Surabaya laten bezorgen?

1477199424 63
1482029548 65
1496519920 77
1520670540 74

1. Slechte kwaliteit, duur en dus ook te weinig. Wij hadden n rijsttafel div vernoemde gerechten op de kaart bleken niet groter dan n theelepel (atjar, seroendeng) boontjes in overvloed vlees n eetlepel per persoon.

2. Wat een heerlijke kennismaking met de Indonesische keuken. Met een schotel Indonesia van vele gerechten kunnen proeven. Heerlijke smaken geproefd, bediening was goed, en de prijs was ook goed. Minpuntje waren de wat krappe tafeltjes.

3. Heerlijk gegeten. Doen we graag nog eens.

4. Flauw en vlak van smaak. Fabrieks balletjes gehakt smakeloos, saté ...hompen...
    Nee de smaken hadden niets met Indonesië te maken.
    Niet voor herhaling vatbaar. Jammer

5. Cherry Rikt

Wat wij als erg positief hebben ervaren, is dat ze spelletjes en kleurboeken voor onze kinderen hadden. Ze hadden geen speciaal kindermenu, maar ze hadden wel patatjes en saté gemaakt. Erg kindvriendelijk dus.
    Voor de volwassenen hebben we diverse rijsttafels gekozen, wat ruim voldoende was. Lekker gegeten en vriendelijke bediening. Bij de koffie na, kregen we een stukje spekkoek en bij de uitgang een hele snoephoek! Wat een service. Echt geweldig!

6. Wij zijn hier onlangs met 4 personen gaan eten. Vriendelijke bediening. We hadden gekozen voor het buffet. Voldoende keuze, het eten was echt authentiek lekker.

7. Wij hebben afgelopen week heerlijk gegeten bij Surabaya. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door een dame en begeleid naar onze tafel. Er heerst een ontspannen warme sfeer, waardoor we ons op ons gemak voelen.

We hebben gekozen voor het buffet. 1 van ons is vegetarisch en daar was ook genoeg keus voor. Ipv de kippensoep mocht de vegetariër een groentesoep, dat was fijn opgelost.

Regelmatig werd er een praatje met ons gemaakt en gevraagd of alles naar wens was. Ze waren erg vriendelijk en hoewel het een beetje druk was, namen ze de tijd om gerechten uit te leggen in het buffet. Het was een hele fijne service, dat vind je bijna in geen ander restaurant meer.
    Het eten, niet onbelangrijk, smaakt heerlijk, vers en niet te pikant. Hun sambal is echt fantastisch!

We hebben Surabaya ontdekt en komen hier heel graag weer terug!

8. I. de Nistie

Lekker gegeten. Leuke bediening. Onze beleving was heel positief bij Surabaya. Authentiek Indonesisch, zoals mijn oma kookt.

Van mij krijgen ze een heus compliment!

9. We waren hier eten met een social deal, omdat we het restaurant nog niet kenden. En dan is zo’n actie een leuke manier om kennis te maken met een restaurant.
    Onze verwachtingen waren niet erg hoog gezien de toch wel matige/slechte recensies online.

Vooraf: voor het eten zouden we zeer zeker terug komen.
    Helaas voor de rest niet.

We hadden vooraf 2 x onze reservering gewijzigd en gevraagd of we de deal ook nog konden gebruiken na de actieperiode. Geen probleem. Super aardig aan de telefoon.

Wij zijn dan op een maandag (na)middag geweest. Na ons kwam nog 1 stel binnen.

Vooraf konden we kiezen uit kippensoep of loempia. Omdat ik vegetarisch ben kreeg ik een groentesoep die heerlijk was.

Hoofdgerecht was een rijsttafel op een boord, verschillende gerechten, in het midden witte rijst. Het was erg.
    Dus flauw of lauw zoals het in sommige recensies stond kunnen wij niet bevestigen. Als het buffet (do t/m zo) ook zo is, is het zeker een aanrader.

De bediening was ook erg vriendelijk.

Waarom zouden we niet terug komen?
    Het stel wat na ons binnen kwam had geen social deal. Ze bestelden een rijsttafel en hadden ruim voor ons eten op tafel. Dat vonden wij zeer ongepast. Ik snap dat een restaurant misschien niets/niet veel aan de social deals verdiend (of je moet flink drinken), maar je voelt je zo wel ‘2e klas’. Op dat moment was het bij mij al gedaan.

Verder was het steenkoud in het restaurant. De ober vertelde wel iets over afzuigkap in de keuken etc etc. Zal allemaal wel. Aan de andere tafel had de mevrouw ook haar jas aan. Ik was blij dat ik hier niet een hele avond voor had uitgetrokken (en we hadden nog gegrapt dat we niet buiten gingen zitten, stonden ook tafeltjes. Nou.. het verschil temperatuur binnen en buiten was niet erg groot, en het was op de dag 4 C).

En dan toch wel de druppel: te muur waar onze tafel stond zat helemaal onder de etensresten, vetspetters etc. Heel erg vies. Hier was in tijden niet schoongemaakt. En hoewel het eten echt lekker was begin je dan te twijfelen over de hygiëne in de hele zaak.

Jammer jammer… eten top, rest flop.

10. Aardige bediening. We moesten lang op onze drankjes wachten. We hadden een Social Deal voucher voor 3 gangen. Het voorgerecht was goed te doen. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende gerechten op 1 bord met in het midden een homp rijst. In zijn geheel onsmakelijk voor het oog. Het stokje sate smaakte zuur. Stukjes rundvlees zaten vol met vetpezen. De rest konden we niet eens thuisbrengen. Toch maar van alles een stukje geprobeerd, maar het was heel vies. Volgens ons was het opgewarmd in de magnetron. Het nagerecht bestond uit een bolletje ijs met spuitbus slagroom. De aankleding van het restaurant leek wel meer dan 30 jaar oud, zonder ooit onderhoud te hebben gepleegd. Het stucwerk hing aan flarden tegen het plafond. Voor 2 biertjes en 1 spa blauw moesten we 8 euro afrekenen. Al met al het geld voor het 'diner' en drankjes totaal niet waard.

11. Slechter dan slecht. Zo slecht dat ik er tijd aan wil besteden om er anderen voor te behoeden. We hadden een Socialdeal voucher, dus al vooruit betaald.

Na een uur, en slechts wat gefrituurde loempia's wilden we vertrekken, maar omdat we vooruit betaald hebben bleven we zitten. Boven ons spinnewebben en bediening vriendelijk maar langzamer dan langzaam.

De maaltijd die werd gebracht was waterig en zonder veel smaak. Een slechte reclame voor Indonesië en Indonesische restaurants.

Een klein glaasje cola uit een literfles achter het buffet was E2,50!

12. Wat een feest om hier te eten. Eten was heerlijk en de bediening attent. Komen zeker nog eens terug.

13. Na lange tijd weer eens neergestreken bij Surabaya, eigenlijk voor een lunch. Aangezien er geen sate-schotels worden geserveerd, toch zelf maar wat samengesteld uit drie gerechten. De sate Domba van lamsvlees was lekker, met een ketjapsaus en hele kleine stukjes vlees. De sate Manado daarentegen was kurkdroog vanwege het wat (te ) lange garen van het varkensvlees. De gado gado was lekker, maar kostte 13,90, terwijl het besteld was als bijgerecht. Al met al geen verkeerde ervaring, hoewel ik in mijn eentje een rekening gepresenteerd kreeg van 32,35 euro. Voor een snelle lunch is dat wel wat aan de prijzige kant, zeker als je bedenkt dat het onbeperkt buffet hier 21 euro kost. Een goede score dus, behalve voor de prijs-kwaliteitverhouding.

14. Ik heb heerlijk gegeten van het Javaanse buffet. Alles zag er goed uit en was van goede kwaliteit en smakelijk. Vooraf een soto ayam en een lekker ijsje met zoetigheid als dessert. Het interieur is helaas uit het jaar kruikie met een potje kunstbloemen op tafel. Hier zou wat meer aandacht aan besteedt moeten worden.

15. Petra van Oers

16. Erwin 9276 punten

26 september bij Restaurant Surabaya neergestreken. We gaan vanavond voor het 4-gangen diner.
    Vrij vlot worden de drankjes uitgeserveerd. Daarna is het meer dan 30 minuten wachten voordat we een mandje met cassave crackers krijgen. Wat mij betreft had men dit beter bij de drankjes kunnen serveren, dan hadden we het eerste half uur ook al wat te knabbelen gehad. we beginnen met een Indische kroket, een kroket van aardappelpuree met een korstje. De smaak is aardig, het mist wat pit en de gesneden ijsbergsla met wat sweet Chilisaus kan hier niet veel aan veranderen.
    De tweede gang is een kom Sop Baso Sapi, een rundvleesbouillon met stukjes rundvlees. De bouillon is smakelijk en prima gevuld met wat lente ui, glas vermicelli, gebakken ui en rundvlees. Het vlees blijken stukjes gehaktbal te zijn. Deze is bijzonder fijn gemalen waardoor het een stevige structuur heeft en niet herkenbaar als gehakt, wel is de structuur even wennen verder een prima bouillon.
    Het hoofdgerecht is uit een Indonesische rijsttafel welke op tafel geserveerd wordt. Hoewel het ene gerecht ons beter bevalt dan het andere is het een prima gerecht. Het rundvlees in de gerechten (Daging Rendang, Daging Semur) is heerlijk mals en lekker gekruid, de kip met kokos (Opor Ayam) heeft wat zoetigs en smaakt prima. De groentegerechten zijn smakelijk maar de sperzieboontjes zijn erg gaar of geconserveerd (pot, blik?). Smaak is ook hier goed maar wat bite aan de boontjes had aangenaam geweest. Het gefrituurde ei is ook smakelijk, evenals het hardgekookt gefrituurd ei. Dit laatste is van nature wat droog door de dooier maar met de saus in het schaaltje, heerlijk.
    De saté Kecap is erg zout maar behalve dit, verder smakelijk. Het wordt geserveerd met verse ui. Later wordt aangegeven dat de marinade mogelijk niet goed is gemengd. Fijn dat mijn opmerking in ieder geval in de keuken besproken wordt. Bovendien blijkt de grill vanavond stuk waardoor de saté in de pan is gebakken. Ook dat geeft een andere smaak dan wanneer deze gegrild zou zijn. De overige gerechten, Udang Bambu Rujak (gebakken garnalen in pikante saus), gebakken groente, zoet zure groente (Acer Ketimun), fruit, tofu enz. zijn smakelijk. Het is al bij elkaar een prima gerecht waarbij we lekker kunnen afwisselen tussen sojagerechten, zoet-zuur, kokos en fruit.
    We sluiten af met een bijzonder nagerecht, Wadjik. Een smakelijk stukje kleefrijst met palmsuiker op een bord met mango en kokosmelk. Erg lekker en eens wat anders dan het "standaard bolletje vanille ijs". Kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl
    Aanrader? Ja. Goede gerechten, vriendelijke bediening.

17. Hier eergisteren geweest en als Indonesische kan ik zeggen dat het eten ronduit slecht is. Door de recensies van van anderen opdezelfde site, dachten we; we koken een keer niet maar gaan daarheen. Wat een domper, beter thuis kunnen blijven. Soto soep, mag niet eens zo genoemd worden, was echt gewoon vies!en de rijsttafel hadden ze zo rechtstreeks van het buffet gepakt, wat ik echt niet vind kunnen. Als we buffet had gewild (iets wat daar dus al uren opgewarmd klaar lag) had we dat gepakt, maar wij willen geen buffet eten en om dan als je een rijsttafel besteld om die rommel voorgeschoteld te krijgen, sorry maar echt schandalig. Normaal eet je thuis net wat minder lekker dan in een goed restaurant of zelfs veel lekkerder. Maar in dit geval was het spijtig stukken slechter dan thuis. Jammer . Voor de kenners en liefhebbers van Indonesisch eten zal dit zeker tegenvallen.

18. Anita 102 punten

Goede bediening, goed eten. Voor ons was het de eerste keer Indonesisch, goede uitleg over de gerechten. Hele verrassende smaken bij elkaar in een gerecht. We komen zeker nog een keer terug.

19. JP 326 punten

Gisteren hier gegeten met mijn vriendin. Bediening zeer netjes en attent. Eten smaakt goed, authentiek (ben zelf ook van Indonesische afkomst dus weet waar ik het over heb). Prijzen zijn vallen erg mee.

Hier ga ik zeker nog veel vaker eten, heb het ook aan familie aangeraden.

20. We komen hier regelmatig, het eten is authentiek en eigenlijk altijd erg goed. En voor een goede prijs. Jammer dat het niet heel druk bezocht lijkt, daardoor soms wat ongezellig. Maar dit ligt zeker niet aan de vriendelijke en adequate bediening.

21. marjolein

Vanavond gegeten bij Surabaya. Ondanks de recensies en het cijfer, is het ons tegen gevallen.

Het lopend buffet viel tegen, gerechten lagen duidelijk al lang in de bakken. Eten was oke maar niet heel bijzonder. Jammer dat er weinig keuze was.

Het bestellen en uitserveren van de drankjes (bier) duurde erg lang, ondanks dat het niet erg druk was en er 3 medewerkers rondliepen. De medewerkers waren wel aardig.
    In het restaurant was het erg koud, het leek wel of het onder de deur door waaide, we zaten er niet eens naast! We hebben hierdoor geen koffie meer gedronken en zijn naar huis gegaan om bij de kachel te kunnen zitten...

22. Goede sfeer erg lekker eten.
    Ons kleinkind vroeg of er kleurplaten waren en daar werd ontkennend op geantwoord maar even later bleken ze nog vlug gehaald.
    En dat op Zondagavond.. compliment!

23. Herman 753 punten

Een zeer goed Indonesisch. Zowel het lopend buffet is goed, maar a la carte is nog beter. Een standaard rijsttafel hoef je hier niet persee te bestellen, want er zitten hele lekkere a la carte gerechten tussen. De bediening is erg vriendelijk en adequaat, en de prijs is heel behoorlijk. Overigens zijn er meerdere heel betaalbare en goede restaurants aan de kruisstraat op loopafstand, zie mijn andere recenties.

24. Prima gevarieerd buffet. We gaan hier regelmatig eten en het is altijd weer lekker. Beetje een 'huiskamersfeer', rustig en gezellig en de bediening is vriendelijk. Jammer dat het nooit echt vol zit (voor hun dan). Ligt misschien aan de locatie; enigszins 'afgelegen'.