Markant is een gezellig en sfeervol grandcafé waar men lekker kan lunchen, heerlijk kan dineren en aangenaam kan borrelen.
Wij werken veel samen met plaatselijke leveranciers en ondernemers en bieden hoge kwaliteit voor een eerlijke prijs. Denk nu niet gelijk dat we duur zijn want dat zijn we dus niet. Het kan dus ook anders! Motto: Vers, niet te ingewikkeld, eerlijk en betaalbaar!

Naast de high tea nu ook high wine en high beer aan.
Voor informatie zie onze website!!

• High tea: € 20,00

1419877813 87
1458219034 85
1502037571 84

1. Jannie b

Wij hadden zaterdag middag de 12 mei met vier dames een high tea ten eerste geen uitleg van hoe of wat het wordt maar neergezet thee in de theepot ook geen theeli dutje er bij om warm het water warm te houden we kregen een plankje met brood en een houder waar twee stukjes taart op stonde en twee chocolaatjes dr eerst niet gevraagd of alles naar wens was toen we vroegen of et ook wat warms bij kon was het nee en dan moet je ook nog 23 euro betalen dat komt neer dat jullie voor vier personen meer dan 92 euro voor vroegen sorry dat wordt geen een reclame voor we hadden het beter verwacht en het personeel die mag je beter op Leiden hoe een high tea precies is een diep betreurde klant.

2. A. Katerberg

eerst op het terras gezeten, heel gezellig! Toen naar binnen, was ook fijn om te zitten.
    1 persoon heeft glutenvrij dieet en zoutarm. Zij had graag contact gehad met de kok over de keuze van het menu. Hij had advies kunnen geven.. Dat ging nu via de ober en dat geeft geen goed gevoel vooraf. Gelukkig heeft ze geen last gehad van het eten!
    Andere 4 tafeldames vonden het eten goed!

3. Jan 623 punten

Ben hier 3 keer wezen eten en dat was alle 3 keer omdat andere mensen dat wilde. Ik zou er dus in mijn eentje niet snel iets gaan eten. Het eten en bediening was op zich goed, de zitgelegenheid is ook goed. Het wil exclusief gaan doen en dat zal ook wel maar het bord buiten met het menu en de prijzen spreekt mij niet zo aan.

4. annerieke

Heel goed eten, voor een hele goede prijs! Wij hadden de daghap en 2 kinderen een kindermenu, 3e kind nam een groot gerecht in kids formaat. Super leuk dat die optie geboden wordt!
    Bij de daghap en kindermenu was een dessert inbegrepen. Bij 1 kind dus niet. We hadden besloten om het dessert van ons te delen. Maar dat was niet nodig, we kregen zomaar het 5e dessert er ook bij! Wat een service!
    We hebben heel lekker gegeten en we komen zeker terug!

5. José van Prooijen

Vanavond bij Markant gegeten.
    Ik heb het dagmenu gekozen.
    Zelden zo'n lekkere pepersteak gegeten.
    Mijn complimenten!
    Tot de volgende keer!

6. Snelle reactie van Markant op de recensie na een niet zo geweldig verlopen high tea op 9 januari j.l. Aanbod om op kosten van Markant de High Tea over (en beter!) te doen.
    Dat is gelukt! Hulde Markant.

7. Heerlijk gegeten. Bediening was attent en vriendelijk. Rekening viel ook mee.

8. Gisteren met z'n tweeën wezen eten. Was heerlijk, tegen een hele schappelijke prijs. Bediening vriendelijk en informeel. Allemaal helemaal goed.
    Alleen jammer als er mensen zijn die zich niet weten te gedragen. Schreeuwende volwassenen en rondrennende kinderen. Was zelfs moeilijk m'n tafelgenoot te verstaan.
    Maar goed, een zaak zoekt zijn klanten ook niet uit. Verder was alles prima in orde en we gaan zeker nog eens terug.

9. Ron 5 punten

Heerlijk gegeten op 15 mei. Top kwaliteit in een gezellige ambiance en een goede bediening met een goede prijs. Voor herhaling vatbaar als we nog een keer in de buurt zijn vanuit het verre Delft.

10. Mariska

Heerlijk eten! Goede service, het wachten duurde soms aan de lange kant. De prijs kwaliteit verhouding is perfect. Echt een aanrader.

11. Voor het eerst hier gegeten op vrijdagavond. Wel eens hier wat gedronken. Dus wij waren benieuwd? In 2 woorden over het eten; zéér goed! En wat een vriendelijke bediening!
    Ook de keuzemogelijkheden betreft het eten was zeer uitgebreid.

Wij komen hier zeker vaker eten i.p.v. alleen een drankje.

12. Ron breebaart

Via internet bij deze zaak gekomen. Bediening en eten was perfect.

13. Weer heerlijk gegeten bij jullie en wat is het mooi geworden na de verbouwing!
    Groetjes van een trouwe gast

14. Mooie zaak, heerlijk gegeten en leuke bediening!

15. hartman

Vorig jaar hier geweest met familie tijdens vakantie. Het eten en de bediening was toen al dik voor elkaar. Bij terugkomst dit jaar is het hele bedrijf verbouwd. Het zag er prachtig uit en er hangt een fijne ongedwongen sfeer wat je mag verwachten van een eetcafe. De menukaart is ook geheel anders. Fris en leuke gerechten en keuzes. Het eten en de bediening was net als vorig jaar uitstekend!

16. Spies kippendij echt te treurig voor woorden. Bediening is top maar bij evenementen is het te druk en te veel herrie. Veeel te veeel herrie.

18. R. Withagen

Een echte aanrader! Geweldige prijs/kwaliteitsverhouding, zeer betaalbare menu's met verse producten en een vriendelijke bediening.

19. Harry van D

We hebben zaterdag heerlijk gegeten, was volgens ons best druk maar we werden vlot geholpen. Het eten kwam op warme borden dat vind ik wel een plus. Mijn vriendin had zalm met whisky en ik de zijlende, geen tournedos maar wel lekker mals. Ook geen klein ding. Dit is onze tweede keer dat we bij jullie komen, maar zeker een aanrader.

20. Ik had gereserveerd samen met mijn vriend, het begon al bij de eerste bestelling van drinken. Mijn vriend bestelde cola omdat hij moest rijden en ik groene thee. We kregen beide bier terwijl ik had aangegeven dat ik zwanger ben. Toen wilde we zalm bestellen was dat er niet meer dus maar heek besteld. Toen de heek er was smaakte het niet goed, alsof het te lang in de vriezer had gelegen. Tevens kwamen ze achter elkaar drinken vragen om de 2 minuten, terwijl er telkens iemand de bestelling al had opgenomen. Kortom nooit meer...

21. Vandaag met vrienden een high wine gedaan. Was erg leuk en gezellig. Heerlijke hapjes bij aantal verschillende wijnen. Leuk personeel!

22. Prima gegeten en niet duur. Bediening vlot en attent.

23. Afgelopen vrijdag bij Markant gegeten na veel lovende reacties te hebben gelezen op internet. Wij hebben gebruik gemaakt van het 3-gangen menu. Het was helemaal perfect, het was er druk maar dat was niet te merken in de bediening of kwaliteit van het eten. Wat wij er fijn vonden was dat er bij het afhalen van de borden van het voorgerecht, netjes door de bediening werd gevraagd of het hoofdmenu door kon komen of dat wij nog even wilden wachten.

Omdat het ons vrijdag zo goed is bevallen, zijn we zaterdag terug geweest. Zaterdag stond er schijnbaar een andere kok in de keuken en dat was te merken. De carpaccio was veel minder opgemaakt dan vrijdag, de mosterdsoep leek opgewarmd, de frietjes en gebakken aardappeltjes waren net niet helemaal gaar.

Dit was ook erg jammer, wij zijn speciaal terug gekomen om nog een keer zo lekker te eten. Het was wederom goed en lekker, maar het was vrijdag wel beter. Ondanks dat het vrijdag veeel drukker was.

Al met al een super ervaring en wij vinden het jammer dat er in de omgeving waar wij vandaan komen niet z'n goed restaurant zit in deze prijsklasse.

24. Heerlijk gegeten. Vlotte bediening, vriendelijke bediening.
    Qua eten vond ik persoonlijk de groente wat beperkt en te gemakkelijk. Rauwkost en een ander gemengd 'potje'. We waren met een groep, volgens mij vonden de anderen het allemaal goed.

25. Gert tuin

Eten erg goed, vooral de bediening altijd erg vrolijk en enthousiast. Echt een aanrader!

26. Paar dagen geleden gegeten. Eten was niet bijzonder, verder was wel oke (maar gaat natuurlijk om eten).

27. Lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar.

28. Jolanda

29. Geweldig gegeten, aanrader !

30. jan klasen

Heerlijk gegeten en geborreld in mooie zaak met goede bediening.

31. Met een paar vrienden lekker gegeten in een goede sfeer. Vleesgerechten waren goed. Vegetarisch gerecht viel tegen. Onder de topping was een zakje sla leeggeschut. Bediening maakt veel goed.

32. RB 332 punten

Eten is altijd goed, vooral de Saté Markant is een aanrader. Personeel is altijd erg vriendelijk.

33. Wij eten al een paar jaar bijna wekelijks op vrijdag het dagmenu in Markant om het weekend in te luiden. Het is er prima voor elkaar; vriendelijk personeel, een leuke sfeer met elkaar, lekker eten en een goede prijs kwaliteit verhouding. Derk neemt vaak een French Coffee na, ik een gewone koffie.
    Twee weken geleden belandde Derk op donderdag in het ziekenhuis. De dinsdag erna was hij er weer goed bij en vond dat hij wel weer naar Markant kon voor het dagmenu. Nou nee, dat leek me niet verstandig. Een geweldige ervaring volgde: ik mocht van Markant 2 dagmenuutjes meenemen naar het ziekenhuis (mandje stokbrood erbij? Ja hoor) waar een gedekte tafel stond door de verpleging geregeld. Derk heeft het er nu nog over. We hebben samen zo lekker gegeten! Alles op! Op dit moment is het nog lastig voor Derk om bij Markant te komen. Zo gauw dit lukt zijn we weer van de partij! Dank mensen van Markant! En zoals Derk al snel zei: "en de French Coffee dan?" Ook die halen we op!
    Groetjes,
    Derk en Ilse

34. Vanmiddag geluncht, partner sate met frietjes, apart geserveerd: mayo, kerrie chinese kool en salade. Ik ging voor het dagmenu: tomaten-paprika soep, varkenshaaspuntjes met champignon roomsaus, frietjes en gelijke groente en salade. Soep goed in balans, stokbrood en kruidenboter erbij: prima! Frietjes krokant, zowel de sate als de varkenshaas puntjes perfect. Bijlagen ook ruim voldoende. Goeie capuccino! Bediening was ok, vriendelijk maar een beetje popiejopie (beetje dansen op achtergrond muziek en onderling te hoorbaar praten over niet werkgerelateerde onderwerpen), uitleg over dagmenu werd vooroverleunend op de tafel gegeven, kan wat professioneler.

35. Heb hier voor t eerst gegeten op aanraden van vrienden. Klopte wat ze zeiden. Gezellig en vriendelijk personeel. Wij hadden dagmenu. Was echt lekker eten. Met 2 drankjes erbij waren we net 15 euro kwijt per persoon. Ga ik zeker vaker doen.

36. G.Topelen

Samen met mijn dochter en schoondochter heerlijk genoten van de high tea. Veel variatie en heerlijke sandwiches, die naderhand ook weer aangevuld werden. Gezellig en sfeervol.
    Bediening erg vriendelijk.

37. Heerlijk eten voor een goede prijs. Het personeel was erg vriendelijk en de service was top!

38. Reservering is goed gegaan, hapjes en drinken waren prima maar helaas de service niet. Tot 4 keer toe aangegeven dat het eerste rondje plus hapjes voor mij was, en de rest van de kosten graag per persoon direct afrekenen, maar dit werd constant genegeerd. We waren met een groep van 12 overigens.

39. Jeannette

Afgelopen vrijdag bij de Markant even een broodje gegeten,na een regenachtige morgen op de markt waren we wel toe aan wat gezelligheid! Heerlijke cappuccino en daarna een sandwich gerookte kip! We hebben wel gevraagd of er een gebakken eitje op de sandwich mocht en dat werd keurig voor ons geregeld! Onze complimenten!!

40. Had aan het eind van de middag in het centrum van Emmen met mijn dochter afgesproken. We kwamen in Markant terecht! Na een heel vriendelijk ontvangst hebben we gekozen voor een heerlijk kopje verse thee! (ruim assortiment), hierna kozen we beide voor een maaltijdsalade!! Deze was heerlijk!! De bediening was erg goed en vriendelijk. De prijs/kwaliteit was uitmuntend! Een echte aanrader dus!

41. Na een kort probleempje met de reservering via internet kregen we een mooi tafeltje aangewezen.

We werden vlug en goed bediend.
    Het assortiment was goed met voor ieder wat.

Het eten kwam snel en was goed gemaakt, en het vlees Perfect gebakken ons complimenten daarvoor.

Een goede sfeer, lekker eten voor een goede prijs, en een
    goede service.
    Een aanrader om heen te gaan, al met al : 9

42. Louis van Rasten

Het restaurant ligt qua lokatie uitstekend midden in het centrum van de stad. Qua ambiance scoort dit restaurant een voldoende.

Het eten is redelijk. Wel jammer dat de meeste gebakken aardappelen aangebrand waren want zoiets hoort natuurlijk niet. Ook de patatjes waren te donker en dus veel te lang doorgebakken. De leiding zou hier bijvoorbeeld wat aan kunnen doen. Het vlees en de overige garnituur waren ok.

43. We eten vaak bij de Markant en het is altijd goed. Lekker eten, betaalbaar en je kunt er gezellig zitten.

Afgelopen keer zat er zand in de sla en ook niet een klein beetje. Ik loop nog netjes naar binnen om het te melden, dat niet iedereen het mee krijgt. Fouten kunnen gemaakt worden.

Nadien wordt het blijkbaar besproken in de keuken en zijn we op geen enkele wijze nog fatsoenlijk aangesproken. Het barpersoneel en bediening waren nog uitgebreid achter de bar ons aan het afzeiken en we werden totaal genegeerd. Ik kreeg een nieuw broodje, maar kon niet eens smakelijk eten van af of een excuses. Bij het afrekenen zei ze letterlijk 28 euro en niet meer. Geen dag of bedankt of alsjeblieft.

Jammer dat op deze wijze zulke dingen worden opgelost. Iedereen maakt fouten, alleen hoe je ze oplost geeft aan wat voor waarde je echt hecht aan je gasten. Alles is verder goed en we aten samen daar elke week, maar nu we als voetveeg behandeld zijn is eten hier ook over. Wij waren netjes en beleefd en dat verwacht je dan ook terug.

44. De Mannen

Lekker eten, goede prijs kwaliteit verhouding, leuke en vriendelijke bediening, prettige sfeer!

45. marja medemblik

Zaterdag hier gegeten.
    Het menu van de dag ( 2 gangen ) was voortreffelijk. Nog nooit zo lekker gegeten voor 9.90 euro.
    Vlotte bediening. Prettige sfeer.
    Ga zo door.

46. Heb hier afgelopen zondag gegeten na een dagje dierenpark met mijn dochtertje.

We gingen aan het begin van de zaak aan een tafel zitten vlak bij de deur. Het was daar veel te koud, zo koud zelfs dat mijn dochtertje haar jas aan deed.

Na een minuut de kaart te hebben gehad vroegen ze wat wij wilden eten, waarop ik reageerde dat we het nog niet wisten. Na een kwartier kwam hij pas voor de tweede keer, beetje jammer.

Het viel verder op dat alles erg lang duurde, vooral het hoofdgerecht, ik dacht eerst dat ze ons vergeten waren, op dat moment kwamen ze met het hoofdgerecht.

Het eten was niet bijzonder, er zat warme groente bij (wortels) en een wortelsalade(??) en de patat was nog rauw.

Na het hoofdgerecht zijn er snel weggegaan om in de plaatselijke ijssalon een heerlijk ijsje te verorberen.

Ik woon niet in Emmen, maar kom hier zeker niet meer terug, vind het ook echt geen restaurant uitstraling hebben.

Dus zeker geen aanrader!!

47. Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten in Markant.
    De bediening was prima en heel vriendelijk.
    Het sfeertje is met de nieuwe eigenaar,de heer Ronald Grevink, in positieve zin veranderd;het is een gezellig en veilig sfeertje geworden.
    We komen graag weer terug.

48. Uitstekend gegeten voor een lage prijs. Bediening attent. Een echt grand cafe.

49. Na goede verhalen te hebben gehoord over markant zijn wij er toch eens heen geweest, wij wisten niet dat je er ook goed kon eten!

Wij werden vlot en netjes ontvangen door de heren achter de bar. Het was druk dus werd ons ook netjes verteld dat het iets langer kon duren met het eten, voor ons was dat geen probleem.

Eigenlijk duurde het eten helemaal niet zo lang na hoe druk het was. Je kunt wel echt merken dat alle producten ( wat wij gegeten hebben) allemaal vers waren van het vlees tot het de rauwkost aan toe!

Wij hebben allemaal heerlijk gegeten en dat voor een eerlijke prijs.

50. GJ 391 punten

Heb hier een tijdje geleden gegeten en dat viel me behoorlijk tegen. We zaten er met een groep en we werden erg traag geholpen, moesten steeds vragen of we nog iets konden bestellen.

De smaak van het eten was flauw.

's Avonds zijn we ook nog weer geweest en toen was het een danskroeg, ook dat was niet echt je van het. Slechte muziek, geen sfeer.

51. Afgelopen dinsdag hier gegeten met een groep en het was voor ons de laatste keer.

We hebben meer dan een uur per gang gewacht, de mensen die hetzelfde voorgerechten hadden verschilde per couvert de hoeveelheid soms met de helft, bij het hoofdgerecht was het vlees veel te droog en de aardappelen waren aan een kant zwart.

52. Vandaag lekker gegeten met z'n zessen. Lekker eten, goede sfeer en vriendelijk personeel. En het eten was een normale prijs!

53. Familie Zomer

Gisteravond (Valentijnsdag) geweest met vrouw en kind. Het eten was super en de bediening zeer goed en erg vriendelijk. Ook een roos bij vertrek voor moeders de vrouw.

Absolute aanrader voor iedereen!

54. Verleden week bij Markant in Emmen een ceasar salade gegeten. Ik kan niet anders zeggen dan geweldig! Tot mijn grote vreugde was de gegrilde kip ook inderdaad gegrild en niet gebakken. Overigens ook lekker gekruid met cajunkruiden. Gelukkig niet teveel. De smaak van de kip kwam perfect in overeenstemming met de yoghurtdressing. Lekker pittig en met een frisse verrassing dankzij de dressing. De croutons waren huisgemaakt en niet k&k uit een pakje. De uitgebakken spekjes waren naar mijn mening wel iets te grof maar dat valt in het niet bij het eindresultaat dat een grote pluim verdient. Het geheel was geserveerd op een mooi ovaal en schoon bord en had een verzorgd en net uiterlijk.

Een echte aanrader dus.

55. Eergisteren bij Markant gegeten. Was erg druk, maar werden goed geholpen. De ober heeft ons een heerlijk dagmenu verkocht, goed uitgelegd. ( oerhammetje ) 2 dagmenu's en nagerecht drinken etc, nog geen 45euro.
    Heerlijk!

Ga zo door! Komen zeker vaker langs!

56. Heerlijk gegeten, 2 gangen, dagmenu, zelfs wijn erbij voor 30 euro 2 personen, lijkt mij niet duur, en kwalitatief zeer goed eten. Gezellige ambiance en zeer vriendelijk personeel die steeds komen vragen of alles ok is en naar wens, top! Een aanrader dus!

57. Hier redelijk gegeten alleen de garnituur beetje weinig.

Voor het ijs had ik een hakbijl nodig om het chocolade er af te krijgen, na hier een opmerking over te hebben geplaatst kreeg ik warme chocolade en dat maakt nu juist het verschil ijs met warme choco.

58. Jos en Heleen

Op 9 oktober hier heerlijk gegeten. Vissoep (véél vis) en bloemkoolsoep vooraf. Véél stokbrood kregen we er bij. Hoofdgerecht saté en met zalm gevulde varkenshaas. Mooi opgemaakte borden. Voldoende aardappels en groente er bij, je kon ook meer vragen. Ook de wijn was goed. Geen toetje genomen (want vol), maar thee en espresso. Alles goed en voor een zeer lage prijs. Vriendelijke bediening.

59. piet en tineke

Gisteren 28 september met collega Tineke bij Markant gegeten. Tineke koos een maaltijdsalade caesar, ik het 2-gangen dagmenu van (jawel!) €9,95! Het is bijna niet te geloven wat Markant voor die prijs op tafel zet, zowel in hoeveelheid (ook in groenten en aardappelen), als in smaak en opmaak. Tineke's salade ging helemaal schuil onder de repen kip en was haast teveel voor haar, de hoeveelheid stokbood erbij was dat zeker. Mijn dessert (ijs) was niet groot, maar ook hier weer: erg lekker en prachtig opgemaakt! We komen vaker!

60. Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening en topkoffie!

Kreeg een heerlijke cappuccino, met zelfs latte art!

Dit is echt weer eens genieten zoals het hoort!

Absolute aanrader, ga zo door!

61. Hier weten ze hoe het moet!

Heerlijk gegeten, perfecte sfeer en zeer vriendelijke bediening.

Prijs kwaliteit dik in orde.

Kom zeker terug!

62. martijn en niels

Donderdag heerlijk gegeten, vooral de garnalen waren super.

Personeel zoals altijd zeer gastvrij, we doen dit zeker nog eens!

63. We hebben erg lekker gegeten op maandag 12 juli! We zijn zeer vriendelijk bediend door twee dames. Het eten was om je vingers bij af te likken. We hadden spareribs en sate!

64. Anja en Raymond Ripassa

Als een echte thee drinkers krijg je daar uitstekende kwaliteit thee, die ook goed heet is. Ook de mokken drinken makkelijk en zijn mooi groot. Het personeel is zeer vriendelijk en kundig. Het bedrijf heeft een uitstekende uitstraling en gezelligheid.

Ook het eten is zeer goed, met een vlotte bediening.

Op het terras is het prima zitten. Je kan er kiezen tussen een schaduw of een zonnig plekje.

Kortweg zijn wij er zeer tevreden over.

65. De markant echt goed eten we komen er vaak voor een dag menu.

Het is meestal hetzelfde maar laatst werd er iets nieuws gedaan.

Met een visje die ik wel vaker heb gehad maie maie geloof ik als ik de naam goed heb het werd gepocheerd ik kreeg er garnaaltjes bij en een puree volgens mij stond er een jonge man in de keuken. Met zwart haar. Hij wist waar die mee bezig was, echt geweldig.

Het dessert zag er ook goed uit.

66. Zeer goed te eten!

Relatief goedkoop!

Vriendelijk personeel!

Snelle service!

67. Na een lange dag shoppen, bedachten we om half 9 ook nog even dat we nog wat moesten eten!

Waar kunnen we nu nog terecht? De Markant was eigenlijk het eerste restaurant waar we tegen aanliepen!

Het was best druk, maar het personeel had ons snel in de gaten en we konden natuurlijk nog wel een hapje eten!

De kaart is vrij eenvoudig, maar voor ieder wat wils.

We namen allebei een 3 gangen keuze menu voor slechts 19,95.. Het was een heerlijke koopavond en ik kan iedereen de markant aanraden!

68. Smaakloos eten, gehaast personeel.

69. Heerlijk gegeten met kinderen en kleinkinderen. Leuke vlotte jonge bediening. Niks mis mee! Maar oh jee. Je wilt betalen, pinapparaat werkt niet goed. Gebeurt vaker hoorden we! Dus creditkaart tevoorschijn gehaald! Je kunt anno 2010 nog niet eens met je creditkaart hier betalen. Belachelijk. Snel iets aan doen. Manlief werd eerst naar de bank gestuurd om geld te pinnen!Foei!

70. We (2 personen) hebben de afgelopen weken gelunched en gedineerd in Markant;het eten is echt fantastisch.

De kwaliteit en versheid van de produkten zijn zeer goed.

En de prijslijst spreekt voor zich : laag!

De bediening is vriendelijk, gezellig en attent.

Het is een zeer sfeervolle omgeving om te vertoeven.

In de serre is een nieuwe vloer gelegd, er is geschilderd en de lamp daar is echt te gek.

We komen terug.

71. Onvriendelijke bediening, ondanks dat wel goede bitterballen. Je krijgt er alleen maar mosterd bij, voor mayo moet je zelf vragen..

De bitterballen worden voor een goede prijs verkocht.