In omgeving betaald parkeren

Gesloten

• Corona – 16 mrt t/m 31 mei

RESTAURANT BOON; EEN BEGRIP IN EINDHOVEN
CULINAIR HOOGSTAND ALLROUND RESTAURANT IN HARTJE LICHTSTAD
In januari 2002 opende Corinne Wouterse (samen met Jos van den Heuvel) de deuren van Boon Restaurant aan de Willemstraat in Eindhoven. Een aanwinst, want met de komst van Boon werd het gat tussen eetcafés en toprestaurants definitief gedicht: topkoks zorgen voor een internationaal karakter, maar staan ook garant voor enkele oer-Hollandse gerechten; de professionele bediening is gastvrij en tot in de puntjes verzorgd, maar wel op een ongedwongen manier.

restaurant-boon-corinne-wouterse-team
CORINNE WOUTERSE EN HAAR TEAM
De ervaring van Corinne en haar team is onmiskenbaar: meer dan tien jaar runde zij reeds eetcafé De Groot aan het Wilhelminaplein; destijds in de wijde omtrek van Eindhoven geroemd om zijn creatieve keuken en amicale ambiance.

Met Boon ging zij nog een stapje verder. Boon is gevestigd in een statig herenhuis midden in het centrum van Eindhoven.

restaurant-boon-pand

PRACHTIG PAND, SFEERVOLLE AMBIANCE
Het onderkomen is een mengeling van industrieel design en klassieke huiskamersfeer en biedt plaats voor 80 gasten. De unieke, overkoepelde serre is bij uitstek geschikt voor grotere groepen, terwijl het kamer-en-suitegedeelte juist weer een waarborg is voor de intimiteit van een diner voor twee.

1. Personeel

1420176808 64
1498320880 84
1519632899 84

1. Niek De Smedt

Eten zeer goed, bediening ook!

2. We vonden het eten, leuk opgemaakt. Maar de smaak sensation kon beter. Was niet zo heel bijzonder. De sfeer vond ik ook minder, we zaten bij het raam voor. Binnenkomst was gezellig en warm aangekleed. Houten stoelen, jammer. Misschien leuke kuip stoeltjes? En de sfeer van binnen komst door trekken in het hele restaurant. Bediening vriendelijk en leuke sfeer daardoor. We hebben zeker wel een leuke avond gehad.

3. Het eten was fantastisch. Met mijn allergieën hielden ze super goed rekening zonder het gevoel te geven dat ik een overlast was. De bediening van de eigenaresse was nog beter. We hebben een heerlijke en fantastische avond gehad en ik raadt iedereen het rondje van de menukaart aan. De wijnen en het eten sloten perfect aan en we kregen vaak de keuze welke wijn wij zelf het lekkerste vonden. Ons zie je zeker terug!

4. Fantastisch! Heerlijk gegeten, nieuwe chef en het was verrukkelijk. Goede bediening, goede sfeer! We gaan zeker weer terug komen!

5. Herlijk gegeten en de bediening was top!
    Aanrader.

6. De sfeer, service en het eten was geweldig.
    Het was heerlijk ontspannen en relaxt.

7. Wederom geweldig gegeten bij Boon. Tuurlijk, er zijn plekken waar de menukaart nog bijzonderder is met nog luxere ingredienten. Maar dat maakt het zelden lekkerder. Boon doet gewoon heel goed wat het wil doen, en de bediening helpt enorm om er een gezellige avond van te maken. Hardwerkend, lief met humor en oog voor de gasten. En bij het afrekenen vraag je je weer af waarom veel andere plekken zo veel duurder moeten zijn. Kortom, misschien niet de sjiekste plek van Eindhoven, wel een van onze favorieten!

8. Het eten was heerlijk. We hadden een verrassingsmenu met 6 gangen. Gezellig restaurant en super leuke bediening!! Echt een aanrader om zeker een keer dit restaurant te bezoeken!

9. Ineke Hurkmans

Gezellig, persoonlijk, heerlijk gegeten!

10. Heerlijk gegeten en een top avond gehad bij Restaurant Boon!

11. Gezellig, lekker en leuke bediening

12. De nieuwe chef-kok is een aanwinst voor Boon. Het rondje menukaart is echt een aanrader! Mooie gerechten in 6 gangen voor een alleszins schappelijke prijs.

13. Wij hebben genoten, met dank aan de kok en de gastheer en gastvrouw 👌🏼

14. Vanwege Kerstmis was er een vast menu, maar daar kon prima van afgeweken worden. Personeel is erg aardig en denkt goed mee.
    De sfeer in het restaurant is voor verbetering vatbaar. Het doet wat kil aan zonder enige stoffering en de ruimte is veel steen en beton.
    De kwaliteit van het eten is gewoon goed, maar niet goedkoop. Relatief kleine porties, wel heel mooi geserveerd. Prima ervaring al met al maar voor de gezelligheid kies ik de volgende keer voor een ander restaurant.

15. Goedemorgen,

Was hartstikke prima, lekker eten, goede wijn, mooie zaak, gezellig personeel, goede vibe! Tot een volgende keer, grtjes Marjolein en Jack.

16. Heel lekker gegeten: rondje kaart. Leuk concept en 6 verschillende gerechten van de kaart gehad; aanrader.

17. Maxine Delmelle

Dit zijn de liéfste mensen die je in Eindhoven kan vinden... zo’n leuke avond; ongelooflijk lekker rondje menukaart met een fles tópwijn!

18. Restaurant ziet er mooi en sfeervol uit van binnen. Bediening was heel vriendelijk en de gerechten heel lekker.

19. Idette Potgieter

I received feedback from the party who dined with you on Tuesday evening and they all had a fabulous time. They said the food was absolutely excellent and that the private room worked perfectly for their business meeting needs. Thank you for hosting at relatively short notice! We will be back.

20. V. Rijckaert

Top restaurant! Van een hele goede kwaliteit! En erg vriendelijk en deskundig personeel!
    Ik vond de aankleding van het restaurant wat kil, maar dat is persoonlijk. Prima voor een zakelijke ambiance.

21. C. Van den Brink

We aten een heerlijk rondje van de kaart: 6-gangen menu met voortreffelijk wijnarrangement. De bediening was bijzonder vriendelijk, attent en soepel. De sfeer heel fijn. Het was een bijzonder gezellige avond. Het enige minpuntje is de akoestiek, die zou wat verbeterd kunnen worden. Verder alleen maar lof!

22. Heerlijk gegeten. Een avondje uit traktatie voor onszelf. Lekkere afwisselende gerechten met bijpassende wijnen. Elke ronde was weer een positieve verrassing. Tijd genoeg om elke gang te laten zakken.

23. Careen Nozza

In mooi atmosfeer gegeten, was heerlijk!

24. Mooie gerechten op de kaart en was heerlijk. Mooi restaurant, fijne bediening. Een aanrader voor een heerlijke avond!

25. Frans Kriesels

Gisteren voor de eerste keer hier gegeten. De kwaliteit van eten en drinken is bijzonder goed. We hadden rondje menu van de chef incl wijnarragement. Voor iedereen een aanrader.
    We gaan zeker nog een keer terug.

26. Was supergezellig, kwamen als eerste, gingen als laatste en hebben genoten van het lekkere eten en de superbediening.

27. Heerlijk 6 gangenmenu gegeten. Zeer smakelijke gerechten en een betrokken, zorgzame en vriendelijke bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader!

28. Anoniem

Super de super. Heerlijk relax eten met super bediening. Goede adviezen qua wijn. Tot volgende keer.

29. Een heel fijne avond gehad, lekker in de tuin gezeten; eten was heel erg goed, niet alleen van smaak maar ook de presentatie, leuke persoonlijke bediening die goed rekening hield met het tempo van het eten.

30. Heerlijke avond gehad, we bestelden 'rondje menukaart' met bijpassende wijnen. Lekker buiten in de tuin. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Zeer vriendelijke bediening. Beste restaurant van Eindhoven als je het mij vraagt.

31. weckhuysen

Zeer lekker eten, gezellige sfeer buiten, service buitengewoon en zeker prijs kwaliteit perfect. Een aanrader, wij hebben ons daar prachtig geamuseerd.

32. Gisteravond hebben we een top avond gehad bij restaurant Boon. We kregen een heerlijk plaatsje buiten op het terras. Glutenvrij eten was geen enkel probleem. Zowel de kok als het bedienende personeel wist wat glutenvrij eten inhoudt. Het personeel is zeer gastvrij, vrolijk en in voor een gezellig praatje. We voelden ons zeer welkom.
    De drie gangen die wij kozen waren zeer verzorgd. Mooi opgemaakte borden en het waren zeer smaakvolle gerechten. Prijs/kwaliteit was goed.
    Kortom, een perfecte avond en zeer aan te bevelen. We komen zeker weer terug.

33. Top avond gehad. En vooral top service en eten!!

34. Anne-Marie Dekkers

Heerlijk gegeten!
    En wat een leuk en vriendelijk personeel!
    Echt een aanrader!!

35. Gezellige zaak met een super lieve gastvrouw / eigenaresse. Het 6 gangen proeverij boon was zeer verrassend lekker. De sfeer in de zaak was erg gezellig. Zeker een aanrader!

36. Verbouw Liliane

Lekker gegeten in gezellig tuintje.
    Gerechten waren lekker: paddestoelen en vis.
    Brood was ook lekker.
    Wat grotere porties...??
    We gaven met z’n drieën een 8.5
    Zeer vriendelijke bediening!

37. Kees en Wilma

Zeer prettige, vriendelijke ontvangst en bediening.
    Alle gerechtjes uit het "6 gangen rondje menukaart" waren verrassend, lekker en bijzonder.
    Dat gold ook voor het bijpassend wijnarrangement. Geweldig!
    Wij komen zeker terug.

38. Patricia

Heerlijk gegeten op Koningsdag. Het 6 gangen verrassingsmenu. Prijs /kwaliteit is perfect. Bediening super vriendelijk en denken met je mee. Vooraf aangegeven dat ik een gluten intolerantie heb en was totaal geen probleem. Gerechten keurig aangepast. Hier komen we zeker vaker terug.

39. Heerlijk gegeten bij restaurant Boon. Jammer dat de verrassingsmenu’s niet meer op de kaart staan, maar het rondje menukaart is een mooie vervanging. Heerlijk gegeten met zeer goede wijnen.

40. Monique

Heerlijk genoten van een zes gangen menu. Het eten is geweldig, de bijpassende wijnen top en het personeel erg leuk en service gericht! Kortom een top avond!

Eén vorige recensie
  41. Lekker en gezellig gegeten.

42. Eten was wel lekker. Bij het gerecht mis ik extra verse groenten.
    Ook zie ik liever geen frites op de menukaart.
    Bediening was heel vriendelijk, leuke mensen prettig in de omgang.

43. Gezellige zaak met gemotiveerd en vriendelijk personeel. Zelfs telefonisch uitleggen waar ze te vinden waren was geen enkel probleem. Juiste sauzen en wijnen geadviseerd bij de gerechten. Echt een aanrader.

44. Op Valentijnsdag weer boon bezocht. Elke keer super goed gegeten hier en heel vriendelijk personeel. Zeker een meerwaarde voor de horeca in Eindhoven!

45. Serge van der Boon

Wat een topadres! Goed ontvangen door lieve mensen en ons dan laten leiden door het menu met aangepaste wijnen. Alles past bij mekaar en wordt mooi toegelicht. Niets is teveel!
    Hetzelfde niveau zoeken in België kost je dubbel. Als ik 1 puntje van kritiek moet geven is dat het gebouw redelijk “weerklinkt” en dat geeft wel wat “achtergrondlawaai” maar wij vonden het niet storend. Wij gaan zeker terug. Tx!

46. Mooi restaurant; fijne sfeer; mooie inrichting. Eten wordt met aandacht bereid. Op een redelijk stille dinsdag was de eenhoofdige bediening prima en snel. Mijn eendenborst perfect gegaard.

47. Eten was weer erg lekker zoals altijd!
    Wel mag er iets minder lang tijd zitten tussen de gangen dat duurde soms erg lang.
    Medewerkers zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

48. Ingrid maas

Topavondje gehad met super bediending! Eten met bijpassende wijntjes waren heerlijk.
    Erg genoten.

49. Verzorgd en lekker eten. Bediening uitstekend. Prijs is een tikje meer dan modaal. Maar het eten is ook beter dan gewoon. Dus in overeenstemming met elkaar, wat een goede 8 verdient. Voor een 9 of 10 moet de verhouding anders liggen.
    Bij het hoofdgerecht heb je als bijgerecht alleen keuze voor frieten. Ik had toch wel een uitgebreider bord verwacht. Een of ander culinair aardappelgerecht standaard bij op het bord bijvoorbeeld. Want anders is de portie te klein.
    Voor de kinderen hebben ze een lekker menuutje.

50. Margo van der Vliet

Heerlijk 6-gangen menu gegeten in gezellige en relaxte sfeer.
    Bediening is goed, persoonlijk en gezellig.
    Aanrader!

51. Rianne Dirne

Op tweede kerstdag hebben we uitstekend gegeten bij Boon. De gerechten waren verrassend. De wijn smakte er uitstekend bij. De bediening is vriendelijk en spontaan. Het is een heerlijk avondje uit geweest.

52. Heerlijk kerstdiner gehad. Erg sfeervol en zeer vriendelijk personeel.
    Er was ook veel moeite gedaan voor het vegetarische kerstmenu, zonder kaas, voor onze jongste dochter. We komen zeker terug.

53. Jeroen Ouwerling

Wij hebben op 1e kerstdag heerlijk gegeten en de sfeer was goed. Echter naarmate de avond vorderde werd de service steeds slechter en duurde alles heel erg lang (50 minuten wachten op een hoofdgerecht na een scroppino) en toen dit aangegeven werd door ons mochten wij dit niet verder toelichten totdat de serveerster had gezegd wat er op ons bord lag (anders zou ze dir vergeten). Hierna diende ze het dessert bestek al in tijdens het hoofdgerecht om ons tegemoet te komen. Dit vonden wij zeer jammer terwijl de rest van de avond heel leuk was. Om ons heen zagen wij meer mensen erg lang wachten en er leek ook geen logica te zitten in de manier van werken van de bediening. Hopelijk wordt dit aangepast aangezien het eten erg lekker was!

54. Goede kwaliteit, ongedwongen sfree, mooie borden, woonkamer idee.

55. Rondje menukaart gedaan met bijpassend wijn arrangement. Super lekker gegeten en gedronken. Personeel super aardig en attent en goede sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.

56. Fantastische bediening. Heerlijk eten. Great.

57. Jolanda Bijsterveld

Met de "familie-spaarpot" met zijn tienen uit eten bij Boon. Het was heerlijk en de bediening was helemaal TOP! Echt een aanrader, we hebben een geweldige avond gehad. We komen zeker terug…

58. Inge Seijkens

Erg genoten, vriendelijke bediening, heerlijk gegeten en goede entourage. Enige minpunt was de tijd tussen de gerechten..

59. Prima gelegenheid. Fijn en hardwerkend personeel!

60. De smaak was goed maar een deel van de gerechten werd koud geserveerd.

61. Leuk restaurant, fijne sfeer, mooi pand, lekker eten. Wel wat trage service, maar erg vriendelijk personeel.

62. Hanneke tak

Super fijne avond gehad, heerlijk gegeten en de bediening is top!!

63. John van Haandel

Leuk restaurant. Rondje menukaart is een aanrader.

64. Super lekker gegeten.
    De biefstuk was precies goed. Heerlijk.

65. Heel lekker gegeten! Rondje menukaart is echt een aanrader! Prima service in een gezellige sfeer.

66. Stephanie Wannin

Mama en ik zijn gisteren super lekker komen eten! Ik had een weekendje Eindhoven geboekt voor mijn mama als verrassing. Ik zocht namelijk ook een goed restaurant omdat wij heel graag gaan eten! En dit heeft zeker meer dan alle verwachtingen omver geblazen! Het is jammer dat we van West-Vlaanderen zijn en dat het enkele uren rijden is, maar als we ooit terugkomen naar Eindhoven passeren we hier zeker terug!!!
    Echt een hele sterke aanrader is het rondje menukaart. Je proef ongeveer ‘alles’ wat op de menu kaart staat maar in een tapas vorm! Zo leer je ook dingen eten die je misschien nooit durft bestellen.
    Met de aangepaste wijnen erbij is dit TOP! Ook heb je een bobarrangement, waar je ook zeker meer dan voldoende wijn krijgt!
    Het personeel was keer op keer vriendelijk, ze hebben een goeie kennis van wat ze serveren, zowel van wijn als wat er op je bord ligt.
    Als ik één nadeel zou moeten geven is het de akoestiek. Het kan er wel soms luid aan toe gaan, waardoor je de persoon aan jouw tafel niet goed hoort. Maar dit was ZEKER geen groot minpunt van onze avond.

Als afsluiter zou ik zeggen iedereen die naar Eindhoven gaat of er niet ver vandaan is, ga naar Restaurant Boon!!!

67. Van den Ingh

Gezellige avond gehad, erg vriendelijke bediening, eten was ook heerlijk

De nieuwste recensie
  68. Heerlijk gegeten een 6 keuze verassingsmenu! Mooie hoeveelheden en allemaal bijzonder van smaak. Om de drie maanden een nieuwe kaart met steeds weer lekkere gerechten.

69. Goed eten, zeer goede bediening, mooie locatie.

70. J. Entius

Afgelopen zaterdag gegeten bij Boon. Was een zeer goede ervaring met naast lekker eten een vriendelijke en attente bediening.
    1 tip. Zorg voor een taxi als je het wijnarrangement bij het verrassingsmenu neemt😀

71. Super genoten van het restaurantweek menu, Top!
    Heerlijke smaken en goed op elkaar af gestemd, in combinatie met het bijpassend wijn arrangement.
    Iedere gang was een nieuwe smaak explosie.

72. Kirsten Stolk

Een tijd niet geweest bij dit restaurant. Altijd heel tevreden geweest, maar wat een tegenvaller was het nu. Beperkte kaart en het eten vond ik niet Boon waardig. Een stuk minder keuze en wat mij betreft kwaliteit. Bediening deed wat het moest doen, maar wat een chagerijnig hoofd zeg. Straalde geen enkele warmte of gezelligheid uit. Geen enkele moeite om even uit te leggen wat er werd geserveerd. Absoluut een onprettige ervaring daarmee. Pluspunt: wijn was goed, en een fijne inrichting.

73. Op een maandagavond met z’n zessen hier heerlijk gegeten. Kwaliteit is top. Het duurde redelijk lang voordat hoofdgerecht geserveerd werd. Erg lekkere witte (huis)wijn.

74. Wat een leuk pand en strak & gezellig interieur! Voor het eerst ceviche gegeten, echt heerlijk. Vriendelijke bediening met een Brabantse gezellige touch. Tip voor grote eters om er frietjes als side dish bij te nemen ;-)

75. Top restaurant, gezellige ontspannen sfeer, personeel weet wat gastvrijheid is.

76. Eten was uitstekend. Bediening was uitstekend. Jammer dat we 1,5 uur moesten wachten op het voorgerecht en dan nogmaals 1,5 uur op het hoofdgerecht moesten wachten. De grote hoge ruimte is niet fijn, alles galmt en je kunt elkaar heel moeilijk verstaan.

77. Heerlijk gegeten in de tuin. Zeer goede prijs-/kwaliteitverhouding. De bediening was ontzettend vriendelijk. Komen zeker nog eens terug.

78. We hebben met zijn vieren een top avond gehad, heerlijk gegeten, gedronken, gelachen. De bediening was alert, zorgzaam en attent. Echt heel fijn, De rekening was heel vriendelijk. We komen snel weer.

79. Rondje door de menukaart was erg lekker en precies de goede hoeveelheid en combinatie.
    Je moet er wel de tijd voor nemen.
    De bediening is hartelijk en goed. De chef komt zelf aan tafel om de gerechten toe te lichten, verstaanbaar zelfs! Dat is niet altijd zo in restaurants
    Een aanrader als je een avond gezellig en lekker wil tafelen!

80. Claire beauty salon CCBella

Heerlijk gegeten mooie smaakvolle gerechten. Fijne ambiance. En de prijzen zijn mooi voor de heerlijke gerechten.

81. Johan Kersten

Heel sfeervol top bediening en super lekker zeker niet de laatste keer geweest, en nog betaalbaar ook een aanrader helemaal TOP.

82. Heerlijk eten, elke keer verrassend en geweldig personeel!

83. Erg lekker gegeten in een hele gezellige tuin. Toen het een beetje frisser werd kregen we dekentjes aangeboden. Heel behulpzame bediening. De gerechten waren heel verrassend, bijzonder en heel smaakvol. Zeker een aanrader.

84. irma speetjens

Geweldig zo een lekker eten, top bediening en prima sfeer. Een heerlijk avondje uit in het voor ons meest favoriete restaurant in Eindhoven!
    Een aanrader!

Eén vorige recensie
  85. Heel gezellig. We waren 100% gast. Dank jullie wel voor deze onvergetelijke avond.

86. Top restaurant. Reken op ca. €50 3 gangen/3 glazen wijn p.p.
    Dan heb je sterrenrestaurant niveau voor een mooie prijs in mijn ogen.
    Top team met oog voor echte service.

87. Gloudemans

Vriendelijke bediening, en geen tijdsdruk. Ondanks het feit dat Dit de laatste avond was voor de vakantie!

88. Lekker gegeten (frietjes smaakten iets minder).
    Mooi opgemaakte borden.
    Hele attente gezellige bediening!

89. Guy Dumoulin

Heerlijk gegeten in de tuin van restaurant Boon. Goede bediening, lekker en mooi opgediend eten en een relaxte sfeer. Aanrader in Eindhoven tegen een goede prijs!

90. C Beekd

Een parel in de binnenstad. Zeker ook met mooi weer dan zit je in een knusse binnentuin. Het eten is top alles vers en zelfgemaakt.

91. Heerlijk gegeten in rustige sfeervolle tuin. Menu gekozen met verschillende voor- hoofd en nagerechten. Lekkere en verrassende combinaties. Zeker een aanrader.

92. Carolien

Heerlijk gegeten en zakelijk dingen kunnen bespreken. Lekker in de tuin gezeten. Een echte aanrader. Heel vriendelijke mensen, goede service en een niet te versmaden witte huiswijn.
    Lekkere en creatieve gerechtjes.

93. Ernesto

Rustig buiten gegeten. Leuke kaart, eenvoudige gerechten maar erg goed bereid.

94. Albert Dubbeld

Een hele fijne gemoedelijke sfeer. Informeel. Met kwaliteit van de producten. En net even wat anders. Het personeel heeft passie en verstand van de producten.
    Was een prettig bezoek.

95. Prima gegeten op vrijdagavond. Mijn vrouw en ik kozen het 3 gangenmenu. Elke gang, de borden leef, dus dat zegt genoeg. Het eten is niet alleen lekker en wordt ook leuk gepresenteerd. De bediening is heel erg vriendelijk. Twee aardige dames hebben ons goed verzorgd. Het restaurant is mooi en de sfeer is goed. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader!

96. Heerlijke avond gehad. Verrassingsdiner met wijnarrangement. De laatste verrassing was erg leuk.

97. Erg lekker allemaal. Prettige bediening. Mooie tijd tussen de gerechten door.
    Een echte aanrader!

98. Melanie Geurtsen

Wij hebben onlangs voorafgaand aan een concert van Guus Meeuwis bij Restaurant Boon gegeten. We hadden de mazzel dat het mooi weer was en we buiten hebben kunnen eten. Er was een aangepast Guus Meeuwis menu en daar stonden prima gerechten op die ons ook goed gesmaakt hebben. Verder vonden wij de mensen van de bediening erg vriendelijk.
    Kunnen we al reserveren voor volgend jaar? :-)

99. W.M. Renders

Leuke ervaring. We hebben genoten van het eten en de sfeer.

100. Dierking

Restaurant Boon is zeer gezellig, een zeer goede bediening. Ik vind de sfeer echt of dat je thuis bent.
    Franse keuken prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Ik raat iedereen aan om daar te gaan eten.
    Voor jong en oud> voor kinderen hebben ze een tiener menu > was top mijn kinderen vonden het erg lekker. 👍🏻👍🏻👍🏻

Volgende pagina