De Strohoed in Elp

1196462902 89
1203619710 81
1489892016 80
1504205632 80

1. Hele goede ervaring, zijn in heel wat pannenkoeken restaurants geweest, maar deze is echt heel goed. We waren met 9 personen, alles werd warm opgediend en precies goed van dikte en natuurlijk heerlijk, alles is schoon opgegaan. Jammer dat wij te ver weg wonen om hier regelmatig terug te komen, dus wie weet bij een volgende vakantie. De bediening was ook perfect. 👍😍

2. Erik Jan Blauw

Samen met opa & oma wezen eten bij de Strohoed in Elp.

Iedereen heeft heerlijk gegeten. Pannenkoeken waren goed bereid, iedereen heeft hiervan genoten. Zeker een aanrader om hier te gaan eten!

Rustige omgeving en binnen een super sfeer gecreëerd.

Bedankt voor de gastvrijheid en tot de volgende keer!

Erik Jan

3. Pannenkoekverslinder

Erg leuk tentje, vlotte bediening en het belangrijkste, de smaak van de pannenkoeken in 1 woord geweldig

4. Wij hebben genoten bij de Strohoed. Heerlijke ambachtelijke pannenkoeken en voldoende keuze. Het is goed bereikbaar en ook voor de kinderen zijn er voldoende mogelijkheden.
    De gastheer is is zeer gedreven en attent. Echt een aanrader! We komen zeker terug.

5. Gisteravond hier heerlijk wezen eten, erg lekkere ambachtelijke pannenkoeken, zeer fijne bediening en een erg gezellige sfeer. Ben je in de buurt dan zou ik zeker hier even aan gaan. Wij komen iig zeker terug

6. Nog even op het terras kunnen zitten afgelopen zondag! Prima vertoeven, keurige bediening en lekker Bockbier! Mooie omgeving om te wandelen. Speeltuin buiten is een goede zet.

7. Goed eten. Vriendelijke bediening. Schone wc's. Buiten mooie speeltuin. We zijn 3 weken geleden geweest. Als we in de buurt zijn, komen we zeker terug.

8. Zeer vriendelijke bediening en uitstekende pannenkoeken. Het personeel deed erg leuk tegen onze kinderen en de kinderen konden zich uitleven met speelgoed, konden wij ook nog even rustig met elkaar praten. De kinderen kregen zelfs een cadeautje mee naar huis van de eigenaar. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker terug!

9. Met een groepje eten gaat hier niet. De eerste eters zijn al lang klaar als de laatsten nog wat krijgen. Als je de bediening en daarna de baas vraag naar het waarom reageren ze zeer onvriendelijk en boos. Toen de laatsten hun eten kregen was het niet gaar. Dus veel te duur voor deze kwaliteit en service.

10. We hebben lekker gegeten met onze kinderen. De bediening was zeer vriendelijk en vlot. We staan vlakbij op de camping en de kinderen wouden graag pannenkoeken. Dat wil niet zo goed op een campinggassetje, dus zijn we erop uit getrokken. Wij hebben nog nooit zulke lekkere pannenkoeken gehad, ik wist niet eens dat je zoveel soorten had qua beleg! Het zijn net pizza's. En lekker!

11. Yannick van der Woude

Zaterdag echt een heerlijk paar pannekoeken gegeten. De sfeer was erg goed. Heb een uitstekende avond gehad! Zeer zeker voor herhaling vatbaar en voor de andere echt een aanrader!!

12. Pannenkoeken waren heerlijk, vond de bediening i.c.m de prijs een beetje duur. Je moest zelf je bestek, drinken, pannenkoek op zijn plaats leggen, E 13,00.- voor een pannenkoek vind ik dus niet niet goed berekend. Daarentegen was de sfeer goed met al die leuke stro hoeden, en het is een diervriendelijk restaurant.

13. Met onze grote familie hier gegeten, veel keuze in pannenkoeken en erg lekker. Zeer kindvriendelijk, fijne gastvrijheid door de gezellige dames in de bediening!

14. Ton en Annie

Echte ambachtelijke pannenkoeken en dat proef je. En de lekkerste boerenomelet van Drenthe! Tevens vriendelijke enthousiaste gastvrouw.

15. Fam Snippe

Heerlijk gegeten. Genoeg keus voor Jong en oud, kinderen hebben ze prima vermaakt in de speelhoek. Kortom een goed restaurant met veel keuze.

16. Heerlijk gegeten met een verassende pannekoek met noten appel en spek rozijnen en krenten. Bediening erg klantvriendelijk. Zeker een aanrader om eens een heerlijke pannenkoek te eten.

17. Leanne

Heerlijk gegeten bij de strohoed. Super pannenkoek en heerlijk toetje. Heel vriendelijk personeel en top service.
    Absolute aanrader!! :)

18. Hellen

Heerlijk gegeten! Snelle, vriendelijke bediening en een prima gebakken pannenkoek! Uitgebreide menukaart met voor elk wat wils.

Voor herhaling vatbaar!

19. Supersnelle bediening, goede parkeermogelijkheden. Tot zover de pluspunten. Een van de pannenkoeken (geitenkaas, spek, honing, noten) was niet gaar, er zaten in het laatste stuk een stukje papier en een aantal flinke stukken droog wit poeder die leken op poedersuiker maar meel bleken te zijn. Ook moest je zoeken naar de honing en geitenkaas. In de pannenkoek spek, ham, kaas, champignons zaten maar een paar hele minuscule stukjes champignons en ook deze pannenkoek was niet gaar. Toen we dit alles aan de serveerster wilden vertellen, vroeg ze doodleuk of we de dessertkaart wilden zien. Ze liet ons niet eens uitpraten en excuses konden er niet vanaf. De warme chocomel was nauwelijks warmer dan kamertemperatuur. De toetjes met drie bolletjes ijs smaakten dan wel weer aardig maar wat kun je daar fout aan doen? Het was buiten 12 graden, er stond geen verwarming aan, dus het was onaangenaam koud. Er stond geen muziek aan waardoor elke vorm van gezelligheid en sfeer ontbrak. Er zaten spinnenwebben en stofnesten aan de lampen.

Kortom, wij vonden het waardeloos en kunnen iedereen afraden om hier te gaan eten!

20. Olaf 140 punten

Lekker gegeten, al had er wel wat meer shoarma op de pannenkoek Hunnebed mogen zitten.

21. Familie van Dijk

Zaterdag avond hier met ons drietjes lekker gegeten, wij komen als we weer een weekje in Drenthe zijn nog eens weer!

22. In september tijdens 4 weken vakantie 3 keer in De Strohoed geweest, een prachtig gelegen locatie. Steeds heerlijk gegeten, zeg maar rustig gesmuld, of het nou pannenkoek betrof of een van de schotels. Ook de vrienden of familie die wij meenamen, hadden dezelfde mening. De bediening was ook geweldig. De dame in kwestie was uiterst vriendelijk, voorkomend en attent. De laatste jaren komen wij tijdens vakantie regelmatig bij De Strohoed en die gewoonte willen wij aanhouden. Een echte aanrader.

23. Els van der Bent

De Strohoed serveert heerlijk knapperige pannenkoeken, lekker groot en rijk gevuld met wat je maar wilt van de ingrediëntenlijst. De pannenkoek was smeuïg, zoals die behoort te zijn en smaakte heel puur. Ook een vriendelijke, attente serveerster aan de tafel. We kregen onze pannenkoek na slechts tien minuten wachten, wat een service!

24. Een paar weken terug zijn we hier wezen eten. Het eten smaakte prima. Alleen vond ik €17.00 voor een schnitzel met patat en wat rauwkost wel erg veel geld. Verder was alles in orde.

25. Zaterdag per toeval hier langs gekomen, en de verleiding van een spek-kaas pannekoek niet kunnen weerstaan. Dit pannekoekenhuis komt minimaal in mijn top-drie; goede smaak, veel spek en veel versgeraspte kaas. Op zondag speciaal hier weer langs gekomen voor een tweede ronde: de specialiteiten met geitenkaas, honing en cashewnoten en de kip/ananas/champignons/kerrie hebben we geprobeerd. Allebei een bijzondere combinatie. Ook hier veel vulling met een afgewogen smaak. Heerlijk, aanrader!!

26. fam Holwerda

Op aanraden van onze camping buren hier vanavond gegeten.
    -lekkere pannenkoeken en veel keus.
    -snelle en mee denkende bediening
    -gezellige terras (helaas begon het te regenen)
    -prijs en kwaliteit oke
    Ook wij kunnen niks anders doen dan dit restaurant aanbevelen. Daarom een dikke prima.

27. Gisteren hier heerlijk gegeten. Bediening was top. Hier is een pannenkoek echt lekker.

28. Gisteren met de hele familie wezen eten, buiten op het terras. Na 3 kwartier wachten (na het navragen) werd het stokbroodje kruidenboter eindelijk gebracht (erg veel moeite is dit toch niet?!). Na een uur kwamen eindelijk de pannenkoeken. Deze waren ook nog eens lauw. We waren er om 18.10 en we hadden pas om 21.30 ons ijs genuttigd.
    Gezien we 3 kleine kinderen bij ons hadden, vonden we dit allemaal veel te lang duren! En het was niet druk. Nergens excuses, ze konden er ook niets aan doen! Geen aanrader, we komen hier niet terug!

29. Jorik v/d Wiel

Gisteren bij De Strohoed wezen eten met familie, dit om het diploma van mijn dochter te vieren. We waren met 8 personen waarvan 3 kleine kinderen. We hadden niet gereserveerd maar kregen een grote tafel in het midden van het restaurant. Eerst hebben we buiten aan de picknicktafels gezeten zo konden mijn kleinkinderen nog in de speeltuin spelen, de gastvrouw kwam melden dat onze pannenkoeken bijna klaar waren zodat wij binnen aan tafel konden. De pannenkoeken waren heel erg lekker en de ingrediënten waren heerlijk meegebakken. Mijn kleinkinderen namen het kindermenu waar een leuk flesje limonade bij zat en een kinderijsje na en die hebben heerlijk gesmuld. We hebben genoten van de gezellige sfeer het heerlijke eten en de leuke bediening in het restaurant. De Strohoed bedankt!

30. m . verwoord

Vanmiddag na lange wandeling ons verheugd om op terras wat te eten. Andere 2 tafels waren al voorzien van eten etc. dus dachten we dat we niet zo lang hoefden te wachten. Dat viel vies tegen, precies 20 minuten gewacht op 1 pannenkoek naturel (lauw geserveerd, beetje klef en licht) en stokbroodje met kruidenboter. Broodje moest blijkbaar nog afgebakken worden, maar kruidenboter kwam recht uit diepvries en keihard, was niet op broodje te krijgen. Geen garnering verder of niets. Opgepiept broodje, bolletje diepvries boter, schepje beslag in de pan, klaar. Tientje lichter en 20 minuten wachten. Na onze volgende wandeling in het prachtige bos daar rijden we de volgende keer wel even Elp in voor iets beters.

31. Hier een heerlijk herfstmenu genuttigd voor een zacht prijsje, zeer attente bediening en kindvriendelijk.
    Onze kids van 4 en 7 jaar willen steeds weer de pannenkoek uit Elp.
    Al met al een goed restaurant.

32. Fam. Versteeg

Wij hebben onlangs in De Strohoed gegeten met een gezelschap van 13 volwassenen en 13 kinderen.
    De volwassenen hebben genoten van een heerlijk herfstmenu tegen een aantrekkelijke prijs.
    De kwaliteit van de pannenkoeken vonden wij zeer goed. De bediening was bijzonder vriendelijk. Ook houdt men hier zeer goed rekening met personen met allerlei allergieën, o.a. een glutenallergie.
    Kortom, een pannenkoekenrestaurant dat we zeker kunnen aanbevelen.

33. Niet een fijne ervaring. Duurde al met al 1 / 1,5uur voor we onze pannenkoeken hadden. Lege glazen drinken en flesjes werden niet uitgehaald, de 2e ronde er zo hup bij op de tafel. Na het hoofdgerecht wederom half uur gewacht op nagerecht. Terwijl er nog 1 tafel zat en die al klaar waren met eten!! Het eten was verder prima voor elkaar, maar de opeensomming van dingen maakt het dat wij daar niet meer heen gaan.

34. Lekkere pannenkoeken, leuke bediening. Kroepoek bij de saté was op maar werd opgelost met wat stokbrood. Leuk restaurant.

35. Mooie locatie, schoon en fris ogend restaurant met een mooi terras met dito uitzicht. Genoeg speelruimte voor de kinderen. Vriendelijke bediening. Ik heb een heerlijke pannenkoek gegeten (Ellert&Brammert), mooi gepresenteerd met een frisse salade. Genoeg keus op de menukaart zonder dat het een overkill wordt. Zeker een aanrader om hier nog eens te gaan eten!

36. Wij waren op 27 juni jl. bij De Strohoed met Duitse vrienden. We hadden pas om 19.15 uur gebeld om te reserveren en hoorden, dat het restaurant normaal om 20.00 uur dicht ging. Speciaal voor ons bleef het restaurant echter langer open. Service: 9. We werden vriendelijk ontvangen en onze Duitse vrienden werd in goed Duits een speciaal biertje gepresenteerd. Wederom service: 9. De gekozen pannenkoeken werden tegelijk warm geserveerd en smaakten heerlijk. Wij waren zeer tevreden en ook onze Duitse vrienden vonden het een warm onthaal en ook zij genoten van de pannenkoeken. Over Drentse gastvrijheid gesproken!
    Ik had beloofd om hierover een recensie te schrijven. Dus bij deze. Positief. We komen zeker terug.

37. L. van Popering

In de meivakantie met man en kinderen wezen eten bij de Strohoed. Leuke locatie (buiten tijdens de regen nog even onder het afdak gespeeld), goede bediening. We moesten wel een poosje wachten op de bestelde pannenkoeken, maar het was de moeite waard. Mijn Ellert&Brammert pannenkoek was verrukkelijk! Ook de anderen waren tevreden.

38. In de voorjaarsvakantie hier heerlijk gegeten je kunt ook andere dingen bestellen dan pannenkoeken. Snelle en vlotte juffrouw in de bediening. Wij komen hier volgend jaar zeker weer.

39. Martijn

Nog nooit zulke lekkere pannenkoeken gehad!! Pannenkoek spek,shoarma (t hunnebed) en spek,kaas en ui waren fantastisch! Heerlijk ingrediënten door de pannenkoek heen! Echt een aanrader om hier te eten!! ( en heerlijk dun) vriendelijk personeel!

40. Gisteren wezen eten in de strohoed. Vriendelijk ontvangen. Ruime keuze aan pannenkoeken. Ik had gekozen voor appel-rozijn-kaneel pannenkoek met meergranen beslag. Mijn man had gekozen voor één met kaas ui, paprika champignon. Die van mijn man was niet te dik en mooi van kleur, smaakte prima. Die van mij was super dik, matig belegd met appel en van binnen niet gaar (beslag stroomde zelfs nog). Dit aangegeven kreeg na ongeveer 15 minuten een nieuwe. Mijn man had ondertussen zijn pannenkoek al op. Wederom was de pannenkoek klef, al was hij gelukkig al iets minder dik. Het had veel smakelijker gekunt!

41. Gisteren (zondag) gegeten op het terras bij dit pannenkoekenhuis. Heerlijk buiten op het terras, erg leuke en snelle bediening. Kinderen wilde graag oude kaas op de pannenkoek echter de bediening gaf aan dit niet te hebben en bood als alternatief de oude geitenkaas, de bediening bracht dit zo positief dat de kinderen dit wel eens wilde proberen. Uiteindelijk hebben ze en ik ook gesmuld van de pannenkoeken.

Het mag duidelijk zijn dat ik vind dat de bediening verstand van zaken heeft en een goede mensen (kinder) kennis heeft, zelfs mijn normaal moeilijk etende kind heeft alles met smaak opgegeten.

42. Roelof en Petra

Vanavond voor het eerst bij de Strohoed geweest. Vriendelijk personeel en snelle bediening. De soep was heet en smaakte lekker. De pannenkoeken waren dan ook lekker. Het stokbroodje met kruidenboter smaakte ook goed. Het zou voor de presentatie iets beter zijn als de eerste 2 a 3 plakjes al waren afgesneden.

43. Vandaag was het weer eens goed toeven bij de strohoed.

Wat ons betreft een dikke 9

44. Sinds we een chalet bezitten op de tien heugten in schoonloo (vanaf 2005) en veel fietsen gaat de route vaak via de strohoed dan even een kop koffie maar ook vaak een van de vele heerlijke pannenkoeken en als ze tijd hebben even gezellig babbelen met de vriendelijke bediening/kok.

Ook met vrienden en familie komen we geregeld bij dit leuke restaurant van hier uit kun je leuke evenementen opzetten en op afspraak word het hier prima geregeld zodat je weer een gezellige dag hebt vermaakt.

Groeten en tot ziens.

45. Erg leuke bediening, snelle service, mooie locatie.

Vele soorten pannekoeken, salade's, soepen.

Leuke tent om te eten.

46. Anita 131 punten

Erg lang gewacht op de pannenkoek. Andere mensen kregen het eten eerder dan wij. Pannenkoeken waren niet gaar, met rauwe ui etc. Toen we dit zeiden kregen we te horen dat ze dat deden als het druk was. Wij waren tafel nr 2 die binnen kwamen. Hoezo druk? Eigenaar kwam telkens langs om weer iets te vragen. Hij sprak mij gelijk aan met mijn voornaam. Dit stelde ik niet op prijs. Was dit gedrag doordat wij een Monabon inleverden? Doe dan niet mee.

47. Een uitstekende lunchkaart, na een fietstochtje hier heerlijk een broodje gegeten. Prima bediening.

48. Een hele sfeervolle plek om te eten, vriendelijk personeel, alleen jammer dat je bijna een uur op je pannenkoek moet wachten die dan ook nog es veel te dik en niet gaar blijkt te zijn. Wanneer we dit achteraf aangeven (we wilden niet nog es een uur wachten) wordt er gevraagd of we een nieuwe pannenkoek willen (nee, dank je, niet nog zo'n pannenkoek). Ik had op z'n minst een gratis kopje koffie verwacht. Mooie locatie maar nog veel te leren, of verwacht ik dan teveel van een pannenkoekrestaurant?

49. Super lekker en gezellig.
    Het is jammer dat ik er zover vanaf woon anders zat ik er elk weekend.

50. oktober is hier de kindermaand, dus veel aandacht voor de kids,dat ervaren wij 100% succes