Ruime parkeer gelegenheid bij de hoofd afgang van het strand (betaald van 1 april tot 30 september)

• High tea: € 17,50

1319212926 75
1354902027 76
1370197355 74
1461969329 79

1. Met een groep vrouwen een High tea vooraf gereserveerd.
    Nu baas het erg druk, maar we werden lange tijd genegeerd.
    Pas na driekwartier kregen wij iets geserveerd.
    Het is dat wij het met elkaar gezellig maakten maar de high tea viel erg tegen.
    Op de menukaart worden macarons en scones beloofd maar die hebben wij niet gezien.
    Wel een warm pizzastukje, een stukje brood met tonijn, een stukje brood met iets als worst. Verder een snoesje en de rest bonbons met condens erop. Geen sandwiches of zoiets.
    Ook de thee waren de gewone standaard theesoorten.
    Verder geen uitleg erbij.
    Gemiste kans.

2. M Kruzie

Vanavond hebben wij bij van Speijk gegeten aangezien ze te boek staan als een van de betere restaurants van Egmand.
    Voor ons was het een grote teleurstelling.
    Vooraf hadden wij Steak Tartare en de bonbon van zalm en tomatensoep waar niks op aan te merken was maar de Ceasar salad was de slechtste salade die ik ooit gegeten heb. Croutons waren blokjes ongebakken brood, de dressing was een zoete substantie uit een emmer, de kaas had geen smaak, er ontbrak ei en ansjovis De linguine con vongole was veel te overdadig met groente, deze hoort juist eenvoudig te zijn: knoflook, vongole,peterselie en goede olie, zeker niet met een heel pallet aan groente. De vriendelijke jongen in de bediening bood mij een ander gerecht naar keuze aan, dit werd falafel, wat ook weer geen echte falafel was maar een eigen bedenksel. De smaak was niet slecht maar echt spannend was het zeker niet.
    Een overdaad aan ingrediënten komt een gerecht niet vaak ten goede en zo zagen alle maaltijden er eigenlijk wel uit.
    Heel jammer dat je op dit soort toeristische plekken vaak teleurgesteld wordt.
    We wil ik nog vermelden dat de Sauvignon Blanc van zeer goede kwaliteit was.
    Jammer maar helaas, ik kan er niet meer van maken.

3. Bela 15 punten

Ik kom regelmatig in restaurants en schrijf nooit reviews, maar deze keer maak ik een uitzondering.
    We zijn bij Van Speijk op uitnodiging wezen eten met zes personen. Van ontvangst tot afscheid zijn we bijzonder vriendelijk, attend en uiterst correct bediend. Enorm op ons gemak gezeten en dieetwensen werden zonder enig probleem vervuld. Het eten was bovengemiddeld goed. De ambiance is geweldig en het uitzicht over zee is onbetaalbaar. Ik kan me niet herinneren dat we allemaal met zo'n goed gevoel een restaurant hebben verlaten. Nu maar hopen dat ze op deze manier doorgaan en niet naast hun schoenen gaan lopen. We hopen hier nog vaak te komen. Een dikke 10 van ons!!!

4. Wat hebben wij een heerlijke avond gehad bij Van Speijk. Het eten is van bovengemiddelde kwaliteit, helemaal niet duur en de porties meer dan genoeg. De bediening is uitermate vriendelijk en weet nog echt wat gastvrijheid is: ze willen je een fijne avond bezorgen en houden rekening met jouw wensen. Zeer zeker voor herhaling vatbaar en zou het iedereen aanraden!

5. Met de verjaardag van mijn moeder met het gezin hier gegeten en de kwaliteit van het eten was erg goed. Er is een uitgebreide menukaart met voor ieder wat wils tegen betaalbare prijzen. De bediening was erg vriendelijk en vlot en we voelden ons welkom in dit restaurant. Het enige minpuntje was dat we met zijn drieën op een bankje zaten en dat zat helaas niet zo comfortabel. We komen hier zeker nog een keer terug, want het is erg goed bevallen.

6. Heerlijke avond gehad. Warme, gezellige en ongedwongen sfeer. Kom hier graag terug

7. Was super lekker en goed eten. Met een groep vriendinnen heerlijk gezeten in dit gezellig restaurant!

8. Top locatie, aan het strand. Mooi ingericht. Erg gehorig en verlichting is sfeervol, maar je kan niet zien wat er op je bord ligt. Vlees is goed, bediening is slecht, scholieren die hun best doen, maar niet over de vereiste kwalificaties beschikken. Ruim 2 uur op het hoofdgerecht moeten wachten, verschillende keren niet het bestelde drinken gekregen.
    Er is een "huishond" aanwezig, een grote herder, die loopt steeds achter de eigenaar aan door de zaak. Behoorlijk aan de prijs.

9. Met nostalgie hier weer gegeten. Helaas kregen een hele Tarbot terwijl filet was beloofd en na het ontgraten is er praktisch niets van over, op een toefje wintergroente. Het Choufebiertje uit de tap lekker maar wel heel veel schuim. Twee glazen wijn passen in één glas.

Waarom gaat het mis met de Horeca? Het kost gewoon te veel...

10. Belonje

1 punt
  11. Vorige week gegeten bij jullie. Jammer dat een koude salade zoals mijn carpaccio op een warm bord geserveerd werd!? De kaas was gesmolten... Dit gezegd tegen een medewerker die er een heel blablablabla verhaal aan maakte zoals de wasmachine wast alles op 80 graden, en niet genoeg borden. Triest vond ik het voor zo'n (hoog) aan geschreven restaurant! En dat er zo'n onkundig personeel rond loopt... Dus... Niet voor herhaling vatbaar! Er zijn betere restaurants in Egmond die wel weten hoe men een juiste salade serveert.

12. Afgelopen zaterdag (9 mei) gegeten bij van Speijk en het enige minpunt was die avond het weer. Het eten, de bediening alles was goed!

13. t.c.Boon

Ontzettend leuk ontvangen, hele aardige bediening die zeer regelmatig kwamen vragen of het naar de zin was. Hele gezellig high tea gehad. Het was gewoon heel erg lekker en gezellig. Een minpuntje, het invalidetoilet was een beetje laag...maar voor de rest prima.

15. Goede sfeer, goede bediening, helaas niet uitgerust op vegetarische gasten. In een keuken anno 2015 wordt dat wel verwacht.

16. Zaterdagavond lekker gegeten... prijs van de pasta was 16,95!

17. gerrit brokken

Goed, erg gastvrij, lekker eten, goede prijs/kwaliteit verhouding.

18. Van zeijts

Gezellig, attente bediening. Het is net iets anders als aan de andere kant van de straat in het dorp. Zeker een aanrader.

19. Inderdaad een fraai uitzicht! Na een dagje strand hier op het mooie terras gegeten met de kleinkinderen. Al met al viel het eten ons tegen. De spareribs waren al voorzien van een dikke laag saus wat we erg jammer vonden, de saus kan beter apart worden geserveerd. De frietjes waren doorgebakken en daarom erg vet. Jammer dus, verder was de bediening vriendelijk maar wel erg neutraal. We lopen voortaan wel een stukje verder Egmond in.

20. V/d Maade

Zeer vriendelijk personeel, komen regelmatig kijken of er nog genoeg aanwezig is en of het naar wens is. Restaurant ligt gelegen op een prachtige plek, zonder reservering konden we toch meteen terecht. Prijs- kwaliteit heel goed, je krijgt er waar voor je geld. Het eten was echt voortreffelijk. We hadden spareribs besteld en je krijgt ook echt veel vlees en niet te veel poespas. De marinade was ook echt overheerlijk! Al met al zeker een aanrader als je in egmond een dagje bent!

21. Henk Timmerman

Fantastische locatie zo aan het strand.
    Vriendelijk personeel, een mooie (moderne) inrichting en een uitstekende service met overheerlijk en mooi opgediend eten.
    Een lust voor oog en tong.
    Zeker nog een keer !

22. We werden met veel plezier welkom geheten en kregen een tafeltje zodat we precies de zon in de zee konden zien zakken. Later op de avond bleek helaas dat we wel wat achteraf zaten zodat het personeel ons in de verte niet zag zitten. En met drie kinderen moet je niet te lang wachten. We gaan het nog eens proberen om te kijken of dit een vergissing was en ze van onze opmerkingen hierover geleerd hebben.

23. van den broek

Zaterdag met onze kinderen heerlijke avond gehad. Proeverij als voorgerecht, heerlijk! Kinderen hadden carpacio en was volgens hun de lekkerste ooit. Daarna Scholfilet, van Spijk salade. Saté en spearribs. Allemaal uitstekend. Bediening super dus helemaal ok. Dat willen we graag laten weten op deze manier. Want hard werken en lekkere dingen maken en goed zorgen moet worden beloond!

24. Wij hebben afgelopen zaterdag met zijn vieren bij Van Speijk gegeten. Na het bekijken van de menukaart besloten wij om te informeren wat het chefs-menu was. Na goede uitleg wat dat was, besloten wij voor dat menu te gaan. Zeker een aanrader! We hebben heerlijk gegeten.
    Het was voor ons hier de eerste maar ZEKER niet de laatste keer!

25. Marjanne

Heerlijk gegeten en super vriendelijk personeel! Een echte aanrader!

26. M.Martens-Hoekstra

Tijdens een dagje fietsen langs de kust leek het ons gezellig en lekker om te lunchen bij restaurant Van Speijk. Het werd iets minder gezellig dan we gehoopt hadden. We bestelde ieder een menu: mijn man vlees, ik vis van de dag, aangeprezen door de attente serveerster. Na lang wachten kwam er een bericht dat de keuken niet aangegeven had dat de vis van de dag op was. Samen met de serveerster zochten we een ander visgerecht uit. De keuze was beperkt. Het meisje gaf aan dat een volledig menu ook kon. Dat vond ik tussen de middag iets te veel van het goede. Iets anders uitgezocht. Heel lang moeten wachten maar toch verder prima kwaliteit. Het eten van mijn man viel tegen. Het broodje was erg hard. (te lang warm gehouden om een tweede menu te bereiden?) In de tijd dat we zaten te wachten kwamen er meerdere keren gerechten langs waarvan de mensen die serveerden niet goed wisten waren bij welke tafel ze moesten zijn. Jammer voor ons was het deze keer een gemiste kans de volgende keer eten we ergens anders.

27. Vanavond gegeten met zijn 2'en en ontzettend genoten. Prijs is naar de kwaliteit, niet belachelijk duur en eten is top. Voor het eerst werd er geluisterd naar mijn wensen wat betreft de salade. Ook het personeel was bijzonder vriendelijk, vanaf het moment dat wij binnenkwamen en even moesten wachten op een tafeltje tot dat wij weggingen werden wij op onze wenken bediend, ondanks het feit dat het op deze warme, drukke zomerdag helemaal vol zat. Mooie tent, alles netjes. Niets dan lof. Wij komen hier zeker nog eens terug!

28. Met 5 personen heerlijk gegeten. Mooi aangekleed restaurant, sfeervol. Personeel zeer goed.

29. Een heerlijke avond gehad bij Restaurant Van Speijk. Het uitzicht is uniek en dat in combinatie met gastvrijheid en heerlijk eten.....super!
    Het Chefsmenu is een echte aanrader waarbij de bediening een vriendelijk en goed wijnadvies heeft gegeven.
    Ze snappen hier tenminste wat gastvrijheid is.

30. Wij waren afgelopen weekend in het appartement bij van Speijk. We hebben daar zaterdagavond met 5 man heerlijk gegeten. We hadden chefs menu met een wijn arrangement erbij. De combinatie van de heerlijke gerechten en de wijn was verrukkelijk. De bediening was vlot en de uitleg over de wijnen boeiend. Dit alles had ons doen besluiten om maandag daar weer lekker een hapje te doen en het was gewoon helemaal top!! Wil je een weekend uitwaaien en culinair genieten is van Speijk the place to be!!!

31. Richard Hoogenboom

Gister lekker genoten hier in egmond. Samen met een vriendin aan het eind van de middag over het strand gewandeld. Daarna dachten we even een kopje thee te gaan drinken bij van Speijk. De sfeer en de service was erg aangenaam dat we besloten gelijk een hapje te blijven eten. De prijs/kwaliteits verhouding was goed. Zeker als je ziet dat het personeel alles voor je doet en je in de watten legt. Het is leuk aangekleed en het heeft een warme uitstraling. Kom hier zeker nog een keer voor terug.

1 min puntje. Ik had een tomatensoep als voorgerecht en die was erg pittig. Normaal gesproken heb k daar geen problemen mee maar voor mij was het net iets te. Ondanks dit voorval heb ik heerlijk genoten en heeft de ossenhaas die ik als hoofdgerecht had alles goed gemaakt.

Ik gun jullie de zelfde ervaring die ik hier heb mogen beleven.

32. Erik van Tol

Hier gisteren gegeten met vrienden. Voorgerecht 'makreel taartje', chef-special, smaakvol maar een zeer klein portie. Het andere voorgerecht met de geitenkaas was nog minder, net een cracker met smeerkaas! De zaak was nauwelijks gevuld maar het hoofdgerecht werd ons zowat opgedrongen, meerdere keren vragen of het al door kon. Konijn niet gaar, zou van het botje moeten vallen en de jus werd geprobeerd te reserveren met een spaan. Daar valt de jus doorheen, en wij vroegen om een lepel. De dagvis is een krokant Thais korstje, was niet pittig en de vis was hier en daar nog rauw! Allemaal kleine porties en de garnituur, slecht is klein bakje patat, kwam toen het hoofdgerecht al bijna op was! De algemene sfeer en de uitstraling van het personeel is onder peil. En dat alles voor € 95,- per stel! Geen aanrader, wij gaan hier als inwoners van Egmond niet meer eten. We zijn aansluitend elders een borrel gaan drinken met nog een luxe bittergarnituur voor de trek.

33. Gister hier heerlijk gegeten.
    Vriendelijke bediening.
    En het eten is zoals het hoort te zijn heerlijk.
    Een echte aanrader.

34. Stephan Castricum

Ik heb goed gegeten bij dit restaurant. Ik vond het zeer fijn dat de bediening goed oplettend was en zeer vriendelijk. Ik werd als een vorst behandeld, zodra mijn glas leeg was werd er actie ondernomen, uitstekende service. Ik kom hier zeker terug.

Stephan Castricum

35. Het eten was heerlijk. Bediening erg vriendelijk.

Aanrader dus!

36. Gegeten afgelopen vrijdag de 29 Juli:

De Chef's menu a 34,50 euro:

- Vitello tonato met een tonijnmayonaise (voorgerecht)

- Gazpacho van rode paprika (soep)

- Geglaceerde Ierse runder rib-eye (hoofdgerecht)

- Crépè met verse aardbeien en aardbeien room (nagerecht)

Algemeen: super personeel erg aardig, mooi en gezellige ambiance met uitzicht deels over zee. Gerechten zijn goed opgemaakt, zien er smaakvol uit, alleen stellen teleur bij het eten ervan. Toch simpel, smaken zijn niet goed op elkaar afgestemd. Hier mist de chef finesse, jammer anders kon dit restaurant echt een toppertje zijn:

Voorgerecht: ziet er mooi en smaakvol uit, maar uiteindelijk toch een wat simpele en smaakloze carpaccio, complimenten voor de tonijnsaus.

Soep: matig en te heet. Heeft weinig weg van een goede paprikasoep. Aangelengd met groentebouillon, en sambal erin gekwakt. Volledig de plank misgeslagen hier. Had meer pure ingrediënten moeten gebruiken met o.a. de paprika, de pittigheid had getrokken moeten worden van de rode peper of de gele voor een natuurlijke mooie smaak.

Hoofdgerecht: biefstuk werd half rauw opgediend. Hier zie je de onervarenheid van de chef in terug. Na het terugsturen was het goed. Saus was wederom erg goed gekozen. Een abrikozen/pruimensaus. Bord goed en mooi opgemaakt.

Nagerecht: origineel, zag er wederom lekker uit, goed bedacht. Alleen weer de finesse: slagroom uit een spuitbus, de vulling van aarbeienroom uit 1 of ander pakje in plaats van zelf vers gemaakt met verse aardbeien. Jammer, weer gemiste kans. Nu smaakte het als een pannekoek met nepslagroom en Liddl aardbeien fabrieksbrei.

Al met al kan dit restaurant een echte topper zijn met het vriendelijke personeel, de ambiance en de ligging. De orginaliteit van de gerechten is goed, niets mis mee, alleen een andere chefkok zou zeer nuttig zijn.

37. Dinsdag voor het eerst geluncht bij van Speijk. Alles was erg smaakvol. Heerlijk gegeten. Het personeel is onopvallend aanwezig, maar zéér attent en vriendelijk. Kortom, een aanrader om eens met een paar vrienden te gaan dineren.

38. J.zeeman

Wij komen hier al jaren het is enige tijd geleden van eigenaar verwisseld en het is nog beter, gezelliger en fijner van smaak geworden ook het interieur is uitnodigend leuke bediening en een prachtige plek natuurlijk, zaterdag 2juli gaan we eendagje uit met de buren en het uitje wordt zo ingevuld dat we weer bij van speijk uitkomen eet smakelijk,

39. De eerste en laatste keer dat ik hier iets gegeten heb. Het personeel loopt naar mijn zin iets te ijverig rond om drankjes te verkopen. Het eten wat ik bestelde ( saté met friet en salade ) viel tegen. De friet was te hard. De kroepoek zat tegen slap worden aan. De salade viel wel mee, maar was niets bijzonders. Toen ik aan mijn saté begon, beet ik bij de tweede hap in een dikke zeen en nu komt de clou; de bediening kwam vragen of het smaakte toen ik nog geen saté had geproefd. Tja, friet en salade gingen wel. Ik heb echter na ontdekking van de zeen mijn bord kokhalzend aan de kant geschoven. Wederom bediening aan mijn tafel, die niks, maar dan ook werkelijk niks aan mijn klacht wilden doen. Sterker nog; ik had immers al van het bord gegeten en had volgens de serveerster eerder mijn mond open kunnen trekken in haar bewoordingen. Ik kreeg de rekening en mocht het volle pond betalen voor een schep friet en een hand salade. Na een enorme discussie kreeg ik na bijna smeken van mijn kant het eten voor de prijs van een kindermenu. Ik hoop dat dit restaurant zijn service verbeterd heeft na afgelopen zomer, want ook een simpel bord friet met saté is een maaltijd die gewoon goed hoort te zijn.

40. Een weekend met onze vrienden en kinderen in Egmond aan Zee.

Vrijdagavond gegeten met 13 man, van te voren gereserveerd bij "Van Speijk" in een woord geweldig, vriendelijke bediening, stijlvol ingericht, wij hadden allemaal iets anders besteld en dan in één keer alles opdienen SUPER daar kan menig restaurant nog van leren ook in Egmond aan Zee.

Ga van tevoren een bakje koffie drinken of een heerlijke lunch op het terras of het restaurant, kortom een aanrader.

41. Ben Sierhuis

42. Thuis had ik al wat menu's doorgelezen van verschillende restaurants in Egmond aan Zee aangezien mijn man en ik verschillende wensen hebben.

We kregen zeker geen raar gevoel als we wat wilden vragen, wat we bij andere restaurants wel eens hebben.

Onze zoon van 10 was ook mee en daar werd zeker rekening mee gehouden. Aangezien mijn man en ik een voorgerecht hadden werd ons heel duidelijk gevraagd wanneer welke gerechten opgediend konden worden.

En niet onbelangrijk, het eten was goed.

43. Wij komen hier steeds weer terug, soms om te eten, soms voor een kopje koffie of een lunch.

De bediening is altijd zeer vriendelijk, correct en flexibel. Dat is een verademing en doet me denken aan Duitsland waar dit heel gewoon is.

Ze kunnen met z'n allen trots zijn op deze toko die bijzonder leuk is aangekleed, erg comfortabel is en een prachtig terras heeft!

44. emiel bello

Heerlijk gegeten in een geweldige sfeer, interieur en bediening zeer goed.

De bediening doet alles voor je en past de tijd tussen de gangen aan op de wens van de klant.

Een ervaring om door te vertellen.

45. 28-11-2010

Vanmiddag koffie en erwtensoep besteld, bij de koffie ontbrak bij een kopje koffie het koekje, nu ja dat kan, mag niet!

Daarna de erwtensoep, dit was warmwater met een kleurtje en een paar plakjes rookworst. Soep terug laten halen, hierna andere soep gekregen zag er in eerste instantie beter uit, maar was ook niet te eten, heel zout en grote brokken vlees.

In een woord een verschrikkelijke ervaring in uw restaurant, wat een leuk middagje strand had moeten zijn is op deze manier erg verpest, dit restaurant is dan ook zeker geen aanrader.

Gr. Peter Muts.

46. Na de lunch ook 's avonds besloten terug te gaan voor het diner. Snelle en fantastische service van het personeel die de gehele avond echt alles voor ons over hadden, zo leek het wel. Wij kunnen alleen maar positief zijn over dit nette restaurant. Ik kom zelf uit de horeca en zag dat het allemaal goed voor elkaar was in de (open)keuken.

Kortom, eten goed en bediening super.

47. Een fantastisch restaurant, super keuken, uitstekende bediening en een prachtige ambiance.

Dit restaurant is zeker een aanrader.

48. Nice evening in Egmont.

We arrived late in Egmont but were so pleased to find van Speijk bar & restaurant. The view was superbe with the sunset on sea in this july evening. Welcome was very sympathic and with best regards to french people. Food and wine were very good : fish was fresh and well cooked. A very good address.

Thank you for all. 17.07.10

49. Een weekend Egmond aan zee en ons verheugd op het marathon weekend, maar helaas, dat werd door het slechte weer afgelast. Dan maar een etentje op de duinen van Egmond. Wauw, wat een leuke tent en wat een vriendelijke bediening die ondanks dat alles werd afgelast bijzonder leuk en vriendelijk waren. Het resultaat is het volgende; eerst koffie met een warme strudel en daarna maar even een lekkere lunch; de clubsandwiches was top. 's Middags toch maar even fietsen en hebben ons daarna toch weer laten verleiden tot een heerlijk diner; een chefs menu voor een prima prijs. Kortom; ondanks een domper van de afgelasting een super dag in Egmond aan Zee.