Suwa in Emmen

1419905459 74
1448552077 64
1477198695 59
1491522004 62

1. Super lekker eten! En super snel! Ook super goed prijs!

2. Het eten is goed, al wordt de kwaliteit steeds minder. De sushirijst was in enkele gevallen nog warm.
    De bediening is verre van goed. Het restaurant was tot 22:30 geopend. Om 21:30 waren wij de laatst overgebleven gasten. We werden weggekeken door het personeel dat de jassen al aan had. Vorige keer idem dito. Ik ga hier niet meer naar toe. Ze zijn twee trouwe gasten kwijt.

3. Heerlijk gegeten, goede en snelle bediening Alleen het pand is ongezellig en sfeerloos.

4. Hier weer heerlijk gegeten. Verhuis naar een kleinere gezellige locatie in het centrum en de tent gaat beter lopen. Zonde dat het hier altijd zo rustig is. Want het eten is top!!

5. Bertine

Ondanks een flink aantal negatieve recensies hebben wij, bij gebrek aan een andere sushi toko in Emmen, toch besloten hier een hapje te eten. Wij zijn aangenaam verrast!

Als enorme sushi liefhebbers durven we te stellen aardig wat ervaring te hebben met smaken en prijzen. Suwa is niet alleen een paar euro goedkoper dan 't gemiddelde All You Can Eat restaurant, de sushi smaakt hartstikke goed. Lekker en vers. Voor ons stonden er een aantal nieuwe en bijzondere opties op de kaart. De maki's smaken zalig, de handrolls zijn goed gevuld, en de zalm smelt op je tong. Niks mis mee dus!

De bediening lijkt in eerste instantie wat schuw, maar is niet onaardig. Ze bezorgen de sushi erg snel en ruimen de lege bordjes snel weer op.

Het minpunt zit 'm wat ons betreft in de entourage. De buitenkant ziet er niet uit: als een goedkope afhaalservice in Chinatown, met foto's van het eten op de ramen. De binnenkant is weinig sfeervol, zonder gordijnen en veel te licht. Daarnaast is t enorm groot. Wat dat betreft veel punten te behalen. Maar als je gezelschap goed genoeg is, maakt zelfs dat niet meer uit.

Voor herhaling vatbaar.

6. Denise

Wij zijn echte sushi liefhebbers en reizen tot anderhalf uur voor een avondje eten. We hebben dus ervaring met andere sushi en dan is dit erg slecht. Wij waren daar onlangs en zijn zeer ontevreden weggegaan. De sushi leek wel al 2 dagen oud. De rijst was zo enorm droog en smaakloos. Wij hebben 3 keer achter elkaar dezelfde sushi besteld omdat we hoopte dan verse te krijgen maar het bleef echt heel droog. Ook andere gerechten waren niet goed of kregen we niet.

Dit was op een rustige woensdagavond maar alle avonden moet de kwaliteit goed zijn. Als je van sushi houdt moet je niet naar Suwa gaan.

7. Sa 17 punten

Wat een aanfluiting die bediening sjonge jonge.
    Het eten is heerlijk maar dat is het enige wat positief is.
    Je mag 5 rondes 5 items pp kiezen.
    Wij waren met zn 3tjes, wij hebben alle rondes of onze bestelling niet gehad of deel ervan of bestellingen van andere tafels. Drinken die wij bestelde kregen wij niet iedere keer maar werd wel op de rekening gezet. Ook moesten wij dus iedere ronde vragen naar het eten wat er nog niet was en drinken moesten wij bijna om smeken.
    Er waren meer mensen die hun beklacht deden maar " sorry" kon er niet vanaf.
    Nu lees ik veel vaker slechte reviews maar had niet verwacht dat het op drukke avonden zo slecht was
    Ik ben hier vaker geweest en ze zijn nooit foutloos maar dit was zo slecht dat wij hier niet meer naartoe gaan.

8. Richard Moret

Super lekker gegeten in een gezellig leuke sfeer mede door de serveersters.

9. Laatst wezen eten bij Suwa. Het eten was goed. De bediening was echter slecht. We hebben een half uur moeten wachten op onze drankjes en na 5 keer navragen werd het toch eindelijk gebracht. Daarnaast stond er duidelijk te weinig bediening voor het aantal tafels waardoor je kon zien dat het personeel gestrest was.

10. De bedienig is beneden peil en het eten middelmatig

11. Katja meppelink

Eten was goed. Bediening vriendelijk. Toiletten schoon. En het zat helemaal vol. Ik snap al die negatieve recensies niet. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden

12. Wat een slechte service. Ze doen hier niet aan klantenbinding. Zonde!! Wij kwamen lunchen. Op de website stond dat dit vanaf 12:00 kon. Het personeel ontving ons uiterst onvriendelijk. Hadden ons liever niet bediend zo leek het. Bij de uitleg van de formule werd ons direct met klem gezegd dat alles wat we niet op zouden eten betaald moest worden. Raar om dit als eerste zo te benadrukken. Personeel ging vervolgens stofzuigen terwijl we zaten te eten. Ze hadden nog niet schoongemaakt was hun excuus. Suwa als jullie lunch aanbieden, zorg dan dat je toko schoon is om 12:00. Zorg ook voor nieuwe menukaarten en nieuwe aankleding van het restaurant. Jammer hoor, want het eten was echt lekker. Ik hoop dat Suwa dit als verbeterpunt serieus neemt. Deze tent kan zo succesvol zijn ondanks de concurrentie. Moeten ze er wel iets voor doen. Begint bij klantvriendelijkheid.

13. Ik heb veel gegeten bij diverse sushi gelegenheden in Nederland. Suwa is degene waar ik het dichts bij woon en helaas moet in concluderen dat deze ook gelijk de minste is.
    Als je binnenkomt en al op de opgeplakte menukaart op de raam kijkt, vraag je jezelf af .....waarom? De kaart is zo verkleurd dat hij niet ineens meer leesbaar is. De kaarten op tafel zelf zijn ook zo vies en plakkerig, dat je al weet dat dit niet veel goeds kan beloven. De stoelen, met name de fauteuils zijn zo krakkemikkig dat het een risico is om hier op plaats te nemen. De wc is werkelijk te goor om naar toe te gaan, deze is zo vies dat ik aanraad hier geen gebruik van te maken.
    Dit alles zegt nog niet over het eten, maar de eerste indruk is slecht en hoe hygiënisch zijn ze dan in de keuken?
    De bediening is wel goed, ruimen snel af en nemen snel bestellingen op.
    Dan het eten.
    De sushi is niet door een meesterkok gemaakt. De sushi valt vaak uit elkaar en is niet constant van kwaliteit. Smaak is redelijk, maar niet goed. Als je kip van de bakplaat vraagt, krijg je kip gebakken in olie. Sommige gerechten erg vet en overgoten met steeds dezelfde sausjes.
    Dit restaurant zou er goed aan doen de hygiëne en de uitstraling wat op te poetsen en een goede chef-kok in dienst te nemen die de zaken op de rails krijgt. Jammer want locatie is super. Geen aanrader als je van sushi houd.

14. Jessica Dollissen

Vrijdagavond om half 8 gearriveerd bij de Suwa in Emmen met mijn vriend, dit was onze eerste keer dat we hier kwamen eten want we komen totaal niet uit de buurt.

Toen we aankwamen en naar binnen liepen werden we vriendelijk begroet door een jong meisje die ons gelijk vroeg of we hadden gereserveerd en op welke naam dat stond, ze zei gelijk dat het prima was en bracht ons naar een plekje. Daarna bleef ze even wachten totdat we rustig zaten en vroeg ze netjes wat we wouden drinken, daarna werd het binnen 2 minuten gebracht.
    Wij hadden al ervaring met dit soort restaurants dus het invullen van de lijst ging foutloos en toen we klaar waren met het invullen werd het gelijk opgehaald, het eten kwam heel vlot.
    De 5e ronde hebben we gehaald en zelfs nog een plekje overgehouden voor het toetje.
    Daarna hebben we een toetje (spekkoek, zwarte sesam ijs en groene thee ijs) en Chinese thee besteld, heerlijk!
    Wij hebben er ongeveer 3 uur gezeten.

Over het eten valt niks negatiefs te zeggen, het was vers, veel variatie en zeer smaakvol!

Het is er ook zeer hygiënisch (tafels, grond, toiletten, rookruimte, menukaarten en het interieur).

In de bediening zitten mooie, jonge, zeer enthousiaste, leergierige mensen die graag een praatje met je maken en je graag willen helpen.

Kortom, een avond om nooit te vergeten! Telkens als ik in Emmen ben kom ik er zeker weer terug.

15. De zaak ziet er ongezellig uit, maar met liefde voor sushi en gebrek aan beter toch maar naar Suwa. De bediening is in en in slecht, vaak te jong en onervaren, dat is nog niet eens het probleem want met netheid en met een glimlach kun je veel goedmaken, maar die is ver te zoeken.

Toen we bij een besteld flesje drinken geen glas kregen en hier netjes om vroegen, kregen we een glas met lippenstift (kan gebeuren). Toen we er iets van zeiden, liep de serveerster 'in onze ogen' gepikeerd weg, met de uit gesproken woorden "Tsss... Oh oh oh..." Met een chagrijnig gezicht werd er een nieuw glas gebracht. We voelden ons er zeer onprettig bij en niet serieus genomen, alsof het onze schuld was. Vervelende sfeer!

De vrouwelijke manager of eigenaresse van het bedrijf heeft van gastvriendelijkheid, omgang met mensen en serveren geen verstand en scoort echt een dikke onvoldoende tot ergernis aan toe! De bordjes worden soms letterlijk hard op tafel gezet, en voelt soms agressief.

Als er in Emmen een leuk sushi restaurant komt, zal Suwa niet lang meer bestaan. Jammer, want het eten is zeker niet slecht.

16. WsKlaar

Komen hier altijd tevreden vol weg. Bediening altijd vriendelijk. Af en toe word er wat vergeten... maar ja dan bestel je toch extra in de volgende ronde. Het is onbeperkt eten in 3 uur. Met 5 gerechtjes per ronde. Wij komen nooit over de 5 rondes.

17. Mijn vriend en ik kwamen hier voor het eerst en nooit meer. Wij kwamen om 1 uur om te lunchen. Toen wij dit aangaven werd er gelijk gezucht. De manager vroeg aan de keuken of dit mogelijk was en daarna werden wij weg gestuurd en is ons verteld dat lunch pas vanaf 2 uur is en ze nog aan het schoonmaken zijn. Wij gaven toen aan dat ze voor lunch geen 12-16 uur moeten aangeven als dit niet mogelijk is, waarop er werd gezegd dat ze nu geen tijd voor ons hadden. Nog nooit zijn wij zo respectloos behandeld, laat staan door iemand die zich een 'manager' noemt.

18. A.PAardekooper

Tijdens de reservering en zelf telefonisch contact bleek dat het tijdstip van 19uur niet kon en werd het 19.30uur. Toen we na de film (we hadden een perfect evening arrangement €25 p.p.) maar een klein beetje aan hoefden te dringen (dat we anders wel ergens anders gingen eten) kon het uit eindelijk wel om 19uur.

Het eten is goed. De bediening zeer slecht, tot 3 keer toe het verkeerde drinken en ook 2 keer verkeerd eten en te vaak langs komen of we nog iets te drinken wilden.

19. Hele slechte ervaring. Sushi was niet versn viel van ellende uit elkaar en smakeloos.

20. Ik kom hier al jaren en ben zeer tevreden! De bediening is altijd vriendelijk en de sushi is heerlijk! Zeker een aanrader!

21. Het eten is door de bank genomen van een goede kwaliteit. De vis is wat papperig.

De organisatie kan vele malen beter. Wij waren met zijn vieren; in de 2e ronde kreeg één van ons slechts 1 van de 5 bestelde sushi's. Ook in de eerste ronde kregen we niet alle bestelde hapjes. Tussendoor ook nog sushi's die we niet besteld hadden, kortom dit hebben ze nog niet voor elkaar. Toen we er wat van gezegd hadden, ging het beter. Eén van de bediening lette daar speciaal op.

We zijn om half 8 gaan eten en tegen ons was gezegd dat de keuken tot 22 uur open was. Vanaf kwart over 9 bleven ze bij ons aan de tafel staan wachten (een Chinese mevrouw) totdat we iets genoteerd hadden. Ze wilde het papiertje meteen meenemen maar ook de andere gasten moesten nog wat invullen. Daar hebben wij ook van gezegd dat dat niet vriendelijk was en dat we in alle rust de gerechten wilden uitzoeken. Kortom NIET klantvriendelijk. Qua service moet er veel geleerd worden.

Doordat we vaker geweest zijn, zien we ook dat er veel verloop is onder de bediening. Toch eigenlijk wel jammer voor deze tent, want de gerechten zijn over het algemeen heerlijk.

22. Shady Shehata

23. Geen ontvangst gehad, zijn dus uiteindelijk maar ergens gaan zitten waar we weer weg moesten. Geen uitleg gehad over het concept, werd ook niet naar gevraagd of we informatie wilden. Jammer gemiste kans. Zelf je bestelling invullen op de lijst.. handig als je er dan een pen bij krijgt maar wel hier nog om moeten vragen. Eten was lekker maar bediening rommelig en werd niet verteld wat het was. Beefsalade was grappig en leek totaal niet op het plaatje op het menu. Er lag 1 flinterdun plakje beef op de salade, half plakje tomaat ernaast was groter.. Verder heerlijk gegeten maar gastvrijheid, goede bediening en service heb ik hier echt gemist. Niet voor herhaling vatbaar. Jammer Suwa! Want aan het eten ligt het niet.

24. Ik heb al veel ervaring met sushi en all you can eat concepten. Ik ben een liefhebber van sushi en weet hoe het moet smaken maar ook hoe het niet moet smaken. Qua sfeer is dit een restaurant waar ik niet graag zou komen, echter qua sushi geen rare dingen kunnen vinden. De temaki sushi verse ingrediënten, knapperige nori en goed smakende rijst. Van de maki heb ik niet veel gehad. Alle overige producten waren dikke prima, echter de zeebaars is geen zeebaars maar panga of tilapia filet. Duidelijk te merken aan de structuur en de vis komt uit de diepvries het is namelijk vrij papperig. Voor de rest niks aan te merken, snelle bediening, goed eten voor de prijs die je betaald. Ik heb lekker gegeten.

25. Kleine

Rare, vreemde muziek. Het is erg koud, de bediening vind het niet erg leuk om aan het werk te zijn.

De sushi kwaliteit vind ik matig. Ze hebben in Emmen een zaak met gigantisch goede afhaal en bezorg. Deze kwaliteit is echt stukken beter, jammer dat je daar niet echt kan zitten eten.

Al met al echt een matig sushi restaurant, ik ga er niet graag heen!

26. Eigenlijk raar dat je voor kraanwater nog een euro moet betalen! Bediening moet nog heel veel leren, echt niet zoals het hoort. Jammer want het eten is goed.

27. De sfeer, geluid en bediening vinden wij ondermaats. Als je het niet leuk vindt om in de bediening te lopen moet je denk ik een andere baan zoeken. Het is toch leuk om de vraag te krijgen of iets goed gesmaakt heeft. Tevens ben ik van mening dat het leuk is om te horen wat er op tafel gezet wordt. Al met al veel geld uit gegeven aan een niet gezellige avond.

28. fam Koster

29. Mijn go-to restaurant. Heerlijk eten, boterzachte verse vis en heerlijke Japanse biertjes. Zelfs voor de regionale "wat de boer niet kent" types een goede keuze.
    Omdat alles vers naar de tafel wordt gebracht is de kwaliteit super. Ik vind het altijd bijzonder dat voor de lage prijs toch zo een hoge kwaliteit geleverd wordt. De bediening is altijd vlot en vriendelijk. En de enige reden dat ik voor de sfeer geen hoger cijfer heb gegeven is de LED verlichting waar ik geen fan van ben.
    Mocht je nooit sushi hebben gehad wees niet bang want er zijn genoeg gerechten als salades, kip, spare ribbetjes, beef, en aardappel koekjes die ook heerlijk zijn. Minstens 1 op de 3 van mijn restaurant bezoeken zijn hier en met goede reden.

30. Lianne Woltman

Heerlijke sushi! Gebruik van verse producten, maar vooral fijn is dat alles vers wordt gemaakt. Of het er rustig is op een dinsdagavond of vol zit op een zaterdagavond, de bediening is altijd snel en vriendelijk. Tot slot een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Uiteten in Emmen? Dan zou ik zeker de Suwa aanraden! Als tip, bestel een lekker Japans biertje bij het eten, dat maakt de avond compleet.

31. We hadden het arrangement perfect evening. Eten en daarna bioscoop bezoek. Dit hadden we van te voren aangegeven. Tussen de 1ste en 2de ronde zat 45 minuten voordat we ons eten kregen. Tussen de 2de en 3de ronde zat 30 minuten. Een aantal maal aangegeven dat we op tijd werden verwacht in de bioscoop kregen we als excuus dat de computer de dag ervoor gecrasht was en dat alles met de hand geschreven moest worden. Bij ronde 3 kregen we opeens alles van ronde 2 nogmaals geserveerd. Dingen die we hadden besteld kregen we opeens heel iets anders voor. Vervolgens bestel je drinken en krijg je ook nog het verkeerde. Dit een aantal maal proberen aan te geven maar de Nederlandse taal is een belemmering hier. Voor ons is het duidelijk we komen hier niet meer terug.

32. Sushi afgehaald maar het was echt duur in vergelijking om daar te gaan eten.
    Deze mensen begrepen ook niet goed wat ik bedoelde.

Was ook niet echt lekker. Smaakte naar verf.

Kan voldende keer beter zelf een paar van die dingen in elkaar prutsen.

33. Afgelopen zondag hier met onze 2 kids (8 en 11) gegeten. We hebben alle vier genoten, het was ontzettend lekker! Voor wie niet van sushi houdt (zoals onze jongste zoon) is er genoeg ander lekkers. Gebakken zalm, kippenvlees, struisvogelvlees, spareribs etc. En allemaal in leuke kleine porties.

Omdat het zo lekker was gaan mijn man en ik vanavond met ons tweetjes nog een keer!

34. Heerlijke sushi, we komen hier zeker eens per maand en verheugen ons er altijd weer op!

35. Ik ben enige tijd geleden bij deze zaak geweest. Het eten was smakeloos, bediening was slecht. Een ober die niet eens Nederlands verstaat. Het is eens en nooit meer!!

36. Ik had een maandje geleden voor ongeveer 25 euro aan sushi afgehaald.
    Nu snap ik dat de kwaliteit van sushi bij alle "all you can eat" restaurants lager ligt dan bij een echt japans restaurant / sushi bar, maar deze sushi was behoorlijk smakeloos. De rijst was niet goed op smaak gebracht en de inktvis of zalm op de nigiri's waren erg neutraal van smaak.

Erg jammer, want voor de afhaal betaal je erg veel geld in vergelijking met 2 uur onbeperkt in het restaurant eten.

37. Hier geweest met een groep van 11 man, waarbij gekunsteld 2 tafels aan elkaar waren geschoven, een ronde en een rechthoekige waardoor je niet bij elkaar zit. Minpuntje. Net als het interieur, dat is er sober om niet te zeggen ongezellig, zal wel Japans zijn. Het eten is echter wel lekker en dan ook wel weer aan te raden.
    Vervelend is alleen dat alleen de ober weet wat ie serveert, want de jeugdige dames hebben geen idee, met als reden: dat is in het Chinees geschreven... dus.

38. Ontzettend goed en vers eten, wij mogen er graag komen voor een leuke avond met vele lekkere hapjes.

39. Heerlijk gegeten, zowel sushi als warme gerechten waren heerlijk! Wij gaan hier zeker regelmatig terug.

40. Zeer slecht helaas.
    Ik ben een echte Sushi liefhebber en meerdere keren hier wat afgehaald. Daarom zijn mijn man en ik hier gaan eten.
    We werden ontvangen door een mevrouw die ons niet verstond en na drie kwartier kwam er een medewerkster met de mededeling dat de rijst op was en we geen sushi meer konden krijgen, terwijl ik toch echt had gereserveerd.
    Na veel discussie maakten ze nieuwe rijst voor ons en nog 2 gasten. Helaas was deze rijst verre van gaar en de Sushi veels te heet. Na 2 en halve ronde zijn we dus maar weggegaan. En jaja wel 10% korting><

41. Als je echt lekker wilt eten moet je hier zijn! Een toptent! Ook voor de geen-vis-eters onder ons is het hier heerlijk eten! Het is onze vaste stek geworden als we in Emmen zijn. Een aanrader!

42. Anna winterberg

Z0 20 mei
    Heerlijk gegeten ,bediening en service prima.
    Jammer dat er weinig gasten waren .