Lucca in Elburg

Gratis parkeren op grote parkeerplaats " de Oude Vos" aan de haven.

Een aantal jaren geleden zijn wij betoverd geraakt van het plaatsje Lucca. Lucca is de hoofdstad van de provincie Lucca in de regio Toscane in het midden van Italië. De stad Lucca heeft geen grote monumenten zoals bijvoorbeeld de toren van Pisa, maar is een authentiek Italiaans plaatsje met een nog echte Italiaanse sfeer. In ons restaurant Lucca, maken wij u graag deelgenoot van de authentieke Italiaanse smaak en de gezellige Italiaanse sfeer.

• Veganistisch

5. Betalen pin Visa Master Card Diners Club American Express

1445420878 75
1471957489 76
1484205156 76
1520948157 78
1527071990 77
1533195824 76

1. Wij hebben hier met een gezellig groepje van 8 man ook nog eens gezellig gegeten! Het was erg druk, we waren ook nog eens te laat, waar ik mij van tevoren voor geëxcuseerd heb, kreeg de mannen de kroeg niet uit!, en daar werd heel sportief op gereageerd, dat was een hele opluchting, ondanks alle drukte kregen we een hele goede en adequate service. Eten was prima, de pizzabodem had wel een goed snijmes nodig, dat wel....

2. Hanneke Westendorp

Geweldig puur en heerlijk eten. Mooie menukeuzes, voor ieder wat wils. Zeer verfijnde smaken en heerlijke wijn. Hartelijke ontvangst en bediening. Echte aanrader om te genieten van elke hap!

3. Cathelijne van Kranen

Heerlijk eten 😍 en het aller leukste en liefste personeel everrrrrr!!! ❤️

4. Remco en Danielle

Op advies van kennissen naar Lucca geweest aan de haven vlak voor de poort van de Vesting. Goede tip! Echt lekker geluncht, heerlijke koffie ook. Zoals je dat bij een Italiaans restaurant ook verwacht.

Fijne ambiance, leuk ingericht, als een Italiaanse wijnboer. Zaten heerlijk op de veranda naast het restaurant.

Open keuken, dus je ziet je eten (vers) bereid worden (Carpaccio-salade en broodje Vitello Tonato). Goed van smaak, niet te veel dressing of overbodige "extra ingrediënten" toegevoegd (wat andere restaurants nog wel eens willen doen om het "op te leuken").

Ik ben erg benieuwd naar de diner-kaart. We komen hier dus zeker weer een keer terug!

5. Een aanrader! Heerlijk gegeten.

6. Ruud en Alie

Een fijne avond bij Lucca gehad. Ivm 2 grote groepen werd vooraf al aangegeven dat de wachttijden wat langer konden zijn. Altijd prettig als dit even aangegeven wordt. Gaf ons mooi even de tijd om met ons wijntje buiten een sigaret te roken. Uiteindelijk viel dat wachten reuze mee! De gerechten waren top! De tomatensoep was heerlijk. De ossenhaas en de zalm waren outstanding! Mooi opgemaakte borden. Een heerlijk dessert en de perfecte Irish Coffee als afsluiting. Complimenten voor de kok en bediening. We komen zeker terug.

7. Pizza gegeten, pizza bodem was niet goed gaar.

8. Viel wat tegen. Eten was goed maar voor een eenvoudige plate service te duur. Bediening kwam enigzins nerveus over. Nadat er besteld was werd er nog een keer gevraagd wat we wensten. Mooie ambiance, maar er ontbrak een sfeer die je in andere pizzeria wel vindt. Ik geef een magere zes.

9. Liese-Lotte

Wij waren Met 5 Personen. 3 van ons kiten pizza. Helaas waren alle drie de Bodens veel te hard gebacken.
    De Lasagne Met Aubergine kam wat kruidiger zijn. Er zat niet veel smaak aan. Ook erg grof gemaakt.
    De spaghetti met garnalen was wel heerlijk.

Verder een een gezellig restaurant en goede bediening.

10. Een groot compliment voor de mensen van Lucca, zeer vriendelijk, goed informeren, correct, attent en bovenal heerlijke gemaakte gerechten!

Deze week al voor de derde keer genoten van eerst een avond vlees, een lunch en vanavond heerlijk pasta zalm! Allemaal heerlijk!

Bea en team, jullie zijn toppers!!!!

Laat je niet gekmaken door mensen die hier een domme reactie plaatsen en vertrouw op je kwaliteit en oprechtheid! Een dikke 8,5

11. L.G. Veenstra

Na een dag meer dan 300 schapen opgedreven en ingeënt te hebben vond ik het gezellig om mijn vrouw uit eten te nemen. Spontaan kwamen we bij Lucca terecht. Daar zijn we met open armen ontvangen en hebben we heerlijk gegeten. We zijn voldaan naar huis gegaan.

12. Wij komen hier regelmatig eten.
    Bediening altijd vriendelijk.
    Knoflook pasta met garnalen is een aanrader.

13. Komen hier gemiddeld 1 keer per 3 a 4 weken. Eten is uitstekend en de bediening vriendelijk en correct. Een besliste aanrader.

14. Zeer slechte ervaring met dit restaurant. Pizza van karton en heel weinig smaak. Bediening kan niet tegen kritiek.

15. Het was gezellig en lekker eten in een gemoedelijke sfeer. De bediening was vriendelijk.

16. Joke drouven

Ze waren erg overboekt, keuken kon de druk niet aan (ligt niet aan de keuken, maar aan eigenaar of manager. We zaten er om 19.00 Er werd wel gelijk gezegd dat het erg druk was we konden nog niet bestelling van eten doorgeven maar wel drinken en brood bestellen.
    Om 20.00 Kwamen ze t eten opnemen. 20.30 Kregen we ons voorgerecht daarna tot 20.50 Niemand van de bediening meer langs geweest. Om 21.00 Maar eens na vraag gedaan waar ons eten bleef.
    Eten zou pas doorkomen als een tafel van 17 personen (welke na ons waren gekomen) hun eten hadden. Wij zijn toen weggegaan, drinken en voorgerecht afgerekend maar zonder hoofdgerecht. Als je een pizza wilt eten is Lucca Oke voor echt Italiaans eten moet je daar niet zijn. Heb ook sterk het idee dat ze totaal geen horeca ervaring daar hebben.
    1E en tevens laatste keer lucca! Ik schrijf dit niet om de zaak af te branden maar meer dat ze er wat van leren. Je kan beter zeggen dat je vol bent dan ontevreden gasten die er al zitten.

17. Jem van wandelen

Van te voren werd aangegeven dat het wat langer zou duren ivm drukte.
    Helaas duurde het echt véél te lang.
    Zelfs op de kaart moesten we wachten.
    Dus voordat we besteld hadden al een half uur voorbij.
    Bediening wel aardig maar onhandig met bestellen via telefoon.
    Gelukkig was het eten heerlijk.

18. Trijntje en Gelein

Het was geweldig zo aan het water… heerlijk en genoten. Hartelijk dank nogmaals.

19. Heerlijk geluncht met een plankje voor twee personen op een mooi terras aan de haven van Elburg.

20. Gezellige avond gehad bij Lucca.

Wel een aantal verbeterpuntjes, de geitenkaas bij de rode biet werd wat ondergesneeuwd; deze mag zeker sterker qua smaak. Daarnaast was de kabeljauw heerlijk maar ontzettend klein van stuk. Bij de tiramisu miste ik de sterke koffie smaak, het deed meer denken aan mokka.
    Zeker ook positieve punten, heerlijk brood, pasta was lekker en de dessert-sherry was ook fijn.

Prijs vond ik wel aan de hoge kant voor wat we hebben gekregen, dat ben ik normaal niet gewend bij Lucca.

21. We aten met een groep van 15 personen bij Lucca. Heb probleem. Mooie plek over de overkapping. Met elkaar typisch Italiaans deelgerechten gegeten met een primo, secunda en desert in Italiaanse stijl. Vriendelijke en gastvrije bediening. Gewoon een goede avond gehad.

22. Yvonne Antonides

De moeite waard om bij Lucca te gaan eten!!
    Sfeervolle inrichting, prettige enthousiaste bediening en super lekker gegeten!!

23. Heerlijk gegeten! Kwaliteit van het eten is goed.
    Lekker rustig kunnen tafelen. Vriendelijke bediening.

24. Heerlijk gegeten, leuke 'kaart', gezellige ambiance, ongedwongen en goede service

25. P vd Graaf

2e & laatste keer.
    Vooraf broodje, net 1 sneetje op en slokje wijn komt het eten al! Pizza was niet eetbaar en hebben we terug gestuurd. Bodem leek niet gaar. Was droog en taai.
    Knoflookpasta met gebakken garnalen: geef de garnalen dan ook een knoflookbite. Knoflook was haast niet merkbaar in de pasta. De lente ui erin maakte het smaakje. Van ellende nagerecht ergens anders genuttigd. Zonde was het vd dinercadeau kaart die we eraan gespendeerd hebben. Leuke locatie voor een drankje aan de mooie haven, meer dus niet.

26. e. van raalte

Ook dit keer hebben we prima bij lucca gegeten.
    Toen het later op de avond wat frisser werd konden we ook gewoon van tafel buiten naar binnen verkassen

27. Lekkere pizza’s en leuk terras. Wat eruit springt is de vriendelijkheid van de bediening.

28. Ton van der Geld

Heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke bediening.

29. Wat een fijn restaurant, de muurtekeningen zijn erg indrukwekkend, het is goed te zien dat er tijd in de inrichting is gestoken.
    Maishoen gegeten heel erg lekker.
    Pizza tonijn was verrassend lekker!
    Het was lekker druk bij Lucca er hing een gezellige sfeer.
    De bediening had het erg druk maar ondanks dat zijn ze ontzettend vriendelijk geweest.
    Al met al top, mocht je in Elburg komen dan raad ik het zeker aan om wat te gaan eten bij Lucca!

30. 3 mei was er een bier/spijs ervaring voor ons mooie kans om bij Lucca een andere beleving op te doen. Het bier Gulpener en van dezelfde brouwerij Gerardus deze bieren passen bij het restaurant Lucca. Bier met een eigen gezicht, natuurlijke producten, en een beetje eigenwijs.
    Wij hebben deze avond als top ervaren.

31. Rene en Sharon

Prima gegeten, heerlijk warm broodje met zalige olijfolie, verder pizza was uitstekend en het nagerecht tiramisu ook. Bediening was erg vriendelijk.

32. De Schutter

Lekker gegeten. Zeer vriendelijke bediening.

33. Jan Goeree

Het eten was prima alleen ik begreep niks van, alleen een schaaltje aardappelen en geen groente er bij

34. Leuke plek met gezellige sfeer.
    Heerlijk geluncht.
    Vriendelijk personeel.
    Een aanrader.

35. Anne Marie

Lekker gegeten. Goede italiaanse gerechten. Zéér vriendelijke, snelle en deskundige bediening ondanks drukte ivm n gezelschap.

36. Marcel van putten

Heerlijk gegeten.
    Leuke bediening.
    Leuk ingericht.

37. Net z’n drieën spontaan uit eten geweest en hadden ons erop verheugd.
    Helaas, bediening matig, je merkte dat ze geen horeca ervaring hadden.
    Een aanpassing aan gerecht ook niet mogelijk, waarschijnlijk te moeilijk, het was immers niet druk.
    Pizza tonijn besteld, tonijn uit blik en een smakeloze bodem.
    Twee maal spaghetti met knoflook en garnalen besteld, het leek wel bami!
    Ontzettend jammer en hierna direct afgerekend.

38. Wat hebben wij genoten 1e kerstdag. Super heerlijke gerechten. Fantastische combinaties en bij ieder gerecht een ander drankje. Juiste porties zodat je van iedere gang kon genieten. Lucca bedankt.

39. Lucca een restaurant wat ik aanbeveel bij iedereen, eten goed, prijs kwaliteit in balans, bediening altijd vriendelijk. kortom een aanrader.

40. De locatie is mooi, restaurant ook maar het gaat toch om het eten.
    Helaas weinig keuze… het was wel lekker maar we zijn niet enthousiast, helaas.

41. Prima eten en drinken, redelijk goede bediening, sfeer is uitstekend, interieur prachtig, lokatie is top! Toch is dit een gemiddeld restaurant, goed, maar zeker geen toppertje! Belangrijkste kritiek van ons allen (5 personen) was de prijs kwaliteit verhouding en de veel te kleine kaart! Vooral het laatste is zeker een urgent punt van aandacht. Almetal een goed restaurant, maar geen toppertje!

42. Ik ben nu al een aantal keer bij Lucca aan de haven van het mooie stadje Elburg geweest. Buiten het fantastische uitzicht op de oude haven vanaf het terras, is het de bediening die het afmaakt. Iedereen is altijd even vriendelijk en gastvrij. Normaal gesproken eet ik graag 's avonds hier, maar dit keer met de lunch geweest. Ook dat was weer even lekker als tijdens het diner. Heerlijke borrelplank gehad met een bijpassend wijntje. Daarna hebben we nog een lunchpasta gegeten.
    Al met al was het weer een feestje, van begin tot eind, om bij Lucca te zijn.

43. Super gezellig & heerlijk eten!!
    Ga er met liefde naartoe❤️

44. Gisterenavond met mijn vrouw hier gegeten. Lekker druk en gezellig binnen. We hebben vooral een heerlijk plankje met verschillende lekkernijen gehad. Als hoofd had mijn vrouw de zeeduivel. Daarna heerlijke espresso gehad. Super leuke bediening en debkleding ook heel erg een eigen stijl. We komen zeker terug

45. Heerlijk verassingsmenu gegeten. Was weer top zoals altijd! Zeer vriendelijke bediening, met altijd extra aandacht voor de kids! Tot snel!

46. De botterdagen waren net voorbij.
    Misschien dat daarom 2 pizza's verkeerd aan tafel kwamen en 1gerecht vergeten? En toetjes 3 verkeerde geserveerd werden.

De smaak van het eten is prima, maar kreeg helaas niet het WoW effect.

Voor de prijs zou ik nog een salade o.i.d verwachten.

Nu: 4 x verrassingsmenu besteld
    -gebaren kalfsmuis
    - eend
    - 1 persoon tiramisu de andere 3 chocolade taartje
    We zijn hier nu 3 keer geweest.
    Daarvan was de eerste keer ons het best bevallen.

Nog vergeten te zeggen:
    Onze tafelgasten hadden ook een kindermenu van ongeveer 12 euro.
    Dit is absoluut niet de moeite waard.
    Beetje soep. Kleine pizza magarita en een hoop witte slierten met wat rode saus.
    Dit mag eigenlijk niet gebeuren is mijn mening.

47. lilian Buis

Wij hebben vanavond genoten op het terras bij Lucca! Wat een super vriendelijke bediening, gezellig en vlot, gastvrij! Heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht op de haven. Een aanrader!!!

48. Hedley Gertsen

Gezellige ambiance, super eten en goede service!

49. Gerard Top

Met ons personeelsfeest hebben wij met 70 man heerlijk gegeten bij Lucca. De ruimte was ideaal voor zo'n grote groep. Je kon zowel binnen als buiten zitten en de bediening was erg vriendelijk en er was meer dan genoeg. Wanneer iets op was kon je bijbestellen. Kortom aanrader!

50. Heerlijk gegeten bij Lucca met prachtig haven gezicht op leuk terras. Goede kaart met verrassende gerechten, mooi gepresenteerd op bord en uitstekende smaak. Een adres om vaker te komen.

51. A.de kruyff

Top restaurant op prachtige locatie met uitzicht op de haven. Vlotte en leuke bediening.
    Recentelijk hier een bruiloft gehad wat werkelijk top was.
    Leuk terras om lekker te chillen.
    Prima keuken en goede prijs/kwaliteit verhouding.

52. Grotenhuis

Heerlijk geluncht bij Lucca ! Erg leuke zaak in Elburg. Voor de lunch kun je ook halve pizza's bestellen dus eerst maar een pizza pastrami besteld deze was zo lekker dat ik daarna nog een pizza carpaccio heb bestelt . De bediening was ook top . Zeer de moeite waard om hier te lunchen of te dineren.

53. Feest gehouden in bovenzaal. Afspraken mbt bediening genegeerd, afspraken mbt gerechten niet waargemaakt, aandacht erg afhankelijk van drukte in restaurant beneden. Erg slecht gevoel aan over gehouden. Niet voor herhaling vatbaar, ontraad reservering met grote groepen.

54. Waardeloos gegeten.
    Kok was niet aanwezig en wel de klus aannemen voor een groot gezelschap zonder compensatie.
    Ook de kinderen volle pond berekenen.
    Koude smakeloze gerechten.
    Kortom niet voor herhaling vatbaar

55. Hele fijne ontdekking. Goede ontvangst, super lekker eten en heel erg betaalbaar. Allemaal goed!

56. Met drie personen bij Lucca op zaterdag avond gegeten. Vooraf lekker brood met toppings, leuk opgediend en lekker broodje. Als hoofdgerecht alle drie een pasta. Hoeveelheid was op het eerste gezicht niet veel maar uiteindelijk meer dan genoeg! Daarna nog genoten van de tiramisu en een kopje koffie. Gewoon lekker en prima eten. Sfeer/ambiance was fijn, hele mooie locatie en inrichting. Bediening zeer vriendelijk en gastvrij. Komen zeker nog een keer terug!

57. Fiet Koning

Dramatisch!! Uiensoep zonder uien, maaltijdsalade met alleen sla ten bedrage van 17,50 euro. Bijgerechten zoals brood en aardappeltjes moeten worden bijgekocht. Na een vraag van de serveerster of het naar wens was, gezegd dat de maaltijdsalade niet de salade was die we besteld hadden, in deze zaten namelijk veel meer ingrediënten. Ze kwam terug en vertelde dat we wel meer sla konden krijgen, niet gesnapt dus. Later kregen we te horen dat de kok de ingrediënten was vergeten. Bijzonder slecht!

58. Helaas een slechte ervaring in dit restaurant. Het eten is qua smaak niet echt geweldig. De hoeveelheid is ronduit weinig. Bijgerechten moeten gekocht worden. Een stukje brood moet worden bijgekocht. Frustrerend omdat de prijs niet echt laag is. Wil je dus een beetje een verzadigd gevoel hebben dan kost je dat veel geld. Dit is niet wat ik verwacht als ik ga eten. De bediening kent de kaart niet en er ging veel niet goed. Kortom treurig als je moet vaststellen dat je nog gewoon honger hebt als je het restaurant verlaat. Het is wel een leuk pand op een leuke plek en een gezellige inrichting, maar het eten moet echt beter!

59. We gingen hier uiteten met een groep. Ben zelf Italiaans dus wou graag het restaurant uitproberen van hun specialiteiten. Ik had als hoofdgerecht pizza besteld. De bediening was top, drankjes kregen we snel op tafel, desondanks dat het druk was. De pizza was heerlijk, goed gemaakt. Sfeer van het restaurant, de inrichting vonden we allemaal heel mooi en warm. Prijs en kwaliteit niet te klagen, was allemaal perfect.
    Wat ons betreft een aanwinst voor de regio.

60. 2x hier gegeten, beide keren niet bijzonder. Service en bediening vriendelijk, eten simpel (zat weinig bij) en pizza's slecht. Toetje was prima! Beetje jammer van zo'n mooie open keuken waar je als als gast terwijl je aan je tafel zit in kunt kijken, de kok zelf de hele tijd als het rustig is ziet eten achter de warmhoud lampen!

61. We waren een beetje ongerust vanwege een zeer slechte recensie, maar dat was beslist niet nodig. Prima pizza voor een redelijke prijs, vriendelijke bediening een heerlijk toetje. Mooi uitzicht op het haventje.

62. Leuk restaurant. De eerste keer dat we hier waren... Ik houd het kort, eten smakelijk maar wat prijs/kwaliteit betreft erg karig! Nauwelijks bijgerechten bij het hoofdgerecht... hier ook wat van gezegd! Weinig keuze wat hoofdgerechten betreft... dus er mag nog wel gesleuteld worden aan het een en ander!

63. H.van het Goor

Niet ons restaurant helaas. De bediening liet ons in de steek toen wij op het terras zaten. Drie maal om een menukaart moeten vragen. Zelf naar binnen moeten gaan om te vragen of wij nog iets te drinken konden krijgen. Helaas, voor ons een gemiste kans.

64. Vanavond lekker gegeten bij Lucca. Wat een mooi restaurant. De sfeer is top, het eten is heerlijk en de service is goed. Ik kom hier zeker vaker!

65. Mooie tent, leuke sfeer en lekker eten voor een goede prijs, echt een aanrader en een aanwinst!

66. JMTK 240 punten

2 keer hier geweest. De eerste keer voor een broodje tijdens de lunch. We waren de enigen op het terras. Bestelden verse munt thee en een tonic en ieder een broodje. In de muntthee zat 1,5 echt verlept takje munt en het citroentje in mijn tonic leek hergebruikt... We hebben ruim een half uur op ons broodje moeten wachten terwijl we dus de enige op het terras waren. Na 15 minuten kwam iemand ons melden dat het wat langer duurde omdat er iets mis was gegaan met de bestelling. Ondertussen zat het personeel binnen lekker een paar broodjes vol in het zicht te eten, leuk als je zelf zo lang moet wachten. Ook hoorden we de gastvrouw meerdere keren hard door het restaurant roepen of ze ons al nieuw drinken hadden aangeboden en ook of de broodjes al klaar waren e.d. Tot de broodjes werden opgediend door de gastvrouw was er geen nieuw drinken aangeboden maar de gastvrouw zelf vroeg het ook niet... Mijn broodje was niet slecht maar wel wat simpel en mager belegd; ik had nog steeds honger. Het andere broodje was karig. Prima als we zelf zout en peper moeten toevoegen alleen stond het nergens op de tafels.

Een week later ofzo hebben we het nog 1 kans gegeven met een diner daar. Hoe de gewone thee werd opgediend was wel grappig: een schoteltje met suiker, koekje en lepeltje en de kop thee werd ernaast gezet. Op zichzelf helemaal niet erg maar het bleek een voorbode voor de rest van de avond. Mijn voorgerecht was weinig onderscheidend maar smaakte op zich. Het andere voorgerecht was best leuk, alleen wel erg vet, de olie was rijkelijk gebruikt. Bij het hoofdgerecht begon het ge-emmer echter. Na 40(!) minuten wachten maar eens gevraagd waar het bleef. De enige persoon die echt ervaring leek te hebben met horeca sprak ik aan en die ging ineens een versnelling hoger. Of we nog een drankje van het huis wilden. Ik zei dat ik net een nieuwe cola had, m'n vriendin wou wel een thee. Ok, probeerde iets goed te maken, op zich positief. De hoofdgerechten waren er nu ook wel snel. Mijn hoofdgerecht op zich was goed. De garnering wat beperkt en wederom erg vet. De pizza van m'n vriendin, een kaaspizza, had echter geen tomatensaus...Dus het was een soort megakaaskoek. We besloten toen al hier geen toetje te nemen. Bij het afrekenen bleek dat alleen de thee van m'n vriendin van de bon af ging. Ik geloofde het allemaal wel. Er werd ons nog gevraagd of we het naar onze zin hadden gehad en toen heb ik vooral wat gezegd over de wachttijden beide keren. We kregen een excuses maar dat was het dan wel.

Er kunnen dingen fout gaan maar er zijn meerdere kansen geweest om dit goed te maken. Daar is echter niks mee gedaan. Het eten varieert van redelijk tot zeer matig. Dus het is voor ons hier wel afgelopen. Mede omdat een ander Italiaans restaurant in Elburg voor hetzelfde geld veel beter eten en bediening heeft.