Restaurant verhuisd

Restaurant is verhuisd naar Castendijkweg 5, 5657 ER, Eindhoven
Ze zijn enkel beschikbaar voor afhaal en bezorging

De Karpendonkse Hoeve in Eindhoven

1341820433 63
1436711951 75
1584320979 69
1647581991 71

1. Ik schrik van sommige recensies. In de afgelopen jaren diverse keren bij de KH geweest. Meestal op een bonnetje inderdaad maar altijd goed en lekker gegeten. Een bijpassend wijnarrangement (halve glazen) voor een schappelijke prijs. Kortom; ik vind het jammer dat er een einde komt aan het bestaan van de KH in Eindhoven.

Uiteraard snap ik de mensen die het "oubollig" vonden en zeker mag er wel een en ander opgeknapt worden maar als je eerlijk kijkt naar "wat krijg ik te eten" en dit past in de prijs van een Social Deal bon dan denk ik dat de prijs/prestatie verhouding simpelweg goed te nomen was.

Ik wens de eigenaresse en staf het beste voor de toekomst en dank voor die keren dat ik gezellig; ontspannen en vooral lekker heb mogen eten bij u!

2. Op 9 september daar gaan eten met partner, 6 gangen menu via vakantieveilingen. Een half uur na thuiskomst alle 2 heel erg ziek geworden. De dag erna ook nog heel ziek geweest zodat we niet konden werken. Nadat het restaurant hiervan op de hoogte gebracht reageerde ze heel begripvol, ze zouden het uitzoeken. Een dag later belde ze en bevestigde dat het van de mosselen kwam. De eigenaresse Ingrid van Eeghem belde op en ze vond het heel vervelend en bedankte ons voor het doorgeven. We stonden echt perplex dat we het daarmee konden doen, niks geen gebaar of teken van tegemoetkoming. Wij bevelen dit restaurant dus ook niet aan. Na deze recensie op face book gezet te hebben, kregen wij de volgende reactie van de Karpendonkse hoeve: Het was een heel vervelend geval van mis-communicatie. Navraag bij andere gasten die hetzelfde gerecht hadden, die hadden geen klacht. Ook had men de leverancier van de mosselen gevraagd of er iets aan de hand was, echter hiervan is nog geen antwoord ontvangen. TEVENS HAD DE KARPENDONKSE HOEVE ALLE RECENSIES VERWIJDERD OP FACEBOOK EN EEN NIEUWE PLAATSEN WAS NIET MEER MOGELIJK. Daarnaast kregen wij nog de melding dat we een mail moesten sturen met ons bankrekno. zodat ze een geldbedrag konden overmaken als tegemoetkoming omdat ze klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan.
    Wij vinden deze manier van communiceren wel heel bizar, hebben dan ook echt het gevoel dat ze het willen afkopen. En dat voor een ster restaurant. Hier komen we dus nooit meer.

3. adriaan 74492 punten

Het was weer de hoogste tijd voor een bezoek aan een van mijn favoriete chefs die ik inmiddels al weer zo’n acht jaar volg. Geboekt voor een lunch op donderdag.
    Het was mooi zomer weer en het terras was ingedekt, we kregen een plaatsje onder het luifel. Als aperitief een Australische Holy Dooley Chardonnay 2015 die goed beviel. Chef Rob presenteerde zelf de hapjes en informeerde tevens naar onze wensen, fijn.
    Op een lepel een marshmallow van “India Pale Ale” afgewerkt met een crumble van wasabi noten, erg lekker. Ernaast de bekende prikker waaraan een bonbon van rabarber met aperol.

De amuse was er een waar we blij van werden. In een cocktailglas een cilinder tartaar van langoustine op parels van komkommer overgoten met een langoustine saus, erop een stukje pantser van gamba (ter decoratie) waarop een quenelle Anna gold Kaviaar. Decadente smaakjes, heerlijk!

De eerste begeleider werd keurig door Marieke de Louweren gepresenteerd. Een Albariño uit de Rias Baixas van O Fillo Da Condesa, fris met subtiele ziltigheid. Uit de keuken een gerecht met Spaanse invloeden. In een Gazpacho van meloen en mint stukjes kreeftenstaart, salade van kreeft, bolletjes cantaloupe, plakjes Iberico Ham en amandel schaafsel. Mooie pure smaken die prima combineerden waarnaast de wijn iets krachtiger werd. (8,25)

de tweede wijn was de voor mij inmiddels bekende Oostenrijkse TO 2015 van Velich, gemaakt van Chardonnay, Sauvignon en Welschriesling. Rijke neus met tonen van geel fruit, in de mond complex en verfijnd, heerlijk. Op het bord een mooie presentatie. Een krans van dikke plakken kort aangebakken coquille in een saus van citroengras, afgewerkt met dunne plakjes kumquat, aardappel kaantjes, verse kruidenblaadjes, takjes zeekraal en bronze venkel, aan tafel aangevuld met rasp van zwarte limoen. Verfijnde smaakjes met complexiteit die door de wijn versterkt werden, toppie. (9,25)

uit noord west Amerika een hele dikke 'Art Den Hoed' Viognier 2016 van de inmiddels gerenommeerde Charles Smith, geconcentreerd met tonen van perzik, heerlijk. Uit de keuken een dikke tarbotfilet op een bedje van kort gebakken spinazie, erop plakjes morieljes en een dunne plak ganzenlever, ernaast twee grote morieljes waarin wat ganzenlever. Aan tafel aangevuld met een heerlijke frisse notenbotersaus met morieljes. De cuisson van de tarbot was prima, in het garnituur mooie volle pure smaken. De wijn was keurig in balans, genieten! (9)

de dessertwijn was iets speciaals uit Griekenland, Apiliotis 2009 van Sigalas gemaakt van Mandilaria. Hele diepe kleur, in de mond geconcentreerd met tonen van zwart fruit en een hoge zuurgraad, wow. Op het bord als basis een mousse van dulce de leche met kersen waarbij partjes ingelegde kersen, kleine basilicum blaadjes en granité van mokka. Een geslaagde smakencombinatie die door de zuren van de wijn werden versterkt. (8,75)

als afsluiter nog een espresso met een viertal friandises waarvan het limoncello ijsje met gember en citroengras de meeste indruk heeft gemaakt.

Bediening was uitstekend verzorgd. Ditmaal een hoofdrol voor sommelière Marieke de Louweren ondersteund door eigenaresse Ingrid van Eeghem, chef Rob en de dames uit de keuken, alles met een flinke dosis gezelligheid en humor. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Samengevat was het weer een hele geslaagde middag, culinaire gerechten met hoogwaardige ingrediënten waarnaast goede tot exclusieve wijnen in een hele fijne sfeer, bedankt!

4. De 6-gangen proeverij via vakantieveilingen gereserveerd en na het lezen van negatieve recensies toch met een wat dubbel gevoel er naartoe. Heel erg vriendelijk personeel en heerlijk gegeten, leuke avond gehad met echte smaaksensaties. Ja je zit lang aan tafel maar dan krijg je ook wat en als je dat niet wil moet je naar een eetcafe gaan… je bent echt een leuke avond uit.

5. Harrie

6. Via vakantieveilingen een arrangement geboekt, 7 gangen proeverij. De ligging van de karpendonkse hoeve is prachtig. Ik heb het idee dat alle groupondeals/ vakantieveilingen/ social deals bij elkaar gezet worden. En dat de proeverij niet van dezelfde kwaliteit is als het a la carte eten. Dat hoop ik tenminste want het was geen michelinster waardig eten. In het begin volgden de gangen elkaar razendsnel op. Daarna moesten we ineens een uur wachten. Niet fijn. Het leek erop alsof ze alle tafeltjes in hetzelfde stramien van gangen wilden krijgen.
    Wellicht alles anders als je a la carte eet, via deals raad ik de karpendonkse hoeve echt af! Je bent toch een hoop geld kwijt en de bediening en kwaliteit op je bord klopt hier niet bij. De bijpassende wijn is zondermeer goed, wel 8,50 euro per glas!

7. Charlotte

8. Anke van Dam

Erg lekker gegeten, wel meerdere kleine porties. Mooie locatie, gemoedelijke sfeer binnen. Zeer vriendelijke bediening, mooi gedekte tafel, lekkere wijnen, helemaal goed!

9. De hoge verwachtingen welke wij hadden van een sterren restaurant zijn zeker niet uitgekomen. VERGANE GLORIE! In alle opzichten. Geboekt via social deal voor 2 personen. Verwacht in een sterren restaurant een mooi tafeltje. Het leek wel een kantine in een bejaardenhuis. Bij elkaar verzameld meubilair in een vieze saaie uitgeleefde serre. Al snel bleek dat alle social deal gasten in deze serre werden geplaatst. Verder waren en kwamen er geen gasten. Het restaurant bleef leeg. Het eten was te vlak van smaak. Geen hoogstaande kookkunst. Personeel was vriendelijk maar missen voor een sterren restaurant de fijne kneepjes. Hier verwacht je een collectief team dat op alle fronten er voor de gast een feest van maakt. Helaas, dit was het niet.
    Restaurant is zeer gedateerd. Zijn benieuwd hoelang men dit sterren restaurant nog draaiende houdt met alleen maar social deal gasten. Verder is uiteraard de prijs in zijn geheel niet in balans met eten, ambiance en service. VEEL TE DUUR.
    Voor ons niet en nooit meer. Jammer!

10. Wij hebben via Groupon een 6-gangen diner geboekt bij de Karpendonkse Hoeve. Ook om eens te ervaren hoe het is om in een sterrenrestaurant te eten. Want dat moet toch wel een bijzondere ervaring zijn. We vonden de sfeer en locatie met uitzicht op het park goed. Bediening had naar mijn mening te weinig kennis van de diverse wijnen en kon ons niet voldoende adviseren binnen onze selectie wijnen. Gerechten vonden wij kaal en goedkoop opgemaakt waarbij we het vonden schorten aan smaak. Het vlees in de bouillon voelde zeer koud aan waardoor het recht uit de koeling leek te komen. Rundercarpaccio kregen we niet goed doorgekauwd. Bij de vis-versie van deze gang was de rundercarpaccio simpelweg weggelaten. Bij het aanspreken van het personeel op 'taaie' carpaccio werd geantwoord dat het vlees van een spier komt en daardoor taai is. Verder niets. We hebben dit niet opgegeten. Na het afrekenen hebben we niemand meer gezien. Zelf de jassen uiteindelijk maar gehaald en vertrokken. Absoluut geen ster waardig. Een zware tegenvaller en voor ons niet voor herhaling vatbaar voor dit geld.

11. Na eerdere positieve ervaringen gisteren wederom wezen eten bij KH. Na 1 uur gevraagd of er al zicht was op het voorgerecht, hetgeen toen binnen 5 minuten arriveerde.

Bij gang twee kregen we het gerecht geserveerd bestemd voor de tafel naast ons, met de vraag wie van U lust er geen vis. Dit maar direct gecorrigeerd.

Er werd ons gevraagd of we nog brood wilden en toen we ja graag antwoorden kregen we na enige minuten te horen dat het brood op was. Een overbodige en irritante vraag en jammer dat het personeel zijn huiswerk niet gedaan heeft.

Bij het dessert kregen we een mes en vork, hetgeen bij het uitserveren vervangen werd door lepel en vork.

Toen ik subtiel opmerkte dat er wel veel niet goed ging werd ik compleet genegeerd, hetgeen niet van respect getuigt wat je wel in zo'n ambiance zou verwachten.

Bij vertrek stond dezelfde dame naar ons te kijken in de ontvangsthal terwijl we zelf de deur moesten openen, de wat oudere sommelier/bediende zette nog een sprint in maar was te laat. Overigens niets ten nadele van deze man, hij was de enige die een dikke voldoende scoorde.

Verder vond ik het jammer dat er van de 5 gerechten die uitgeserveerd werden er 3 asperges bevatten, ik weet dat dit het seizoen is, maar meer variatie was meer dan welkom geweest.

Erg jammer dat mijn positieve ervaringen uit het verleden gisteren ineens weggevaagd zijn door met name het matige optreden van bedienend personeel.

5,3
  12. Bediening maakte veel fouten. Gerechten hadden weinig smaak behalve de soep en waren vrij simpel. Niet ster waardig!

2,1
  13. 25 dec 2016. Kerstdiner : goed maar geen wauw effect , een beetje voorzichtig gekookt , geen enkel gerecht waarvan wij op het puntje van de stoel zaten , bediening !!!!!!! Niet om over naar huis te schrijven .

Ger Mala.

14. Lekker gegeten in een prachtige omgeving!

15. Een aantal maanden geleden heerlijk gegeten; we hadden een mooi uitzicht over de Karpendonkse Plas en de pui stond lekker open. We hadden gekozen voor het 7 of 8 gangen verrassingsmenu en we hebben echt heerlijk gegeten. Ik lust niet alles, maar op een varkenswang-reepje na, waarvan ik het type vlees echt niet lekker vind, heb ik alles heerlijk gevonden. De borden zijn ware kunstwerkjes. Ook de bediening is zeer prettig en netjes.

16. E.M.Meijer

Eet er regelmatig. Altijd top.

17. Heerlijke avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve. Genoten van een zesgangendiner met bijpassende wijn. Gerechten die er echt uitsprongen waren de oosterse bouillon met zwarte bonen en een wonton gevuld met gekonfijte eend en de heerlijke sukade. Maar ook het dessert met diverse bereidingen van rabarber met witte chocolade en meringue was verrukkelijk. Ondanks de negatieve recensies hieronder: echt een aanrader.
    Er zijn weinig sterrenrestaurants waar je voor 6 (halve) bijpassende drankjes maar €23,50 betaalt. En ook het theeservies, waar je makkelijk 3 kopjes van kon zetten, voor €6,50 was niet duur. Prettige bediening met duidelijke verhalen over zowel het eten als de wijn. Wij komen zeker nog een keer terug, hopelijk met mooier weer zodat we op het terras kunnen zitten!

18. Pim van den broek

Voor het eerst met vrouw en 2 zonen naar een sterrenrestaurant. Wauw, dat wordt geweldig. Dingen eten die je niet voor mogelijk houdt en lekker... Dat was de voorpret. De werkelijkheid is een grote desillusie. Smakeloos, rauwe makreel en veel te koud; taaie lendebiefstuk met een driehoekje koolraap en als klap op de vuurpijl vond de kok het waarschijnlijk getuigen van haut quisine om komkommerballetjes in het toetje te stoppen. Gatsie!!!
    Ik zit aan een tafel met mijn knieën tegen een stang. Water wordt ongevraagd ingeschonken en in rekening gebracht. Bediening was prima, geen klagen, aardige mensen. Maar het eten was ver beneden peil. Ik zou zeggen: inleveren die ster en opnieuw beginnen met wat meer elan.

2,5
  19. Wesley

20. Edwin Koster

21. Vertaal van English naar Nederlands

A diner where you looked so forward to, turned out to be disappointing. When you think, lets have diner at a michelin star restaurant, you recon youre going to eat something so delicious, you have never eaten before. Too bad this wasn't the case. Dishes way too simple, lack in different taste. After having our starters drink nobody asked when getting the main course or dessert if we wanted to drink anything. Our glasses where empty 75% of the time and nobody was looking out for us.

We are not coming back again.....

3,5
  22. W.Timmers

Bij het visgerecht was geen Franse wijn per glas te krijgen, enkel een sauvignon blanc uit Slovenie van matige prijs kwaliteit verhouding. De gerechten zagen er mooi uit, echter tekortschietende smaaksensaties voor een 1ster michelin; alle 3 de visgerechten waren rauw, onvoldoende in evenwicht met de overige ingrediënten van het gerecht.

3,9
  23. Hemelvaartsdag, even een kopje koffie en een drankje op het terras. Wij schrokken ervan dat het er allemaal zo onverzorgd uit zag op het terras. Onkruid, tegels die nodig een hogedrukreiniger moeten zien, bakken met onkruid ipv bloemen, echt onderkomen, onverzorgd, dit is geen reclame. Ook de entree aan de voorzijde ziet er onverzorgd uit. De bediening was overigens vriendelijk.

24. Christian van der Krift

Hoewel de recensies niet veelbelovend leken, zijn wij toch naar dit restaurant gegaan en we zijn gigantisch blij dat we deze keuze hebben gemaakt. Het zesgangenmenu dat we kregen was zorgvuldig samengesteld en de gerechten sloten goed bij elkaar aan. De bediening was in één woord geweldig, ze waren in staat telkens op het juiste moment bij de tafel te staan om te serveren en naar onze wensen te vragen, we hoefden geen sein te geven. Verder waren ze erg ontspannen, vrolijk en wisten ze onze avond een succes te maken. Bovendien wist de sommelier precies een arrangement van wijnen samen te stellen die de diverse gangen kon overbruggen voor een mooie prijs. Hoewel we graag nieuwe sterrestaurants in de omgeving uit willen proberen, kunnen we met zekerheid zeggen dat we hier nog wel een keer terug zullen komen!

25. Frank 657 punten

Beter laat dan nooit, maar in eind januari wederom een avond genoten in de Karpendonkse Hoeve. Het blijft een feestje om hier te dineren. Keurige tafels en perfect ingedekt. We hebben een 6 gangen menu genomen.

Van de drie makreelbereidingen, waarvan de tartaar zalig was, vond ik de rauwe makreel niet lekker en vissig smaken. Dit was dan ook het enige minpuntje wat ik kon vinden. De opmaak was wederom bij sommige gerechtjes een plaatje. De uitleg met welke gerechtjes we te maken hadden en welke sausjes erbij waren blijft iets wat geweldig om te horen is. Het nagerechtje, een stukje taart met ananas en kokos was verrukkelijk om te zien en vooral om te eten. Een prachtige combinatie van zoet, zuur en fris. Zo waren bij alle gerechten de samenstellingen van smaken een genoegen om te ervaren.

Binnenkort staat er weer een bezoek in de planning.

26. We hebben hier via Groupon een 6 gangendiner gegeten.

Het eten was heerlijk, de bediening is stipt en keurig, het tafellinnen perfect en de glazen supersoon. De pompoensoep was het minste, deze was een beetje waterig en niet helemaal warm. De prijzen van de drankjes zijn aan de hoge kant, vooral de koffie van 6,50. Je krijgt er wel 3 stuks friandises bij waar je niet om vraagt. Ik vind de sfeer niet zo gezellig, een beetje oubollig. Hier mag zeker wat aan gedaan worden. Toch hebben we een heerlijke avond gehad en komen zeker nog eens terug!

27. Inmiddels op weg naar huis na een geweldig lekkere avond. Het menu (3 gangen) was erg lekker, zeer goed in balans en mooi gepresenteerd. De gebruikte ingrediënten waren waar mogelijk lokaal en bijzonder (kwartel bijvoorbeeld). De bijpassende wijnen begeleidden de gerechten perfect.

De prijs van het menu was laag, de dranken iets duurder. Menu normaal 49€, nu 40€. Biertje 3,25 huiswijn 6€, begeleidende wijn € 8,50, fles 750 ml pellegrino 5,50! Al met al prijs kwaliteit zeer goed, mede doordat er twee amuses en lekkers bij de koffie geserveerd is en voldoende lekker brood was.

Minpunten: waren moeilijk te vinden maar als we dan toch 'recenseren':

- Spa rood besteld, fles 750 ml gekregen
    - bij voorgerecht op een bord de mais vergeten (zeer klein component van gerecht)
    - verschil in kwaliteit van personeel (van negens tot zevens)

Al met al: wij komen zeker terug!!

28. Met vrienden via een grouponbon wezen eten. Hoewel wij eerdere ervaringen in andere restaurants met groupon hadden, die helaas niet allemaal positief waren, hebben we prima gegeten. Nette bediening, niet opdringerig, maar gewoon op tijd er zijn. Lekkere maaltijd met goede wijnen. Voor ons een aanrader.

29. Etienne Vd Elzen

30. Geweldige gerechten, mooie wijn, perfecte service. We komen absoluut nog eens terug.

31. Kiki Spiekerman van Weezelenburg

Dinsdag 7 januari van een 8 gangen proeverij menu via vakantieveilingen mogen genieten. We hadden gekozen voor het bijpassende wijnarrangement. Stuk voor stuk heerlijke gerechtjes en bijpassende wijnen.

32. Eten uitstekend, huiswijn zeer goed, champagne slecht voor dit restaurant (zoet en glas te klein). Een mooie avond gehad.

33. Omdat wij al eerder tot onze tevredenheid bij de Karpendonkse Hoeve te gast waren, weer eens gereserveerd. Ons bezoek beantwoordde geheel aan onze verwachtingen.
    Prettige ontvangst, fijne sfeer en vooral geweldige gerechten. De begeleidende wijnen bij ons 4-gangendiner waren werkelijk uitstekend en (toch wel belangrijk) voorzien van kundige uitleg. Al met al: helemaal happy. De Karpendonkse Hoeve ziet ons zeker terug!

Jan en Vera Demont

34. Wij eten zeer regelmatig buiten de deur en op allerlei niveau's. Hoge verwachtingen hadden wij dan ook van dit restaurant. Via groupon hadden wij een kortingsvoucher aangeschaft. Wij hadden de hoop dat ze toch een echt sterwaardige diner uit zouden serveren. Maar het viel ons tegen. Niet sterwaardig zoals wij onderling tot de conclusie kwamen. Een van ons zei dat er niet voor niets zoveel kortingsbonnen de deur uit gingen voor dit restaurant. De gasten komen niet meer en je wilt toch je restaurant voort laten bestaan. Dan maar via kortingsbonnen.
    Met die kortingsprijs vonden wij het eigenlijk nog net in verhouding staan maar wij zullen hier dan ook niet vaker uit gaan eten. Terwijl de locatie en het restaurant prachtig zijn. Maar zolang prijs en kwaliteit niet in verhouding staan zal men het moeilijk hebben!
    Je kunt er zoiets moois van maken maar dan moet je afstappen van het sterniveau of van hoogstaande kwaliteit uit gaan serveren.

35. Samen met goede vrienden een super avond gehad. Het was erg druk maar dat was op geen enkele manier aan de service en bediening te merken. Integendeel: we kregen alle aandacht zonder dat het opdringend werd. De gerechten waren van begin tot eind van hoog niveau. Voor herhaling vatbaar.

36. Al vele, vele jaren in het bezit van een Michelinster en omdat alle Limburgse sterrencollega’s al een of meerdere malen door ons bezocht zijn, is een bezoek aan de orde.

De ontvangst is verre van gastvrij en dat zou helaas de hele avond zo doorgaan. Alles op de automatisch piloot, soms stug en nooit vragen of alles naar wens is. Neem eens een kijkje in Zwolle of Heeze hoe het wel moet zou ik zeggen.

We nemen plaats in de moderne aanbouw met open deuren naar het park en een mooi uitzicht.

Na het kiezen van een aperitief volgen twee mooie maar flauwe amuses. We kiezen voor een proeverij van 8 gangen met mini coquilles en zoetzure tonen (lekker op smaak en mooi van opmaak), een rilette van eendenborst waar een zuurtje (bv. piccalilly) ontbreekt en vervolgens een klassieke bisque die echter qua hoeveelheid niet past in een 8-gangen diner.

Het volgende gerecht is een combinatie van warme kaas met Romanesco en morilles waar ik helemaal niets van begrijp. De smaken passen totaal niet bij elkaar en waarom dit gerecht vóór het hoofdgerecht komt is mij een raadsel.

We vervolgen met lamsfilet, briochedeeg (flauw) en lamssukade (te droog). Zeer tegenvallend dus.

De desserts zijn gelukkig beter. Eerst een combinatie van rabarber en daarna een chocomousse combi. Mooi van opmaak en lekker fris, zoet en zuur. Eindelijk op niveau.

Andere positieve dingen zijn de kwaliteit van het brood (geserveerd tot en met het hoofdgerecht) en het feit dat overal de jus apart en ruim erbij geserveerd wordt.

Al met al is er nogal wat aan te merken op deze avond en het is dan ook onze meest teleurstellende Michelin avond tot nu toe geweest. Jammer en eenmalig dus.

37. Maandag 18 maart wezen eten, en tot alle spijt. Was liever niet gegaan.

Er was een gastchef overgekomen uit Japan. Prima, speciaal menu, speciale wijnen et cetera. Gastchef of niet, je bent een sterrenzaak en behoort dat niveau te behouden.

Avond begon goed, verrukkelijk aperitief gehad. Weinig informatie over de avond zelf gehad, wat een beetje jammer was. Werd niet uitgelegd of we überhaupt konden kiezen uit hoeveel gangen. Werden min of meer verplicht om de gehele 8 gangen (excl. amuse) te eten.

Kregen een hapje van de chef. Flan van gestoomd ei en dashi, noodles, kaviaar en ganzenlever. Op het menu stond iets heel anders, en aan de tafel naast ons werd ook uitgelegd dat er truffel bij zat - hetgeen niet te bekennen was.

Kregen daarna een saké te zien. Op de vraag of dat we die wilden proberen heb ik gezegd dat ik die wel wilde proeven, en mijn compagnon ook. Hij kon sowieso niet te veel drinken, want was met de auto. Meneer had me verkeerd verstaan, en schonk mijn hele glas vol. Achteraf wel omgewisseld voor een goed glas rode wijn, aangezien ik niet tevreden was met de saké.

Voorgerecht was een proeverij van verschillende japanse voorgerechten. Helaas waren de inktvis en het scheermesje erg taai, en het gehele palette was smaakloos. Dat de gastchef erg van gember hield, was zeer zeker te merken. Het geheel was zoutloos, en mistte gewoon de touch van een sterrenrestaurant. Hoe de borden opgemaakt waren, was toch ook niet echt van niveau.

Daarna kregen we sashimi. Grote verwachtingen van gehad, maar kon helaas weer de inktvis niet door mijn keel krijgen. Heel taai, en het geheel was weer smaakloos. Beetje jammer dat je bij zo'n goede vis als tarbot weer een blok gember in moet verstoppen.. Lauw/warm geschroeide coquille en nog een stukje vis, konden ze beter koud noemen.

Consommé van dashi en tonijn, met een grote gamba en wat paddestoelen. We kregen hierbij te horen dat deze soep heel bepalend was in Japan, of dat je kon koken of niet. Ik hoop dat de standaarden daar dan een heel stuk lager zijn, want het was voor ons een beetje smaakloos.

Op dit moment kregen we in de gaten dat mijn compagnon en ik niet zo gewaardeerd werden als gast. Althans, die indruk kregen we. Werd weinig naar ons gevraagd, weinig aandacht aan besteed. Meerdere malen gehad dat de gastheer naar ons toe wilde lopen, en toch omdraaide. Duurde lang voordat telkens aan onze volgende gang konden beginnen, en van een extra drankje tussendoor hoefde we ook niet op te rekenen.
    Beetje treurig dat als je je daar tussen de vaste gasten begeeft, je het verliest met aandacht. Verscheidene tafels hebben met de baas van het restaurant gesproken, een kleine rondleiding in de keuken gehad, maar een klein gesprekje met ons ging er niet af.

Tussengerecht, rogvleugel met gekookte ui, paprika, soja saus, romeinse sla en meiraap. Beetje jammer van dit geheel. Cuisson van de rogvleugel was perfect. Alleen de rest verpestte het. Ui was nog niet eens beetgaar. Meiraap leek niet eens gegaard te zijn. Paprika was slap, romeinse sla lag er een beetje verlept bij. Saus was enigszinds oké, beetje zoutloos.

Tempura tomaat, gevuld met witte en zwarte bonen. Hierbij een pikante tomaten coulis. Tomaat slecht op smaak, jammer dat het zetmelige van de witte en zwarte bonen veels te erg naar boven kwamen. Pikante tomatencoulis was niet pikant, eerder smaakloos.

Hoofdgerecht, en vanaf hier had ik het min of meer gehad.
    Toen we bij de vorige gang vroegen of dat we een bijpassend wijntje mochten bestellen bij het hoofdgerecht, werd die al min of meer meteen ingeschonken. Meneer probeerde in te schenken terwijl het andere glas er nog veels te dicht bij stond, en morstte op de tafel. Afijn, het hoofdgerecht kwam eraan, hetgeen waar we op gewacht hadden.
    Één woord; KOUD. Dit kan niet!
    Varkensvlees - koud. Kalfvlees - koud. Eendenborst - koud. Gegrilde groenten - koud, en de meeste nog niet eens een klein beetje gaar.
    Zéér teleurgesteld, maar er werd meteen een nieuw hoofdgerecht voor me klaargemaakt.
    Binnen 3 minuten had ik mijn hoofdgerecht, hetgeen dit keer niet koud, maar lauw was. Wel een gloeiend heet bord, erg jammer.

Voor het dessert kregen we nog een lauwwarme gang van rijst. Bolletje rijst, omwikkeld met nori, gevuld met champignons in ingekookte dashi. Op het menu stond daadwerkelijk japanse schorseneren. Nergens te bekennen. Rijst beetje aan de flauwe kant, gelukkig compenseerde de nori dat wel goed. Dit kon nog wel eens de beste gang zijn.

Tot nu toe is nog maar 1 keer gevraagd of dat alles naar wens was. En maar 2 keer of dat het gesmaakt had. Vaak werd alles uitgehaald zonder iets te zeggen.

Dessert. Zéér jammer. Werd al ingezet terwijl er nog niet eens bestek lag. Kan niet! Oplossing van de gastheer? Pakt gewoon twee koffie lepeltjes van de lege tafel langs ons.
    Combinatie van niks. Vanille ijs dat niet naar vanille smaakt/ruikt, en waar de ijsschilfers in zitten. Geen Crème fraîche te bekennen, en ik weet niet wat er op het bord lag, maar het was zo plakkerig als kauwgom. Poeder van groene thee eroverheen gestrooid - geen groene thee in te bekennen.

Als afsluiter twee koppen koffie gepakt met friandises. Mochten we eerst zelf pakken, daarna werd tegen m'n compagnon gezegd toen hij zei dat de nougat hem wel lekker leek, dat hij het moest pakken.
    Koffie op, de drap zat er nog in.

We wilden betalen. Geen enkele vergoeding of whatsoever gehad voor het koude hoofdgerecht. Toen mijn compagnon wilde betalen vroeg de gastheer of de pinpas er al in zat.
    Met een zeer ontdaan gevoel naar buiten gestapt, en ik zet er ook geen stap meer binnen.

Kleine samenvatting;
    Komen binnen, worden in een hoekje gestopt. Als je geen veel voorkomende gast bent, word je (bijna) niet behandelt als een gewaardeerde gast. Eten was slecht. En de service nog het meest jammere.

Erg jammer, Karpendonkse Hoeve. Als het zo moet, kun je beter geen gastchef over laten komen.

Hoogachtend,

Martin.

38. Via een Groupon 10 gangenmenu deal heb ik hier gegeten.
    We zaten in een zaal met ongeveer 10 tafels en ik vermoed dat daar 9 Groupon gangers bij waren.
    Ik weet niet of je Groupons moet willen bij een sterrenrestaurant.

Echter heb ik er wel heerlijk gegeten.
    Het begon met een lekkere Amuse en vervolgens volgden 10 gangen en daarna nog koffie met bonbons.
    Ik heb er zeker geen spijt van gehad dat ik hier via de Groupon ben gaan eten en vond het een leuke ervaring.

Met een flesje wijn, losse glazen wijn en koffie erbij loopt de rekening wel weer wat op, maar het was het waard.

39. Zeker geen ster waardig! Sommige gerechten waren niet vers bereid. Het eten was smaakloos en niet gekruid. De borden waren niet smaakvol opgemaakt. De bediening keek erg weinig naar ons om. We moesten uiteindelijk zelf de ober vragen of wij nog iets te drinken konden bestellen; wij zaten inmiddels al 20 minuten met een leeg glas. De inrichting ziet er op de foto's sfeervol uit maar in werkelijkheid is het saai en kil. Er is geen enkele keer gevraagd of iets gesmaakt heeft. De uitleg van de gerechten was minimaal. De drankjes waren flink aan de prijs, een gewoon biertje 3,75, een klein glaasje witte huiswijn 6,- en een fles water 10,-. Wij hadden wel verwacht dat de prijzen duurder zouden zijn dan in een restaurant zonder ster maar dit vond ik wel absurd.

3,4
  40. Paul van Rixtel

41. Charmante, professionele gastvrouw, en dat was direct het hoogtepunt van de avond. Het eten was OK, maar alle vier de gangen waren stukken minder dan een jaar geleden. Smaaksgewijs een paar kleine missers, maar dat kan persoonlijk zijn. De zeetong was echter smakeloos en droog. Het dessert was voornamelijk heel zoet. De opmaak was beneden peil. Eten op een bord zonder veel fantasie. Maar met name de bediening was wat storend. Als schoolmeisjes op een eerste stage. Borden tot twee keer verkeerd om geserveerd. Vergeten dat een van ons vegetariër is. Maar vooral een ongeïnteresseerde en beetje domme uitstraling, typerend voor veel van de jeugd tegenwoordig, maar natuurlijk taboe in een sterrenrestaurant. De prijs is OK, 59 Euro voor vier gangen, 50 voor drie, dat is keurig. Misschien hadden ze een slechte avond (het was erg druk), maar dit was gewoon een redelijk tot goed restaurant en zeker geen Michelin ster.

42. Verbijsterend te lezen dat ze ook dit jaar weer een ster mogen voeren..
    - De gerechten die wij kregen, waren van een normaal restaurant niveauv, geen ster

- Slechte bediening
    Wij moesten 2x vragen of er bijgeschonken kon worden
    - Op de vraag 'welke wijnen raad u aan" kregen we tot twee maal toe het antwoord 'Eh ja, nou , we hebben verschillende wijnen, kijkt u maar'

Kortom; het eten is niet bedorven, maar een ster niveau verdient het zeker niet, en de bediening zou in een normaal eetcafe al overspannen raken vrees ik.

Ons zien ze daar in ieder geval nooit weer terug. Als je erover denkt om hier te eten, check dan eerst andere Michelin Ster restaurants.

43. Zaterdag een erg leuke avond gehad. Van 19.00 tot 0.45 uur genoten van een amuse, 10 gangen en espresso met servies na. Bediening moest even los komen, daarna waren ze erg vriendelijk en zelfs grappig! Mooie locatie aan een park. Lekkere wijnen. Topavond!

44. Wij als hobby koks hebben met onze mannen genoten van het 10 gangen menu, heerlijke ingredienten, lekker glas wijn, vriendelijke en aardige bediening, prachtige lokatie.
    Buiten gegeten gisterenavond,het plaatje klopte!
    * waardig !

45. Heerlijk gegeten gisteravond. 10 gangen met allemaal overheerlijke ingredienten. Eeen zeer prettige kennismaking met dit sfeervolle restaurant op een prachtige lokatie gelegen.

46. Dit was een teleurstellende ervaring in alle opzichten. Het eten, de bediening, eigenlijk de gehele entourage staat in geen enkele verhouding tot de prijzen die hier worden gevraagd. Gekozen voor het menu van de chef op aanraden van de bediening maar de chef had dit waarschijnlijk al eerder op de dag klaar gemaakt aangezien alles een hoog 'opwarm' gehalte had. Maak het niet te laat, men wil hier op tijd naar huis.

47. We hebben een heerlijke avond gehad, genoten van het speciale signatuur menu van de chef, mooie begeleidende wijnen erbij, helemaal top!

En wat een uitzicht en terras, jammer dat het weer niet zo mee zat...

48. Bart 1138 punten

Een restaurant wat al heel lang een ster draagt, maar deze allang niet meer verdient. Alleen op de bediening kan men hier al niet met de Michelin norm mee...

Kennelijk kan men op de momenten dat ze door Michelin bezocht worden goed poppenkast spelen, of wordt men getipt. Anders kan ik me het niet voorstellen dat men deze ster de afgelopen 2 jaar heeft kunnen behouden.

Ook de allure die het vroeger had is voor mij weggevallen. Het doet nu kunstmatig aan. Al is het nog steeds een mooie locatie.

Het eten is van redelijke kwaliteit, maar niet wat men van een restaurant met al jaren 1 ster mag verwachten. Pretentieus past misschien wel het beste bij dit restaurant.

5,5
  49. Tamarinde

50. Gisterenavond een fantastisch diner gehad in een bomvolle Karpendonkse hoeve, ter ere van, het 30jarig jubileum van de Chef.

Super 5 gangen diner met alle toppers van de afgelopen 30 jaren, vergezeld door heerlijke wijnen uitgezocht door Ralf.

Top top top.

51. Erg stugge gastheer, die je niet het gevoel gaf welkom te zijn. Beetje onze avond verpest. Het eten en de entourage is prima.

52. Mooie locatie en gezellige inrichting. Eten was in verhouding prima, maar de bediening erg opdringerig. Ze proberen overduidelijk hun dure dranken te verkopen. Ook de ellenlange verhalen bij spijs en drank vond ik beladen. Dit zorgde voor een opgelaten sfeer. Wij gaan niet meer terug.

53. osmen27 6918 punten

Een avondje uit met vrienden die ons hebben getrakteerd op een heerlijk diner.

Alles was af en wij komen er zeker nog een keertje terug.

54. We hebben hier een tijdje geleden met z'n tweetjes gegeten, wat een genot!

Mooie kaart, je kunt zelf je menu samenstellen voor een vaste prijs, heerlijk wijnarrangement.

Gaan zeker eens terug om op het mooie terras te genieten van een heerlijke lunch.

55. Van te voren bij de reservering gemeld dat we met z'n 4-en zouden komen dineren en dat er één iemand allergisch is voor tarwe.

We kwamen aan, kregen een amuse voorgeschoteld en dat bleek een soortement van taartje met bodem van tarwe. We hebben dus weer aangeven dat er iemand bij is die geen tarwe mag, toen werd de amuse vervangen door een schaaltje met 2 soorten noten, erg raar.

Bij een van de volgende gangen werd een mandje met brood geserveerd en we hebben zelf weer moeten aangeven dat er iemand bij is die allergisch is voor tarwe. Die persoon kreeg toen ter vervanging van het brood droge crackers (van die Fette Croccante Knusperbrood van Schär), erg absurd voor een sterrenrestaurant.

We moesten elke keer vragen om drinken en het eten was voor de rest niet bijzonder en de service was wel vriendelijk, maar niet meer dan normaal (niet speciaal en zeker niet sterwaardig).

Bij de thee werden wel glutenvrije koekjes geserveerd, waarvan het pak blijkbaar al een tijdje open was, want die koekjes waren zacht en ook zeker niet zelf gebakken.

Na het betalen hebben we nog moeten wachten op begeleiding naar buiten, daarbij werden we meteen naar de deur geleid, terwijl we nog jassen in de garderobe hadden hangen.

We begrijpen totaal niet waarom dit restaurant een ster heeft. We hebben bij restaurants gegeten zonder ster die beter waren in alle opzichten.

We gaan nooit meer terug.

Prijs/kwaliteit absoluut niet waard.

2,7
  56. Hier gegeten bij het afsluiten van een bruiloft. Het personeel was erg vriendelijk en gaf een leuke rondleiding door de keuken. Prima service en lekker eten, toch voldoende ruimte voor verbetering.

57. Gisterenavond een heerlijke avond gehad.

Zalig gegeten in een leuke atmosfeer.

Van begin tot einde helemaal super.

Zeker ook door de bijpassende wijnen per glas.

Wij komen snel weer terug.

58. Eet vrij veel zakelijk regio Eindhoven. Gisteravond voor de derde keer in anderhalf jaar en de allerlaatste keer ever. Het eten is ronduit beschamend voor een sterrensrestaurant. Een matige bistro. Als je bij Van der valk geluk hebt zijn de porties groter; is het eten beter en de bediening niet slechter dan hier. De vraag is niet of, maar wanneer ze hun ster verliezen. Mvrouw van Eeghem moet 'ns "benchmarken" bij Boreas en Avantgarde dan weet ze weer hoe het hoort...

3,2
  59. Vorig jaar gegeten met mijn moeder van 87.

De deur van de auto werd keurig opengehouden bij aankomst. Maar dat was dan ook gelijk het hoogtepunt. Na een uur in de serre te hebben gezeten gingen we aan tafel. Het viergangen diner werd binnen 1 uur uitgeserveerd.

De kwaliteit was voor een restaurant met een Michelinster wel aan de erg magere kant. Ook het bijpassende wijnarrangement viel tegen.

De bediening was vriendelijk, maar de prijs beslist niet:
    € 240,-- voor 2 personen!

3,4
  60. Was leuk en gezellig en hebben erg genoten van het eten.

61. Zakenlieden

Prima gegeten. Perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Hele goede, zorgvuldige en vriendelijke bediening. Eten niks op aan te merken, heerlijk! Prima sfeer. Een restaurant welke we zeker aan kunnen bevelen.

62. Wij hebben hier gegeten voor 'dining with the stars'. Ontzettend vriendelijke bediening, lekker eten en een leuke avond gehad.

63. Patrick & Lydia

Als je samen iets te vieren hebt, kan ik dit restaurant echt aanbevelen! Ondanks dat het vrij druk was, hadden we toch het gevoel dat de gastvrouw ons feestje echt meevierde. Het eten was verrukkelijk. We hebben een heerlijke, erg verzorgde avond gehad.

64. Kwaliteit van eten is erg goed, maar de porties zijn irritant truttig en klein.

Nouvelle cuisine-achtige toestand, en dat in deze tijd.

Wij hadden veel gangen, maar een gang kan dan ook gewoon bijna niks voorstellen.
    Bijvoorbeeld 1 lullig garnaaltje, super speciaal klaargemaakt, maar so what.
    En dat in 2009. Te stijf allemaal.

Ik ga liever naar een restaurant waar porties normaal zijn, prijzen ook nog een beetje normaal zijn en de sfeer wat knusser is.

5,7
  65. Leuke persoonlijke ontvangst.

Op dit moment erg goed te betalen zo’n 37 euro voor 2 gangen.
    Vriendelijke bediening die hun uiterste best doet om er iets goed van te maken.

Was er door de week op woensdag avond en was er gezellig druk in de serre.

Eten wel wisselend op de kaart, soms speciaal waar andere menu's wat meer alledaags zijn.

66. Hans & Dorien

We hebben een hele gezellige avond gehad, perfecte bediening en uitstekend gegeten!!! Exclusieve locatie, goed publiek.

67. J. Jaggan

ontvangst begon vriendelijk. De obers kunnen wel een cusrsu vriendelijkheid gebruiken want wat een arrogante bende. Zelfs in een crematorium kijken ze nog vriendelijker en is men enthousiast.
    Het eten wordt in exclusief servies opgediend dat het je moet afleiden van de kleine porties die erin zit. je moet zelf je eigen drinken inschenken. kortom voor ons een waardelozen en smakeloze ervaring toen we weg gingen moesten we nog iets te eten halen ondanks de pittige rekening.

3,7
  68. schrooyen jan

rumoerig. Slordige en verwarde bediening. Eten uitstekend.Somelier correct en vrindelijk.Soepel in bestellen en aanpassen menu.

69. Het blijft mij favorite in Eindhoven.
    Ze hebben altijd een goede wijn arrangemente bij de menus.

70. Uitstekend gegeten en gedronken. Zeer goed op nagenoeg alle vlakken.
    200 euro voor lunch 3 personen. Enige kleine minpuntje; de bediening, alhoewel erg correct, mist een beetje warmte.
    Blijft een aanrader

71. Negatief en geen vriendelijk personeel