Eetcafé Groothuis in Emmen

1220279919 90
1333202980 63
1362919576 71
1452069362 63

1. We hebben wel eens vaker gegeten..maar vanavond ronduit slecht. Bediening kwam niet om de borden uit te ruimen en geen kaart gebracht voor dessert en dus weg gegaan.

2. We vonden de sfeer heerlijk opgewekt en gezellig, de locatie en het pand zelf prachtig, en het eten lekker.
    Als minpuntjes: de akoestiek slecht, waardoor de ober bij het opnemen van de bestelling moeilijk te verstaan was. En we moesten ruim een uur op onze bestelling van het avondeten wachten, dat vonden we ook wat te lang.

3. Smultoren besteld. Kip had al een tijdje gelegen en smaakte een beetje vreemd. Spareribs waren drooggebakken en een visboillion smaakte wel erg vreemd. Al met al niet meer de kwaliteit die we gewend waren. Erg jammer.

Misschien was er een andere bezetting in de vakantieperiode, maar bediening en de gerechten waren ver onder de maat, zeker voor de prijs die we moesten betalen. Voor ons geen volgende keer.

4. Op 30 augustus voor het eerst gegeten bij Eetcafé Groothuis, was geweldig lekker en een zeer vriendelijke bediening. Een ieder die naar Emmen gaat zou ik deze locatie aanbevelen. Hartelijke dank voor de goede service.
    Voor eten en drinken geef ik een 10, voor de sfeer ook een 10 en voor de bediening ook een 10!!

5. Jeannette

Was voor ons de eerste keer dat we hier gingen eten, maar ze hebben er een tevreden klant bij. Hier gaan we vaker eten. Zeer attente en vriendelijke bediening. Erg gezellige sfeer. Heel lekker eten. Goed klaar gemaakt. We hadden een toren met allerlei voor en hoofdgerechten. Leuk om voor de eerste keer van alles uit te proberen. Gewoon lekker relaxt eten.

6. Heerlijk eten, fijne sfeer en goede bediening!

7. Marinus Kasteleijn

We namen de smultoren. Een echte aanrader!

8. Goede service. De lamsbout was lekker mals en smakelijk. Ik kom zeker terug.

9. Jvangelder

Lekker eten en heel veel bieren! Fijn gezeten op de veranda, waar het goed toeven is!! Bediening over het algemeen goed! Hier is het goed eten en drinken!! Een aanrader wat ons betreft!!
    Johan

10. Hendrik

Heerlijk gegeten, prima bieren, fijne bediening. Iets aan de dure kant.

11. Prijzen aan de hoge kant voor vrij simpel eten. Er zijn voor dat geld velen veel beter in Emmen. Smakeloze sate met punt zak frite, bij de snacbar is het beter en 4 keer goedkoper.

12. De bittergarnituur was veel te lang of te heet gefrituurd. Het voorgerecht werd op een vies en oud bord geserveerd, zodat het er niet smakelijk uit zag. De kabeljauw van het hoofdgerecht was niet vers, groenten waren koud en niet gaar (worteltjes waren echt te hard). Het gevogelte gerecht leek meer op een kindermenu. De friet bij het hoofdgerecht werd veel te laat geserveerd en was erg vet en slap. Erg teleurstellend allemaal.

13. Mooi eetcafe, relaxte ambiance, maar de vegetarische proeverij als hoofdgerecht was niet echt een inspirerend gerecht, plak geitenkaas, gestoofd uitje en een tomaatje waar een beetje risotto in zat... We waren bijna 100 euro kwijt met 2 personen, maar dat vond ik het zeker niet waard!!

14. Wel vaker gegeten, de ambiance is uitstekend. Het word alleen steeds duurder. De borden niet mooi opgemaakt en karig garnituur. Spareribs smaken ok en de hamburger ook. Maar het ienie mienie schaaltje met iets wat op groente leek en een punt zak friet erbij was beneden peil. Geen salade of gebakken aardappeltjes, daar moest voor bij betaald worden. Nagerecht etagère met lekkers was een bordje met daarop drie dezelfde bonbons en een klein glaasje likeur. En dat voor 7.50. Nee, ons zie je niet meer terug. Zijn erg geschrokken van de hoogte van de rekening. Jammer!

15. Ontzettend mooi café, bediening is altijd spontaan & vriendelijk. Erg lekker gegeten in een leuke sfeer! Komen zeker een keer terug!

16. Harke Dijkman

Eerste paasdag met vrienden bij jullie gegeten. Leuke sfeer, mooi pand, eten uitstekend (top spare ribs) wij gaan het onze gasten aanbevelen.

17. Zoals bekend zeer gezellige ambiance. Met een groepje gegeten.
    Het eten was ook goed, ik had een biefstuk (medium) op verse pasta met champignons etc en dat was uitstekend. (veel beter als 3 jaar geleden.)

De bediening was plezierig, professioneel maar toch gemoedelijk.
    De prijs kwaliteitsverhouding is voldoende m.i., maar de prijzen moeten zeker niet hoger worden.

18. Jaap Steltenpool

Tja, sceptisch eerst maar het voorgerecht was echt fantastisch: Lende van het Groningse weiderund; hemels, nog nooit zo verwend geweest. Ook de tamme eendeborst was fantastisch. De bediening is soepel, deskundig en coöperatief.

19. Hier tijdens een midweek Drenthe gegeten. We hebben er zelfs 2 keer gegeten omdat het prima eten was. Ik had vlees in een krokant jasje. Het hele jasje heb ik eraf gehaald want dat was niet lekker. Heel melig dus volgens mij niet gaar of helemaal doorgesopt van het vleesvocht. Het vlees zelf was erg goed, precies lang genoeg bereidt. Frietjes erbij en wat salade was ook prima. De tweede keer hadden we sate. Deze was prima op smaak, het zuurtje dat erbij kwam was niet te zuur, maar gewoon lekker ter afwisseling. De rekening viel mee. De gastdame was erg vriendelijk en professioneel, dus wij raden dit restaurant wel aan.

20. Al vaak gegeten bij Groothuis omdat het restaurant/café sfeer zo gezellig is en het natafelen erg leuk. Super!
    Helaas is de smultoren van het menu verdwenen, wat onze inziens een topper was! Allemaal kleinere hapjes. Kan zoiets niet terug komen in desnoods een wat minder onhandige toren??!! Verder vonden we de keus wat klein worden met de nieuwe kaart en helaas is ook de "schatkist met kadootjes" verdwenen voor de kinderen. Net die kleine dingen die het nog specialer maken. Bediening over het algemeen prima! vlotte nette service en het eten smaakt prima. Hopelijk letten ze een beetje op de prijs want het begint langzaamaan wel duur te worden...

21. Michel

Voor het eerst wezen eten bij eetcafe Groothuis en dat was zeker de moeite waard.
    Naast de uitstekende bediening ook een zeer goede keuken.
    De kwaliteit en presentatie van de gerechten waren van niveau.
    Zeker een Michelin ster waard!

22. Een paar weken geleden met een vriendin wezen eten. We hebben het erg naar onze zin gehad. De spare-ribs waren heerlijk en meer dan voldoende. Vriendelijk personeel.

23. Zeer mooie menu kaart, echt een eetcafe op niveau met de puntjes op de i!!!!
    Het diner was erg goed, van voorgerecht tot het dessert!
    Bediening was erg vriendelijk en ervaren, zeer de moeite waard om eens te gaan eten en drinken......

24. Goede bediening en leuke sfeer. Prijs wel erg aan de hoge kant als je ziet wat je krijgt. Garnituur bij het hoofdgerecht erg schaars, een portie friet en salade van komkommer en tomaat. Een uitgebreide salade of warme groente hadden op zn minst voor die prijs erbij gemoeten. Het vlees was wel erg lekker en de koffie ook.

25. Geweldig mooie zaak. Sfeer is fantastisch. Eten is daarentegen minder van niveau. Zeker als je de prijzen bekijkt. Duur! Bediening leuk en attent met 1 persoon als negatieve uitzondering.

26. Duitser

Vandaag voor het eerst geweest. Viel dat even tegen!

Omdat we met een groep waren beperkte keuze.

ZEER simpele gerechtjes en een knorrige bediening.

Geef m'n geld liever ergens anders uit....

27. Jos de Vries

Vorige week geweest, was lekker, maar niet spannend!
    Lam was ok, maar 2 stukjes waren boter zacht en de anderen warendDoorgeslagen en taai! Wel goed bediend, maar mag allemaal wat origineler!

28. Was een tijdje terug hier wezen borrelen met wat vrienden. De jongeman gevraagd om wat te borrelhapjes te serveren. Een hele slechte zet blijkens dat ik achteraf veel geld moest neerleggen. En zo lekker waren die hapjes niet eens.

29. Valthermonder

Eten is niet echt spannend, maar wel gewoon prima. Smaken kloppen. Bier van de tap is goed! Sfeer is zeer goed en ook met de bediening is niks mis. Gewoon echt een gezellige plek om te eten en daarna te borrelen. Prijs - kwaliteit/ prijs - hoeveelheid vind ik matig, maar vormt geen reden om er niet meer te komen. Zeker een restaurant waar je eens geweest moet zijn en ik kom er zeker weer zo nu en dan.

30. Wij komen hier regelmatig met een stel vrienden. De prijs/kwaliteit verhouding is de laatste tijd wat scheef. Het eten is best goed maar de prijs is aan de hoge kant. Het voordeel van eten in Groothuis is dat je er zo gezellig kunt natafelen.

31. Wij gaan hier bijna elke maand een keer eten, het liefste op de veranda. Bijna elke keer nieuwe lekkere verrassende gerechtjes op de kaart. Elke keer heerlijk eten!

32. Wij eten en borrelen hier ongeveer 1x per maand en het is altijd erg lekker! Vooral omdat je zelf een hoofdmenu kunt samenstellen uit voorgerechten met bijv. een puntzak friet. De in panco gebakken gamba's zijn een aanrader!

Leuke bediening en een heerlijke, ongedwongen sfeer. Wij komen hier heel graag.

33. Corine

34. Afgelopen donderdag gegeten met een groepje.

De gezellige sfeer is top.

Het eten was redelijk goed, we hadden een smultoren van kleine hapjes. Goed klaargemaakt, maar liever iets minder kleine dingetjes en dan wat grotere hoeveelheden. Er zaten schaaltjes met bv. flinterdunne ham met kruiden en kleine stukjes vis en vlees.

Deze smultoren is voor 2 personen en kost 20.50 pp, dan staat er dus voor 41 Euro en is m.i. de prijs-kwaliteitsverhouding scheef, nl. 100% te duur.

De bediening is prima.

35. Lekker gegeten, leuke vlotte bediening.

36. Zeer gezellige ambiance, wat een fijne serre.

De borrel was fijn.

Het eten was niet wat ik verwachtte voor de prijs en de sfeer die uit werd gestraald.
    De voorgerechtjes waren smakeloos, de haasbiefstuk was geen haasbiefstuk maar samengeperst vlees! Zeer jammer!

Ik schaamde me een beetje tav. mn collega's. Ik ben vorig jaar maart nog wezen eten en het was fantastisch!
    Nu was het tegendeel waar.

37. Er wordt zogenaamde haasbiefstuk geserveerd.
    Als je de prachtig beschreven menukaart leest, verwacht je een culinair hoogstandje. Maar dat valt vies tegen.
    Er is niets culinairs te ontdekken.
    De voorgerechtjes, zoals wraps, zijn echt niet door een goede kok gemaakt.
    Erg jammer, want je kunt er heel gezellig zitten en dan wil je ook graag even lekker eten.

38. Woensdag 6 april bij Groothuis geweest.

Vooraf: iets van 6 wraps o.i.d. Op een molentje.
    Weinig smaakvol en uiterst vreemde combinaties.
    Hoofdgerecht: eend op een berg rode kool (uit potje), eend was laf en weinig gekruid, er bleek ook puree onder te zitten, maar dan moest je goed zoeken. Alles werd begeleid met een vaag sausje.

Kortom: ik vond het niet goed en mijn tafelgenote ook niet. We hadden al wat minder positieve dingen gehoord over Groothuis de laatste tijd. Wij wilden dit zelf onderzoeken en helaas, het klopt. Geen topper, althans niet dit bezoek.

39. dit is een zeer goed restaurant!!gezellig goed eten en vriendelijke bediening

40. zeer goed ook de daghap