Vanille in Eijsden

1319203364 86
1366820836 83
1462055779 85

1. Rob 2499 punten

We aten vanavond voor het eerst bij dit restaurant in Eijsden. Men hanteert hier één wisselend menu dat uit maximaal 8 gangen bestaat en naar eigen wens tussen de 3 en 8 gangen op tafel komt. Wij gaan voor 6 gangen met begeleidende wijnen. Hetgeen op tafel komt is vanavond onberispelijk, goede smaken, lekkere combinaties en verzorgde opmaak. Nergens pretentieus en te veel tierlantijnen. Onder meer de coquille met schaaldierensaus en pompoen is heerlijk. Als hoofdgerecht is het hert ook prima qua quisson en is de begeleidende saus wederom uitstekend.

Over de wijnen die we vanavond geschonken krijgen zijn we minder te spreken. Nergens worden we echt verrast en zijn de wijnen niet altijd van even goede kwaliteit. Zo is de rode Santa Alicia (matige huiswijn van een groothandel) bij de hert een voorbeeld van een matige wijn (van een gigantisch groot commercieel wijnbedrijf) die niet thuishoort bij een dergelijk mooi wildgerecht. Ook de keuze van de Californische chardonnay bij de smaakintensieve sneeuwhoender (qua smaak ergens tussen duif en gans) slaat volledig de plank mis. Jammer, als men hier nog stappen zou kunnen maken zou de algehele ervaring nog naar een hoger plan getild kunnen worden.

Het restaurant zit vol vanavond en dat is te horen in deze behoorlijk gehorige zaak. Daarnaast is twee man in de bediening (die overigens prima en efficiënt functioneren) soms aangevuld met de eigenaar wat weinig. Een mannetje extra zou voor wat meer rust en aandacht in de bediening zorgen. De zaak is daarbij erg licht en niet heel gezellig.

Het eten is vanavond prima in orde, de wijnen, sfeer en service verdienen echter aandacht.

2. Hans-Peter Brunner

Al vaak hier gegeten en het eten was altijd uitstekend. Niet één gerecht wat wij niet lekker vonden. Wij houden van eten waarvan wij kunnen zeggen dat ons dit thuis nooit zou lukken. Dat is bij Vanille zo. Soms is het een beetje druk wat de sfeer en de service niet te goede komt. Maar behalve dit klein min, een van de beste restaurants dat wij kennen.

4. Heerlijk gegeten. Gekozen 4 gangen menu, was uit de kunst! De aangeklede kop koffie en thee was bijzonder en zeer lekker. Zeker voor degene die van lekkere zoetigheid houdt. Duidelijk dat de chef ook chocolatier is. Een echte aanrader!

5. Arno

6. Wij zijn deze week gaan eten bij Restaurant Vanille. Na enkele recensies te hebben gelezen, wilden wij ook eens bij Vanille gaan eten.
    Wij hadden de 3 gangen van het Cramignon besteld. Wat er daarna werd geserveerd, was werkelijk een verrassing. Wat was alles heerlijk en mooi. In een woord "geweldig".
    De dames van de bediening lieten het je aan niets ontbreken en super vriendelijk. Er werd ook een heel goed wijnadvies gegeven. Ook de chef zelf kwam een praatje maken en ook vragen of alles naar wens was. Nou dat was het zeer zeker.
    Deze mensen hebben liefde voor het vak, dat merk je en zie je aan alles. Wij zijn met een voldaan gevoel naar huis gegaan en hebben een super avond gehad. Dit is voor ons voor herhaling vatbaar! Tot ziens.

7. Dineren is niet alleen lekker eten, maar ook genieten van de service. De bediening is correct, maar het is niet de beleving die we hadden verwacht. De avond verliep rommelig en druk, er was weinig tijd voor ons. Keuken was daarintegen helemaal geweldig!

8. pierre de la rouge

Top ervaring in een leuke ambiance met een jeugdig team van gedreven dames die het je aan niets laten ontbreken. Qua eten subliem met mooie creaties goed geproponeerd en een lust voor het oog. 5 gangen voor een mooie prijs met coquilles, langoustine, duif, hert en een top dessert.
    Ga zo door.

9. Wij gingen met veel enthousiasme naar dit restaurant nav de goede recensies. Ik had van te voren gereserveerd met de melding dat het om het vieren van de 50 e verjaardag van mijn partner was. Bij aankomst werd hier niets over gezegd of gefeliciteerd, de temperatuur en hierdoor sfeer vonden wij wat koel in het restaurant, de jonge bediening deed wel goed haar best, maar de eigenaar is meerdere keren langs ons gelopen zonder ook maar iets te zeggen of te vragen of alles naar wens was. Het eten zelf was wel zeer smaakvol maar wel hele kleine porties, wij hadden 4 gangen en zelfs het hoofdgerecht was minimaal, we zijn echt met een honger gevoel naar buiten gegaan.Pas bij het dessert werd er even stil gestaan bij ons feestje door nog een extra toetje te brengen terwijl we zelf al een besteld hadden. Dus hierdoor vonden wij ook de prijs/ kwaliteit\ verhouding te duur. Er werd ons verteld dat ze vorig jaar hun bib gourmand helaas verloren hadden, maar na ons teleurstellend avondje konden wij dat wel begrijpen. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar.

10. P van der Toorn

Vijf gangen voor een prima prijs, althans als je puur om te eten zou gaan.
    De smaak is prima, al waren er schoonheidsfoutjes in de presentatie.
    De bediening is niet wat wij gewend waren en je gaat toch een avondje uit eten mede voor de ambiance. Het wijnarrangement schoot te kort, mede wegens de lange wachttijden tussen de gangen.
    Ondanks alle positieve berichten, komen wij niet meer terug.

11. Rob en Els 16089 punten

Zondagmiddag tijdens het touren een tussenstop gemaakt en ge-lunched. Op ons verzoek werden er 2 gangetjes (lauw warm) met thema vis geserveerd. We namen er een witte en een rosé bij. Een en ander was voortreffelijk en ook de locatie en het terras was als ook al getipt vanuit Chapeau magazine toppie. We gaan hier zeker in de nu komende periode dineren. De menukaart met diverse opties is van één hoofgerecht tot en met 7 gangen voor te proberen zeker de moeite waard. Prijzen zijn zeer zeker goed.

12. Absoluut geen routine. Wij waren erg onder de indruk van de gastvrijheid en de kennis van zaken over de wijn in combinatie met het eten.
    Wij komen hier al meerdere jaren en wij zien Vanille meer en meer groeien.
    Qua prijs een absolute must.
    met vriendelijke groet,
    Pierre.

13. Een gewoon doorsnee restaurant.
    Niets bijzonders, hoewel het wel deze pretentie suggereert. Met name de bediening werd routineus afgeraffeld.

14. Tijdens de restaurantweek gedineerd.
    Super gegeten met zeer vlotte bediening met kennis van zaken
    dus ...... absolute aanrader

15. Eten en wijn waren goed. Het eten was te koud. De temperatuur in het restaurant zelf, ver beneden het aangename.
    Gelukkig waren de borden warm zodat we de handen konden opwarmen.

16. Lekker gegeten. Combinatie waren goed. Service was super.
    Een aanrader.

17. Alles klopt. Geweldig restaurant. Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen van het lokale wijnhuis vin munnen. Een perfecte combi!

18. Een feestje! Je kunt duidelijk merken dat er met liefde en verse producten gekookt wordt. Elke gang van het 5 - gangen menu was even heerlijk. Porties waren mooi op elkaar afgestemd en het wijnarrangement vulde de gerechten mooi aan. Gezellige sfeer met mooi opgedekte tafels en je hebt echt het gevoel in de watten te worden gelegd. Een fantastische ervaring. Wij komen hier zeker nog eens terug.

19. 2 weken geleden hier gegeten met vrienden. Goed eten, maar geen opvallende verrassingen. `Zout-sensatie`van de sterk geconcentreerde soep, zoals mij dat werd uitgelegd, kwam voor mij als klap-in-mijn gezicht.

Bediening vriendelijk maar ook niet meer dan dat.

Al met al, ok.

20. In één woord geweldig.

Vorige week met 4 personen genoten van het menu Cramignon.

Vooraf konden we genieten van een heerlijke amuse.

De 6 gangen die volgden waren stuk voor stuk geweldig.

Mooi opgemaakte borden en het smaakte allemaal even voortreffelijk. Bij de koffie werd een crème brulée geserveerd. Heerlijk!

De bediening was prima; zeer attent.

De wijnen waren perfect afgestemd op de gerechten.

Wat ons betreft een absolute aanrader!

21. Gisteravond hier met 4 mensen gegeten en een heerlijke avond gehad. Attente bediening, mooie kaart en veel is mogelijk als het menu je niet volledig aanstaat.

Veel zorg besteed aan de presentatie van het eten, het zag er prachtig uit. Kleine kunstwerkjes die ook nog eens heerlijk smaakten. Ik was zeer aangenaam verrast, en met mij iedereen aan tafel. Ik zou zeker nog eens teruggaan.

Enige minpuntjes: We kozen 3 gangen uit een 6 gangen menu; porties waren naar ons gevoel daar niet op aangepast; te klein. Nu zijn we geen grote eters, maar met toch nog een beetje trek liepen we naar buiten.

Verder vond ik de wijnkaart qua prijs een beetje scheef. Minimaal €23,50 voor een fles huiswijn vind ik aan de hoge kant. Daarna schiet je door naar €29,50 en dan door de 30 in en nog hoger.

Een goede huiswijn voor een prijs ruim onder de €20,- is iets waar ze in Nederland sowieso weinig kaas van hebben gegeten.

Maar, dat zijn kleine minpuntjes. We hebben een heerlijke avond gehad, erg gezellig en ik zou daar zeker nog eens willen proeven. Iets meer gangen dan wel de volgende keer...

22. Chris Smeets

Allereerst wil ik het personeel en Peter bedanken voor ons uitmuntend huwelijksdiner vorige week. De bruidstaart was prachtig, met chocolade en rood fruit. Bijpassend een rode dessert Champagne, op aanraden van Peter. De sfeer, warmte en gezelligheid in het restaurant, heeft het feest afgemaakt. Ook de hapjes vielen in smaak. Daarna zijn we aan tafel gegaan, om te genieten van ons met Peter samengesteld 4 gangen diner met bijpassend wijnarrangement. We waren met 26 personen en er was geen enkele kritiek. Iedereen heeft genoten en de ongedwongen sfeer in het restaurant was heel erg prettig. Een hele grote dikke pluim! Het personeel heeft zich uitgesloofd om dit tot een onvergetelijke dag te maken. Peter, zeker tot volgend jaar, als we 1 jaar gehuwd zijn.... Dit is ons restaurant voor speciale gelegenheden.

23. Maandag 19 juli 2010 een tafeltje voor 4 gereserveerd.

Een uurtje van te voren nog even binnen gelopen om een leuke plek uit te zoeken. Prima!

Edoch, bij binnenkomst was ons tafeltje bezet door andere mensen en moesten we uitwijken naar een andere plek. Dit ging natuurlijk niet zonder slag of stoot en met resultaat: een fles Champagne maakt dan al veel goed en na afloop kregen we nog een fles eigengemaakte Limoncello mee. Kijk, die baas Peter weet hoe je na een misstap toch klanten kunt binden en het eten was voortreffelijk!

We komen terug.

24. Weekendje (26/6/2010) te gast in het zuiden des lands met hoogtepunt een etentje bij Vanille met vrienden. Gedekt in een zeer smaakvolle binnentuin onder parasols. Onze tafel was echter onder de druif en bedekt met bloesem bij binnenkomst. Onze opmerking hierover viel bij de bediening slecht en naar ons gevoel was de sfeer gezet.
    Het eten, menu cramignon, was subliem, echter in zo'n restaurant ben je gast en dat was niet te merken. Het personeel had geen vriendelijke uitstraling en waren in onze ogen niet attent tegenover de gasten. Jammer, niet voor herhaling!

25. pascal&nicole

26. peter van Rooij

Helaas heeft iemand anders deze paraplu opgeeist als zou het van haar zijn. Ook zijn de excuses aangeboden en een tegemoetkoming is aangeboden.

27. Onlangs hier prima gegeten. Het restaurant krijgt echter minpunten vanwege het volgende. Na afloop van het gezellige etentje was ik mijn dure paraplu vergeten. Natuurlijk heb ik meteen gebeld om te vragen of ze hem voor me willen wegleggen, zodat ik hem de volgende keer kon meenemen. Mij werd verzekerd dat alles in orde zou komen. Nu blijkt dat mijn paraplu (waarde 100 euro) verdwenen is (wellicht meegegeven aan iemand anders). Voor een dergelijk restaurant vind ik dit echt niet kunnen. Je mag toch wel verwachten dat ze zuinig zijn op de spullen van hun klanten. Excuses konden er nauwelijks vanaf. Vanille heeft wat mij betreft helemaal afgedaan!

28. 5 gangen, heerlijk gegeten. Dit is een top restaurant dat sinds de opening elke keer beter is geworden.

29. p. slenter

Hallo team restaurant Vanille wij hebben gisteren een hele leuke culinaire avond gehad! Bedankt Marc & Patrica Slenter

30. Geweldig genoten. Leuke avond gehad en lekker gegeten. Bediening was top en vooral ook leuk dat de chef mee loopt in de bediening en een praatje met je maakt. Komen zeker terug

31. Zeer goed verzorgd, goede uitleg van het eten wat je krijgt, nette bediening....avond vullend.