Antonio's in Eindhoven

Een heerlijk stukje Italië in het centrum van Eindhoven.

ma Gesloten
di 17:00 - 22:00

Omschrijving

Een zeer uitgebreide collectie grappa’s, exclusieve Italiaanse wijnen, smaakvolle pasta’s en verrassende specialiteiten zorgen ervoor dat u zich een avond in Italië waant.

Naast onze zeer uitgebreide menukaart, kunt u ook kiezen voor onze wisselende menusuggesties, die wekelijks door onze chef-koks worden samengesteld.

Onze gastvrije en temperamentvolle medewerkers zijn u graag van dienst om u te adviseren over heerlijke combinaties van gerechten, met bijbehorende exclusieve Italiaanse wijnen.

• Hip

1420819333 56
1560194784 68
1624521915 67

1. Saskia van Es

We hebben echt heerlijk gegeten. Het is altijd gezellig daar en je voelt je thuis. Er heerst een gezellige sfeer. Ik heb nog nooit zulke lekkere mosselen gegeten en ja de tiramisu…..FANTASTICO. Een geweldige tent met super vriendelijk personeel. Love it!

2. Monica Rommelse

Het eten was weer verrukkelijk !! En het personeel is TOP ! 👍

3. Ton vanHulzen

In deze weken kun je er alleen eten ophalen. Dat heb ik gisteren gedaan. Twee heerlijke pasta's. Het blijft een aanrader.

4. Betty van Geel

Al zo’n 20 jaar bezoeken we regelmatig Antonio’s, vooral om het heerlijke eten. Omdat we weten dat het restaurant geliefd is en we het een klein restaurant is op tijd gereserveerd om op mijn verjaardag te gaan eten. We komen aan, geen plek, even wachten. OK geen probleem. Er is een tafeltje voor 4 vrij maar daar kunnen we geen gebruik van maken, er komt zo een groepje van drie personen. Na een kwartier komt het bewuste groepje van drie en zij blijken zojuist gebeld te hebben en gaan blijkbaar toch voor. Na 20 minuten wachten wordt ons het meest slechte tafeltje van het restaurant aangeboden, aan de achterkant/ zijkant waar een van de twee tegen een muur aankijkt. Daar bedanken we voor en vertrekken. De eigenaresse volgt dit en keurt ons met geen blik waardig, geen vraag, geen excuus. Wij komen niet meer. Jammer.

5. Redelijk gegeten. Zalm en carpaccio waren aardig, maar niet bijzonder. Pasta alla Genovese was goed. Zwaardvis was erg zuinig gefileerd, dermate zuinig dat er geen specifieke vis in te herkennen was, afgezien van de achtergebleven graten. Evengoed smakelijk. Groenten waren erg droog, mogelijk te lang warm gehouden. Tiramisu en zabaglione waren goed. Over het algemeen rechtvaardigt de kwaliteit van het eten de prijs echter niet.

De bediening was erg passief en negeerde herhaaldelijk signalen en lege glazen, waardoor we naar binnen hebben moeten lopen om aan de bar de dessertkaart te vragen en later nog eens om de rekening te vragen. De bediening gedroeg zich daarbij zeer amicaal naar sommige gasten, maar negeerde andere gasten volledig. Daarnaast zat de eigenaresse luidruchtig te bellen op het terras, terwijl daar gewoon nog gasten zaten te eten. Geen prettige ervaring.

6,1
  6. John Keito

7. Loes Peters

Helaas geen positieve ervaring bij Antonio's. Voorgerecht was écht weinig voor veel geld.
    Toen ik in de bestelde biefstuk met Sardijnse kaas sneed, liep het rode vocht (bloed?) eruit.
    Het gerecht terug gegeven, maar toen het bord weer op tafel kwam, bleek de biefstuk overdwars doormidden gesneden (je kon de plakken zo van elkaar af halen) en was er geen sprake meer van "medium" gebakken. Er werd ook helemaal niet gevraagd of het naar wens was. Dessert hebben we laten zitten. Wel flinke prijs betaald. Zo jammer!!!!!

8. Lekker eten vriendelijke bediening, wel het gevoel dat het snel gaat omdat de tafel zo vaak mogelijk bezet moet (helaas).

9. John en Ellis van Velzen

Afgelopen vrijdag 'spontaan' binnen gelopen en na een drankje aan de bar kwam een tafel voor twee vrij. Heerlijk gegeten, met name de spaghetti met zwarte truffel is een aanrader. Je likt je vingers er bij af! De service was als vanouds, vriendelijk en correct. Een stukje Italië in het centrum van Eindhoven. We kijken nu al uit naar een volgende keer, die er zeker gaat komen. Dank voor de gezellige avond Rosario en anderen.

10. Leuke zaak in hartje Eindhoven. Een Italiaanse sfeer die je nergens anders kunt vinden. Natuurlijk is het eten en drinken zoals we gewend zijn bij Antonio's, simpelweg perfect! Topper!!

11. Het voorgerecht was lekker maar daarna hebben we een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Het was niet druk dus daar lag het niet aan. Bij de tafels naast ons ging het ook mis. Kan gebeuren maar als daarvan de klant de schuld krijgt omdat hij niet heeft aangegeven dat hij de verkeerde bestelling kreeg klopt er iets niet. Mijn pizza was prima maar de spaghetti al aglio & gambaretti dreef in de saus en de gamba's waren overgaar. Jammer maar helaas. Er was echter geen moment van aandacht van de heer Rosario, hij had het te druk met populair doen.. Als mijn man dan vervolgens wordt afgewimpeld als vervelende klant omdat hij er iets van zegt en Rosario bij mij komt zeggen dat hij geen gevoel had bij mijn man is het voor mij over en uit.. Nooit meer Antonio's voor mij! Steek je hand in eigen boezem..

4,1
  12. Han boersman

Het eten was goed. Lekker gegeten.
    Maar...
    Personeel is niet vriendelijk. Kan geen lachje af.
    Belachelijk is de hoeveelheid, ook nog slechte, foto's van Rosario. Gewoon lachwekkend!
    Als gastheer is kleding die reprsentatief is ook geen overbodige luxe.
    Het tempo waarmee de gerechten kwamen is ongezellig snel.

13. Wij komen er al jaren en nog steeds komen we er graag eten
    En ja het is wat minder groot en ja het is wel druk maar het is een Italiaans restaurant
    Een echte liefhebber van Italiaans eten komt ook wel eens een keer in Italië
    En dan weet je dat het zo altijd is daar
    Het eten is super en de bediening ook
    Porties zijn groot genoeg je krijgt er zelfs aardappeltjes en groenten bij
    Ik krijg het soms niet op en mijn vriendin krijgt het nooit helemaal op
    Die negatieve berichten snap ik echt niet

14. Fijne vlotte bediening, met tijd voor hun gasten ondanks dat de zaak vol zit. Eten erg lekker, we hadden om extra pasta gevraagd dit werd vergeten, maar zonder moeite direct geserveerd. Top, wij komen er graag. Groetjes uit Erp

15. 28 oktober hier gegeten. Eten kwam erg snel (op zich erg positief) maar het viel ons wel gelijk op dat het erg weinig was voor de prijs die je ervoor betaalt. De buren hadden veel meer op het bord liggen! Toen we het op hadden hebben we aangegeven dat we het erg weinig vonden. Dit werd weg gelachen en niet serieus genomen. Hij zei: "Dit zijn normale porties". En dacht dat wij niet serieus waren en maar een grapje maakten. Erg vreemd.. De eigenaar liep rond alsof hij de Koning van Frankrijk is. Ook zijn 300 zelfportretten die in het restaurant hangen dragen hier niet positief aan bij. Dit alles zou nog niet zo erg zijn als onze klacht serieus genomen werd. We besloten om het nagerecht maar ergens anders te gaan eten.
    Toen we wilden betalen bij de bar, werden we geholpen door een erg chagrijnige dame die ons niet eens aan keek en waar geen lach van af kon. Ook de vraag of alles naar wens was geweest is hier blijkbaar niet gebruikelijk... Juist hier hadden ze naar onze mening veel goed kunnen maken, maar de dame in kwestie maakte het juist alleen maar erger! Vriendelijk reageren was niet haar sterkste punt! We zijn snel weggegaan. Hier komen wij nooit meer terug! Dit was een grote tegenvaller (zeker gezien de erg hoge prijzen!

16. marc van der linden

Kwaliteit van het eten is heel goed. De bediening is ook prima, dus al met al een fijne uit-eet-avond gehad.

17. Ontvangst met zeg maar, "culinaire arrogantie". U mag hier komen eten. Ongevraagd brood en olijven op tafel, die ik niet wil. Spaghetti vongole (mosselen dus) smaakt evenwel heerlijk, hoewel ik de houding van het personeel niet begrijp. Aha, hier schijnen beroemdheden te eten, hoor ik net. Mooie locatie op het terras van eetstraatje Dommelstraat, ondanks de vele keihard voorbij scheurende scooters.

18. Top restaurant en top personeel!! Heel gastvrij en je wordt gewaardeerd als gast.
    Het leek even alsof wij in Italië op het terras zaten.
    Geen chagrijnige gezichten van het personeel zoals bij vele concurrenten.
    Echt een aanrader dit restaurant!

19. Kom al jaren bij Antonio's en is me wel vaker op gevallen dat als er "bekende" gasten zijn deze erg veel aandacht krijgen, jammer dat we deze keer troffen dat er twee tafels waren met "bekende" gasten, ik heb erg veel moeite moeten doen om een bestelling te plaatsen en om nog een glas wijn te bestellen. Ze zagen ons gewoon niet zitten! Terwijl het toch echt niet groot is! Helaas voor ons en voor Antonio's ga ik er niet meer terug. Helaas want het eten is er prima maar door de bediening zijn ze een klant verloren. Ik ga mijn geld uitgeven bij een ander ook goed restaurant waar ze wel waarderen dat we komen :)

5,9
  20. Jack Muller

Geweldig restaurant met fijne sfeer en goede bediening.
    Uitgebreide kaart, goede adviezen en kenner van de Italiaanse keuken 👍

21. Rob 2563 punten

Prima gegeten bij deze populaire Italiaan. Het is een kleine zaak die vol hangt met foto's van eigenaar Rosario met al dan niet bekende mensen. Zo eet Bruce Springsteen hier regelmatig en is het een populair restaurant onder voetballers. Eigenaar Rosario is flamboyant, zeer aanwezig en "Sopranos proof". We eten er vooraf prima garnalen en coquilles, niet speciaal, maar gewoon lekker. Pasta met zeevruchten en saffraan roomsaus is ook gewoon lekker net als de ossenhaas met truffelsaus. De service is daarbij heel vriendelijk en amicaal. De snelheid zit er wel flink in, tafels moeten duidelijk meerdere keren op een avond bezet raken.

22. Pieter Burghouts

Kom er al jaren maar niet voor een pizza... daarvoor ga je maar naar één van de andere restaurants. Reserveren is een must, want de belangstelling is enorm. Super eten en kwaliteit staat hoog in het vaandel! Topper!

23. Vanavond geprobeerd te eten bij Antonio's. Niet gereserveerd dus 20 minuten wachten. Logisch geen probleem, we zouden geroepen worden. Inderdaad na afgesproken tijd tafel. We zaten net, wordt door de eigenaar gezegd dat het niet onze tafel is en we weer moeten wachten. Overdonderd en compensatie twee procecco. Ga er mee akkoord met slecht gevoel. Daarna toch het vrijdaggevoel over en verteld het houdt voor ons op. Eigenaar; als je had gezegd dat je wilde blijven zitten dan... geen procecco genomen en met een slecht gevoel weggegaan. Of heel assertief of niet komen.

24. Het eten was redelijk maar niet beter dan bij de concurrenten.

Verder heb ik totaal niet rustig gezeten omdat Antonio de eigenaar een soort van neppe mislukte Mino Raiola is die veel te hard praat op het terras met gasten en voorbijgangers. Heb me echt gestoord aan de zeverzak.

Verder wilde het personeel 3x mijn bord onder mijn neus vandaan trekken terwijl ik nog niet klaar was. Erg irritant!

Matig tot slecht, dus al met al en mij zie je er niet meer terug.

25. Al meerdere keren bij Antonio' s gegeten. Altijd tevreden. Deze keer om 19.00 een tafeltje gereserveerd voor 5 personen. Wilden er weer een gezellige avond van maken met heerlijk eten maar dit is niet gelukt. Werden om 19.00 naar ons tafeltje gebracht en het was meteen duidelijk dat het de bedoeling was om dit tafeltje nogmaals te bezetten die avond. Het ging abnormaal snel. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. In sneltreinvaart werd alles opgediend. Eigenaar was erg irritant deze avond. TE vriendelijk. Tegen het tafeltje waar wij zaten werd steeds tegenaan gebotst door het personeel. Stond te krap op elkaar. Na het nagerecht werd niet gevraagd of je nog wat wilde drinken, ze keken je de deur uit. Eten was overigens wel weer heerlijk, maar toch een domper.

26. Marcel Smits

We zitten heerlijk te eten bij Antonio's. Vlotte bediening. Voorgerecht 2x garnalen in knoflookolie. Heerlijk. Hoofd: 1x spaghetti agliolio & peperoni, was goed maar mag meer op smaak. Penne met Champ, erwtjes en ham. Prima met extra knoflook en parmezaan. Uitstekende rosé.

27. Vandaag voor de eerste keer bij antonio's gegeten. Om 19:00 kwamen wij het restaurant binnen, we hadden niet gereserveerd maar er was nog een tafel voor 2 vrij, dus we konden meteen gaan zitten. De zaak is heel erg klein en de tafels staan erg dicht op elkaar, waardoor ook de bediening niet goed tussen de tafels door kan wat erg storend is wanneer ze steeds tegen je tafel aan stoten. Na 15 minuten kwam er eindelijk iemand naar onze tafel met de menukaart en konden we iets te drinken bestellen. Nadat we het eten hadden besteld, gewoon een simpele pizza en pasta hebben we ruim een uur op ons eten moeten wachten, echt heel erg lang voor een pizza en een pasta. Onze drankjes waren natuurlijk op toen het eten op tafel kwam, maar er werd niet gevraagd of we nog iets wilde drinken. Ook tijdens het eten is ons niet gevraagd of alles smaakte en of we nog iets wilde drinken. De service krijgt dan ook een dikke onvoldoende. Lang wachten op het eten (het was niet druk), geen drinken, gewoon geen service. Het eten was ook onvoldoende. De pizza was met gedroogde ossenhaas, rucola en parmezaan. De pizza was heel erg flauw er zat bijna geen smaak aan, er zat erg weinig parmezaan op, ook de bodem was taai en niet krokant. De pizza was ook niet warm genoeg, meer koud dan lauw zelfs. De pasta carbonara was ook erg flauw en heel erg vet, de pasta lag gewoon in de olijfolie te drijven. Op alle punten krijgt Antonio's dus een onvoldoende. Ook hangt er een vreemde sfeer in de zaak, alsof je er niet welkom bent als je de baas/ het personeel niet kent, heel erg vreemd.

2,2
  28. Koude pizza, heel onvriendelijke bediening: we werden verzocht om ons tafeltje te verlaten, terwijl we nog aan de koffie zaten. De tafel was nl voor de tweede keer gereserveerd: om 20.00 uur moesten wij gedwongen weg.
    Bagger!!

3,2
  29. Heerlijk eten, prettige sfeer. Je wordt netjes geholpen.

30. zeebaars 3 mnd oud

113,50 voor 2 personen: Zeebaars (gewoon niet te eten), 1 fles wijn, die we besteld hadden was niet voorradig, en een matig voorgerecht. Wegblijven!

1,5
  31. Top! Kwaliteit, lekker eten, echte Italiaanse bediening. Diverse keuze in het menu ook, lekker zitten, heerlijk die gezelligheid.

32. Tom 5 punten

Buiten op terras gezeten. Sfeer goed. Voorgerecht beetje te simpel voor de prijs. Hoofdgerecht en dessert perfect. Bediening was traag en onpersoonlijk. Goed eten alleen prijs/kwaliteit minder.

33. Paul van Rixtel

34. M nelissen

Super restaurant!!! Aan iedereen aan te raden als je eens echt lekker italiaans wilt eten. Ontzettend aardige bediening en altijd een gezellig woordje. We komen hier graag als er weer eens iets bijzonders te vieren is en worden dan altijd heel warm ontvangen. Ik hoop binnenkort weer van de partij te zijn.

35. Ali Chousein

Don't go there, they don't deserve even one quarter of the reputation they have. They don't deserve even one quarter of the money they charge. I was there tonight to celebrate the birthday of my wife. From the beginning to the end they did everything wrong. Even though I reserved a table one week in advance, they asked us to move from one table to another in the middle of our dinner, simply because they couldn't organize which group should sit where in advance. As a starter they bring olives, bread and allioli spread. They didn't bring us anything to pick the olives with so we had to use our hands, while they brought toothpick sticks to the table next for eating the olives. Asking them does NOT help; they just ignore you no matter how many times you ask! I ordered tomato salad with mozzarella and pesto sauce; I eat mozzarella on regular basis and can tell that the mozzarella I ate at Antonio's was the worst one I ever ate. It was old and without taste at all. My wife ordered carpacio; it was way below average quality which you can find in any cafe. The parmesan which they served on carpacio was simply very much old. I think they brought us the parmesan which was left over from the previous days. We finished the dinner at 20:50 and asked for coffee. After waiting for 15 mins we had to ask for coffee again. We waited for 10 mins and had to ask again, simply because they ignore the orders. The coffee came eventually at 21:20. At 21:25 I asked for the bill, which was ignored. At 21:35 I had to ask again. Eventually I could pay at 21:45 and get out. They just have some favorite tables, which happen to be tables where Italians sit (a parenthesis information, these tables don't even spend as much money as the other tables do). The attention of all waiter is concentrated on these tables and the rest of the tables are simply ignored. If you're not fortunate enough to have an Italian at your table be prepared to ask for your meal, your coffee and your bill over and over again. I also wish to mention the clumsiness of the waiters. We had our almost one year old daughter with us. Being a baby she drops her toys regularly and I have to collect them to repeat the cycle. At Antonio's the waiters were completely careless to step on her toys even though we were sitting outside and they didn't have to walk around us every minute. It was only at Antonio's where I saw careless and clumsy waiters stepping on toys of a baby even though they came at our table very rarely. Overall, very average food, much higher than average prices combined with horrible service. I would never go there again, ever, and I would never suggest to anybody go there.

36. Al vaker wezen gaan eten en moet toegeven, dat het eten heel goed smaakt. Af en toe een praatje met de eigenaar is altijd leuk. Een minder leuke kant is dat men je probeert hele flessen wijn te verkopen, terwijl een glaasje of twee ook gewoon gezellig is. Dit viel op bij de laatste keer toen we alleen een glaasje wilden en dankzij mijn Italiaans, goed heb begrepen dat ze het niet leuk vonden. Ik heb verder geen commentaar gegeven, ontdek het voor jezelf.

37. Het restaurant is klein maar heeft een grote, en zo het lijkt, vaste clientele. De eigenaar is een joviale man, een echte gastheer en zorgt voor een ontspannen sfeer. Toen wij er waren was het gezellig druk; maar daar moet je wel van houden.

De menu kaart is zeer uitgebreid en gevarieerd, met ook tal van minder bekende gerechten. Het eten is heel goed klaargemaakt. De wachttijden waren niet te lang tussen de gerechten, en het was ook niet te snel, precies goed.

Enig minpuntje was dat we om 19:00 gereserveerd hadden en pas om 19:45 een tafel hadden. We konden echter aan de bar zitten en begonnen aan een wijntje (de huiswijn smaakte prima) en dat was dus goed vol te houden.

38. Pas geleden hebben we hier met collega's ontzettend lekker gegeten. Antipasto Antonio’s is als combinatie van verschillende voorgerechten echt een aanrader. Hoofdgerecht van Ossehaas met parmezaanse kaas saus en balsamico honing saus, bedekt met carpaccio was een topper. Heerlijk mals en een perfecte combinatie. Fijne ambiance en zeer vriendelijk personeel. Ik kom graag nog een keer terug om van deze heerlijke italiaanse keuken te genieten.

39. Niet zomaar het beste Italiaanse restaurant in Eindhoven geworden! De bedrijfsleider neemt alle tijd voor een praatje, maar als je daar zelf geen tijd voor hebt, begrijpt-ie dat meteen. Wel eerst even gereserveerd, want het is daar wel altijd behoorlijk druk. Voorafje gekregen, voortreffelijk gegeten, een perfecte cappuccino achteraf.
    Een zaak waar ik snel met een aantal klanten zeker zal terugkomen!

40. Op het terras even een snel hapje eten, voordat de film begint.... Helaas niet echt gelukt.
    We moesten vragen om de menukaart. De eigenaar en werknemers waren nogal druk met gezellig kletsen met waarschijnlijk vaste gasten. Jammer. Na de pasta (was wel lekker), nog gevraagd om de dessertkaart, maar nooit gekregen. Ook geen koffie. Na ruim een kwartier wachten zijn we zelf maar naar binnen gelopen om te betalen. Wel aan de dame achter de balie gezegd dat we het jammer vonden hoe het gelopen was, maar er kwam totaal geen reactie. Niet echt gastvrij naar potentiele nieuwe klanten.

41. Zelden zo lekker gegeten. De wachttijd werd daardoor ruimschoots vergoed.

42. Goed eten en goede bediening, je moet er tegen kunnen dat ze zo aardig doen. Je gaat immers niet in een snackbar eten. Het is klein, gezellig en altijd druk (zegt ook wat).

Kortom een aanrader.

43. Diana 26 punten

Wij zijn hier in het verleden een paar maal geweest en zijn het beu om tot wel een uur te moeten wachten, ondanks reserveringen. Het personeel en met name de eigenaar is overdreven vriendelijk en daardoor zeer irritant. Je kunt je glas niet leeg hebben of er wordt bijna dwingend gevraagd of je nog iets wil drinken. Als je geen (dure) fles wijn bestelt dan wordt het eten bijna op je tafel gesmeten. Jammer, want het eten is er wel lekker. Maar dat is het dan ook. In het restaurant is een constante herrie en je zit als ansjovissen op elkaar. Als je klaar bent met eten dan wordt je letterlijk door het personeel genegeerd, zodat je maar snel weg gaat want dan kunnen ze je tafel weer met nieuwe gasten bezetten.

Antonio: Leer wat oprecht gastheerschap is.

44. Het eten is prijzig, maar apart en goed.

De bediening is 'overdreven amicaal', op het irritante af. Als je rustig wilt eten, lukt dit niet. Een ober die doet voorkomen alsof hij slecht nederlands spreekt (Ik weet dat dit niet waar is). Heel charmant voor sommige mensen, maar hierdoor ontstaan wel misverstanden die jij moet betalen.

Jammer van het heerlijke eten.

45. Ik ben minder enthousiast:

We hadden om half 8 gereserveerd en moesten aan de bar tot 8 uur wachten (zonder excuses) tot onze tafel klaar was.
    Het personeel was ook niet echt vriendelijk, op 1 ober na. Bovendien was het er stampvol en moest je echt hard praten om elkaar te verstaan, omdat je behoorlijk dicht bij elkaar zat. Toen we gingen zitten kregen we meteen een schaaltje met daarop olijven en kruidenboter: dat is netjes dacht ik.
    Terwijl de ober het neerzette vroeg hij ons wat we wilden bestellen, dus wij zeiden graag wat stokbrood (stond niet op de kaart), toen zei hij, ja: dat komt er al aan (ofzoiets, hij sprak slecht NL) en twee keer de lasagna.
    De lasagna was niet vies maar zeker ook niet lekker, we hebben allebei meer dan de helft laten staan. Aan de bar had ik bovendien gezien dat ze de toetjes uit een diepvries naast de bar vistten, naar de keuken brachten en later op een schaaltje met slagroom aan andere klanten gaven. Vond ik ook niet echt een goed teken.
    Toen we de rekening kregen vond ik het helemaal belachelijk: de olijven en brood waren voor 5 euro (!) op de rekening gezet! Ik ga er dus nooit meer eten.

4,9
  46. goe eten

47. T. Begheyn

Echte aanrader, met afstand het beste eten uit de Dommelstraat, aardige bediening en gezellig klein restaurantje.

1,6
  48. alleen door er een keer heen te gaan ervaar je de huiskamer zelf