Eetcafé De Woerd in Elst

Vriendelijk, gezellig en smaakvol.

Bezoekers kunnen gratis parkeren op de ruime parkeerplaats achter het restaurant.

Eetcafé de Woerd is een gezellig restaurant tussen Arnhem en Nijmegen met een unieke ligging aan ‘De Rijkerwoerdse Plassen’.
Gasten kunnen zomers op het terras of in de winter binnen bij de openhaard genieten van smaakvolle Hollandse, een heerlijke lunch of een drankje met hapje.
Naast diner is er bij Eetcafé de Woerd de mogelijkheid voor een receptie, barbecue of een leuk feest.
Je kunt bij Eetcafé de Woerd terecht voor een snelle gezonde en voordelige maaltijd, maar ook voor een uitgebreid diner. Wat dacht je van huisgemarineerde malse saté van de haas, bereid naar eigen familierecept dat al twintig jaar onveranderd is. Bovendien heeft de Woerd echt Italiaans ijs in de achttien smaken. Dit maakt een bezoek een prachtig natuurpark vlakbij Arnhem helemaal compleet.

1196536819 90
1381908009 63
1484892003 82
1519220001 77

1. sonja 1620 punten

Hier meermalen gegeten. Het is er altijd gezellig. In de zomer is het echt een leuk restaurant bij "het strand" en in de winter gaat de haard binnen gezellig aan. Vriendelijke bediening en altijd goed gegeten. De appeltjes met slagroom vinden we wel erg apart, maar het is wel heel lekker. We zouden hier veel vaker komen als de prijzen wat lager lagen. Het is echt lekker eten, maar toch wat aan de prijzige kant. Voor af en toe wel een aanrader.

2. Henk Wanders

Ik heb op 17-11-2016 mijn afscheidsreceptie voor ongeveer 36 personen van mijn werk gehad bij eetcafé De Woerd. Tevens zat hierbij een koud- en warm buffetarrangement. Ik mag wel zeggen, dat het een zeer geslaagde receptie was. Het buffet zag er goed uit en smaakte heel lekker. De bediening was uitstekend en de locatie geweldig. Ook mijn inmiddels oude collegae hebben het een geweldige receptie gevonden. Zij spraken alleen maar lof over de locatie, de bediening, het buffet en de ongedwongen, relaxte en gezellige sfeer. Mijn complimenten aan het personeel en uitbater van eetcafé De Woerd. Ik kan iedereen aanbevelen, om hier een keer te gaan eten of een receptie te houden.

3. Zoals genoemd in een eerdere recensie, hadden wij de Woerd als mogelijke trouwlocatie in ons achterhoofd gehouden.
    Op 10 juni hebben we inderdaad het etentje en aansluitend het huwelijksfeest gevierd bij de Woerd.
    Voor ons is het een onvergetelijke avond geworden: heerlijk gegeten, perfecte bediening, enorm sfeervolle plek met mooi terras aan het water. De Woerd heeft werkelijk alles gedaan om ons een geweldige avond te bezorgen. Bedankt daarvoor!
    Wij zullen dan ook zeker geregeld deze mooie herinnering blijven vieren met een lekker etentje.

4. Wij hebben via socialdeal een heerlijk 3 gangendiner gekregen. De bediening was super vriendelijk. De mixedgrill was lekker mals. Wij komen zeker nog terug.

5. Zondag met 5 pers heerlijk a la carte gegeten. Voorgerechten mooi en lekker. Hoofdgerechten allemaal heel erg lekker. We hadden allemaal iets anders, mooi strak opgemaakt met een mooie saus en het vlees entrecote, tournedos, medaillons van varkenshaas professioneel gebakken vis gerechten. Perfect zonder te overdrijven.

Een opmerking ik heb liever bij dit smaakvolle eten met een goede portionering een gemengde sla met een dressing persoonlijke voorkeur. Goede en vriendelijke bediening en een heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Gaan we zeker nog eens doen!

6. Hebben hier nu al een paar keer de spare ribs en ossenhaaspuntjes gehad en die waren heerlijk. Vooral de appeltjes met room die je erbij krijgt zijn verrukkelijk!! Je zit gezellig met de open haard en de bediening is aardig.

7. Mooie plek. Aardig personeel. Eten (vegetarisch) smakeloos en waterig, komt m.i. uit de magnetron. Al jaren een en hetzelfde vegetarische gerecht op het menu. Volgende keer maar ergens anders eten.

8. Frederiks bouwmeister

Mooie en gezellige locatie, heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Lekker makkelijk en ontspannen sfeer.

9. Leuk sfeervol restaurant waar je heerlijk kan eten en goede service hoog staat. Er wordt veel gedaan met leuke acties waardoor even tussendoor een keer een hapje eten nog leuk is. Wij komen hier altijd graag.

10. Heerlijk gegeten met z'n 5e bij de Woerd (de spare-ribs waren heerlijk!!). Leuke locatie aan het water met vriendelijk personeel. Bedankt voor de gezellige avond, wij komen hier zeker terug!

11. Jammer dat glutenvrij eten een groot probleem is!! Hebben er jaren gegeten totdat mijn vrouw Coeliakie kreeg.

Verder een gezellige zaak met super aardig personeel!!

12. Mw. J.L. Haverkamp

Op 7 juni jl. hebben we een familiedag (24 personen) waarbij we na de pits & putt bij eetcafé de Woerd een BBQ hebben gehad. Deze BBQ was erg goed. We hadden prachtig weer en dus buiten gegeten waarbij het vlees voor ons werd gebakken. Van alle familieleden complimenten gehad over de geweldige dag.

13. Janssen

Gisteren een heel gezellig, goed verzorgd feest gegeven bij Eetcafe de Woerd! De luxe hapjes waren heerlijk en het personeel was daarnaast ook erg vriendelijk!
    Wij hebben alleen maar leuke reacties ontvangen van onze gasten. Het is zeker een aanrader om hier een feest te organiseren.
    Ook zijn wij hier al een aantal keer lekker uit eten geweest.

14. Vandaag weer eens heerlijk gegeten. Gekozen voor carpaccio en als hoofdgerecht asperges met zalm. Het was echt weer voortreffelijk.

15. Negatief:
    Zalm met asperges --> zalm te klein
    Spareribs --> te zwart en niet mals vlees
    Toetjes kwamen niet tegelijk
    Toiletten niet schoon
    Groente was simpel... gesneden appel is niet heel spectaculair

Positief:
    Vriendelijke bediening.
    Mooi uitzicht
    Goede parkeergelegenheden

Gaven aan dat de klachten vaker gehoord zijn. Eerlijk!

16. Ik kom er regelmatig, de omgeving van de lokatie is fantastisch, het eten en drinken is prima.

17. John Schaper

Socialdeal aanbieding, mixed grill fantastisch gegeten, goede bediening.. Echt een aanrader.

18. Slechte ervaring gehad deze keer. De mixed grill is niet in de buurt van een grill geweest en het vlees was ongelooflijk droog. De bediening was goed en vriendelijk. De eigenaar/beheerder weet weinig van normen en waarden. In het restaurant, in aanwezigheid van gasten, hield hij een sollicitatiegesprek. Iedereen kon o.a. horen wat het meisje ging verdienen en dan heb je het over privacy. Het gesprek duurde wel 5 minuten. Nadat de sollicitante weg was zei hij tegen de personeelsleden achter de bar: "het was wel een aantrekkelijk wijf". Dit is de laatste keer dat we er geweest zijn, om 2 redenen de kwaliteit van het eten was slecht en het gedrag van de beheerder.

20. Héérlijk gegeten hier, niks op aan te merken! Via Social Deal een bon gehaald maar die was het dubbel en dwars waard, komen graag een keer terug!

21. Ik heb met mijn gezin heerlijk gegeten. Wij werden hartelijk ontvangen door de vriendelijke bediening. Het drie gangen menu via social deal had voldoende keuze. Bij het hoofdgerecht kwam de kok informeren of alles smaakte en of er van alles voldoende was, super.
    Kortom een geslaagde avond.

22. Heerlijke plek met mooi terras. Bij zonnig weer lekker om tussendoor een duik te nemen in het water. Vriendelijke bediening en meerdere keren lekker gegeten.
    Echt genieten! Leuke sfeer op het terras afgelopen zondag toen er live muziek gespeeld werd! Helemaal top.

23. Magische plek voor een borrel overdag of lekker eten in de avond. Ik denk wel de mooiste plek in Arnhem en omgeving om dit te doen. Lekker terras, vriendelijk personeel, goede sfeer en prima eten. Mijn favoriete plek om even te ontspannen in Arnhem en omstreken. Tussen door even een frisse duik in het water, geen probleem! Het is net vakantie.

24. H.F.Willems

Zondagmiddag 20 juli 2014 even wat drinken en praten met elkaar praten bij De Woerd. Van het praten kwam niet veel terecht. Er was een duo dat voor live muziek zorgde. Zeker niet onverdienstelijke muzikanten. Alleen stond het geluid veel te hard en was een fatsoenlijk gesprek met elkaar niet mogelijk. Aan ons verzoek het geluid iets zachter te zetten, werd niet voldaan. Jammer. Hier komen we liever niet weer.

25. Na jaren lang hier erg leuk te hebben gegeten, vorig jaar een slechte ervaring. Het vlees was ronduit slecht en doorgesneden om te kijken of het gaar was, denk ik. Wel netjes opgelost, een tegoedbon gekregen, slim.

Helaas deze laatste keer weer niet naar wens. De kaart is uitgekleed, het is nu meer een schnitzel tent. De bediening doet wel haar best, maar de spontane gezellige sfeer is niet meer.

Het vlees was wel aardig, maar vlak van smaak. De mixed grill had geen grill gezien! De biefstuk, met vette ui was ook al geen topper.

Later bleek dat de voormalig gastheer zelf maar in de keuken was gaan staan. Een fikse fout, wij komen er niet meer, ook familie hebben wij het afgeraden.

Ik denk dat na 20 jaar de tent nu om zeep geholpen wordt, jammer!

26. Heerlijk spareribs en garnalen gegeten, vriendelijke bediening en geen geld!

27. Bediening was prima - de spareribs te droog en weinig smaak.

28. van Leeuwen

Gisteren heerlijk gegeten hier! Ik had Spareribs (leuk detail: 2 verschillende smaken!) en die heb ik nooit ergens lekkerder gegeten dan bij Eetcafe de Woerd. Ook kreeg ik hier nog frietjes, rauwkost salade, gebakken aardappeltjes en warme groentes bij. De bediening was ook vriendelijk en vlot.
    Zeker een aanrader voor de Spareribs liefhebbers onder ons!

29. We hebben heerlijk gegeten. Aardige mensen in de bediening. Prachtige locatie. Eten was super, met prima tijd tussen de gerechten. Een aanrader voor jong en oud!

30. Eten wel aardig, gastheer waardeloos alsmede de omgang met het personeel. Beetje outbollig.

31. Eten en drinken is prima in orde, kaart was voldoende divers en eten is vers. En heerlijk ijs! Service netjes en vriendelijk. Sfeer is super, heerlijk buiten op terras in de zon of binnen bij open haard. In ieder geval met prachtig uitzicht, genieten!

32. j van spanje

Leuk restaurant aan het water, lekker gegeten met z'n vieren, leuk en vlot personeel, bediening goed.

33. De laatste keer dat we hier zijn wezen eten, was de bediening ronduit slecht!
    De gerechten werden niet goed doorgegeven in de keuken, waardoor je het weer terug moest sturen en heel lang moest wachten op je eten. Wat ook nog erg slecht van smaak en kwaliteit bleek te zijn.
    De serveerster had er duidelijk geen zin in en nogal bijdehand.
    De eigenaar liep er met een zuur gezicht bij .
    Het wemelde van de vliegen en als toetje bezeerde ik me keihard aan de tegels die er lagen op het terras. Toen ik binnen mijn teen ging koelen, vroeg de eigenaresse niet eens of het wel ging, maar liep gewoon langs me heen.

Wij komen hier in ieder geval niet meer terug, erg welkom voelde je je niet!

34. Helaas geen goede ervaring, gisteren samen met mijn vriend wezen eten. We begonnen met een mandje brood, op de kaart stond stokbrood en oerbrood met diverse sauzen €4,25.... Wij kregen na lang wachten alleen stokbrood wat ik jammer vond want het stond anders in de kaart maarja gelaten voor wat het was. Op naar het hoofdgerecht hij had spareribs en zei dat ze erg lekker waren alleen ze waren nog roze van binnen. Ikzelf had de geroerbakte malse kip met diverse groente. Helaas waren mijn groentes aangebrand waardoor mijn hele gerecht zo smaakte. Door het personeel werd niet gevraagd of alles naar wens was en zelf moesten we wenken voor een nieuw glas drinken. Er waren 2 meiden aan het werk, 1 was met de baas aan het praten en de andere was het koffiezet apparaat aan het schoonmaken wat erg veel lawaai gaf en raar was want misschien wilden wij nog wel een kop koffie?? Ik was inmiddels gestopt met eten en het viel het personeel niet op.. Nadat mijn vriend was uitgegeten zijn we gelijk opgestaan en naar de bar gelopen waar wij zelf om de rekening moesten vragen waarbij het meisje dat het koffiezetapparaat aan het schoonmaken was ons de rekening gaf en vroeg of alles naar wens was. Ik gaf als antwoord dat het bij mij niet naar wens was en dat mijn bord nog vol lag met eten. Ze haalde het bord op en zei dat ik het had moeten melden waarop ik zei als jullie hadden gevraagd of het naar wens was had ik dat zeker gedaan maar dat is jullie taak niet de mijne. Ik ga niet tijdens het eten opstaan omdat de bediening te druk is met schoonmaken en praten en niet met de gasten. Ze zei 'ja maar ik was bezig!' Dat was voor mij de druppel, ik kom hier niet meer terug!!!!

35. Matig eten en slecht bereid. Vlees te doorbakken, waardoor taai en slecht eetbaar. Lang op moeten wachten.

36. Eten wel aardig, gastheer waardeloos alsmede de omgang met het personeel

37. R. Spreeuwers

Afgelopen week gegeten bij De Woerd. Het restaurant was me eerder niet zo opgevallen qua ligging, maar wat een lekker eten krijg je hier! Het vlees was goed gaar en had de juiste temperatuur. Dit laatste valt elders nog wel eens tegen.

Verder niets aan te merken op de bediening. Oké, de inrichting zou ietsjes moderner kunnen, maar al met al vind ik het zeker een aanrader!

38. Buiten zit je lekker aan het water. In de zon een leuke plek om te zitten. Binnen ziet het er mijn inziens vrij gedateerd uit. De bediening is vlot en correct. Eten is vrij duur voor de kwaliteit vlees die ze serveren. Matige porties, veel pezen in een te taaie biefstuk, erg veel botjes in de erg flauwe spareribs. Dus de locatie is leuk maar voor ons geen 2e keer. Genoeg plekken waar de kwaliteit vele malen beter is voor de zelfde prijs.

39. van Roekel

Wij hebben altijd smakelijk gegeten en op de bediening en het schoonmaken was niets aan te merken. Eetcafe De Woerd, trek je niets van negatieve recensies aan! Trouwens zijn jullie op maandag tegenwoordig ook open want 4 juni was op maandag.

40. In een woord “eens maar nooit meer”.
    Zaterdag ivm 65e verjaardag van mijn schoonmoeder hier gaan eten. Toen wij zelf naar ons tafel moesten lopen, hing er rond onze tafel een onaangename lucht, wat ons opviel waren de vette tafels, ronduit ranzig. Misschien door nog een oude servet die onder onze tafel lag. Het personeel was erg onsympathiek. Inzicht in hoeveelheden van friet en salade voor het aantal personen is er niet, 1 klein bakje salade, 1 klein bakje friet voor meerdere personen. Dit kun je van tevoren vragen, weggooien van eten is natuurlijk zonde dat is begrijpelijk. Mijn soep is gewoon uit blik, zonder kruiden. De sliptong, 3 stuks, waren mooi van grootte, de kwaliteit niet bijzonder. Wij zijn erg teleurgesteld en (ikzelf heb zoiets van er zijn ook mensen zijn die dit eigenlijk niet kunnen betalen) dan erg uitkijken naar het etentje en dan wordt er zo met je geld omgegaan als of het niets is, heel pijnlijk.
    Bij het verlaten geen bedankt of tot ziens.
    Hart voor de zaak is hier ver te zoeken. Een tip misschien de fooi vooraf betalen? Of voldoende wijn, wij waren in ieder geval niet onder invloed… vandaar deze nuchtere recensie. Natuurlijk moet je het zelf gewoon eens proberen wie weet is het dan wel ok, hopelijk.

41. G. en M. de Leeuw

We waren net getrouwd, daarna met een klein gezelschap om hier te gaan eten. Het was fantastisch. We werden vriendelijk welkom geheten, we kregen een goede plek (een beetje afgezonderd) zodat wij met ons kleine gezelschap toch een beetje privacy hadden. Onze gasten mochten zelf de keuze van vooraf, hoofd- en nagerecht kiezen. Dat was een prima keuze, ieder kon afzonderlijk zijn lievelings-gerechten bestellen, keuze genoeg!!

Lieve mensen, onze dag kon niet meer stuk. Dank, dank.

G. en M. de Leeuw

42. Janneke van de Wal

Op deze Koninginnedag was het meer dan goed toeven op het terras (onlangs vergroot) van De Woerd aan de Rijkerswoerdse Plas. Het was er gezellig druk, de bediening vriendelijk en service-gericht en we hebben heerlijk gegeten. Zo met het uitzicht op het water vinden wij het altijd weer een stek waar wij ons thuis voelen.

43. Afgelopen week gegeten bij de Woerd. Het viel ons toch een beetje tegen.
    Het restaurant zou best wel eens met de tijd mee kunnen. Likje verf . Schonere en nette toilet zou ook geen luxe zijn.!!
    Bediening erg rommelig, veel lawaai.
    De gerechten waren smaakloos . Vieze vette borden.
    Nee geen succes. Erg jammer.

44. heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel,gezellige eetgelegenheid.

45. Prima eetcafée!

We hebben lekker gegeten, personeel vriendelijk en een goede kok, dat is kwaliteit.

46. Locatie is natuurlijk erg leuk, met uitzicht over de Rijkerswoerdse plassen. De bediening is prettig. Wij zijn hier nu 3 keer geweest en er waren nooit meer dan 4 tafels bezet. Het eten is gewoon degelijk en de porties zijn ruim. Men heeft (zeer verstandig) voor een beperkte kaart gekozen, die regelmatig verandert.

Recentelijk heeft men echter afstand gedaan van de eetcafe-prijzen. Jammer, want de prijs/kwaliteit verhouding komt hiermee in gevaar.

47. Een heel goed restaurant met een prima bediening, petje af!

Prima eten. Het is echt een aanrader.

48. Gerrit t N

Met een groep van 15 volwassenen heerlijk gegeten, in dit leuke knusse restaurant. Het eten was naar ieders tevredenheid, en was bijzonder smaakvol. Bediening was prima, we hebben een uitstekende avond gehad. Absoluut een aanrader.

49. Laatst wezen eten met de hele familie.

Steengrillen, is goed bevallen! Goed en lekker gekruid vlees.

Garnituur was uitgebreid, en werd voldoende aangevuld.

Drinken mocht wel iets vaker opgenomen worden. (2x op een hele ronde grillen is beetje weinig)

50. helemaal top! vooral de schnitzel "De Woerd" is een aanrader!

51. Debbie&Fred

Super leuk en gezellig restaurant. Echte aanrader. Leuk personeel, leuk sfeertje en alles wordt voor je gemaakt zoals de kinderen het willen hebben! Super, kunnen velen een voorbeeld aan nemen!

52. Eer & Er

Altijd goed eten en prima bediening met uitzicht over het water. In de zomer een gezellig terras!

53. Het eten is uitstekend.
    Leuke locatie met uitzicht over een meertje