Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eijsden verdeeld zijn.

1. Mijn vriendin en ik zijn al een tijd gecharmeerd van Grieks eten. We zijn in binnen- en buitenland daarom al vaak Grieks gaan eten en restaurant Hestia behoort absoluut tot een van de beste Griekse restaurants die wij bezocht hebben!

Als hoofdgerecht hadden wij de lamsschotel besteld. Het vlees was lekker mals en uitstekend van smaak. Het huisgemaakte dessert (een mix van Griekse specialiteiten ) is ook zeker een aanrader! De eigenaren zijn ontzettend vriendelijke en open mensen, wat ons echt het gevoel gaf dat we bij een authentieke Griekse familie op bezoek kwamen. De service was ook uitstekend (Mijn vriendin vond de bijgerechten zo lekker dat ze graag nog wat extra wilde bestellen. Dit was absoluut geen probleem en werd een minuut later door de eigenaar zelf bij ons gebracht). Tot slot is het restaurant gezellig ingericht en is warm aangekleed, wat in combinatie met de aardige eigenaren en het lekkere eten tot een geslaagde avond leidde.

Kortom, restaurant Hestia is zeker een aanrader!

2. Ja ook wij zijn super tevreden klanten. Even over het eten; dat is telkens heerlijk... ik begrijp de klachten van bepaalde personen niet. Ik weet niet hoe vaak ik al ben gaan eten bij Irene en Dimitris, ook vanavond, en het is heerlijk en heerlijk het haardvuur. Gezellig en welkom gevoel krijg je er al bij binnenkomst. En dan over de eigenaars, die zijn super gastvrij en heel lief.. hoe je er ontvangen wordt door hun alle 2, en niet te vergeten hun zoon, ook een leuke jongen. Ik kan het echt aanbevelen en hoop er nog heel vaak te komen. Irene en Dimitris en zoon (naam?); wij vinden het eten heerlijk, maar dat weten jullie wel. Succes en nog heel wat jaren hier in Eijsden, xx.

3. Gisteren hier gaan eten op aan raden van kenissen. Eens maar nooit meer. Inktvisringen waren heel lekker, maar dan komt het hoofdgerecht: vleesschotel met lam, het zag er niet uit, giros het leek wel of het terug was gekomen van een andere klant er zaten allemaal witte stippeltjes op en totaal geen smaak en was helemaal wit, kon niet thuis brengen wat het was? Susuki, vraag me af wat voor een gehakt het was, was net kauwgum. De helft laten liggen, betaald 62 euro en tot nooit weer.

4,5
  4. Mediterraans Eijsden

Harry Van den Hof

Prima restaurant, echt Italiaans en gewoon goed. Vriendelijke bediening en leuke sfeer. Jammer dat nog maar zo weinig mensen de weg naar dit zuidelijkste restaurant van Nederland gevonden hebben.

5. Nicole Colson

Lieve Fam. Kountouniotis,

Graag wil ik jullie bedanken voor al die keren dat wij te gast bij jullie zijn geweest (en nog zullen zijn). Wij genieten iedere keer opnieuw van het eten, de sfeer en het enthousiasme dat jullie uitstralen.
    Een geweldige plek om een drukke werkweek af te sluiten met een lekker wijntje en een heerlijk gerecht. Om over de toetjes maar even niet te spreken (geweldig)!
    Ik kan het echt iedereen aanraden om hier eens te komen genieten bij een heerlijk haardvuur.

Grt. Nicole

6. Werner Colen

Ik kom er nu al ruim een jaar en heb hier mijn favoriete Grieks restaurant gevonden.
    Mooi ingericht (niet overdreven Grieks), vriendelijk personeel en de eigenaren (familie) zijn super trots op wat zij serveren. Het eten is verantwoord en erg lekker. Voor mij de beste Griek in omstreken. 's Zomer lekker buiten en 's winters lekker binnen bij de kachel.
    Een echte aanrader dus.

Werner

7. Desiree van Maren

Gisteren twee schotels afgehaald. Prijs kwaliteit prima in orde! Heerlijk gegeten! Bedankt namens de Familie van Maren.

8. Mediterraans Eijsden

Fam. Jacobs

Na een prachtige wandeling hebben wij na afloop een 3 gangen pasta menu (voor slechts 18 euro) gegeten in restaurant Le Sud, een aanrader. Het smaakte heerlijk, de bediening was heel vriendelijk en het was gezellig zitten. Gaan zeker terug als we weer in de buurt komen.

9. Meta de Groot

10. Lekkerste vlees dat ik ooit heb gegeten. Prachtig restaurant. Zeer vriendelijke bediening. Super!
    Alice, student

11. Afgelopen zaterdag met ons vieren bij Hestia wezen eten, een prachtig restaurant (een van de mooiste dat ik heb gezien) met een prettige sfeer en aardig personeel. In het midden brandt een houtkachel die de hele ruimte aangenaam verwarmt. En wat een uitgebreide kaart, wat een keuze! Mijn oog viel meteen op de mezedes (tapas), maar mijn vrienden wilden geen vis eten. Dat was echter geen enkel probleem. Bovendien adviseerde de eigenaar ons geen voorgerechten te nemen vanwege de ruime hoeveelheid van de mezedes. Echt geweldig, dat iemand niet alleen aan zijn eigen portemonnee denkt maar zijn gasten respecteert en eerlijk advies geeft! Toen de gerechtjes kwamen, bleek het ene nog lekkerder dan het andere. En zeer zeker meer dan voldoende. De lekkerste kalamaris die ik ooit heb gegeten. Zelfs mijn vrienden hebben ervan gesmuld. Ook het vlees was zeer mals en smakelijk. Kortom, deze maar liefst tien verschillende gerechten waren stuk voor stuk een feest. En dat voor slechts 20 euro per persoon! We gaan er beslist naar terug.

12. Desiree van Maren

Zin in grieks eten op een dinsdagavond! Dus afgehaald twee schotels, een a 17,50 en een a 14,50. Eenmaal thuis gekomen en de meeneembakjes geopend was er toch wel teleurstelling! Er bleek erg weinig in te zitten. De prijs kwantiteit viel erg tegen. Zo erg dat ik bij restaurant Hestia geen eten meer haal! Helaas want de kwaliteit was wel goed!

13. Aon 't bat... Koffie is wonderbaarlijk lekker, lunch en diner iedere keer opnieuw heerlijk ! Personeel is uiterst vriendelijk en de sfeer is -o.a. door de geweldige ligging- prachtig, zowel op het zeer ruime terras als binnen. Ik kom hier keer op keer op keer terug, naar mijn mening is dit eetcafé het toppunt van Eijsdense eetgelegenheden!

14. Toen wij dit restaurant ontdekten, waren we zeer tevreden over het eten, maar na verloop van tijd ging de kwaliteit achteruit. Zo zat er geen knoflook in de knoflooksaus, de rijst smaakte opeens nergens meer naar, de vis lag er zielig bij en het vlees was veel te vettig. Jammer, hier halen we dus geen eten meer!

1,4
  15. JeePee

16. Heerlijk gegeten. Gekozen 4 gangen menu, was uit de kunst! De aangeklede kop koffie en thee was bijzonder en zeer lekker. Zeker voor degene die van lekkere zoetigheid houdt. Duidelijk dat de chef ook chocolatier is. Een echte aanrader!

17. Snackbar Eijsden

vlinder39

De pizza's zijn heerlijk!

18. Mediterraans Eijsden

Arno

19. Arno

20. Arno

21. Mediterraans Eijsden

Heerlijk gegeten bij Le Sud. Je proeft de echte Italiaanse keuken. Een aanrader voor wie even buiten de drukte van Maastricht mediterraans wil eten.

22. Hanneke

Top brasserie. Heerlijk eten, goede prijs/kwaliteit en enorm gastvrij.

23. Ik ben met een oud collega gaan eten. Mezedes menu voor 2 personen. Prijs 40 euro. Je verwacht er dan ook wat van. Maar het viel heel erg tegen.

Bediening met spijkerbroek en zwart t-shirt aan met gympies. Eerste vraag, kan ik wat voor jullie betekenen? Dan een kommetje met frites, een salade zonder dressing. Gehaktballetjes met tomatenpuree uit blik. Alles overgoten met kaas, wat niet meer uitzag en smaakte naar kaas. Totaal geen kruiden, alleen maar kleverig en smaak naar niks. En zo kan ik wel even doorgaan.

Sorry, niks positiefs. Zo'n mooi pand en gelegen aan een mooie oude straat met veel ambiance. Ik hoop voor hun dat dit een uitschieter was en dat het normaal beter is. Anders weinig toekomst.

1,4
  24. Vriendelijk, jong personeel, niet heel flexibel maar dat kan door drukte komen. Waren veel mensen aanwezig, binnen lijkt op bruin café, voor en achter terras. Vlakbij Maas waar je even heen kan lopen. Zou wel drankje drinken en misschien met een bitterbal. Het diner was geen aanrader. Zou uit nieuwsgierigheid wel nog keer willen proberen met een ander gerecht, maar daar vind ik het te duur voor.
    Kinderen zijn welkom, zelfs een surprise op het gerecht. Alleen de pannenkoeken waren slap, bleek en smaakten naar het gerecht dat daarvoor im gebakken was. De vegetarische pasta was bovenop aangebrand, smakeloos en op zich met peper beetje op te peppen. Frites niet knapperig. Misschien kan je beter vlees eten, zag op zich goed uit. Ik hoop dat het door de dag en drukte komt. Het is een mooie plek in Eijsden.

2,9
  25. Raymond

85 jarige verjaardag gevierd van onze mam en oma. Geweldig gegeten en een heel leuke sfeer. Ontspannen en persoonlijke aandacht. Deze week geluncht, ook heerlijk op het terras. Terecht het beste terras van Limburg. Mooi aan de maas.

Ga zo door ! Een dikke 9 !

Raymond

26. Paula Cox

Van een lang be(vrij)dingsweekend genoten in jachthaven Portofino, heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Sprookjesachtige omgeving en opvallend mens-en diervriendelijke omgeving. Een aanrader voor de watersporter en natuurliefhebber!

27. Mediterraans Eijsden
  28. Wij zijn deze week gaan eten bij Restaurant Vanille. Na enkele recensies te hebben gelezen, wilden wij ook eens bij Vanille gaan eten.
    Wij hadden de 3 gangen van het Cramignon besteld. Wat er daarna werd geserveerd, was werkelijk een verrassing. Wat was alles heerlijk en mooi. In een woord "geweldig".
    De dames van de bediening lieten het je aan niets ontbreken en super vriendelijk. Er werd ook een heel goed wijnadvies gegeven. Ook de chef zelf kwam een praatje maken en ook vragen of alles naar wens was. Nou dat was het zeer zeker.
    Deze mensen hebben liefde voor het vak, dat merk je en zie je aan alles. Wij zijn met een voldaan gevoel naar huis gegaan en hebben een super avond gehad. Dit is voor ons voor herhaling vatbaar! Tot ziens.

29. Annie Jacobs

Ik ben hier gaan eten met mijn gezin. Het eten was fantastisch verzorgd. Super lekker en zag er allemaal even smakelijk uit. Zeker een aanrader! Jammer dat dit restaurant nu is verplaatst naar valkenburg. Een stukje verder maar daar zal ik zeker nog vaak te vinden zijn. Groetjes Annie.

30. Dineren is niet alleen lekker eten, maar ook genieten van de service. De bediening is correct, maar het is niet de beleving die we hadden verwacht. De avond verliep rommelig en druk, er was weinig tijd voor ons. Keuken was daarintegen helemaal geweldig!