Op dit adres zit nu: Lucca

Eetcafé Kade 18 in Elburg

Gratis parkeren aan de haven.

• Suikervrij

1370719369 78
1541193987 78
1652002488 78

1. Vincent

Afgelopen zaterdag hier gegeten samen met mijn vrouw. We werden zeer vriendelijk ontvangen. Van begin tot eind was er aandacht voor mij en mijn vrouw, iets waar ik zeer over te spreken ben. Het eten was heerlijk, de bediening was vriendelijk en snel. De gumbo was absoluut overheerlijk. Kortom, een fantastische ervaring en zeker een aanrader! Ons zie je gauw terug!

2. Wijnbergen

Gisteravond hier gegeten. 3-gangenmenu voor 25 euro was prima. Alle 3 zeer naar wens! Ongedwongen en vriendelijke bediening. Garnalen als hoofdgerecht zijn een aanrader!

3. Totaal geen goede ervaring. Bediening is vriendelijk, ze doen hun best. Ze vroegen netjes of ik het voorafje lekker vond smaken. Alle salades lag er nog (belletje rinkelen?) nee niet echt dus. Jammer dat ik nadat ik gezegd had niet zo van augurken en zuur bij de salade te houden ik bij het hoofdgerecht weer dezelde salade kreeg. Volgens mij luister je dan niet echt naar de klant, vraag er dan ook niet naar.

Witte huiswijn lijkt wel aangelengd met water. Eten is ook slecht. Jammer, slappe smakeloze sliptongetjes. Zelfs de frietjes vond ik niet lekker. Als je van veel zuur in de salade houdt dan zit je goed, overal zit namelijk dezelfde salade bij. Volgende keer eten we elders.

2,1
  4. Zaterdag bij Kade 18 gegeten, voor het eerst sinds deze eigenaar en voor het laatst. Bediening is erg slordig en onervaren, stoep erg vies, geen asbakken waardoor iedereen de peuken op de grond gooit.
    Vijf van ons aten mixed grill en daar was niet doorheen te komen. Toen we daar wat van zeiden meldde de bediening dat het doorgegeven zou worden aan de kok. Ze komt vervolgens terug met de mededeling dat de kok er niets aan kan doen, hij maakt het altijd zo klaar. Hoe onprofessioneel kun je met een klacht omgaan! De overige 3 hadden mosselen, die waren goed, maar daar valt ook niet veel aan te vernielen. De prijs 25 euro is op zich niet veel, maar wel de kwaliteit/prijs verhouding, er was niets culinairs te vinden.

2,8
  5. Deze zondag, 26-05, komen wij "zeer tevreden" van een onverwachts bezoek, bij Kade 18, voldaan thuis. Wat kijken we terug op een heerlijk dineetje.

Onze vraag, of we terecht konden, zo kort op aanvraag, met iemand die een "Gluten-vrij" dieet volgt, was geen probleem, en werden zeer hartelijk ontvangen! Het gevoel dat we zeer gewenst waren, en rondom het dieet, dat er totaal geen problemen waren, bracht de hele avond, en ons, in een zeer tevreden stemming. Een erg geslaagd Family Dineetje... en we kunnen niet wachten snel terug te gaan.

Onze complimenten. En namens de "Coeliakie" gast, het glutenvrij was perfect geregeld, mijn dank is groot.
    Tot snel!

6. Op een drukke zaterdagavond in elburg was er gelukkig bij kade 18 nog plek voor ons gezelschap van 8 volwassenen en 2 kinderen. Maar wat een voltreffer bleek het te zijn! Met het menu van de chef kregen wij zes heerlijke gerechtjes, met oa pangafilettartaar, garnalensoep, eend en angussteak voorgeschoteld, iets te veel vis naar de smaak van sommigen maar dat kun je zo aan de haven wel verwachten. Bij iedere gang kregen we keurig uitleg over wat er op ons bordje lag en de zeer attente bediening had het ook zo geregeld dat de gangen vrij rap op elkaar volgden. Wel zo handig met twee kleine kinderen erbij die rustig van hun friet en frikandel konden eten. De huiswijnen waren ze lekker vol van smaak dat we aan de rest van de wijnkaart niet eens toegekomen zijn. Een erg geslaagd familiediner.

7. Jan 25 punten

Leuk terrasje aan de haven, jammer dat de wind er precies in blies maar daar heeft men geen invloed op natuurlijk. Plaats genomen en wachten op de (erg jonge) bediening. Die nam de eerste bestelling op, een koffie en een thee, dat moest ingegeven worden in zo'n elektronisch kastje wat in mijn beleving op een stukje papier veel sneller had gekund maar goed, dat zal het systeem zijn waar ze mee werken. Tevens gevraagd om de menukaart. De koffie en de thee kwam, kop koffie was Haags bakkie, half vol dus en ik had geen espresso besteld terwijl het daar meer op leek maar dan in een te grote kop, de thee zonder lepeltje, ach, kan gebeuren denk je dan. Dan de menukaart, de prijzen! een broodje in diverse varianten € 8,50 ! Dat is omgerekend in guldens bijna Hfl.20,- Je mag niet meer omrekenen zegt men dan vaak, nou ik doe het wel en voor 20 gulden kon je in de guldentijd de hele bakkerij leeg kopen. De tosti beenham/kaas leek ons voor € 4,50 nog te doen, die dus maar in tweevoud besteld. In de tijd die ze daar voor nodig hadden had een drie gangen menu ook gerealiseerd kunnen worden, zeker 20 minuten gewacht op 2 tosti's die te kort in het tosti-ijzer hadden gezeten of te lang in de keuken hadden staan wachten om weggebracht te worden, ze waren zo goed als koud! In de tijd dat we zaten te wachten werd ons (wel vriendelijk) gevraagd of we nog iets anders wilden drinken, duidelijk dat de bediening daar opdracht voor heeft, zodra de consumptie leeg is nog maar eens vragen, goed voor de omzet natuurlijk maar in dit geval was het hinderlijk omdat het wachten op de tosti te lang duurde. Toen ik wilde afrekenen en de bediening daarom vroeg werd mij verzocht naar binnen te gaan want daar was de kassa! Ik naar binnen maar ondertussen stond het meisje wat ons had geholpen met de geldbuidel al bij onze tafel, weer een missertje dus. Al met al een slecht gevoel aan over gehouden, te duur, erg lange wachttijd, onervaren bediening, kwaliteit van iets simpels als en tosti veel te laag. Jammer want de locatie is prachtig, wij rijden voorbij de volgende keer.

3,9
  8. Heb hier kortgeleden gegeten en het was echt geweldig.
    We hadden al veel gehoord over het restaurant dat het geweldig moest zijn. Nou dat was het!

Leuk personeel, goed eten en een gezellige sfeer.
    Wat ook leuk is is dat je bij elk gerecht nog uitleg krijgt wat er allemaal inzit.

Het was een zeer geslaagde avond en komen gauw weer, zag dat er ook een mogelijkheid is om te high-tea-en!
    En dat ga ik zeker een keer doen met m'n collega's.

Heel veel succes gewenst aan het personeel en ga zo door jullie zijn een toptent!!

9. We hebben buiten gegeten. Bediening erg jong en onervaren. Hoofdgerechten prima, maar aan de prijzige kant, gezien wat je krijgt. Buiten de kaart om was er een gerecht met asperges. 5 asperges, beenham (niet vers!) en een aardappeltaartje voor 27,50!!. Dit was het echt niet waard. Belachelijk gewoon. Wij wonen in nunspeet, maar gaan hier echt niet weer heen.

2,7
  10. Zeer goed gegeten in dit mooie restaurant. Leuke vriendelijke bediening. Waren een dagje in het dorpje Elburg. Maar komen zeker nog een keer in dit restaurant als we in de buurt zijn.

11. Vanavond gegeten, was super!!!
    Voorgerecht hadden we een proeverij de Kade genomen,oa gerookte zalm op toastjes, makreel en een heerlijke mini wrapjes van Pastrami&zongedroogde tomaatcreme, Erg lekker!! Hoofdgerecht was Entrecote, had wat rauwer gemogen maar was verder erg lekker en de Crostini was bijzonder lekker, fijn eens een gerecht zonder patat!

Nagerecht was soesjes...Mmmmmm erg lekker:-P
    Tevens op advies van t personeel een goddelijke rode wijn(2 flessen was €50.. Op zich wel duur maar de rest van fles nr 2 mee naar huis genomen)

En...het personeel...Waanzinnig goed!!!! Zo voel je je echt op je gemak en kennis vd gerechten en erg vriendelijk en service gericht. Top :-)

kortom: niet goedkoop maar wel erg Lekker gegeten en top personeel:-)

Wij komen zeker terug!!!

Groetjes Marjolein&Simon Ruitenbeek

12. Martin

13. Heerlijk gegeten bij Kade 18.
    Wij namen het 5 gangen verrassingsmenu, eten was smaakvol en zag er mooi en verzorgd uit.
    Nieuwe rode huiswijn, veel beter dan de vorige.
    De bediening is erg aardig maar laat hier en daar wat steekjes vallen.

14. Lekker gegeten in gezellige ambiance op de avond dat Sinterklaas in Elburg aankwam. Vond 4 € voor bockbiertje duur maar daarentegen 3,25 € voor een glas wijn weer erg redelijk, al had de (droge witte) wijn wel wat meer karakter mogen hebben... Het eten was lekker, met name de fazant (hoofdgerecht) en de tarte tatin (dessert). Bij de wildzwijnham ontbrak naar mijn gevoel 'iets'. Als ik in Elburg ben, kom ik zeker weer eens een hapje eten bij jullie.

15. Heerlijk gegeten en erg vriendelijk personeel. Een aanrader!

16. Voor het eerst bij Kade 18 geweest. Reserveren ging uitstekend via internet met bevestiging per sms en reminder op dag zelf. Echter, aangegeven in reservering dat er één van ons vegetarier (flexetarier) is. Hier was geen rekening mee gehouden, de soepen in de voorgerechten zouden vegetarisch zijn, jammer dat ik geen zin had in soep. Toch maar carpaccio vooraf, en tafelgenoot Kadeham. Was wel lekker, goed op temperatuur, rode huiswijn was oke. Jammer dat flesje water niet uitgeschonken werd. Hoofdgerecht: maisblini's zouden vegetarisch zijn, klonk aantrekkelijk op een bedje van parelkorrels (soort rijst). Echter, bij aflevering kreeg ik alleen de maisblini's, 4 torentjes met wat grove geroosterde groenten. De rijst was toch niet helemaal vegetarisch en hadden ze zonder overleg weggelaten en vervangen door iets meer groente. Al met al zag het er karig uit, dus gevraagd of er nog garnering (gebakken aardappeltjes/salade) zou komen. Niet dus, dus bijbesteld. Toen ik m'n bord leeg had en volgens verwachting inderdaad nog trek had, arriveerde de patat in een bordje (standaard patatjes, net iets te kort in het vet gelegen, jammer) en een bordje met saaie salade, met te weinig dressing. Zouden ze nu naar een goede standaard links uitgeserveerd hebben, het water netjes uitgeschonken hebben (en trouwens niet de fles weggehaald hebben toen er nog een half glas inzat), etc., dan zou er inderdaad naar mijn mening geen bijgerechten hoeven, en zou ik het nouveau quisine noemen (weinig voor veel geld). Nu werden we aangesproken en geserveerd als in een brasserie/eetcafe, dan verwacht ik wel bijgerechten. De bediening was wel vriendelijk, daar niet van, maar sloeg verkeerd aan op de kassa. Driegangen zou 29,50 kosten, had ze niet gedaan, dus 11 euro te veel, later teruggehaald. Het bordje laffe salade werd aangeslagen als bordje patat, zodat er twee bordjes patat op de bon stonden voor € 10 euro!! Nog niet zo vaak zoveel betaald voor zulke slechte patat en salade. Dat was zeker jammer, want niet voor herhaling vatbaar, terwijl het nagerecht wel origineel en erg lekker was (walnoten kokos taart met sinasappelijs). Het verdient aanbeveling om je bon goed te controleren en goed te overleggen over wat je wilt eten.

5,9
  17. Heerlijk gegeten!

Prijs / kwaliteit echt top.

Hopelijk weten ze dit in toekomst vast te houden.

Volgende keer ga ik voor een 5 gangen verrassingsmenu.

18. Vrijdag had ik een diner voor twee in Kade 18. Dit restaurant vond ik door een goede referentie op deze website.

Wij hebben een driegangenmenu genomen en konden prima een beeld geven van onze wensen. De drie gangen waren alle drie zeer goed, en het toetje zelfs uitstekend.

Het restaurant ziet er sfeervol uit en de locatie is mooi. Het personeel was ook erg goed.

Een aanrader!

19. Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten op het terras bij restaurant Kade 18. Het restaurant heeft een fantastische ligging met uitzicht op de haven. Eerst een witte wijn op de de loungeseats, prima begin. De keuze gemaakt voor een 5 gangen menu "verrassing van de kok". Dat was uitstekend. Heel gevarieerd, prachtig opgemaakt en zeer vriendelijke bediening. Zo werd er geen punt van gemaakt als wij wilden veranderen van tafel en bij elke gang kregen we korte uitleg. Aanrader voor een hele fijne avond.

20. Gisteren heerlijk met 8 personen gedineerd. Eten werd gelijktijdig geserveerd en smaakte voltreffelijk! Ook de hoeveelheid was ruim voldoende dus we gingen met volle buiken en een tevreden gevoel naar huis! Sfeervolle aankleding, correcte en vriendelijke bediening! Prijs-/kwaliteitverhouding meer dan goed! Wij raden het iedereen aan die in Elburg ergens wil eten!

21. Erg onvriendelijke gastheer.

Moet reserveren, je voelt je niet welkom.

Ga er nooit meer naar binnen.

22. Vrijdag 27 mei bij Kade 18 geweest nav de recensies op deze site.

In een woord verrukkelijk!

Lang geleden dat we zo goed aten in een restaurant. Een echte aanrader.

Het plaatje klopt er helemaal.

23. Enige weken geleden hier gegeten en dit is erg goed bevallen.

Gerechten waren allen van goede kwaliteit en kwantiteit.

Daarbij ook lekkere gerechten op de kaart die je ergens anders in Elburg en omstreken niet tegenkomt. Aanwinst voor Elburg, komen hier zeker terug.

24. Geweldig voorgerecht van zalm met komkommer. En een geweldig nagerecht crème brulee en als hoofd lamsvlees. Enige aanmerking is een klein beetje verstand van whiskey. Maar wel goede keuzes.

25. Heerlijk gegeten. Binnen het 3-gangenkeuzemenu (a 27,50 euro) is er een gevarieerde keuze. Smaak, presentatie en bediening:alles klopt voor wat betreft het eten.

Klein minpuntje: De huiswijnen stonden niet vermeld op de wijnkaart (noch op de gewone kaart). Waardoor je de indruk kreeg dat alleen de duurdere wijnen van de wijnkaart besteld konden worden. Wij vonden overigens de rode huiswijn ook niet echt een aanrader. Maar we komen zeker terug hier!

26. Hier in januari gegeten na een aantal positieve reacties over dit restaurant. Die reacties klopten allemaal! Heerlijk gegeten, verrassingsmenu gekozen en dat was super, zeer vriendelijke bediening. Een restaurant dat zeker is aan te raden!

27. Heb hier bij toeval begin december gegeten.

Het eten was echt heerlijk, heb me laten verrassen wat altijd wel gewaagd is. Maar de chefkok heeft het echt met passie en liefde bereid, heerlijk!

Verder de bediening super goed. Extra dingen vertellen buiten de kaart om en huisaperitief aanbieden e.d. Echt een super aanwinst voor Elburg. Kom hier zeker snel weer en een echte aanrader!

Ook qua prijs goed te doen!

Super restaurant!