Op dit adres zit nu: De Lichttoren

Parkeren kan in de naastgelegen parkeergarage aan de Emmasingel

• OV

1470819527 54
1526196236 45
1627720204 53

1. F. Leymonerie

Slecht service en eten, echt vreselijk voor de prijs. Onverschillig bediening. Drie verschillende gerechten besteld en ze waren alle drie zeer slecht, brood niet goed afgebakken. Zelf de wijn was slecht.
    Enige plus punt is de ligging en inrichting die leuk zijn. Verrassend dat het daar zo druk is. Eindhoven verdient beter want dit is geen goede reclame.

2,4
  2. Wéér héérlijk gegeten gisteravond! Gezellige sfeer en vriendelijke bediening, top! Tot de volgende keer 👍🏻

3. Koen Smulders

4. Peter

5. Ter Louwe

Gezellig restaurant, leuke sfeer. Kind vriendelijk. Bediening is geweldig, vooral Evi zorgt er altijd voor dat wij ons bijzonder welkom voelen.

6. Voor de allerlaatste keer daar gegeten. Zielige porties. Stevige prijs. Minimaal bakje friet voor 2 personen. Ober geeft toe dat een bakje friet pp. Is teruggebracht naar 1 bakje voor 2 personen.
    Bodempje witte wijn voor €5, =. Al bij al zielig.

1,5
  7. Dit was bijna lachwekkend. Wij zijn vorige week met mooi weer geweest omdat we jaren geleden een positieve ervaring hadden. Er is veel veranderd sindsdien… Het personeel was zo onkundig, onervaren en ongemotiveerd dat het gewoon lachwekkend was. Dan heb ik het nog niet over de kleding of manier van aanspreken… Het eten was matig, niet goed warm en de smaak kon beter. Jammer van het mooie pand…

8. Niet veel goeds behalve een mooi pand. Drankjes komen pas na 20 min. Een hoegaarden van de tap smaakte nergens naar en heb ik teruggegeven, waarschijnlijk te lang gestaan. De vervangende koffie was ook al lauw. Ik heb een kipsate besteld en dat was een van de slechtste ooit gegeten. Mijn advies: besteed je geld ergens anders.

9. H. Parren

We waren er met zijn tweetjes voor de eerste keer, maar tevens de laatste keer. Het wachten voordat de bediening kwam om eten 'op te nemen' duurde 20 minuten… het was toen nog niet druk! Op de specialiteitenkaart stond uiensoep. Dus dat beloofde wat… wat viel dat tegen zeg. Er was niks speciaals aan en de soep was warm, dus niet heet zoals de uiensoep hoort te zijn. En… het was een kleine kop soep. Van verbazing viel ik bijna van mijn stoel toen we afrekenden: deze soep kostte 7.50 Euro. Ronduit belachelijk. Zoveel heb ik nog nooit betaald voor zeer veel betere soep! De salademaaltijd was overigens oké. Wel was de drank ook te duur. Helaas… nooit meer.

3,7
  10. Kort maar krachtig: lang geleden dat ik nog zo slecht heb gegeten (en daar dan ook nog voor heb moeten betalen!) totaal niet voor herhaling vatbaar! Onbegrijpbaar dat mensen bijna stonden aan te schuiven om binnen te geraken!

1,7
  11. VeganSpiritWarrior

Erg mooi pand, maar daar blijft het ook bij:

-Het voorgerecht was droge(?!) sla, met een paar grote stukken rode biet er overheen. Er was niks gedaan om de salade op smaak te brengen en daarnaast was de sla dus niet weg te krijgen. We kregen excuses aangeboden en het volgende gerecht zou wel lekker zijn.

-Het hoofdgerecht waren gegrilde groenten. Ook met deze groenten was niets gedaan om het op smaak te krijgen, daarnaast was niet alles gaar(?!). De serveerster heeft dit gerecht teruggenomen en daarna ons een nieuw bord gegrilde groenten met ditmaal paddenstoelen gegeven. Er was wat peper en zout toegevoegd waardoor het nu wel ergens naar smaakte, maar nog niet heel lekker. Daarnaast waren weer niet alle groenten gaar en waren de paddenstoelen extreem taai, bijna rubber! We durfden bijna niet tegen de serveerster te zeggen dat het weer niks was.

-Als toetje kregen we gekarameliseerde appel met walnoten & sorbetijs, misschien ligt het aan onze smaak, maar dit was puur een suikerbom waar we ’s nachts nog misselijk van waren.. Er werd ons ook niet meer gevraagd of dit gerecht nu wel lekker was..

Ook liepen er vier mensen rond die serveerden, waardoor we soms wel drie keer achter elkaar gevraagd werden of we nog wat wouden drinken, niet bepaald gezellig.

1,4
  12. Hans Smetsers

Op 27 juli was het er druk. Om 17.15 Uur aanwezig. Hoofdgerecht om half zeven. Vooraf aangegeven dat we rond half zeven weg wilden zijn. Keuken en bediening chaos. Eten niet in orde. Lang wachten op drankjes. Ga er vooral niet eten als het druk is. Wellicht eenmalige enorme misser.

13. Fred 50 punten

We waren hier al vaker geweest en naar tevredenheid gegeten. Aangezien we in de buurt waren en wel een hapje lustten, was de keuze snel gemaakt. Het was rond de klok van half 5. In het eet gedeelte (bij binnenkomst rechts af) zat vrijwel niemand. We kozen een plekje en bestelden ons eten. Uiensoep voor mij en garnalenkroketten voor de partner als voorafje. Qua bereidingstijd niets op aan te merken, het wordt echter wel vervelend als het eten door de kok klaar wordt gezet op de afhaal balie en op zijn belletje drukt en het vervolgens 5 minuten duurt (geklokt!) voordat de serveerster het komt ophalen en naar onze tafel komt brengen. Als het eten nou onder een warmhoud lamp had gestaan à la, maar dat was niet het geval. De uiensoep was nog redelijk goed van temperatuur. Helaas geen lepel klaargelegd, serveerster was nergens te bekennen. De garnalen in de garnalenkroketten waren ver te zoeken. Volgens ons hebben ze gewone kroketten geserveerd want het smaakte totaal niet naar garnalen.

Hoofdgerecht; Angus burger en de Angus burger deluxe (deluxe betekent 2 extra plakjes chorizo, 2 sneetjes augurk en inleveren van de bacon reep maar wel extra kosten). Ook deze stonden wederom al klaar op de afhaalbalie alvorens de serveerster het kwam brengen. Toen ze vervolgens bij ons aan tafel stond om te serveren draaide ze zich om zonder wat te zeggen en liep terug naar de keuken om te vragen welke nou de Deluxe was om vervolgens weer terug te komen. Irritatie grens bereikt. Ze was volop met d'r telefoon of bestel apparaatje bezig en dolblij dat ze om 5 uur pauze mocht houden van de floormanager. Deze was overigens ook aanwezig, maar deed niet echt veel voor de gasten. We wilden nog wat drinken bestellen maar er was totaal geen persoonlijke aandacht. Personeel liep maar bezig te zijn met het goed leggen van de messen en vorken en met de voorraad sjouwen maar niemand die zich om ons bekommerden. De Angus burgers waren op zich wel ok qua smaak. De frietjes waren kruimelig, je moet ervan houden. Hoeveelheid was op zich ook wel prima, hoewel er veel te veel brood bij het gerecht zat. We hebben het toetje maar overgeslagen en zijn vertrokken. Naar onze mening zijn ze achteruit gegaan, niet zozeer qua eten want dat is op zich wel prima maar de sfeer en de bediening (en inrichting eventueel) mogen wel een opfriscursusje gebruiken. We komen geld brengen mensen en we willen dan op onze wenken bediend worden.

3,4
  14. Het verbaasd ons dat na de directie wisseling alles is veranderd. Bijna geen blij personeel, geen sfeer, eten en drinken is duurder en minder lekker. Dat Debuut niet beter na denkt dat als je in Brabant een goed lopende zaak overneemt niet alles moet veranderen. Zelfs het oude personeel loopt weg. Oude klanten lopen weg en het is veel minder druk. Ons zie je voorlopig niet meer terug. Heel erg jammer.

15. Ellis Wilbers

Vanavond bij Usine gegeten. We werden netjes ontvangen en konden al snel bestellen. Het voorgerecht (seranoham en sashimi) waren in orde. Hierna begon het lange wachten ruim 45 min tot het hoofdgerecht kwam. Tijdens het wachten had de bediening geen oog voor ons en moesten we moeite doen nog wat drinken te bestellen. Wat tevens opviel was dat eten zeer lang (10 min.) op de pass stond voor de bediening het meenam. Uit eindelijk viel het hoofdgerecht ook tegen, de gegrilde groente hadden geen grill gezien en waren maar net warm en de steak was flauw.
    Al met al een tegenvallende avond.

2,8
  16. Geluncht en avondkaart geprobeerd, flauw en laf, werden slecht en te langzaam geholpen. Het lijkt wel of de passie voor het vak zowel in de keuken en bedienig ver te zoeken is. Wanneer gebeurt hier nou eens iets!

1,4
  17. Kom al jaren, bijna wekelijks eten bij Usine. Zowel de lunch als diner zijn er prima. Je eet en betaalt voor een eerlijke dagschotel, incl. verse warme frietjes. Ik hoef hier nooit te reserveren, kan altijd met mijn gezin( 5 personen) terecht. Ben benieuwd hoe de nieuwe eigenaar het aan gaat pakken....

18. 24-2-2017.
    's Middags nog even recensies bekeken van Usine en daar werd ik niet vrolijk van. Desondanks conform afspraak toch met 6 personen gegaan. Parkeergarage Mathildelaan op 2 minuten lopen. Super. In Usine aangenaam getroffen door het interieur. Heerlijk ruime zitplaatsen. Maar, zoals de recensies al vermeldden, toen begon het wachten. Het personeel bemoeit zich teveel met elkaar en let te weinig op de klant. Personeel dat rondloopt, kijkt naar de tafels en niet naar de klant. Op de tafel ligt niet de vraag van de klant!! De wachttijden tussen de gangen zijn te lang. En, hoewel lekker, het eten was inderdaad niet warm genoeg. Zelfs te lauw. De prijs is redelijk maar ik zie voorlopig geen reden om daar nog eens te gaan eten.

19. Matig. Mooie zaak, goeie sfeer, vriendelijk personeel. Eten viel helaas wat tegen. Heel eenvoudig, geen verse frieten (mag je tegenwoordig wel verwachten, vind ik) dus al met al te duur. Ik had meer verwacht.

Gewoon voor een borrel kom ik hier zeker terug!

20. J F Reyes

Erg matig. Een salade met rundervlees repen besteld waarbij de repen letterlijk oneetbaar waren (rubber .....). Teruggestuurd. In ruil een hamburger gekregen waarvan het brood in kruimels viel. Kortom: waardeloos. Een duidelijk voorbeeld van het gebruik van goedkope, minder kwalitatieve ingrediënten. "Usine" staat voor fabriek in het Frans en het draagt in alle aspecten goed zijn naam ...... Jammer, de omgeving is wel sfeervol, maar wij hebben er definitief afscheid van genomen.

21. Ik ben hier een paar keer gaan eten met vrienden maar het is zeker niet aan te raden. Salades zeer karig maar wel aan de prijs. Frietjes lauw op tafel, vlees droog en te lang ipv medium. Bediening is echt slecht en onhandig en ziet niet dat mensen graag geholpen willen worden. Bestek vergeten en lege glazen zien ze ook niet staan. Locatie is mooi maar verder geen punten gescoord. Hier komen we niet meer!

1,7
  22. A. Maas

Mooie zaak, super locatie, maar oh oh oh... Wat een ongelofelijk SLECHT en dus duur eten. De afgelopen paar jaar hier 3 keer gegeten en iedere keer vraag ik me af waarom ik er weer intrap. Laatste keer zalm gortdroog en taai. Daarna hamburger besteld. Deze was niet gaar en het broodje was oud en droog. Beter je geld ergens anders uitgeven.

2,8
  23. Tonny Sanchez

Tijdens serveren viel het volle glas rode wijn over kleding en pantalon. Beide kledingstukken verknald. Wel mondeling excuus maar daar bleef het bij geen tegemoetkoming hoewel ik daar wel specifiek om vroeg. Eten werd bijna koud gebracht en van inferieure kwaliteit. Maar goed, dat was ook uiteindelijk wel te verwachten met zo'n naam. Usine = fabriek.

Eerste en laatste keer.

1,3
  24. Hier gaan lunchen voor eerste keer, nou ook voor de laatste keer. Onvriendelijk personeel, het is er niet erg schoon, aangezien het ook een beetje een kroeg is, plakt het net als in de kroeg. Het begon al met een vies mes, het mes dat ik daarna kreeg was matig, zelf maar afgepoetst. Eten was oke, maar als je naar de prijs kijkt, niet in verhouding. Het is erg gehorig, dat merk je als je binnenkomt, en kun je kiezen weg te gaan, het is maar dat je weet.
    Niet echt een goede ervaring hier, ik kom hier ook niet meer terug

25. Tijdje geleden personeelslunch gehad. Lekker geluncht, gezellig, fijn personeel.

26. Toen we het restaurant binnenkwamen werden we niet ontvangen, ik moest zelf naar een medewerker lopen, waarvan ik vervolgens kreeg te horen 'een momentje', maar ze kwam niet meer terug. Toen ben ik naar de bar gelopen en heb daar naar onze reservering gevraagt, daarop kreeg ik te horen "uhh wacht effe". Toen kwam er eindelijk iemand aan die ons naar onze tafel bracht, zij vroeg aan ons: 'is een van jullie zwanger?'. Pardon?? Hoezo zwanger? Niet erg vriendelijk allemaal dus. Eenmaal aan tafel kreeg mijn vriendin een ontzettend vies kopje... Waarvan ik dacht dat zou de ober zelf ook wel gezien moeten hebben. Daarna kwamen onze hapjes voor de afternoon tea, het enige aanmerkingspunt was dat er geen clotted cream bij de scones zat, dit was gewoon custardpudding. Verder was het ontzettend lekker! Erg jammer van het onvriendelijke personeel...

27. Perry Reinink

28. Al meerdere keren Usine aangedaan, meestal om iets te drinken. Het is een ruim en sfeervol etablissement, echter de bediening is vaak een drama.

De laatste keer na lang wachten koffie met gebak besteld. Even later door de ober al gewaarschuwd dat het lang zou duren i.v.m. personeelstekort doordat men geen rekening had gehouden met veel publiek wat door een wedstrijd van PSV op de been was. Het gebak kon hij al wel vast halen, maar zonder koffie begin ik daar niet aan.

Om ons heen veel commentaar gehoord van mensen die tevergeefs probeerden te bestellen, aan het wachten waren op eten, drinken of om af te rekenen.

Daar dit geen incident was, zal ik de volgende keer waarschijnlijk elders neerstrijken.

29. Ondanks dat het erg druk leek, hebben we snel een tafeltje gekregen. Heerlijk geluncht. Vooral de vele keuzemogelijkheden vielen op. Na het opnemen van de bestelling volgde het eten snel. Bediening was zeer vriendelijk.

30. Vandaag lunchen geweest bij Usine en ik was erg verbaasd. Het was zo ongelofelijk lekker en de service... Geweldig. Ik ben allergisch voor gluten, tomaat en paprika en ze hebben zonder erover nagedacht ermee rekening gehouden, onvoorstelbaar. Ik ben ook helemaal weg van de smaaksensatie. Top. Ik kom er zeker gauw weer!

31. Nu een paar keer geweest, de lunch is prima maar tijdens het diner vaak toch iets niet correct. Daarnaast altijd te lang wachten op bediening. Vandaag ook weer 10 minuten voordat er überhaupt een dame de drankjes komt opnemen en de menukaart komt brengen. Dan wederom lang wachten op de drankjes en het eten. Dan geen bestek op het moment van serveren en geen smakelijk eten... Al met al nog veel te leren! Voor ons niet voor herhaling.

33. Zaterdag 10 januari konden wij om 19.30 zonder te hebben gereserveerd met een groep van 16 man nog terecht bij usine. Topservice, mooie aankleding en uitgebreide menukaart. Zeker een aanrader!

34. j.konings

Vandaag 3 dec even bij usine lunchen, gezellig we waren er lang niet meer geweest. Bij binnenkomst valt op dat veel mensen zitten te vergaderen en gewoon op hun tabloid zitten te werken, lijkt meer op een groot kantoor. We willen lunchen en bestellen Franse uiensoep vooraf met melk en een glaasje water. De uiensoep van slierten kapot-gekookte uien was niet erg warm, de kaas on top was wel gesmolten maar geen gruyère, jammer. De melk was gesteriliseerd, geschikt dus voor cappuccino. Het bijgeleverde brood oud en het pakje boter bevroren. Hoever kan je gaan met een kopje soep? De rest van de lunch hebben we maar overgeslagen en oh ja als je een glas water vraagt, krijg je dan nog steeds mineraalwater geserveerd? Usine is geen schaduw meer van wat het eens was.
    J.Konings.

2,5
  35. Gisteren voor het eerst gegeten. Bediening en ontvangst zeer vriendelijk. Leuke sfeer en mooie locatie. Goed georganiseerd je wordt meteen naar je tafel gebracht en bestelling wordt snel opgenomen en geserveerd. Terwijl het erg druk was. Ober had voldoende aandacht en was erg aardig. Eten viel wat tegen. Vlees nog erg rood van binnen. En friet lauw. Wel heerlijke koffie. Vooral gezellig om te lunchen of te borrelen.

36. Gisteren naar Usine gegaan met onze 2 kinderen. Het duurde erg lang voordat er iemand naar ons tafeltje kwam. Om kaart gevraagd, niet gekregen. Kaart van "buren" gekregen. Uiteindelijk mochten we na 20 minuten bestellen. Drankjes kwamen snel, aan serveerster gevraagd of er een potje eten voor onze jongste kon worden opgewarmd. Toen ons hoofdgerecht kwam was het potje er nog steeds niet (en het is zo handig als kleine gegeten heeft als ons hoofdgerecht komt). Serveerster ging even kijken in de keuken. Zij kwam terug met een potje wat veel te lang verwarmd was. Terwijl tijd door ons aangegeven was, dit staat ook op potje. Serveerster hoorde onze klacht aan en gaf laconiek aan dat het dan wel druk zou zijn in de keuken, ze lachte een keer en dat was het dan. Eten was oke, maar saai en niet erg bijzonder. Jong bedienend personeel, wat te weinig ervaring heeft, jammer, want locatie is erg leuk.

5,5
  37. Wij hebben heerlijk gegeten bij Usine in Eindhoven. Konden bijna geen keuze maken: zo'n groot en gevarieerd aanbod. Mijn man had een steak met frites (precies goed gebakken) en ik had Asperges met Livar ham (heerlijk). Personeel was zeer vriendelijk en kwam geregeld vragen of alles naar wens was. Ook de bedrijfsleider (een zeer vriendelijk en gekwalificeerde man) kwam vragen of alles naar wens was geweest. Echte aanrader en wij komen zeker hier nog vaker terug.

38. Gisteren streek ik samen met een vriendin neer op het terras van Usine in het hartje van Eindhoven. Het monumentale bedrijfspand is gevestigd in de lichttoren waar Philips vroeger haar gloeilampen testte. Het pand is eigentijds ingericht en heeft een industrieel sfeertje. In de inrichting word duidelijk een bruggetje geslagen naar de historie van het pand, ook de naam 'Usine' (Frans voor fabriek) refereert hier naar. Een uitgebreid assortiment aan gerechten in alle prijsklasse's maakt duidelijk dat Usine zich niet op één bepaalde doelgroep richt en dat is ook te zien aan de gasten. Een student en een zakenman zitten hier zonder probleem aan dezelfde tafel een krantje te lezen. Uiterst gastvrij, een goede uitgebreide menukeuze en een prachtig pand in het hartje van de stad. Ons bezoekje aan Usine was perfect!

Rob & Roxanne

39. Piet-Jan

Ik ben een aantal dagen geleden gaan eten bij Usine. Ik vond het zeer lekker. De club sandwich is zeker een aanrader. Het gebak is heel erg goed.
    De bediening is vriendelijk, al kan het eten wel iets sneller geserveerd worden. Dat is geen groot probleem, aangezien de sfeer in Usine geweldig is en het lange wachten gecompenseerd wordt.
    Het is een schoon restaurant, zelfs de toiletten zijn schoon en ook nog leuk ingericht.

Usine is zeker een aanrader voor jong en oud. Ik ga er zeker nog een keer heen!

40. Rina vogels

Zaterdag hier geweest en perfect gezorgd voor mijn gluten en koemelkvrij dieet. Gerecht werd uitstekend aangepast op mijn dieet. Goede bediening.
    Vandaag weer terug vanwege goede ervaring zaterdag. Nu valt het tegen. De bediening, een jongeman probeerde mij te vertellen hoe droog glutenvrij brood wel is en dat de sandwich die ik bestelde van maisbrood is, dus zou ik niet mogen. Hij bedacht niet dat dat vervangen kan worden door glutenvrij brood.
    Ben benieuwd hoe het gaat lukken. Mij is duidelijk dat het valt of staat met een goede bediening.

41. Slecht! Voorgerecht niet gekregen. Hoofdgerecht daarbij ontbraken de bijbehorende sausjes. Daarom gevraagd en dan brengt de "bedrijfsleider" (jonge gast in zwart pak) ook nog het verkeerde sausje. Nou sorry hoor maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?! Van de 2 bakjes friet was er 1 warm en de ander was lauw.
    En goedkoop was het ook niet. Al met al, zonde geld en weg gezellig etentje met z'n vieren. Heel erg jammer dat het werd afgedaan als, we bieden u nog wel een kop koffie aan om het goed te maken.

1,5
  42. Snelle bediening en vriendelijk personeel. Ik had een voller bord verwacht. Goulash was in een heel klein potje met 15 kleine sperzieboontjes. Prijzig voor een beetje eten. Na het eten thuis een boterham gepakt.

43. Zeer vriendelijke bediening. Caesar salade met kip heb ik teruggestuurd wegens gebrek aan smaak!

5,9
  44. jvroom

45. De bediening is uitstekend: attent, snel en vriendelijk. Salade eet ik zonder dressing, dit werd netjes geregeld. Sfeer en inrichting zijn goed.

Het eten vond ik minder: het hoevekippetje was droog en de soep vond ik te flauw.

5,9
  46. J van den Beek

Prima kaart bij Usine! Mooie zaak en mooie sfeer. Ondanks de drukte (iedere dag) altijd goede service! Zeker een aanrader

47. Wij zijn afgelopen donderdag gaan lunchen het was er heel gezellig en de lunch was prima

48. Patat was echt niet te eten. Volgens mij was het voor de 2de x gefrituurd. Toen ik er wat van zei kregen we nieuwe vette frietjes. De steak was ook niet op smaak gebracht. Het is ook veel te duur.

49. Erg mooie zaak in het centrum van Eindhoven. Kom er zelf geregeld voor zowel een borreltje als een diner (Fruits de mer is een echte aanrader!). Ik heb de Afternoon Tea nog nooit zelf geprobeerd, maar heb er goede verhalen over gehoord via vriendinnen.

50. Wij zijn afgelopen weekend bij Usine geweest. Na alle slechte verhalen wilden we het toch eens proberen. We hebben geluncht bij Usine, we hadden bacon & eggs en een broodje carpaccio. Dit vonden we allebei niet lekker omdat het brood van de bacon & eggs te dik was en bij het broodje carpaccio het broodje erg droog en hard was. We gaven dit aan bij de bediening, die er een leidinggevende bij riep, deze persoon vond dat dit normaal was en deed hier verder niks mee. Daarna kwam er toch nog iemand aan tafel die volgens mij de bedrijfsleider was, onze klachten waren blijkbaar de stijl van Usine. Wij zijn gegaan en de slechte verhalen kloppen toch, dit bedrijf heeft niks te maken met een restaurant. Jammer!

51. We waren hier woensdag voor de lunch en zijn s avonds toch weer terug gekomen voor nog een hapje. De sfeer van dit restaurant is door dit bijzondere gebouw echt uniek voor Eindhoven. Ook is het eten en de bediening prima als je gewoon normaal en gezellig uit wil eten zonder sterallures met bijbehorende prijzen. Parkeren voor de deur en trouwens ook een mooi terras met zelfs ligstoelen in de zon!

52. Ziet er vrij hip uit, maar voor de rest kan ik deze tent niemand aanraden. Bestel coca cola en krijg Pepsi met de mededeling dat is hetzelfde..? We bestellen allebei een voorgerecht en die worden niet tegelijk geserveerd, vier minuten verschil ertussen..

Het hoofdgerecht pasta met twee garnalen erop was koud en de beenham taai? Toch best druk binnen, waarschijnlijk ook veel mensen die hier voor de eerste en de laatste keer zijn geweest. Geen aanrader dus.

53. Paul van Rixtel

54. Mooie locatie en de prijs/kwaliteit vergelijking is goed. Ik ben met mijn moeder en tante gaan High-tea'n. Dit is ons zeker bevallen. Een tea zoals een tea moet zijn.

Helaas kwam ik met koffievlekken op mijn jasje thuis. Toen in de leidinggevende vroeg om een vergoeding omdat immers zijn kelner gemorst had.. werd ik in mijn gezicht uitgelachen. Ik voelde mij absoluut niet serieus genomen en ik viel uit verbazing stil. Dit is mijn motivatie voor het geven van een 2 voor zowel de service als de sfeer.

55. Linda Repping

Restaurant met grootstedelijke sfeer. Goede en uitgebreide kaart tegen uitstekend tarief. Ga hier zeker vaker eten!

56. Ondanks de drukte, ontzettend goed geholpen, niet opdringerig. Er hing een gezellige sfeer. Ook onder het personeel. Bij de uitgang alsnog gezwicht voor een tweede gebakje...

57. Op een vakantiedagje in juli [nederlands weer] even naar eindhoven winkelen, en ter afsluiting een etentje bij Usine
    gelegen in een oude lampenfabriek midden in het centrum.
    Als je binnekomt proef je al gelijk de sfeer en de brabandse
    gastvrijheid, het personeel is heel vriendelijk en de menukaart staat boordevol met kleine gerechten hoofdgerechten.
    En voor de prijs hoef het echt niet te laten.
    Dit is een echte aanrader.

PS. we moeten nog eens terug om het mooie terras te proberen, dit nodigd je met mooi weer echt uit.

58. Leuke hippe zaak,
    Kom er graag met vriendinnen, goede koffie en heerlijke salades.
    leuke aanwinst voor Eindhoven

59. Mooi terras, midden in het centrum maar toch groen en rust om je heen. Erg verrast waren wij toen wij gister voor het eerst plaatsnamen op het terras met dit lekkere weer. Onbezorgd genieten met een lekker glaasje wijn en olijven die je niet wilt missen! Top

60. Wederom hebben wij hier lekker gegeten, leuke sfeer en zeker niet gecompliceerd.
    Keuken niets op aan te merken, de krijtbord gerechten zijn aan te bevelen. Bediening was erg viendelijk en oplettend maar zeker niet opdringend. Erg kindvriendelijk!

61. Wat een geweldige zaak, dit concept vind je in Brabant nergens, vaak alleen in de Randstad, maar wat voel je je hier thuis! Super mooi terras midden in de stad, maar in een mooie groene omgeving. Keurige bediening en zeer uitgebreide menukaart en alles bereid met verse producten.
    Ook leuk om even koffie te drinken met vele lekkere taarten die je niet kunt weerstaan, kortom: aanrader!

62. Heerlijke lunch gehad op het terras. Erg vriendelijk personeel en lekker eten!

63. Daar we hier al een keer eerder geweest waren en toen niet zo heel erg onder de indruk waren, toch nog een tweede poging gewaagd. We kwamen aan in de volle zon en wilden graag buiten een tafeltje hebben. Eerst werd ons er een toegewezen maar de manager kwam er aan dat we toch beter binnen konden gaan zitten, het zo zo kunnen gaan regenen. Dat maar gedaan en hoewel hij geen ongelijk had (heeft welgeteld 3 min gedruppeld) was het toch jammer dat we in het benauwde binnengedeelte moesten. Eerst even wat stokbrood met kruidenboter (al hadden we tapenade besteld), waar de kruidenbord rijkelijk van het schoteltje af droop, lag er meer naast dan op. Ons voorgerecht: garnalen kroketten waren niet heel bijzonder, de venkelsoup wel lekker, al dreef er een dikke laag olie bovenop en zat de hele zijkant van de kop onder de dikke soep, hadden ze op zijn minst op kunnen letten tijdens het inschenken. Toen het hoofdgrecht. De scholfilet was wel heel erg dunnetjes en verder weinig op smaak (het kannetje gesmolten boter erbij deed ook niet veel goeds). De speenvarkenfilet was droog en weinig smaakvol. Toen we dit aan de serveerster doorgaven (had het overigens wel opgegeten) zei ze ow, ow.. eeh, maar kwam later wel terug met twee koffie van het huis. Op zich een goede zaak, ware het niet dat ze op de rekening weer een drankje hadden staan wat we niet gedronken hadden. Al met al geen aanrader en ik kom er niet meer terug.

64. Ik lees hier allemaal horecahorrorverhalen maar wij hebben hier vandaag prima gegeten met drie kids (2-7-11). Geen hoogstaande culinaire uitspattingen maar gewoon lekker en genoeg. Vriendelijke bediening, kinderen hebben zich vermaakt in het speelhoekje, kortom: niks mis mee.

65. Vanavond met 2 een hapje gegeten bij Usine. Bij binnenkomst al meteen oog laten vallen op een mooi gevulde gebaksvitrine! Niet gereserveerd maar geen probleem, we konden meteen aan tafel. Bediening was vrij vlot en ook de gerechten lieten niet lang op zich wachten. Weinig poespas aan de gerechten alleen de groenten vond ik wat matig.
    Hier komen we zeker terug!

66. Henk 128 punten

Na vele bezoeken aan Usine, toch even in de pen geklommen. Bij bijna alle bezoeken, vaak wekelijks, snelle bediening, correct en goed, vooral vriendelijk. Dan ga je ook even UIT eten, om op je gemak te genieten van de omgeving, mensen en werkend personeel. Het is een oude fabriek en gelukkig hebben ze dat goed in takt gehouden.
    Dan is het eten, wat ik heb genoten ook genieten geweest. Kaart veranderd redelijk vaak, dus mooi met seizoensgerechten. Zeker kom ik er graag terug. En ga zo door, want het is er gezellig.

Henk

67. Sluit me volledig aan bij vorige beoordelaar.

Uitzonderlijk slechte bediening! Wij waren met 10 mensen en waren bereid flink wat geld uit te geven. Is ons helaas niet gelukt. Toen we wijn wilden bestellen kregen wij zelfs te horen: ach, jullie hebben al huiswijn op dus waarom een fles andere wijn bestellen. Eten kwam niet tegelijk, tussen de verschillende toetjes zat zelfs ruim 15 min. Toen wij dit, met moeite omdat er niemand aan onze tafel kwam, vertelden, werd er op gereageerd met ooooo. Geen excuus niks.
    Het eten was wat saai en flauw.

Echt zo jammer: een geweldige locatie maar blijkbaar ongeinteresseerd personeel.

3,1
  68. Zeer slechte bediening. Let niet op. Duurde 3 kwartier voor ze de bestelling opnamen en ook weer 3 kwartier voor we ons eten kregen. In de tussentijd zijn we zelf maar naar de bar gelopen om drinken te halen. Eten was niet bijzonder. Locatie is wel mooi.

69. Mooie zaak. Voor de verandering was er voldoende bediening. Het was dan ook erg rustig in het restaurant gedeelte. Ben niet kapot van de gerechten. Mag wel wat spannender. Mis creativiteit. Ook het oog wil wat. De prijs maakt zijn bordjes nog niet waar.
    Volgende keer beter?

5,3
  70. We zijn er gisteren gaan eten met 9 personen. We hadden een mooie ronde tafel, dus dat was goed! Helaas ging het na het eerste rondje drinken fout. De soep was goed, maar het 2e rondje drinken ging fout. Wij waren er om half 7 maar toen was de ossenhaas en de kabeljauw al op (?) We hebben heel lang (zeker 45 min.) moeten wachten op het hoofdgerecht. We kregen 11 hoofdgerechten, die we natuurlijk niet allemaal besteld hadden. De zwaardvis was niet lekker, niet gekruid, geen saus, niet goed gebakken. We kregen 1 klein schaaltje sla voor 5 hoofdgerechten (ik tel de 4 pastagerechten maar niet mee). De pastagerechten waren ook niet lekker, tomatensaus recht uit de pot, geen vlees bij de arrabiata terwijl we dat nog gevraagd hadden of dat er in zat. Het stond ook niet vermeld als vegetarisch gerecht. Nagerecht durfden we niet meer te bestellen, want we wilden nog naar glow gaan kijken. 3 kinderen bestelden wel chocoladetaart, als die snel kon komen, en dat gebeurde ook heel snel. Nou, dachten wij, dan kunnen wij nog wel een kopje koffie drinken. Dat duurde ook heel lang en toen we zeiden dat we de rekening wilden, dat de koffie niet meer hoefde te komen, kwam de koffie ineens wel. Helaas was die koud, het kopje was zelfs al afgekoeld!
    Nou, voor dat geld kan ik wel ergens beter terecht!
    Gewoon slecht!

2,4
  71. Gisteren bij Usine gegeten. Niet de eerste keer, wel de laatste keer.... Het eten was een belediging. Het stoofpotje van rundsvlees was onmiskenbaar aangebrand. De kok liet via de ober weten dat er geen sprake was van aanbranden, hij had wat meer truffel in het gerecht verwerkt. Alsof we de smaak van truffel niet kennen. Het voorgerecht met inktvis was taai, de vegetarische hartige taart was smakeloos. De frietjes niet goed gebakken en tot overmaat van ramp was alles afgekoeld.
    Nadat we tegen -weer- een andere ober hadden gezegd dat we het hoofdgerecht hadden teruggegeven, vroeg deze toen we weggingen: "en meneer en mevrouw, was alles naar wens..?"
    Prijs / kwaliteitverhouding zoek.

Jammer van de mooie locatie...

Tip:

2,2
  72. Helaas erg slecht, zonde van de mooie fabriek. Nog nooit zo'n carpaccio gehad, zat alleen sla en wat geraspte kaas op. Mijn vriend had nog wat olie erover heen maar die ontbrak bij mij zelfs nog.

We hebben bij elke bestelling een andere serveerster gehad. En zelf om drinken moeten vragen. Lang wachten op matig eten. Als het zo door gaat kan de tent net zo goed nu al sluiten, want komt over een tijd geen mens meer.

1,6
  73. Dit restaurant ligt natuurlijk echt op een top locatie. Van buiten ziet het er prachtig uit en het gebouw (de lichttoren) is op zich leuk hergebruikt. Helaas vind ik binnen de inrichting minder geslaagd. Het ziet er best kil uit. Verder vond ik het personeel traag. Het eten vond ik best redelijk, maar de hoeveelheid was matig, terwijl je er (te) veel voor moet betalen.

3,4
  74. Naz 140 punten

Leuke aparte inrichting, zonder muziek. De bediening is super traag en erg onvriendelijk! We werden pas na drie kwartier geholpen. Als voorgerecht hadden we een vegetarische tomatensoep die erg lekker was, maar de rest vonden we minder lekker. Prijs/kwaliteit vonden we dus erg slecht. Hier kom ik niet nog een keer.

3,7
  75. het eten is veelste duur voor de prijs.

76. Mooie zaak, super locatie MAAR eten is niet goed en te duur.
    Jammer. Vandaag weer eens geweest maar nu was het echt de laatste keer.

77. Zondag met drie personen gegeten, prima vriendelijke bediening, maar eten is niet meer wat het is geweest. Heel simpel, kommetje sla, beetje friet en biefstuk/zalm. Dat alles zonder opmaak, iets extra's. Ook de kaart wordt steeds minder.
    Jammer, want de locatie is meer dan prima.

78. prima eten en sfeer. Het gebouw heeft een speciale uitstraling en ga zeker naar de toilet kijken voor de architectuur.

79. Echt jammer, we hebben high tea besteld en 1 van de 2 broodjes was niet lekker. Brie met salsa is niet lekker. De chocolade was niet lekker goedkoop zoet troep. Scone was wel lekker maar klein. Heel wat dingen had koelkast smaakje. Ook denken we dat ze dingen herserveren als ze nog op de bord staan. De thee was wel lekker.

80. Met de familie naar een toplocatie in de slimste stad van de wereld en dan zo'n middelmaat. Dat kan toch niet! Eten matig, prijs hoog, bediening onervaren en slechts een enkele dame alert, doen niets met klachten.

Kindermenu met uitgedroogde kipfilet, gebakken uien en onduidelijke groenten (koks zeker zelf geen kinderen), slappe frietjes, mayonaise serveren als knoflooksaus bij de gamba's.

Ik hoop dat management snel zijn conclusie trekt, want deze kwaliteit past echt niet bij de locatie.

81. Zeer goede sfeer en prima eten... hoewel het een aantal maanden geleden een stuk beter was! Het lijkt wel of de kantjes er een beetje afgelopen worden momenteel, weet niet wat het is. De prijs is eigenlijk te hoog voor wat je krijgt. Bijgerechten (friet) is nogal weinig. Maaaar... ik blijf het proberen, want de sfeer blijft uniek voor Eindhovense begrippen (dit soort gelegenheden vindt je in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam veel meer).

82. Een bizarre ervaring, want mijn lijst aan klachten is enorm.

Te weinig wijn in een glas, lauw eten op koude borden, ons lams had medium moeten zijn, maar was doorbakken, asperges hadden gegrild moeten zijn, maar waren gekookt ofzo. De witte asperges waren zacht, maar de groene waren hard. Inktvisringen waren diepvries en er lag een enorme berg op het bord. Verder was de opmaak van het bord alsof het erop geflansd was. De frietjes waren klef en al het eten was helemaal koud voordat je aan het einde was. En je kreeg niet eens veel.

Dan de bediening........We hebben drie 'ik werk voor mijn geld' serveersters aan tafel gehad. De eerste was nog wel aardig, maar kon een gemakkelijke vraag over bereiding niet beantwoorden. De tweede serveerde het eten uit en mompelde iets van wat op het bord lag. Ik heb herhaaldelijk moeten vragen wat ze zei. Verder lette niemand op of we nog wat wilden drinken en werd dus ook niet aan ons gevraagd. Ze waren ook erg traag. Uiteindelijk zelf de bestelling doorgegeven waarbij alledrie de wijntjes die besteld waren, verkeerd waren. Ik vond de hoofdgerechten erg duur voor wat je kreeg. Prijs /kwaliteit is compleet mis. Ik kom nooit meer terug. We kregen koffie en thee van de zaak en de manager hoopte dat die wel warm was. Tja.

1,3
  83. De bediening erg slecht!

Ook de manager weet niet waar hij het over heeft als je hem wat vraagt over het eten, ook wuifde hij het een beetje weg en liet ons achter met onbeantwoorde vragen.

De bediening wil wel hard werken, maar naar onze mening staan ze er met te weinig mensen, waardoor er chaos ontstaat!

1,1
  84. Ik ben hier een paar keer gaan lunchen met vriendinnen maar het is zeker niet aan te raden. Broodjes en salades zeer karig maar wel aan de prijs. Bediening is slecht en ziet niet dat mensen graag geholpen willen worden. Ik vind het meer een restaurant om gezien te worden maar de kwaliteit van het eten laat te wensen over.. Helaas.

3,5
  85. Zeer matige lunch. De broodjes waren uitermate dun belegd, zodat ik de carpaccio nauwelijks kon proeven. Geen enkele decoratie om het bord, terwijl wel redelijk aan de prijs. Traag en ondeskundig (te jong) personeel. Hier ga ik zeker niet meer eten. Zonde van deze mooie lokatie en unieke industriele sfeer.

86. Exxie 24 punten

Wij hebben hier een paar keer gelunched en een paar keer gedineerd. Alle keren was het eten erg lekker en de sfeer er goed. De industriële inrichting past bij het gebouw en de stad. De bediening is soms wat traag, maar wel altijd vriendelijk en correct. Wij komen hier zeker vaker!

87. Op zondag 27 maart 17:00 uur 4 personen.

Drankje vooraf.

De voorgerechten werden aan twee personen geserveerd.

De andere twee kregen niks. Pas na een half uur protesteren.

Tweemaal vis bij het hoofdgerecht was rauw.

Eentje werd teruggenomen en gaar opgediend.
    De andere twee (vlees) waren goed.

Rode wijn was niet bijzonder.

Totale prijs hoog.

3,2
  88. Het eten was onder de maat. Bediening merkte dit op en kreeg tweede kans, gerecht werd meegenomen en ik kreeg een ander gerecht. Bediening was vriendelijk en correct.

Salade was van slechte kwaliteit. De frites waren niet warm genoeg. Klacht bij manager werd aangehoord, en over de maaltijd gegrond geacht, maar er werd niks aan gedaan. Bediening bood een kopje koffie aan als "goedmakertje"echter de manager vond dat bediening voor haar beurt had gesproken. Heel jammer, onze avond was verpest.

1,6
  89. Afgelopen week bij Usine geweest, leuk interieur, vlotte bediening, erg lekker gegeten!

90. Te weinig eten op je bord.

Ongezellig.

Wel aardige bediening.

Beetje chaotisch.

3,6
  91. Wat een trage bediening... Gevolg: Koffie en thee die lauw is. Eten brengen ze zonder dat er bestek op tafel is... en dan daar maar weer wachten en wachten. Proberen contact te krijgen om nog een drankje te bestellen. Na vier pogingen nog geen reactie. Rekening ook maar zelf gaan halen. Omgeving en eten prima. Bediening en service is triest!

6,1
  92. Wat een slechte bediening!

De bediening hier zo slecht dat deze zaak veel meer omzet zou maken als ze bediening de volgende simpele instructies gaven: 1. Kijk om je heen of misschien iemand wil bestellen. 2. Als je ergens serviesgoed ophaalt, werp dan even nogmaals een blik om je heen of iemand iets wil bestellen......

Nog nooit zo'n grote zaak met zo'n slechte bediening meegemaakt. We kregen de kans niet om hetgeen we wilden bestellen, daadwerkelijk te bestellen. Constant liepen klanten naar de bar om daar te bestellen of om iemand te vinden om af te rekenen. Is hier geen leiding of zo?

5,5
  93. We zijn gisteren met een groep bij Usine wezen eten. Het interieur is super mooi, maar de bediening en het eten zijn slecht. Veel te traag, slechte service en het eten mist alle vorm van passie. Echt een gemiste kans..

4,7
  94. Zaterdag de high tea uitgeprobeerd, maar het was echt slecht! En ook de bediening is heel erg slecht, onvriendelijk, als je iets wil vragen duurt het erg lang, jammer!

95. Ik heb nog nooit ergens zo slecht gegeten.

Mijn man en ik hadden vis besteld, 1x gebakken en 1x gepocheerd. Beiden waren niet gaar, we kregen nieuwe nadat ons was verteld dat het best zo mocht gegeten worden? Alsof wij onervaren mensen waren, zo werden we behandeld. Het nieuwe bord was zowaar nog erger, de gebakken vis was half aangebrand en de gepocheerde vis waar een paprika saus bij zou moeten zijn lag in een plasje water! De saus kon ik niet ontdekken. Zelfs de frietjes waren vies van smaak en de salade, die je er apart bij moet bestellen had zo te zien de hele dag in het water gelegen. Het restaurant doet zijn naam eer aan, Usine, betekent fabriek......

96. Jeroen 115 punten

Ik kom graag in deze zaak om iets te drinken. Ik vind de ambiance geweldig. Ook het terras. Erg mooie bijzondere zaak met een waanzinnig historisch besef en niet alledaags interieur. Maar helaas is de eetervaring die ik er had maar echt gemiddeld voor te veel geld. Kaart varieert van redelijke restaurant gerechten tot iets goedkopere happen. Ik moet nog eens terug voor een betaalbare stadshap maar de eerdere ervaring doet niet direct watertanden. Beetje standaard Nederlandse horeca ervaring: blij als je iets krijgt dat geld waard is en niet al te chagerijnige bediening is al heel wat. Mager dus. Maar de sfeer en het gebouw maken hier veel goed. Verdient tweede kans.

97. joost van denborg

Super zaak! Alleeen jammer dat er geen muziek is. Voor de zakelijke contacten prima locatie.
    Eten lekker, maar Pietje precies maak het wat uitdagender zou ik zeggen! Voor de rest een dikke 8

98. Vlotte zaak die uitnodigt om naar binnen te gaan. Goeie uitstraling. Place to be. Geen pretentieuze kaart maar wel gewoon lekker eten voor redelijke prijzen. Beter dan vergelijkbare zaken in de stad. Met als minpuntje de te kleine wijnglazen.

Service prima.

99. Jay 476 punten

De suggestie wordt gewekt dat je in een industrieel ontworpen design restaurant terecht komt. Maar als je even rondkijkt is het een bij elkaar geraapt rommeltje, nog net geen kantine van een camping.

De bediening was ronduit slecht. Het was een eenvoudige keuze, voor twee personen 1 hapje en 1 drankje per persoon. Het meisje is vier keer geweest; 1x om de bestelling op te nemen, 1x om te vragen wat het ook al weer was, 1x om de helft te brengen, waarvan de helft fout was en 1x voor het resterende deel.

De rekening hebben we zelf maar gehaald. Nee, hier gaan we niet meer naar toe.

5,7
  100. Usine zit in een mooi pand, met een mooi interieur. Voor het overige is het allemaal vrij standaard, met prijzen die de kwaliteit niet rechtvaardigen. Het is nog niet lang open en daarom is het vaak erg druk en is de bediening nog onervaren. Wellicht wordt het binnenkort allemaal wat beter.

Volgende pagina