De Kamer in Emmen

Parkeerplaats Marktplein direct achter ons gelegen.

Busstation Marktplein in het centrum is ook direct achter ons gelegen.

De Kamer laten bezorgen?

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 10:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Toegankelijkheid

Informatie van restaurant
Informatie van Ongehinderd.nl

Let op drempel Geleidehond welkom Mobiele pin terminal Rolstoelvriendelijke tafels Rolstoelvriendelijk toilet

Toon alle voorzieningen

1512006695 82

1. De Opschepper

2. Annelies

Super bediening lekker gegeten

3. Koffie prima, Cappucina prima. Eten goed, bediening liet te wensen over, zou wat meer begeleiding moeten krijgen van hoe ze moeten serveren enz, bv niet zomaar het bestek neergooien, de tafel opruimen, zorgen dat de glazen schoon (glaasje water bij de koffie zat lippenstift van de vorige gebruikster nog aan).

4. Jack Custers

5. Mooie locatie, slechte bedrijfsvoering. Dure gerechten staan niet verhouding tot service en kwaliteit. Uur wachten op hoofdgerecht, tournedos rood terwijl medium doorbakken wordt gevraagd. Dan heb je aantal basisprincipes van horeca nog niet begrepen

6. Martin

7. Pim Naafs

8. Dick Fiers

Ongeïnteresseerde heel slechte bediening. Eten was matig en koud tijdens het opdienen. Duurde allemaal veel te lang dik een uur tussen het voor- en hoofdgerecht. Absoluut geen aanrader. Kom daar nooit meer.

9. In de ochtend koffie gedronken en vriendelijk ontvangen. Koffie was netjes opgediend met apart slagroom en een glaasje water erbij.
    In de avond hier diner gebruikt. Erg lekker en zeer vriendelijke bediening. 3 - Gangen menu was echt een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Kom graag eens terug.

10. Marianne Prins

Alles klopte!
    De bediening, de sfeer en het lekkere, goed verzorgde eten.
    Wij gingen uit eten vanwege de verjaardag van mijn partner.
    Het was echt een feestje!👍

11. Mitchel Wagner

12. Alex de Vries

13. Zeer slecht.
    Kippenham liep bloed uit dus gemeld. Maar de keuken kon er niks mee, dus niet opgegeten natuurlijk. Wel gedronken. Bij het afrekenen staat de rauwe bebloede kip gewoon op de nota. Omdat ik me daar nogal over verbaas vraag ik of dat wel de bedoeling is want dat vind ik niet zo netjes. Maar ik had het maar eerder moeten melden dat ik niet van plan was dit op te eten… maar ik heb toch gemeld dat de kip bebloed en rauw was? Logisch eet je dat niet op… Dan moest ik volgende keer maar sneller zeggen. Verbaasd vraag ik haar, welke volgende keer? Ze draaide zich om en liep gewoon tijdens het gesprek weg. Ik vind dat echt niet kunnen. Zeker niet als je er voor bijna 90 euro hebt genuttigd. Schaam je! De kamer.

14. Gezellig en lekker gegeten. Heel vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.

15. Martine Keur

16. Petra Mekkes

Heerlijk met mijn zoon een drie gangenmenu gegeten. Het duurde voor ons soms te lang voordat de kaart gebracht werd en het volgende gerecht kwam.

17. Twee dingen vielen op:
    - lange wachttijden: je kunt beter een boek meenemen om de 45 à 50 minuten tussen gerechten door te komen;
    - de bestelde "kiprollade met tutti frutti en tijmsaus" bleek voor de helft uit varkensvlees te bestaan (het plakje kippeborst was namelijk helemaal ingemetseld in ontbijtspek). Toen ik, als niet-varkensvleeseter na het weg schrapen van een paar ons bacon, mijn verbazing aan de serveertser kenbaar maakte, liep ze midden in mijn zin weg.
    Voor wie dit alles geen bezwaar is is het 3-gangenmenu van slechts €19,50 wel een aanrader.

18. We hebben hier na een middag dierentuin heerlijk gegeten
    3 gangen menu is een aanrader
    Goed gevulde soep
    Heerlijk hoofdgerecht
    Heerlijk Verassings Dessert
    Zeer nette prijzen

Wij komen vast nog eens terug

19. Trees 13335 punten

Mooi gezellig restaurant.
    Gezellig personeel.
    Mer allergieën word rekening gehouden.
    Het drie gangen menu is prima.
    Lekkere soep, makreel salade.
    Lams vlees erg lekker zo ook het speenvarken.
    Groente en aardappels en salade is prima.
    Het verrassing toetje was ook lekker.
    Lekkere wijnen.
    Alles genoeg en lekker.

20. Bert Lasker

Ik heb samen met mijn vriendin een heerlijke High Tea in Emmen genuttigd.
    Na een dagje winkelen hebben zijn we gastvrij ontvangen en hebben genoten van al het lekkers.
    Wat voor ons erg gaaf was dat we onze high tea online konden reserveren via https://www.restaurantdekamer.nl/high-tea in de ochtend en diezelfde middag nog terecht.
    Bedankt restaurant de kamer

21. P.Houppermans

Aanbieding 3-gangenmenu.
    Goede bediening.
    Uitstekend.

22. Hofstede

Verrassend, maar vooral verrassend goed! Wij hadden het 3-gangen menu. Gewoon lekker. Bediening vlot en kundig. Wij komen zeker weer!

23. S. Hogervorst

Vriendelijke ontvangst en goede bediening. Keuze menu heeft goede prijs/kwaliteit verhouding, alleen het voorgerecht zou iets uitgebreider mogen. Hoofdgerecht en dessert uitstekend.

25. Vanavond samen met mijn (zwangere) vrouw hier gegeten. En we hebben er van genoten. Het eten was super, bediening goed en gezellig.
    Een echte aanrader, echt hier gaan eten! Wij gaan hier in ieder geval vaker eten als we in de buurt zijn.

26. Na het bestellen van 3 ijscoupes werden er eerst maar 2 geserveerd. De bediening had niet door dat de 3e persoon ook iets moest eten. Hummm. Het ijs was al behoorlijk gesmolten en zag er zeer amateuristisch uit. Slagroom leek gewoon uit een spuitbus en het ijs was smakeloze schepijs uit de winkel. Na dit te hebben gemeld, hield de bediening haar schouders op en liep weg. Bij het afrekenen hebben we dit nog weer aan een andere medewerker gemeld maar die hield zich ook zeer afzijdig. We moesten gewoon de volle pond betalen voor 3 smakeloze ijscoupes waarvan we 2x hadden aangegeven niet tevreden te zijn en ze hebben laten staan. Zeer slechte service en erg klantontvriendelijk. Deze mensen moeten nog een hoop leren hoe met klanten om te gaan en wat kwaliteit is. De prijzen zijn daarentegen erg hoog voor wat je normaal zou verwachten. Echt een aanfluiting.

1,3
  27. Gert 565 punten

Na jaren terug een paar slechte ervaringen te hebben gehad met met name de bediening, hadden we niet gedacht hier nog terug te komen. Maar, het was maandag, dan is er in Emmen niet te veel open, dus vooruit maar....
    En wat een aangename verrassing. De sfeer was totaal anders met vriendelijke en attente bediening. Het eten, dat we toentertijd nogal fantasieloos en gemiddeld vonden, was nu verrassend creatief en van prima kwaliteit. Mijn vriendin had de risotto, ik de tournedos met sucade. Allebei genoten... Het vlees was van heerlijk mals en afgemaakt met een er prima bij passende tuinkruidenjus. Verrassende voorafjes (carpaccio dank je zo langzamerhand wel te kennen, maar de carpacciorolletjes waren een echte verrassing) en toetjes en onze avond was helemaal geslaagd.
    We komen zeker weer terug.

28. Eten en bediening is er altijd super! Wij zijn vaste klanten geworden..

29. Willy van der Meer

Wat een GEWELDIG restaurant!!!! Eerst op het terras een cappuccino gedronken die geserveerd werd met een glaasje water, een koekje en een chocolaatje met slagroom. TOP! Toen naar de dierentuin (ingang op zo'n 150 meter afstand) en daarna met vier volwassenen en een kind van 2 op het terras gegeten. Eten was geweldig, de bediening SUPER (het ging even spetteren en direct werd er een andere tafel onder een grote parasol aangeboden want het was erg warm weer), vriendelijk en alles volgens de etiquette. Voor de kleine man was er direct een kinderstoel. Kortom: een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

30. De bediening was snel en vriendelijk terwijl het vrij druk was in het restaurant. Ik vind de keuze in hoofdgerechten onvoldoende, van de circa 8 hoofdgerechten mocht ik (als zwangere vrouw) 5 niet eten. Wat overbleef waren wat vegetarische gerechten en visgerechten, maar ik ben dol op vlees. Uit eindelijk gekozen voor de varkenshaasmedallions (doorbakken). De andere vleesgerechten waren biefstuk en.... Biefstuk. De varkenshaas was wel erg lekker! Bijgerechten ook lekker en nog extra bijbesteld wat achteraf gratis bleek te zijn! Dessert was top!

31. 3 gangen diner... ik hou van beetgare groente, maar de broccolli/ bloemkool was ronduit hard. Aardappeltjes slap en smakeloos en de quiche met aubergine... sorry hoor, maar je verwacht toch iets meer dan drie sneetjes van een soort in reepjes gesneden saucijzebroodje.
    Het dessert was zalig en maakte een hoop goed. Een tip: alsjeblieft, serveer echte slagroom en geen spuitspul wat uitgezakt is als het voor je wordt neergezet, vooral met deze warmte. Dat geldt ook voor het spul in het chocoladekupje bij de koffie, overigens een leuke attentie.

32. Geertshuis

6-7-2013 met 6 personen gegeten rond uit zeer slecht lang wachten vlees taai te gaar.
    Verrassing van de kok stelt niets voor, we kregen het zelfde als de anderen met de mededeling toevallig vandaag hetzelfde. Aardappels hard, groenten niet gaar, verrassing hoofdgerecht: ik vraag om vis, maar krijg vlees. Eens maar nooit meer.

33. Heel leuk zo midden in het centrum, leuk personeel en lekker eten!

34. Heerlijk gegeten, vriendelijke personeel, gezellige sfeer

35. Gewoon goed. Eten was goed voor een leuke prijs. Vriendelijke en alerte bediening, want ze hadden door dat er iemand jarig was dus bij het dessert een spettertje.
    Bij de rekening kreeg de jarige nog een presentje.

2 vorige recensies
  36. Caroline

Heel erg lekker gegeten afgelopen weekend in de Kamer! Van tevoren niets gehoord/gelezen over restaurant. Maar alle 3 de gangen waren voortreffelijk, alles vers bereid, (biologische) producten met heerlijke smaken en vers bereid. En met liefde voor het eten, dat proef je!
    Kan het een ieder die bij Emmen in de buurt komt aanbevelen.
    Ik zou niet weten wat er nog beter aan zou kunnen.

37. Henk en Henny

Op 3 december onze ..e trouwdag gevierd bij De Kamer (dat wisten ze daar niet trouwens). In één woord geweldig! Leuke ontvangst, heerlijk hapje vooraf, een driegangenmenu van uitstekende samenstelling en kwaliteit met een heerlijke huiswijn. Lof voor de kok én de bediening. Voortreffelijk!!! Van harte aanbevolen!

38. GJ 391 punten

Mooiste Restaurant van Emmen. In heel Emmen en Noord Nederland heb je geen mooier terras. En ook binnen is het erg gezellig. Het eten is lekker en de koffie voortreffelijk.

De bedrijfsleider is altijd vriendelijk en is een man met humor.

Ik kom hier graag en geniet altijd weer van de sfeer, van het eten, van alles eigenlijk.

39. Eten was leuk aangekleed, maar niet lekker. Vreemde combi van sterk ruikende vis met zeer oude kaas als dekentje. Rook niet vers en was te machtig. Wel gezellig en vriendelijk maar je gaat voor het eten.

Geen herhaling, tenzij voor borrel.

40. Het leek een heerlijk plekje, gezellig uitziend terras...
    Ik denk niet dat ik een verwende eter ben, het eten was erg slecht, smakeloos en waarschijnlijk uit pakjes of potjes. Bediening zag er onverzorgd uit, was wel vriendelijk. Maar toch...

41. Op het terras genoten van een heerlijke lunch.

Lekker eten, goed en vriendelijk personeel en een geweldig terras!

42. Groenink

Wij hebben het keuzemenu genomen en vonden de prijs/kwaliteit verhouding erg goed.

De bediening was goed en vriendelijk en het is er gezellig zitten.

43. Wij zijn hier 2 keer geweest en beide keren was dat met de aanbieding. Het kan liggen aan de aanbieding, maar het eten vond wij nogal smakeloos. Misschien als je van de menukaart besteld, dat de koks dan beter hun best doen... Wél moet ik zeggen dat het eten erg vers is en dat is fijn. Het restaurant vind ik te formeel, dus niet echt gezellig, terwijl het pand erg mooi is en op een huiskamer lijkt, het huiskamereffect ontbreekt helaas! Ik zou hier niet nog een 3de keer naartoe gaan.

44. Ik heb er heerlijk gegeten een tijdje gelegen. Wat verwacht je van een 3 gangen-menu van 20 euro is de vraag. De 1 verwacht er veel meer van dan de ander. Ik zou zeggen tegen de mensen die hier graag een keer willen eten. Ga er lekker heen, bestel het 3 gangen menu (Jubilieum-menu) en laat je verrassen! Vraag vooraf wat het dessert is, zodoende kom je achteraf niet tot de conclusie dat je beter ergens anders had moeten eten.

45. JOOPBREMER

Door joop.

Zaterdag middag met een man of 4 nog even een hapje en drankje bij De Kamer nemen werd voor ons een steeds grotere ergenis. Wij, vaste klanten komen hier nooit meer. En wel om de volgende reden. Je wordt bij binnenkomst bijna de deur weer uitgekeken. Men begint 's middags om 4 uur al met tafels te schuiven en te reserveren voor gasten die om zes uur komen eten.

Gasten die binnenkomen worden weer weggestuurd om de reden dat de tafels gereserveerd zijn. Er wordt met tafels geschoven.
    Er wordt geveegd, geboend en gedekt en er is vervolgens geen aandacht meer voor de nog zittende gasten. De eigenaar kan beter de zaak sluiten en zich alleen nog maar richten op reserveringen rond etenstijd. Al met al is het zeer ongastvrij. E.e.a. word aangestuurd door een zeer ongastvrije gastheer. Deze man kan beter een ander vak uitkiezen want voor de horeca is hij beslist niet geschikt.

46. Met 9 personen gebruik gemaakt van het 3-gangen jubileum menu. De vooraf gereserveerde tafel stond keurig voor ons klaar in de opkamer. Leuke sfeer, prettige bediening, goede stoelen, geen herrie en heerlijk, goed verzorgd en gevarieerd eten. In de eerste 2 gangen zat er iets bijzonders te kiezen voor de liefhebber en het vaste dessert met (zelfgemaakt?) sorbetijs was zeker niet standaard! Met drankjes en koffie toe, voor 30 euro pp een prima afsluiting van een dagje dierenpark!

47. Het eten is niet in verhouding met de prijs. Wij vonden het vrij saai binnen en er was geen achtergrondmuziekje. Het verwarmde terras buiten heeft meer sfeer, alleen zie ik mezelf nog niet zo'n deken over me heen slaan, die daar klaar lagen. De bediening was okee, alleen mogen ze wel even wachten met serveren totdat iedereen aan tafel zit. Voor ons geen tweede keer en dat komt dan voornamelijk door de tegenvallende gerechten.

48. Prima eten, vriendelijke bediening die netjes uitleg geeft en bij het verrassingsmenu vraagt of er zaken zijn die niet gewenst zijn. Ook bij herhaling erg positief (deze keer het 3-gangen menu genomen). Ook weer alles prima voor elkaar. Om te onthouden en terug te keren.

49. Het uit eten gaan was voor ons geen succes bij de Kamer.

De bediening was niet erg vriendelijk, wespen in de rose werden verwijderd en hetzelfde glas werd weer retour gedaan zonder een alternatief te bieden (een bierviltje of een schoteltje).

Ook het 3-gangenmenu werd niet uitgelegd.
    Pas tijdens het hoofdgerecht kwamen we hier achter en toen was het niet meer mogelijk om alsnog een dessert te bestellen voor de prijs van het 3-gangen menu. (hoofd, voor en na).
    Een hoofgerecht en nagerecht werd voor ons dus duurder berekend dan een 3 gangen-diner.

Onvoorstelbaar......

50. Culinaire liefhebber

Eten is super. Wisselende kaart en altijd goed. Kom er regelmatig.

51. Super restaurant. Heerlijk licht eten, en zó lekker. We wonen veel te ver weg...

52. Ben het met bert eens. Ik raak niet uitgekeken op de kamer, al was ik er al lang niet meer geweest. Echt leuk. Ben er afgelopen weekend samen met Bert en onze gezinnen weer eens geweest en we gaan nu toch echt weer vaker.

Eén vorige recensie
  53. Echt heerlijk gegeten en het was heel gezellig. Ook de kindvriendelijkheid stelden we erg op prijs. Echt een heel fijn restaurant. Oké, het is geen Michelinsterren restaurant zoals Cour du Nord, waar ik geregeld eet, maar ik zit liever hier. Gezelliger en het eten is echt van een zeer goede kwaliteit.

54. super lekker gegeten, hebben het bij onze vaste lijst van restaurants geplaatst. Heerlijk, veel kwaliteit voor een goede prijs. Hier kan je voor gaan zitten en laten verrassen. Vooral de rosbief voorgerecht en zalmvoorgerecht, heerlijk je blijft smullen. Wil je goed eten dan is dit het adres. Ga zo door. Een tevreden vaste klant. (inmiddels vast)

55. Echt een top restaurant, al jaren zeer hoge kwaliteit. De bediening is echt heel goed en vriendelijk. Wel jammer dat die jonge slanke donker harige vrouw er niet meer werkt. Ze was een lust voor het oog en erg vriendelijk en alleen voor haar wilde ik al bij de kamer eten.

56. Geweldig. Licht en lekker eten. Hier rijden we graag nog eens vijf kwartier voor om er te gaan eten!

57. Charlotte

prima plek, vriendelijke en attente bediening, goed eten met ook voor vegetariers mogelijkheden, hoewel deze iets uitgebreider hadden gekund

58. Na een dagje dierentuin in emmen heerlijk gegeten in restaurant de kamer, leuke, spontane bediening, en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
    Kortom een aanrader voor emmen!
    Groeten uit Zwolle

59. Wel vriendelijk personeel, maar schandalig slecht eten. Je valt helemaal van je stoel als je de rekening ziet: ice tea een KLEIN glaasje moest 2.25 kosten

60. Hannah Ebelstein-van Waardt

Toevallig in Emmen terecht gekomen. Maar achteraf maar beter ook. Want dit restaurant vergeten wij niet gauw. Gastvrij, goede prijs-kwaliteit verhouding, leuk jong personeel! Jammer dat we niet zo vaak in deze regio komen.

61. Bij binnenkomst lijkt het alles positief, maar na meer dan een half uur te hebben gewacht om een voorgerecht op te nemen, is de lol er toch wel wat van af. Het eten is OK, maar bepaald niet spannend. Bediening is jong en heeft duidelijk geen hart voor de zaak. Jammer, want met zo'n mooie ambiance zou je toch meer moeten doen.

62. Ed en Karin

Wij waren en tegelijk met Berry en Suus. Leuke bediening, lekker gegeten (geen verrassingsmenu)leuke sfeer.

63. berry, Suus, rinus en gerbrich

Zeer teleur gesteld, bestel vooral niet het verassings menu want dit eindigd in een onaangename verassing! Wij zijn na het hoofdgerecht opgestapt om de schade te beperken!

64. Voor emmense begrippen een van de betere restaurants met nederlands/franse keuken. Maar dat zegt meer over de overige restaurants.