't Olde Regthuys in Elburg

Huiselijk, gemoedelijk en eigentijds koken

op 5 minuten lopen vanaf het centrum gratis parkeren

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

Uit en toch "thuis" in een ongedwongen sfeer waar gewerkt wordt met verse producten, met een menukaart aangepast aan de seizoenen.

• Buffet: € 29,50

1209087075 91
1269919206 86
1290196583 88
1418619971 85

1. De lekkerste vissoep van Nederland.

2. Jules 556 punten

Heerlijk in 't zonnetje een lekkere rode poon gegeten. Vriendelijke bediening, brood van het huis en een gezellige terraskat, wat wil een mens nog meer? Nou, dat er niet iets op de rekening gezet wordt wat je niet hebt besteld en waarvoor je de serveerster nog hebt bedankt voor de service. Wanneer je verse muntthee vraagt en dan dat krijgt met bonbons en een klein glaasje likeur, dan is dat service. Als je het ongevraagd op de rekening zet, hoe weinig het ook kost, dan is dat op zijn minst heel bijzonder te noemen. Jammer!

3. Wim 316 punten

Heerlijk geluncht met het gezin. Soep en broodje perfect gemaakt en opgemaakt. Goede bediening een aanrader.
    Enig punt van aandacht, je moet niet bij de deur zitten als het koud weer is.

4. Fam Struik

Heerlijk gegeten met mooi weer buiten in het gezellige binnenstadje van Elburg,
    Vriendelijke bediening en behulpzaam, zeker een aanrader!

5. H.J. de Rooij

Zeer plezierige bediening. Eten van uitstekende kwaliteit, vers en zeer smakelijk. Ook originele gerechten en details.

6. Vanavond, na een dag Walibi, met 7 man gegeten bij 't Olde Regthuys. Het Olde Regthuys bevindt zich op een mooie locatie. De inrichting is sfeervol, gezellig en ongedwongen. Het personeel is erg vriendelijk, correct, attent maar nooit opdringerig. Er zit voldoende tijd tussen de gangen maar je hoeft niet onnodig lang te wachten. Qua bediening snapt men hier duidelijk wel hoe het hoort (dit ook wel eens anders meegemaakt). Ook toen mijn jongste zoon een ijsje wilde, maar geen geschikt ijsje op de kaart kon vinden, was het ook geen enkel probleem om een dame blanche voor hem te maken..

Het eten was bijzonder goed. Ik had zelf het 3 gangen menu besteld en dit is een aanrader (netjes dat er tijdig geïnformeerd wordt naar dieetwensen). Heerlijke gerookte zalm als voorgerecht, 3 soorten vlees (lamskoteletten waren botermals) met garnituur als hoofdgerecht en een verrukkelijk (!) nagerecht van Bounty ijs met arretjes cake. Bij alle gangen werd er uitgelegd wat het was. Mijn zoon had een kaasplankje besteld en ook daarbij nam men de tijd om wat uitleg te geven.

Volgens de overige tafelgenoten was het eten bij hen ook heel goed. Ik heb ook wat van hun gerechten geproefd en ik moet zeggen ook de hertencarpaccio met vijgen (heerlijke combinatie) en de huisgemaakte cranberry-cheesecake (perfecte balans tussen romig, zoet, zuur en een soort bastonge-achtige laag) ook aanraders zijn. De opmaak van de borden was ook goed in balans (hoewel dit bij mij amper meeweegt tov de smaak van een gerecht).

Het 3 gangen "verrassings"menu koste overigens €33,00. Het lijkt alsof het voor- en nagerecht nogal karig zijn maar na het diner zat ik toch wel vol. Gezien de kwaliteit van het eten vind ik de prijs zeker wel terecht. De prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed.

Geen enkel minpunt? Toch wel.. een kleintje.. de groente.. Bij het 3 gangen menu werd er bij het hoofdgerecht wat groente garnituur op het bord geserveerd. Daarbij zaten stukjes maiskolf. De smaak van de mais overheerst, smaakte blik-achtig, en past helemaal niet bij het perfect bereide vlees..(niet meer doen hoor, is echt geen combinatie, de wortel en asperge combineert veel beter). Ik had ook een stuk asperge die niet goed geschild was. Naast het groente garnituur was er ook nog wat extra salade, lekker vers en goed van smaak, maar ook deze groente (rucola, tomaat, olijven ed) past niet echt bij het vlees. Hier kan vast een betere combinatie verzonnen worden.

Nu komen wij zelden in de buurt van Elburg maar als we hier nog een keer in de buurt zijn gaan we zeker hier nog een keer langs.

7. Bart Pruis

8. JMTK 230 punten

Laat ik beginnen met een compliment voor de attente en vlotte bediening. Dat gaat absoluut goed hier. De sfeer is ook goed met een sfeervol pand en een gezellig terras met gedeeltelijk een overkapping.

Het eten was niet zoals ik had verwacht gezien de prijs en scores hier. We hebben 3 gangen gegeten. Zowel m'n vriendin en ik vonden de hoeveelheden niet heel erg overhouden. Zeker bijzonder dat mijn vriendin dat zegt want die schuift normaal wel een deel van een gang naar mij. Maar ik had nog honger na het eten. Voor 4 personen stond er 1 schaaltje salade en aardappeltjes bij. Als je de borden al weinig vult dan houdt dat niet over.

Ik had mijn steak medium, liever wat rauwer dan gaar besteld. Een vriend had hem doorgebakken gekregen. Mijn steak was minstents net zo doorgebakken als die van hem. De bediening vond dat vervelend en ging het direct oplossen toen ik dit melde (complimenten!). Niet veel later (erg vlot zelfs) was mijn steak weer terug met een excuus. Al snel bleek waarom: mijn steak was nog helemaal rauw. Weer erg doorgeschoten de andere kant op. Niet dat het niet lekker was, ik heb het opgegeten maar niet zoals het hoort. De bediening kwam wederom checken of het in orde was. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik me ten eerste te bewaard voelde weer eten terug te sturen en ten tweede dit ook niet wilde aangezien we getrakteerd werden en ik niet wil dat de indruk ontstaat dat de traktatie niet leuk is...

Zowel voor als na waren wel lekker maar erg weinig. Het vegetarische was niet zo bijzonder en in de couscous met Marokkaanse kruiden proefde we niet zoveel terug van wat we vorig jaar in Marokko hebben geproefd of bij Arabische restaurants in NL.

9. Annemiek

Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij 't Olderegthuys! Mooie porties (niet teveel) allemaal goede kwaliteit (je betaalt ook iets meer dan bij een eetcafe) en vriendelijk personeel. Mooi aanbod aan vegetarische gerechten. Hier komen we zeker nog eens als we in de omgeving zijn.

11. Bij dit restaurant heerlijk geluncht. Luxe broodjes met warm of koud beleg erop en salade erbij. Zelfs voor onze zoon hadden ze vanalles wat.

12. Heerlijk mals vlees, erg goede bediening en sfeer was genieten.

13. MB 337 punten

Onlangs met collega's hier uit eten geweest en een heerlijke avond er gehad.
    Er was echt nagedacht over wat ze me aan konden bieden als veganist zijnde.
    Ik kreeg een eigen menukaart met 3 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 3 desserts ter keuze.
    Uiteindelijk genoten van een rucolasoepje met pijnboompitten vooraf, een gevulde paprika met groenterissotto als hoofdgerecht en een apfelstrudel als dessert.
    De smaak was uitstekend en het feit dat er zo persoonlijk aandacht aan mij werd besteed door een menukaart maakte de ervaring volledig.
    De bediening was ook vriendelijk, aanwezig wanneer nodig en de sfeer van het restaurant was erg knus.
    Zeker voor herhaling vatbaar!
    Mijn werkgever heeft de rekening betaald, dus de prijs/kwaliteit verhouding kan ik geen sterren toekennen, maar de andere zaken waren tip top in orde.

14. Heerlijk gegeten op 29 oktober. Eendenborst als voorgerecht, vergezeld van een perfect passend 'dip sausje'. De wildzwijnmedaillons waren super lekker evenals het garnituur. Zeer correcte en vriendelijke bediening. Jammer dat het 300 km vanaf onze woonplaats is anders zat ik hier elke week wel een keertje!

15. Super restaurant met vriendelijk personeel, heerlijk eten, vlotte bediening en een gezellige sfeer. Toplocatie aan het plein, waar je lekker mensen kunt kijken ;-).

16. Zoals altijd weer een heerlijk broodje gegeten, lekker buiten op het terras.

17. Kwaliteit van het eten stond op geen enkele wijze in verhouding tot de prijs. Verder was de sfeer wel goed en is het restaurant op een mooie locatie gevestigd.

18. Ik kom erg graag bij dit uitstekende restaurant. De bediening is altijd vriendelijk. Het eten is heerlijk en de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening erg goed. De lunch, tapas en het diner is hier erg smakelijk en zowel de bediening als de eigenaars maken het tot een sfeervol en gezellig geheel!

19. Stephan

Vrijdag weer zoals altijd een heerlijke avond op het terras gehad. Het personeel is altijd vriendelijk, correct en weet waar het concept horeca om draait. Het eten is erg lekker, en een betaalbare prijs! Wij komen hier altijd graag terug.

20. Vandaag hebben wij getracht hier te lunchen. Helaas besloot ik een broodje zalm te bestellen. Het zag er keurig uit, totdat ik de zalm beter verspreidde over het broodje. De zalm vertoonde een scala aan bruine vlekken. Hierop heb ik het broodje teruggestuurd, enkel om met dezelfde snelheid het broodje terug te krijgen met de opmerking: het hoort zo. Opnieuw protest aangetekend, waarop een ander, vermoedelijk bedrijfsleidster, aan tafel kwam. Opnieuw: het hoort zo en zo wordt het geleverd (kwaliteitscontrole bij ontvangst leek haar niets te zeggen). Voor de volledigheid: het kan best voorkomen dat zalm bruine randen heeft. Dit hoort echter op zijn minst alvorens het te serveren verwijderd te worden. Ik kon een ander broodje zalm krijgen, maar ook die zou bruine vlekken vertonen, merkte de vermoedelijke bedrijfsleidster op. Vanwege het gebrek aan kennis, gebrek aan gastvrijheid en gebrek aan oplossingsgezindheid scoort 't Olde Reghuys een dikke onvoldoende.

Het restaurant lijkt wel geschikt te zijn voor een drankje, borrelhapje of vleesgerecht. Maar visliefhebbers: vermijd het.

21. Zoals altijd weer genoten bij jullie, prima keuken, zeer gastvrije bediening!

22. Wij hebben hier nu 2 x geluncht en komen zeker vaker als wij in de buurt zijn. Erg leuke bediening, de broodjes zijn werkelijk om je vingers bij af te likken en als het weer het toelaat en je kunt op het terras zitten is het helemaal geweldig! Wij hebben hier 's avonds nog niet gegeten, maar gezien de eerdere recensies gaan we dat zeker zeer binnenkort doen, dus ... tot gauw!

23. Op maandagavond na een dagje Walibi hier terecht gekomen. Het eten, de entourage en service zijn tip top in orde. Presentatie en prijs-kwaliteit verhouding ook erg goed. Echt een aanrader voor wie in een intiem restaurant tegen een goede prijs wil dineren. Ga zo door. Dan komen wij zeker terug!

24. Nadat we eerder een bezoek hadden gebracht aan dit Restaurant en lekker gegeten hebben en goed bediend waren
    hadden wij het idee om hier met ons 25 jarig huwelijk met een groep van 15 personen te eten.
    Het eten was wederom goed en de bediening ook.
    Maar ondanks dat ze wisten dat wij 25 jaar getrouwd waren,
    werd daar helemaal geen aandacht aan geschonken. We werden zelfs niet eens gefeliciteerd.
    Een gemiste kans. We hebben nu een nare nasmaak.

25. Martin

26. Heerlijk gelunched. Lekker vers brood en ingrediënten. Gezellige sfeer en top bediening. Een aanrader!

27. 'jack

28. Andere recensies zijn zeer lovend. Niets teveel beloofd. Terwijl het zeer druk was, werd alles netjes op tijd opgediend. Smaakvol en stijlvol eten. Leuke informele sfeer. Attente bediening.

29. Bediening was erg goed. Relaxte sfeer en de tapas waren lekker.

30. gerben en hanneke wolf

We hebben vanavond heerlijk gegeten in dit restaurant. We hadden gekozen voor het verrassingsmenu. De kok had zich goed uitgesloofd en allerlei orriginele gerechten voor ons klaargemaakt die niet op de menukaart stonden. Ook de extraatjes bij de koffie/thee na afloop waren goed.

31. Harry Berghorst

In een woord: indrukwekkend goed!

32. Hele relaxte ambiance, goed eten en vriendelijke bediening, voor ons een blijver!

33. Ik ben trots op zo een gezellig restaurantje in mijn woonplaats, vooral het bittergarnituur voor bij de borrel is een aanrader!! allemaal heerlijke kleine hapjes.

34. ik heb heerlijk genoten van de gezellige sfeer die het restaurant uitstraald. de menukaart zag er goed uit en wat ik gegeten heb was erg lekker