De Vijfde Smaeck in Emmen

Parkeergelegenheid naast het restaurant en groot aantal parkeerplaatsen aan de overkant.

Het restaurant staat 10 minuten lopen vanaf het NS station en elke 10 minuten stopt er een bus voor de deur.

• Rookruimte
  5. Betalen pin Visa Master Card

1372034611 89
1382220692 89
1399197494 89
1419569656 88

1. G. van der Haak

Helaas kreeg ik een aantal dagen voor het gereserveerde moment een telefoontje van de eigenaren dat men er op 1e Paasdag mee ging stoppen. Uiteraard jammer voor de eigenaar, maar absoluut netjes dat men het zelf graag wilde mededelen dan ons bij een dichte deur te zien staan.

2. Jammer dat dit de laatste keer was. Dit restaurant wordt een gemis in Emmen. Er werden goede maaltijden bereid tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Misschien iets meer aandacht moeten besteden aan bediening en sfeer. In de bediening werden nog wel eens fouten gemaakt, maar niet storend of zo.

3. Lekker gegeten en het was ook super snel op tafel!

4. r.van Veen

Het eten was uitstekend, bediening super. Zeker aanrader.

5. Eten van fijne kwaliteit en gebruikmaking van verse en pure ingredienten. Menukaart niet alledaags en verrassend. Veel zorg besteedt aan presentatie vh eten; de gerechten lagen als een kleurrijk geheel op het bord. Kortom een feestje!

6. Van het kerstdiner genoten, lekkere gerechten, mooie opmaak, ondanks de drukte geen wachttijden.

7. Alles klopte! Goed eten, goede wijnen en goede bediening!

8. Bastiaansen

Heerlijk gegeten, goede service. Echt een van de top restaurants van Emmen. Een aanrader voor een ieder die van lekker eten houd.

9. Enorm lekker gegeten vanavond. Bijna geen woorden voor! Als je van bijzonder eten houdt met veel verschillende maar wel bij elkaar passende smaken, dan ben je hier op het juiste adres. Vanavond was de bediening ziek, dus de eigenaar/chefkok deed de bediening er ook nog eens bij. Petje af!! Zeer nette en vriendelijke bediening. Erg bescheiden als je een compliment geeft.
    Ik ga graag uit eten en er zijn genoeg goede restaurants in de omgeving, maar zo goed als dit restaurant ben ik nog niet tegen gekomen. Wat ik ook super vind, is dat de kaart seizoensgebonden is. Daardoor waanden we ons vanavond middenin de herfst, de prettige sferen en geuren die je tijdens de herfst tegenkomt.
    Wij gaan hier zeker nog een keer weer naartoe! Een aanrader voor iedereen die van een culinair hoogstandje houd. (En niet van die zuinige porties dat je na het eten nog steeds honger hebt.) Heel erg bedankt voor deze fijne ervaring!!!!

10. We hebben tapas gehad. Meeste patas waren goed. Echter wel wat te lang moeten wachten op voor-en hoofdgerecht.
    We hadden een tafeltje boven. Boven was het niet erg sfeervol ingericht. Je zit erg op elkaar. Al ziet het restaurant beneden er goed uit.
    Verder was de service prima ! Vriendelijk personeel.

11. Heerlijke verse producten! Gewokte groenten! De tournedos was super. Mals en medium, zoals medium moet zijn. Vriendelijke bediening. Goede sfeer. Tot snel!

12. We hebben heerlijk gegeten. Het eten is supervers en met zorg en op juiste wijze bereidt. We hadden een flesje wijn besteld. Deze werd op een wijze geserveerd waaruit bleek dat de bediening geen ervaring of geen opleiding heeft hiermee. Er werd geen water aangeboden bij de wijn wat we jammer vonden. Ondanks dat was de bediening wel goed en vriendelijk. Wij vinden dit restaurant een aanrader.

13. Eten voortreffelijk, service zeer matig. We zaten nog aan het aperitief toen het voorgerecht werd opgediend. We hadden garnalen nog in de schaal maar geen vingerschaaltje. Later nadat we erom gevraagd hadden wel een schaaltje met kokend heet water waar ik mijn vingers aan verbrandde. Echt jammer, perfect eten en belabberde service.

14. Gert 550 punten

Zoals we gewend zijn was het eten weer prima. Wat wel opviel was dat er te weinig personeel was. De mensen die er waren liepen de benen onder hun lijf vandaan, dus daar geen kwaad woord over. Maar ze konden het gewoon niet aan met z'n tweetjes. Dus weinig kans om tussendoor wat te drinken te bestellen en toen we na een half uur nog geen dessert besteld konden bestellen zíjn we maar gegaan. Jammer..
    Nog een tip: bij een vol restaurant is een goede luchtverversing wel prettig. Het werd erg benauwd. Ook een reden om eerder te vertrekken.

15. margreet

We hebben tapas gegeten, en dit was super lekker. We zijn dikke eters en er was genoeg! Vriendelijk personeel, al met al een leuk restaurant.

Vr groet Margreet

16. Gerrit

Heerlijk tapasmenu gegeten. Top, goed voor elkaar. Vriendelijk personeel. Kortom: aanrader.

Marijke18

18. Altijd genieten in dit restaurant! Van de huisgemaakte crackers met fijne dip van het huis tot aan het petit grand dessert.. alles klopt hier in deze zaak. Ook de service is van prima klasse! Ook mooi dat de menukaart geregeld wisselt en echt met het seizoen mee gaat.

Een aanrader, wij blijven hier terug komen!

19. Maaike Bakker-Nijlan

Heerlijk 4 gangen verrassingsmenu gegeten!!

20. Per ongeluk kennisgemaakt met de "vijfde-smaeck" - ons vaste restaurant genoot nog van een vakantie en een andere favoriet was gesloten. We besloten eens iets anders te proberen, de 5e smaeck / leuke & interessante kaart, het geheel sprak ons wel aan! Inmiddels bijna 10 keer genoten van een heerlijk diner in Emmen bij het Vijfde Smaeck.

Service is goed/heel erg vriendelijk... het eten zelf is gewoon top! erg constant qua niveau (hoog) De wijnkaart is ook erg goed te noemen. Zelf zijn we erg kritisch en hebben wel onze twijfels bij hoog aangeschreven restaurants, het was toch vaak net niet naar wens. Hier hebben we nog geen missers gehad! Elke avond, is een avond uit waarin alles top is!

Erg blij weer een blijvertje te hebben gevonden! Beste en leukste restaurant van Emmen
    Mandy & Bas

21. Goed eten, attente bediening. Je moet je er wel even op instellen dat er per avond maar 1 (4-gangen) menu is (wel met keuze vis/vlees/vegetarisch). Goede portie-grootte. Man en ik kwamen beiden voldaan thuis; niet te vol - man is grote eter en had alles opgegeten (+ mijn restjes :-)

22. Gastvrij, goede bediening, lekkere gerechten en het nagerecht grand petit dessert is een echte aanrader.

23. Heerlijk gegeten en topbediening!! We komen zeker terug om te genieten van een zeer gevarieerd menu!!

24. Super lekker gegeten, prima bediening. Als je wensen hebt mbt het eten geen probleem. Voor herhaling vatbaar dus !

25. Marianna

Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. We komen niet vaak maar komen wel terug.

26. Breukelman

Heerlijk gegeten. Heel gezellig zitten, er heerst een fijne sfeer. Er is maar 1 heel klein puntje van kritiek. Er valt meer te halen uit de drankjes. Iets meer oog voor lege glazen en de omzet groeit alleen maar.
    Wij komen zeker weer terug en bevelen jullie ook aan bij anderen.

27. Super lekker Glutenvrij gegeten. Ik heb het voorgerecht en hoofdmenu aan de Kok overgelaten. Heerlijk gegeten. En mijn tafelgenoten ook! Leuke bediening.

28. Vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. Een pareltje in Emnen.

29. Robert Zwarts

Top 1 restaurant van Emmen. Sfeervol en gastvrij. Bescheiden mensen met een passie om de gasten naar het zin te maken. Elke keer weer een verrassing wat er op het menu staat.

30. Brigitte van Klinken

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Prijs - kwaliteit is helemaal prima. Zeer vriendelijke bediening. Zeer de moeite waard!

31. Het tapasmenu is een echte aanrader! Heerlijk gegeten, helemaal top.

32. A. van Haaren

Een heerlijk diner genoten. Zeer goede kwaliteit en verrassende gerechten met veel verse kruiden. Vriendelijke en gastvrije bediening. Ruime hoeveelheden per gerecht. Een absolute aanrader!

33. De voorgaande positieve recensies hebben niet teveel gezegd.
    Heerlijk gegeten, super bediening, en het lekkerste nagerecht ooit! Een erg gezellig sfeervol restaurant.

34. Gert & Anaj

Gisteravond zijn we er wezen eten. Waarschijnlijk omdat dinsdags vrij rustig is in Emmen geen Jaap en Sofie te bekennen... Slim van ze: Zelf even rust en twee jonge, enthousiaste medewerkers die "de tent runnen"... en hoe: Gewoon TOP. Wat een smaken, goede bediening, kennis van zaken, mooie presentaties én oor voor eventuele veranderingen. Voor deze prijzen zo'n restaurant: We hopen dat niet teveel mensen dit ontdekken...

Heel binnenkort gaan we weer.

Gert & Anja

35. Hans en Yvette

Waren een viertal dagen vanuit Zeeuws-Vaanderen, een gebied wat zeer verwend is met sterren restaurants, op vakantie in Drente en kwamen stom toevallig in dit restaurant terecht. De sfeer en kwaliteit hebben ons enorm verrast. Heerlijk gegeten en enorm attente en vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit was dik in orde. Waren zo tevreden dat we volgende dag opnieuw hier hebben gegeten, een heerlijke mosterdsoep en perfecte parelhoen. Ga zo door.

36. Gisteravond bij de vijfde smaeck gegeten. Ziet er gezellig uit en grotendeels waren de tafels bezit. Personeel probeerde het hoofd boven water te houden, er waren helaas maar twee restaurant bediendes. Ze probeerden om je het naar je zin te maken. Maar helaas duurde het soms erg lang tot de bestelling werd opgenomen of er nieuw drinken werd gebracht. Ook de tijd tussen het voor- en hoofdgerecht nam 45 minuten in beslag. En met klap op de vuurpijl was het zout potje wat op tafel stond bijna een jaar over datum.

37. We eten hier regelmatig en alles is perfect op smaak, heerlijk (zelfgemaakt) brood, dat kunnen wij heel erg waarderen, heerlijke mosterdsoep, zalige asperges met gerookte zalm en heerlijke saus om je vingers bij af te likken. Wij komen graag terug!

38. Edel en Rien Prinsen

Begint goed, hartelijk ontvangst. Ruim een jaar geleden hier voor het eerst gegeten. En opnieuw merken we een positieve progressie. De smaken worden voller en voldoen ruim aan de 5de smaak. Carpaccio was voorbeeldig gesneden en duidelijk geen drijvende diepvries plakjes. De dressing op de rucola had iets meer aanwezig kunnen zijn. Totaal kwam een beetje droog over. Smaak was verder subliem. Tomatensoep met paprika goed op smaak zonder zuren. Cuison van kabeljauw was perfect. Gastvrouw liet mij een flight rode wijnen proeven om zo een ideale combinatie te vinden bij mijn varkensrack. Gezellig druk op de dinsdagavond. Dit is culinair genieten en na een fijn chocoladetaartje met een warme chocolade vulling en voor mij een espresso had ik mijn oordeel klaar. Emmen is blij met jullie.

39. Fam.Pletti.g

Hoewel het eigenlijk bedoeld was in de bistro te eten,hebben wij heerlijk gegeten in een gezellige sfeer en prima bediening.Wij hadden een 4-gangen verrassingsmenu.Hulde aan de kok.

40. tirza en jan

Na vaak gezegd te hebben dat we hier willen eten, zijn we vanavond eindelijk geweest. En wat was het een feestje, heerlijke gerechten met mooie smaken, mooie wijnen ernaast en de bediening op en top gastheer/vrouw! Ze zorgen dat je niets te kort komt en dat alles naar wens is!

Zeker een aanrader!

41. Peter en Alice

Wij hebben vorige week donderdag geweldig goed gegeten. Heerlijke verse producten. Dat proef je. Zoals de gewokte groenten, de salade en de gebakken aardappelen. Deze kwamen niet uit een zakje. De eendeborst was grandioos goed. Mals en medium, zoals medium moet zijn. De service was keurig. Nette bediening. En de ambiance gezellig. Wij komen weer!

42. Heerlijk gegeten! Vooral de vegetarische proeverij is een aanrader (ook als je geen vegetarier bent). Ook de zeeduivel was uitstekend!
    Perfecte bediening.

43. Gezellige sfeer, uitstekende bediening. Eindelijk iets in Emmen waar heerlijk en eerlijk gekookt word.
    Als je van lekker eten houd en toetjes is het een echte aanrader.

44. Wat een gezellige sfeer, uitstekende bediening en een zeer vakkundige kok.
    Van de geweldige mosterdsoep en de heerlijk malse tournedos tot aan het kaasplankje alles was top.
    Dit restaurant is een absolute aanrader!

45. Gisteravond heerlijk gegeten,fijne bediening,gezellige sfeer.
    Jammer dat ik geen fotocamera mee had=de gerechten zijn ware kunststukjes,complimenten voor de kok!!!
    Wij waren met z'n achten=ieder was dik tevreden!

Leena Maris.

46. Ontzettend lekker gegeten. Alles was af. Van de terrine van wild zwijn als voorgerecht tot de geconfijte zuurkool bij de heerlijk malse herterugfilet. Als toetje een heerlijk lopend chocoladetaartje.
    Tweede keer dat we hier geweest zijn en weer enorm tevreden.

47. Wij hebben er vanavond heerlijk gegeten. Erg vriendelijke en oprechte bediening. Eten was echt heerlijk. Wekelijks een andere kaart, dus elke keer keus uit iets anders. Prijs-kwaliteitverhouding was prima. Dit restaurant is zeker aan te raden!

48. Barth van Hout

Echt alles was erg lekker hier, van mosterdsoep tot tournedos.
    Maar ook de puree, salade, aardappeltje etc.
    Hier wordt echt met smaeck gekookt !!