De Karseboom in Eindhoven

betaald parkeren in de omgeving

ma lunch 11:30 - 15:00 diner 17:30 - 21:30

1418571943 75
1496281960 79

1. Heerlijk gegeten.

2. Fam Maas

Heerlijk eten er werd rekening gehouden met speciale wensen. Fijne vlotte bediening
    Prima dus

3. We hebben heerlijk gegeten, met vijf vriendinnen allemaal iets anders besteld en allemaal heel lekker.De groenten nog lekker knapperig zoals het hoort. Ook een heerlijk toetje de nougatine ijstaart van Bakkerij Renders. Daarnaast was de bediening ook uitermate vriendelijk. En de sfeer heel gemoedelijk. Kortom heerlijk gegeten en een super avond gehad! Echte aanrader.

4. De Karseboom is weer net als vroeger - in goede zin, inclusief het lindegroene interieur. Ik heb deze zomer 3x in de tuin gegeten met een een keuze uit het wisselende menu met veel vegetarische opties. Hoe dan ook altijd veel groente, een redelijke prijs en vriendelijke bediening. Het lijkt altijd vol te zitten dus reserveren is aan te raden.

5. Te veel herrie waar wij zaten, maar buiten dat een echte aanrader.

6. Weer heerlijk gluten/lactose vrij gegeten met m'n vriendin voor m'n verjaardag , het was wel drukker dit keer maar het was lekker en gezellig en er was natuurlijk weer rekening gehouden met m'n intoleranties !
    Kom zeker nog een keer terug 🤗

7. Rianne Spierings

Hoe was het bij de Karseboom?
    Top! Ik kom er al jaren en afgezien van een periode toen er een andere eigenaar was ben ik enorm fan van dit eetcafé! (H)eerlijk eten, erg aardig personeel. Beste prijs/kwaliteit verhouding. Niet verder vertellen want dan wordt t veel te druk!

8. Wat een leuke tent! Personeel die er duidelijk plezier in heeft, doet veel goed aan de sfeer. Eten is heerlijk, fijn zoveel groenten i.p.v. 3 worteltjes. Zaak erg leuk en gezellig, maar in het achterste gedeelte wat veel herrie als het vol zit. Misschien door de enorm mooie terrazzo vloer ;). Zeker om terug te komen!!

9. Inge Vrijmoet

Het eten was heerlijk, de bediening uitstekend en heel plezierig. We hadden wel last van de enorme drukte en we zaten niet echt op een rustige plek, misschien moeten we op een doordeweekse avond komen.

10. Ondanks dat onze reservering niet goed was aangekomen prima improvisatie. Hebben wederom lekker, gezellig en smaakvol gegeten. Prima prijs kwaliteitsverhouding. Allemaal vriendelijke dames in de bediening met oog voor de gasten.

11. Hein Sweere

Prima gegeten voor passende prijs.

12. peter verheul

We ( 4tjes) waren een half uur te vroeg maar toch een gastvrije ontvangst, heerlijk gegeten met gerechten die op een bijzondere smaakvolle manier bereid waren. Lekker knapperige groentes en ,,I don't know how they do it,, superlekkere frietjes erbij.. De kaart was uiteenlopend van keuze dus voor ieder wat wils.. Het was een gezelllige avond en niet in het minst om de attente bediening. Borden waren niet bepaald nouvelle cuisine, maar goed gevuld. Kortom een geslaagde avond.

13. Zoals gewoonlijk zeer goed gegeten.

Alleen jammer dat er personen zijn die zo luidt moeten praten dat de hele zaak mee kan luisteren en er dan maar bovenuit proberen te komen

14. Al zo vaak hier heerlijk gegeten. Met een groepje vrouwen, liefst in de tuin. Ga vooral zo door!

15. Biefstuk was niet goed. We halen de bediening erbij en dan geven ze hun eigen slager de schuld, waarbij men zegt dat er aan andere tafels ook al geklaagd is!!
    Geen enkele compensatie aangeboden. Ik zet hier geen voet meer binnen!!

16. Chantal

Lekker gegeten tegen. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Staan ook voldoende vegetarische gerechten op het menu.

17. Hans Kennis

Leuke bediening. Vooral Jessy en Margot waren attent. Zwaardvis verrukkelijk. Vrolijk en een gratis wijntje omdat het lang duurde, maar niet heus

18. Ben er nu een aantal keer geweest en de prijs/kwaliteit verhouding is altijd prima.
    Helaas een aantal keer niet zo prettig behandeld door het personeel. Jammer!

19. irene moerman

Prima restaurant, erg gezellig en persoonlijke bediening. Heerlijk veel groente. Prima eten!

20. Met een paar vriendinnen gegeten. Degene met de vega curry waren tevreden, ik vond de viskoekjes smakeloos en sponzig, het eten niet goed warm en de bediening zeer matig omdat er tot 3 keer toe iemand hetzelfde kwam vragen.

21. Het eten was zoals altijd erg lekker, alleen de bediening liet de wensen over dit keer.

We kwamen binnen en zeiden gereserveerd te hebben voor 4 personen. Er werd op een botte toon geantwoord: 4 personen, die tafel daar.

Vervolgens vroeg ik om het een en ander weg te laten uit een gerecht in verband met dieet. Dit was eerder nooit een probleem. Ditmaal werd er geantwoord door mevrouw (niet de eigenaresse, andere vrouw van middelbare leeftijd) dat er dan bijna niets overblijft van het gerecht en dat er op het moment een andere kok was. Welke kok er werkzaam is, lijkt mij niet iets waar je als gast rekening mee hoeft te houden?

Erg jammer.

22. Tom

23. wil

24. Jan 20 punten

Super heerlijk gegeten, veel keuze in vegetarisch. Bediening erg plezierig. Aanrader!!!

25. Heerlijk gegeten in de gezellige tuin! Zeer vriendelijke bediening.

26. Mijn favoriete plekje in eindhoven! Lekkere gerechten op de kaart met altijd lekker veel verse groente. De bediening is altijd hartelijk, je voelt je er echt welkom. De ruimte is gezellig, vooral de tuin in de zomer staat erom bekend dat het een bijzonder fijn plekje is. De prijzen zijn erg schappelijk, je kunt er hierdoor wat vaker naartoe :). Jammer dat de rating nog zo laag is door de tijdelijke eigenaar die er enkele jaren in heeft gezeten. Nu is de karseboom als vanouds weer het leukste restaurant in eindhoven! Fijn!

28. Marco Pennings

Jarenlang ons favoriete restaurant maar toen er vanaf 2009 een nieuwe eigenaar in kwam ging het snel bergaf. We waren dan ook blij toen we hoorden dat de oude eigenaresse de Karseboom weer had overgenomen.

Het eten en de service waren weer vanouds goed en de sfeer is ook weer heerlijk. Veel eerlijke biologische producten voor een klein prijsje.

Hopelijk wordt het snel beter weer zodat we in de tuin kunnen eten!

29. Sinds de heropening is de oude Karseboom weer terug! Daarmee is gelukkig een einde gekomen aan een donker hoofdstuk (medio 2009 tot begin 2014) in de geschiedenis van dit uitstekende restaurant.

Tegenwoordig zoals vanouds lekker en gezond eten met veel goed bereide verse groente.

We eten er bijna wekelijks.

30. Ik ben blij dat de Karseboom in oude glorie dit jaar onder leiding van Fransje Dericks is teruggekeerd. Het is een goede kaart, met goede koks en goede bediening in een sfeervolle omgeving. De balans tussen prijs en kwaliteit vind ik uitmuntend vandaar dat ik iedere maand er minstens 1 keer eet.

Ik kijk uit naar een lange warme zomer zodat ik veel in de prachtige tuin kan gaan eten.

Tot snel!

31. T. v.d. Berg

Voor t eerst in de Karseboom gegeten. Leuke autenthieke sfeer, met een mooie tuin om bij goed weer ook in te verblijven. Goede bediening. Prijs kwaliteit verhouding is ook zeer goed. Je krijgt voor de prijs een hele goede maaltijd aangeboden. Zeker een aanrader om te gaan dineren.

32. Luka Vromans

Nu de Karseboom heropend is, is het weer een fantastisch restaurant. Flink stuk zalm gegeten met warme groentjes, salade en aardappeltjes. Het bord was mooi opgemaakt en de bediening was gezellig en warm. Een echte aanrader!

33. Erg gezellige avond gehad bij de Karseboom na de heropening. Kwaliteit van het eten is echt goed voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Leuke sfeer, genoeg ruimte. Enige puntje van kritiek is dat er nergens staat aangegeven waar het toilet is.

34. Super dat Fransje (de uitbaatster van het eerste uur) weer terug is. Vriendelijke bediening en de sfeer is ongedwongen. Gewoon een aanrader voor mensen die een ontspannen avond willen en lekker willen eten.

35. 23 februari met z'n drieen voor het eerst bij de Karseboom gaan eten.
    Wij troffen er een gezellige, huiskamerachtige sfeer en een ongedwongen prettige bediening. Zowel de wijn als het voorgerecht tot en met het nagerecht was heel goed. Doorgaans betaal je voor deze kwaliteit beslist meer.

Wij komen dan ook zeker terug.

36. Heerlijk gegeten en genoten van de ontspannen sfeer in de mooie binnenstadstuin.

De spinazietaart met geitenkaas en olijven is een heerlijk hoofdgerecht. Het dessert, Citroentaart met witte chocoladeijs, was prachtig opgemaakt en smaakte ook heerlijk. Een aanrader voor een ontspannen diner in een relaxte omgeving.

37. Martijn

Erg lekker en gezellig in de tuin gegeten. Eten wordt mooi gepresenteerd en smaak heerlijk. Zeker een keer proberen!

38. Vergane glorie. Gekozen voor het dagmenu: gazpacho, entrecote en aardbeien toetje. De gazpacho proefde waterig; de entrecote was van bedenkelijke kwaliteit en het aardbeien toetje paste in een eierdop. Kortom voor ons de laatste keer.

39. Wat jammer. Vroeger vaak gegeten bij de Karseboom, was daarom ons idee om weer eens gezellig te gaan eten bij De Karseboom, maar helaas.
    Het eten was wel lekker hoor maar niet wat we gewend waren. Weinig groente, geen salade maar heel veel friet. Dus geen verhouding in prijs en hetgeen je geserveerd krijgt. Daarnaast vond ik dat de eigenaar wel erg aanwezig en kwam gretig de contanten halen om deze direct aan de bar (in ons zicht) tot zich te nemen.
    Tijd voor een andere eigenaar dus die De Karseboom weer goed op de kaart zet! Bediening vonden we netjes en aardig.

40. Voorheen altijd vol, gezellig en lekker eten, maar helaas er is niets meer van over.
    Lekker eten is een goed gevuld en kleurrijk bord, en niet een kleine portie bijna aangebrande lasagne met een kilo sla erover.

Nooit meer.

41. Een reservering via SMS werd niet geretourneerd, ondanks verzoek dit te doen.
    Uiteindelijk toch maar even gebeld. Toen werd als excuus gegeven dat de SMS niet helemaal door was gekomen door een storing op de lijn (!) en hierdoor mijn tel. nr niet was doorgekomen.
    Dit was dus de eerste SMS die met ruis was verstoord. Ha, Ha.

Niet getreurd, toch gegaan.
    Uiteindelijk wel getreurd want de service was slecht. Langzaam, langzaam. Een restaurant runnen is echt niet zo moeilijk lijkt me maar amateurisme viert hier hoogtij. 1.5 uur op je eten wachten is niet acceptabel.

42. Wij gaan regelmatig eten bij de Karsseboom, erg goed eten en vriendelijke bediening.
    Echt een aanrader!

43. We waren met vieren. We kwamen voorheen ook in de Karseboom, een echt eetcafe met een uitstekende (ook vegetarische) reputatie. Ik sluit me aan bij veel van de voorgaande recensies. Eten is matig (niets bijzonders en kleine porties), het is veel te duur in verhouding en echt niet te vergelijken met de oude situatie. De bediening was ongeinteresseerd, amateuristisch en bovendien moesten we veel te lang wachten (zeker 30 minuten tussen de gerechten) terwijl we de enige gasten waren (op een zondagavond!) Er is van de oude Karseboom helaas niets meer over, ook niet van de vegetarische reputatie. Dit was de tweede en laatste keer in de "nieuwe" Karseboom. Ik heb de nieuwe eigenaren al eerder persoonlijk gemailt om dit door te geven.

44. Weer prima gegeten bij de Karseboom! Wij komen hier graag. We waren gewend veel uit eten te gaan, maar hadden dit een half jaar lang op wat lager pitje gezet wegens een in-between-jobs-situatie. Deze is opgelost, en dat vieren we nu weer volop. De Karseboom was het tweede restaurant dat we aandeden in deze gelukkigere tijden, en we hebben genoten. Goede kaart, ook veel keuze daarnaast in het restaurant zelf en een zeer vriendelijke bediening. Heel origineel: Iberico varkenswang,: heerlijk!
    Kortom: aanrader!!!
    Groeten,
    Vivienne en Bob

45. Vanavond gegeten bij dit restaurant met 2 personen. Erg lang moeten wachten, 45 min voor 1 (!) voorgerecht, en nog eens 45 minuten voor het hoofdgerecht. Mijn partner had geen voorgerecht, dus kreeg pas na anderhalf uur wat te eten.

Mooie tuin! Erg oncomfortable stoelen, zeker als je er lang op moet zitten.

Eten was lekker, niks speciaals, en te duur voor wat je krijgt.

Bediening vond ik erg vreemd. Beetje rare kleding, en zinnen als "Wat willen jullie hebben?" als je een bestelling opneemt, dat doe je niet in een restaurant.

Tweede keer voor ons hier, en twee keer erg lang moeten wachten, laatste keer voor ons.

46. Eerder geweest bij de Karseboom, al wel weer enige tijd geleden maar wat was het toen goed toeven.

Helaas viel het deze keer erg tegen, ook al waren we met een groep van 9 man.

Bediening, was niet echt gastvrij. Gehaast. Je mag meer verwachten als je met een groep komt eten. Misschien was het omdat er nog een grote groep zat? Rest van het restaurant was vrijwel leeg.

Eten niet bijzonder. Vooraf soep, waarbij we ZELF om stokbrood moesten vragen. Kregen uiteindelijk, nadat de soep al even opgediend was, een schaaltje met 8 stukjes, terwijl we met 9 personen waren. Dit kan echt niet.
    Hoofdgerecht smakelijk, maar niet bijzonder. Desserts eveneens.

Nou ja, niet voor herhaling vatbaar... erg jammer van het ongeïnteresseerde personeel.

Gelukkig zaten we in de tuin en was dat wel goed toeven... maar ja, als je het daar van moet hebben...

47. Het eten was niet wat het beloofde te zijn. Bediening stug, onvriendelijk en zeer traag. Lang wachten op het eten zonder kraak noch smaak, tenslotte erg duur.

De Kars bestaat niet meer, alleen de naam is over, voor de rest is het niets meer van wat het was.

48. Stephanie

Gisteren sinds lange tijd weer eens heerlijk gegeten. De gerechten zijn niet standaard, ook de sauzen worden zelf gemaakt. Het is niet goedkoop, maar de prijs kwaliteit vond ik redelijk.

Bediening ook uiterst vriendelijk en behulpzaam. Kom zeker terug.

49. Ik ben graag in dit eetcafé: er wordt heerlijk gekookt met mooie seizoensgroenten en eenvoudige en effectieve kruiden en bereidingswijzen. En op een verrassende manier bereid, denk maar eens aan de paste a la carbonara, met het spek er als een stuk bovenop, of de erwtensoep, maar dan a la creme, het trio van zwijn.

En ik vind de prijzen alleszins redelijk.

50. Marc 85 punten

Hier kan ik kort over zijn: eten is goed, bediening is goed, al is het af en toe wel wat lang wachten op het eten, maar voor een eetcafé is het veel te duur! Zo bijzonder is het eten nu ok weer niet om daar de hoofdprijs voor te vragen.

51. Het eten is redelijk. Leuke tuin. Aan de prijs. Je moet het: "heeft het gesmaakt?" er bijna uittrekken. Niet bijzonder.

52. Wat is er nog over van de Karseboom? Een aantal jaren geleden zat het dagelijks stampvol. Nu een leeg restaurant.

Duur voor hetgeen je krijgt.

De gerechten, het serviesgoed en de manier van opdienen komt niet overeen met de Bourgondische inrichting.

Een duur doorsnee eetcafe met niks extra's.

53. We kwamen ruim 20 jaar geleden voor het eerst bij de Kars toen het nog een collectief eetcafe was, gerund door vrouwen; we hebben de kaart intussen wel vijf keer rond gegeten en een aantal wisselingen van eigenaar meegemaakt.

Het leuke sfeertje van vroeger is weg en eerlijk gezegd is er nu helemaal niets meer over van wat ooit de superdrukke en overvolle Kars was; geroemd door zijn verrassende combinatie's en overheerlijke salades. We zijn er pas nog eens geweest met de kinderen en spijt dat we niet zijn vertrokken voordat we aan tafel gingen; het is een grijzemuizentent geworden; sfeerloos. Sorry.

54. Met een kleine groep dagmenu's gegeten. Spinaziesoep bleek weinig verrassend, rode bietenrisotto, die ook tot de verbeelding sprak, viel zwaar op de maag. Hij was erg kazig maar wel rood van kleur, alhoewel er van de bieten verder niets was terug te vinden. Ook enig ander soort groente niet. Dat was dus wel 'n tegenvaller. Toetje was wel lekker. De bediening was erg nonchalant waardoor wel eens een bestelling werd vergeten. De prijs vond ik het dan ook niet waard.

55. Het eten was niet echt slecht. Lang wachten. Het bestelde bier was niet voorradig.

56. Van de week met zijn drieen gegeten, erg gezellig. Vooraf superbrood met heerlijke knoflookboter en daarna een lekkere courgettesoep. Ik had een prachtige eendenborstfilet, mooi rose gebraden, heerlijk met honing en tijm. Mijn tafelgenoten, allebei vegetarisch, hadden een een mooi gevulde paddenstoelenlasagne en een wat zij noemen open ravioli met allerlei groentes en nootjes. En de tiramisu was nog steeds van ouds, die hebben we gedeeld... maar dat had ik meteen spijt van!

57. Wij gingen 2 jaar terug bijna iedere week eten bij de Karsenboom, nu de Karsenboom is veranderd van eigenaar wilde we het toch weer een keer gaan proberen! We kwamen van een koude kermis thuis, het eten had niet meer de kwaliteit van "vroeger" de bediening was onvriendelijk en snauwerig, lachen kennen ze daar blijkbaar niet. We hebben lang ( ruim 50 min) op ons voorgerecht moeten wachten en toen we dat ophadden stond ons hoofdgerecht al op tafel voordat de voorgerechtborden weggehaald waren?!?

Jammer dat de Karsenboom zo achteruit is gegaan, we zijn er echt jaren lang met veel plezier geweest maar zullen er nu niet meer naar toe gaan.

58. Jacqueline

Na jaren vaste klant van de Karseboom geweest te zijn, een poosje niet geweest. De sfeer is niet meer zoals eerst, geen persoonlijke bediening. Vegetarische canneloni was erg duur voor hetgeen het was. Salade was vergeten. Grote maaltijdsalade geitenkaas was goed, maar gewoontjes, niet anders als je thuis kunt maken.

Frietjes smaakten vreemd.

59. bas 17 punten

Na jaren lekker gegeten te hebben bij de Karseboom voor de tweede maal teleurgesteld! Ik ben er vanavond gaan eten en het was zo dramatisch dat ik zelfs even de moeite wil nemen om hier iets over te melden. Vooraf wat brood ed., maar duurde erg lang. Tomatensoep met zeepachtige nasmaak. Daarna kregen kinderen eten, maar kroketje was koud, dus teruggestuurd. En hamburger was zonder broodje of iets dergelijks. Toen kregen wij ons eten pas : ribeye rood ipv medium, risotto flauw, dorade flauw, salade met asperges en grote gambas zag er goed uit, maar gambas waren niet gaar, de slibtongetjes waren wel lekker.

Al met al dus slecht gegeten en trage bediening, terwijl het niet druk was.

Jammer dat er nieuwe eigenaars zijn, want voor die tijd altijd met veel plezier gegeten.

60. Zeer goed!

Het menu goed gevarieerd maar niet te beperkt in de keuze. Echt voor ieder wat wils. Coquilles waren goed van structuur en de groenten die erbij geserveerd werden waren perfect op smaak. De carpaccio was subliem, de ossenhaas simpelweg uitmuntend. De kalfsentrecôte was perfect, mooi licht rosé met een smaakvol randje vet. De runderbouillon is goed gevuld en rijk van smaak zonder dat deze te zout is. Het brood, kakelvers en de kruidenboter erg goed. Het bordje diverse hamsoorten was tevens erg goed en ruim voldoende. Allemaal erg goed en erg lekker! Verder complimenten aan de bediening. Het was een regenachtige maandagavond en erg rustig. Dit maakte echter niet dat de bediening ons op de hielen zat. Integendeel, we hebben zeer ontspannen kunnen genieten van al het lekkers dat voorbij kwam.

De rosé huiswijn is goed, de rode huiswijn mag van mij iets steviger maar het is wel een soepele slobberwijn die altijd kan. De bediening is netjes maar niet te formeel. Precies zoals je het verwachten mag in een goed eetcafé.

Dochterlief van 4 heeft zich in de bijna twee uur dat we hebben gezeten prima kunnen vermaken in een speelhoekje met wat tekenspullen en heeft een lekkere pannenkoek gegeten. Deze stond niet op de kaart, maar werd wel gemaakt.

Tenslotte is de ambiance prima, makkelijk in zo'n mooie zaak, en is het met de prijs/kwaliteit verhouding dik in orde. Het enige risico is dat je te veel besteld omdat men royaal is met de porties. Met honger naar buiten gaan kun je wel vergeten...

Bedankt en tot snel.

Met vriendelijke groet, N.J.

61. "De Karseboom" has changed of owner last year, and the changes conducted have dramatically changed the atmosphere of the restaurant. It has lost the authenticity that we used to enjoy in the past, has become a restaurant like the others.

The choice in soft drinks was limited, some dishes on the card were not available during that evening. Jammer!

62. Erg lekker eten. Botermalse tournedos en overheerlijke friet met verse mayonaise. Kortom, voor herhaling vatbaar!

63. Erg leuk restaurant. Nieuwe eigenaar is ook erg aardig. Prijs - Kwaliteit is erg goed.

64. Al jaren een van onze favorieten, dit leuke restaurant met uiterst vriendelijke bediening. Ook voor de kinderen nooit een straf om daar wat langer te zitten. De menukaart is afwisselend, de porties zijn precies goed en goed van smaak. Een plek waar ik blijf terug komen.

65. Leuk eetcafe met lekker eten! Jammer dat er op de website veel meer gerechten op de menukaart vermeld staan dan in het restaurant zelf. Het vlees is super lekker/mals! De tiramisu en de home made hazelnotenroomijs zijn ook top! De bediening kwam in het begin wel erg vaak aan de tafel, maar na duidelijk te hebben gemaakt dat wij wel aangaven wanneer we een keuze hebben gemaakt was alles weer gewoon goed. Al met al gewoon een aanrader!

66. bob bergmans

leuke en diverse kaart met oorspronkelijke gerechten.
    de tuin is werkelijk een paradijs op aarde en uitermate geschikt om je tot sluitingstijd vol te laten gieten met een van de heerlijke huiswijnen