Restaurant Sonoy in Emmeloord

€€€

1361199958 87

1. Pasterkamp

Wederom uitstekend gegeten! Fantastisch! Heerlijke wijnen, mooie gerechten en een bijzonder uitzicht.

2. Heerlijk gegeten en een prachtig uitzicht. Mooie gerechten, ware kunstwerkjes die ook nog eens heel byzondere, heerlijke smaaksensaties bij je oproepen!
    Zeker de moeite waard om eens gedaan te hebben!
    Goede service.

3. klaas van der bunt

Normaal is het veel voor weinig maar hier is het weinig voor veel.

En dan ook nog een gerecht er tussendoor wat koud was.. wij komen hier niet meer terug. Jammer.

4. Tijdens de restaurantweek hier een 4 gangen menu gegeten. Heerlijk! Nette en vriendelijke bediening, prachtig opgemaakte borden, mooie presentatie en heel goed eten. Bijzondere smaken en combinaties. Zoals het hoort bij een restaurant met ster.

5. Heerlijk gegeten bij Sonoy, echt een bijzondere ervaring op culinaire hoogte! Met bij vertrek een spontane rondleiding door de keuken, helemaal geslaagd!

6. Super gegeten. Gesproken met de eigenaar die passie heeft voor wat hij doet. Een uitspraak die mij bij blijft is de smaken zitten in mijn hoofd. Geweldig, ga zo door.

7. Vorige week gegeten bij Sonoy

Prachtige en smaakvolle amuses en aansluitend een 4 gangen midweekdiner. Heerlijke gerechten met een mooie portionering. Prettige wijnen gedronken met goede aansluiting tot de gerechten.
    Kwaliteit van Sonoy blijft zeer goed!
    Smaaksensaties in een prettige rustieke omgeving.
    Prijs/kwaliteit zeker in verhouding.
    Gewoon doen!!

8. www.jukema.com

Zaterdagavond 7 januari hebben we lekker gegeten met de kids en opa. Niks op aan te merken, jammer dat het tamelijk leeg was, dus niet echt gezellig.
    Fam. Jukema

9. Vorige week voor de tweede keer naar Sonoy geweest en met 4 personen het midweek menu gekozen. Erg lekker gegeten, vooral het extra gerecht van zeebaars, coquille en kaviaarsaus viel goed in de smaak. Paul van Staveren deed zelf de bediening maar om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat zijn kwaliteiten meer in de keuken tot zijn recht komen. Kwam wat afstandelijk over, uitleg bij de wijnen moest om gevraagd worden, kortom, we vonden het entertainment gehalte erg laag en dat vind ik bij een sterrentent toch wel belangrijk. Vorig jaar een absolute top ervaring gehad waarbij we er van overtuigd waren dat Sonoy binnen de kortste keren een tweede ster zou krijgen maar helaas moet ik die mening naar beneden bijstellen.

10. Een heel goed restaurant met een geweldige smaakbeleving.
    Wel is af en toe de bediening wat onderbemand waardoor het gehaast over kan komen.

11. Heel lekker gegeten ( 4 gangen menu), prettige bediening en geweldige presentatie van de gerechten.
    Tot slot nog een rondleiding door de keuken door de chef zelf. We hebben genoten.

12. Heerlijk gegeten! Erg gezellig en super gastvrij!

13. Het was gisteren weer erg lekker en gezellig. De sfeer is erg goed de bediening heel persoonlijk en zeer vriendelijk. Maar het allerbelangrijkste het eten was meer dan voortreffelijk en de wijn subliem. Het restaurant was helemaal bezet een echte aanrader. Het uitzicht geweldig, wat is de polder mooi.

14. Iris 43 punten

Super gegeten! Vind de sfeer alleen wel wat kil. Had wel iets warmer aangekleed mogen worden.

15. Joep Lobach

Vanmiddag met collega's en belangrijke zakelijke relatie kookworkshop gehad bij Sonoy. Zeer onder de indruk van (oprechte) gastvrijheid, uitstekende ambiance, kwaliteit van de keuken en de geweldige instructies. Goede teaming tussen Paul en Wesley. Echt een aanrader voor een ieder, die prive of zakelijk wil genieten!

16. Het was een heerlijke ontspannende avond. De wijn was veel te lekker en het eten was enorm. Mijn smaakpapillen zijn enorm aan het werk gezet. Zeker voor herhaling.
    Bedankt, Ge en Margriet.

17. Jolanda Jongerius

18. 4-Gangenmenu gekozen met wijnarrangement, voorafgegaan door de 4 (standaard) microgerechtjes. Kleine hoeveelheden, maar al met al ruim voldoende. Heerlijke smaken, zeer creatief en prachtige presentatie. Gepresenteerde wijnen niet echt verrassend. Restaurant smaakvol ingericht, strak, modern en op een unieke locatie, hoog in een voormalige watertoren. Prijsstelling valt alleszins mee voor een Michelinster. Enig minpuntje: er waren maar twee tafels bezet.

19. jonard speijer

Uitstekend. Vriendelijke en persoonlijke bediening. Niet te strak en niet te vrij. De eigenaar is veelvuldig in het restaurant aanwezig en werkelijk geinteresseerd in zijn klanten. Toonde vol trots en met passie zijn prachtige keuken. Zowel het menu als de afzonderlijke gangen zijn mooi in balans qua smaakcomposities en qua bite. Prachtige smaakcombinaties zonder teveel liflafjes. Mooie porties. Kom in menig sterrenrestaurant, maar Sonoy kan de vergelijking aan.

20. Een heuse verwennerij, geweldige smaken en sensaties!

Erg lauwe bediening, stijfjes. Krap tussen de paal en de tafel.

21. We hebben ons op een zaterdagavond laten verrassen bij Sonoy. Het micromenu was een voor de hand liggende keuze. De sommelier had al snel door dat hij met de wijnkaart bij ons aan het goede adres was, en met 8 gangen valt er een hoop te drinken. Onze uitbundige bestellingen van de wijnkaart schroefden de rekening behoorlijk op. Kwaliteit eten: top. Service: we hebben het gezellig gehad met ze. Het is wel een restaurant met een zakelijke uitstraling. Als je gezelschap niet aangenaam is, maakt de sfeer in het restaurant het niet goed. Verder hou ik zelf meer van een keuze uit kazen in plaats van geselecteerde kazen. Maar alles bijelkaar een perfect restaurant op een perfecte locatie.

22. Zes weken geleden gereserveerd bij Sonoy. Bij binnenkomst moesten we plaats nemen aan de enige tafel die niet voor een raam was geplaatst. Een raamplaats bleek niet mogelijk door het late reserveren (?); een tegenvaller bij binnenkomst dus.
    Na een drankje en een amuse vooraf komt de kaart. Deze is gebaseerd op een acht-gangenmenu, deze gerechten komen verderop terug als voor- of hoofdgerechten.
    Het menu kan worden ingekort tot een zes-gangenmenu. Helaas wordt er in de keuken beslist welke gangen vervallen. Het gevolg was een menu uit bijna alleen visgerechten. Dit moet dan de hele tafel nemen, niemand kan dan nog a la carte dineren. Het was dus de 2e tegenvaller binnen een kwartier.
    Men hield hier strak de hand aan, waardoor we dus alle vier apart hebben besteld; een voor- een hoofd- en nagerecht. Helaas bleken deze porties van dezelfde grootte als bij het achtgangen-menu.
    Het voorgerecht was echt drie snoepjes groot, het hoofdgerecht bestond uit nog geen honderd gram vis met ca 10 gram puree. Geen aardappelen, geen groente of wat dan ook... alles was perfect op smaak en met aandacht gebracht, maar het was werkelijk schandalig weinig. Ondertussen stelt de zwarte brigade zich erg afstandelijk op, wat de sfeer zeker niet ten goede komt.
    Kortom een goed restaurant, maar het met gezellige mensen bezoeken.

23. Nel Huttenga

Afgelopen vrijdag 18 december hebben wij met 6 personen het 10 jarig bestaan van onze kookclub mogen vieren in Sonoy. Voor ons was het de eerste keer dat we in Sonoy kwamen en het was zeker even zoeken in Emmeloord omdat het restaurant nergens staat aangegeven! Ja en dan zoeken naar de ingang tussen alle hekken omdat de terreinafwerking nog niet klaar is. Zoeken is niet erg maar als je op je hoge hakken door de sneeuw moet ploegen en uiteindelijk voor de deur op een ijs plak uitkomt, is dat voor een chique restaurant een slechte zaak. Via de intercom dan je naam roepen en als er dan nog gevraagd wordt of je gereserveerd hebt en onder welke naam, dat is geen warm welkom...Waarom staat hier in de koude winter niet even iemand de gasten op te vangen? Degene die ons op de achtste opving was ook ineens verdwenen, dus zijn we zelf maar naar boven gegaan. We hebben genoten van het eten, wel kan het personeel zich iets vlotter en toegankelijker presenteren, men is wel erg zakelijk. De overgang van de vele amuses naar ons verrassingmenu werd ook niet gemeld, dus wij maar denken... Wij vroegen ook om wat extra brood; de reactie was, van dat duurt zeker 15 minuten en wilt u wit of bruin, de manier van vragen was niet Michelin...
    We hadden gekozen voor een wijnarrangement met het idee dan heb je vaak bijzondere wijnen, helaas is de keuze van de sommelier ons echt tegengevallen. Vooral de chardonnay van Penfolds, die kunnen we ook bij AH kopen, vonden wij veel te geparfumeerd bij de mooie zeebaars. Al met al hebben wij een fijne avond gehad, maar we hadden ook iets te vieren en veel stof tot napraten op onze terugreis naar Almere.

24. Als je een avond echt wil genieten, heerlijke bijzondere twist aan smaak.
    Creatief met smaak!
    Prachtige locatie, ook voor een niet poldervogel!

25. Afgelopen vrijdag hebben we van het micromenu genoten. De nieuwe sonoy is zo mogelijk nog beter dan het Hof van Sonoy, waar we eerder gegeten hebben. Het was een feest voor alle zintuigen. Een aanrader!

26. Wederom genoten van het micromenu! Een echte aanrader.

27. Marielle

Uitgenodigd door vrienden om hun trouwdag te vieren met een etentje bij Sonoy.

Het was werkelijk gwelig. Een enorme verrassing. Nog nooit eerder zo puur en snakelijk gegeten. (En we gaan heel vaak uiteten naar de betere restaurants). Zelfs een bekend Urker restaurant kon hier niet aan tippen.

De bediening was ook fantastisch. We werden enorm in de watten gelegd. Niets was te veel gevraagd.

Een heerlijk plekje om te eten. Een prachtige skyline en super stoelen.

We komen zeker terug. Heel snel. Nu even hard 'sparen' voor een volgend uitje ;)

Tot ziens.

28. Jan Wolters

Om 7 uur aan tafel gegaan; om 24 uur naar buiten gerold. Nu in de toren in Emmeloord. Wederom geweldig genoten.