Brasserie de Wildhoeve in Emst

1420512746 66
1447204169 74
1463219023 73

1. Rody Hofkes

Afgelopen donderdag (11 mei 2017) wezen eten in dit restaurant. Prima gegeten voor een zeer redelijke prijs. Ook het mij aanbevolen veluwse biertje smaakte prima.

2. Personeel was erg flexibel. We mochten combineren met gerechten uit het dagmenu in combinatie met de gerechten van de menukaart. We aten garnalen + beef op pizza en salade geitenkaas en entrecote. Alles smaakte bijzonder goed. Na afloop mocht ik mijn wijntje meenemen naar de recreatiezaal. Jammer dat het niet druk was.

3. Pim 11 punten

Lekker gezeten, leuke bediening en mooie gerechten! Midden op de Veluwe in het bos hebben we heerlijk gezeten bij het restaurant van Camping de Wildhoeve. Na een drankje op het terras hebben we in het restaurant lekker gegeten.

De bediening is vriendelijk en de sfeer is gezellig. De gerechten zijn soms mooie creaties van leuke ideeën. Vooral de huisgemaakte chocoladebol met bosvruchten was een mooie afsluiter van een heerlijk diner. Top avondje gehad!

4. Onze kennismaking met De Wildhoeve was helaas geen succes.

Ik had als voorgerecht een salade met bospaddenstoelen. Het leek wel soep! Ik raakte serieus aan het twijfelen wat ik nou ook al weer besteld had toen ik het opgediend kreeg en vroeg me in eerste instantie af waarom die blaadjes sla in de bouillon dobberden.
    (uiteraard niks gezegd en dapper doorgegeten)

Als hoofdgerecht had ik eendenborstfilet met frambozen die doorbakken geserveerd werd (zou toch zweren dat eendenborstfilet altijd rosé geserveerd wordt, tenzij je anders aangeeft?). Ook bij dit gerecht dreef het voedsel in een diepe laag (te dunne) saus.
    Ook bij het bijgerecht had men het concept "sprenkelen" niet begrepen dus weer een soepopscheplepel met dressing over de salade gegooid met als gevolg dat die ook in een laag nattigheid van 1 cm lag te soppen...
    (ook weer niks gezegd en dapper doorgegeten)

We hadden om 8 uur gereserveerd en halverwege ons hoofdgerecht (rond negen uur) werd ons gevraagd "of we straks nog koffie wilden?" Zo nee, dan kon ze alvast de koffiemachine schoonmaken. Ze mocht de machine schoonmaken van ons...
    Toen ik het hoofdgerecht naar binnen gestampt had, werd ons gemeld dat ze ons de dessertkaart niet meer aan kon bieden "omdat de kok stond te springen om naar huis te gaan". Het was 21.15 uur...

Nou waren we al niet (meer) van 's zins om een dessert te nemen, dus dat scheelde. Inmiddels waren we wel klaar met dit restaurant, als ik me érgens onwelkom gevoeld heb was het wel daar.
    Mijn hemel, als je wilt dat je gasten voor negen uur vertrokken zijn, neem dan geen reservering aan voor acht uur. Het is geen snackbar, mensen willen rustig eten en zijn bereid serieus geld uit te geven.

Jammer, want de ingrediënten van de gerechten waren van goede kwaliteit, het schortte alleen érnstig aan de afwerking.
    De bediening was op zich vriendelijk en beleefd, de kok mag wat ons betreft weer terug naar school.
    Dit restaurant heeft er i.i.g. geen nieuwe clientèle bij...

5. Afgelopen weekend hier nogmaals gegeten, na vorig jaar heerlijk gegeten te hebben voor de allereerste keer. Maar ditmaal was de prijs/kwaliteit verhouding geheel zoek! Wij moesten met 4 personen bijna 200 euro afrekenen voor een zéér minimaal 3-gangen diner. De kwaliteit was ook niet zoals wij van de vorige keer gewend waren. Hoezo schaaltjes met groenten, een kwakje geroerbakte, zeer vettige, groente op het bord en een schaaltje met een bodempje aardappeltjes voor 4 personen. Een zeer gemiddeld menu voor heel veel geld. Jammer!

6. Een weekje op de camping aldaar, dan moet je er ook eens eten. Sfeer, klantgerichtheid van het personeel, allemaal top en niets op aan te merken. Zelf ben ik niet verzot op de Nederlands / Franse keuken, maar mijn vrouw wel en dat houdt het een en ander in balans. Het eten was gewoon erg goed, met zorg bereid. Bij het hoofdgerecht (asperges) allerlei schaaltjes met verse groenten, aardappeltjes en ander Hollands lekkers. Mijn vrouw zat te smullen en ik heb lekker gegeten. Maar als ik naar de factuur kijk moet ik toch weer schrikken. Bijna honderd euro voor 2 personen voorafje en hoofdgerecht, en dat vind ik veel geld voor een Hollandse keuken, mijn gevoel zegt iets van 50 tot maximaal 60 euro. De prijs kwaliteit verhouding is hierdoor wat mij betreft onvoldoende, voor de duidelijkheid omdat de prijs in mijn beleving te hoog is.

7. Adres van internet geplukt en een geweldig fijne avond gehad!

Hartelijk ontvangst, hoffelijke bediening en een bijzonder vriendelijke gastvrouw.

We hebben genoten van een onovertroffen mooi menu, veel varieteit en een mooi en gezellig ingericht restaurant.

We geven dit adres met veel plezier door aan onze familie en kennissen.

8. trudie 19 punten

Voor de eerste en laatste keer gaan eten in de Wildhoeve.

Het restaurant zag er gezellig uit. De ontvangst en bediening was vriendelijk. Ook de amuse was lekker. Het voorgerecht was heerlijk, maar omdat de kok een fout had gemaakt kwam er een voorgerecht later. Opvallend was wel dat dit identieke gerecht er anders uitzag, geen citroenschijfjes en groentenblokjes.

Het hoofdgerecht viel erg tegen. Het was kalfsgebraad met asperges. Het vlees was taai en erg droog; eigenlijk niet te eten. Asperges koken is toch geen kunst, maar nog nooit zulke tot moes gekookte asperges gezien! Na een klacht kreeg ik wel nieuwe asperges. De warme groenten waren niet beetgaar, maar rauw!

Het nagerecht was lekker, maar is het zoveel moeite om de kroontjes van de aardbeien af te halen. Dat eet niet echt lekker.

Al met al was het tussen de gangen door ook lang wachten!

9. Onlangs weer gegeten. De eerste keer was niet een toevallig succes. Ook nu was het eten van bijzondere kwaliteit.

10. Vanwege het wildmenu voor jullie gekozen, zag er op papier heerlijk uit. Nou de werkelijkheid heeft het overtroffen, echt super. Zelf ben ik geen wild liefhebber, ook daar speelden jullie goed op in. Alles bij elkaar heerlijk gegeten, mooie entourage, leuke gastvrijheid, gezellig met de openhaard erbij. Ik kom zeker weer.

Een aanrader voor iedereen die het nog niet kent.

11. Het leek ons wel leuk om hier binnen te gaan tijdens de jaarlijkse Kerstmarkt.

Hebben onze bestelling gedaan en na ongeveer drie kwartier wachten aan de bediening gevraagd of er nog wat kwam.

Na ongeveer weer een kwartier kwam de beloofde bestelling.

De appelstrudel was koud en de lemon pie was nog bevroren.

Als er dan een Kerstmarkt wordt georganiseerd, wat je al een jaar van te voren weet, zorg je in ieder geval dat je op een drukke dag de organisatie voor elkaar hebt.

Dit was het in geen geval.

1,7
  12. Ieder jaar zoeken wij een restaurant voor een speciaal wildmenu. Jaren achtereen kwamen we zo op allerlei locaties in de Achterhoek. Tot onze grote verbazing ontdekten we tijdens een Winter Fair in een tent van de Echoput dat er nu ook een Brasserie De Wildhoeve bestaat. Jarenlang op die camping gestaan maar zou zo'n brasserie echt wat zijn? We kwamen er op pakjesavond en vielen -hoe toepasselijk- van de ene surprise in de andere. Wat een kwaliteit en zorg werd er besteed aan elk van de 7 gangen! Iedere gang precies goed bereid. Gans, eend, fazant, hert, ree, wild zwijn, 12 soorten bospaddestoelen, het kon niet op. Figuurlijk en letterlijk, want we moesten twee gangen laten staan. Plezierige bediening. Jammer alleen dat het verder heel stil was. Kwam het door Sinterklaas? Door de afgelegenheid van de locatie?
    Deze brasserie verdient meer!
    Van harte aanbevolen (door een kritische restaurantganger).

13. Een prettige ontvangst en uiterst vriendelijke bediening. De inrichting is gezellig en informeel, zoals je van een brasserie mag verwachten. Het eten was goed en zonder pretenties net zoals de prijs trouwens.

Alleen het vlees in het wildmenu was me wel wat te taai en te droog om een topwaardering te kunnen geven.

14. Boeiend. Niets verwacht maar verrassend. Bij toeval hier terecht gekomen. Maar wat is toeval.

Menu is onverwacht rijk en gevarieerd. Dagmenu, a la carte en seizoensgebonden dagvariatie. Nu - oktober- wild natuurlijk. Wat wil een mens nog meer. Beperkte maar goede wijnkaart. Zeer vriendelijke bediening, ondersteunend en attent.
    Positief: bediening, kaart, eerlijk puur proevende bereiding vd gerechten. Wederom verrassend goed van smaak. Lekkere mooie amuses. De geitenkaassalade was van buitengemene sprankelende kwaliteit, niet als verwacht, maar veel beter. De zeetong, die toch uit de vriezer moet komen hier, denk ik, was precies goed gebakken. Had iets minder zout gemogen. Goede eerlijke bijgerechten. Meer dan voldoende.
    Minnetjes: de inrichting is sfeervol maar klinkt hol. Mag meer demping en geluidsbeperking in, moet er niet aan denken dat er veel gasten zitten met krijsende kinderen! Geen vismes voor de zeetong. Zou een stukje makkelijker fileren.
    Belangrijkste minpunt: al was ik bijna de enige (en naar het zichzelf eerst liet aanzien, laatste gast) het eten is perfect maar de bediening/uitservering had het tempo van een bedrijfskantine: veel te snel achter elkaar.
    Het was dat er nog twee bezoekers kwamen toen ik mijn hoofdgerecht had genuttigd, anders had ik mijn fles wijn niet op durven drinken. Begrijp dat het niet fijn is als er weinig bezoekers aanwezig zijn, maar dat hoef je niet te merken.

Maar overall: aanrader! Laat je verrassen.