• Frederiklaan 10 (4e verdieping van PSV stadion)
  • 5616 NH
  • Eindhoven
  • Nederland

di lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
wo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
do lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
za lunch vanaf 18:00 diner tot 22:00

De Blauwe Lotus, al jarenlang een naam die niet is weg te denken in het culinaire landschap van Eindhoven en verre omgeving.
De Aziatische keuken in optima forma, een gelegenheid waar al decennia lang goede smaak en zaken samengaan. En als het aan ons ligt, komt daarop een passend vervolg.
Welkom bij de nieuwe Blauwe Lotus. Naast de traditionele klassiekers waarmee we naam hebben gemaakt, nu ook mooie nieuwe gerechten.
Allemaal met veel smaak en flair samengesteld en bereid door onze chef en zijn keukenbrigade. En natuurlijk met de kwaliteit die u van ons gewend bent.
Eet u smakelijk!

U bent van harte welkom. Voor een bedrijfsuitje of netwerkborrel serveren we ’s middags Asian Bites; een aantal verrassende gerechtjes voor de lekkere trek, naar wens voorzien van een bijpassend wijnarrangement.

Feestelijk en stijlvol!
Uiteraard hebben we altijd de tafels gedekt voor een overheerlijk diner; de klassieke smaken uit het verre Oosten in het centrum van de stad. Kies uit onze bekende en minder bekende gerechten of laat u verrassen door het speciale Chef Tasting Menu. Een feest van smaken en combinaties. Ook hierbij schenken we een aantal uitgelezen passende wijnen.

We zien u binnenkort graag bij ons aan de bar of aan tafel.

3. Betalen Visa Master Card pin

di lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
wo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
do lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
za lunch vanaf 18:00 diner tot 22:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1301201548 84
1319165811 85
1331141987 85
1420963302 85
1492820355 84

1. Eens per maand gaan wij (mijn pa en mijn broer) lunchen bij De Blauwe Lotus, ook toen ze nog op de oude lokatie waren gevestigd!

Waarom? Het eten, de bediening, de ongedwongen sfeer is er gewoon top!

Ontvangst, door de gastheer en de gastvrouw, was zoals altijd hartelijk. Wij kregen een mooi plaatsje aangewezen aan het raam.

Dit keer zijn wij gegaan voor de Sashimi, Kabeljauw Black bean, Gecaramellisseerde garnalen (een aanrader!) en de Zalm (Japanse bereidingswijze), inclusief de altijd lekkere pittige nasi.

Als drank gekozen voor de huiswijn Chenin Blanc (Plankenbrug), en degene die moest rijden koos voor een tonic geschonken in mooi hip glas met citroen, bij het tweede flesje tonic kregen wij een nieuw glas met een vers schijfje citroen (zie je niet vaak).

Prijs-kwaliteitsverhouding is verder uitstekend, er is ruime parkeergelegenheid aanwezig, en een uit-rijkaart krijg je bij het verlaten van het restaurant.

Kortom De Blauwe Lotus is zeker een aanrader, ook al zijn wij geen fervent psv supporter ;) ... toch komen wij er al sinds jaren!

2. J. Dolfin

We werden op een donkere plek aangewezen tegen een pilaar, toen we vroegen of we aan de kant van het veld mochten zitten ivm met meer licht, zei de ober dat het gereserveerd was. Het restaurant was op 3 tafels na leeg! Die hele rij aan het veld bleef ook leeg! Dus pure onwil! Ook het eten was niet bijzonder en dreef in de ketjapsaus! We waren 120,00 lichter en hadden echt spijt als haar op ons hoofd, dat we we hier gegeten hadden! Slecht gastheerschap en niet culinair! Gewone Chinees! P.s. Glaasje tonic met citroen werd niet ververst, kreeg alleen een nieuw flesje!

3. Was met 2 buitenlandse gasten in de Blauwe Lotus. Een speciaal verzoek om zowel voor het voorgerecht als het hoofdgerecht een combinatie samen te stellen zodat verschillende gerechten en smaken geprobeerd konden worden, is perfect ingevuld.
    Bediening was zeer correct en vriendelijk. Kwaliteit en variatie van de gerechten is prima. Mijn gasten (en ik) hebben een uitstekende avond gehad in de Blauwe Lotus.

4. Henk en Willy Guitjens

De ontvangst was erg goed, vriendelijk personeel, heerlijk gegeten, wij hebben genoten van ons 48 jarig huwelijk, daar heeft de Blauwe Lotus aan bij gedragen.Dank daar voor.

5. Aangenaam verrast met het nieuws dat Djailany Van de Laarschot aangesteld was als chef-kok bij De Blauwe Lotus. Djailany heeft op mij al eens behoorlijk indruk gemaakt bij de Synagoge. Hij heeft inmiddels sterk team, met als rechterhand en sparringspartner Moran Eni.
    Het restaurant is al decennia lang een begrip in Eindhoven met een grote schare vaste klanten die komen voor de vertrouwde smaken, die nog steeds als “de klassiekers” op de kaart staan. In het “Chef Tasting Menu” dat ongeveer maandelijks wisselt kan het team al hun creativiteit kwijt.

Geboekt voor een lunch op vrijdag. Met de lift naar de 4e etage. Het interieur is in mijn beleving ongewijzigd sinds ons laatste bezoek van twee jaar geleden. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht op het veld, prima. De chef kwam onze wensten doorspreken, we gingen natuurlijk voor de verrassing.

Als aperitief een frisse Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van het huis Plankenbrug die erg goed beviel. Ernaast de hapjes uitgeserveerd door de Chef en Sous samen, leuk. Een keurige presentatie. De inmiddels bekende pannacotta van tom kha kai gepresenteerd op een wasabicracker. Hoog op smaak met een mooie textuur, heerlijk.
    Ernaast een trio in een versierd schaaltje. Stukje papadum met groene kruiden en een toefje pindacrème. Een bapao broodje gevuld met kimchi en plaatjes krokante kippenhuid, erg lekker.
    Als laatste nog een krokante soufflée met toefje ganzenlevercrème, prima uitvoering.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Victoria die is doorgegroeid naar sommelière, leuk. Een biologisch gemaakte zuid Franse Colombard van Domaine des Maels, mooi aroma, sappig en fris met een vleugje peer. Op het bord een complex gerecht. Dikke plakken geschroeide tonijn met ernaast een oester, bombe van kruiden (mild pikant), toefjes sjalotmayonaise met hierin zilte groentjes, toefjes dashi gel, gekruid sesamkletskopje. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een heerlijke zoetzure, licht pikante vinaigrette. Een verfijnd gerecht met veel smaakbeleving die nog eens door de wijn werd versterkt, een prima start. (9.6)

Van het gerenommeerde huis Louis Latour, de Ardèche Viognier 2015 gemaakt in een volle rijke stijl. Ernaast een signature gerecht. Een in de schelp gegaarde coquille met handgerolde couscous, rolletje krokante groentjes en bolletjes meloen, aan tafel afgewerkt met een voortreffelijke eigen gemaakte XO saus. De coquille zat nog vast aan de schelp en had een uitstekende cuisson, was lekker sappig en werd door het garnituur keurig aangevuld. De saus was puur en verfijnd met een vlezige toets. Absoluut lekkerder dan het potje wat we zelf inmiddels regelmatig gebruiken. De wijn was voornamelijk vanwege de saus gekozen en bleef keurig overeind. (9.5)

Een witte Côtes du Rhône, de Cairanne cuvée Prestige 2015 van het huis Berard gemaakt van de drie typische Rhône druiven, gemaakt in een strakkere stijl. Op het bord een klassieke presentatie. Als basis een crème van pompoen in een heerlijke saus op basis van soja en sesam. Erop een dim sum gevuld met garnaal, stukje op de huid gebakken corvina en afgewerkt met een heerlijk groente hapje. Een prima combinatie van Azië en Frankrijk. Mooie pure smaken die prima combineren en die door de steeds lekkerder wordende wijn werden aangevuld. (9.4)

Over naar rood met een Zinfandel 2013 uit Californië van het huis Stone Barn, fruitig aroma met tonen van kers en braam in de mond zwoel fruitig met een fluweel zachte afdronk. Chef Lany presenteerde met enige trots zijn nieuwste signature gerecht. Twee stukken Rendang van kalfswang op een bedje van pittige nasi met een schuim van kokos, blokje tempeh, aan tafel afgewerkt met een saus van de rendang. Het vlees was langzaam gegaard (16 uur), kort afgebakken en redelijk subtiel gekruid (halve dag marinade). Het resultaat was super zacht met een redelijk pure smaak. De nasi zorgde voor een aangename textuur en de saus voor extra kruidigheid. De wijn maakte het gerecht compleet met zijn heerlijke zuren, genieten weer. (9.6)

Voor bij het pièce een klassieke rode Bordeaux 2012 uit Blaye van Chateau Maine Blanc. Op het bord twee bereidingen van lam. Een rouleau van de haas en een kotelet, beide langzaam gegaard. Ernaast smoor van aubergine, wortel, gepofte rijst en gel van gefermenteerde knoflook, aan tafel afgewerkt met een jus van wortel, lam en Szechuanpeper (mild pittig). De cuisson was van beide perfect, mooi zacht en sappig. Aan de kotelet zat nog aardig wat vet (ietsje minder mijn ding) waardoor het vlees hoger op smaak was. De wijn was keurig in balans. (9.4)

Voor bij het Indonesisch geïnspireerde dessert een lichte dessertwijn uit de Côtes de Bergerac van Monsieur Cyrano. Een Moelleux 2012 gemaakt van Semillon, Sauvignon en Muscadelle, zwoel, rijk met een toets van exotisch fruit. Op het bord een kleurrijke presentatie. Structuren van pandanrijst, cakeje papje, schuim en gepoft met stukje pitahaya, frisse gel van mango, toefjes crème van witte chocolade, krokantje van spekkoek, ganache van passievrucht en een toef crème van santen opgemonterd met hangop. Mooie exotische smaken met goede balans tussen zoet en zuur en aangename texturen. De wijn sloot keurig aan. (9.3)

Bediening was zeer goed verzorgd. Victoria presenteerde de wijnen in een leuke eigen stijl. De chefs, Djailany en Morin presenteerde alle gerechten, leuk! Patron Peter van den Luitgaarden was ditmaal meer op de achtergrond en kwam af en toe informeren.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het een hele geslaagde middag was en dat de hooggespannen verwachtingen helemaal zijn waargemaakt. Het keukenteam heeft een hele metamorfose ondergaan en is van een goede middenmoter met chinees Indische invloeden doorgeschoten naar haute cuisine met Aziatische invloeden in het topniveau van Eindhoven, complimenten! Ofwel De Blauwe Lotus 2.0. Binnenkort wordt de keuken gemoderniseerd waardoor de ontwikkelingen van het creatieve team ongestoord verder kan gaan. Aanrader voor de fijnproever, smaak avonturier en levensgenieter.

6. Zwaar teleurgesteld in de nieuwe (chef)kok en de gewijzigde formule. Ook de blauwe Lotus kan helaas haar bewezen kwaliteit niet waarborgen.

7. daisy

8. jvroom

9. M.Winters

Wij zijn met z'n zevenen gaan eten op een doordeweekse dag. Na een prima ontvangst werd ons een 'verassingsmenu' aanbevolen. Dit was echter weinig verassend en behoorlijk prijzig. Met de drank 95 euro p.p. De eigenaar was erg vrijpostig en nam het minder nou met de etiqueten. Al met al niet slecht maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

10. HvR 5 punten

Perfect eten met dito wijnen. Vriendelijke en attente bediening.

Wie de Blauwe Lotus niet kent moet dit absoluut proberen.

11. osmen27 6912 punten

Het was nogal prijzig, maar wel af.

Alles erg fijntjes in een mooi verzorgde en moderne ambiance. Smaak en presentatie waren volledig in orde en wij komen er zeker terug.

12. Afhalen is subliem. Echt Chinees eten. Echt een smaak verhaal.

Verfijning.

Restaurant is modern, best prijziger dan reguliere Chinees maar wel de beste van Eindhoven omdat het zo'n authentiek voedsel is.

13. JRS 335 punten

Eten is van uitstekende kwaliteit. Bediening is vriendelijk en snel.

Boven de Blauwe Lotus heb je de Kleine Lotus en dit is iets voordeliger, maar wel dezelfde kwaliteit. Je kan hier verschillende kleine gerechtjes bestellen in net zoveel gangen als je zelf wilt. Het is de perfecte gelegenheid om lekker een aantal uren te dineren.