In den Bergsche Tuin in Eindhoven

etablissement voor den hongerige maag

Het restaurant bestaat inmiddels 15 jaar, het is een restaurant waar je lekker jezelf kunt zijn en genieten van lekkere gerechten. Het restaurant is modern, rustig en licht ingericht.

De enorme menukaart biedt zeker voor ieder wat wils: 22 voorgerechten van vlees, vis, kip en vegetarisch, onderverdeeld in warm en koud, en maar liefst 24 hoofdgerechten met dezelfde verdeling als de voorgerechten. Ook zijn de vegetariers niet vergeten met maar liefst 7 vegetarische hoofdgerechten, wat gerust uniek genoemd mag worden.

Het restaurant heeft ook een aparte bar waar je voor of na je etentje kunt genieten van een goed glas wijn of de uitgebreide bierkaart met 160 speciaalbieren. je kunt er zelfs voor kiezen om in de bar te eten. Hier wordt een aparte menukaart gepresenteerd. Dit gedeelte heeft ook een rokersruimte.

In den Bergsche tuin is geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 17:00 uur. De keuken sluit pas om 22:30 uur. Op dinsdag, woensdag en donderdag heeft het restaurant een vaste aanbieding van drie gangen voor € 24,- per persoon,op vrijdag, zaterdag en zondag is het € 27,50 per persoon.

• Veganistisch

1320041640 75
1331990690 74
1505251917 85

1. Keerti Sham

My friends and I had a very good time in the restaurant. The ambiance, food, drink and service was very good. They were very friendly and they also advised on what drink to take. Would love to go back!

2. Helmageerarts

Heerlijk gegeten en gezellig gezeten. Aanrader.

3. Heerlijk gegeten, sfeer was gezellig rustig en de bediening was goed, erg vriendelijk.
    Bij elk gerecht staat een aanrader wat betreft bier.
    We hebben een heel gezellige avond gehad.

4. We hebben heerlijk gegeten. De bediening was ook goed. Het biertje wat bij ons gerecht hoorde hadden ze op dat moment niet in huis, maar het alternatief was ook goed.

5. Wederom hier weer lekker gegeten. Het voordeel is tevens ook het nadeel, er zijn teveel lekkere dingen om uit te kiezen. Gelukkig hebben ze hier ook een oplossing voor gevonden door bijvoorbeeld combinaties van de voorgerechten aan te bieden.
    Bediening is vriendelijk, de sfeer is lekker rustig. Genoeg ruimte tussen de tafels, zodat je geen last hebt van andere klanten.

6. Vriendelijke en servicegerichte bediening en daaroverheen een heerlijke maaltijd met voor ieder - wij waren met acht - wat wils; echt genoten in een gemoedelijke en gezellige ambiance.

7. Lekker gegeten in een leuke omgeving. Prima bediening

8. Erg leuk restaurant om heen te gaan. Leuke gastheer en bediening, dessert buffet is echt perfect, gluten dieet geen enkel probleem, zelfs gluten vrij brood bij het voorgerecht. Alles klopt in dit restaurant.

9. Henny Geelen

Gezellig, eens iets anders, uitgebreide bierkaart, zeker voor herhaling vatbaar!

10. Lang geleden, maar voldeet helemaal aan onze verwachtingen. Goede kwaliteit ten opzichte van de prijs. Gastvriendelijkheid was top!

11. Ondanks dat we met 8 personen waren en 5 verschillende gerechten gekozen hadden, werd alles gelijk en goed en smaakvol geserveerd, wat alleen al een compliment meer dan waard is. Sfeer en bediening was prima. Meerderen van het gezelschap komen nog eens terug.

12. Gezellig tentje, lekker eten, duurde wel wat lang tussen voor en hoofdgerecht. Frietjes en groente was wat weinig voor 4 personen vonden wij. Prijs, kwaliteit oké.

13. Sam Martens

Super mooie bierkaart en creatieve gerechten!

Portie waren redelijk groot dus best niet overdreven borrelen!

14. Ontspannende sfeer. Leuke inrichting. Klantvriendelijke bediening met de juiste aandacht. Voortreffelijk eten, zeer smaakvol en passie van de kok zichtbaar. Heerlijk bier. Prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader voor genieters.
    Willem en Mirjam

15. m swinkels

Heerlijk gegeten in een prachtige tuin

16. Jay 24 punten

Hier voor de tweede keer wezen eten, en beide keren goed bevallen. We hebben nog even kunnen genieten van de mooie groene tuin voordat het later op de avond helaas begon te regenen, maar door de bediening goed afgehandeld dat iedereen op tijd binnen was. Het zijn hier geen sterrengerechten met kleine ditjes en datjes maar gewoon erg lekker eten. Bij de hoofdgerechten kwamen nog veel aardappels en groentes, zoveel dat we het niet meer op kregen. Als toetje een dessertbuffet met onder andere overheerlijke cheesecake en zelfs kaas. Wij komen zeker terug!

17. Toon van den Dungen

Lekker gegeten

18. Lekker gegeten, zeer flexibel qua mogelijkheden. Sympathieke bediening en alles voor een schappelijke prijs. Absoluut voor herhaling vatbaar.

19. J.van Blokland

Uistekend gegegeten, zowel voor-hoofd-als nagerecht. Prijskwaliteitsverhouding is erg goed te noemen in een fijne sfeer.

20. Erg lekker gegeten! Goede kwaliteit van eten en fijne entourage. De lentesoep was subliem van smaak!

21. 4 tienen, niet voor niets! En daarbij ook nog dat we heerlijk in de tuin (achter) hebben mogen eten. Top! Komen zeker terug.

22. Sandra van Heeswijk

Voorgerecht en hoofdgerecht zagen er zeer goed uit en smaakte voortreffelijk. Het toetje was in een buffetvorm en dat viel wat tegen, had ik liever ook a la carte gehad. Maar één soort ijs (moest je in hakken zo hard) en de rest was ik ook niet zo kapot van, maar dat is smaken verschillen.
    Mensen zeer vriendelijk!
    Zeker de moeite waard om een keer te gaan eten.

23. Super leuk restaurant, gezellige sfeer met vriendelijk en vrolijke bediening. Bij het hoofdgerecht wordt nog ruimschoots groentes geserveerd wat tegenwoordig echt een uitzondering is, tafel water is gratis!! Het idee van dessert buffet is geweldig.

24. Veel te sterk verdunde en daardoor smakeloze pompoensoep, een salade waar je moest zoeken naar de beloofde kaas, heel zoute frites, om maar wat te noemen. Sjagerijnige, kleur- en smaakloze bediening. Kortom: doe dit niet!

25. Erg gezellige sfeer, mooi en knus restaurant! We hebben heerlijk gegeten met een ruime keuze. Geinige beschrijving bij elk gerecht.

26. Mooi restaurant en vriendelijke en correcte bediening. Gerechten met aandacht bereid, goed op smaak. Niks mis mee.

27. Zeer gezellig restaurantje. Lekker knus. Niet kolossaal. Wij zijn grote vleeseters. Maar de porties waren ruim voldoende. Ook met voldoende groente erbij. Ook een verrassende bierkaart. Hier gaan we vaker komen.

28. Nicole van Lier

Alles is daar goed, de perfecte sfeer, super lekker eten tegen een gunstige prijs. Hij heeft net het restaurant verbouwd en het is super mooi geworden.

Wij komen er al jaren en dat blijven we doen.

29. Ik heb heerlijk vis stoofpotje gegeten.
    Voldoende groente en frietjes etbij.
    Het desert de chocoladetaart was ook erg lekker.

Enig min puntje was de kou als er iemand binnenkwam, we zaten vlakbij de deur.
    Inrichting kan gezelliger

30. We waren met 8 collega's en kozen voor het 3-gangenmenu met keuze uit de hele kaart.
    Heerlijk gegeten en ook de geschonken wijnen zijn erg lekker.

31. Marjan Damsteegt

Heel veel keus uit verschillende soorten gerechten. Heerlijk gegeten!

32. E Manders

erg goed gegeten bediening was er goed sfeer ontzettend gezellig

33. J.Renders

Heerlijk gegeten. Fijn buiten gezeten in de tuin. Prima, en gezellige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

34. Lin Pender

My husband and I are both vegetarians. This is one of the best restaurants where we can eat with our friends who are not veggies. We like the atmosphere and the food is really delicious. The menu changes and everyone can find something to eat that they like. The service is very good, the beer menu is extensive and the wine is also very good. We highly recommend this restaurant as a place to eat and relax for everyone.

35. Nick 34 punten

Vandaag heerlijk met z'n tweetjes in de gezellige tuin gezeten. Een lekker zonnetje en toch voldoende schaduw om ontspannen te kunnen tafelen. De aankleding en de ontvangst/behandeling van de eigenaar zorgen voor een hele prettige sfeer. Duiveltjes en een lekker stuk gegeten, lekker medium geserveerd en de sausjes en bijgerechten maakten het helemaal af! Ook het afwijken van het menu i.v.m. een allergie die ik heb, was totaal geen probleem. Kortom: een hele fijne avond getafeld en heerlijk gegeten in een prachtige tuin!

36. m.bloemers

Leuke sfeer, vriendelijke bediening prima eten. Niks mis mee.

37. We hadden de pech dat er een grote groep vlak voor ons binnen kwam, dus helaas wat langer moeten wachten op ons voorgerecht. Service was verder goed. Prijs kwaliteit verhouding prima. Grote porties, maar echt culinaire hoogstandjes hoef je niet te verwachten. Zou er graag nog een keer gaan eten.

38. Gemoedelijke ontspannen ambiance, waarbij het personeel een grote bijdrage heeft aan de avond! Gerechten zijn heerlijk bereid en worden oogstrelend opgediend... Waarbij er mogelijkheden zijn voor vegaterisch eten of bv glutenvrij. Daarnaast is er een aparte rookruimte die aansluit bij de wens van mogelijke klanten die roken! Prijs/kwaliteit verhouding is absoluut in balans waarbij er een heerlijke speciaal bier kaart een leuke extra is op de wijnkaart, absoluut voor herhaling vatbaar.

39. Tenenkrommend slecht. Ik herkende vele producten van de Lidl! De tomatentapenade, de olijven, de kazen, de zongedroogde tomaten en het Italiaanse ronde brood, de vegetarische balletjes...

De serveerster had de beste bedoelingen maar wist niet wat er bij het gerecht geserveerd werd. Het toilet zit ook op een onmogelijke plaats, achter een zitplek in de hoek. Hierdoor kom je veel te dicht in contact met die etende klant, erg gênant.

Het komt allemaal zo amateuristisch over. Het lijkt wel de kwaliteit van de keuken van een studentenhuis. En met alle respect voor de student.

40. Sfeer top, eten super. Echt een goed restaurant. Wij komen terug.

41. Heerlijk gegeten, leuke gezellige zaak, fijne bediening. Was voor ons de eerste keer daar, maar zeker niet de laatste keer.

42. Lekker met z'n vieren wezen eten en drinken en was weer super gezellig en lekker. Zeker de bierkaart was weer smullen ;)

43. Nick

44. Super leuk restaurant, heerlijk eten. Aparte menukaart, maar heel leuk gedaan. Sfeer is top, bediening is vriendelijk. Hier moet je zeker een keer gegeten hebben!

45. johan de Greef

In een relaxte sfeer genieten van goed eten.

46. Keurige en vriendelijke bediening, goede selectie bieren en eten.

47. Leuke ervaring, top bediening, zeer vriendelijk en attent. Goede sfeer. Wij komen zeker terug.

48. Goede menukaart en het smaakte prima. Bediening was ok, maar liet soms lang op zich wachten. Voor een goede sfeer was het restaurant te leeg.

49. Op aanraden van vrienden hier gekomen, wat een super leuke zaak met gewoon lekker eten. Bediening die meer doet dan alleen bedienen, hier gaan ze ons nog vaak zien!

50. ria bakermans

Afgelopen zondag hier met 5 personen gegeten, niets dan lof over dit restaurant. Bediening die het leuk vindt dat je komt en een eigenaar die goede speciaalbier adviezen bij het eten geeft.

Heerlijk genoten van het eten en de fijne sfeer.

51. PSV Waterpolo

Wij hebben met de waterpoloclub een grote barbecue voor 100 mensen georganiseerd in Den Bergsche Tuin. Het is een geweldige locatie, ruim en heel sfeervol. Het eten was erg uitgebreid en lekker en wij werden ontzettend goed geholpen door het personeel. Niks is daar te gek, alles is mogelijk! Dit gaan wij zeker vaker doen!

52. Super avond gehad. Ik heb letterlijk tegen de gastheer gezegd dat ik niet wist hoe laat het was toen ik ging. Wat een heerlijke plaats om even de tijd te vergeten en lekker te eten.

53. Van den Hove J.M.G.

Echt een verrassing. Wij gaan geregeld uit eten dit was de eerste keer dat wij hier aten met 6 volwassenen en 4 kinderen. Het was geweldig. De kwaliteit van het eten was goed, de service was kindvriendelijk. Enige probleem was de prijs voor het parkeren, we waren met 3 auto's en dan loopt het wel in de papieren. Verder een aanrader.

54. Wij hebben super lekker gegeten en hebben genoten van de fijne tuin. Vriendelijk personeel die met je mee denkt in de ruime keuze van verschillende biertjes!
    Super avond, zeker voor herhaling vatbaar!!!

55. Mia koeneman

Heerlijk gegeten, erg prettige sfeer. Ook aanrader voor de vegetariërs en als je lactose en/of glutenvrij eet.

56. Tielemans

Gezellig, lekker en betaalbaar!

57. Boogaard

Ik ben hier geweest met 6 schoonzussen en we waren aangenaam verrast door de gezellige tuin waar een tafel voor ons was gereserveerd. We hebben er heerlijk gegeten, verse groenten, verse sauzen, vlees van prima kwaliteit (lekker stuk). Stoofpotje vis was echt lekker. Vriendelijke bediening. Kortom, voor herhaling vatbaar.

58. Wat een super leuk restaurant met lekker eten. Geen culinaire poespas maar gewoon goed, met een leuke en gezellige bediening die niet verlegen is voor een gezellig praatje en ze nemen echt de tijd voor je, ook al is het druk.

60. Wat een geslaagde avond. Heerlijk eten, originele gerechten, goed zitten, geweldige ambiance en gezelligheid. Als voorgerecht had ik nr 1, een combinatie van 5 voorgerechten zodat je niet een keuze hoeft te maken uit al dat lekkers. Dit is ook mogelijk voor het toetje, wat een feest! Door de ruime keus in hoofdgerechten is er voor ieder wat wils. Hier zullen we nog vaak naar toe gaan.

61. Eten was redelijk, kan beter. Sausjes slecht bij het vlees. We hadden een tafeltje bij het raam dicht bij de deur naar toilet/garderobe, niet echt een geweldige plek. De sfeer was goed behalve die irritante lampjes boven je tafeltje, erg fel!

Wij komen hier niet meer terug, geen aanrader!

62. F. Renders

Nette en vriendelijke bediening, kwaliteit diner een 8 voor een redelijke prijs.

63. Ik ben gisteravond met twee personen bij 'In den bergsche tuin' gaan eten en het is ons heel erg goed bevallen. Het restaurant is zeer sfeervol ingericht met veel hout en veel sfeerverlichting, zonder dat het er overvol door lijkt. Het geluid in het restaurant is zeer aangenaam, dus erg geschikt voor mensen die slecht(er)horend zijn.

De bediening is zeer persoonlijk en is erg behulpzaam. De menukaart is overzichtelijk en er zijn genoeg gerechten om uit te kiezen. Daarbij staan er bij ieder gerecht een korte, vaak humorvolle uitleg en staat er een biertip bij. Mocht deze biertip u niet schikken, heeft het restaurant een bierkaart van circa 100 bieren om uit te kiezen, dus de bierliefhebber komt 'In den bergsche tuin' niets te kort.

De gerechten die we hadden besteld werden op het juiste tijdstip (na ongeveer 20 minuten na het bestellen) aan de tafel gebracht en was zeer smaakvol en speels opgediend. Vooral de 'genne smack' was een echte aanrader, voor mij was het toch wel het lekkerste dat ik in tijden heb gegeten.

De prijs/kwaliteit verhouding is uitermate goed, door het 3-gangen voordeel. Je kunt voor 27,50 uit de gehele kaart kiezen en er wordt niet meer of minder dan gebruikelijk opgediend, dus het is geen geld voor de kwaliteit die je er voor krijgt.

Kortom: In den bergsche tuin is een echte aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt, veel honger heeft en sfeervol wil dineren.

64. Lekker gegeten, mooie toegankelijke en originele gerechten met verse ingrediënten. Vriendelijk personeel en een prettige sfeer. Dit alles voor een redelijke prijs.

65. Gerwin

66. Op basis van de recensies op Eet.nu hier gereserveerd. Fantastisch gegeten met een vriendelijke, spontane bediening. Prijs kwaliteit is top! Echt een aanrader. Heeft ons weekeindje uit zeker verrijkt.

67. Ronny Apers

Hebben super gegeten en voor geen geld! Hele leuke omgeving, super vriendelijke bediening. Onze Cavalier heeft zelfs een leuke attentie gekregen van de eigenaar himself.
    Een aanrader!

68. Via tip hier gegeten. Mooi en goed restaurant. Huiselijke sfeer en enorm leuke spontane bediening. Eten goed, ruime en verrassende keuze. Kortom een aanrader.

69. Gisteren een heerlijke proeverij van de kaart gehad! Allemaal kleine porties van wat er allemaal op de Bergsche Tuin kaart staat. Leuk om op deze manier kennis te maken met gerechten die je nog niet eerder geprobeerd hebt. De bereiding en presentatie van de gerechten is erg goed, een biefstukje medium-rare besteld en perfect voorgeschoteld gekregen. Daarnaast is er qua service niets te gek. Een extra sausje is geen probleem, op verzoek aanpassingen aan de gerechten (anders dan dat ze op de kaart vermeld staan) is ook geen probleem. Coca cola uit de glazen flesjes(geen Pepsi-rommel) en keuze uit 125 speciaalbiertjes! Geholpen door een hele vriendelijke serveerster! Kortom: goeie buurt, goed eten voor een nog betere prijs, leuke tent en mijn reservering voor de volgende keer staat al!

70. Na de recensies te hebben gelezen was ik toch erg nieuwsgierig. .. Afgelopen woensdag voor het eerst naar dit restaurant geweest en we zijn meteen fan! Eten was heerlijk! Kwaliteit is super! De hoeveelheid was groter dan we hadden verwacht. Misschien een gekke vraag: heeft u misschien een doggybag? Maar volgens de ober een vaak voorkomende vraag en anders wordt het zelfs aangeboden. Toch helemaal super?! Lekker eten, goede kwaliteit, goede sfeer en zeer vriendelijke bediening en dat allemaal voor een mooi klein prijsje! Hier komen wij zeer zeker nog vaker terug!

71. Schrijvers

Gezellig, buiten is het leuk om te zitten. Prijs kwaliteit heel goed.

72. Vanavond voor de tweede keer gegeten hier. Wederom heerlijk in de tuin gezeten. Bediening is vriendelijk. Locatie ok. Voorgerechten en ook de amuse waren lekker. Helaas hadden wij van de hoofdgerechten wat meer verwacht.
    De ribeye was een beetje taai en niet lekker van smaak. Vegetarische curry eveneens vrij smakeloos.
    Conclusie: wij vinden 'de Bergsche Tuin' een hele aangename plek. Maar het eten kan naar onze mening beter.

73. C. van Vucht

3 gangen menu heerlijk, veel keus, prettige bediening, bijzonder en volledig opgediend.

74. maarten & anouschka van lierop

Gister hier onze bruiloft gevierd. Werkelijk alles was ver boven onze verwachtingen. Veel oog voor detail, een snelle en zeer vriendelijke bediening. Erg persoonlijke service, waardoor onze dag echt helemaal geweldig was!
    Kortom, wij hadden ons geen betere locatie kunnen wensen!

75. Heerlijk gegeten, wat een enorme keuze. 3 gangen menu voor weinig geld. De kruiden zijn zeer zorgvuldig geselecteerd en strelen de tong. Komen hier vast nog een keer terug als we in de buurt zijn.

76. Froukje

Heerlijk eten, gezellige sfeer en zeer vriendelijk personeel, zeker voor herhaling vatbaar!

77. We waren op zoek naar een gezellig restaurantje, waar we niet weg gekeken werden en lekker konden bij kletsen! Ons werd dit geadviseerd. Niets was minder waar. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de heerlijke speciaal bieren! Personeel was erg vriendelijk en oprecht geïnteresseerd.

Zeker voor herhaling vatbaar, we kijken nu al uit naar het moment dat we een heerlijk biertje en hapje in de tuin kunnen nuttigen!

Nogmaals bedankt voor de fijne avond.

78. Hier voor de 2e keer gegeten, en wederom was de kwaliteit en sfeer van uitstekend niveau. Aanrader om hier lekker en voor een eerlijke prijs te eten.

79. Simone Goedhart

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer!

80. Heerlijk eerlijk eten en service met een smile! Passie voor eten, fijne sfeer. Een aanrader!

81. 1 van de beste restaurants in heel Eindhoven en omstreken. Met een persoonlijke aanpak en waar je je als klant zeer gewaardeerd en op je plaats voelt. Zowel binnen en vooral buiten met de prachtige tuin met snuisterijen, is er een heerlijke ambiance. Gezellig, knus, en last but not least: overheerlijk eten met veel variatie en keus voor een uitstekende prijs. Zowel met een klein groepje, als met ons personeel met kerst, de eigenaar draait er zijn hand niet voor om. Een echte aanrader!

82. Marsha Deemer

83. De afgelopen jaren ben ik er diverse keren wezen eten. Zowel met (kleine) gezelschappen, alsook alleen. En steeds is de bediening vriendelijk, de ambiance zoals het hoort in zo een Brabants restaurant, en het eten en drinken verrassend lekker. De menukaart biedt voor ieder wat wils. Met persoonlijke (dieet- of allergie) wensen wordt altijd rekening gehouden. Het personeel en de bediening is attent, zonder opdringerig te zijn.

84. De afgelopen jaren ben ik er diverse keren wezen eten. Zowel met (kleine) gezelschappen, alsook alleen. En steeds is de bediening vriendelijk, de ambiance zoals het hoort in zo een Brabants restaurant, en het eten en drinken verrassend lekker. De menukaart biedt voor ieder wat wils. Met persoonlijke (dieet- of allergie) wensen wordt altijd rekening gehouden. Het personeel en de bediening is attent, zonder opdringerig te zijn. Er zijn voldoende plaatsen in het restaurant, ook als je wat rustiger wilt zitten, of eens lekker wilt bijpraten met je tafelgast(-en). Zelfs met een kleine beurs kun je er nog lekker uitgebreid eten. Zeker een aanrader.

85. Goed. Gezellig en vriendelijk, goed eten. Wat wil je nog meer.

86. Mariejosee

Zaterdagavond met zijn 6en gegeten. De menukaart belooft veel qua keuze, echter de smaak blijft duidelijk achter. Het geheel is simpel bereid en ook qua smaak niets bijzonders. De ossehaas met blauwe kaas was opengesneden en vervolgens de kaas erin gestopt. Ook de gewone ossehaas was duidelijk niet medium.
    Leuke ambiance, goed personeel, alleen in de keuken mag er wel verfijning komen wil de prijs met de kwaliteit in balans zijn.

87. Richard

88. Op een zondagavond gegeten In Den Bergsche Tuin. We waren met zijn drieën. Het was er erg rustig, in totaal zijn er 3 tafels bezet geweest.
    Een vriendelijke jongen bediende ons, ik geloof tevens ook de eigenaar.
    Het eten was lekker, het was voldoende en ook de wachttijd tussen het voor- en hoofdgerecht was prima. Niet 5 minuten erna maar ook geen 45 minuten moeten wachten. De sfeer was leuk, en stoelen zaten goed, wat ik een grote plus vind anders ben ik na 10 minuten al onrustig.
    Kortom een fijne avond, geen echte uitblinker, maar toch erg leuk er een keer gegeten te hebben en voor herhaling vatbaar.

89. Lekker gegeten, gezellige sfeer.

90. Hier hebben we de afgelopen maanden 3x gegeten.
    • Leuke menukaart; geen overdreven luxe maar met voldoende keus en een prettige prijssetting. Vriendelijke bediening.
    • Bereiding van gerechten was i.h.a. voldoende tot goed. De aardappel-partjes waren echter tot 2x toe iets te vet en iets aan de donkere kant. Dat deed afbreuk aan de smaak.
    • Het kaasplankje was ruim voorzien van 4 (eenvoudige) kazen. Het plankje oogde wel wat rommelig doordat het geheel uitbundig 'versierd' werd door geraspte kaas als garnering rond de 4 kazen te strooien.
    • Mede door de prijs-kwaliteitverhouding een leuk adresje voor een 'etentje tussendoor'.

91. Eten was simpel. We hadden het idee dat er weinig aandacht aan was besteed. Vegetarisch bij onze 3 verschillende maaltijden betekende vlees weg en een soja vlees vervanger voor in de plaats. Niet echt bijzonder verder. Prijs kwaliteit in geen verhouding.

92. Janneke 176 punten

Lekker eten, ruime vegetarische keuze en geen enkel probleem om glutenvrij te eten. Bij de maissoep (aanrader!) zat zelfs glutenvrij brood.

93. John Slegers

Vriendelijk personeel. Mooie aankleding van het restaurant. Lekkere en verse producten gebruikt in gerechten.

94. Ambiente prima, smaak van het eten heel tevreden, maar het vlees (varkenshaas) had malser kunnen zijn.

95. Was lang geleden. Interieur wat rustiger, sfeer blijft hetzelfde.
    Goed eten, mooi uitgeserveerd.
    "Het oog krijgt ook wat"
    Wij waren op woensdagvond, waren maar weinig andere gasten. Jammer, maar kon de pret niet drukken.
    Zeker voor herhaling vatbaar

96. Na lange tijd weer eens geweest. Interieur opgefrist, maar concept nog hetzelfde: lekker eten voor een leuke prijs en prettige ambiance. Geen pretenties, maar dat maakt het juist zo prettig zeker omdat de mensen die er werken echt plezier in hun werk lijken te hebben.

97. frank brouwer

Kerstmaal kompleet vergald, wat erg als je je daar zo op verheugd hebt: ten eerste tapasschotel als voorgerecht besteld. Tapas? Olijven uit een potje met zo een stukje paprika erin. Ansjovis? Kleine zure harinkjes uit een potje, rolletjes ham met gedroogde tomaat erin, geen combinatie etc etc. dochter had pompoensoep, niet te eten, leek wel afwaswater en dan als hoogtepunt het hoofdgerecht; vrouw had cowboymix en ikzelf het echte werk haha: stukjes kangaroe vlees. Ging wel, maar twee zielige kippevleugeltjes erbij die ontzettend zuur smaakte, denk dat fles azijn was omgevallen, vervolgens spareribs, dan de bijgeleverde groenten, witlof in eigen nat, maar dan ook nat en vies en bitter, schaaltje ratatouille met kwak aardappelsalade eroverheen gegooid, gebakken aardappeltjes waren droog.
    Ik durf gerust te zeggen dat ik nog nooit zo slecht gegeten heb.

98. Met een groep van 13 personen ontzettend lekker gegeten en vooral leuk 'getafeld'. Bediening was super (zeker niet opdringerig, soms een keertje wenken nodig... vind ik perfect).

Prijs/kwaliteit is uitstekend!

99. We hebben wederom - ja, we komen hier regelmatig - weer heerlijk gegeten, zelfs een voorgerecht dat niet meer op de kaart stond: de onvolprezen 'kruipertjes', gevolgd door het meest bestelde (en dat niet voor niets) voorgerecht nr. 1 hebben we ons op het hoofgerecht gestort: 1x de ribeye en 1x het lekker stuk. Die laatste is sowieso zijn naam meer dan waard en de ribeye was ook perfect bereid en heerlijk met de iewat pittige Chimmichurrie saus. Ook de sausjes bij het lekker stuk waren alledrie heerlijk en verschillend. Voor mensen zoals wij die niet echt van groenten houden, was het verbazingwekkend te zien dat het hele schaaltje groente schoon op ging. Zou het lekker zijn? Ja dus. Als nagerecht 1x de nr. 3 (paste nog nét in mn buik erbij) en 1x het chocotaartje.

De kok had zichzelf weer prima aan zijn taak gekwijt en ook over de gezellige bediening, dat naast hard werken nooit een praatje uit de weg gaat niets dan lof.

De meeste mensen weten dit gezellig restaurantje prima te beoordelen. Voor de mensen die hier nog nooit gegeten hebben: Een gezellig klein restaurant met een autentieke, gezellige en intieme inrichting. Naast het geeikte binnenzitten heeft dit restaurant ook de mogelijkheid om (bij mooi weer uiteraard) de maaltijd te nuttigen in de gezellige stadstuin. De kaart biedt aan elke smaak voldoende unieke keuze welke op een humoristische en toch duidelijke manier zijn omschreven.
    Kortom: een aanrader.

100. Bauke Hüsken

Laat je verrassen door dit leuke restaurant met zijn humoristische en uitgebreide kaart vol bijzondere gerechten. De goede service, de leuke aankleding, en de maaltijden die qua smaak en uiterlijke verzorging nét dat ietsje meer hebben dan vaak het geval is, maken dat ik zéker nog vaker terug zal komen.

101. We hadden het gisteren niet goed getroffen. Het was vooral erg luidrichtig! Het eten was net oke, wel met een ouderwetse smaak, en had ook een paar negatieve punten (de salades niet fris, het voorgerecht wat dreef in het vocht). De bediening was heel vriendelijk, maar kon het net oke eten en de luidrichtige sfeer niet goed maken. Geen adres voor ons voor een volgende keer.

102. Wij hebben met 7 personen heerlijk gegeten. Vooral de coupe belachuluk is een erg leuke en lekkere aanrader. Lekkere wijn, kaart met voor ieder wat wils. Voor herhaling vatbaar!

103. Heerlijk gegeten! Alleen leek de bediening erg gehaast. De varkenshaas met kerriesaus is een absolute aanrader! We komen zeker nog een keer terug!

104. Gisteren met 4 personen gegeten.
    Prima stek en prima bediening.
    Prijs-kwaliteit verhouding is goed.
    Wij komen terug!

105. Heerlijk restaurantje. Wij komen hier al lang, ook met vrienden en ook zij zijn intussen met hun vrienden geweest. Need i say more haha.

De sfeer is lekker ontspannen. Eten prima met net een variatie op de standaard. Leuke aankleding (die nog te koop is ook). Als wij voor een zeker geslaagd etentje gaan, dan is dit onze plaats.

106. Mijn ervaring is erg goed in het restaurant en het personeel is erg gezellig en rustig.

Jullie zien mijn zeker vaker terug.

107. Ik kom hier al sinds de opening en gisteren met mijn zoon perfect gegeten! Lekkere rivierkreeftjes, een goede biefstuk en sliptong. Echt een aanrader!

108. Eerder hier gegeten, maar inmiddels is het vergane glorie.

Al het eten zag zwart van de hoeveelheid sojasaus, varkenshaas was nog helemaal rauw, alles zat dik onder het paprikapoeder wat als garnering werd gebruikt, de groenten waren geel van de hoeveelheid kerriepoeder en ga zo maar door.

De kok was ziek en het personeel was compleet gestrest. We hebben een half uur op ons eerste drankje moeten wachten. Vragen werden ondeskundig en klungelig beantwoord. Na een klacht kregen we een kop koffie van het huis, maar we hadden eerder verwacht ook het rauwe gerecht niet af te hoeven rekenen. Wel dus.

Slechte kwaliteit en slechte service!

Ons zien ze hier zeker niet meer terug!

109. Helemaal top.

Al meermaals daar gegeten en het eten is top. Ook de bediening is op een originele manier erg vrij en gezellig. Zeker een aanrader om eens te gaan eten. Ruim voldoende keuze voor iedereen, of je nu van vlees houdt of vegetarisch bent.

Zeker een keer doen. Ik ga in ieder geval nog wel eens terug.

110. Diverse keren gegeten daar.

Prima service, gezellige rustieke inrichting, veel keuze uit menu, goede keuken, gewoon een aanrader voor iedereen die eens wat ander wil dan de standaard wok/Italiaans/Chinees/Mexicaans/Spaans restaurant. Voor ieder wat wils daar. Tot snel weer.

111. I have been to "De Bergsche Tuin" many times. A couple of times with friends, but also with international colleagues. Both colleagues and friends really enjoyed the food and service of De Bergsche Tuin. Colleagues even asked to go back when they were in Holland again.

So De Bergsche Tuin, keep up the great work and see you soon!

112. This has got to be the worst experience I have ever had in a restaurant. Not only was the food mediocre, but the service was so rude! I felt really insulted with the condescendent treatment from the waiter and the chef, who not only did not apologize for the horrible service but actually took our money and send us away...

113. Alex 5 punten

The word service is probably unknown in the restaurant. Probably one of the worst experience of the last 10 years.

114. Heb hier 2e paasdag gegeten samen met wat vrienden. We hebben in een prachtige en goed verzorgde tuin (en dat in hartje Eindhoven) mogen genieten van een goed verzorgd 3 gangen diner. De keuze is ruim voldoende en de bediening is er top. We zullen hier zeker niet onze laatste warme zomer avond gesleten hebben en komen zeker terug!

115. Hier al een aantal keer heerlijk en gezellig gegeten, vandaar dus ook dat we fan zijn geworden!

De amuses die je na een oprechte groet krijgt, zijn altijd apart en erg lekker. Het personeel is erg vriendelijk en nog belangrijker, oprecht. Een grapje kan er ook altijd af. De keuze op de menukaart is ruim, en tot nu toe zijn alle keuzes goed bevallen.

Echt een uitje, en niet ff snel wat happen.

Aanstaande zondagavond gaan we er weer met zijn tweetjes eten, nu hopelijk vor het eerst in de tuin!

Tot zondag!

116. Wat een restaurant!

Geweldig, wat kan je daar heerlijk eten. Wat een service krijg je daar, vooral als je de mensen leert kennen die er werken. Wat een variatie uit die keuken mmmmmmhhh,

We zijn er zelfs 2e Kerstdag geweest, heerijk rustig a la carte gegeten. Tot nu toe komen we er elke maand zeker 1 keer.

117. arend de groot

118. Al die tienen op de site verbazen mij: we zijn hier gedurende enkele jaren diverse keren geweest maar zien het hier toch een beetje minder worden (routine?) en na al die jaren is het originele wel van de ongewijzigde kaart af. Wij hebben het hier wel een beetje gezien.

119. Ik ben gisteren met een aantal collega's, als afsluiting voor de vakantie, er gaan eten. Een geweldige tuin. De blauwe regen stond volop in bloei. De geur daarvan kwam je met vlagen tegemoet. Midden in de stad, en je hebt het gevoel in zuid-Frankrijk te zitten. Het eten was heel redelijk. De bediening beging wel een paar foutjes, maar die werden perfect gecorrigeerd. Dat was nog eerder leuk dan vervelend. Restaurants waar obers staan te buigen als een knipmes, zijn mij toch een gruwel. Ze zullen mij daar nog vaker zien!

120. Leuk restaurant met gezellige bediening! Om te beginnen kregen we een gazpacho van tomaat, kokos en chili... lekker pittig. Als voorgerecht hadden we de Knoflookballekes en de Kip Paniekie... Heerlijk pittig klaargemaakt met veel knoflook.

De Pollo Achiote in romige saus met "veul" knoflook en uien smaakte prima, evenals het Texaans Kip pikantje dat in een bakje van filodeeg werd geserveerd. Porties waren ruim voldoende en de bijgerechten ook. De Franse koffie en de American Beauty (cheesecake) smaakten ook prima. Als we in de buurt zijn komen we zeker nog eens "verder eten" want de keus was zo ruim dat we haast niet konden besluiten wat te nemen :-)

121. Anke de Vries

Echt een super restaurant! Ik ken veel restaurants in die omgeving en dit is het beste restaurant van allemaal! Ik vond het eten erg lekker, zeker creatief, en je kreeg ook lekker veel op je bord zodat zelfs de mannen onder ons een echte flinke maaltijd hadden gehad. Mijn moeder vond haar eten niet zo lekker (er was niks mis mee, ze had alleen voor haar iets te pittigs uitgekozen) en vertelde dit aan de ober. Er werd heel professioneel gereageerd en mijn moeder mocht direct zonder extra kosten iets nieuws uitkiezen wat ook heel snel op tafel stond. Zelfs de kok kwam even een praatje houden. Zo'n service heb ik nog nooit meegemaakt. Er was erg veel keus (ook voor vegetariers!) en de sfeer was erg gezellig in het restaurant. Iedereen van ons vond het een toprestaurant en ik kom zeker nog eens terug!

122. Remco en Carla

Wij zijn echte FANS!

We eten hier met grote regelmaat en hebben ook al veel vrienden / familie meegenomen naar ons 'favoriete restaurant' en iedereen is even enthousiast!

Gezellig om uitgebreid te tafelen.

Door de week een leuke menu-aanbieding. Dus als ik een keer geen zin heb om te koken.....

Ga zo door!

123. Wij komen regelmatig in dit restaurant en het is zeker een aanrader.

Wij hebben er absoluut geen klachten over, we eten er altijd heerlijk.

Dus bij deze, zeker een aanrader.

124. Lieve Monica,

Met alle goede wil van de wereld kan ik mij het gehele voorval niet herinneren. Als eigenaar zijnde sta ik 6 dagen per week in de keuken en als dit gebeurd was, was mij dit zeker niet ontgaan. Ook kan ik met geen mogelijkheid het gerecht op onze menukaart vinden, wat je omschrijft. We hebben geen kabeljauw, scampi's, koolvisfilet in onze keuken. Of je bent in een ander restaurant geweest of..... je hebt een gerecht verkeerd geinterpreteerd. Verder begrijp ik dat er totaal niets goed was aan ons restaurant, graag zou ik vernemen wat allemaal, want dan kunnen we er iets mee doen. Je kunt reageren via info@indenbergschetuin.nl.
    Helaas kan ik nu niks doen met reactie. Ook kunnen wij natuurlijk nooit aan iemand zijn wensen voldoen als ze een gerecht verwachten wat niet op de kaart staat!

125. Nog nooit zo slecht gegeten! Service van de bediening was ver te zoeken! Ik kreeg een heel ander hoofdgerecht, alleen scampi's, terwijl het kabeljauwfilet zou zijn met saus en scampi's. Scampi's mocht ik houden, maar kreeg een stuk droge koolvisfilet en moest het daar mee doen!

Super slecht, nooit naar toe gaan!

126. We hebben er laatst gegeten in de tuin, met een man of 6.

Maar moet eerlijk zeggen, het eten valt erg tegen, flauw en over de creativiteit maar niet te spreken.

Beetje van der Valk eten, snelle flauwe hap dus.

Voor de fijnproever die ook van sfeer houdt, geen goed adres dus!

127. Een paar jaar geleden in openingsweek wezen eten vanwege prijs. Ziet er verzorgd en netjes uit. Creatief opgediend. De creativiteit van de kok viel wat tegen. Smaak van lamsbief uit mixed grill kwam me bekend voor en op mijn vraag of deze misschien van de Aldi was werd bevestigend geantwoord. Vaste klantenkaart maar niet aangenomen...

128. annemarie & bianca

Gisteren voor het eerst gaan eten bij dit unieke restaurant.Geweldig!Absolute aanrader, wordt ons nieuwe vaste stekkie :-)