De Witte Pauw in Elspeet

Voor de deur op eigen terrein.

Bushalte voor de deur lijn 104

3. Betalen pin Visa Master Card

1262008235 95
1375319331 87
1420643770 89
1431974880 92

1. Roland heijmans

Eten is heerlijk, echt gastvrij.
    Sfeervol restaurant.
    Voor herhaling vatbaar.

Fam. Heijmans.

2. Zeer gastvrij ontvangen, heerlijk gegeten mooi opgemaakte borden!
    Gezellige fijne sfeer!
    De moeite waard om een rit voor te maken.

3. Danny pratt

Goede sfeer super service eten perfect.

4. Heerlijk gegeten, zalmsalade werd op verzoek. Omgetoverd tot een maaltijdsalade. Hongaarse goulash soep was voortreffelijk. Vlees mals em sappig. Gastvrouw /eigenaresse bijzonder gastvrij. Zeer de moeite waard om dit restaurant te bezoeken.

5. Tja wat kan ik zeggen. Fantastisch is het woord....het eten is geweldig de bediening top de aankleding van het restaurant super gezellig. Wij komen hier alweer wat jaren en krijgen er geen genoeg van. Tom maakt een feestje van het eten met de kerst meestal 1 dag bij Tom en Brigitte we nemen de familie mee uit Amsterdam en ook dat bevalt ons allemaal.
    Wij hopen hier nog heel lang te kunnen eten en te genieten van de gezelligheid. Lieve groetjes van Jacques en Nancy.

6. Leuke zaak goed eten enz. Alleen aan het eind was het zo druk dat er geen tijd was om de klant gedag te zegggen

7. Saskia Weitering

Werkelijk geweldig gegeten. Zeer verfijnd - heerlijke goulashsoep vooraf, daarna scampi met verschillende groente. Dikke 9 voor deze avond. Zou het iedereen aanraden aangezien de kaart voor ieders smaak is.

8. Het is klantvriendelijk. Het eten is heel goed. Wij komen al 26 jaar daar eten. Dat wilt heel wat zeggen, als je anderhalf uur moet rijden om te eten.

Coen en Aukje

9. Vrijdagavond 5 februari hebben we wederom met vrienden bij De Witte Pauw gegeten. Het is een gezellig restaurant in een gezellige huiselijke sfeer.
    Het eten is voortreffelijk en wordt met zorg bereid. Ook het speciale hapje van het huis wordt met zorg gepresenteerd. Je kunt zien dat alle gerechten met liefde en zorg bereid wordt.
    Bedankt voor de gezellige en gastvrije avond en tot de volgende keer. Groet, Chiel en Marianne van der Linde uit Apeldoorn

10. johannesvr

Op 27 december 2015 hebben we met 40 mensen de verjaardag van mijn echtgenote gevierd bij De Witte Pauw. Vanaf vier uur werden de gasten in het huiselijk ingerichte restaurant zeer vriendelijk ontvangen en prima voorzien van koffie en gebak. Dit liep geruisloos over in een gezellige borrel met lekkere hapjes. Om half zeven begon het diner, waarbij zowel de bediening als de keuken zich van hun beste kant lieten zien. Per tafel werd bereid en uitgeserveerd: heerlijke goulashsoep of champignonsoep in pannetjes, Kroatische vleesschotel of zalm en voor de vegetariërs bakcamembert of tortelini. Dit alles werd gecompleteerd met Palacinka (huisgemaakt!) of Panna Cotta. Van veel van onze gasten hebben we tijdens en na het feest lovende reacties gehad.
    Door een perfecte voorbereiding zal dit feest een blijvende herinnering zijn voor iedereen, vooral voor mijn echtgenote. Dank aan en hulde voor De Witte Pauw.

11. Onlangs weer fantastisch uit eten geweest bij Tom en Brigitte. Het was, net zoals alle vorige keren, wederom echt voortreffelijk. Een perfecte gezellige huiselijke sfeer en je voelt je daar nog ECHT welkom ! Altijd even een welgemeend praatje met oprechte belangstelling voor ons als gasten. Deze keer hebben we gekozen voor het wildemenu, een absolute aanrader! Een heerlijke combinatie van herten-en zwijnenvlees. Wij zullen hier zeker nog vele malen terugkomen! Toos en Herman van Gent, Voorhout.

12. Heerlijk gegeten! Zeer vriendelijke gastvrouw.Gezellig restaurant aan het dorp van Elspeet.

13. Heerlijk uit eten geweest hier. Goed en gezellig gegeten. Mijn complimenten voor de gastvrouw. Zij weet net wat extra aan een avondje uit te geven. Hier voel je je welkom. Zeer professioneel. En goed gegeten. Eindelijk weer een lekker gevoel na een avondje uit eten.

14. Henk

15. G Mansveld

Al 30 jaar het favorite restaurant van onze familie. Wij beginnen en eindigen ons campingverblijf in Elspeet altijd met een bezoek aan de Witte Pauw. Hebben wij visite of komen de nu volwassen kinderen langs dan willen ze altijd bij de Witte Pauw eten. Brigitte heeft nog steeds een foto van haar dochter en mijn zoon die samen op de voetensteun van de bar zitten toen ze nog klein waren. Mijn zoon is nu 33 jaar en eet er nog graag nu met zijn gezin.
    Fam. Mansveld uit Rijswijk ZH

16. Peter en Ellen Bras

Wederom heerlijk gegeten bij de witte pauw. Altijd even gezellig binnen, vriendelijke mensen en supergoed eten.

17. In de huiselijke sfeer en met de vriendelijke bediening een heerlijke avond gehad in dit top restaurant!!

18. Dit blijft één van onze favoriete restaurants. Donderdag 2 oktober waren we weer eens in de buurt, en het was er deze keer veel rustiger als we gewend zijn. Maar het eten was nog steeds even lekker en de bediening nog steeds even vriendelijk en attent. Hier kan je gewoon altijd blijven komen, zonder dat het tegenvalt.

19. Goed restaurant waar je voor een goede prijs-kwaliteitverhouding uitstekend kunt eten. Al meerdere malen genoten van hun lamsvlees en kalfsvlees. Leuke bediening en een leuk aangekleed restaurant!

20. Gisteravond na jaren weer gegeten bij De Witte Pauw en wat was het lekker zeg! Gezellige inrichting, leuke bediening en heerlijk gegeten! Je kreeg er echt genoeg en ook nog een amuse en 2 likeurtjes van het huis! Super service! We gaan gauw weer en zullen dit restaurant echt bij iedereen aanraden!

21. rrrobb

22. Gegeten op 28 april 2013. Dit is al ruim 15 jaar één van onze favoriete restaurants van Nederland. Inmiddels waren we er al weer een flink aantal jaren niet meer geweest, en dan kan het na al die jaren en de toch hoge verwachtingen die je hebt, eigenlijk alleen maar tegenvallen. Maar dat deed het dus niet. Het rommelige interieur is nog steeds oergezellig, de bediening (die er 15 jaar geleden ook al was) is nog steeds erg leuk en vriendelijk, en het eten (goulash, spiezen en vispotje) nog steeds heel erg lekker. Dus ook nu weer, na vele jaren, blijft dit favoriete restaurant voor herhaling vatbaar en rijden we daar graag een stuk voor om.

23. Fam Weerstand

22 maart in de witte Pauw gegeten, aan de kinderen wordt veel aandacht besteed en zelf hebben we ook lekker gegeten. We komen vast nog eens langs.

24. Hebben 21 Oktober het wild menu gegeten, wild zwijn en herten biefstuk. Alles zeer vakkundig bereid en heel erg goed van smaak, ook de groente was erg lekker vooral de hertenbiefstuk, botermals. Echt voor herhaling vatbaar. Ook de sfeer is erg gezellig, de stoelen die zitten ook bij zonder goed iets wat je niet vaak meemaakt.

25. d.scholten

26. André & Corry Bastemeijer

Onlangs (augustus) een paar keer gedineerd bij de "De Witte Pauw", niet voor het eerst overigens. Zoals gewoonlijk was het eten weer voortreffelijk, het sfeertje en de bediening erg vriendelijk, derhalve de ambiance erg gezellig (iets anders hadden we gezien de eerdere ervaringen ook niet verwacht!).

Als hoofdmenu namen we o.a. "de forel volgens authentieke
    wijze bereid en heerlijk gekruid" (m'n vrouw zwijmelt er nog
    steeds van....), ikzelf nam o.a. de lekkere tournedos; als voorgerecht een fantastisch gevulde en natuurlijk heerlijke (Kroatishe) goulashsoep (overigens is de gevulde champignonsoep ook niet te versmaden....). Het leuke van internet (afgezien van ook een heleboel ellende natuurlijk..) is dat je, in dit geval met uiteten gaan, jouw ervaringen kunt delen met anderen in een recensie. Uiteraard allemaal gebaseerd op onze eigen smaakpapillen.
    T.a.v. de diverse geplaatste recenties verkeren wij in vertrouwd gezelschap gezien de ervaringen en meningen van de overige genieters van "De Witte Pauw."
    Gezien onze ervaringen en van (bijna) al de anderen kunnen wij het dus iedereen aanraden "De Witte Pauw" een (eet)bezoek te brengen, en als jullie dan toch gaan, doe dan de hartelijke groeten aan Brigitte (aan Tomi mag natuurlijk ook)!

C.& A. Bastemeijer vanuit Zwindrecht
    12 september 2012.

27. Ton en Tineke

28. Ton en Tineke

Wij komen al meer dan 15 jaar lang bij Tomi en Brigit over de vloer. We hebben die restaurant gevonden n.a.v. onze werkzaamheden in Kroatie en wilden in Nederland het Balkan sfeertje ook nog eens proeven. Dat doen we dus al meer dan 15 jaar bij de Witte Pauw. Iedere keer als wij bij de Witte Pauw naar binnen gaan hebben wij het gevoel bij ons favoriete restaurantje in Kroatië binnen te komen. De sfeer en gastvrijheid is echt op zijn Kroatisch, het eten altijd overheerlijk, kortom wij voelen ons er helemaal thuis.
    Ook vorige week zijn wij er weer met onze groep vrijwilligers geweest die allemaal genoten hebben van een heerlijke maaltijd. Een aanrader voor al die mensen die nog even in het Kroatische sfeertje willen blijven hangen.

29. Wij komen geregeld bij Tomi en Brigitte gezellig uit eten en voelen ons daar reuze thuis. Een bijzonder vriendelijke en huiselijke sfeer waarbij het eten altijd van een ongekend goed nivo is. Daarnaast is de bediening altijd enorm gastvrij, beleefd en maakt graag even een praatje. Restaurant De Witte Pauw is zondermeer een aanrader en wij zijn vast en zeker van plan om hier nog geregeld naar terug te gaan !! Toos en Herman van Gent.

30. Van de week weer zalig bij Tomi en Brigitte gegeten, we komen al 22 jaar bij dit restaurant en verbazen ons elke keer weer over de creativiteit van Tomi, en de gastvrijheid van Brigitte, vooral de visgerechten kan ik zeer waarderen, en mijn partner een echte vleeseter geniet altijd van de mixed grill origineel op houtskool bereidt. Heerlijk!

31. Het ontvangst hier was erg hartelijk. We konden lekker buiten zitten en er werd ons een gezellig tafeltje gewezen. We hebben genoten van een heerlijk wijntje. De goulashsoep was rijk gevuld en smaakte heerlijk. Ik heb een schnitzel genomen en mijn vriendin nam de visduo. Ook dit was erg lekker. Een gezellig restaurantje waar we zeker nog een keer terugkomen!

32. Vanessa

Restaurant de Witte Pauw was super !
    Wij hebben heerlijk gegeten, een aantal keren in Kroatie op vakantie geweest.
    De cevapcici die ik zelf had besteld was nog lekkerder als die keren in kroatie.
    En wij konden in dit restaurant weer even terug denken aan onze heerlijke vakantie, lekker op het terras gezeten met dit mooie weer. Bedankt voor het lekkere eten Tom en Brigitte !!
    Tot gauw !

33. Boon JM

Ik ben het vorig weekend bij de Witte Pauw geweest met mijn vrouw en kideren en meteen toen we binnen kwamen werden we vriendelijk ontvangen. Ze wezen ons netjes naar de weg om onze jassen op te hangenen vroegen hoe onze dag was geweest. De aankleding van de zaak is zo mooi, mijn dochterje van 10 stond met haar mond open te kijken. Echt heel leuk gedaan. Toen na een 20 minuten kwam het eten. Echt hoor het smaakte net zo lekker als dat het er uit zag. Heel lekker mooi geserveerd. De bediening was top. Hele aardige dames toonde veel belangstelling. Het toetje was voor ons allemaal ★★★★★. We hebben er een foto van gemaakt. Al met al klasse! Voor herhaling vatbaar.

34. Martens

Als kenner van eten op de Balkan (56 weken vakantie doorgebracht in voormalig Joegoslavië, en het huidige Slovenië en Kroatië', en meerdere Balkan restaurants in Nederland bezocht), was ik na een bezoek met mijn vrouw aan De Witte Pauw in Elspeet, zeer teleurgesteld.
    Om positief te beginnen: de bediening is vriendelijk. Daar is het ook echter wel mee gezegd. Het eten was een grote teleurstelling. Het restaurant is op zich best gezellig, maar lijkt meer op een doorsnee eetcafé, en qua atmosfeer en inrichting absoluut niet op een Balkanrestaurant.
    Wel wordt er originele Kroatische muziek afgespeeld.
    Op de wijnkaart stond slechts één simpele rode wijn uit Kroatië. Nogal vreemd voor een Kroatisch restaurant. De Prijs /kwaliteit verhouding van de gekozen Italiaanse wijn (Chianti Classico) was zeer slecht. Het had weinig smaak, en was voor 32,50 Euro veel te duur.
    Vervolgens het Faros Menu besteld. De goulashsoep was zondermeer goed. Het hoofdgerecht bestond uit de typische, en voor ons zeer bekende gerechten: raznjici, pljeskavica en cevapcici, geserveerd met wat eenvoudige Hollandse patat, salade en sauzen. Geen Djuveč of andere bijgerechten uit de Balkan. Bij navraag blijken volgens hen "de meeste Nederlanders dat niet lekker te vinden". De raznjici leek zeer goedkoop, glimmend en doorzichtig varkensvlees te zijn. Een beetje de kant en klare en goedkope Saté van slechte slagers.
    De pljeskavica was nogal rosa, en leek op een dik, slecht gegrild, en goedkoop hamburgertje. De 2 cevapcici waren te hard en compact, en zagen er onsmakelijk uit. Het geheel was voor Balkan begrippen te weinig, flauw, en zonder de bijgeleverde simpele knoflooksaus en currysaus, smakeloos.
    Het restaurant lijkt zich qua smaak te richten op de simpele Nederlandse friet met appelmoes smaak zoals van de Valk restaurants dat ook doen. Daarvoor gaan wij echter niet naar een Kroatisch restaurant. Aan een dessert of koffie hebben wij ons maar niet gewaagd.
    Toen de serveerster ons vroeg wat wij van het eten vonden, heb ik bovenstaande verteld. Dit werd ons echter niet in dank afgenomen. Eerlijkheid werd in dit geval zeker niet gewaardeerd.
    Kortom, wat ons betreft is De Witte Pauw een absolute afrader. Wij gaan er in ieder geval nooit meer heen En dat voor een restaurant dat al 25 jaar bestaat!

35. Rest. de Witte Pauw is een favoriet van ons!! Altijd lekker en de sfeer is geweldig! De bediening is altijd opgewekt en vriendelijk!!

In 1 woord geweldig!!
    Respect voor Tom en Brigitte!!

36. We hebben bij de "Witte Pauw" gegeten met de kinderen. Het verrassings menu was verrukkelijk. Het kindermenu was ook geweldig, onze zoon van 6 en dochter van 4 hebben heerlijk gesmuld. De bediening was erg vriendelijk.

Mochten we weer een keer in de buurt komen vanuit Limburg, komen we zeker nog een keer terug.

Een echte aanrader wat ons betreft.

37. Monique Bronkhorst

Al jaren ons vaste eetadres, Tomi onze fantastische kok, heerlijk eten.

Brigitte de perfecte gastvrouw, vriendelijk personeel.

Alles wat een goed restaurant moet zijn. Gastvrij, vriendelijk, warme sfeer, echt een aanrader.

Je voelt je er thuis...

38. Tijs Meijer

Op een zeer regenachtige, bijna herfstachtige zondag zijn we met ons vieren ter ere van mijn moeders 85e verjaardag in dit gezellige restaurant terechtgekomen. Het ademt een rustige sfeer van een jachthuiskamer uit. De kaart is overzichtelijk, de bediening uitermate vriendelijk en het eten goed. Het begint al met het stokbrood met kruidenboter. De boter is mooi zacht (je krijgt bij anderen vaak boter uit de koelkast) en het brood warm. De goulashsoep uit een pannetje is vol van smaak, de gamba's knapperig en lekker. De verschillende vleesgerechten zijn bereid met goed kwaliteitsvlees en uitstekend op houtskool gebakken. De garnering met frites en salade is redelijk, het dessert erg smakelijk. De hoeveelheden zijn ruim voldoende. De prijsstelling gemiddeld. Kortom: goed eten met vriendelijk personeel in een gezellig restaurant met een goede prijs/kwaliteitverhouding. In onze ogen een aanrader.

39. Het eten was prima, maar de porties aan de kleine kant. De bediening was niet erg attent. Tot onze verbazing stond op de rekening maar liefst 3,50 euro voor een bakje extra friet. Schande!

40. Priscilla

Mijn favoriete restaurant. By far de meest heerlijke gerechten! Constante kwaliteit; wij eten hier meerdere keren per jaar en het eten en de service is altijd even top. Ook hebben wij hier op onze huwelijkdag met zo'n 35 gasten gedineerd. Alle gasten waren erg enthousiast en tevreden. Een absolute aanrader!

41. G. Schellingerhout

42. Een te gek restaurant, met een perfecte uitstraling en ligging.

Zeer gezellig aangekleed en het eten is fantastisch.

Ruime keuze uit het menu, gezellige en prima bediening.

Een echte aanrader!

43. Super gezellig, de perfecte mix tussen amsterdamse gezelligheid en Kroaatse passie voor lekker eten.

Heerlijke wijn en perenlikeur!

Vlees was super, lekker stoere ribeye en super malse tournedos, zeker weer eens buurten als we in Gelderland zijn.

44. Erg leuk restaurant! Heb er vorige week nog weer een heerlijk gegrild visje gegeten. We hebben een vakantiehuisje in de buurt en gaan er in de vakantie graag eten! We proberen ook wel eens wat anders in de buurt, maar het kan niet tippen aan de Witte Pauw! Toptent!

45. Al meerdere malen hebben wij met ons gezin bij dit restaurant gegeten. Altijd worden wij zeer gastvrij ontvangen. Het restaurant heeft een gezellige en ongedwongen sfeer. En met de gerechten waan je je weer even terug op vakantie in Kroatie.

De kwaliteit van het eten is elke keer weer super en tegen aangename prijzen. Een echte aanrader!

46. Met 11 personen heerlijk gegeten, gezellig restaurant met een prima sfeer en heel vriendelijke bediening. De moeite waard!

We waren allemaal zeer tevreden.

47. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Verrassende keuken en prettige bediening.

48. Roel Wouters

Twee weken geleden heb ik gegeten in dit restaurant, samen met mijn vrouw. We waren er nog nooit geweest, hadden er zelfs nog nooit van gehoord, want we komen niet uit de buurt. Maar het was echt fantastisch! Hele huiselijke sfeer, vrolijke Kroatische muziek op de achtergrond. Wij hebben allebei het Kroatische menu genomen, met vooraf een goulashsoep, als hoofdgerecht een mixed grill maar dan Kroatisch (excuus, de namen heb ik niet kunnen onthouden), en als nagerecht een flensje met huisgemaakt ijs. Smaakte allemaal naar meer! Zodra mijn vrouw en ik weer in de buurt zijn, gaan we zeker weer terug naar dit restaurant!