Laatste updates in Enkhuizen

1. Anton & Renske's profielfoto
    Anton & Renske heeft een recensie geschreven voor De Mastenbar

Anton & Renske

We hebben gisteren met ruim dertig mensen genoten van een heerlijk en uitgebreid lunchbuffet. Er waren zelfs patatjes voor de kinderen. Het eten was prima en de bediening gastvrij, vriendelijk en correct. Wij komen graag terug op deze prachtige, knusse locatie.

2. Ben blom's profielfoto
    Ben blom heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Ben blom

Heerlijk was het hier top bedrijf. Wij hebben hier heerlijk gegeten aanrader.

3. Frank's profielfoto
    Frank heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Heel lekker gegeten in een gezellige atmosfeer.
    Vriendelijke bediening.
    Gaan we zeker nog een keer naar toe.

4. Rick's profielfoto
    Rick heeft een recensie geschreven voor 't Ankertje

Wat een heerlijke tent! Kwaliteit en gastvrijheid staan hoog in het vaandel. We voelden ons erg welkom!

5. Maarten's profielfoto
    Maarten heeft een recensie geschreven voor 't Ankertje

Zeer goed eten en uitstekende service. De prijs kwaliteit is super. Zeker een aanrader

6. Stef Maas's profielfoto
    Stef Maas heeft een recensie geschreven voor Pizzeria da Renato

Een pizzeria zo als hij hoort te zijn. Klein, fijn en daarom ontzettend goed.

7. Peter van der Schee's profielfoto
    Peter van der Schee heeft een recensie geschreven voor Porto Vecchio

Peter van der Schee

Eten bar slecht. In de keuken geen mens die iets van italiaanse keuken begrijpt. Erger nog vlees rauw op het bord. Never again.

8. Elly oud's profielfoto
    Elly oud heeft een recensie geschreven voor Onder de Wester

We hebben heerlijk gegeten en ook de huiswijn was heerlijk!

9. Linda's profielfoto
    Linda heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Heerijk gegeten.
    Alles is vers en zelf gemaakt.

10. T smit's profielfoto
    T smit heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Iedereen was heel erg op zijn gemak ook de kinderen. Toen ik vroeg hoe vonden jullie broekhuizen, geweldig.

11. Thirza's profielfoto
    Thirza heeft een recensie geschreven voor Georgio

Bij bezorging vaak koud en lang wachten,en altijd iets wat je besteld heb en er niet bij zit.

12. Carmen penoza's profielfoto
    Carmen penoza heeft een recensie geschreven voor Nooit Gedacht

Carmen penoza

De zaak kan beter verder gaan met thuisbezorgd geen sfeer waar is de bistro personeel niet gast vrij.

13. N.Appelman's profielfoto
    N.Appelman heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

We moesten wel erg lang wachten op het hoofdmeneu en er was weinig groente bij.

14. Bets de Vries-Dekker's profielfoto
    Bets de Vries-Dekker heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Bets de Vries-Dekker

De high tea was heel lekker en de bediening was geweldig.

15. Adrina's profielfoto
    Adrina heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Wij vonden de andere patatten lekkerder.
    Verder was alles prima.

16. M.A. Brouwer's profielfoto
    M.A. Brouwer heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

M.A. Brouwer

De werkwijze van de koks toont weinig creativiteit, de garnering is bij alle gerechten nagenoeg hetzelfde. Een met weinig liefde klaargemaakt bakje sla, wat patat en gebakken aardappelen. Het hoofdgerecht was overigens prima. De kaart is beperkt, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Het was in het restaurant ontzettend rustig, maar 4 tafeltjes bezet en binnen nauwelijks 1,5 uur sta je weer buiten. Dit kan nooit een goed teken zijn, op vrijdagavond hoort de tent gewoon vol te zitten. De gastvrouw had het erg druk met iedereen duidelijk maken dat ze het blijkbaar koud had en er niet heel veel zin in had. Ze was wel vriendelijk.

17. Anoniem's profielfoto
    Anoniem heeft een recensie geschreven voor Nooit Gedacht

Wat een tent is dit. Het personeel staat te dansen, thee te drinken, te zingen, de muziek staat bijzonder hard, het personeel graait met hun handen door de friet bak, personeel draagt ordinaire make-up, het vet druipt van de afzuigkappen af, verkeerde kleuren snijplanken, kortom; de haccp wordt niet nageleefd . Na vijftien minuten dit aangezien te hebben en nog steeds niet geholpen te zijn hebben we besloten ergens anders te gaan eten. Ik zal dit bedrijf zeker niet aanraden. Vakkundigheid is ver te zoeken. Ongeschoold personeel is niet erg, maar leer ze in ieder geval wat hygiene bij, want dit is echt een gore zaak!

18. Klaver's profielfoto
    Klaver heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

Lekker gegeten en gezellig gezeten.

19. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

In dit restaurant heerst een rustige gezellige sfeer.
    Voorgaande diners waren in grotere restaurants en daar kan je elkaar soms amper verstaan. Dat is hier geen probleem.

We hebben hier heerlijk gegeten. De kaart is niet uitgebreid, maar er is naar onze mening toch voldoende keuze.

Reserveren via de website ging zeer gemakkelijk en werd snel op gereageerd. Ook werd onze voorkeurstafel netjes geregeld.

20. Rob's profielfoto
    Rob heeft een recensie geschreven voor Royal Siam

De wijn was goed, het eten taai. En te heet van smaak, ondanks het ontbreken van een spaanse peper op de menukaart. Portie vlees te groot, rubberen rijst, bediening & service is ok, maar dat was in de Drie Haringhe ook altijd goed.

21. Peter's profielfoto
    Peter heeft een recensie geschreven voor Restaurant Markerwaard

19.00 Zaterdag geen mosselen. Denk te veel werk? Mayo en groente in een soort kartonnen bakje patat was lauw! Personeel komt alleen vragen wel drie keer van is het u naar wens.

22. grietje's profielfoto
    grietje heeft een recensie geschreven voor Dikke Mik

Jammer dat zo een gezellig eetcafe zo een fantasieloze menu heeft. Echt een passanten maal 1× nooit meer. Prijs\kwaliteit.
    Is beetje hoge kant vlees patat en sla uit een zakje. Het was heel irritant dat het glas nog niet leeg was of de bediening vroeg of je wel wat wilde drinken.

23. Stef Maas's profielfoto
    Stef Maas heeft een recensie geschreven voor Pizzeria da Renato

Fantastische pizzeria. Goed eten zoals het hoort. Open keuken met een prachtige chef die graag een praatje komt maken.

24. laan j.j.'s profielfoto
    laan j.j. heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

laan j.j.

Broekhuizen in Enkhuizen is bekend bij ons, wij komen daar dan ook af en toe. Onze ervaring is altijd goed bij Broekhuizen en willen dit restaurant dan ook van harte aanbevelen.

25. Van Duin's profielfoto
    Van Duin heeft een recensie geschreven voor De Mastenbar

Als smiddags om 14.00 Uur alle tafels en stoelen buiten op terras met mooi weer nog onder de spinnen webben zitten, weet ik niet waar ik kan gaan zitten. Advies smorgens bij opening even een rondje met doek/stoffer. Aanmerking gemaakt, antwoord ja vandaag is de baas er niet😖😖

26. Michel's profielfoto
    Michel heeft een recensie geschreven voor India Roti Room

Heerlijk gegeten.. werd netjes bezorgd op de camping. Prijs kwaliteit is prima dus complimenten. Sfeer weten we niet dus de kerk in het midden wat betreft score. Nogmaals hartelijk dank voor de service.

27. F.Schabracq's profielfoto
    F.Schabracq heeft een recensie geschreven voor Broekhuizen

F.Schabracq

Eén klein schaaltje aangemaakte sla voor vier personen is wel een beetje karig en de hoeveelheid patat en gebakken aardappelen was ook niet veel. Vroeger kreeg je bij Broekhuizen meerdere soorten groenten op een schaal. Bovendien duurde het vrij lang voor dat het eten na de soep werd opgediend.

28. Teleurstellend bezoek aan een ooit zo fijn restaurant's profielfoto
    Teleurstellend bezoek aan een ooit zo fijn restaurant heeft een recensie geschreven voor Herberg De Compagnie

Teleurstellend bezoek aan een ooit zo fijn restaurant

Inmiddels komen wij al meer dan 5 jaar bij de Compagnie, van +-15× per jaar hier uiteten is inmiddels gedaald naar 1 a 2× per jaar. Dit om de eenvoudige reden dat dit restaurant in kwaliteit sneller daalt dan een zwart piste. Waar je eerst een tamelijk interessante kaart kreeg waar geen pijn en moeite was bespaard aan de opmaak en variërende gerechten die overigens stuk voor stuk goed smaakte, krijg je nu een kansloos A4'tje met zeer beperkte keuze.

Afijn, na driekwart jaar besloten het toch maar weer eens te proberen. Wij hoopte toch stiekem op verbetering… helaas niets was minder waar.

Net als de laatste keren moet je bijzonder lang wachten op het personeel. Of het nou is met de kaart, drankjes, je bestelling, de rekening, alles duurt LANG. Je moet om alles vragen, bediening loopt als een stel ongeleide projectielen in de rondte. Totaal geen sturing.

Na lang wachten kregen wij dan eindelijk de kaart. Wat een karige kaart waar je echt niets mee kan. (Mocht je vegetarisch willen eten, succes) ze zijn volgens mij fan van hamburgers want naast een hotdog en saté had je niet veel andere keuze. Aangezien ons hart ook niet sneller ging kloppen van de voorgerechten zijn wij uiteindelijk maar voor de burger gegaan. Angus burger en een burger Pulled chicken.

Man Man Man… wat zijn de burgers achteruit gegaan. Waar je in het verleden een "Hamburger van de Compagnie" had waar je graag voor terug kwam, krijg je nu iets voorgeschoteld wat er niet eens op lijkt.
    Wat opvalt is dat de burgers en overige gerechten duurder zijn geworden maar de porties kleiner zijn en van de kwaliteit weinig over is gebleven.

De Burger Pulled Chicken. Een duidelijk vooraf voorbereid fijngemalen stukje kip waar duidelijk geen enkel structuur van "pulled" in terug te vinden was. De burger werd lauw geserveerd en smaakte flauw. Jammer.

De Angus Burger. In kwantiteit beduidend minder dan zijn voorganger. Tja, wat moet je ervan zeggen. Het is een burger allesomvattend… vlees was oké, burger overal flauw en simpel. Het feit is gewoon dat je betere, sorry veeel betere burgers eet voor minder of het zelfde bedrag.

Side dishes:
    Wij kregen ieder een karig bakje mayonaise en ketjup waar je zuinig mee om moest gaan. (Pikante sausje van vroeger is verdwenen)

patat met schil, wij waren altijd wel fan van de patat van de Compagnie, ook omdat deze altijd lekker gekruid waren. Nou ik denk dat ik vandaag de halve dode zee heb gegeten. Waar ze te weinig mayonaise hadden, hadden ze blijkbaar voldoende zout op voorraad. Niet te doen! Maar toch wel knap dat je zoiets als patat kan verpesten. Chapeau!

Last but not least terug van weg geweest een salade! Nou dit hadden ze misschien gewoon weg moeten laten. Dit is salade uit een zakje met wat dressing erover. Kansloos.

Wat ons echt opgevallen is, is dat er veel producten niet vers bereid worden. Dit is echt te zien en te proeven. De guacamole bijvoorbeeld, dit is exact de zelfde chemische troep die ze in de bakjes bij de AH hebben liggen. Het is een afgang en zo zonde van een restaurant waar wij in het begin zo graag kwamen. Je kwam er echt voor goede burgers, Kip piri piri, vis en heerlijke spare-ribs. Niets meer van dat.

Wat wel fijn is dat er een ruim assortiment is aan biertjes op de tap en kaart. Weliswaar ook daarvan veel niet op voorraad. En ik trek dan ook op dit punt mijn conclusie. De eigenaar is toevallig ook de eigenaar van de nieuwe brouwerij "De werf" die inmiddels een jaar open is. Je kan heel duidelijk merken dat met de aanloop van de opening van de brouwerij en heden alle aandacht daar op gevestigd is. De Compagnie is helaas uit het oog verloren. En dat is echt HEEL jammer. Wij zullen komend jaar hier niet meer komen en hopen dat de eigenaar dit leest en voor beterschap gaat zorgen.

Wil meegeven dat dit verhaal niet op zichzelf staat maar dit ons beeld is van de laatste 3 a 4 bezoeken.