Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Engwierum verdeeld zijn.

Hendrik Dijkstra

Vanavond gegeten in Herberg de Pater ter afsluiting van onze vakantie in Friesland. Vis-trio vooraf en daarna heilbotfilet met garnaaltjes, een heerlijk toetje en koffie met friandises voor toe. Alles smaakte heerlijk en de borden waren mooi opgemaakt. De bediening was vriendelijk en vlot.

3. Eetcafé Engwierum

Nog bedankt voor de geweldige avond. Heerlijk gegeten op een "verrassend" mooie locatie met een leuke bediening!!

Op de zaterdagavond voor Valentijnsdag kwamen wij toevallig bij de Herberg uit, die leuk versierd was in dat thema. De bediening was top, erg vriendelijk en scherp op het bijvullen van de drankjes. Zowel het maand-menu als de a la carte gerechten waren heerlijk!! Zeker een aanrader als je eens in de buurt bent!

Hoewel niet expliciet vermeld, heeft de Pater een geweldige vegetarische kaart. 's Avonds heerlijk gedineerd, met veel verrassingen. Na een overnachting ook fantastisch ontbeten, en nu eens niet met alleen maar kaas en jam (zoals vaak bij een vegetarisch ontbijt), de kok was geen uitdaging te gek. Echt een verwennerij!

Jaap Heslinga

Prima gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Fantastische biefstuk!

7. Eetcafé Engwierum

Fantastisch restaurant in mooie omgeving. Voor- en nagerecht is een proeverij en hoofdgerecht keuze uit 2 vis en 2 vlees gerechten. Ze schenken heerlijke Italiaanse wijnen tegen een redelijke prijs. Wij hebben al veel vrienden getipt en alleen maar positieve reacties ontvangen.

arno niehof

Gisteravond gegeten met collega's. Alle gangen waren heerlijk en het toetje was echt geweldig opgemaakt. Keurige service. Hier kom ik zeker weer eens!

W&k&c, Esonstad

Dit voorjaar bij De Pater gegeten. Zelfs in België serveren ze niet zulke lekkere paling in 't groen. Bediening zeer attent. Mooie menukaart. Dikke tien!

Do Janssen

Op zondag 3 augustus met 2 personen gegeten bij Herberg De Pater. De bediening was vriendelijk doch amateuristisch, maar plezierig. Het hoofdgerecht (paling en tournados) en de bijgerechten waren niet lekker. De rekening van ruim 110EUR was fors en stond niet in vergelijking tot de kwaliteit van de gerechten. Ronduit teleurstellend. Jammer, want leuke plek. Geen reden voor een 2e bezoek.

Donderdagavond, 26 september 2013 hebben wij in Herberg de Pater gegeten met vier personen. Wij aten aan de Houten Tafel. De bediening was voortreffelijk en vriendelijk. We aten alle vier iets anders. Het was uitstekend. Prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader!

Paul de Wert

Heel bijzondere locatie. Prachtig uitzicht. We hebben van "de houten tafel kaart" gegeten. Het was vers, mooi gepresenteerd, en heel smakelijk. Hier weten ze wat service en vriendelijkheid is. Deze tent is top!
    We komen zeker nog eens terug vanuit Brabant.

Arnold de Haan

Mooi restaurant, zeer vriendelijke bediening.
    Eten lekker gekookt. Uitgebreide kaart.
    De huiswijn was lekker, een goede keuze.
    Voor herhaling vatbaar.
    Is aan te bevelen!

Wiebe van der Veen

Zeer goed gegeten met z'n vieren. Voorgerecht met coquilles en viskroketjes was verrassend en heerlijk. Heilbot uitstekend, goede saus erbij. De creme brulee maakte het helemaal af. Vriendelijke bediening, mooie locatie.

Gezellig restaurant met prachtig uitzicht. Vriendelijke bediening.

Zonder dat wij het vroegen een bakje water voor de hond en een hondenkoekje.

Prima gegeten.

Geweldig eten en een geweldige bediening!

Leuk om eens heen te gaan!

Met een groep van 10 personen van een echt heerlijk groepsmenu (met daarbinnen genoeg keuze) genoten. In één woord voortreffelijk gegeten. De goeie mix van kwaliteit, hoeveelheid, smaak en opmaak. Niks overdreven, maar alles zeker dik boven de middelmaat.

En.. niet te vergeten, de juiste toon qua aandacht en bediening. Kan eigenlijk niet beter. Dikke pluim!

We komen zeker nog eens terug.

Menne Drent

Zolang wij in Kollum (22 jaar) wonen gaan wij geregeld naar de Pater.

Altijd goed. Net even iets meer. Eten in een toprestaurant met toch eten op je bord en geen kunstwerk van groenten en vlees.

Met familie of met collega's altijd goed.

Ed en Bianca

Geweldig restaurant op prachtige lokatie! Wisselende kaart met heerlijke, verrassende gerechten. Perfect eten voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Van arrogant personeel is hier zeker geen sprake, in tegendeel. Zeer vriendelijke en attente bediening met persoonlijke aandacht voor de gasten. We komen hier graag terug!

Jaap Veenstra

Prima eten en nét even anders. Bediening prima.

arrogant personeel maar goed eten.