Le Connaisseur in Eindhoven

1322719486 73
1414862015 66
1430219103 71

1. De Jong

Met groep oud collega's gezellig kletsen en eten.
    De kangeroebiefstuk leek goed gebakken, maar was taai.
    De eendenborstfilet had bijna dezelfde smaak als de kagaroe enmocht niet naast de eend liggen… ze waren te ver doorgebakken, geen eendsmaak, geen vetrand, de kleur…
    Geen aanrader…
    Personeel was vriendelijk, koks hielden vol dat het wel eend was…

2. Ingrid van Lanen

3. Wat slecht. Alles duurde super lang… eten was niet goed. Nacho's waren vastgebakken op het bord. Appelmoes warm. Frietjes hard en donker gebakken. Vlees was mooi gebakken maar super taai. Weinig champiognnen saus… voor ons de laatste x,

4. Ik kreeg in meer dan 2 uur tijd maar 2 gangen voorgeschoten, in de tussentijd ben ik recensies gaan schrijven.

Door al het wachten had ik geen zin om nog langer te wachten op de derde gang en ben teleurgesteld naar huis gegaan. Ik had tijdig gereserveerd. Ik heb het gemeld en de bediening vertelde mij dat zij veel gasten hadden via groupon die niet aangemeld waren. Daarbij vertelden ze ook dat het geen excuus was en direct de derde gang konden regelen. Maar na al het wachten had ik daar absoluut geen zin meer in. Voor mij hadden ze de kans gemist en ik was absoluut niet de enige. Er was ook als voorbeeld een persoon die zat alleen aan een tafel maar te turen en te wachten.

Ik ben vaker bij dit restaurant gaan eten en absoluut nooit iets te klagen gehad. Verder heeft het eten gesmaakt.

5. Toos 12 punten

Zeer vriendelijk personeel, heel lekker gegeten voor herhaling vatbaar... Tot ziens...

6. Peter en José van Ballegooijen

Prima sfeer, vriendelijk personeel, goed eten.
    Alleen jammer dat je op de menukaart pas ziet dat de prijzen op vrijdag, zaterdag en zondag € 19,50 per menu
    zijn en geen € 14,50 zoals de advertentie aangeeft en zelfs op het reclamebord dat bij Le Connaisseur voor de deur staat, is aangegeven.

7. Kwaliteit van het eten is gewoon super. Bediening is ook vriendelijk en oplettend. Ambiance is goed, alleen een beetje rumoerig.

8. Wij kwamen binnen en wij werden hartelijk ontvangen en mochten een plaats uitkiezen. Meteen werden de drankjes opgenomen en de menukaarten aangereikt. Het voorgerecht kozen wij de proeverij van voorgerechten. In een woord fantastisch de verschillende gerechten en allemaal verschillende smaken. Het hoofdgerecht koos mijn vrouw ossenhaas spiezen van de grill en ik koos de mixed super grill. Keurig opgediend alles heerlijk zonder pezen o.i.d. gewoon geweldig.
    Nagerecht kozen wij de parade des desserts. Dit was een etagére met allerlei nagerechten.
    In deze periode kwam er een groep binnen van 100 personen vermoedelijk van de Robo Cup. Ik dacht nu komen wij niet meer aan de beurt, maar niets is minder waar onze volgende gang werd keurig binnen de normale tijd geleverd. Het serverend personeel is vriendelijk en goed.
    Wij gaan zeker terug want wij zijn fan.

Le Connaisseur tot de volgende keer.

9. Hetty van Dijk

Via groupon op vrijdagavond met z'n vieren gegeten. Gevraagd of wij wat rustig konden zitten ivm met 2 personen met gehoorproblemen. Dit was helemaal goed geregeld. Het 3 gangen diner was helemaal prima, we hebben allemaal lekker gegeten en gedronken. Bediening was ook goed, vriendelijk en attent.

10. We hebben een hele gezellige avond gehad bij Le Connaisseur. Ondanks het feit dat het een enorme grote zaak is, heb ik niet het gevoel gehad in een gaarkeuken oid gegeten te hebben. De zaak is sfeervol. Het eten lekker en gevarieerd en de prijs is ook prima. Het is geen sterrenkeuken, maar dat kan natuurlijk voor deze prijs ook nooit de verwachting zijn. De kinderen, die vaak wel eens iets te klagen hebben, hebben genoten van hun gerechten en ik vond mijn lamsspies ook zodanig lekker dat ik dit gerecht graag ook even noem :) Heerlijk mals vlees en perfect gegrild. De zaak was afgeladen vol. Je merkt dat op een gegeven moment iets aan de bediening, doordat je iets langer moet wachten. Maar men blijft vriendelijk en voorkomend. Ik kom terug!

11. Wij hebben heerlijk met z'n viertjes gegeten. Gezellige sfeer en prijs/kwaliteit is gewoon goed. De tijd tussen de gangen vonden wij perfect, beter dan binnen een uur weer buiten staan. Een vriendin kreeg per ongeluk rode wijn over tas en jas door ongelukje ober. Meteen excuses, drankje van de zaak en vergoeding stomerijkosten. Super service, zie je niet vaak. Wij komen zeker terug!

12. Jay 459 punten

Dinsdagavond, redelijk druk. We (twee personen) hebben een drankje en een hoofdgerecht besteld en vlot gekregen.

Bij de hoofdgerechten zat een (1) zakje met friet in zo'n hippe standaard. Lekker vlees (lams-spies), prima frites. Maar we hadden dorst en wilden nog wel een portie frites. Geen personeel te zien. Toen eenmaal alles op was, kwam er iemand opdagen en informeerde of alles naar wens was. We hebben aangegeven dat we wel wat extra frites en een tweede drankje lustten tijdens de maaltijd. Het antwoord van het meisje was "Dan moet je de volgende keer maar wat harder roepen". Hoe onprofessioneel kan je zijn dus. Tijdens het afrekenen kwam dezelfde dialog: "Was het naar wens?", "Nee, omdat ....", "Volgende keer wat harder reopen". Blijkbaar is deze instructive het beleid daar bij de Connaisseur.

Eten was prima, maar als je er wat bij wil hebben, dan moet je dus hard roepen. Ik ga de volgende keer ergens anders eten.

13. Na een goede ervaring in een drukke ambiance met 75% off voor het 2e menu op een dinsdag, was het nu (intussen 50% off) veel minder druk en ook een veel mindere ervaring. "Onze klassier": de schnitzel, was inderdaad een klassieker zo lang had deze onder de lamp gelegen. De rest was ook "lampwarm" en niet vers. Jammer, concept is goed en betaalbaar, maar een beetje kwaliteit mag je toch wel verwachten. Met de klacht werd overigens ook niets gedaan, zelfs geen sorry, maar dat is ook een keuze.

14. Gisteren gegeten bij Le Connaisseur. We hebben hier erg goed gegeten. Eten was erg lekker, wat je niet zou verwachten voor zo'n prijs! Het personeel was erg vriendelijk, het enige puntje was dat het soms een beetje lang duurde voordat ze de tafel af kwamen ruimen. Top avond gehad!

15. Toptent! Lekker gegeten, vriendelijk personeel, snelle service en lage prijs. Een aanrader!

16. Het lage punt voor de service heeft te maken met het reserveren. We hadden groupon bonnen en ik kon via de site niet met 2 bonnen tegelijk reserveren. Je kunt pas na 21.00 bellen.

Toen ik dit deed kreeg ik Alfons aan de lijn. Hier kreeg ik te horen dat er genoeg plaats was. Toen ik door wilde geven dat het via groupon was was er opeens nog maar 1 tijd beschikbaar, heel vroeg. Toen ik meldde dat dat eigenlijk niet uitkwam kreeg ik te horen dat dat niet hun probleem was maar het probleem van Groupon (Dat de code niet eerder werkte) en dat ze maar beperkte beschikbaarheid hadden. Echt geen service.

Toen we kwamen was er echt bijna niks te doen op de tijd dat we eigenlijk hadden willen komen. Erg jammer dit. Eten was wel lekker

17. Miftasd Jerotarlst

Medium. Het eten is aan de karige kant en eenvoudig geserveerd, gamba voorgerecht met enkel een blaadje sla en een stukje rode ui, de lamssteak met een bolletje rijst waar niet doorheen te komen was zonder het weg te spoelen met een slok bier. Ik snap de hogere prijs van 23,50 voor dit menu niet. De kwaliteit van de steak, patat en bijgeleverde groenten was wel prima. We begrijpen wel waar de marge van "tweede menu voor de halve prijs" in zit. Mandje brood voor 4 personen, 6 euro voor 2 kleine broodjes p.p.; het ontbreken van de drankkaart is een manco, want we werden verrast met de rekening: 5,95 euro voor een Bavaria bier van 0,4 ml; extra patat besteld en in rekening gebracht, want er werd veel te weinig geserveerd. Zo kom je toch op 30 euro de man en dan hoef je niet eens ruig te doen met drankjes. Bediening verder prima, je kan er prima zitten, maar wat een bummer die extra kosten voor die kwaliteit.

18. Slecht slecht en nog eens slecht. Vlees biefstuk echt helemaal doorbakken droog, evenals de varkenshaas. Waar we toch 5.50 aan meerprijs voor hebben betaald... nou dan is het dus echt niet goedkoop meer! Laatste keer.

19. Via groupon bij le connaisseur wezen eten.. Als je 15 euro pp betaald mag je misschien niet veel verwachten maar toch is het eten erg tegen gevallen.. Mexicaanse gerechten besteld en deze waren echt gewoon vies. Quesadilla was bovenop helemaal hard, onderop helemaal slap. Er zat amper kaas tussen en gewoon ongekruid gehakt.. Hoofdgerecht nacho's, dit was nog erger...Veel sla, wat je eigenlijk al niet verwacht, 'guacamole' duidelijk uit zo'n potje(dat is dan dus ook alles behalve guacamole) en als groente bootjes,wortels, en erwtjes...niet echt groeten die bij nacho's horen als je het mij vraagt..drankjes idd 3.25 per stuk en we hebben best lang moeten wachten, hierdoor hebben we het nagerecht maar laten zitten..

20. Remco Peeters

Beste lezer,

Als ik de recensies van een aantal mensen onder mij lees, dan vind ik het heel jammer (nog nèt niet triest) dat er zoveel oneigenlijke argumenten worden gebruik. Klagen, om te klagen. Voorbeeld: de serveersters zijn 16 jaar en het eten is simpel dus zal de kok ook wel iemand van 16 jaar zijn.

Beste mensen hou de kern in het midden, Le Connaisseur is een STUDENTEN-eetcafe, waar de bediening inderdaad bestaat uit jonge mensen maar dat is ook logisch aangezien het een STUDENTEN-eetcafe is!

Vergelijk appels met appels en peren met peren. Tijdje geleden heb ik bij borea's gegeten. Een restaurant met 1 ster. Geweldige beleving perfecte smaak maar daarentegen ook 180 euro kwijt met zen 2e.

Le connaisseur is een restaurant waar je Heel goed, met smaak een 3 gangen menu krijgt voor een extreem lage prijs. Lees 18,50 per persoon, doordeweeks zelfs 2e persoon de helft. Leuke kaart , aardige bediening , redelijke sfeer. Een cassis bijvoorbeeld kost 2 euro, maar dan krijg je dis ook een halve liter. Nou dat is nog eens waar voor je geld!

Kort samengevat; ik heb inmiddels voor de 12 keer ongeveer hier gegeten de afgelopen 3 jaar. Het is altijd zeer goed. Vergelijk appels met appels en de prijs/kwaliteit geef ik zeer zeker wen dikke 9!!!

Groet,

Remco Peeters

21. Hans Klaassen

22. Eten was goed maar duurde erg lang! Bedienen laat ook te wensen over, geen overzicht over de zaak en hun klanten. Alleen al hierdoor niet voor herhaling vatbaar!!

23. L.van Ommel

Leuke atmosfeer. Mooie kaart. Leuke bediening! Mijn partner had mixed fish. Erg goed en lekker. Ik had gegrilde biefstuk. Hmmm.. erg klein stukje vlees (?) met zeen en spier. Grote teleurstelling! Drankjes perfect.

24. Superrestaurant! Heerlijk gegeten, te veel lekkere gerechten op de kaart om makkelijk uit te kiezen! Smaakt ook allemaal bijzonder goed. De prijzen zijn wat hoog maar in verhouding met de kwaliteit van het eten zeker niet té hoog. Bovendien is het van ma t/m do tweede menu halve prijs, dan is het al helmaal de moeite waard!

25. Hier kun je heerlijk eten voor een eerlijke prijs. Wij gaan er vooral heen als de kinderen meegaan. Die vermaken zich prima daar. Ze worden daar bezig gehouden. En de sfeer is prima, gezellig!

26. Paul 189 punten

Op een vrij rustige vrijdag gaan eten met 2-en.

Bediening om te beginnen was al meteen onze eerste drankjes vergeten. Toevallig ook opgemerkt dat ze daarna ook de drankjes van de buren vergaten.

Mandje brood was heeel karig dat we kregen. 3 kleine broodjes met 2-en, dat is zowiezo raar.
    Tomatensoep (vega) was gewoon erg lekker!
    1x Vega quorn met chips was voor mijn idee erg simpel, geen verse groente, maar gewoon mais/erwtjes/worteltjes met kaas en wat sla erbovenop. De vrouwelijke ober zag bij aankomst dat het de vlees-versie was (bordkleur) dus dat was wel fijn dat we daar niet zelf achter kwamen ;-)
    1x Vis was wel goed.

Voor de prijs van 45 euro was het zeker niet slecht, maar niet zo goed als ik gewend ben van mijn vorige bezoeken!

27. Prijs/kwaliteit is echt top. Sfeer net zo goed: kunnen nog veel restaurants van leren!

Eten ook helemaal prima; niets bijzonders, maar ook niets op aan te merken verder. Voor herhaling vatbaar, zeker voor het geld!

28. Ik heb hier vaker gegeten. Als je voor een bepaalde tijd bent is het 2e menu voor de halve prijs. In dat geval heb je veel eten voor weinig geld. De kwaliteit is best goed voor het geld wat je ervoor betaald, maar het is wel echt een massa-productie vreet schuur. Als je een drie gangen menu helemaal op wilt eten moet je over het algemeen goed je best doen. Vaak hebben we vooraf maar geen strokbrood genomen omdat we anders vreesden geen plek te hebben voor een toetje.

29. Nice decoration and atmosphere (old library like).
    Nice service, ok.
    Very simple food. No special dish. But well cooked nevertheless.
    Good price/quality from monday to thursday = 50% off on the second menu (e.g. 34.50 euros for 2 persons with a carafe of red wine).
    Just good enough for an ordinary dinner during the week.

30. B. de Wit

31. Martijn

32. Leuke eetgelegenheid om te zien, mooi en sfeervol ingericht. Toiletten een beetje een afknapper, daar mag wel een likje verf en wat styling overheen, maar we eten tenslotte in het restaurant en daar gaat het om.

Opvallend maar niet vervelend: Je wordt in clusters bij elkaar gezet als gast, zo zaten wij met allerlei mensen wat dicht op elkaar, terwijl de rest van het restaurant leeg was.

De kaart is een beetje warrig, overal kleine opmerkingen en tips en daar tussenin de echte kaart met gerechten.

Lekkere carpaccio, zo heb ik 'm lange tijd niet op, dus compliment! Hoofdgerecht niet heel bijzonder, kreeg er een beetje een kant-en-klaar Makro-gevoel bij, maar prima te doen en dat vooral met de prijs/kwaliteitverhouding in je achterhoofd...

Correcte bediening, niets heel speciaals maar gewoon zoals het hoort. We voelden ons gezien en dat was fijn.

Frisdrank komt uit de tap, de Sprite van mijn vriend smaakte daarom ook een beetje 'romig'...Aparte belevenis.

Toetje had iets kleiner gemogen, fikse hap na al een behoorlijk maal, maar wel erg lekker!

Al met al prima te doen, zeker als je denkt aan de prijs/kwaliteit. Ik zou alleen graag zien dat alles een vaste en dezelfde prijs heeft, niet allerlei supplementen van €2,95 extra en €1.45 p.p. voor broodjes vooraf want uiteindelijk kom je altijd op meer uit dan je had verwacht. Al valt dat ook nog wel goed mee.

Mooi meegenomen: de 50% korting die de 2e persoon krijgt op zijn menu.

Wel voor herhaling vatbaar over een tijdje.

33. Zo'n 30 jaar geleden al tevreden maar nu nog steeds een prima prijs kwaliteit/verhouding. Een aanrader.

34. Lekker eten, grote hoeveelheden!

Aardig personeel!

Lekker goedkoop!

35. maartje

36. Ik heb er ook met een grote groep gegeten van 20 personen. Het was toen prima in orde. Bestellingen waren op tijd, en goed bereid.

De kaart veranderd ook regelmatig, zodat je altijd wel een ruime keuze hebt aan gerechten.

De ambiance is erg gezellig, en je wordt door de bediening netjes en correct geholpen.

Ik ben al heel vaak bij dit restaurant geweest, en tot op heden altijd tevreden de deur uitgegaan!

37. Wij hebben er een keer met 23 man gegeten en het was echt een drama!

Ik en mijn partner hadden spare ribs besteld en werkelijk waar deze kwamen uit het frietvet! Nou als er iets ranzig is zijn het wel spare ribs uit de frietpan....

En enkele hadden een varkenshaas welke nog rauw en koud was van binnen. Al met al ik heb er slechte ervaringen mee gehad deze avond, waardoor ik het niet nog een keer zou proberen.

De bediening was verder ook maar erg traag en voor je uberhaupt iemand aan je tafel had... , je kon beter meteen alles dubbel bestellen dan had je in ieder geval een tijd lang te drinken.

Alsof ze onze tafel niet wilden helpen omdat ze te veel moesten lopen voor zoveel mensen.

Maar goed, voor de mensen die het wel lekker vinden geniet van al jullie bezoeken, ons zien ze er in ieder geval niet meer.

38. 2 x gegeten in het restaurant. 1e x heel tevreden. 2e keer minder. De schnitzel was niet lekker, we hebben heel lang moeten wachten op onze drankjes en als klapper rekenden we af en bracht de ober het wisselgeld niet terug.

Toch gaan we het nog een keer proberen, omdat het een gezellige gelegenheid is en we hopen dat deze ene keer een uitzondering is.

39. Wij eten hier geregeld en vinden het altijd prima!
    Vooral doordeweeks kun je er super goedkoop en lekker eten.
    Het tweede diner is dan met 50% korting.
    Wij vinden het echt een aanrader als je lekker en goedkoop wilt eten.

40. Lekker en genoeg eten.
    Bediening was zeer matig.
    Bestellen duurde lang, en bij het betalen stond je een tijdje te wachten voordat iemand kwam om af te rekenen.

41. Esther 145 punten

Lekker eten en goede bediening!

Vooral de prijs/kwaliteit verhouding is super!

Tevens ook een mooi restaurant.

42. Zowel bij de vesting in Den Haag als in Eindhoven heerlijk gegeten. Restaurant heeft een luxe uitstraling en dat voor een mooie, betaalbare prijs. Zelfs voor een student als ik.

43. Hier kom ik vaker eten als ik niet teveel geld wil uitgeven voor goed en een eerlijke/heerlijke maaltijd wil verorberen. Het gaat hier om ingekochte menu/gerechten, men heeft 3 gangen waar men dan verschillende gerechten uit kan kiezen. Het zijn verse producten op een eerlijk smaakvolle manier bereid. Dit is een echte aanrader als je lekker in een relaxte omgeving wil eten. Toch een minpuntje is de frisdrank deze komt uit de automat en heeft geen lekkere smaak.

44. erg mooie kaart, dat maakte het moeilijk kiezen. Het eten was heerlijk en het personeel uiterst vriendelijk.