Mijn vrouw ging vragen of die soms voor ons waren, toen werd er gezegd, ja, maar dat we ook een pannenkoek met appel erbij bleek dat er geen appels meer waren.
    Ze wilden toen de pannenkoeken maar uit serveren zonder appel en zeiden ze zijn de appels halen en dan later de appels er bij doen.
    De maat was nu helemaal vol.
    Toen besloten wij om maar weg te gaan, hier hadden wij geen zin meer in.
    Toen kwam de restaurant eigenaar vragen wat de klachten waren, alles nog een keer uitgelegd, omdat wij nog 2 uur naar huis moesten rijden, heeft de eigenaar besloten om alle pannenkoeken die wij besteld hadden, gratis van het huis kregen, alleen de drank betalen.
    Mijn dank aan de eigenaar voor deze oplossing.
    Wat daar is gebeurt dat men de situatie helemaal bijster waren, niemand nam daar de regie om aan te sturen.
    Er was totaal chaos in de bediening, daar zal veel aangewerkt moeten worden.
    Tot slot is alles goed opgelost door de eigenaar.

Heerlijk gegeten en prima vlotte bediening. De sfeer viel wat tegen omdat het wat stil was en veel publiek elders op terrasjes zat. De serveester deed haar best het toch zo leuk mogelijk te maken. Een aanrader.

Zuiderzeeambachten

Prima biologische gerechten en vriendelijke bediening.

Hier dondedag heerlijk gegeten. Vooral de sladerice is een aanraader. En heel fijn dat ze bewust na denken over de afkomst van de produceten. Fijne ervaring ik kom zeker nog eens.

mevr. Huisman

Dit jaar kipsate die niet te eten is. Andere jaren altijd prima. Nu op de bio tour en geen lekkere kip. Ga voortaan maar ergens anders heen. Jammer.

schuitemaker

Wij zijn geweest van het weekend, maar moesten 55 min wachten op onze pannekoeken.
    Met kinderen is dat veels te lang en zeker omdat er heel weinig voor kinderen te doen is.
    Er zijn wat speletjes en een een paar kleurpotloden dat is alles.
    Jullie moeten echt een speelhoek voor kinderen maken, dat hebben ze ook bij andere pannekoekhuizen. Daar konden ze lekker tussendoor spelen.
    Helaas niet voor herhaling vatbaar.

T Keetman

Een sfeervol restaurant.
    Met heerlijk eten en een goede bediening. Geslaagde avond.

Erg gezellig, super lekker, bediening top en de hond mocht ook mee naar binnen.
    De open keuken was geweldig om naar te kijken, de rust en vriendelijkheid die daar heerste echt geweldig.

Loes de Graaf

Wij hebben een heerlijke high tea gehad. Alles zag er heel netjes en verzorgd uit en was heel lekker. Er was volop keuze uit thee soorten. Wij hebben ons hierin laten verrassen en de keuze aan hun gelaten.
    Wij hebben een heerlijke middag gehad.

Zeer goed eten. Leuke sfeer. Goed vertoeven.

We hebben heerlijk gegeten Het viel 1000 keer mee! Het was niet heel druk maar het eten was echt super en de prijs-kwaliteitverhouding is gewoon een dikke 9,5. We komen zeker terug!

Gister hier wezen eten. Niet voor de 1e keer. Vantevoren gereserveerd en gevraagd of ze nog steeds rekening kunnen houden met het glutenvrij-dieet. "Ja hoor, geen probleem" werd er gezegd.
    Uiteindelijk spareribs besteld, die waren zonder de 'lak' glutenvrij. Super, " doe mij die maar". En dat was het ook. Alleen spareribs. Geen patat, want er worden ook kroketten gebakken in dezelfde vetput als de patat. Geen groente. Geen salade… Oja, op mijn vraag of er niks bij geserveerd werd, gebakken aardappels ofzo. Werd er gezegd dat er geen aardappels waren. Ik kon een bakje droge witte rijst krijgen. Bij mijn spareribs? Wie eet er droge rijst bij z'n spareribs? En enige aanpassing van groente of salade was waarschijnlijk teveel voor de kok. Zeg dan dat je er geen rekening mee kunt/wilt houden. Ik word hondsziek van gluten. Niet mijn keuze. Ik vraag het je vooraf. Maar wel de volle pond betalen voor je gerecht waar je 2-3e van mist. Geen kopje koffie o.i.d. ter compensatie. Ronduit slecht. Ik zal er nooit meer komen eten. Als het zoveel werk is, zeg dan: " wij houden geen rekening met dieeten"

simon Botenbouwer

Wij zijn er gaan lunchen met onze zoon en schoondochter met hun twee kids. Onze gereserveerde tafel voor zes was keurig vrij gehouden in de overvolle zaak. Terwijl de twee kids naar de speelhoek gingen, kwam een zeer attente en vriendelijke dame al informeren wat we wilden drinken. De hele manier waarop, gaf ons het gevoel dat we welkom waren en dat is toch fijn. We kozen allen voor uiteenlopende lunches en ieder van ons vond zijn eten uitstekend van kwaliteit en smaak. Ook de hoeveelheid was keurig in orde. Zonder opdringerig te zijn, werd in de gaten gehouden wanneer onze glazen leeg waren en geïnformeerd of er nog iets aangevuld moest worden. Voldaan en tevreden zijn we hier weggegaan met het voornemen om bij een volgend bezoek aan Enkhuizen weer even op te steken bij van Bleiswijk!

17. Kleine eetwaren Enkhuizen

Restaurant ziet er leuk uit. Bediening is erg vriendelijk en komt regelmatig langs. Het concept is erg leuk en je zit langer dan normaal aan tafel. Het eten vond ik erg tegen vallen. De gerechtjes waren vaak te zout. De pindasaus bij de sate vond ik niet lekker. Ik proefde alleen maar sterke ketjap. De biefstuk was mals maar smaakte niet zoals het hoorde. De saus erbij was een soort jachtsaus en combineerde niet. Sommige gerechten werden leuk opgediend maar de scholfilet kwam dan weer op een klein bordje en zag er erg ielig uit. Al met al was het gezellig maar heb ik niet lekker gegeten.

We hebben hier heerlijk gegeten. Uitgebreid menu, veel keuze voor vegetariërs en verschillende sporten vlees. We konden voor ieder gerecht kiezen of we het mild, medium of pittig wilden. Het personeel was erg vriendelijk. Het eten was lekker en niet duur.

Netjes en goed geholpen.
    Lekker eten.
    Was onze 2e keer.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

J. Verhoef

Lekker gegeten, in een ontspannen sfeer.

Wij, een gezin met 2 kinderen, hebben hier heerlijk gegeten. Voor de kinderen was er een kleurplaat met kindermenu. Maar zij mochten ook uit bepaalde gerechten van de gewone kaart kiezen in een kinderportie zoals spareribs of sliptong. Het eten was echt lekker en ruim voldoende. De bediening was prettig en vlot. Na ons bezoek aan sprookjesbos Enkhuizen was dit een mooie afsluiting van de dag.

Robert Mocca

Wat een troep die patat, korte bruine stukjes en opengebarste "patat" en enorm veel harde reststukjes. We konden alles gelijk in de prullenbak gooien bij thuiskomst, toen we de zak open maakten dachten we echt dat die aardige meneer de verkeerde zak had meegegeven. Een zak met resten wat hij wou opruimen ha ha. Oplichter.

Altijd huiselijk en gezellig of je nu aan de lees tafel zit of bij de haard, big femmelie.

W.Peereboom

Lekker eten, bediening te traag.

Jojanneke Buschgens

Heerlijk gegeten in een ontzettend leuke en knusse entourage. Service top! Echt een aanrader!

Gisteren 28-12-2017 hebben wij onze trouwdag daar gevierd. Wij komen daar al jaren te eten en sturen onze gasten daar naar toe. Maar onze trouwdag was 1 groot fiasco. Bij binnenkomst werden we niet gefeliciteerd! We hadden een afgesproken bedrag per gast, we moesten vragen of we nog de gebak bij de koffie zouden krijgen. Ondertussen zaten de medewerkers te eten en continue bezig met de verlichting die niet werkte. 1 Van de medewerkers, de persoon met wie we deze afspraak hebben gemaakt, die we al lang kennen, zat in joggingpak/pyama.
    We hadden aansluitend aan de koffietafel een special lunch. Totaal 22,50 euro p.p..
    Zondag 24-12-17 hebben wij op verzoek van eigenaresse het aantal personen doorgegeven. 15Pers. Kijk 1 pers had ernstig de griep! 3 Pers kwamen niet opdagen, maar wij hebben gewoon voor 15 pers betaald!
    Het zou tot ca 14.30. U. duren. Om 13.15 U. werd er al gevraagd of we uitgegeten waren. Ze wilden ons gewoon weg hebben! Doggiebags hadden ze zgnd niet. Het gebak waarvoor we betaald hebben kregen we niet mee.
    En savonds 29-12-2017 terwijl we aan t eten koken zijn worden we gebeld, gezegd geen tijd, ben aan t koken en toch door blijven gaan om er over te willen praten onder t genot v koffie. Nou dat is weer koffie van ons betaalde geld. En weer is ons eten verpieterd. En de desbetreffende medewerkers waren helemaal over de rooie! Dat wij daar even rekening mee moesten houden! Etc.

Vaarwel Markerwaard, wij komen nooit meer bij jullie! Etc.

Heerlijk gegeten! Ondanks dat ze helemaal vol zaten verliep alles op rolletjes. Geen te lange wachttijden tussen de gangen en bovenal héél kindvriendelijk. Een aanrader voor iedereen! Kaart is niet heel uitgebreid maar dat maakt de keuze eenvoudiger en het is ook betaalbaar.