Da Pietro in Elburg

Een stukje geschiedenis.

Gratis, op loopafstand

10 minuten loopafstand

Bezorgrestaurants in de buurt van Da Pietro

In 1980 stapte ik op het vliegtuig richting Nederland. Een weekendtas behelsde al mijn aardse bezittingen. Aangekomen in Zwolle ging ik aan het werk bij de Italiaanse ijssalon Talamini, daar leerde ik mijn vrouw kennen. Voor de liefde bleef ik in Nederland. Van de ijssalon vertrok ik naar de pizzeria. Daar heb ik veel ervaring opgedaan en ontstond het verlangen een eigen restaurant te beginnen. Mijn droom werd ook de droom van mijn vrouw. In 1990 kreeg ik de kans een klein pand te huren in Elburg waar ik een afhaalpizzeria begon, maar ik wilde koken, koken en nog eens koken. In 1994 kwam onze kans om een restaurant te beginnen op een andere locatie in Elburg. Dit is onze huidige locatie. Hier begonnen we een pizzeria, met een pizzaoven in de zaak en mandflesjes aan de muur. Van hieruit groeiden we door naar een exclusief Italiaans restaurant. Mijn vrouw aan de voorkant in de functie van gastvrouw met aan haar rechterhand Gerritjan van Klompenburg (een gastheer pur sang) en ik in de keuken om heerlijk te koken voor onze gasten. Italiaans in een eigen stijl. Ik kook op mijn gevoel en om dat gevoel vast te houden reizen we ieder jaar door Italië. Overal kijken en proeven, maar vooral het proeven van sfeer, kleuren en geuren. Dat nemen we dan graag weer mee naar huis, zodat wij het ook onze gasten kunnen laten proeven.
We bieden een drie gangen menu aan voor een vaste prijs of een vier gangen verrassings menu van de chef. Daarnaast prijken er op onze kaart diverse pizza’s en pasta’s. Drie maal per jaar wijzigen wij onze kaart om altijd de uitdaging te houden en te blijven verrassen.
Bij de menu’s serveren wij eventueel bijpassende wijnen. Onze wijnkaart is uitgebreid en bied wijnen uit alle regio’s van Italië.
Op zondag serveren wij een Italiaanse Brunch van 12.00 tot 15.00. Gezellig aanschuiven met je vrienden, genieten van een keur aan lekkernijen en een goed glas wijn, dat is la Dolce vita!

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1190071734 70
1196764115 70
1203456495 85
1323919346 71
1410920293 87

1. Smaakvolle gerechten; een sfeervolle gelegenheid; met een klein team dat laat merken dat je écht welkom bent. Hier krijg je waar voor je geld. Wij gaan hier zeker vaker eten.

2. Zoals vanouds, was weer super leuk, gezellig en goed. We komen zeker weer terug. Was toppie!

3. Steven Pleiter

Mixed feelings

Diner met z'n 2-en. Voortreffelijk (en dat is zacht uitgedrukt) begin, kabeljauw balsamico ei etc. en spaghetti carbonara. De 'secundi': Langzaam gegaard wildzwijnnek met zwarte kool: fantastisch qua smaak maar de portie was buitenproportioneel groot (als je vier gangen + koffie gepland hebt)
    Mijn moeder leerde mij om mijn bord leeg te eten. Dat bleek hier een fout advies. De overmatige portie beviel niet goed.
    Ik vertrok met een onvoldaan gevoel, ondanks de fantastische gerechten.

4. Weer heerlijk gegeten! 4 gangen verrassingmenu.
    Vooral langzaam gegaard eend was fantastisch. Zo mals.
    Genoten zoals altijd.

5. Vanavond heerlijk gegeten met onze drie kids.
    Er heerst een sfeer van altijd aanwezige gezelligheid. De fles wijn werd uitstekend geadviseerd door gerritjan, wat een gastheer! 👍☺️
    De speelhoek voor de kids blijft fantastisch. Keukenbrigade: de smaak was voortreffelijk. Wij komen zeker weer terug.

6. We vonden de koude avocado-broccolisoep als voorgerecht lekker, mooi en origineel. De garnalen waren meer dan prima, het vegetarische gerecht had wel iets pittiger gemogen. De juffrouw in de bediening op het terras was heel lief en plezierig.

7. Het eten was heerlijk, goede bediening, maar de wachttijden tussen de gerechten waren ontzettend lang. Wij hadden gereserveerd om 18.30 uur en kregen het hoofdgerecht om 21.30 uur. Erg laat.

8. Hier onze bevindingen😊 Zoals altijd: de sfeer is gezellig, huiselijk, warm, je voelt je er welkom, thuis. Het buffet was erg lekker. Mooie hapjes (zalm vond onze groep iets aan de zoute kant, maar dat is kwestie van smaak). Waarom dan een 8 voor het eten? Wij vonden het jammer dat er geen zoete afsluiter in de prijs was inbegrepen.

Al met al genoten, maar een lekkere zoete afsluiter, al stond er maar 1 op het buffet, dan zou dat net het kersje op de slagroom zijn. Bedankt voor deze mooie culinaire middag Da pietro en team.

9. Weer geweldig om er te zijn. Dit keer met familie, in totaal 12 personen. Alles klopt!!! Ga zo door. Wij gaan 11 oktober de brunch proberen.

10. JMTK

11. JMTK 230 punten

Erg lekker en goed gevarieerd eten met een kaart die met enige regelmaat wisselt. Op de kaart staan ook wat creatievere gerechten wat ons altijd erg aanspreekt. Bereiding is altijd in orde, evenals de smaak. De bediening is top en vlot. Mooi ingericht restaurant, al kan het als het vol is een beetje aan de drukke kant zijn. Prijs is wat ons betreft perfect gezien de kwaliteit van het eten. Je kunt hier overigens ook prima terecht voor een goede pizza of lekkere pasta zonder dat je direct 3gangen doet.

13. Heerlijk gebruncht op zondagmiddag, allemaal top hapjes! Goede sfeer en zeer vriendelijke bediening met volle aandacht! We komen zeker weer terug.

14. Vrijdagavond met een vriendengroep van 12 personen uit Dronten bij Da Pietro gegeten, wij lieten ons verrassen door de chef en dat was geweldig.

De service was ook geweldig, één persoon moest gebruik maken van een aangepast menu om gezondheidsredenen en kon dat al een paar dagen eerder overleggen en kon daardoor ook meegenieten van het gebodene.

Het team van Da Pietro zorgde er met de vele verassingen voor dat wij als vriendengroep, actief in de sport, een geweldige periode van 25 jaar samen iets organiseren op een prachtige manier hebben afgesloten.

15. Hugo

16. Top restaurant. Het eten is elke keer weer heerlijk! En zeer vriendelijk personeel.

17. Herre Zonderland

Heerlijk gegeten bij Da Pietro gisteravond, een echte aanrader! Komen er zeker weer eens terug als we in de buurt zijn.

18. Anton en Jeanet

Lekker eten kun je op meer plaatsen, maar hier beleef je ook de liefde en de passie.

19. Kim 131 punten

Top restaurant! Vriendelijke bediening, heerlijk eten en een gemoedelijke sfeer.

20. Top avond gehad in dit sfeervolle Italiaanse restaurant. Hartelijke ontvangst, heerlijk eten van de chef die uit Napels komt. Menu van de chef (4 gangen) is een echte aanrader. In de race om Italiaans restaurant van het jaar te worden van het blad Italië Magazine. Mijn stem hebben ze!

21. Een gezellig en erg druk restaurant. Het voorgerecht vond ik niet heel bijzonder, het hoofdgerecht heb ik voor het eerst niet helemaal opgegeten omdat het gewoon nergens naar smaakte( pasta in olijfolie met een stuk zalm er boven op gelegd,erg smaakloos) alleen het nagerecht was zalig!! Maar alleen daar voor kom ik zeker niet terug.

22. Een druk zaakje, absoluut. Elburg was uitgestorven, bepaalde restaurantjes hadden nauwelijks tafels en dan kom je binnen bij DaPietro. Maar goed dat we gereseveerd hadden.
    In een paar punten beschrijf ik onze ervaringen.
    - Uitstekend eten, maar het gaf ons niet het gevoel bij een italiaan te zijn.
    - Bediening is zo zo. Niet de gezelligste dames, een beetje koel. Hier mag aan gewerkt worden.
    - We moesten lang wachten tussen de gerechten, liep niet soepel. Een Gnocchi gerecht kwam een kwartier later dan de andere drie voorgerechten en bovendien waren de stukjes vlees in de ragout nog bevroren.
    - Gereserveerd onder mijn naam (italiaans) echter een bezoekje aan tafel van de italiaanse eigenaar/kok kon er niet vanaf. Ook geen verontschuldiging na de klacht van de Gnocchi.
    Prima eten alleen kan er niet voor zorgen dat we hier snel weer komen.
    Neen, we stonden niet te juichen. Ik denk met iets minder drukte dat het veel beter loopt.

23. Wij hebben vorige week gegeten bij Da Pietro. Hoewel het erg druk was waren de tussentijden van de gerechten zeer goed. Vriendelijke bediening en het eten was zeer goed voor de prijs die je er voor betaald. Zeer groot pluspuntje en erg leuk is dat de kok zelf een aantal gerechten uitserveerde. Dit restaurant is echt een aanrader

24. Lekker eten, goede bediening lekker snel. En het restaurant straalt luxe, rust en kwaliteit uit

25. Een leuk en gezellig restaurant, eens wat anders dan een gewone pizzeria. Wij vonden de amuse erg lekker. Ook de koffie met daarbij een glaasje chocoladelikeur en slagroom was heerlijk. Samen gegeten voor 39 Euro totaal, alleen een hoofdgerecht + drankje + koffie toe. Toch niet echt duur! Gezellige sfeer, het was er druk maar we hebben niet lang hoeven wachten op ons eten. We gaan vast nog een keer terug!

26. Fantastische avond beleefd in dit restaurant. Het was alsof ik bij de familie in Italië was beland. De ontvangst, de sfeer van het restaurant en dan...het eten. Zonder probleem werd voor mij de spaghetti carbonara als voorgerecht bereid, ook al stond het niet op de kaart. Mijn partner nam de penne con prosciutto di parma. Heerlijk was het allemaal en zeker voor herhaling vatbaar!! a prossima volta!

27. Wat een gezellige en smaakvolle avond had moeten worden...liep uit op een fiasco!

Het restaurant zag er goed en sfeervol uit... maar toen het eten....

De amuse was volgezogen met olie, voorgerecht was redelijk goed van smaak en zag er leuk uit. Maar helaas weer te veel olie! Toen begonnen we met het hoofdgerecht, hoopvol. Maar wat een dikke tegenvaller werd dit. We hadden vis (mul) besteld met tomatensaus, helaas geen tomatensaus maar een waterige tomaat op de vis. Het gerecht dreef helaas in een half bord olijfolie . De vis was zeer waterig van smaak, wellicht direct uit de diepvries.

We hebben de klacht besproken met de eigenaresse want wij waren op zoek naar de tomatensaus zoals aangegeven en besteld was. Na overleg met de kok werd de klacht afgewimpeld. Ze vertelde dat de kok zelf wat had bedacht! Wij werden totaal niet serieus genomen.
    Voor ons dus ook echt nooit meer een bezoek aan Del Pedro na deze avond.
    Tenslotte de koffie was heerlijk, maar deze hebben we dus duur betaald. Jammer van de avond die zo leuk begon.

28. E. Broekhuizen

29. Lekker italiaans restaurant in het hart van Elburg. De pizza's en desserts zijn top hier. Gezellig aangekleed en de bediening is altijd goed. Een van de betere restaurants in Elburg en omgeving.

30. Afgelopen lente een etentje gehad met wat vrienden, ontzettend genoten van het voedsel en de sfeer. De bediening was uitstekend. Mijn beste restaurant ervaring tot nu toe (en dat zijn er best veel).

31. Werkelijk heerlijk gegeten! We hadden allen een pizza besteld die, in tegenstelling tot vele andere Italiaanse restaurants, enkel uit verse ingredienten bestond. Goed van smaak, niet te zout of te vet en de bodem was knapperig en niet taai (zoals je soms wel eens meemaakt). Snelle service (maar het was niet druk), vriendelijke bediening en een hele redelijke prijs. Kortom; tot de volgende keer!

32. Erg leuk en knus restaurant. Alles ziet er goed uit. Terras, restaurant, binnentuin en toilet! De medewerkers zijn vriendelijk.

Goed vertoeven ook met kinderen. Heerlijke mooie gerechten. Jammer dat we niet in de buurt wonen...

33. Gisteren met een groep wezen eten, ik had gereserveerd voor half acht, maar onze tafel was gewoon bezet. Alle tafels overigens en er werd mij meegedeeld dat we maar even moesten wachten.... Dat wachten duurde uiteindelijk tot bijna acht uur, dus ik was daar eerlijk gezegd niet echt over te spreken. Notabene gereserveerd en dan toch een half uur moeten wachten!
    Maar goed, het zag er erg gezellig en sfeervol uit en 't straalt echt een leuke Italiaanse sfeer uit, maar helaas is het eten ronduit slecht. Het ziet er voor het oog best mooi uit allemaal, maar mijn voorgerecht dreef in de olijfolie en was lauw ipv warm en ook het hoofdgerecht viel mij erg tegen. Niet alleen ik heb dat zo ervaren, maar ook veel anderen van mijn groep vonden het er lekkerder uitzien dan dat het smaakte...
    Al met al dus geen succes en mij zie je daar niet meer, ik heb wel eens beter Italiaans gegeten!

34. Klein 27 punten

Diverse keren met vrienden en eigen gezin (drie kleine kinderen) gegeten. De bediening is erg vakkundig en zeer behulpzaam. Ook richting de kinderen wordt er leuk gereageerd, zonder dat er opeens allerlei zoete praatjes uitgekraamd worden...

En natuurlijk: het eten is heerlijk. Let op, als je niet van veel olijfolie houdt, moet je even opletten bij de gerechten.

35. rob van deventer

36. Ga hier 2 a 3 keer per jaar eten met de kinderen. Door de informele sfeer voel je je met kinderen ook prima op je gemak. De binnentuin is onze vaste plek, je waant je op vakantie. Ook nu (oktober) met de overkapping en heaters, nog prima.

Zeer vriendelijke bediening. Het voorgerecht van de chef is een aanrader (stuk of 7 kleine gerechtjes). Hoofdgerecht echt Italiaans. Voor de kinderen kleine portie spagetti etc. Vriendelijk geprijsd!

37. Jan en Cock

38. Charlotte

Wat een ontzettend mooi restaurant, het zag er tot in de puntjes uitstekend uit.
    Vooral de achterzijde waar wij hebben gegeten zag er echt mooi uit.

Het eten daarentegen was echt vreselijk!
    We waren met een vrij grote groep en hadden allemaal verschillende voorgerechten.
    Alles dreef gewoon letterlijk in de olijfolie! Zelfs de carpaccio was een papje geworden.
    Dat vonden we wel erg jammer want als je zo'n mooi restaurant hebt word er natuurlijk wel wat van je verwacht!
    De bediening was wel erg gastvriendelijk!

Onze hoofdgerechten bestonden uit pasta en pizza.
    Aan de pasta zat erg weinig smaak, en weer waren 3 flessen olijfolie gebruikt.
    De pizza's idem.

39. Bert 11 punten

Het restaurant was vol en gezellig. Het eten daarentegen werd als minder goed ervaren. Lange wachttijd....50 min voordat voorgerecht op gediend werd. Bediening was vriendelijk. Maakt de schoonheidsfoutjes weer goed. Vergeten bestellingen, drankjes en deel van voorgerecht. Mijn idee. Opzet is goed, kan alleen de capaciteit niet aan waardoor het resultaat van het eten achter uit gaat. Nagerecht was uitstekend.

40. Suus 140 punten

Wij eten hier met regelmaat met ons gezin (7 en 11 jaar). Ook voor de kinderen is het erg prettig vertoeven met een aparte speelruimte waar niemand "last" van ze hebben. Vooral de (overdekte) tuin is erg sfeervol. Bediening altijd aardig. Dit is top italiaans eten wat met heel veel liefde bereid wordt! En dat voor een normale prijs!

41. Gerben de Ruiter

Genieten met een grote G ! Echt een aanrader.

42. 30 augustus 2008
    met vier personen voortreffelijk en gezellig gegeten.stoppen nog steeds veel liefde in hun restaurant.dat voel je.ee3n puntje,een iets eenvoudiger grappa voor een normale prijs.

43. Kwalitatief goed en exclusief eten, echter naar onze mening te kleine hoeveelheden voor te veel geld. Bediening in orde maar moesten soms wel wat lang wachten op de gerechten.

44. Het is daar geweldig eten en ingericht. Altijd goed om daar te eten. Soms wat te exclusief aan het worden.

45. Het eten was erg goed, we moesten alleen erg lang wachten op het eten. We hebben 45 gewacht op het voorgerecht door een probleem in de keuken. Dit kwamen ze pas na 40 minuten melden. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat ook weer 30 minuten. Voor de rest was het gezellig en erg lekker.

46. In een woord geweldig. Goed eten, goede prijs-kwaliteit verhouding en sommige gerechten op authentieke wijze bereid. Hier komen we zeker terug!!