Da Pietro in Elburg

• do 16:00 - 22:00
  • vr 16:00 - 22:00
  • za 16:00 - 22:00
  • zo 12:00 - 22:00

In 1980 stapte ik op het vliegtuig richting Nederland. Een weekendtas behelsde al mijn aardse bezittingen. Aangekomen in Zwolle ging ik aan het werk bij de Italiaanse ijssalon Talamini, daar leerde ik mijn vrouw kennen. Voor de liefde bleef ik in Nederland. Van de ijssalon vertrok ik naar de pizzeria. Daar heb ik veel ervaring opgedaan en ontstond het verlangen een eigen restaurant te beginnen. Mijn droom werd ook de droom van mijn vrouw. In 1990 kreeg ik de kans een klein pand te huren in Elburg waar ik een afhaalpizzeria begon, maar ik wilde koken, koken en nog eens koken. In 1994 kwam onze kans om een restaurant te beginnen op een andere locatie in Elburg. Dit is onze huidige locatie. Hier begonnen we een pizzeria, met een pizzaoven in de zaak en mandflesjes aan de muur. Van hieruit groeiden we door naar een exclusief Italiaans restaurant. Mijn vrouw aan de voorkant in de functie van gastvrouw met aan haar rechterhand Gerritjan van Klompenburg (een gastheer pur sang) en ik in de keuken om heerlijk te koken voor onze gasten. Italiaans in een eigen stijl. Ik kook op mijn gevoel en om dat gevoel vast te houden reizen we ieder jaar door Italië. Overal kijken en proeven, maar vooral het proeven van sfeer, kleuren en geuren. Dat nemen we dan graag weer mee naar huis, zodat wij het ook onze gasten kunnen laten proeven.
We bieden een drie gangen menu aan voor een vaste prijs of een vier gangen verrassings menu van de chef. Daarnaast prijken er op onze kaart diverse pizza’s en pasta’s. Drie maal per jaar wijzigen wij onze kaart om altijd de uitdaging te houden en te blijven verrassen.
Bij de menu’s serveren wij eventueel bijpassende wijnen. Onze wijnkaart is uitgebreid en bied wijnen uit alle regio’s van Italië.
Op zondag serveren wij een Italiaanse Brunch van 12.00 tot 15.00. Gezellig aanschuiven met je vrienden, genieten van een keur aan lekkernijen en een goed glas wijn, dat is la Dolce vita!

Diëten Glutenvrij, lactosevrij, suikervrij en vegetarisch
Bekijk onze menukaarten
Foto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in ElburgFoto van Da Pietro in Elburg

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
In het centrum
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang
Ambiance
Kindvriendelijk, romantisch, gezellig, huiselijk en luxe
Voorzieningen
Afhalen, terras, honden toegestaan en Wi-Fi
Kinderen
Vermaak en kinderstoel aanwezig