Wynwood in Eindhoven

Op Strijp-S zijn diverse parkeerterreinen die via slagbomen toegankelijk zijn. Parkeerkosten maximaal 7 euro per dag, 7 dagen per week. Kort parkeren op straat: € 1,40 per uur (van 9.00 tot 21.00 uur), 7 dagen per week.

Station Eindhoven-Beukenlaan grenst aan Strijp-S. Vanaf Eindhoven Centraal Station is de looptijd naar Strijp-S circa 15 minuten.
    Lijn 13, 18, 401 en 402 hebben een halte op Strijp-S.

di lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 21:30

1452004702 79
1472291950 58
1500381985 75
1501942542 75

1. Geweldig de blik in de keuken! Heerlijke dynamiek tussen de chefs! Lekker gegeten! Top bediening!

2. Het restaurant is alweer anderhalf jaar geopend. De planning van chef Wouter van Laarhoven was om een kwaliteits-slagje te maken, wat met een sterk verloop in de brigades een hele uitdaging is.
    We werden begeleid naar “ons” tafeltje met uitzicht op de open keuken. Als aperitief een Sloveense Šipon/Furmint 2015 van het huis Dveri Pax, een originele keuze die goed beviel. Ernaast een trio hapjes. Krokante taco met bereidingen van mais, heel puur. Een cakeje subtiel gekruid met vadouvan met erop plakje rettich, goede textuur. En een reageerbuis met een shot van abrikozen drinkyoghurt waarin een subtiel pepertje.

De eerste begeleider werd door Fabian Inderfurth keurig toegelicht. Portugees rood, Dom Diogo gemaakt van Padeiro 2014, van het huis Quinta da Raza. Een hele lichte wijn met sappig fruit en op de tong een klein prikje. Uit de keuken een drieluik van hert. Op koolrabi een klein pakketje van koolrabi gevuld met tartaar van hert afgewerkt met structuren van rode kool en een anijscress, heerlijk.
    In een zwart schaaltje een hele strakke presentatie. Als basis tartaar van hert op smaak gebracht met truffel, erop een schijf koolrabi en rodekoolstructuren. Een bombe van gelei gevuld met mousse en stukjes gekookt, een ijspastille en vormpje van gelei. Een hele mooie smakencombinatie waarnaast de wijn lekkerder werd, keurig.
    De derde bereiding was in een papiertje ingepakt, zoals bij de slager, drie plakjes “dry aged” en licht gepekelde hertenham. Dit was lekker, maar verstoorde in mijn beleving de balans van de gang. (9)

Over naar wit met een Auxerrois van Alfred Meyer uit de Alsace die aan tafel werd overgeschonken in karaf. Vol en rijk met tonen van perzik en een vleugje hout. Uit de keuken op de huid krokant gebakken koningsbaars op een bedje van Elzasser zuurkool met structuren van sjalot. Schuim, saus en gekookt. Een bekende smakencombinatie die past bij het seizoen. De vis was ietsje te ver maar mooi op smaak, de zuurkool maakte hem weer sappig. De wijn sloot naadloos aan. (9.3)

Terug naar rood, een hele speciale uit India die in het land zelf niet mag worden gedronken. De Dindori Reserve gemaakt van Shiraz 2014 van het huis Nashik. De kleur was transparanter dan verwacht, in de mond hoog in zijn zuren met een sappige afdronk. Uit de keuken een tweetrapsgerecht. Onder een stolp een amuse die op een bedje van stro lag wat was aangestoken. De stolp werd aan tafel weggenomen wat een aangename geur verspreide. De amuse was een schijfje brood met een pastille van Kemperhoen, lekker.
    In het schaaltje Kemperhoenfilet van de dij met ernaast een crème van cashewnoot aangezuurd met citroen en een quenelle aubergine puree. Een goede smakencombinatie die door de speciale wijn keurig werd aangevuld. (8,8)

Terug naar wit met een Spaanse Edetana 2015 gemaakt van Grenache Blanc en Viognier met in het aroma tonen van bloemen en mineraliteit, erg lekker. Op het bord krokant gebakken Zeehaan (poon) filet met erop een quenelle Eindhovense Anna kaviaar, ernaast cantharellen en stuken bosui, aan tafel afgewerkt met een citrus beurre blanc. Lekker puur in klassieke stijl. (9.1)

De dessertwijn was een Moscatel Micaela gemaakt in PX sherry stijl met meer zuren. Uit de keuken een mooie presentatie, hierin een vorm van een gloeilamp die gemaakt was van melkchocolade mousse. Erop een krans van karamel en amandel en ernaast een quenelle ijs van hazelnoot en een van room met ernaast frisse parels. Goede smaken en textuur waarnaast de Moscatel naadloos aansloot. (9)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. Fabian Inderfurth presenteerde zijn originele selectie wijnen op een keurige wijze. Malou Monica Hagenaars presenteerde uitgebreid de gerechten en zorgde samen met Fabian voor een gezellige sfeer, complimenten.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed.

Samengevat kunnen we stellen dat er in de totaalbeleving vooruitgang is geboekt. Er gebeurt meer aan tafel, meer amuses en soms meer bordjes per gang. De smaakbeleving is constant. Wynwood blijft een hippe allemansvriend waar het goed toeven is.

3. Bij binnenkomst waren onze tafelgenoten er nog niet, dus konden we aan tafel wachten met een glas water. Bij aankomst tafelgenoten werd er een aperitief aangeboden, maar omdat er een iemand geen alcohol verdraagt werd voor de overige drie dit vergeten, dan maar gelijk aan het wijnarrangement. Laten we zeggen dat de sommelier een verrassende keuze heeft, alleen de desertwijn klopte bij het nagerecht, de andere wijnen waren op kleur gekozen, niet om smaak. Bij het presenteren van het menu werd ernaar allergieën geïnformeerd. Bij het aangeven dat er een voedselallergie bestond vroeg de bedienende dame of het wel goed was als het ingrediënt aanwezig mocht zijn als je dat niet zou proeven, dit is echte grove onkunde!!

Het eten bestond uit kleine porties met moeilijke slecht combineerbare smaken. Na het hoofdgerecht ging de stereo op tien, meerdere malen moeten vragen om het zachter te zetten, omdat we elkaar niet meer verstonden! Wijn arrangement kon per glas, maar een extra glas liet soms een half uur op zich wachten, de sommelier moet dit inschenken. De bestelde calvados heb ik nooit gekregen.
    Ronduit irritant zijn de oortjes waarmee al het personeel rondloopt, zo kunnen ze zich niet op de tafel concentreren en zijn ze gauw afgeleid. Jammer van het geheel want het kost ook een stevige prijs om hier te eten, kritiek stond men niet voor open.

4. Leon Witte

5. Lekker gegeten, maar bij het krijgen van de rekening blijkt dat het vijf gangen-diner à €.9,00 per gang, ineens €50,00 bedraagt. Bij navraag kan de gastheer niet uitleggen waarom het ineens €5,00 per persoon duurder is. De rekening werd wel aangepast.

6. Wynwood is alweer een half jaar geopend en de twee brigades zijn inmiddels volledig ingewerkt. De hoogste tijd voor een tweede bezoek. Het diner loopt storm met ruim 100 personen per avond, de lunch is rustiger. Deze middag waren er ongeveer 40 gasten, wat in zo' n ruimte niet echte opvalt.

Een keurige ontvangst door Fabian Inderfurth (sommelier) die we inmiddels al weer ruim zeven jaar volgen. We krijgen een prima plaatsje aan het raam, weliswaar niet met uitzicht naar buiten maar met uitzicht op de keuken waar een flink team druk aan het werk is.

Als aperitief een Oostenrijkse Grüner Veltliner 2014 van het huis Gobelsburg die erg goed bevalt. Ernaast het blikje met Wynwood knabbels. De pinda is niet bepaald het beste vriendje van de wijn, maar goed.

De amuse kwam in een zwart schaaltje, gelei en crème van eekhoorntjesbrood afgewerkt met een toefje crème van gefermenteerde knoflook, mooi hoog op smaak en erg lekker.

De eerste begeleider werd door Fabian uitgebreid toegelicht. Portugees wit gemaakt van de Azal druif, van het huis Dom Diogo. Een lichte wijn met citrus aroma en een elegante afdronk met op de tong een klein prikje. Op een witte bord, verschillende coquille bereidingen met ernaast structuren van komkommer, centraal een mousse van yuzu met komkommer, het geheel was afgewerkt met toefjes crème van hazelnoot, borage cressjes en parels van ijs. Hele mooie smaken met de yuzu mousse in de hoofdrol. Veel afwisseling in smaak en textuur, waarnaast de wijn keurig aansluit. Voor mij de lekkerste ronde van de middag.
    Over naar vol en rijk, met een Zuid-Afrikaanse op hout gelagerde Cenin Blanc 2014 van Jean Daneel. Ernaast een gerecht in klassieke stijl, perfect uitgevoerd. Als basis een parmezaan risotto met erop een flinke filet van sappige schelvis afgewerkt met krokant van aardappel, ernaast een schaaldieren schuim en afgewerkt met een olie van lardo. Een prima smakencombinatie, smullen!

Over naar rood met een Oostenrijkse Blaufränkisch 2013 van Feiler-Artinger, elegant gemaakt, vol rood fruit en aardse tonen, heerlijk. In een rode schaal keurig getrancheerde hertenrugfilet met ernaast een cilinder rode biet, quenelle compote van sjalot en een sponge van biet aan tafel afgewerkt met een eigen jus. Het vlees had een hele goede cuisson en een mooie zachte smaak. Het garnituur bood voldoende afwisseling maar de zoete toets in de compote en de sponge was voor mij net ietsje teveel aanwezig. De wijn vulde het gerecht met zijn zuren en aardse tonen keurig aan.
    Partner was erg te spreken over haar hoofdgerecht met Koningsvis, wat haar favoriet van de middag was.

Een speciale dessertwijn was geselecteerd. Uit Portugal een Clemente de B” van Herdade Dacalada, gemaakt van Moscatel. Laat geplukt, versterkt en op eiken gerijpt. Vol en complex met tonen van marmelade en karamel, heerlijk. Op het bord een strakke presentatie, mousse van cognac en hazelnoot, quenelle van gezouten toffee, poeder met ertussen stukjes karamel en een quenelle ijs. Mooie volle smaken en texturen, waarnaast de rijke wijn keurig in balans was.

Als afsluiter een krachtige Buscaglione espresso met een drietal lekkere friandises

Bediening was uitstekend verzorgd. Ron Verhage de hoofdrolspeler van vorige keer ditmaal ietsje op de achtergrond, Fabian Inderfurth presenteerde de wijnen prima en Malou Monica Hagenaars zorgde samen met de twee mannen voor een gezellige sfeer, complimenten.
    Nog leuk om even te vermelden is dat Maikel van Veen het keuken team als entremetier is komen versterken.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. Aperitief €6,-, viergangenmenu €36,-, begeleidende wijnen €6,- en koffiegarnituur €5,-

De ideeën van chef eigenaar Wouter van Laarhoven hebben inmiddels duidelijk vorm gekregen. Samengevat, een hippe ambiance met voor iedere levensgenieter wat wils. Goede gerechten met keurige bereidingen en prima smaken, begeleid door zorgvuldig geselecteerde wijnen, gecompleteerd door een uitstekende bediening. Dit alles voor een zeer betaalbare prijs.

7. Eten was voortreffelijk, sommelier slaat de plank volledig mis. Voelde ons niet "te gast".

8. We kregen via de mail een uitnodiging om, tegen een schappelijke prijs, kennis te maken op een try-out avond bij het nog niet officieel geopende Wynwood. We hebben de ontwikkelingen van deze locatie op de voet gevolgd via Facebook en konden de verleiding niet weerstaan.

We waren keurig op tijd en werden aan de deur verwelkomd. Eerst tijd om even bij te kletsen en daarna een rondleiding door het hele grote pand. De ruimte is keurig opgedeeld zodat een zaal effect niet aanwezig is. De inrichting is modern gecombineerd met industrieel en luxe. Veel lichtinval door de grote ramen in drie gevels. De moderne grote keuken is ook achter glas dat rondom is afgewerkt met groene planten, erg mooi gemaakt. Rondom de bar zijn de tafels in bistrostijl maar daarachter (waar uitzicht is op de keuken) zijn ze alle rond, van klein tot zelfs erg groot. Bij de bistro tafels zijn eenvoudige stoelen en lederen banken. Achterin zijn er luxe arm fauteuils en ronde banken met lage rugleuning zodat je je armen, als bij een chesterfield, makkelijk kwijt kunt.

Er valt op dat er veel computermonitors in de ruimte aanwezig zijn. Het begint al bij de voordeur waar een dame verantwoordelijk is voor de reserveringen. Verder in het restaurant waar de informatie van de gasten gedisciplineerd wordt ingevoerd. En ook in de keuken waar de koks kunnen zien wat de wensen zijn van de gasten maar ook de status van het menu. Erg modern en ik denk zelfs noodzakelijk voor zo'n groot restaurant.

Verder valt een luxe luchtverzorgingsinstallatie op en een hoogwaardige audio-installatie die swingende muziek laat horen op een passend geluidsniveau.

Nu is de vraag of ik al een gedetailleerd verhaal moet schrijven van de eetbeleving. Omdat het een try-out avond was wil ik het beknopt houden en er geen eindbeoordeling aan hangen. Mede omdat er toch nog wel wat dingetjes waren die niet helemaal gingen zoals we gewend zijn. Dat mag natuurlijk op zo'n avond.

De keuken heeft duidelijk laten zien welke kant ze op willen en dat is een verfijnde moderne keuken met mooie en soms verrassende smakencombinaties. Zo was de amuse met ei, yoghurt en koffie een aangename verrassing. Het coquille voorgerecht super verfijnd. Het dessert met structuren van chocolade en bloedsinaasappel een genot. Begeleiders waren met zorg geselecteerd door de inmiddels zeer ervaren Ron Verhagen (manager) die de wijnproeverijtjes die we gewend waren bij Linnen nog even dunnetjes over deed, leuk!

Bediening was in grote getallen aanwezig en dat mocht ook wel want rond negen uur was de ruimte grotendeels gevuld. Wij hebben een hele fijne avond gehad en denken dat vele hier hun draai gaan vinden. Mede omdat de prijs-kwaliteitsverhouding toppie is. Vanaf 1 juli gaan alle onderdelen van Wynwood open. Ik verwacht en trekpleister voor Strijp-S.

9. Geert-Jan Vogels

Vanavond gegeten bij de nieuwe aanwinst van Eindhoven: Wynwood. Het eten was geweldig en de entourage en bediening hoogstaand! De prijs kwaliteitsverhouding is ongekend. Op sterrenniveau eten voor een zeer redelijke prijs. Dit wordt de place to be in Eindhoven!